Joulutähdet 2005 joulukuussa <3 2008

Hei!

Kattinkalle lähdin laittamaan viestiä vielä tätäkin kautta, Pepiltä (kiitos :))kyllä sain sun Suomen nroja, mutta varmuuden vuoksi. Meillä nyt flunssasta hädin tuskin selvittyämme alkoi mahatauti viime yönä Lotalla :$ Joten mietin, että mihin asti Suomessa olittekaan, että pääsisittekö käymään sitten myöhemmin? Laita viestiä :wave: Ja harmin paikka, mutta tää on kyllä niin tautista aikaa ainakin tällä suunnalla.

Nyt itse sänkyyn päin, Idolsin äänestystulosta odottamaan. Onneks on nyt kaks yövuoroa takana, niin mennee helpolla tää koti"yövuorokin", jos/kun Ottokin aloittaa sairastamisen.

Gerberalle vielä paranemispuhallus!

Öitä!
 
Heips ystävät!

Voitteko uskoa, mun koulu on nyt ohi. Palautin perjantai-illalla viimeisetkin raportit... virallinen valmistumispäivä on 31.12, mut käyännössä mä oon nyt valmis. Itseänikin jopa nauratti, että miten voi vaivaisten 5 opintopisteen suorittaminen tuoda niin vapautuneen olon. Jotenkin tuli semmonen olo, että nyt saan vihdoin tehdä niitä juttuja mitä haluan, siis esim. valokuvakansiota, eikä tarvii kokea syyllisyyttä. :D
Muutenkin täällä menee ihan hyvin, vaikka unitunteja tulee aivan liian vähän, Mattella ja miehellä on flunssaa ja mun vanhempien elämä on kaaosta. Silti on aika hyvä olotila, johtuen varmaan sekä joulunajasta ja siitä, että miehen kanssa menee hyvin. Matten pissavahingotkin on pienentyneet roimasti, en edes muista koska viimeksi olis tullu hereillä ollessa vahinkoja. Uhma taas on kylä ihan samanlaisensa, ja niinkuin joku sanoi, varmaan vähän liittyen mustasukkaisuuteen, mutta siihen on ehkä nyt oppinut asennoitumaan vähän eri tavalla.
No juu, yritän tässä samalla viihdyttää Miikaa, joten pitää lopetella. Mut ehkä kuulette musta nyt sitten vähän useammin ja pääsen oikeasti jopa kommentoimaan.
Voikaa hyvin!
 
ONNEA KAIZA80 :flower: :flower:

Mulla on keuhkoputkentulehdus (toinen jo tänä syksynä) ja kuume. Pepillä on korvatulehdus ja nuhakuume. Isommat tytöt toipuu vielä omista taudeistaan ja silleen.

Ehkä jouluna oltais terveitä :ashamed: :xmas:
 
Kaizalle onnittelut täältäkin!

täällä sairastetaan taas, pojalla nous eilen kuume yli 39 ja ny on toiseen korvaan tulosa tulehdus, kattoo meneekö ohi vai tarvitaanko kuuri, resepti saatiin jo valmiiksi.
loppu viikko sairaslomaa mulle kun ukko ei voi nyt olla poissa töistä jos meinaa saada rahaa lomautus ajalta. :| ei tosin itelläkää ois vara olla poissa kun on aika tulinen tilanne töissä, mut toivottavasti joku sijainen löytyy mulle, muuten teen töitä illat 15-21.
no, ehtiipähän joulua laittaa tälläviikolla jo :saint:
 
heips

Kaizalle onnitelut :flower:

Käpylään
paranemisia!!

Saatiin poika kotiin :D :heart: Aamulla kun soiteltiin niin mummo oli sitä mieltä että jos huomenna vasta Tatu kotiutus.. mutta pojalla 3v neuvola aamusta niin pitäydyttiin suunnitelmassa että tänään tulee ;)
Kuitenkin joulunseutuun tulee reissuttua niin saapi olla meidän kanssa kyllä välillä kotonakin.

Itse olen ottanut rennosti ja nukuinkin töissä yönä 10tuntia :whistle: viime yönä 8...
nyt alkaa olla pikku hiljaa voimat takas flunssan jäljiltä.
 
Onpas täällä hiljaista :attn: Kaikki viilettää jouluostoksilla ja tekee joulusiivouksia jne. :whistle: Mä oon ainakin käynyt paljon jouluostoksilla! :xmas: Läheskään joka kerta en ole mitään kuitenkaan löytänyt, kuten en eilenkään :LOL:

Oikein hyvää syntymäpäivää Sirun Otolle ja Noelille!! :flower: :hug: :heart:

Myöhästyneet onnittelut myös Katinkan Otolle ja Atelle! :flower: :hug: :heart:
Meillä alkoi eilen joululoma! Tosin Sami kyllä saattaa mennä ens ma ja ti töihin, mut pojilla alkoi kuitenkin loma päiväkodista, ens vuoden puolella sitten taas =) Tiistaina oli joulujuhla, semmoinen teatteriesitys (nainen ja mies esittivät, kertoivat vanhoista leikeistä, lauluista ja loruista, semmoinen tosi huumoripainotteinen) ja Joonatan nauraa räkätti ihan koko ajan :heart:

