***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***

Myöhäinen moi!

Mies yövuorossa, eikä uni tule. Katoin Maajussille morsiamen nauhalta jo, ja kohta sänkyyn lukemaan. Lotta nukkuukin mun vieressä, kun viikonloppuisin on annettu toinen yö olla
olkkarin lattialla patjalla retkellä tai meidän sängyssä, jos jompikumpi yövuorossa (ja siis
jatkuvastihan me ollaan yövuoroissa jompikumpi ja usein vielä vknlp:sinkin).

Huomenna onkin siskon ja kahden ystävänsä 75vee-bileet, kasarityyliin. Mies ehkä tulee sinne käymään ja lähtee sitten yöksi töihin. Lapset menee mun vanhemmille, mihin itsekin ehkä menen yökylään :) Su vielä vapaa, tässä mulla oli nää 5 vapaata putkeen ja onkin ollut tosi ihanaa, niinku pikkuloma =) Ma menen aamuun ja 4-!!- aamuvuoroa putkeen... teen kuolemaa jo kolmantena :whistle: Ottokin menee sitten tarhaan noina neljänä päivänä, toukokuun saldo oli vissiin 7 hoitopäivää. Onneksi menee mielellään silti. Lehdessä oli kuva Oton tarhasta, kun siellä oli maalaustalkoot (mihin me ei päästy, mä olin iltavuorossa ja mies kuskasi Lottaa harrastuksiinsa), niin Otto tuumas kuvasta "Näyttää mun tarhalta" ja kuvaa piti käydä monta kertaa katsomassa =) ja sit luetteli kuvasta tarhakavereidensa nimiä.

Nyt oon kommentoinneista ihan pihalla, olen pahoillani. Yritän jotain.

Tanskulle onnea kirjallisten läpimenosta! Täälläkin suupielet nousi korviin sun ajotunneista lukiessa =) Ihana :D

Danjuskalle hauskaa iltaa huomenna! Kiva, kun pääsette kavereiden kanssa viihteelle!

Kattinka ihanaa, kun sulla jo noin paljon viikkoja :heart: ja kiva, että neitokaiset on kasvaneet omalla käyrällään! Vaikka varmaan maha tuntuu jo riittävän isolta muutenkin :) Koita jaksaa loppurutistus :hug: Mielessä olet paljon :heart:

Peppi missä sä oot tänään ollut, kun et ole kirjoitellut? :heart: Säkin olet ollut paljon mielessä. Oliko sun mummun lääkäri jo?

Koivunkävyn Annalle onnea uudesta taidosta :flower: Hienoa!

Pyöristä tuli mieleen, että Lotta tänään viimeksi puhui, että hän tarvii uuden pyörän, hänellä on koko koulun pienin pyörä ja ainoa, jolla ei ole vaihteita pyörässä :whistle: tulee ihan mieleen ajat, kun kärtti korviksia vanhemmilta, kun KAIKILLA muilla oli :LOL: No, ollaan ajateltu synttärilahjaksi uutta pyörää. Nyt vielä mietinnässä, että minkä kokoinen. Nyt on 20 tuumaa, sen Lotta sai reilu 2 vuotta sitten (oli silloin vielä 5, täytti kesällä 6), siihen asti pyöräili 12 tuumaisella. 24 tai 26 on nyt vaihtoehdot. Muistaakseni 26 tuumaiseen pitäis olla vähintään 130cm pitkä, mitä Lotta ei kyllä vielä ole, ei paljoa puutukaan kyllä. Jatkamme miettimistä.

Ai niin, Tanskulle piti vielä, että voi harmi sitä reuma-asiaa :( :hug:

Jellonalle pirteyttä yötyöhön :hug: taidat kyllä aina olla yhtä pirteä =) Onnea Aleksillekin uudesta taidosta :flower: Ja Wau, miten hyvin laskee päässälaskuja =) Kivalta kuulostaa teidän pihatyöt, varmaan hieno tulee. Laita kuvia vaikka yhteisöön, kun valmis.

Hannamari ihanat jutut Artulla taas! Mäkin yritän olla likaa korkeammalla koko ajan, noin kuvainnollisesti ;)

Apua, nyt kello on jo noin paljon, meni aikaa, kun lueskelin teidän juttuja välillä. Hyvää yötä nyt ja aurinkoista viikonloppua!
 
täällähän on paljon ollut kuhinaa alkuyöstä kiva juttu. :D mullekin lisää lukemista. kiits.

