Joulutähdet 2005 helmikuussa

Moikka!

Täällä on aurinko ihanainen paistanut ja me ollaan ulkoiltu Oton kanssa =) Lisäksi olen raivaillu paikkoja tuon remontin jäljiltä, kun ei laitettu enää paria hyllyä seinään. Odotellaan, että pystytään ostamaan uusia kalusteita. Katotaan kuinka kauan joudutaan odottelemaan :LOL: Raha-asioista mieleen tuli Tintta, kovasti jaksamista :hug: koita ajatella, että kuinka hienoa on, että olet näin pitkään pystynyt olemaan kotona lasten kanssa :) Kyllä varmaan laskujen eräpäiviä saat lykättyä vähän eteenpäin, niin ei kaikki tule kerralla. Voi hitsi, olis voitu nähdä siellä sisustustalossa tai oltais voitu poiketa teillä, jos olisin tajunnu, että asutte siinä lähistöllä! Tosi kallistahan siellä oli, mutta nyt oli kaikista -50%, kun oli lopetusmyynti, ilm. tällä vkolla ei ole enää auki kuin jälleenmyyjille. Siltikin oli kallista, vaikka oli -50%... ostin kaksi kukkaruukkua, yhden jääkaappimagneetin (siinä lukee "It´s good to be queen" :D ), ison hedelmäastian (kyljessä lukee Fruits) ja Otolle leluille sellaisen "sammion", oli aika kiva, nyt vähän harmittaa, etten ostanut toistakin.

Niisku voi hitsi, me taas oltais voitu nähdä siellä Myllyssä tai sit oltais poikettu teilläkin. Mä en yhtään ajatellut, että te asutte sielläpäin :ashamed: No, sovittiin siskon kanssa, että mennään taas kyläilemään, kun nyt ei ehditty käydä siskon ja miehensä talolla (remontoivat vanhaa rintamamiestaloa) lainkaan, oli niin kiireistä elämää muutenkin :D Jospa sitten silloin pidettäis jotkut länsirannikon treffit?

Treffeistä tuli mieleen, että Tansku ja Peppi nähdäänkö me ens viikon to? Oon tulossa koulutukseen sinne Helsinkiin taas =) Olis kiva nähdä teitä!

Hannamari kiva meidän kannalta, että olet saikulla ;) Toivottavasti se typerä noita ottais kuitenkin pian nuolensa pois!! Mäkin yritän metsästää sut facebookissa kuhan sinne menen, katotaan onnistunko :D Ihania juttuja teidän pojilla! Fröbelin palikat on kyllä suosikki meilläkin.

Jee, meillä on huomenna työpaikan pikkujoulut :D En meinannu ensin päästä, kun mies iltavuorossa (on melkein aina, kun mulla olis jotain menoa) ja äiti oli eilen polvileikkauksessa ja velikin oli iltavuorossa, mutta ihana veljeni leijonamieli vaihtoi aamuvuoroon, jotta pääsee noita kullanmuruja vahtimaan avovaimonsa kanssa =) Lotta ja Otto odottaa jo innoissaan, kun tää mun veli on niiden molempien suuri idoli :heart: Se jaksaa aina touhuta koko ajan lasten kanssa, on tooosi lapsirakas, toivoo itselleen kahdeksaa-!!!- lasta =) Vielä ei ole yhtäkään, mutta onneksi miehiltä onnistuu lastensaanti vanhempanakin ;) ja nuori avovaimo on :whistle:

Peppi ja muut herkkulakkoilijat Onnea valitsemallanne tiellä =) Mä en tohon kykene, enkä viitsi kokeilla edes, kun tulen vaan niin kiukkuiseksi ;) Nyt on jo melkein laivalta ostetut karkit syöty, taitaa tuolla yksi pussi olla vielä, jos sen säästäis lapsille karkkipäiväksi. Tänään pitäis vielä leipoa mokkapaloja tmv. lapsenvahteja varten.

Jellona Huh, kun sulla on yövuoroja, jaksamista :hug: Kuinka monta yötä sulla on listassa? Meillä toisessa paikassa tulee yleensä 2-3 ja toisessa 4-jopa 6 kolmeen viikkoon (siellä on enempi yövuorossa porukkaa töissä ja asiakkaitakin usein enempi =) ) Ehditkö sä muuten harrastaa mitään perheen ja työn lisäksi? On tainnut tästä olla silti joskus puhettakin. Mä en mitään sellaista ole nyt vielä voinut aloittaa, missä pitäisi aina tiettynä aikana olla paikalla. Perheuinti on poikkeus, mutta eipä sekään ensisijaisesti mun harrastus ole ;)

Nyt pitää mennä, moimoi :wave:
 
vastattu.