Danjuska: Jos et huomannut niin tossa viimeisimmässä tonttukuvassa on molemmilla pojilla tikkarit kädessä :whistle: Eikä ne siltikään kovin montaa sekuntia siinä istuneet ;) Koskas lähdette reissuun?

siru, saitko Kattinkan kiinni? Miten teillä jaksellaan? :hug:

Kaizalle suuuuuren suuret onnittelut!!!!!! Voin vaan kuvitella, kuinka vapautunut olo sulla on :hug: Aivan mahtavaa! Meillä on Samilla vielä tehtäviä ja opinnäytetyötä jäljellä ja on siitä taas stressiä pukannut itse kullekin jne. Mut ei siitä sen enempää, tuun vaan taas huonolle tuulelle :ashamed:

Joko Unettomalla ja Koivunkävyllä on tervehdytty? Entä miten Gerberan poppoo jakselee?

Mitäs kaikki on tekemässä jouluna, missä sitä vietätte jne.? Me ollaan vuorotellen meidän äitillä ja mun tädillä (asuvat samalla pihalla), niinku aiempinakin vuosina :) Joulupukkikin tulee!

Joonatanilla oli tänään aika hammashoitajalle, hampaat olivat hyväkuntoisia, saivat pojat hammasharjatkin =)

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!
 
heips

Täälläkin alkoi nyt sitten koko perheen yhteinen joululoma :xmas:
Mies tulikin jo kotiin vaille yksitoista ja seuraavan kerran menee vasta tammikuun 7pv :D

Tatu kävi aamulla kerhossa ja minä päivystyksessä sillä aikaa.. kohdun suu on avautunut mutta kanavaa onneksi jäljellä ja on napakka... Silti pitää soittaa neuvolaan heti vuoden alussa kuulemma että kattoovat uudelleen tilanteen.. neuvolalääkäri mulla vasta tammikuun lopussa. Että silleen.. Eilinen pv olikin aika tuskainen siivouksen ja koirakoulun jälknee.. yö meni samoin pyöriessä..

Peppi:
Me lähdetään ma aamuna anoppilaa kohti.. sitten aattona ajetaan päiväruoka syömään minun porukoille ja ollaan siellä pari yötä =)

Saattaa olla että ajetaan kotona käymään ennen uutta vuotta ja uusi vuosi mennään kans minun porukoille vastaanottamaan.

Keli on taas syvältä :(

Tänään aateltiin leipoa pasteijoita ja huomenna tai su torttuja..
Kaikki lahjat on onneksi jo hommattu =)

kone tökkii.. jos lähtis lueskelemaan siksi aikaa kun Tatu nukkuu päikkyjä.. jos siis nukahtaa..
 
:heart: Oikein hyvää ja rauhaisaa joulun aikaa :heart:

Tulin vähän etuajassa toivottamaan kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2009 jos en ehdi ennen aattoa kirjoittamaan.

Meille kuuluu aika hyvää. Vain sairastelukierteet jatkuvat ja nyt on Veran ryhmän tiloista löytynyt hometta! :eek: Siinä varmaankin osasyyllinen näihin jatkuviin korvatulehduksiin. Muutoksia on siis tulossa sitten tammikuussa kun lapset palaavat joululomalta päiväkotiin. Vera joutuu uuteen ryhmään ainakin kuukaudeksi ja sen jälkeen on ehkä muutto toiseen p.kotiin 3 kilometrin päähän. Onneksi meillä on hoitotarve vaan kymmenelle päivälle kuukaudesta , niin ei tarvi kävellä tota matkaa joka päivä. Vera nyt istuisi mun pyörän kyydissä , mutta eskarilainen joutuisi kyllä kävelemään ton matkan.Miehellä pidempi työmatka ja hän käyttää meidän autoa. Toista autoa ei viitsisi hommata tuon takia. No katsotaan nyt mitä tammikuussa tulee tapahtumaan. Eivät päiväkodissakaan tiedä vielä mitään varmaa.

Joulua vietetään täällä kotona. Mies on koko joulun ja pyhät yövuorossa (18-09) Niin ei oikein minnekkään pidemmälle ehditä menemään.
Tarkoitus olisi siivoilla joululomalla kaappeja ja kerätä kirppiskamat myyntiin. Meillä kaikki kaapit ja vaatehuoneet ovat ihan sekaisin ja pursuavat rojua :kieh: Nyt siellä on vielä piilotettuna kaikki lahjatkin. Saa nähdä jos muistan / löydän kaikki paketit piiloistaan.