siru, kiitos pirteydestä. just tällä hetkellä tekis mieli käpertyä peiton alle ja nukkua. mut eiköhän tää taas tästä kun hommiin taas alkaa. =) mullakin on tuossa kesäkuun puolessa välissä monta aamuvuoroa peräkkäin ja luulen myös kuolevani kolmannen aamuvuoron jälkeen, olen vielä poikien kanssa silloin monta päivää kolmisin niin ei paljon hymyilytä, mut siitäkin selvitään. mukavia juhlia teille. pitäkeehän hauskaa. :D

niiskuneidille, mukavaa mökkeily viikonloppua teille. =)

danjuskalle, jaksuja huomiseen iltavuoroon. ja hauskaa iltaa teille miehen kanssa huomenna. =)

huomenna mun unet on melko pätkittäisiä, kun menen kotiin nukkuu tai siis aamusta olen hetken mikkiksen kanssa, kun mies käy hakee ekan erän laattoja lisää ja sitten pääsen kunnolla nukkuu, kun ottaa mikkiksen toiselle keikalle mukaan. sit toivonkin että mies ja isäni saa tehtyä hommia vaikka mikkis onkin heidän kanssaan aamupäivän pihalla. ruoan jälkeen käynkin sit taas nukkuu mikkiksen kanssa. eiköhän sitä sit taas yhden yön jaksa.

Mikkikselle ei kuulu kummempia. välillä kovaakin uhmaa, mutta suurimmaksi osaksi menee kuitenkin ihan mukavasti. toimelias pikkupoika, jolla edelleen vauhtia riittää. nukkumaan käy itekseen. sadut luetaan ja sit käydään muutaman kerran antamassa halit ja pusut mitä nyt pyytääkin, sit nukahtaa jossain vaiheessa. :heart:

varmaankin jatkan sit vasta ensi yönä..aurinkoista lauantaita kaikille. B) :hug:
 
Huomenta.

Johan on yhtäkkiä tullu tekstiä =)

Ärsyttää ihan sairaasti, nyt SAMILLA on huono ja kuumeinen olo ja sehän on tietenkin maailmanloppu :kieh: Se ei jaksais mitään jne. Rasmus on nyt ollu, kuinka monta päivää? No monta, ripulissa, monta kertaa päivässä tulee kurat housun lahkeista asti ulos, eilen tuntui lämpimältäkin, eikä oo kunnolla syönyt niin musta tuntuu, että sekin jaksaa oloaan paremmin ku toi yks |O :ashamed: Joonatanilla eilen päiväunien (sain sen nukutettua omaan sänkyynsä, ehkä toinen kerta vauva-ajan jälkeen, kun nukkuu päiväunet sisällä) tuli paha olo, mahassa kuului kiertämistä, piti suustansa ja sanoi: "paha olo täällä" :/ Ei sit kuitenkaan oksentanut, vaikka lähellä oli.

Mä olin eilikses suunnitellut mulle ja Samille syömistä ja teatteria (viime viikon vuosipäivän johdosta) ja pyytänyt et äiti olis poikien kanssa ja jos jaksaa niin pojat olis siellä yötäkin. No, mun pikkuveli oli eilen korkeassa kuumeessa ja kurkkukivussa -tietenkin :ashamed: Inhottavaa ja tylsäähän se on tietenkin, eikä sille mitään voinut, mut harmitti se itsekkäästi mua jonkun verran. No, ehkä joskus toiste sit...

Kiva, kun olit käynhyt Metku kirjoittelemassa!

Lillukka: Meillä on päiviä (itseasiassa aika paljonkin), kun telkkari ei aukea ollenkaan, no, me sit katotaan ite kun pojat on mennyt nukkumaan. Sit on päiviä, kun noi kattoo, mut kumpikaan ei vieläkään oikein jaksa kovin kauaa paikallaan mitään kattoa. Tomi traktori, muumit, pikku kakkosen Katti Matikaisesta tykkäävät, Fröbelin palikoiden uusin dvd on kans in. Sen vielä tosta nukutushommasta sanon, että se kyllä vaikeutu ihan hirveesti, kun piti alkaa kumpaakin nukuttamaan :ashamed: Miten teillä Elli nukahtaa? Usein iltaisin olin sit yksin ja kauheella kiireellä piti/pitää ensin toinen saada nukahtamaan, entä jos sillä kestääkin nukahtaminen kauan, sit toisen nukkumaanmeno venyy ja itellä se oma aika jää sit vähiin ja itteäkin alkaa jo väsyttämään tai väsyttääkin, huoh :ashamed: Sit yhdessä vaiheessa Rasmus heräili AINA, kun olin Jonttua laittamassa nukkumaan :kieh: J:llä se kesti/kestää tunnin verran, nukahtaminen... Toivottavasti ei Onnilla allergiaa olisi! Millä tavalla Onni nukutetaan ja kauan siinä kestää?

Kattinka, kiva, kun kävit kirjoittamassa ja muistathan tänäänkin käydä!

Tansku, ihana, kun säkin kävit kirjoittamassa ja vähänkö mä nauroin tota sun ajotuntia :LOL: Onnittelut kirjallisten läpisaamisesta :flower: Olis kyllä ihana nähä, täytyy noita mökkiasioita vähän miettiä =) Tuntuu jotenkin, että aika ei riitä mihinkään, vaikka haluaisikin!

