***JOULUTÄHDET 2005*** KESÄKUU

Tervehdys ystävät! :wave:

Peppi: No voi Jonttua... :/ En kyllä yhtään osaa sanoa, että miten tuollaisessa tilanteessa tulisi toimia, kun meillä ei ole vastaavaa tapahtunut :whistle: Luulisin kanssa, että paras keino olisi pitää tiukasti kiinni ja niin rauhoitella, ettei tosiaan pääsisi itseään loukkaamaan :hug:

Gerbera: No mikäs on tilanne...joko olet päässyt tositoimiin!? :) Entäs Tigru?

Koivunkäpy: Harmi ettei auto mennyt läpi katsastuksesta :/ Hui, eipä ollut kiva löytö kylppäristä :eek: Aivan oikean kohtelun saivat :D

Tinttamooses: Kiva kun kävit ilmoittautumassa! :) Ja tosiaan, aivan omaa napulia saa vain kirjoittaa =)

Lillukka: Pikaista paranemista Onnille! :hug: Voisiko tosiaan johtua siitä rokotteesta, jos on sen jo saanut... :whistle: Onko muita oireita? Meillä on kaapissa Panadol -suppoja, mutta ei kyllä ollut tarvetta sellaista antaa, vaikka Joonaksella tässä yksi päivä kuumetta olikin.

Kaiza: Kiva taas teistä kuulla ja kiitoksia! :) Mattelle :hug: Kyllä jotenkin kuulostaa mullekin tutulta noi sinun periaatteesi, joten taitaapi olla aika normaalia ;) Vai hoitelee Matias Joonas-nukkea...ihana :heart: :) Kyllä Joonaskin tässä jokunen aika sitten naapurilta käveli nukenrattaita työntäen nukke kyydissä ja sitä kovasti hoiteli, kun oli ollut siellä leikkimässä :D

Tänne ei mitään uutta kuulu. Masussa taidetaan voida oikein hyvin ainakin liikkeistä päätellen, eikä munkaan voinnissa ole mitään moittimista :) Mulla olis tiistaina neuvolalääkäri, mutta yritän sitä siirtää, kun oltaisiin sinne mökille lähdössä. Pitääkin tässä pikkuhiljaa alkaa sinne soittelemaan.

Täälläkin on aikasta kurja ilma, koko aamupäivän on satanut :/ No kyllä se tekee luonnolle oikein hyvää :)

Nyt syömään! :wave:

Koivunkäpy: Ihanat hiukset on! :)
 
Tere taas :wave:

Olipas puheterapiakäynti :eek: Veera pisti taas parastaan, kiukkusi ja heitteli tavaroita... Vähänkös mua hävetti :ashamed: Puheterapeutti lähinnä kyseli multa Saaran tilanteesta. Se oli sitä mieltä että tytössä on aina vaan enemmän dyspraktisia piirteitä ja tilannetta seurataan. Sovittiin että tavataan syksyllä päiväkodissa, katsotaan sitten miten Saara selviää päivähoidossa ja miten henkilökunta ymmärtää häntä. Tytöt pääsi hyvään päiväkotiin, siellä on erityisryhmiä ja koko henkilökunnalla on kuulemma hyvä asenne "erityislapsia" kohtaa eli siis lapsia joilla on esim. puheentuotossa ongelmia. Pidetään peukut pystyssä että Saara pärjää päiväkodissa =)

Peppi: Veeralla on kans noita raivareita, ihan kamalia!!! Saaralla ei ole koskaan ollut sellaisia. Veeralla saattaa mennä herne nenään ihan ihme asioista, sitten alkaa tavarat lentelemään ja tyttö kolauttelee itseään lattiaan, seinään, ihan mihin vaan. Tosi hurjan näköistä :eek: Mäkin olen yrittänyt vaikka mitä, usein se auttaa että pidän Veeran tiukasti sylissä -mutta ei se aina auta... Jaksuja :hug: Juu, yritetään sopia ensi viikolla sellainen päivä ettei olla väsyjä :D Tosin sen taitaa tietää vasta aamulla että kuinka yö on mennyt... Voidaan sopia joku päivä ja sit jos yö on mennyt persiilleen niin sitten siirretään treffejä =)

Nyt on tytöillä nälkä, täytyy mennä -se on moro :wave:
 
Voi unohdin ihan äsken kiittää taas kaikkia tulevasta vihkimisestä onnitelleita, joten kiitoksia! :)

Tanskuliini: Täällä on peukut pystyssä, että Saara pärjäisi päiväkodissa ja tulisi hyvin ymmärretyksi! :) Voi Veeraa, temperamenttia tosiaan löytyy :whistle: =)

Sain muuten neuvola-ajan siirretyksi seuraavan viikon perjantaiksi, joten ei tarvitse jo tiistaiksi mökiltä palata kotiin :)
 

Heips!