Nyt täytyy taas mennä jatkamaan kotitöitä vaikka ei yhtään huvittaisi :eek:
:wave:
 
Öitä ystävät!

minä taas yöhommissa. :xmas: ei ole kuin enää puoltoista yötä ja sit tämä mamma pääsee joululomalle tai siis 4 pvän vapaalle. :D

meille kuuluu ihan hyvää, normaalia perhe-elämää. Miikka oli tällä viikolla kolme yötä mummolassa, miehen äidillä. Meillä meni ne päivät sit liitäessä tai päivät oltiin töissä ja Aksu hoidossa illat tehtiin kaikkee kivaa. Tiistaina mulla oli viimonen kerta sisustuskurssia. mies kävi hesassa konsertissa ti iltana. aksu oli vanhemmillani hoidossa sillo hetken. keskiviikkona aksu kävi miehen kanssa iltapäivällä luistelee kaukalolla sit käytiin yhdessä ravintolassa syömässä sekä viel siskoni luona. mukavaa oli tehdä kaikkee Aksun kanssa. torstaina kävin sit hakee Miikan kotiin. olikin jo kova ikävä, hyvin oli reissu mennyt. :heart: :D
eilen laiteltiin hiukan joulua ja käytiin eka satsi jouluruoka systeemejä ostelemassa.
tänään menen vanhemmilleni nukkuu ja sit olis iltapäivällä kaverin tytön 5-vuotis synttärit. jonne mennään. muuten en sit tiedäkkään mitä tehdään ja milloin.
joululahjat on melkein kaikki ostettu, miehelle pitäis viel jotain käydä hommaa ja kummitytölle, jolle en todella tiedä mitä ostais ikää 14vee. jos jollain ideoita niin tänne vaan.
muuten taitaa kaikki olla hommattu. eipä paljon sukulaisille olla mitään enää pitkiin aikoihin ostettukkaan. enemmän lapsille vaan. ja meidän pojat saa taas ihan liikaa leluja. :xmas: :xmas:

peppi, me vietetään joulua ihan kotona. meille tulee ruokailemaan sit minun vanhemmat sekä mummini ja pappani. niin että pienimuotoinen sukujoulu 4 polvessa. muuten ollaan aatto perheen kesken. käydään haudoilla, saunotaan, koristellaan kuusi, syödään hyvin.

nevestä, mukava kuulla pitkästä aikaa. kiva että kaikki hyvin. :) harmi tuota teidän hoitopaikka asiaa.

mitäköhän tinttamoosekselle kuuluu?

onnittelut kaizalle kovasti paljon. :flower: :hug:

mitä niiskuneidille kuuluu??

nyt käytävä hiukan töiden parissa....kauniita unia teille... :hug:
 
heips

Tehtiin äsken pizzaa ja nyt lähti mies Tatun kanssa käymään kaverinsa luona. Itse jäin huokasemaan hetkeksi ja alan kohta pasteijoita ja torttuja tekemään :p

Pv mennyt rauhallisissa merkeissä ja päikkärit nukuttiin koko porukka. Oltiin jo heti kasin jälkeen aamulla ulkona :D :xmas:
Tatu heräsi niin aikaisin että vitsinä heitin että josko ulos lähdetään ennen aamupalaa.. ei tarttenut houkutella :D Käytiin sitten tunti olemassa ulkona ja tultiin puuron keittoon.

En muista joko mainitsin kun ke ois pitänyt olla tatun 3v neuvola.. no odotettiin puolituntia ja sitten tuli eräs täti kysymään että oisko teillä aika.. no juu.. puolituntia sitten.. olipa neuvolantäti sairaslomalla ja ei olleet sitten kehdanneet meille ilmoittaa että ei ole aikoja.. olivat vaan ajat pyyhkineet yli :headwall: jestas että otti pattiin.. ois ollu sillon parempaakin tekemistä.
Meni nyt sitten se aika tammikuun puoleenväliin..

Olo on mukavan rauhallinen vaikka kipuja onkin.. paljon kuunnellaan joululauluja kun sisällä ollaan jne =) oikeastaan odotan jo reissuun lähtöä.. ainut vaan on että miten saan anoppilassa ajan kulumaan.. mut kaippa se pari pv:ää menee.. nyt kun en pysty ees mitään pitkiä lenkkejä koirien kanssa tekemään...

tulkaahan muutkin joulukiireittenne keskeltä kirjottelemaan!


Jellona: kiva kun sulla 4päivän vapaa tässä joulun seutuun =)
oliko Miikka ikävöinyt mummolassa??
Meillä tahtoo Tatun kans olla sillä lailla että vaikkei varsinaisesti ikävöi tai sano että on ikävä niin silti hiukan saattaa kiukutella kotiin tultua ja sylissä roikkua.. joskus sanonutkin sitten että onpa kiva olla kotona vaikka tykkää ihan älyttömästi mummoloissa olla. =)

jos alkais leipomusten pariin hivuttautua..
 
Heips vaan!

Mulla nous sitten eilen illalla kuume, kurkku onkin ollu nyt pari päivää tosi kipee. Pyörin sängyssä monta tuntia, ei vaan uni tullut. Oli vuorotellen kylmä ja kuuma, hampaat kalisi ja tärisin :/ Pari tuntia sitä unta sit tuli ja aamulla oli edelleen huono ja kipeä olo ja väsynytkin. Tää päivä meni johonkin asti Finrexinin voimin, kunnes nyt muutaman tunnin oon vaan maannut :eek: Joka paikkaan särkee, eikä vaan jaksa mitään tehdä. Ihan hyvä sinänsä et Sami oli kysyny eilen, josko pojat voisivat mennä äidilleen tänään, mun piti kyllä siivoilla (onneks ei kauhea sotku ole, mut olisin halunnut vähän tarkemman siivouksen tehdä) ja Sami meni autoa siistimään ja pesemään. Oon sit saanut ihan rauhassa levätä. Vähän kun koitin pyykkejä laittaa ja joululahjoja paketoin niin älytön hiki vaan tuli :|