Kiva, kun Hannamari kävi kirjoittelemassa kuulumisia, aina noi Artun jutut kyllä on hyviä :D

Jellona, no, en nyt oikein osaa vastata... Joonatan nukkuu ihan samalla tavalla, yöt läpeensä, mitä nukkui silloinkin, kun mä nukuin patjalla sen huoneessa. Rasmus nukkuu yhtä huonosti ku ennenkin :kieh: Ja mä herään herkemmin sen kääntelyihin ja ääntelyihin, enkä välttämättä saa niin nopeesti unta sen jälkeen, kun se on heräillyt.

Ihana ylltäys ollut Danjuskalla, kun on tullut töistä kotiin :heart:

Hyppään toiselle sivulle.

Siru: Täällähän mä =) Kiva, kun säkin kirjoittelit, mietinkin jo et missä SÄ luuraat :D Hauskoja synttärijuhlia! Mummun lääkäri on ollut ja hyviä uutisia sieltä tuli :heart: Syöpä ei ole luissa, pelkästään luuytimessä, mikä on parempi, ei ala luut haurastumaan ja sitä myötä liikuntakyky heikentymään, ei sitä pois sieltä luuytimestäkään kai saa, mut hidastaa sitä pystyy... Oli lääkäri sanonut (niin mä käsitin), että vielä on monta hyvää elinvuotta edessä :heart: Toivottavasti!

Nyt taidan ruveta ottaa aamupalaa, pojillekin pitäis kai tarjota, vaikka ei ne varmaan mitään syö :|

Kerrottakoon vielä, että R heräs 5.20, eikä sen jälkeen oikein enää nukahtanu :eek: Meni kyllä illalla aiemmin nukkumaan, mut eihän sen pitäis vaikuttaa...

Kuulin just mun kaverin siskolta et tää mun kaveri on viime yönä, tai ennen puoltayötä saanut pojan :heart:
 
Hikinen valas ilmoittautuu. Taitaa tulla tosi kuuma päivä. Nyt on ollutkin kylmä tuuli pari viikkoa, mutta historian aurikoisin kausi ilman sateita tällä seudulla.

Mies on saanut nukkua tänään pitkään vasta nyt Otto meni herättelemään. Yleensä ei halua kuullakkaan, että inä nousisin yløs ja isänsä nukkuu sanoo vaan mulle, et pappa nousee nyt niin tule sinä äiti sit myøhemmin perässä. Tänään sain houkueltua kun lupasin et saa katsoa lasten ohjelmia.

Ei täst¨¨a nyt tuu mitään kun pistää niin vietävästi kylkiluiden väliin. jatkan myøhemmin....

 
Moikka vaan!

Veralla on nyt sitten taas kerran korvatulehdus :( :kieh: Torstaina käytin lääkärillä kun arvelin yskästä että on jossain tulehdus. Näin infektioastmasten lasten(3kpl) äitinä on jo yskän ja äänen perusteella helppo arvailla että jossain tulehdusta on. Korvia ei Vera valittele juuri koskaan , vaikka nytkin oli molemmat korvat tulehtuneet niin ei itkeskellyt ym. Yski vaan enemmän sellaista kuivaa ärsytysyskää. Siihen ei astmapiiputkaan auttaneet ja yksä alkoi melkein heti ab kuurin alussa lohkeilemaan. Nyt yskii vaan kun rasittuu ja riehuu.

Käytiin tänään yhdellä ulkokirppiksellä ja löysin Stokke trip trap tuolin vaan 15? Mun mielestä oli kyllä halpa vaikka ei sitä syöttötuolinkaarta ollutkaan. Hyvin Vera siinä pystyy istumaan.

Nyt joudun menemään tonne tyttöjen huoneeseen mukaan auttamaan siivoamisessa että saadaan palkkioksi nameja :p
 

Heippa!

Me vietetään täällä erikoista päivää Wernerin kanssa :D Isot pojat on mummolassa, lähtivät aamusella aikasteen, kun Juliuksella oli parturi ja tulevat sitten illalla kotiin. Mies tuossa soitti, olivat käymässä veljensä (on Jullen kummi) luona. Oli Julle päässyt traktorin kyytiin ja oli käynyt katsomassa myös lehmiä. Aina niin kiireellä ollaan siellä päin käyty, että traktorihommat sun muut maalaisjutut on jääneet kokematta, eli nyt oli jo korkea aika :D

Meillä tauti alkaa olla voiton puolella. Keskiviikkona käytiin siellä lääkärissä ja molemmilla on korvatulehdus. Minulla tuntuu välillä, että olis poskiontelotulehdus, mut välillä tuntuu ihan normiflunssalle, joten lääkäriin en vielä ole mennyt.
Poikasilla ei enää kuumetta ole ollut pariin päivään, joten maantaina menevät sitten päiväkotiin. Muutenkin vointi on ok.