Kokonaisena ollaan, edelleen. Ei ole kivaa odotella, että milloin pitää lähteä :(
Lääkäri sanoi silloin kaksi viikkoa sitten, että ei tarvita kuin pari kovempaa supistusta, niin paikat on sen 10 cm auki, enhän mä kerkeä sit yhtään minnekään... ja tilanne on nyt kuitenkin se, että paikat on enemmän auki kuin silloin kaksi viikkoa sitten. Koko ajan enemmän ja enemmän hirvittää synnytys :eek: Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin, syntyipä sitten kotiin taikka sairaalaan tai sille välille...

Danjuska, painoarvio oli ultrassa rv37 tasan 3 kiloa, mut mä olen ihan satavarma, että kyllä tää lähelle 4 kiloinen syntyessään on. Näin isoilla viikoilla ei tuo painoarvio pidä useinkaan paikkaansa.

Lillukka, meillä käytetään Panadolin nestemäistä särkylääkettä. Sitähän ne lääkäritkin nykyään suosittelee (suppojen sijaan).

Peppi, meillähän nuo isot raivarit on tuttuja, joskin aika harvoin niitä tulee. Julle on perinyt äitinsä tulisen tempperamentin :D Tosin vuodet on sen verran minua kasvattaneet, että tulisuus on lieventynyt ihan minimiin. Julius ei satuta itseään raivotessaan, yleensä vaan huutaa tikkusuorana paikoillaan... mut jos mä vaihdan paikkaa, niin sitten tulee perässä :D Syliin häntä ei saa ottaa, eikä jutella eikä oikein katsoakaan :D Kun on aikansa huutanut, niin rauhoittuu itsekseen ja sit haluaa tulla syliin lohduteltavaksi ja sit itsekin pyytelee käytöstään anteeksi. Pahoina päivinä kohtaus kestää tunnin, toisinaan taas pienen hetken. Pahoina päivinä kohtauksia voi tulla viisikin, toisinaan riittää se yksi pienehkö raivokohtaus päivässään :D Sit voi olla viikko-kaksi, ettei tule yhtään kohtausta. Ja nää kohtaukset tulee vaan kotosalla, ei ikuna missää muualla :D

Nyt hyppään masuineni soffalle lukemaan kirjaa.
 
täällä ollaan kotona :headwall:
ei se nmies suostunu eilen hieroo mun jälkoja, sanoi että mikäs kiire sulla on |O sit ite koitin räplätä näitä norsun käpäliä mut mulle tuli vain huono olo :headwall: mie en jaksa enää oottaa, tahtoo nyytin syliin!!!!!!!!!!!!

mitään ei voi tehdä eikä oikein suunnitella kun ei tiedä milloin lähtö tulee. taidan kohta hypätä autoon ja ajaa kaupunkiin shoppailee!
täällä sataa vettä jo toista päivää ja omakin pää hajoaa.
Onneks kaveri perhe kävi kylässä kahden lapsen kanssa niin oli poitsulla seuraa.

PEPPI olipa rajua teillä! Ja varmasti saat tekstaria!

nyt päikkäreille kun yöllä ei osaa nukkua ja traktorit ajaa nurmikkoa keskellä yötä :headwall:
 
Koivunkäpy: Kivan näköinen pää sulla :D :)

Tansku: Joo, katotaan sitä päivää, tai sovitaan päivä ja katotaan aamulla miten väsyneitä ollaan :D

Gerbera: No siis joo, on Joonatanillakin päivittäin kiukkukohtauksia, mutta ei ikinä noin pahoja. Joskus saattaa kiukkukohtaukset kestää pidemmän aikaa ja silloin tosiaan auttaa se, ettei ole huomaavinaankaan, mut toi tän aamuinen oli jotain ihan muuta!! En kertakaikkiaan voinut olla niin, etten kiinnittäisi poikaan tai huutamiseen mitään huomiota, nimittäin pian siinä olisi aivan varmasti käynyt pahemmin. Nytkin meinas lyödä päänsä pahasti seinänkulmiin yms.! Et en missään nimessä olis voinut antaa aikansa huutaa, vaikka tavallisen kiukkukohtauksen aikana niin aina teenkin. Mut tällä kertaa poika oli ihan hysteerinen.