Poju valvoi viime yönä kolme tuntia |O . Nukuun sitten yhteentoista asti ja poika puoli kahteentoista. :eek:

Kävin äsken postissa ja samalla hölmö menin kurkkaan mitä kivaa Lindexillä ois. Ja olihan siellä, mutta money...
 
Öitä!
tai myöhäisiltaa... :whistle:

tuli tänään nukuttuu oikéin kivasti 8-14. tollanen kevyt työpäivän mittanen uni. :D sit hain pojat hoidosta ja mentiin mun siskon luo ulkoilee serkkutyttöjen kanssa. kotiin tultiin syömään ja hetki leikittiin sit olikin iltahommien aika.tänään kaikki hommat sujuikin paljon paremmin mitä eilen. :)
Aleksi ei ollut nukkunut ollenkaan hoidossa päikkäreitä, joten väsy alko olemaan sit illasta, mut hyvin pärjäsi.

hannamari, kiitos kun kirjoittelit. ihanalta kuulostaa Artun ja Vilin touhut. edelleen paranemisia niskan kanssa. :hug:

tinttamooses, meillä Mikkiksen metkut ovat aika samanlaisia kuin muillakin tuntuu olevan. astianpesukoneen nappuloita painellaan sekä tv:tä päälle ja kiinni. toi teidän hana juttu oli kyllä aika hauska.
jaksuja raha-asioiden kanssa. toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selvitettyä. :hug:
niin ja minä olen vanhainkodissa töissä.

peppi, juu samoilla tavoilla meilläkin toimitaan. rutiinit ja päivärytmi on meillä hyvinkin tarkat. suurimmaksi osaksi ainakin, välillä tietty tapahtuu pientä joustoa. mut onneksi tämä päivä meni hyvin. eiköhän se taas tääkin yö mene hyvin. :D jaksuja sinne yöhön. :hug:

siru, meillä on listassa about 3 yötä mulla ainankin. riippu hiukan ihmisestä, kuka haluaa tehdä minkäkin verran tai siis harvat haluais juurikaan valvoa. minä tästä kyllä tykkään mutta niitä pätkäaamu+yö yhdistelmiä inhoan ylikaiken. ensi vkosta lähtien mulla on kolmena seuraavana viikkona joka viikko yksi yö alkuviikosta. :)
mukava kun pääset pikkujouluihin. =)

käpynen, hyvä että lääkitysasiat etenevät. onhan tohon jotain tolkkua saatava. jaksuja. :hug:

smirge, toivottavasti teillä tänä yönä nukuttais. :hug:

En tiedä mitä huomenna illalla tehtäis. olis jääkiekko pelikin pitkästä aikaa meille käypään aikaan. toisaalta olis kiva lähteä kattomaankin, jos pojat jaksais. ja pinna kestäis Mikkiksen toilailut. Mies vaan on taas ollut ihan hirmu väsynyt, joten voi olla että ollaan kotona jos mies käy nukkuu jo alkuillasta niin kuin tänään. :attn: iltapäivällä ainakin ulkoillaan, vaik luntahan tuo näytti lupaavan, no sit tehdään lumitöitä. aina sitä jotain keksii. :whistle: =)

miä meen nyt hiukan ottaa syömistä, että taas jaksaa. palailen taas...
 
moikka

eipä näyttäny tulevan eilis iltanen viesti tänne asti.. kivasti tökkii..

Tuntuu vähän typerälle ajatella että huomenna öihin ja heti pe ois sitten viikko vapaa :ashamed: Tosin jos vaan pikkusisko saa koulusta ollap pois sen perjantain niin tulee meille jo huomenna ja mennään kaksistaan kiertää kirpparit. :D jätetään miesväki pois matkasta niin saadaan rauhassa kiertää..

Tatu meni tänään hoitoon.. ja mielellään oli jäänyt. Itse kävin aamulla pienen lenkin koiran kans jotta ei huomenna suoraan tartte rueta kylmiltään töihin. Tulis vähän liikettä ennemmin. Onkin mennyt aikalailla lepäillessä nämä päivät.

Meillä nukuttiin viime yö ilman ainuttakaan herätystä =) Ja on suhteellisen levännyt olo.

illalla tosin piti suorittaa "siivoa-sänky-muruista" operaatio kun Tatu söi eilen äitin kaverina näkkäriä sängyssä :whistle: :LOL: Oli kun ois sepelille ruennu nukkumaan :whistle:

Tänne ei mitään ihmeempiä. jos hiukan jotain rupesi puuhailemaan.
 
No onpa täällä hiljaista!