Werneri tais eilen illalla pistää stopin imetykselle. On tosi haikeat fiilikset, mutta toisaalta helpottuneet, sikäli siis, jos tää "itsevieroitus" sujui sitten näin hyvin. Eilen illalla nukahti itsekseen sänkyyn (aiemmin on nukahtanut tissille) ja yölläkin heräsi vaan kerran ja silloinkin tutti ja peittely riittivät! Mun tissit on vaan räjähtämispisteessä!!! :eek: Olen pariin kertaan pumppaillut enimmät pois... mitenkähän kauan aikaa nuo tissit mahtaa pakkautua täyteen maitoa?

Nyt menen syömään!

Palailen taas linjoille!
 
Piti muuten vielä kertomani, että Nunni kertoi lääkärisedälle näin" minun kolvassa on mulkkuja" :D Eli siis "korvassa on murkkuja" :LOL: Oli lääkärisedällä pokassa pitämistä ja mulla myös, jonkun verran tuli kuitenkin tyrskittyä :D Eli siis korvakipu tuntui Jullesta sellaiselta, että siellä murkut kävelee...

 
Ihana, aurinkoinen ilma ollut tänään =) Pyykistä tulee todella ihanan tuoksuista, kun saa kuivattaa ulkona. Ja ihmiset lämmittää saunojaan ahkerasti *puusaunan tuoksu on maailman paras, sekä talvella että kesällä* :heart:

Tanskuliini, onnittelut :flower: :flower: Koitan muistaa tekstata, kortit oon hukannu taas johonkin :ashamed: Juu, mä tarvian sitten reilun "varoitusajan" että ehdin siivota ja olla kotonakin :LOL: Ihanaahan se olisi vihdoin nähdä livenä, tosin jännittää voisi....

Lillukka, ihana lukea teistä . Ja meillä siis edelleen ne nukutusoperaatiot Pepin kanssa, onneksi sentään hyväksyi uuden huoneen ja sängyn heti :wave: Ja tähän kun ottaa keskimmäisen vastaavat operaatiot, ni johan täs pian 4 vuotta on nukuteltu :p

Gerbera kiitos kysymästä. Myyntihommia teen. Toivon pian pääseväni muihin hommiin. Jaksuja arkeen!!!

Peppi kuis menee? :hug: Miten mummosi on nyt voinut ja onko hänelle tehty hoitosuunnitelma? Haleja sinne kovasti =)

Neve hatunnosto sulle :flower: :flower: :flower:

Jellona meidän Pepillä on aikas hurja uhmis nyt menossa ja ne tunteet, ne tunteet.... Kaikki (sekä ilossa että surussa) on niiiiiiin suurta :D :heart:

Mites käpy? ei kai enää oo lunta? miten oot ite jaksellu? Onnittelut Annan pyöräilytaidosta :flower: Meil kans esikko oppi aikanaan ajamaan ilman apupyöriä viiden vanhana :)

Oonki kertonu, että saan loppusyksystä uuden kummilapsen ja arvaukseni osui oikeaan, siis että tyttö on tulossa :heart: :heart: Oon jo nyt ihan täpinöissäni :whistle: :) viel en oo ostellu iki-ihania pikkuruisia vaatteita, mut kovin kauaa en kyl enää malta oottaa.

Danjuska lukenet tän jälkikäteen, mut toivottavasti teillä on tosi mukava ilta :hug:

Eilen illalla sain varmistuksen, että todella valmistun ammattiin ensi perjantaina. Olo on todella hyvä ja tämä on paras palkinto rankan kevään päätteeksi. Monien valintojen ja kuvioiden jälkeen on ihana saada viimeinkin päätös opiskelulle.

Työstä vielä sen verran, että työkaverit ja etenkin pomo (on muuten yhden julkkiksen äiti :D ) ovat mukavia, ei siinä mitään. Mutta ite työnkuva mun luonteiselle ihmiselle ei oo paras, parempaa hakiessa kummiskin on hyvä olla "jotakin".

Kattinkalle jälleen onnittelut upeasta viikkomäärästä, aika kauan takaperinhän alkoi jännitys tyttöjen mahdollisesta ennenaikaisuudesta. Jotta well done :flower:

Kaikille muillekin oikein mukavaa illan jatkoa :wave:
 
Öitä!