Tigru: Voi että :( Kuulostaa niin tutulta, on vielä ihan tuoreessa muistissa tuo :/ Koita jaksaa :hug: :hug:

Äitin kanssa tosiaan juttelin puhelimessa ja hän kertoi mm., että yhdellä hänen kaverillaan oli myös melkosta tempperamenttinen tyttö, meni joku kerta ihan tajuttomaksikin tuollaisen kohtauksen aikana :eek: Oon tainnut minäkin aika tempperamenttinen olla ja olen kyllä edelleenkin! On tullut Jonttu äitiinsä, isänsä kun on niin rauhallinen, ehkäpä Rasmuksesta tulee enemmän isänsä luonteinen, jos ei niin pian meillä on kaksi tempperamenttista poikaa, jotka raivoavat täällä samaan aikaan tai vuoronperään :whistle:

Joonatan on taas nukkunut 2,5h... Vaihtuis nää rytmit taas sellasiksi, mitä olivat ennen juhannusta :)
 

Peppi, meillä taas Julle ei kiukuttele juuri lainkaan, vaan silloin tällöin on nuo kovemmat raivokohtaukset. Ehkä parempi niin. Mä kyllä tykkään, että lapsella on luonnetta. Itse olen pienenä saanut noita tajuttomuuskohtauksia raivarin yhteydessä ja niihin on neuvoksi annettu, että äiti menee toiseen huoneeseen, eikä ole huomaavinaankaan ja on kyllä minuun auttanut. Nykyäänkin tykkään, että kun olen suutuksissani, että minut jätetään rauhaan. Mies ei vaan sitä ole vieläkään oppinut :D Vaikka onhan tässä kohta 14 vuotta harjoiteltu :D
Jontulla alkaa olla uhmaikä, joten voi hyvin olla, että noinkin rajuja kohtauksia tulee jatkossakin, varsinkin kun luonnetta tuntuu teilläkin löytyvän! Jaksuja!





 
GERBERA jokos oot sairaalaan päässy?
Täällä on koko porukka kypsänä kun vettä sataa ja sataa. Tänään ei ole ollut yhtään taukoa sateessa.
Huomenna pitäs iltapäivästä EHKÄ olla taukoa, sit kumpparit jalkaan ja hyppii lätäköihin, voipi olla näky kun meikä roiskuttaa vettä ison mahan kanssa :LOL:

mut nyt meen vaatimaan niskahierontaa ukko kullalta, jos en saa mitään rentouttavaa niin pää poksahtaa |O

Ainiin, tänään päätettiin ristiäis päiväkin *heh* ei tässä yhtään olla kärsimättömiä. eli juhlat on 18.8.

anteeks oli taas vain (.)

huomiseen :wave:

rauhallisia öitä kaikille
 

Tigru, täällä ollaan. Masua on vihlonut koko päivän ja suppaillut, mut eipä sitä tosi toimiin päästä.

Aleksi lähtee huomenna edustusjoukkueen kanssa isoon turnaukseen Turkuun. Tulevat vasta sunnuntaina pois :'( Äipällä on jo nyt ikävä! Ikävöin jo Julleakin, kun mietin, että joudun olemaan pari päivää sairaalassa... Haluaisin poliklinikka-synnytyksen (jos kaikki menee hyvin), mut terkkari oli sitä mieltä, että pitäisi levätä sairaalassa se pari päivää, kun kotona riittää tätä hulinaa...

Nyt lukemaan kirjaa ja sitten nukkumaan.
Hyvät yöt kaikille!!
 
Gerbera: Vieläkään en voi uskoa, että tämän ikäisen kanssa pitäisi noin toimia, ettei olisi huomaavinaankaan, sehän satuttaa itsensä pahemman kerran :/ Ja nytkin, kun hetken olin niin, kuin en huomaisikaan niin seurasi kyllä perässä, otti pari askelta, heittäytyi maahan raivolla, pää kolahti lattialle ja milloin minnekin. Kyllä sitä varmaan vanhemman kanssa, joka ymmärtääkin enemmän... No, täytyy katsoa, jos nämä kohtaukset toistuvat. Varmasti uhmaikä voi olla aika rankka, eikä siinä mitään, eiköhän siitäkin selvitä. Eikä toi tämänpäiväinenkään mua mitenkään silleen haitannut tai suututtanut/"rasittanut" tms.

Tigru: Onko sulle sanottu mitään painoarviota missään vaiheessa? Osaatko ite yhtään sanoa, että minkä kokoinen vauva on? Onko maha kuinka iso?

Käytiin äkkiä äitillä ja sit kaverin luona, eipä sen kummempia olla tehty.

Hyvät yöt :wave:
 

Peppi, enhän mä missään vaiheessa sanonutkaan, että olisit toiminut jotenkin väärin tms. Jokainen toki tietää, miten oman lapsen kanssa voi tuommosessa tilanteessa toimia. Kerroin vaan, että miten minä toimin Jullen kanssa ja että mikä muhun on silloin pienenä auttanut. Anteeksi, jos käsitit väärin!
 
Iltoja!