Kysyin äitiltä, jos se vois ottaa Jontun yöhoitoon viikonloppuna niin me voitais taas pitää Rasmukselle unikoulu ja ottaahan se :) Ihana juttu! Toivottavasti helpottais pian.. Eikä sit tultais taas heti kipeiksi :kieh: Huomenna ollaan viikko annettu antibioottia..

Siru: Joo, nähdään ens viikolla!! Onks sulla millanen aikataulu? Tansku ei kai pääse, tekstailin sen kanssa eilen :( Sä oot kuule niin hyvässä kunnossa, tosi hoikka, et sun ei tarvikkaan mitään herkkulakkoja pitää :D En tajuu, miten sulla ei esim. mahaa ole ollenkaan, vaikka oot 2 lasta synnyttänyt :LOL: No, ei mun kaverillakaan ole, tytöt täyttää loppukeväästä/alkukesästä 2 ja 2v. Pikkusen kade :ashamed: Täytyy vaan syödä hyvin ja säännöllisin väliajoin niin ei kiukku pääse yllättämään ;)

Smirge: Mikäs sitä pojua valvotti? :/ Toissayönä...

Jellona: Tuu sit kertomaan, mitä tänään teitte! Mikä jääkiekko-matsi?

No, eipä mulla sit taas muuta :wave:
 
Varmaan Sami valvoi sen takia, kun ei nukkunut maanantaina päikkyjä ja heräs sitten yöllä ja luuli nukkuneensa päiväunet, eikä ymmärtänyt että on yö :kieh: .

Mutta joo kyllhän Sami nukkui viime yönä, ei edes inahtanut, mutta nyt ei taas meinaa asettua päiväunille, kun ei aamusta päästy pihalle. |O

Mä odotankin innolla huomista puistotäti päivää. Pääsen itse kahville :)
 
Heips!
Täällä myös yksi niska&selkäkipuinen. Huono olo vaivaa muutenkin, mutta luulen, että tuo niskakipu vielä pahentaa sitä. Olo ei ole siis mikään maailmanvoittanut. Lauantaina tulee kyllä jo 12 viikkoa täyteen, joten eiköhän nyt luulis, että tää alkaa pian helpottamaan.
Sain vihdoin varattua itselleni myös fysioterapia ajan. Eihän sitä ole tässä kuin vuosi jo pähkäilty. Nyt kun niskat on tarpeeksi jumissa, ettei oikein edes voi nukkua, niin sain vasta aikaiseksi. Maanantaina siis toivottavasi saan jotain aloitusta tähän oloon. Oon ite yrittänyt venytellä, mut aina vaan pimenee ja tulee huono olo. Yöks. Nyt on tossa kaurapussi lämmittämässä ja panadolia otin hetki sitten, illalla pitäisi jaksaa mennä yhdelle luennolle.
Ihania juttuja ootte kirjoitellut, monet hymyt ootte saanu munkin kasvoille. On ne lapset vaan ihania. Varsinkin Tintan vesikaarijuttu oli ihana. Ja Artun ja Vilin jutut.
Matiaskin on nyt ollut paremmalla päällä ja syönytkin vähän paremmin. Mahtaakohan olla antibiooteilla asiaan vaikutusta, kun oli oireeton korvatulehdus. Eilenkin kun olin hetken Matiaksen kanssa kaksin, tuli huono olo ja sit kävin halailemassa vessanpönttöä... Matias oli kauhean huolestunut ja silitteli mua ja sanoi oi-oi-ooi äiti. Sen jälkeen mun piti mennä sohvalle "kukkumaan" ja Matias syötti mulle puuroa ja juotti pillimehua. Siis leikisti. Aamuisin taas kysyy kuiskaten äiti kukku yvin? (nukkuiko äiti hyvin?) on se vaan söötti.
Ostin muuten masutuubin, kun ei enää mene omat housut muuten jalkaan. Muistaako kukaan, että oliko niitä jo silloin kun joulutähtiä odoteltiin?? Mä kun en muista aikaisemmin moisia nähneeni. Tosi kätevä käyttää, ja niin yksinkertainen juttu.
Niisku, kattelin tossa yks päivä vanhoja kuvia. Nyt mun pitää kyllä tsempata ja saada se opinnäytetyö valmiiksi, jos me vihdoin ja viimein voitais tavata. Olis niin kiva nähdä taas Joonastakin ja tietty Jesseäkin! Samoin, sitten kun te Niisku ja Siru treffaatte vaikka siellä Myllyssä, niin kertokaa mullekin. Eihän meiltäkään oo sinne ku 20km matkaa.
Mitäköhän muuten kuuluu Kattinkalle? Oon ollu vähän huolissani. Samoin olisi tosi kiva kuulla Unettomasta. Ja Gerberalle lähetän virtuaalihalin, jos käyt lukemassa.
Ja kiitos kaikille, jotka ovat mua huhuilleet. Oon kyllä huomannu huhuilut, en oo vaan ehtiny kirjoittamaan.
Olette kovin kaikki mielessä. Haleja ja hyvää mieltä.
 