Oonkin ollut tässä ihan 100-varma, ettei meillä olla terveinä jouluna :ashamed: Rasmuksen tuntien (ja Samin) ne kyllä ainakin tämän saa :kieh: No, eipäs maalailla piruja seinille ;)

Niin joo, menkat vielä tähän päälle, vuodan kuiviin ja senkin takia olen (aina) väsynyt ja huonolla tuulella niin ei mene kovin lujaa :LOL: :LOL:

Tuostapa tulikin mieleen, tietäiskö joku, auttaisko jotkut e-pillerit tämmöisiin ongelmiin? Sillon kun e-pilleri 3,5 vuotta sitten lopetin niin päätin, etten niitä enää koskaan aio syödä, mut jospa jostain merkistä voiskin olla apua?? Mua vaan jotenkin toi hormoniehkäisy ei kauheesti nappaa :/

Danjuska, ihanilta kuulostaa aina noi teidän leipomishetket ja ulkoilut ennen aamupalaa jne. :heart: Uskon, että otti päähän toi neuvola-asia |O |O

Neve, kiva oli teistäkin kuulla :hug:

jellona, tulehan taas ensi yönä kirjoittelemaan =) Muakin kiinnostaa, että ikävöivätkö pojat, tai Miikka, kun ovat mummolassa tai näkyykö se sitten kotona, kun ovat kotiutuneet just tona kiukkuiluna tms.? On se ihana, että pystytte Aleksinkin kanssa ihan rauhassa touhuamaan ja Mikkiskin saa mummolassa täyden huomion :)

Sami lähti just poikia hakemaan. Minä join finrexiniä niin ehkä sen avulla jaksan tän illankin ;)

Koivunkävylle suuren suuri kiitos vielä tätäkin kautta paketista, ihana sä oot, ihan oikeesti! Tuli tosi hyvä mieli siitä :hug: :heart:

Tanskulle kiitokset kortista, olis kiva kuulumisianne lukea :attn: Unettomalle kiitos sähköpostista :wave:
 
Öitä!

tää mamma on ihan täpinöissään, kun ei ole enää kuin about 5h 'joululoman' viettoon. ihanaa. :xmas: menee yö vaikka päällä seisoen saa asukkaat tehdä mitä haluavat eipä juuri mua haittaa siis en hermostu mistään. no enpä minä juuri muulloinkaan kyllä. :)

Danjuska ja peppi, kyllä pojilla joskus on ainakin ollut sellaista ikävä kiukkua. mut tällä kertaa ei ainakaan mikkiksellä juuri sellaista havainnut toisaalta tiedostan sen asian niin hyvin että annan aikaa heille sinä iltana kun tulevat kotiin. ja tuona iltana kun Mikkis kotiutu niin enemmän halusi Aksun kanssa touhuta ja sit käytiin kaikki saunassa, jossa kaikki suju tosi hyvin. Mikkis halusi monta kertaa käydä saunasta pihalla lumessa kävelemässä. molemmat pojat on ihan innoissaan siitä jutusta. käykö muilla joilla mahdollisuus?

pepille, kovasti paranemisia. toivotaan että selviäisitte joulun terveinä. :hug:

meillä kävi tänään illalla miehen veli, avovaimonsa ja poikansa kanssa sekä miehen toinen veli oli myös mukana. mies sai hoitaa pikkupoikaa hetken aikaa, kun vanhemmat kävivät kaupassa ja minä olin meidän poikien kanssa synttäreillä. hyvin oli kaikki mennyt. poitsu on aika helppo tapaus meidän mukeloihin verrattuna. sit mies kävi hakee mulle kiinalaisesta ruokaa. maistupa taas kerran hyvältä. :p =)

tänään olis tarkoitus pistää pojat aamusta pihalle, että saan hetken ite levätä. sit syömistä ja taas hetki lepoa, iltapäivällä käydään lahja/kukka kierroksella. illalla paistetaan ehken pipareita, jos en ole ihan naatti. ostin perjantaina valmis piparitaikinan niin jos muutama piapari siitä väännettäis, kun ei meidän pojat liiaksi sellaisia ole tehneet. ja heidän kanssaan on tosi mukava kaikkee tehdä. :xmas: maanantaina olis tarkoitus käydä loput kauppa ostokset tekemässä. tiistaina aion pysyä kotona ja laitan kaikki kuntoon aattoa varten. :xmas:
joulupukin hommia riittäis, kun suurin osa lahjoista odottaa autotallissa paketointia. yöhommiksi taitaa mennä, kun ovat sen verran isoja muutamat että ei voi sisälle tuoda muulloin.

danjuskan porukalle turvallista ajomatkaa. ja oikein hyvää joulua. :xmas: :hug:

kaikille muillekin jotka ovat lähdössä tien päälle niin oikein turvallista matkaa. sekä hyvää joulua. :xmas: :hug:

lillukka, mitä teille kuuluu? oletteko te kotosalla uudenvuoden viikolla? onko teillä vieraita silloin? ollaan ehken tulossa ma tai ti sinne talvimaahan niin ajattelin sitä varten kysäistä jos teillä olis pyörähtänyt samalla reissulla.

nyt täytyy taas töiden pariin rientää... :wave: :xmas:
 
Sunnuntaita

Ompas aikaa kun viimeksi olen kirjoitellut :ashamed:
Jellonalle :wave: Täällä ollaan ja ihan hyvää kuuluu :)
On ollut paljon kaikenlaista kiirusta ja hommaa etten ole jaksanut kirjoitella,facebookissa käyn välistä kurkkimassa :)
Mistä tulikin mieleeni että ketkä kaikki on facebookissa?