Kukas se nyt kyselikään (?) tapojen muuttumisesta. En mä nyt oikein heti osaa sanoa, enkä tiedä liittyykö tämä lapsien saamiseen. Mutta mä en kerta kaikkisesti jaksa vääntää isoille ihmisille asioita rautalangasta :kieh:

Ja mä kyllä myönnän että mua ärsyttää se että, meillä ei toimita niin ekologisesti kuin voisi. :ashamed:

Meillä molemmilla muksuilla,jos kuumetta tulee, niin nousta se lähemmäs 39 astetta, niin annan heti lääkettä. Tyttö meinas kerran mennä tajuttomaksi kun en heti antanut lääkettä. Meillä käytetään niitä Pamol F tabuja, jotka liukeaa suuhun. Tarvittaessa kaapista löytyy vielä nestemäistä Pronaxenia.

Silloin kun poju saa raivarin, niin Sami rupeaa huutamaan ja saattaa huutaa kauan sekä kovaa ja korkealta (oiskohan saanut vaikutteita kohtuaikana?). Huutaa ja möykkää aikansa ja sitten asettuu. Toki saattaa huiskia nyrkillä, joka tosin estetään.
 
moro!

|O kohta saunaan ja sitten nukkumaan. Jippii!

Viime yö meni tosi hyvin mut nyt oon ihan poikki.. väsyttää kaamaalaasti!

Sisko hyppäs päivällä junaan ja mummo ja ukki tuli poikaa vahtimaan. Lähteevät varmaan huomenna kun minä töistä tulen elleivät oo perjantaihin.

Tatu on ollu tosi hyvällä tuulella..
Paitsi neuvolassa oli kiukunnu ja vastustanu joka asiaa.. Olivat kuulemma mitannu Tatun seisaaltaan ennen kun täti olu tullu paikalle.. mut ei ollu hyväksyny sitä tulosta vaan oli pitäny saada poika siihen mittaan missä selällään mitataan.. no, arvatkaapa oliko jätkä laittanu vastaan kaikin tavoin. Sitten ei ollu ees merkannu korttiin mittoja :| Mut mies muisteli että pituutta olis ollu 85,5cm ja painoa 13,5kg. Reipas poika ja sanoja tulee paljon, oli korttiin kirjottanu.

Peppi: No voi Jonttua. Tatu ei oo saanu kun muutaman ihan tajuttoman raivarin.. mut nyt on ollu semmosia pienempiä karjumis kohtauksia jos ei saa tahtoosa läpi.. Riippuen vähän tilanteesta, usein auttaa kun vie istumaan ja sanoo että siinä rauhotut ennen kun mihinkään aletaan.. joskus taas pitää pitkään vaan sylissä pidellä mut yleensä tuo syliin ottaminen vaan raivostuttaa poitsua entistä enemmän..
Tatulla oli vähän pienempänä tuo että piti päätään takoa jos kiukutti.. Nykyään aika hyvin toimii kun vie istumaan, katsoo silmiin ja selittää asian.. mut ei aina..
Ja sama oli ollu minun siskolla.. Pää oli vaan kolissu jos ei menny jokin mieliks.. ja syliin ottaminen oli kuulemma nostattanu vaan kauheemman raivon. Jaksuja!!

Lillukka: Paaranemisia Onnille! Meillä käytetän yleensä panadolin suppoja.. on myös ollu nestemäisenä ja Tatu ottaa sitä kun suurempaaki herkkua sais
:LOL:

Kaiza: Ite en ainakaan muussa huomaa eroa kun että tosiaan ihmisten kohtelu ottaa välilä tavallista enemmän pannuun.. tilanteesta riippuen joko hävettää toisen puolesta tai sitten tunnen suurta sympatiaa.. joka ei ennen kovin paljo liikuttanut minua miten muut toimii.
Myös huono-omatunto vaivaa useemmin kun ennen..

Niiskuneiti: ootteko millon mökille lähössä?? Millos sulla muuten oli la?

Juuh, ja Peppi tais kysellä tuosta harjottelusta... Perjantaina on mulla vika päivä.. Olisin voinu jatkaa mutta ei taloudellisesti oo mitään järkee.. :( Tatun pitäs mennä kunnalliseen.. Tähän mennessä on kotihoidontuesta maksettu hoitajalle mut sitten ei tulis sitä kotihoidontukee kun kunnalliseen menis.. että tilanne on melkeinpä se että sitten vasta kun saan töitä niin Tatu menee kunnalliseen hoitoon..

Mut nyt aateltiin lomailla ja ottaa ihan rennosti kun miehelläkin loma alkaa.. huomenna menee vielä töihin. Mitään ei oikein olla suunniteltu etukäteen.. paitsi se kalajoki reissu. sitten pitäs matot käydä pesee ja puita talveks tehä ja ja ja :LOL:

Gerberalle ja Tigrulle vielä iso :hug: ja rutistus =)

täällä alko satamaan.. koko päivän ollu muuten poutaa..

kauniita unia!
 