Keskiviikkoa mammat :)

Päätä särkee,ei oo järkee...
Taas on pikkuisen jomotusta otsalohkossa,otin just särkylääkkeen,toivottavasti helppaa kohta.
Tänään oli keskimmäisen kerhoilupäivä.
Tultiin Oskarin kanssa kotiin siksi aikaa,koira oli ollut ihan kiltisti.

Oskarilla on nyt uusi harrastus,se käy jääviileäkaapilla aina välillä ja hakee sieltä omenaa tai porkkanaa,just eilen ostin omppuja ja äsken ihmettelin kun on niin vähän jälellä,ne sit löytyi Oskarin huoneesta ja kaikista kerran haukattu :whistle:

Danjuska: Meillä oli kerran sängyssä pikkuisia ruuveja kymmenkunta,oli aika mielenkiintoista mennä nukkumaan.
Oskari oli tuolta kaapin kätköistä hakenut :)
Siru:Tosissaan harmi ettei nyt päästy tapaamaan,joskus toiste sitten :)

Nyt jatkan hommia,kauhee sotku täällä taas :wave:
 
Ihan pikaset vaan, Sirulle sori kun en tajunnut naamakirjassa kuka olet.. :ashamed: :ashamed: Löi tyhjää vaan, mutta kyllä mä sut kaveerasin kun tiesin että täältä olet, ja sit kun nämä luin niin vasta valkeni... :xmas: tonttu mikä tonttu.

 
ildaa :snotty: dokat vuotaa edelleen.
Mulla tänää aika kurja olo, ei onneks kuumetta. Attetikin taitaa potea flunssaa kun ei ruoka maistu ja kiukuttaa :/

MISSÄ KÄPY??

Täälläkin yksi niska ja selkäkivuista kärsivä :kieh: eilen illalla laitoin voltarenia ja otin särkylääkkeen niin kyllä nukutti en muista milloin olen nukkunu niin sikeesti, pitäsköhän tehä jotain noille lihaksille :ashamed:

mut tuo isompi kiukuttelee ja haluu ruokaa kait pitää mennä ruokkimaan lasi ja laittaa sit nukkumaan

öitä
 
Täällä käpy!
Vaihteeks humputtiin kaupungilla, kiitos lillukan, sain takin ja annalle hame ja mekkokankaat, mekkokankaan kuosi on järkyttävä, mut neitistä se oli hieno ni mikä jottei.. keltasella pohjalla mustallarajattuja kukkia :$ Itelleni ostin takin ku tajusin et mun kevät/kesä/syksytakit on molemmat n.13v vanhoja et oiskohan aika uusia.
Sit kysymys, onko muut huomannu et nykyjään vaatteet on kamalan pieniä??? Tiedän kyllä et oon lihonu 5kg mut ei kait se nyt jumakeuta tarkota et vaate koko ois kasvanu 6-8numeroo???? Siis jouduin ostaa takin kooka 44 et mahtu hartioista ja hihoista. :eek: nojoo, edellinen takki jota sillo sovitin oli kokoa 52 ja pieni.. Tai sit mä vaan kuvittelen olevani laiha ja oonki jotai ihan muuta.. (vrt. Hal ja iso rakkaus ) :LOL:

Tigrulaan paranemista, samoin Kaizalle harteitten kans!

Tintta, meillä joutuu kaikki hedelmät jemmaamaan, nuo apinat muute vetää yheltä istumalta vaikka 1,5kg viinirypäileitä/ satsumia/banaaneita.. omppuja ei oo nyut ostettukkaan, tai mitä on ostettu on ostettu "salaa" ettei viljami nää niitä ku se tykkää ompuista mut ei voi syödä niitä raakana.. :/
 
meillä on ollu känkkäränkkä kylässä tämän iltaa |O jospa häviäis jonnekki yön aikana.

Käpy: Juu ihan saman oon huomannu.. tässä joku aika sitten kokeilin yhtä takkia niin ei xxl mahtunu päälle :eek: tai sitten mulla on vaan leveet hartiat.. ei se muusta voi johtua ;) :LOL: :whistle:

Meillä vedettäs kans rypäleitä niin paljo kun vaan kupu vetää.. ja nykyään käy jääkaapilla tutkimassa että mitähän kivaa löytys :whistle:

Tigrulle päin paranemista!