hiukan jos jaksais kirjoitella.. tai ei mua tänä yönä niin paljon väsytä mitä viime yönä. eilen en saanu hirveesti kyllä nukuttua, mutta jospa tää tästä, voiton puolella ollaan. vika yö menossa ja 4,5h päästä pääsen vapaille. ihanaa. :D
Mikkis heräsi eilen aamulla puol 7 maissa, syötiin sit aamupalat yhdessä, kun menin kotiin. mies ja mikkis lähtivätkin jo kasin jälkeen hakee niitä laattoja ja minä pääsin nukkuu. nukuin 11 asti, kun piti ruuat laittaa siinä vaiheessa. Mikkis oli nukahtanut autoon toisella laatan haku reissulla ja ei sit nukkunut päikkäreitä enää ollenkaan. laitoin sille barbaban, että työmiehet sai hetken tehdä pihaa rauhassa ja minä edes levätä. otin sit ite vielä kunnon unet välkkäpalan jälkeen, kun pistin mikkiksen pihalle. illalla kävin mikkiksen kanssa kävelyllä ja oli tarkoitus yhdessä syödä hamppari ateriat mitkä mies toi sekä saunoa, mut mikkis nukahti mun syliin 6 jälkeen. kannoin omaan sänkyynsä ja toivon kovasti, että nukkuu sen 12h ainakin.
Aleksi tuli kotia 8 jälkeen ja sekin sai mennä melkein heti nukkuu, kun sisälle pääsi. Me saatiin illalla siis käydä kaksin miehen kanssa saunassa, kun mikkis nukahti. hiukanko oli luksusta, pitkästä aikaa. :)
mies ja isäni saivat laatoitettua meidän takapihan käytävät ja päädyn kulkureitin. sekä siirsivät jo maasta ylösnostetun matonpuistelutelineen takapihalle tulevalle paikalleen. tänään päivällä vielä jatkavat viimeistelyjä. :)

peppi, jaksuja ja pirteyttä kovasti teille. :hug: toivottavasti rasmuksen ripuli jo helpottaisi.

uneton, mukava kun olit käyny kirjoittelee. ja onnittelut valmistumisestasi. todella hienoa. :flower: :hug:

kattinka, jaksuja sinne. :hug: taidat saada niitä lisävuosia ennenkuin ne tytöt päättävät syntyä tai sitten teille tulee sama juhlapäivä. :)

neven, sairastupaan kovasti paranemisia.

gerbera, ihana nunni. :LOL: toivottavasti saat pojat vietyä hoitoon alkuviikosta.

nyt ei oikein runosuoni syki...jospa yritän kirjotiella vapaapäivinä enemmän järkeviä. ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille. B) :hug:
 

Piti tulla ihan pikaiseen hehkuttamaan, että meidän "tissittömyys" on mennyt todella hyvin!! Eilen illalla Werneri nukahti itsekseen sänkyynsä ja heräsi vasta puoli 3!!! Oli tunnin kyllä sitten hereillä, itkeskeli ja pyöriskeli, annoin särkylääkettä (tekee vissiin kulmahammasta) ja niin ukkeli sitten nukahti meidän viekkuseen ja heräsi vasta kasilta!!!

Mun tisseille tää on aika koetusta :eek: Ovat niin pirun kipeät, että huuto pääsee, jos joku edes hipaisee!! Jospa tää tästä pian menisi ohi ja kiitos mielellään ilman rintatulehdusta!!

Tänään mennään huonekaluliikkeisiin ostamaan uusia huonekaluja, remppa alkaa ihan piakkoin! Jeeeeee!! Sen verran on suunnitelmat muuttuneet, että seinät, lattiat ja väliovet laitetaan, vessa, kylppäri ja keittiö jätetään väliin. Tarkoituksena on laittaa asunto uudelleen myyntiin helmikuun kieppeillä! Siksi ei noita kalliimpia remppoja aleta nyt sitten tekemään, hävittäis sitten myyntitilanteessa rahallisesti niin paljon.

Mut nyt on pakko mennä! Koitan joskus saada aikaiseksi kommentoidakin :ashamed:
 
GERBERAlle iso hali arkeen :hug: ja ihan fiksu remppa päätös.
Oon hiukan kede teidän tissittömyydelle, meillä tuo poika vaan roikkuu tissillä. Eilen kyllä nukahti ilman tissiä mut parin tunni päästä tuli kovaa huutoa ja mikään muu ei auttanu kuin laittaa tissi suuhun :/
Sun innoittamana koitan aloittaa tissittömyyden : )
ihana Nunni :LOL:

PEPPI toivottavasti teilä ollaan parannuttu, tuo on niin totta että kun miehet sairastaa niin ei sitä ei pysty tekee yhtään mitään :kieh:
Voimia sulle ja mummolle :D

SIRU oliko kivat juhlat?

Meillä on Atella paha uhma päällä, kiukkuaa, potkii ja puree, heittelee tavaroita, tönii Veetiä yms muuta mukavaa :kieh: mut sit taas naurattaa kun kaupassa heittäytyy lattialle matoksi :LOL: Isi ei vain tykkää kun tuppaa puremaan sitä.
pitää kait opettaa mies pujumaan tunteista, selvästikään Atte ei osaa ilmaista sanoin tunteita. Äsken kaatoi pyykkitelineen Veetin päälle kun sitä suututti se kun isi leikki Veetin kanssa, ressukka
Me ollaan tehty sellanen purkki johon kerätään tarroja jos Atte on kiltti, tuhmien tekojen jälkeen otetaan tarra pois. kohta loppuu tarrat purkista :LOL: :( Hyvin on kyllä sen ymmärtäny mut muisti tuppaa olemaan liian lyhyt :/

Kävin tänään kirpparilla, löysin Veetille kaks ulkopukua ja kolmet ensi kengät sekä kurahousut, rahaa meni 12?

täällä ollaan nautittu aurinkoisista keleistä ja syöty ulkona

Antakaahan viisaamat vinkkejä miten olis helpoin tuo tissittömys aloittaa?? oonko ensin päivät antamatta tissiä ja sit yöt?? pitäs nimittäin parissa kuukaudessa lopetella imetys kun menevät hoitoon elokuussa :/

mutta nyt korjaamaan pihalta tavarat enen iltatoimia

Haleja kaikille

Tigru ja poikaset
 
Tigru, me tehtiin Wernerin kanssa niin, että lopeteltiin tissittely päivisin hyvissä ajoin ennen hoidon alkua. Tosi hyvin onnistui sekin, vaikka melkoinen tissitakiainen onkin aina ollut :heart: Minäkin luulin, että meillä tosiaan vieroitetaan tuosta tissistä itkun kanssa, mutta yllättävää kyllä tää menikin tosi helposti ja kivuttomasti! Joka ilta tuo nukahtaminen tuonne omaan sänkyynkin on käynyt nopsempaan; just vaan vein ja heti simahti :heart: Tsemppiä teille tisuttelun lopetteluun!!

Ja iso kiitos kaikille, jotka olette yhteisöön käyneet kirjoittelemassa minulle ja teille, jotka tätä kautta olette jaksuja laittaneet!!

Nyt alan käymään paria laatikkoa läpi, pitäisi ennen remonttia saada turhat paperit pois. Poikaset on onneksi siinä kunnossa, että voivat huomenna mennä päiväkotiin! Saan hetken henkäistä!
Koitan huomenna kirjoitella yhteisöön lisää kuulumisia!

Hyvät yöt kaikille!
 
moi

poika kotona ja omassa sängyssä :heart: :D
Olipa ihana saada pätkä kotiin!

Iltapäivä on mennyt ulkoillessa ja illasta käytiin vielä pyörälenkillä.

Eilinen ilta meni kivasti.. jokseenkin hiukan liian nopeasti.

Peppi: Mites teillä voidaan?? :hug:

Neve: Toivottavasti Veran korvat paranee

Uneton: Kiva kuulla ettät yökaverit on kivoja =) Ja on varmaan hyvä kun on edes jotakin työtä sitä miellyttävämpää työtä etsiessä.

Tekis ihan kamalasti mieli käymään kotona.. siis porukoitten luona.. mutta on vaan vielä monta viikonloppua töitä :| Tatukin tuossa sanoi että haluais "Leppä" mummolaan :D Tykkäis päästä poneja hoitamaan.

Tiistaina menenkin navetalle töitten jälkeen.. lähteevät raveihin niin lupauduin lypsylle. Tatu tulee mukaan ja heidän tytär katsoo sitten jätkän perään. Tatu odottaa jo kovasti kun on tiedossa isoja tratoreita, lehmiä ja heppoja.. jopa yksi pieni varsakin :D ne on niiin ihania!

Tänne nyt ei mitään tämän kummempaa.. menen hetkeksi telkun ääreen ja sitten nukkumaan.. univelkaa kuitenkin vähän tuli :whistle: vaikkakin onneksi nukuttiin aamulla piiitkään B)
 
hyi yööks, mulla kiertää mahassa niin että arvon uskallanko syödä mitään. tuossa päivä oltiin ulkona, mä nukuin pojun kans päikkärit ja silti tuli yhtäkkiä semmonen sammun pystyyn olo..
Nyt ei tule kellekkään kommenttia kun päivänen eväs koittaa pyrkiä ulos.. :$
 
Ensinnäkin oma napa eli mua nukuttaa ihan sairaasti!!!! Aleksi vaan pyörii pitkin lattiaa, eikä osoita minkäänlaista väsymystä. Lauri ja mies ovat jo unten mailla. Yöt meni meillä tuon lastenpolilla käynnin jälkeen ihan hulinaksi ja Aleksin ihottuma meni aikas hurjaksi eli ei käynyt Nutri-Soija Aleksille. Pitää huomennna soittaa sinne polille. Käpy, Villellän ei käynyt myöskään Nutri-Soija. Pitikö Kelaa varten tehdä altistukset vielä noille kaikille korvikkeillekin?

Nyt alkoi onneksi uni-itku. Menen tisseineni Aleksin luokse. Hyvää yötä teille kaikille! yritän huomenna ehtiä lisää siivoamisen taukojen ( :saint: ) välissä!
 
vastailen vanhempiin kysymyksiin

TV:tä katotaan vaihtelevasti, max tunti päivässä, paitsi jos mies jättää sen auki ja juniorin päälle :kieh: . Lempi ohjelmia, tomi traktori, puuhapete, hopla ja muumit. muumeista vain välillä tulee painajaisia :/
NUKKUMINEN Atte nukkuu 10-11h yössä ja päikkäreitä 2h, riippuen miten vilkas päivä on ollu.
Atelle luetaan satu ja peitellään, ollaan välillä hetki oltu sängyn vieressä mutta nukahtaa omia aikojaan sänkyyn tai lattialle niin kuin kävi pari iltaa sitten :D
Atte ei malttais käydä nukkumaan niin menee salaa leikkimään ja sit nukahtaa lattialle :heart:

GERBERA kiitos rohkaisusta ja nauti huomisesta kun saat tehdä omia hommia rauhassa :hug:

meillä ei ole vieläkään mitään kiinnostusta pottailee/pöntölle, pitää aloittaa lahjonta tarroilla :whistle:

öitä kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille

ps. jokos KATINKA on lähtenyt tekee tyttöjä?
 
Moikka!

Oikeasti kannattais jo mennä nukkumaan, kun huomenna alkaa se aamuvuoroputki, mutta mies on viimeisessä yövuorossa, eikä uni tule vielä.

Tigru kiitos kysymästä, juhlat meni oikein kivasti, nopeasti kyllä. Ne alkoi jo klo 16, mutta me ehdittiin paikalle vasta 17.30 maissa, kun oltiin uimassa päivällä lasten kanssa ja mieskin tietysti nukkui yövuorojen välipäivänä. Juhlissa oli kyllä niin karseaa muotia, kun ne oli kasarityyliin järjestetyt :LOL: tosi hyvin kaikki oli noudattaneet pukeutumiskoodia :D Mä kreppasin mun tukan, vedin kunnon rajaukset silmiin ja päällä oli sähkönsininen henumanun mekko, mitä olin vähän retusoinut, siinä päällä valkoinen leveä vyö ja sitten mustat pillifarkut ja vaal.sin. farkkutakki tyyliin 80-luku :whistle: Oikeasti joskus käyttänyt tuollaisia vaatteita, mä olen menny ysille -89 ja äiti sanoi, kun lähdettiin, että tuoltahan sä silloin näytit :D
Imetysasiasta; mä ehkä ajattelisin, että jos vaan jaksaisit, niin kokeilisit yösyöttöjen karsimista. Järkevää kyllä on joko selvästi ennen hoidon aloitusta tai sitten muutama kuukausi hoidon aloituksen jälkeen lopettaa imetys, ei ainakaan samaan aikaan, sitten tulee lapselle kaksi isoa juttua samaan aikaan, niin voi olla ihmeissään. Meillä Lotta jatkoi aikanaan tissittelyä puoli vuotta mun töihin menon jälkeen, se ratkaisu sopi meille silloin paremmin kuin hyvin, mutta ei taas toisille sovi. Oli ihana tekosyy vetää pitkälleen työpäivän jälkeen ja ottaa Lotta kainaloon :heart: Isänsä myös toi hänet pitkinä työpäivinä (8-22) syömään jossain välissä mun työpaikalle :) Tsemppiä teille, tulehan kertomaan, miten sujuu. Hyviä löytöjä teit kirppikseltä. Mulla juuri onkin pöytä kirppiksellä, loppuu nyt tiistaina. Saa nähdä, mitä on mennyt.

Danjuska kiva, että teillä oli hauska ilta! Kivalta kuulostaa tuo navettaan meno, varmasti Tatulla on hauskaa :D

Eläimistä tuli mieleen, Lotta ja Otto saivat tänään kesäksi kanin omaan koppiin tuohon pihalle. Intoa piukassa ovat olleet =) Lotta risti sen Palleroksi, niin Otto sanoi, ei se mikään Parrero oo, se on pupu :)

Gerbera hienoa, että teillä on vieroitus onnistunut noin hyvin =) ja yötkin parantuneet sitten sen myötä. Koita välttää sitä rintatulehdusta. Hauska toi "mulkut kolvassa" juttu Juliukselta!

Uneton onnea valmistumisen johdosta :flower: Kiva, että olette hyvin kotiutuneet sinne uuteen kotiin!