Kiitos kaikille paranemistoivotuksia toivotelleille, teissä on ollut voimaa nimittäin mitä pitemmälle päivä on mennyt, sitä vähemmäksi kuume on laskenut. Aamulla oli reilut 39 ja nyt kun meni nukkuu oli vain 37 eli suunnilleen normaalilämpö. Aamupäivällä Onnilla oli jotain vatsakramppeja, yhtäkkiä alkoi huutaa tosi kovasti, jäykkänä oli ja piteli vatsaansa. Soitin päivystykseenkin, ohjeet: seuranta ja iltaa kohti niitä ei enää tullut. Joku vatsaflunssa? Rokotuksen Onni sai jo 1v 3kk iässä, eli siitä oireet ei johtunut, meille se mrp-rokote teki muutaman tosi levottoman yön ja muutaman tosi kiukkuisen päivän.

Peppi voihan Jontun raivaria, temperamenttia löytyy! Meillä ei noin kovaa raivaria ole ollut ainakaan vielä, joten en osaa sanoa muuta kuin että äitinä varmasti tiedät/huomaat kuinka siinä toimia.

Tansku mäkin toivon kovasti että Saara pärjää hyvin päivähoidossa ja kiva että menee sellaiseen paikkaan, jossa huomioidaan hyvin.

Kaiza kysyi muuttumisesta: minusta on tullut "kaikkien lapsien suojelija", eli inhoan kaikenlaisia maailman vääryyksiä mitä tehdään lapsia kohtaan. Myös sellaista arvojuttua on mitä sullakin: mua inhottaa jos työ saa ihmisen elämässä liian suuren vallan niin että unohdetaan/jätetään liian vähälle perhe + muut ihmissuhteet...

Tigrun ja Gerberan viestejä tulee seurattua ekstramielenkiinnolla eli joko joko joko....Hui kun muakin Gerbsu jänskättää että ehditkö sairaalaan. Mä olin tuon 4-5cm auki kun aloin kysellä epiduraalin perään. Mentiin synnytyssaliin sitä varten, matkalla supisti pari kertaa ja kun oltiin salissa, sanoin et nyt ponnistuttaa kyllä ja kätilö tutki paikat et auki on et nyt on epiduraalit unohdettava ja alettava ponnistaa. Lupaathan lähteä sit ihan ihan heti kun tiedät että hetki koittaa?

Leivoin tänään pullaa, kun sisäpäivä oli onnin kuumeen ja sateen takia. Suosittelen vatkaamaan sekaisin kookoshiutaleita, voita ja sokeria, suurinpiirtein saman verran kaikkea ja laittamaan töytteeksi vaikkapa bostonpullaan/korvapuusteihin, on muutes njam! Eemelimme teki vaan taas aika tempun. Laitoin ekan pellin uuniin ja menin lukemaan Onnille sen huoneeseen kirjaa. Kohta alkoi tulla käryä ja kun menin kattoo, pullat ihan mustia, äkkiä pois ja ihmettelin et hä, eihän ne siellä kauaa ehtinyt olla. Ja huomasin että joku pieni poikanen oli kääntänyt asteet kolmeensataan!!!! Onneksi oli vielä muitakin peltejä paistettavana ettei mennyt harakoille kaikki pullat!

Menenkin ottamaan vielä pullan, öitä
:wave:
 
Pikainen tervehdys vielä! :wave:

Danjuska: Mukavaa lomailua teille, toivottavasti olisi kauniit ilmat! B) Me lähdetään mökille lauantaina ja ollaan seuraavan viikon puoleen väliin asti. La mulla on vasta 21.9 :)

Lillukka: Hienoa että Onni on jo parempana! =) Meilläkin on silloin tällöin jostakin kumman syystä uuni muuttanut astelukuaan :whistle: :D Nam, herkullisilta kuulostavat leipomasi pullat :p

Tigru: No saitkos niskahieronnan? :) Kelpais kyllä mullekin, kun tuli taas parisen tuntia kaupoissa pyörittyä, niin selkä taas särkee jonkin verran :whistle:

Nyt hyvää yötä kaikille! :wave:
 
pullaa täynnä massu!

Danjuska ja Niiskuneiti molemmille hyvää matkaa! Niiskikselle minäkin toivottelen onnitteluja vasta vähän myöhemmin mutta mukavan kihelmöivää aikaa nytkin toivon, jännittääkö?

Koivunkäpy sulla on kiva uusi pää! Tosin en tiiä millainen sun entinen pää oli ;) mut nyt on ainaskin kiva!

ja nyt unille!
 
Lillukka, mulla oli ennen tasapitkä johki lapaluitten kärjen lähelle yltävä..

Matkustaville kiva reissua!

Tiättekö, kissasta kuuluu ihan järkyttävä ääni kun sille pistää korvapunkkitippoja korviin :eek: siis en ois uskonu että pikkupennusta voi kuulua tuomonen ääni.. kuulosti samalta ku kollit tappelee...