Täällä on jouluhössötystä ja ohjelmaa ollut joka päivälle,nytkin kohta lähdetään synttäreille ja sitä ennen tarttis vähän siivotakin :whistle:

Luin koko ketjun mutten taaskaan muista mitä mun piti kommentoida :ashamed:
Höh,en jaksa selata uudestaan joten vastailen/kommentoin sit myöhemmin.
Paljon olitte kirjoitelleet,ja ihana kuulla kuulumisia myös harvemmin kirjoittaneilta :)

Me ollaan joulu ihan kotosalla ja anoppi ja appiukko vissiin tulevat meille illaksi.
Joulupäivänä ollaan yleensä käyty mun äidin luona ja varmaan nytkin mennään,toisaalta haluaisin pyytää heidät tänne syömään joulupäivänä niin ei tarvitsisi itse lähteä mihinkään :D

Isäntä ja Emmi lähtivät aamulla Jipon kanssa metsälle ja tulevat sit ehtoopäivällä ennen synttäreille lähtöä,tarttis siksees keksiä jotakin syömistä meille :/
Välillä tympii tuo ruuanlaittokin kun jatkuvasti saa olla tekemässä sapuskaa |O |O

Syödäänkö teillä kerran vai kaksi kertaa päivässä?
Mä teen viikonloppuna vaan kerran ruuan ja viikolla tytöt syövät koulussa ja Oskari syö päivällä edellisen päiväruuan loppuja.
Sit iltaisin syödään kaikki yhessä vielä :)

Mutta nyt mun pitää taas lentää joten moikkelis kaikille ja ihanaa joulunodotusta :)
Olette kaikki mielessä :hug: :wave:
 
sunnuntaita!

Pepille pikaista paranemista ja toivottavasti saatte joulun olla terveenä! Toivotaan että ei poikiin ja Samiin tartu, :hug:

Jellona:
Kiitos.. Onneksi yleensä pohjoiseen päin on liikennettä enemmän.. me on saatu ajella suht rauhassa savoon päin joka joulu.
Meillä ei olla ulkona saunasta käyty.. naapurit niin lähellä.. mutta muistan kyllä miten hauskaa oli lapsena mummolassa juosta hankeen saunasta :D
Nyt olen niin vilukissa että jäis menemättä..

Tinttamooses: Meillä syödään lämminruoka kerran päivässä.. no tieten aamupuuro ja toisinaan illallakin puuro syödään mutta silloin kun tein 2krt/pv niin ei pojalla ollut nälkä ja meni pelleilyksi vaan syönti. Syödään siis välipalaksi hedelmiä tms.. puolilta päivin, ennen päikkyjä ja sitten kolmen maita lämmin ruoka.. nämäkin meidän perheessä aika joustavia aikoja aina..
Itse liityin facebookiin joku aika sitten ja en oikein tajua siitä mitään.. en ymmärrä ollenkaan niitä kutsuja jne.. :ashamed:

Aamulla taas heräiltiin ihan hyvissä ajoin.. aamupalan jälkeen lähdettiin metsään kävelemään ja pari tuntia oltiin ulkona.. saatiin autokin raikottua että mahtuu tavarat kyytiin.

Kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulua!!
:flower: :xmas:

Ei varmaan tule käytä koneella kun en siskon läppäriä osaa kunnolla käyttää :whistle:
huomenna tosiaan alkaa meidän joulu reissu =)
 

Luminen :wave:

Täällä sataa lunta :xmas: Ihkuu :D

Ja mies on lomalla!

Ostettiin Wernerille jatkettava sänky torstaina ja hyvin se meidän pikkumies siinä nukkuu. Tosin illalla ottavat Jullen kanssa iltavimmat ja rauhottuvat sitten sänkyihinsä, kun menen Wernerin sänkyyn istumaan ja hyräilemään jotakin yksitoikkoista sävelmää :LOL:
Aamuisin Werneri on ottanut tavakseen herätä viiden hujakoita |O , en ymmärrä mihin hävisi se poitsu, joka tykkäsi nukkua kasiin tai ainakin siihen lähelle... Huh!

Joulunaikana ollaan kotona siten, että Aatto pyhitetään omalle perheelle, eli ollaan kotona. Pukki tulee käymään kolmen aikaan. Käydään saunassa, ulkoillaan, syödään Joulupuuro, herkutellaan ja ollaan yhdessä. Joulupäivänä lähdetään sitten mummolaturneelle, ensin käydään mun äitin luona ja käydää haudoilla :'( , eka Joulu ilman isää :'( ja kahvitellaan ja sitten ajellaan miehen porukoille ja syödään siellä Jouluruoka. Ollaan siellä vissiin pari yötä.

Lämpimän ruoan pojat syö kahdesti päivään. Me aikuiset 1 kerran.

Facebookkiin kuulun, mutta en minäkään niitä kutsuja ymmärrä! Jätän ne sitten ymmärtämättä :D

Olin tänään "julma" äiti, keräilin poikien leluja iiiiiison kasan ja mies vei ne alakerran varastoon jemmaan. Huomasin, että leluja on aivan liikaa ja leikit meni siihen, että lelut vaan leviteltiin ja se oli siinä se leikki sitten... Keräävät toki aina minun kanssa lelut takaisin paikoilleen, mutta kun kerran leikit jäi leikkimättä, niin aattelin, että tekee hyvää viedä leluja vähän pois. Katsotaan sitten kk parin päästä vaihto. Ja kaikki vähänkin rikkinäiset kirjat viskasin roskiin... Olen ne aiemmin useampaan kertaan jo korjaillut, nyt en jaksanut nähdä sitä vaivaa.

Muutoin en Joulun takia ole hötkyillyt :saint: Ajattelin, että kyllä se Joulu tulee sieltä ilman hötkyilyjäkin. Kinkun otin sulamaan (ostettiin piiiiiiiieni kinkku, kun kerta ei olla kuin aatto kotona) ja huomenna otetaan kuusi sisälle ja koristellaan se ja tiistaina siivoilen. Sittenpä vaan odotellaan pukkia :xmas:

Nyt menen Jullen kanssa katsomaan muumeja :heart:

 
Mulla on sitten se angiina |O Mikä mun äitillä oli kans ihan vasta, edelleen on vähän puolikuntoisena siitä :/ Kurkku on kamalan kipeä ja tänään ilmestyneet valkoiset näpyt. Huomenna pitäis sitten muka saada aikaa lääkärille/hoitajalle. Mitenhän vaan onnistuu?? Maanantai ja vielä pyhät edessä, jee jee :kieh: Sitä paitsi Samilla on töitä ja pojilla päiväkoti kiinni |O En tiiä, miten tuun selviämään? :ashamed: Nyt on 2 päivää mennyt sängyssä maatessa, ihan oikeesti en vaan yksinkertaisesti JAKSA nousta ylös ja kun nousen niin heti pukkaa kamalan hien päälle, pyörryttää, heikottaa jne. En ookaan pitkään aikaan ollut kipeenä (viimeks varmaan kunnolla vuos sitten jouluna kun meillä oli se kamala vatsatauti) niin nyt sitten oon taas varmaan koko tämän vuoden edestä ;) :whistle:

jellona, ihanalta kuulosti teidän saunahetken ja lumilla kävelyt :heart: Hyvää joululomaa! Kuten toki kaikille muillekin, joilla se on nyt alkanut :xmas: Mun avustettava kysyi, että luulenko, et jaksaisin huomenna töihin mennä, vastasin kyllä jo, että tässä kunnossa en, kun en jaksa yhtään pystyssä olla ja mietityttää, miten selviin edes täällä kotona, kun oon yksin poikien kanssa :ashamed:

Tintta, minä oon facebookissa, niinkuin jo tiedätkin ;) Meillä pojat syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, sekä puurot x2. Välipaloista aikanaan huomasin, että veivät kunnon ruokahalun, joten niitä meillä ei syödä, päiväkodissa kyllä syövät, mutta silti on hyvä ruokahalu sitten kotona :D

Danjuska, kiitos :hug: Turvallista matkaa teille ja oikein ihanaa joulua :hug:

Gerbera, mä oonkin kans miettinyt tota et pitäis Rasmuksellekin hankkia toi jatkettava sänky, en vaan tiiä et miten siinä nukkuis kun muutenkin nukkuu yöt vielä aika huonosti... Me käytiin kans tällä viikolla noita poikien lelukoreja läpi ja 3 muovipussillista tuli taas ylimääräistä!! 1 roskiin meneviä, 2 kellariin... Piti vähän tyhjennellä, kun tulee varmaan kuitenkin taas lahjaksi leluja, mahtuu sitten johonkin ne uudet ;)

Huh, meinaa taas tulla huono olo, kun oon ollut jonkun aikaa pystyssä, vaikken ookaan mitään edes tehnyt!

Taidan siis lopetella. Anteeks, tuli valitusviesti :ashamed:
 
piirakat paistettu, kuusi etitty, mökki puoliks siivottu, tekemättä enää laatikot ja lohi suolaamatta ja kinkku paistamatta, tervetuloa joulu!

meillä syödään yks tai kaks lämmintä ruokaa päivässä, riippuu aina. vkl vain yks.

missä smirge?

 
Peppi85 :hug: :hug: Parane pian!
Mä sain siihen keuhkoputkentulehdukseen vielä kuumeviruksen kaveriksi ja koko viime viikko menikin sairastaessa.
Tytöt sai aika nopeasti apua antibiootista ja korvat ei ole kiusanneet.
Kaikilla meillä yskä on silti tiukassa, ei meinaa millään helpottaa. itelle tulee se puuskissa ja sitten meinaa jo oksennuskin tulla :snotty:

Me lähdetään huomenna töiden jälkeen äitini luo joulun viettoon :heart:

Hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille :heart: :xmas:

Nyt takaisin töihin..
 
päiviä!

Ihanaa kun tuota lunta riittää ihan vaikka mihin ja koko ajan sataa lisää. huippua. minä niin paljon tykkään talvesta. äsken oltiin yli 2h pihalla. saatiin aikaiseksi joku lumilehmän-hevosen-dinosauruksen risteytys ja muutama lumilyhty sekä lumi-ukko etupihalle, joka on kylläkin vielä vähän vaiheessa. Aksu käväs syömässä ja meni takas pihalle leikkii naapurin pojan kanssa. :xmas: :D

eilen illalla saatiin kuin saatiinkin leivottuu valmis piparitaikinasta pipareita. :xmas: tänään olis käytävä sit viimoset ruokaostokset tekemässä ja sit voikin virittäytyä joulutunnelmaan. minä oon muuten meinannut ostaa itelleni hokkarit elikkäs siis poikien luistimet. en ole about 15vuoteen luistellut niin nyt ajattelin testata taitoja. en mitenkään erityisen hirveesti ole ikinä luistelusta tykännyt, kun nilkat on aina vääntynyt mitä ihmeellisempiin asentoihin ja varpaat jäätyneet samantien. jospa nyt onnistai homma paremmin. olis mukavaa kun itekin pääsis jäälle. Mikkiskin niin innoissaan odottaa nyt kun hälle luistimetkin löytyi. =)

tintta, mie oon facebookissa, mutta aivan täysi aloittelija. viime viikolla vasta liityin...enkä hirveän usein siellä ehdi käymään. ja varsinkin kun mies valloittaa tän tietokoneen useimmiten tuon travianin parissa niin en siksikään pääse.

peppi, laitoin sulle yv:tä. paranemisia kovasti. :hug:

niin ja meillä syödään useimmiten kaksi lämmintä ateriaa pvä:ssä. ja kaikki välipalat sun muut myös. puuroja ei ollenkaan joka aamu/ilta. muroja ja jugurttia ennemmin.

jep, mut nyt täytyy lähteä jatkaan hommia..mies tuli jo kotia.


 
Muistinpas pienen pinnistelyn jälkeen käytttäjätunnukseni ja salasanani ja pääsin kirjautumaan, halusin niin kovin tulla toivottamaan teille kaikille ihanaista ja rauhallista joulun aikaa!!
Nautitaan kaiki rakkaistamme, annetaan aikaa toisillemme ja luodaan kauniita muistoja pienille touhuajillemme! :heart: :xmas: :heart:
Aina välillä käyn lukemassa kuulumisenne ja yritän pysyä kärryillä tapahtumista. Tässä samalla haluan onnitella vauvautuneitakin! :hug:
Meidän perheelle kuuluu hyvää ja Topi on jo "iso" ja reipas poika, käy perhepäivähoidossa ja nauttii touhuista hoitokavereiden kanssa. Minun aikani menee opiskeluun, eikä tarvitse miettiä muita harrastuksia kodin lisäksi.
HYVÄÄ JOULUA TEILLE KAIKILLE JA OIKEIN HYVÄÄ TULEVAA VUOTTA- 09!!!! :xmas:

--minna--
 
:whistle: just töissä ajattelin että pitää laittaa MM:lle viestiä illalla!
ihanaa ja lumekasta joulua teillekkin, ja tiovotaan että lumet kestää, samoin sähköt.

Ite herätiin aamulla 6 aikaan pojan toimesta, nakkasin sen sohvalle kattoo lasten ohjelmia ja tulin kahvin keittoon, herra sammu sillä aikaa uudestaan |O ja siihen päälle 7h työpäivä ja niinku ekaa kertaa oli jopa töitä kokoajaks mitä tehä :eek: tosin tokihan noin pitkään päivään mahtu kaks ruokataukoa, ei sit' kattokaas muute jaksa :LOL:

pitäs viel alkaa leipomaan ku taatelikakut on loppu ja maustekakku on syöty, tosin saavat pärjätä pelkillä taatelikakuilla ja tortuilla ja piirakoilla jajajaja..

ihanaa, huomenna saa tunkea kinkun uuniin :p

jos lähtis tupakalle ja sit pötköttää siks aikaa etttä ruoka kypsyy..
 
MInäkin tulin jo lähettämään hyvän jouluntoivotukset kaikille kinkkusiskoille! 3 vuotta sitten vietinkin vielä jouluaaton sairaalassa, tänä vuonna mennään anoppilaan! Sinne tulee sitten aattona käymään myös minun vanhemmat, joka on taas minusta ihan tosi kiva juttu! Meidän ei tarvitse lasten ja pakettien kanssa niin kauheasti ajella ja kuitenkin päästään valmiiseen pöytään. Tai no ehkä pitää vähän minunkin auttaa ;) .

Jellona kyseli ammattia; Hoitajan hommia on. Ja siis kolmivuorotyö täälläkin alkamassa!

Muuten on nyt aivot solmussa ja sänky kutsuu!

Rauhaisaa joulun aikaa! Syökää mahat pullolleen herkkuja ja nauttikaa lumisista maisemista! (eikös aatoksi luvattu lunta koko Suomeen?)

t:Epeli- :xmas:
 
Heipä hei rakkaat siskot!