Peppi tuo on NIIN tuttua, että kun mies sairastaa, niin ei sitten muuta maailmaan mahdu. Mun mies joskus mulle sanoi, että kyllähän 37.3 jo on kuumetta toisilla ihmisillä,kun koitin sanoa, ettei hän nyt niiin kipeä ole :whistle: kaikki irti vaan siitä sairastamisesta. Mutta kun äiti sairastaa, niin sitähän ei välttämättä edes huomaa, kaikki asiat hoituu silti, hyvä äidit! Harmi, kun teidän suunnitelmat illanvietosta ei mennyt niinkuin piti, toivottavasti pääsette pian toteuttamaan suunnitelman :) Ihana kuulla, että kuitenkin hyviä uutisia saitte mummusi lääkäristä =)

Nyt jos vielä yv:tä laittaisin, Peppi ja Kattinka :wave:

Aurinkoista ensi viikkoa kaikille B)

Vielä lisäystä, eli Kävylle paranemista!
 

Huomenta :wave:

Oli pakko tulla tuulettelemaan ihan pikaiseen: Meillä nukuttiin EKA täysi yö!! Poikaset meni illalla kasilta nukkumaan ja tänä aamuna herättiin HERÄTYSKELLON piipitykseen klo 7 !! Tosin Werneri nukkui muutaman hetken pidempään kuin me :heart: Että kyllä tuo tissittelyn päättyminen oli hyväksi meille kaikille!! Ja mun tissitkään ei ole enää niiiiiin kipeät :D

Mut nyt hetkeksi kotihommien pariin, sit teen vaan omia kivoja juttuja loppupäivän. Luvassa on mm. omatekemä jalkahoito (kesävarpaat täytyy nyt saada B) ) ja kirjastossa ajattelin käydä myös! Salille en ainakaan alkuviikosta pääse, kun flunssa on edelleen. Mut ehkä sitten loppuviikosta (pe) miehen kanssa yhdessä :heart:

Palailen taas :D
 
Epeli, meillähän ei altistettu sairaalassa ku se maito, prosobee altistettiin kotona, samoin neocate.

Täällä oli yötääs piip, ensin illalla ei uni tullu, sit ku kerkesin nukahtaa, jätkä rääkäs hyytävästi, sit ehdin taas nukahtaa, A heräs, käytiin pissillä ja juomassa, ja loppu yön aikana poju havahtu johki kolmesti ja siihen viel ukon herättäminen.. |O
A tuli jotai kälättämään makkarin ovelle 8aikaan :kieh:
Mä alan kallistua sen puoleen että käytän tuota poikaa lääkärissä kuorsauksen takia, kuorsaa siis nukkuu sit miten päin vaan, istuillaan, selällään, kyljellään mahallaan.. :headwall: Samoin tosin tekee neitikin, mut se ei kuulemma ole sittenkään normaalia, molemmat siis kuorsas jo laitoksella.

Tulipas omaa napaa, mut nyt tarvii lähtä postiin!
 
Heippa!

Katinkalle paljon paljon ONNEA syntymäpäivänäsi!! :hug: :flower: mitäs muuta kuuluu?

täälläkin on todella kesäinen ilma ollut. pojille tuli laitettua aamu-ulkoilulle ihan liikaa päälle mutta onneksi pystyy vähentää pois. käytiin yhden kaverini luona jolla kaksi poikaa myös. mukavaa vaihteeksi, ei ainaista omaa pihaa/puistoa jaksa. :) vaikka nyt kohta kelpaa omalla pihalla olla, kun on niin ihanat laatat laitettu. saivat miehet eilen hommat viimeisteltyä. nyt puuttuu enää mullan tasausta ja ruohikon siemenet. =) etupiha laitetaan elokuussa sit toivottavasti.

eilen käytiin aamupäivästä tässä lähellä sijaitsevalla maatalousoppilaitoksella järjestetyissä kevätpäivillä siis siellä on elukoita ja kukkia pääasiassa. ostettiin kaksi virpiangervoa, kun niitä tuossa tien vieressä kasvaa ja siinä on sellainen aukko johon pitää saada täytettä. pojat kävi sit työkoneiden kyydissä ja traktorin peräkärryssä saivat lenkin heittää. =) Mikkis heräsi sit eilis aamuna puol 6 aikaan, mut suostu onneksi olee miehen kanssa sängyssä pari tuntia. joten ei kannata usein laittaa sitä illalla ihan noin aikasin nukkuu ja päikkärit poika kyllä tarttee. nyt onneksi meni ihan kivuttomasti torkuille.

Aleksi kokeili eilen illalla ekan kerran pyöräilyä ilman appareita ja hyvinhän se meni. liikkelelähtöön tarvitsi ainoastaan apua. =)

käpynen voihan teidän öitä. ikävää tuo kuorsaus. toivottavasti siihen saisi apuja jostain. :hug:

gerbera, ihanaa miten hyvin teidän yöt on alkanut sujuu. itsekin olet varmasti pirteämpi kun saa nukkua kunnolla. :hug:

nyt mun on mentävä soittaa pari puhelua että saa taas asioita hoidettuu..joten palaillaan.. :wave:
 

Yhteistyössä