Nyt rakki pihalle ja sit unille jos sais ennen yhtä unenpäästä kiinni.. mikäli kutina lakkaa van, pittee ottaa histamiinia ni helpottaa..
 
Voi ei, kirjotin just pitkät pätkät ja kaik hävis |O

Eli Koivunkävylle; hianza tukka, WAU :)

Peppi; hurjan kuuloinen kohtaus Jontulla :eek: Kyllä Ottokin raivota osaa, mutta vielä ei ole moista koettu.

Lillukka; paranemista Onni-Eemelille :hug: Ihanalta kuulosti pullat :p Olet kyllä oikein kotitalousihminen, sanoo kateellisena hän :D Paitsi varmaan se Eemelin pellillinen ei ollut herkullisen makuista ;) Me kans sanotaan Ottoa usein Eemeliksi, ku näyttää pellavatukkansa kans ihan Eemeliltä ja temput on kovin eemelimäisiä :) sillä on viel sellanen Eemeli-lakkikin :heart:

Tansku; täältä kans toivotaan, että Saaralla menis hyvin tarhassa :hug: aikamoinen temperamentti taitaa teidänkin pikkuneidillä olla =) Puheterapeutista piti vielä, että mun yks vanha kaveri on jossain siellä pääkaupunkiseudulla puheterapeuttina, onkohan teillä juuri hän? Nimikirjaimet on H.A. Tietty siellä on moniamonia puheterapeutteja toisin kuin täällä muualla Suomessa =)

Hannamari; juu mun kaverit kans aina nauraa näitä meidän heräämisaikoja :D ne on ihan ihmeissään, että miten onkin sattunut näin aamu-uniselle ihmiselle kaksi samansorttista lasta... Tää on myös syy siihen, miksi en vuorotyötä jatkuvaan aamuvuoroon vaihtaisi =) tietty, jos aamuvuorot alkais myöhempään kuin meillä 7-7.30...

Meillä Lotta täytti tänään 7 vuotta :heart: viikonloppuna sitten juhlitaan, pe on lastenkutsut, la tulee Lotan toiset kummit, kun heille ei sopinu su, jolloin siis sukulaisten synttärit. Että kolme päivää juhlitaan :D Tänään käytiin mäkkärissä syömässä, kun kuulutaan sen perhekerhoon, ni sieltä tulee Happy Meal-lahjakortti synttärisankareille (siis lapsille, mulle ja miehelle ei kyllä tullu :D ). Kivaa oli, kun nykyään käydään kyllä tod. harvoin hampurilaisilla. Otto söi eilistä ruokaa kotona ennen lähtöä ja siellä muutaman ranskalaisen. Illalla oltiin yhden kaverin tytön synttäreillä, ihania herkkuja oli :p

Nyt nukkumaan.

Gerberalle, Tigrulle ja Jemmalle jaksamista raskauden loppumetreille :hug:
 
Torstaita :)

Auts, käsiin sattuu... Rehkin eilen salilla ekat 60 minsaa ellipsillä (eli rasvanpolttoa :D ) ja sitten tein saliohjelman vielä päälle. Jes, sain tehtyä sen uuden ohjelman mukaan kaiken mitä pitikin -ja kyllä nyt sattuu joka paikkaan, varsinkin käsiin :whistle: Lähdetään tyttöjen kanssa kymmenen maissa salille, pääsevät neidit taas lapsiparkkiin ja äiti hikoilemaan :D

Veera nukkui taas kivasti yön, jiihaa :D Siltä on muuten alkanut tulemaan lisää sanoja -monet tosin ovat "vähän sinnepäin" mutta silti ymmärrettäviä sanoja. Aikas jännä juttu että pojista vanhemmalla ja tytöistä vanhemmalla on puheongelmia kun taas pojista nuoremmalla ja tytöistä nuoremmalla ei ole (tai siis eihän Veerasta vielä tiedä mutta ajatellen tänhetkistä tilannetta). Hassua et menee noin :D

Koivunkäpy: onpas tosi nätit hiukset! Ja nätti olet muutenkin :)

Siru: ei satu olemaan kaverisi Saaran puheterapeuttina. Lotalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Voih kun tekee mieli Pätkiskakkua... :ashamed: En tiedä mistä se tuli taas mieleen, en ole aikoihin sitä tehnytkään... Pitäiskö tehdä sellainen mökille viikonlopuksi...? Voih, sitten tulee vaan herkuteltua :ashamed: :ashamed: On mulla ongelmat :whistle:

Oikein mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tytöt
 
TAnskulle: kiitos kehuista, siskolle tuumin että ei sit voinu kahtoo yhtään missä kulmassa kuvan otti, pääs mun uljas tuulenhalkoja oikein kunnolla esille :LOL: joo mulla on tajuton klyyvari, mut alan jo tottua siihen..
Ja kiitos toki myös muille kehuneille.. Mulla on vaan onkelma kun tästähän piti tullakki hiukka rähjäsen näkönen, mut hitto ku nuo korvallisen karvat taipuu miten sattuu ulos päin ni vähänkö se sit näyttää rähjäseltä..