Täältä joulutouhujen seasta tulin toivottamaan teille kaikille oikein ihanaa ja rauhaisaa joulua! Pitäkää huolta toisistanne ja nauttikaa yhdessäolosta :heart:

Meillä tuoksuu porkkanalaatikko, juuri otin uunista. Lahjat on hankittu hyvissä ajoin, vielä isoimmat pitää paperiin kääriä, muuten on joulu valmis. Tämä vuosi menikin lähes ilman stressiä, harvinaisen kivuttomasti. Toivottavasti ensi joulu ollaankin jo uudessa kodissa.

Ollaan omalla porukalla aatto kotona, mikä toisaalta on sääli, sillä musta on ihanaa kun on paljon rakkaita lähellä, mutta kuitenkin tärkeimmät löytyy tänäkin jouluna. Joulupäivänä mennäänkin anoppilaan syömään, poikien serkutkin tulee paikalle. Tapanina sitten minun äitini luokse. Isääni en jouluna valitettavasti näekään, kun asuu niin kaukana. Gerberalle jaksuja, eka joulu on varmasti se pahin. Mun pitääkin joskus laittaa sulle yv:tä liittyen aiheeseen.

Kyllä mua vähän harmittaa, kun Mikan sisko kutsui anopin ja appiukon sekä sen ainoa sedän jouluksi heille ja heidän perheensä kanssa olemaan, meillehän tuo tieto tuli mutkien kautta, eikä meitä kutsuttu. En tiedä onko teidän mielestä pahakaan juttu, mutta kyllä mä vähän loukkaannuin, sillä siellä kuitenkin on siskon miehen äiti ja sisko... Eli kaikki muut Mikan läheiset ovat siellä jouluaaton, mutta ei me...

Onneksi meillä tulee olemaan kivaa, viime vuonnakin oltiin "omissamme" ja nautittiin toisistamme. Nyt menen unten maille, huomenna olenkin aamusta iltaan töissä, eli koneelle en ehdi ennen joulua.

Toivottavasti saamme kaikki valkean joulun :xmas:

-Metku-
 
käpy lähettää kaikille oikein paljon lunta, sekä arpoo kuinka tästä ite lähtee töihin kun tiellä on 15cm lunta ja ties kui paljon meidän "päätiellä" on lunta. no, pääasia että se lumentulo on loppunut kun pomo lähtee tänää matkaan niin kamalaa jos ois samanlainen keli ku eilen illalla täällä :ashamed:
töitten jälkeen kauppaan, kun eilen oli maito kaupasta loppu, mä toivon että saan kylältä tarpeeks ettei tarvi lähtee sen takia kaupunkiin.


kaverimme tulee tänään käymään, tiedän että istuu kokopäivän ni kyselin mitä tänään syödään, toivoi lihapullia ja muussia, ilmotin että toissapäivänä syötiin jauhelihapihvejä no kän duu, no syödään sit siskonmakkarasoppaa ku jätkä lupas kuoria perunat :saint: orjatyövoiman hyväksikäyttöä parhaimmillaan, ruokapalkalla toimii tuo orja.

kotiin tullessa täällä tuoksuuki joulu kun kinkun make lykkää uuniin jahka joutaa :p
 
Hei!

Tulin kanssa hyvän joulun toivotukset teille kirjoittamaan. Vapaapäiviä vietelty sopivasti ennen joulua ja Oton synttäreiden aikaan, lauantaina oli juhlat ja kovasti tuli kivoja lahjoja, millä nyt leikitty. Ja kohta tulee taas lisää :D Yhtä juhlaa näiden joulukuisten elämä tässä kohtaa.
Meidän aaton ohjelma on, että mennään mun porukoille puolen päivän aikoihin joulupuurolle, sitten käydään kahvilla mummun luona. Sitten käydään miehen äidin haudalla viemässä kynttilöitä ja sitten kotiin, miehen veli tulee meille ja sitten syödään ja sitten pukkia odotellaan saapuvaksi. Puol ysin maissa lähden työmaalle, missä sielläkin luultavasti jatkuu jouluherkkujen syöminen ja joulurauha :) Ja vaikkei oliskaan rauha, niin silti on erityislaatuinen ihana yö sielläkin :heart: Joulupäivänä nukun sitten iltapäivään ja sitten oman perheen kesken oleskelua, kunnes taas yövuoroon. Sen yön jälkeen mulla alkaakin loma! Tapaninpäivänä nousen vähän aiemmin. Varmaan mun porukat tulee silloin kylään katsomaan lasten lahjoja. La tulee meidän pienin kummityttö siskonsa ja vanhempiensa kanssa kylään ja su tulee mun hyvä ystävä perheensä kanssa. Että ohjelmaa on melkoisesti ja lomallakin on varmaan jo joka päivä jotain...

Nyt lähden kattomaan, josko kinkun sisälämpö olis jo siellä 10 asteessa, että pääsee uuniin. Ja sitten pikkuisen siivoilua, onneksi Oton synttäreille tuli juuri siivottua hyvin. Miehen mummun luona käymme tänään jo.

Ihanaa ja rauhallista Joulua kaikille teille ihanille :heart:
 

Yhteistyössä