Toivottavasti Tintan pää jo parempana, :hug:

Voi kauhee että mulla on huono verenkierto! näpit ja varpaat aivan jäässä vaikka villasukatkin jalassa.. ainahan näin on ollu mutta nykyään tuntuu että vaikka olis kuinka monet sukat niin palelee jalkoja.. oiskohan tähän lääkettä?

Poika nukkuu.. aamulla sitten töihin ja hoitoon.
Hoitoon oli tullut vähäksi aikaa joku uusi tyttö josta Tatu kovasti pitänyt.. aiko mennä huomennakin leikkimään =)

Tulehhan Kattinka kuulumisia kertomaan kun joudat. olette mielessä!

nyt menen osan amaunhommista tekemään niin päästään sutjakasti liikkeelle. :wave:
 
Mun täytyy tunnustaa teille että meidän poika sai tänään tukkapäästä :ashamed: mutku se vaan tuli niin refleksinä, tikkas paidan läpi hartiaan nii jotta kirvelee vielki ja jäljet näkyy. Tosin jätkä vaa nauro ku mä tirrasin itkua ku koski nii penteleesti, koskee vielki vaikka se toksas aamulla kiinni.. |O
Kivittäkää vaan.
 
Torstaita

Olipas luminen aamu :)
Koiran kanssa saatettiin Koululainen taksiin:)
oskarikin oli hereillä,mutten nostanut sitä sängystään kun meinasin et alkaa si täällä hulluttelemaan yksinään kun olen ulkona hetken,no tulin sisälle niin poika nukkuu täyttä häkää ;)

Käpy:Mä en ainakaan kivitä ;)
Itse olen kanssa joskus satikutia antanut eikä siitä kukaan ole traumoja saanut :ashamed:
Lähetä tänne vaan ipanat

:D

Tänään tulee kaveri kylään lastensa kanssa nyt heti aamupäivällä,eilen siivoilin onneksi niin ei tartte alkaa heilumaan heti aamusta moppi kädessä.
Illalla on partio ja mennään sillävälin kirjastoon toisten kanssa :)

Nyt ei tuu enempää tekstiä,hauskaa päivää kaikille :wave:
 
HUOMENTA!

KÄPY en minäkään kivitä, meillä isompi sai aamupalaksi luunapin kun kiusas pikkuveljeään ja mie en ollu vielä saanu aamupalaa nii hermothan siinä meni heti :ashamed:
Taitaa olla vikaa kuulossa tai sit vain valikoiva, joka päivä saa taas vääntää samoista asioista :headwall:

yö ihan ok, huomaa kun eilen en laittanu mitään rentouttavaa/särkyä poistavaa rasvaa niin heti oli yö katkonaisempi, veeti heräs vain kerran, sen osilta yöt olis jo parempia mut oma vointi on huono :kieh: noh ehkä mie pääsen joskus hierojalle.

Täällä on kans tullu lunta, on niin kaunista. taidetaan mennä pihalle purkamaan kiukkua ja kolailemaan

hyvää tosrtain jatkoa
 
Moi!

Me aloitettiin aamu Onnin nimpparikakulla, Onni tahtoi et meillä pitäs olla sellaiset tötteröhatut päässä, mitä Nalle Puhilla porukoineen aina on juhlissa. Tehtiin siis sellaiset (jo aiemmin). Mä oon ihan intona noihin askartelujuttuihin, mitenhän niiden käy kun pikkukakkonen syntyy... Tulee varmaan piitkä tauko.

Täältäkään ei kiviä lentele mihinkään.

Peppi ja Jellona
ainakin ovat puhuneet että teillä on tarkat rutiinit ja rytmit. Niin on meilläkin, nyt oon pikkuisen ihan tahallaankin joustellut niistä ja siten opettanut Onnia et pientä joustonvaraa on vauva-aikaa ajatellen. Mut ihan kiva ois kuulla, mites muut menette näitten parivuotiaitten kanssa, onko miten tarkat rutiinit ja mitä niihin kuuluu?
Meillä aamu alkaa 6-7.30 kun Onni sinkoaa meidän keskestä (johon on yleensä kömpinyt) ylös ja sanoo äiti/isi, herää! Sit aamupala ja kotihommia, Onni leikkii ja kattoo kenties jonkin aamupiirretyn kakkoselta. Ulos mennään kun joudutaan eli kun mulla on selvät sävelet lounaan kanssa, oon tehnyt sen valmiiksi tai uuniin et päästään sit syömään kun tullaan sisälle. Ulkona ollaan reilu tunti-pari tuntia. Sit lounas 11-12 maita. Sit leikkiä/touhuja sisällä, päiväunille 12.30-13, ne on aika tarkalleen noin. Onni nukkuu sen parisen tuntia. Sit välipala, sit joko ennen tai jälkeen päivällisen ulos, toki on kaupassakäyntejä jne menoja mitä nyt jokaperheellä on, et sen mukaan elellään. Iltapala sit 19-20 maita, iltasatu, nukkumaan meno 20.30-21.

Peppi kiitos kun sä muistutat meitä ottamaan massukuvia. Ei oltu otettu viime kertaisen jälkeen, mut sit tänä aamuna otettiin. Mut mä onnistuin jotenkin kadottamaan sun meiliosoitteen, laitatko niin saat kuvia analysoitavaksi :). Itse asiassa nyt massu onkin kasvanut eteen päin ja oon saanut sellaisen hentoisen ruskean viivankin massuun et onkohan meidänkin lapsi kasvattanut sittenkin kikkelit :eek: :whistle: ;) ? Mut anna kommenttia sit. Onnikin tahtoi et hänenkin mahaa pitää kuvata, kun kuuli et mun massua kuvataan, niinpä yhdessä kuvassa meitä on kaksi paljasmassua :). Ja kun yhtenä iltana mittasin huvikseen massun ympäryksen, niin piti Onniltakin mitata. On muutes pienempi massu nyt ympärykseltään kuin Onnia odottaessa, kun sellaiseen neuvolasta saatuun kirjaan pari kertaa molemmissa raskauksissa tullut mitattua. Itsestä tää tuntuu niin isolle jo...

Eilen illalla taas supisteli joten nyt en tässä sen enempää kyykötä, pojat onkin ulkona joten mulla on aikaa oleilla kun ruuankin laitoin uuniin jo. Lasagnepäivä.

 
Töistä pikaisesti kirjoittelen :whistle: Terkkuja vaan Jellonalle :wave: :D

Lillukka, laitoin sulle yv:nä mun mailiosoitteen! Jään innolla odottelemaan kuvia :) Meidän päivärytmit on edelleen tosi paljon samanlaiset, kuin teillä :) Kerron nyt Jontun rytmit (Rasmuksella hiukan erit). Aamulla herätys 7.30-8.00 (joskus herää ennen puol kasiakin). Aamupuuro klo 8, Sami ulkoilee poikien kanssa yleensä siinä 10.30-12 välillä, tai käy kaupassa, käyttää Viiviä tms., mitä nyt tekevätkään. Ruoka on 11.-11.30, jos se on valmiina niin Sami usein ottaa sitä mukaan ja syöttää pojat sit jossain, missä saa ruoan lämmitettyä :D Nukkumaan 12.30-13, nukkuu parvekkeella sen 1.5-2h. Välipalaa meillä ei syödä, tai siis Jonttu ei syö, oon huomannut, että jos välipala syödään niin ruoka ei maistu, ei sit ollenkaan, hyvin pärjää näin. Ruoka on klo 15-16. Ja iltapuuro klo 19, jos on päivällisen jälkeen halunnnut leipää tms. niin iltapuuro on 19-20 välillä. Nukkumaan, tai iltasadulle klo 20.45-21, nukahtaa klo 21.30-21.45 ;) Pelivaraa on ajoissa, mutta ei kovin suurta kuitenkaan. Että aika kellontarkkaan mennään :whistle: :D

Kaizan niskoille&selälle pikaista paranemista! Kuten myös Tigrulle! Ja jaksamisia myöskin :hug: Kiukut huspois!

Koivunkäpyä en kivitä! Jaksamisia lasten kanssa :hug:

Kysytäänpäs, että missä muiden joulutähdet nukkuvat? Pinnasängyssä, lastensängyssä vai vanhempien sängyssä? :D :attn:

Aiemminkin oli puhe, että nukkuuko muut tähtöset missä päiväunet? Sirun Otto taisi nukkua Jontun lisäksi parvekkeella rattaissa, onko muita? :attn:
 
Elkäähän olko huolissanne. Täällä mie uon. Oon vaan ollu taas hirveessä flunssassa ja maanantaina meinas loppua hermot ja voimat totaalisesti kun henki ei ollu kulkea ja Otto reagoi äidin voimattomuuten nukkumattomilla päiväunilla, hakkaamalla ja heittelemällä kaikkea mikä kteen sattui. Løi mua helikopterilla naamaan niin et nenästä alkoi vuotaa verta. Menin kylppäriin lukkojen taakse rauhoittumaan. Otto huuteli aikansa oven takana: " anteeksi Mamma mull myøs on paha mieli" kunnes meni alas ulkoovelle itkemää et: " Pappa kom snart hjem jeg er helt alleine her" (isä tule pian kotiin oon ihan yksin täällä). Pakkohan sieltä oli ulos tulla. Mies päätti sitten olla loppuviikosta kotona kunne paranen. Eilen olo vaan kävi tukalammaksi ja kävin lääkärissä. Sain antibiootti kuurin poskiontelontulehdukseen ja nuhteita kun en aikasemmin tullut. No kyllä tämä tästa. Tuntui vaan sillon maanantaina et ei sais valitaa kun Otto sentäs elää ja veljen Tiitus-vauva kuoli. Taas tuli Livikokin mieleen...

Tänään tuntuu kuitenkin jo paremmalta. Mies lähti Oton kanssa avoimen päiväkodin naamiaisiin. Ois ollu kiva olla itekin paikalla, mutta pitkään pystyssä olo alkaa pyørryttää ja onhan se viisasta levätä nyt kun voi.

Saatiin eilen tietää et elokuusta saadaan Otolle tarhapaikka.

Masuprinsessoilla on kaikki hyvin.

Lillukalle rutiineista. Meillä on herääminen 6.30-8.30. Syødään lähdetään ulos, avoimeenpäiväkotiin (to) ja (ti) seurakunnankerhoon. Lounas syødään n. 12. Päiväunille laitan yhteen mennessä, mutta nukahtaminen on ollut viimeviikkoina hirveän hankalaa. Vaunuihin nukahtaa kävellessä helpommin, mutta sängyssä voi unta odotella vaikka miten pitkään ja onpa ne unet jääneet muutaman kerran väliinkin. Joskus tarjoan välipalan jos päiväunilta noustaan ajoissa. Iltapäivät puuhaillaan joko ulkona tai sisällä leikkien. joskus lähdetään ostoksille. Viimeistään klo 17 syødään päivällinen. Lastenohjelmat katotaan satunnaisesti klo 18. Sitten iltapalaa ja nukkumaaan yritetään joutua 20.30 mennessä. Aina ei uni kuitenkaan tule vielä pitkään aikaan.

Meillä syødään muuten nykyään hirveitä annoksia ja aina kun tarjotaan. Kiakki menee alas ja on käynyt niinki että Otolle on tullut itku kun ruoka on kattilasta loppunut. Uskomatonta kun ennen syøminen oli niin vaikeaa. Nyt on ongelmana toi unettomuua, mutta oletan sen olevan joku kehitysjuttu, joten en oo kummemmin ollu huolissani.

Peppi joskus aikoinaan kyseli missä persoonassa Tähdet puhuvat itsestää. Otto on yleensä minä, mutta suomen reissulta jäi myøs "mä".

Taidan pistäytyä pitkäkseni. Kiitos kaikille lohdutuksen sanoissa ja muistamisessa. Vielä erikois :hug: Hanna-Marille ja Pepille.

T: Kattinka
 
Heiputi hei!

Sami on jo nukkunut tunnin päikkäreitä. Me herättiin tänään kaikki aikaisin kun tytöllä oli Kansallismuseo päivä. Ja ne lähti jo puol kahdeksan aikaan eskasta liikkeelle.

Katinkalle pikaista paranemistä.

Sami puhuu itsestään minä-muodossa. Ja kyllä tossa yks aika Sami sai tukkapöllyn, kun yht'äkkiä löi mua rikkalapiolla kovasti korvaan.

Rutiineista: meillä on aika lailla syömä-ajat samat joka päivä. Useimmiten Sami herää tossa puol 8 aikoihin. Ja nukkumaan illalla yritän laittaa puol yhdeksään mennessä. Anu nukahtaa yleensä samantien, mutta samilla unentulo vois vähän kestää.
 
:wave:
Ihanaa Kattinka, että kävit kirjoittamassa. Kovasti olet ollut mielessä. :hug: Teidän Otto puhuu jo paljon, ja molemmilla kielillä!!! Tuntuu jotenkin hullulta, että on niin paljon kehityseroja, vaikka ei tietty saiskaan verrata. Matias puhuu vasta niin vähän ja hiukan epäselvästi. Molemmilla kielillä kyllä tulee jotain. R-kirjain oli kuulemma kyllä tullut jo hoidossa pariin kertaan, mutta itse en sitä ole vielä kuullut. Miten Otto suhtautuu tuleviin pikkusisaruksiin? Ootteko puhuneet paljon asiasta?
Lillukka kyseli rutiineista. Matias herää 7ltä (viikonloppuisin viim. 8lta) ja aamiaisen syö hoidossa 8n aikaan. Aamupäivällä ulkoillaan (sekä hoidossa, että kotona) 1-1,5h ja lounas on 11-11.30. Päikkäreille menee n. 12lta ja nukkuu 1-2h. Kevyttä välipalaa sen jälkeen ja sit ulos. Päivällinen on 5ltä ja sen jälkeen pieni rauhoittumishetki pikkukakkosen tai buu-klubbenin parissa. Illalla sitten mennään 18.30-19.30 ulos, kauppaan, asioille tms. Iltapala on 8n maissa ja nukkumaan menee 20.30-21. Aika tiukkaan pidetään rytmeistä kiinni arkena, viikonloppuisin voidaan vähän höllätä. Ihan hyvä idea toi totuttautuminen, ei mulle oo tullu vielä mieleenkään!
Oma niska on nyt vähän parempi. Kaurapussia ja venyttelyä oon yrittänyt hyödyntää. Viime yönä jopa nukuin aika hyvin. Silti odottelen kuin kuuta nousevaa sitä maanantain fysioterapiaa. On varmaan eka kerta, kun odotan ennen viikonloppua maanantaita enkä sitä viikonloppua!! :LOL:
Kaveri soitti just nt-ultrasta. Hyviä kuulumisia vaan, ensin vähän pelästyin, kun tiesin, että niillä oli ultra. Turussa on tullut tänään ihan uusi ultrauslaite (tai kai niitä on useampia), jossa on myös se 4d. Oli ainakin näille sitä hiukan näyttänytkin. Mullakin on ens viikolla ultra, nyt jännittää taas. Hyvällä tavalla. Olivat saaneet tietää ihan vahingossa, että selkeästi poika tulossa. Ihanan innostunut oli tää kaveri ja täytyy lisätä, että kyse on siis miespuolisesta kaverista. Tosin, kyseisen kaverin tietäen, olis ollut ihan yhtä innostunut tytöstäkin.
Hei onko joku teistä itse käynyt vyöhyketerapiassa?? Muistelen, että ainakin muutamat joulutähdet on olleet, mutta äideistä en muista. Olin eilen kuuntelemassa luentoa psykologisesta vyöhyketerapiasta ja voi vitsit se oli mielenkiintoista ja osin jopa pelottavaa. Olin kyllä jo etukäteen kiinnostunut aiheesta, joten siksi vastaanottavaísella päällä. Mun pari hyvää ystävää järjesti tän luennon ja ovat käyneet tällä luennoitsijalla itse pari vuotta ja vannovat sen nimeen. Samalla kun sitä asiaa käytiin läpi, niin löysin kaikki mun elämän henkiset ja fyysiset ongelmakohdat just sieltä, missä ne tän henkilön kaavioiden mukaan oli. Nyt pitää odottaa toi fysioterapia loppuun ja sit menen kyllä kokeilemaan, nyt ei raha-varat riitä kahteen hoitoon... Olis kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia.
No juuh, nyt vien taas niin paljon palstatilaa, että pitää lopettaa. Voikaa ihanaisesti!
-k-
 
Lillukka, meillä herätään aamulla, syödään aamupala jos syödään, lounas on n.klo 11, sit ennen päikkäreitä jotai pientä, päikkäreille mennään n.13.30, nukutaan minkä nukuttaa, sit taas syödään, tehdään jotai ja iltapala on n.19-19.30 ja sänkyyn klo 21.

Kaiza, muistankohan ihan hateloon mut vyöhyketerapiaa ei suositella raskausaikan.. Akupunktiossa on ainakin riski raskausaikana, ja samoija pisteitähän niissä käsitellään.

Vähän pirteempi olo ku aamulla, saapi kyllä ukko nousta kersojen kans aamulla, se on saanu joka aamu maata tällä viikolla :kieh: no ens viikon se on lomalla ja sit taas iltavuorossa..
 
Juu, Käpy, mäkin olen kuullut tuosta, ettei sais raskausaikana mennä. Eilen kysyin siltä terapeutilta ja se sanoi, että jos kiinnostaa, niin voidaan aloittaa vain sillä psykologisella puolella ja sen purkamisella ja sit vasta siirtyä varsinaisiin hoitoihin, kun lapsi on syntynyt. Siinä siis perehdytään uniin ja tunteiden kirjoittamiseen jne. En sitten tiedä, ei mulla varmaan ennen kesää oliskaan varaa mennä ja sit ei ehtis enää montaa kertaa ennen synnytystä, joten ei se kauhean kaukaiselta asialta tunnu.
 

Yhteistyössä