Tanskulle piti viel jalkaprässistä sanoa että kun tekniikka on oikea ja oot tovin treenannu ni prässillä nousee helposti 150kg, sillon kun ite urheilin (joo olen tehny sitäki ihan kilpailumielessä ) ni nostin 175kg, nyt kun polvet on tohjona ni jalkaprässi on kokonaan kielletty.. :kieh:


Ja Pääätkiskakkua...
Mää näin viimeyönä unta et joku synnytti tytön, vaan ku ei mitään hajua kuka se oli |O voidaan päätellä et koht joku kertoo olevansa raskaana.. :p jos tekis huomiselle paholaisen kaakun ku tulloo se kaupantäti haee nuo lastenvaatteet
 
Huomenta!

Yö oli taas sieltä ja hyyyyvin syvältä :kieh: Joonatanin osalta kyllä meni hyvin, ei herännyt yöllä kertaakaan ja aamulla vasta kasilta, kiukkuisena tosin :headwall: Rasmus heräsi ekan kerran klo 2 ja sen jälkeen mä en sit nukkunutkaan! Kun pojalla väänteli masussa, oli sellasta sätkimistä ja potkimista taas! Tuntui, että koitti sitä kakkaa vääntä koko yön ja aamulla (liian aikaisin) se sit tulikin.

Tervetuloa vaan meille kylään, täällä on kolme erittäin kiukkuista ja huonolla tuulella olevaa :LOL: Miehelle aamuyöstä sit sanoin, että kovin pitkään en jaksa 3h yöunilla :/

Tänään pitäis lähteä kaverin kanssa vähän alennusmyynteihin, on jotain mitä odottaa niin ehkä sitä sit jaksaa tämänkin päivän...

Gerbera: Pohdin vaan "ääneen" niitä ohjeita, jotka teidänkin äiti oli saanut, siis sitä huomaamattomuutta... En ajatellutkaan, että olisit sanonut mun toimineen väärin, en toki :D

Kaizasta oli muuten oikein mukava taas kuulla :hug: Ja tutulta kuulosti sun kirjoitukset, samoja tapojen muutoksia tälläkin ollut, kuin sulla, ihan täysin samoja :) Kai sitä oma pää pehmenee, kun lapsia saa :D

Siru: Myöhästyneet onnittelut teidän Lotalle!! :flower: :heart:

Tansku: Voi vitsit, nyt munki rupes tekemään mieli sitä pätkiskakkua :p :ashamed: :whistle:

No mut, eipä tässä nyt ehdi muuta :wave:
 
Sadepäivät ne vaan jatkuu.. |O

Hoh, kun Vili nukkuu öitänsä sut rauhallisesti, on Arttu alkanu heräilyn. Tällä viikolla se ei ole nukkunut yhtäkään yötä kokonaan, vaikka normaalisti nukkuukin lähes kellon ympäri kuin tukki. Mikä lie mennyt unosiin nyt, viime yön aikana kävin sen luona 5 kertaa.. :eek: Ja kuudelta nousin sit ite, kun ajattelin että Vili herää kuitenkin pian, ja kahvia oli saatava koneeseen että ymmärrys vähän virkois.. Joten nyt on pönttö sekas ja lapsilla kahden sisäpäivän tarmot takataskussa. tästä tulee vielä rumihia.. :ashamed:

Peppi, Vili ei ole vielä kunnon raivareita saanut, mutta Artun vastaaviin ja Vilin pienempiin olen parhaana apuna kokenut tiukan sylin (kävellä pitää, paikallaan ei onnistu), ja taukoamattoman, asiallisen ja suht kovaäänisen puheen. Ihan mistä aiheesta tahansa.. Olen luetellut ympärillä olevia tavaroita, miettinyt ääneen bussiaikatauluja.. ihan mitä vaan, mutta puhunut niinkuin kauempana seisovalle aikuiselle. Liekö sitten näitten luontainen uteliaisuus nostanu päätään jossain vaiheessa raivon läpi, kun on pitäny ruveta kuuntelemaan mitä äiti puhuu.. Sit kun huomion on saanut, tavallinen rauhottelu ja hellittely on auttanut. Mutta niinkun Gerbsukin sano (jokohan se meni?!), jokainen lapsi on yksilö ja äidit löytää ne omat parhaat keinonsa. Ihan hirmuisesti jaksuja, väsyn ja pikku kiukkuajien kanssa! :hug:

Lillukka, mä käytän särkylääkkeenä lähinnä Pronaxenia, jotenkin en koe Panadolia toimivaks. osin ehkä siks että ite en saa siitä mitään apua.. :whistle: Onneks Onni on jo parempi. Oon muuten tori ihmeissäni että meillä ei ole vielä ruokia palanut, Vili on ihan jatkuvasti hellan nappuloisen kimpussa!! |O

Kaiza: Yksi suuri muutos mussa on ilmenny lasten myötä.. Teen kotitöitä ihan mielelläni, teen asiat oikeastaan heti kun siihen jää aikaa. Olin ennen kaikessa viime tipassa, nyt en enää ihan kaikessa.. :LOL: Toki arvomaailma on muuttunut, kun oman etunsa edellä on nyt kaksi muuta, kun ennen oli itelleen ykkönen. :whistle:

Danjuska: Meillä jää isi lomalle myös tän viikon jälkeen. ..ja mulla on heti maanantaina parturi. :LOL: Ihan aamuks en aikaa saanut, mutta puolen päivän jälkeen kyllä. Mitähän sitä tekis.. Mun tekis mieli lyhentää entisestään. Mistä tuleekin sujuvasti mieleen Käpis ja HYVÄ TUKKA!! Laitoitkos jalkaprässiin siis lisää 150kg vai yhteispaino 150kg? Kun tunnen itteni nyt ihan ruturuipeloks, kun laitan 30kg lisäpainoja, mutta painaahan se lava jo 35 itessään. Minkälainen on paholaisenkakku, kakkuohjetta kehiin!!

Niiskis: Mä menen poikien kanssa kaverin mökille Kangasalle ens lauantaina! Sinne on kutsuttu muutama mukula leikkimään ja äidit kahvittelemaan, mukavaa. Ties vaikka saman järven rannalla oltais!

Tansku: Mikä on ellipsi? Onnea hyvin nukutusta yöstä, toivoo Sisar Silmäpussi.. :snotty:

Jaha, viestiä pukkaa.. Kutstuispa joku kylään tai tulis meille, nämä sadepäivät vie mehut..
 
Hannari: siis yhteispaino 150kg, on moisella tullu nosteltuu 175kg:ki ku joskus innostuttiin... :snotty: käsillä nousis ehkä hätäseen 15kg :LOL:
Etin sen ohjeen ja paiskaan tähän, se on maailman helpoin ja idioottivarmin (onnistuu siis aina ) kakku, kaikki aineet vaan sekasin ja uuniin, ja avot että on nannaa...

Paholaisenkakku

5 dl vehnäjauhoja
4 dl sokeria (itse laitan n.3 dl, ei tule niin kauhean makea)
1 dl kaakaota
1 tl suolaa
1 tl soodaa
1 tl van. sokeria
2 munaa
1,5 dl voisulaa
2 dl maitoa

1. Sekoita kuivat aineet.
2. Lisää munat, maito ja voisula.
3. Paista 175 asteessa 50-60 min.

Näitä ohjeita oon nähny aineki kymmenen erilaista.. ja kun kellään ei koskaan oo saadaa niin sen voi toki korvata leivinjauheella.. edellinen ohje mikä mulla oli ni oli leivinjauheella, jostai syystä se ohje on hävinny johki..

Huoh, uraka ohi, rikkalapiolla alakerta siis olkkari+eteinen+keittiö nuohottu, olipas urakka.. miks mä menin hävittää sen leveelapasen harjan :headwall:

Ja vettä losottaa niin maan pirusti..
 
Niin jatkuu sade täälläkin...eilisestä aamupäivästä asti on satanut ainakin melkein tauotta :eek: :/

Siru: 7v-onnittelut Lotalle! :flower:

Lillukka: Kiitoksia! :) Ei kyllä ainakaan vielä pahemmin jännitä, mutta kyllä se melkein koko ajan mielessä pyörii, yölläkään ei meinaa tulla uni ollenkaan... :whistle: ;)

Peppi ja Hannamari: :hug:

Hannamari: Ei taideta kyllä ihan saman järven rannalla olla, kun "meidän" järven rannalla ei muita mökkejä ole, mutta aika lähellä kuitenkin voidaan olla :) Niin ja sunnuntaina me taas ollaan tulossa teillepäin, kun tullaan Pirkkahallin lähelle miehen serkun valmistujaisjuhliin =) Mukavaa mökkeilyä teille! :)

Joonas pääsee tänään taas hiustenleikkuuseen, kun käydään illalla mun siskon luona, on sitten juhlissa edustavassa kunnossa :D Munkin hiuksissa kyllä taitaisi olla vähän laittamisen varaa, mutta kyllä ne nyt menettelee :whistle:

Eipä tänne muuta kummempaa... Heippa siis vaan kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä