***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***

Ompas nyt vaikea aloittaa kun ois niin paljon mitä haluaa kommentoida, mutta mitäs muistaa kun en jaksa paperille kirjottaa...


Peppi Ei kai se syøpä nyt nykyään enää ole kuoleman tuomio, mites se lääkäri nyt silleen. Ymmärrän tosi hyvin et siitä diagnoosista lähiomaiset pelästyy. Muistan kunin eilisen päivän kun kuulin äitini diagoosista syksylla. On nyt melkein terveen kirjoissa, en vaan oo täällä sitä kauheesti høpøttäny kun ( :wave: vaan äîti) mutsi on täällä usein meitä seuraamassa.

Ottohan søi ihan onnettomasti alta vuotisena eikä sit oikeen kasvanutkaan. Neuvolassa ja jokapaikassa sanottiin e bsyø sillon kun on nälkä. Aikani sitä kuuntelin, mut sit vein lääkäriin ja verikokeissa todettiin et ferritiinivarasto oli ihan tyhja. Rautalääkityksen aikana ruokahalu pareni ja uniongelmat häipyivät, tosin kuuri piti uusia 3 kertaa kun arvot aina putos.

Tintalle :hug: . Oton takia voisin miettiä kissaa tai jopa koiraa, mutta se ei olis oikein eläintä kohtaan. Itse kun en ihan hirveen eläinrakas oo vaikka onhan ne suloisia, mutta se tyø ja vastuu niiden hyvinvoinnista. Toivottavasti mielialasi kohoaa pian. :heart: Kesäsuunnitelmia ei juuri ole. vauvoja ootellaan ja toivotaan Suomesta vieraita varsinkin mummoa. Tanskasta ois syksyllä kiva vuokrata jokin lomamøkki ja käydä vaikka Legolandissa tai ainakin ajaa Kristiandandiin eläinpuistoon, että Otto sais jossain käydä. Suomeen ei tänä kesänä lähdetä.

Siru: Olette paljon mielessä. Laitan Y:tä kun kerkeen.

Gerbsulle: Kiva kuulla ja hyvää hääpäivää.

Nukkumisesta on ollut puhetta. otto siirrettiin jatkettavaan sänkyyn n. vuosi sitten. Hyvin meni alusta asti. Rauhoitti tosta meidän itsemääräämis valtiasta kun tiesi halutessaan pääsevänsä pois ja rauhoittu sänkyyn heti kun sanottiin hyvääyøtä kun pinniksessä alkoi heti riehua ja kiipeillä kun sinne nosti.
Ilman päiväunia meillä ei kyllä äidin hermot kestä. Pari kertaa on jääneet väliin ja ilta on sitten ollu hirveä.

Käpy: Mies sano et olit ollu mesessä yks päivä kun kävi päivällä koneella jonkun laskun maksamassa. Ite en oo meseen "ehtinyt"

Kyl mä varmaan olin näky vaappuessani tänään sitä lastenkulkuetta seuraamassa. Hormoonit laitto lisäks vetistelemään kun Otto seurasi kulkuetta niin innoissaan heilutti lippuaan ja lauloi antaumuksella: "Ja vi elsker dette landet og mor" = kyllä rakastemme tätä maata ja äitiä. Sillä meni hieman säkeistøt sekaisin. Ensi vuonna on Ottokin marssimassa päiväkotinsa riveissä. Sit vollaan varmaan taas.


Meillä pojat lähti vielä kaupunkiin seuraamaan kansankulkuetta tai miten sen nyt Suomentas, mut siellä marssii kaikki urheiluseurat, yhdistykset jne...Yksityiset jonon jatkeena. Mä oon niin rätti, etten jaksa enää kuin løhøtä.

Otolla on uusi rakas harrastus jota kutsuu kalastukseksi. Kahlailee isänsä kanssa rantavedessä ja pyydystelee haavilla kaikenmaailman nilviäisiä. Tietää tosi hyvin nimeltä erakkoravut, rantaravut, taskuravut, katkaravut, merisiilit ja tähdet ym. Meillä on niista onneksi kirja myøs Suomeksi niin voin kertoa omallakin kielellä mikä mikäkin on.

Nyt pitänee tämän valaan vaihtaa hieman asentoa ja siihen tarvitaan molempia käsiä ja kaikkia lihaksia, joten tämä romaani loppuu nyt tähän.

Hyvää viikonlopun jatkao kaikille.

T: Kattinka
 
lauantai-iltoja!

Hannelelle paljon onnea!!! :flower:

meillä on taas mennyt nää lomapäivät hyvin vauhdikkaasti ja tekemistä olis paljon enemmän mitä ehtis tekemään. tunteja pitäis saada jostain vuorokauteen lisää. :)
eilen käytiin ostamassa iltapäivällä sit hanhikkeja siis sellaisia pensaita mihin tulee keltainen kukka, ei mitään kauhean korkeita pensaita, mut peittävät kuitenkin vähän eds näkyvyyttä.
illalla kävin sit lenkkeilee poikien kanssa kaupalla. siis aleksi pyöräili ja mikkis oli rattaissa. vähän aikaa katottiin suomen peliäkin. aleksi meni siinä 22 aikaan nukkuu, mut alkuyö ei mennytkään kovin mukavasti, kun A alko itkee aivan tajuttomasti, eikä loppua meinannut tulla millään. olin aivan varma että sillä on nyt korva pahasti kipee, kun jotenkin sillein valitti sitä. puolentunnin päästä rauhoittui sit hetkeksi ja nukku vajaan tunnin ja uudellen sai samanlaisen kohtauksen. hiukka ennen puoltayötä rauhoittui sitten ja nukku aamuun asti. joten sinänsä yö meni hyvin. mikkis herättikin puol 7 aikaan sit. niin ja aleksi ei ole tänään valittanut korvaansa ollenkaan, vaikka useaan otteeseen olen asiaa hältä tarksitanut. ja äsken kävi ihan normaalisti nukkumaan. siskoni epäilikin että on saattanu saada jonkun kauhukohtauksen/nähdä painajaista.

tänään istutettiin sit ne pensaat aamupäivällä, äitini oli myös apuna. päikkäri aikaan käytiin vielä sit miehen kanssa hakee laattoja ja kuistin maalia kaupasta. Aleksi leikki koko päivän yhden pojan kanssa, joka oli naapurissa mummolassa käymässä ja sit aleksi viel lähti illaksi pojan kotiin leikkii. käytiin miehen ja mikkiksen kanssa hänet sit ennen iltatoimia kotiin hakemassa. oli kaikki mennyt oikein mukavasti. :D me myllättiin iltasella sit kolmistaan vielä pihaa lisää, niin että nyt ei pitäis laittaa kuin laattaa paikoilleen yms. huomiseksi vaan harmillisesti lupasi sadekelejä. no saispahan jossakin välissä täällä sisälläkin tehtyä jotain.

kattinka, ihanalle kuulosti teidän kaikki juhla jutut. ja miekin nauroin sun olemuksellesi pepin kuvailemin tavoin. :D toivotaan josko ne tytöt sieltä pian suostuisi syntymään. jaksuja. :hug:

peppi, voimia sinulle. :hug:

tintta, kuulostaa osin tutuille nuo sun tuntemukset, että aamulla on hyvä olo ja sit kaikki muuttuu ihan päälaelleen. jaksamisia sinulle todella paljon. :hug: mie jotenkin aina lohduttaudun sillä että ei mene montaa vuotta kun pojat pyörii tuolla omissa leikeissään eikä kaipaakkaan äitiä tällä tavoin kuin nyt. eli mikkis roikkuu kädessä aina kun hiukan huonompi mieli tai ihan vaan tavasta. mie en ihan oikeesti välillä jaksais sitä, mut kukaan muukaan ei juuri kelpaa. sori tuli hiukan omaa napaa. mut oikeesti jos yhtään tuntuu siltä että tarttis juttelu seuraa niin kysy neuvolasta apua, niinkuin peppi ehdotti. mullekin saa kirjoittaa yv:tä. :hug:

gerberalle miehineen, oikein hyvää 5-vuotis hääpäivää!! :heart:

nyt mie taidan painua sängyn pohjalle lukee roskapostia elikkäs mainoksia. huomenna on taas herätys melko varmasti ennen 7. kauniita unia kaikille. :hug:
 
Myöhäisiltoja!

Go Suomi, Go :D

Anoppi oli pyytänyt poikia niille tänään leikkimään, me käytiin Samin kanssa vaihteeksi leffassa ja syömässä :whistle: Oli ehkä maailman huonoin leffa... :eek:

Joonatan on ihana, kun se aina niin tarkkaan kertoo, mitä ovat hoidossa ollessaan tehneet :heart:

Kiitos Koivunkäpy :hug: Terkut vaan Smirgelle takas, jos vielä sen kanssa puhut, en yhtään kateellisena täällä :kieh: :D

Kattinka, ei varmasti olekaan, mut nyt se on kyllä aika pahasti levinnyt :( Tässä tilanteessa, kun se on jo luissakin, sitä se lääkäri varmasti tarkoittikin. Leviämistä voidaan hidastaa, mut ei kokonaan estää, niinku jo kirjoitinkin :/ Jos vaan ei olis nyt levinnyt niin sädehoidot olis alkaneet ja paraneminen olis ollut "varmaa". Taidan olla neuvolaan nyt ainakin yhteydessä ton Rasmuksen syömisen kanssa, jos ainakin alkuun paino otettais ja hemppakin... Ennen 1,5v tarkastusta.

Meillä taas aikanaan yöt huononivat J:llä, kun siirtyi jatkettavaan, siitä ne nukutukset alkoi |O

Jellona, kiitos :hug:

Nyt meen kattomaan ton vikan erän! Hyvä Pihlström :flower: :D =)
 
Yötä

Oltiin koko päivä mutsilla Forssassa,käytiin kaupoissa ja juhlittiin vähän etukäteen Emmin nimipäiviä jotka on vasta maanantaina :)
Ja taas äiti osti lapsille vaatteita,olikin jo aiemmin ostanut Annille kevätjuhla vaatteet,hameen ja paidan,nyt osti vielä sukat ja juhlasukkikset(jos sattuu oleen kylmä ilma) ja kengät osti myös.
Emmille osti nimpparilahjaksi myös hameen ja ihanan t-paidan,Oskari sai neuletakin ja lippiksen :)
Käytiin myös ostamassa puoliksi Oskarille cittarista polkutraktori ja peräkärry ;)
Se olikin Oskarin mieleen,jouduin sen kotiin tullessa raahaan ihan sisälle saakka :D
Hyvä ettei sänkyynsä halunnut ;)

Kiitos kaikille ymmärtäville,tänään taas ollut hyvä päivä mutta huomenna saattaa jo olla hankalampaa.
Ajattelin itsekin et jos tää jatkuu niin soittelen neuvolaanpäin kyllä.

Huomenna kotiutuu ukko,onkin koko päivän soitellut ja valitellut tylsyyttään siellä :D
Ihme ettei jo tänään tullut :D

Voi hitsin pimpulat,olen taas lihonnut kun on tullut mässäiltyä tuota nannaa :p
Päätin jo et huomenna loppuu moinen harrastus ja alkaa lenkkeily hikihatussa,samoin aloitan oikein kunnon ruokavalion muutos projektin :)
Pakko saada jätettyä noi herkuttelut ja sohvalla makoilut ja alkaa taas liikkumaan kunnolla,on jo siitäkin hyvä mieli päivittäin kun liikkuu :whistle: :)

Miten te muut liikutte ja hoidatte itseänne/kuntoanne?
Mulla on ollut tosi tehokasta tuo liikkuminen(kävely ja juoksu)ja välistä sit lihaskuntoharjoituksia iltasella,mutta hetki sitten jäi ja sen huomaa heti itsessään... :x |O

Nyt pitää painua pehkuihin,joten öitä mammat :wave:
 
Huomenta!

jee me nukuttiin jopa puol 8. mikkis tuli jossain vaiheessa viereen mutta jatkoi unia vielä. =)

hyvä Suomi! :flower:

me taidetaan pitää sisä päivä tänään ainakin aamusta, kun tuota vettä roiskii tuolta taivaalta.

Mikkis käy ihan todella ärsyttäväksi tässä sylissä ja miehen tarvii päästä pelaa...joten heippa
 
Huomenta.

Joonatan valvoi yöllä jostain syystä tunnin :/ Halus olla ihan vieressä ja et mä pidän kiinni... R heräili parit kerrat. J heräs joskus 8 aikaan vasta!! Ja R 8.20 :eek: :)

Joonatan nukkui eilen päiväunet pitkästä aikaa!

Ajattelin ehdottaa et jos oltais lähdetty poikien kaa HopLopiin =) Ulkona sataa vettä ja on pimeetä :snotty:

Tintta, kiva, että oli kiva päivö eilen! Mä oon aloittanut monen plussalaisen kanssa tuon litteä vatsa 15 viikossa, siihen on 3 viikon välein vaihtuva treeni. Sen lisäksi teen 10min kestävän vatsalihastreenin joka päivä tai joka toinen päivä. Nyt en ole ehtinyt salilla käydä, kun aikaa on vähän ja sen haluaa käyttää sit perheen kanssa. Pitäis alkaa pyöräilemään ainakin joinain päivinä töihin, kunhan sais sen pyörän kuntoon... Nyt oon myös vähentänyt syömistä ja herkkuja, päätin, että kerran viikossa saan ihan vähän jotain hyvää syödä :)

On se mukava, kun jossain sataa lunta näin toukokuun melkein lopulla :eek:
 
Moikka!

Onpas täällä vaihteeksi ollut hiljaista.

me ollaan saatu hirveesti tänään aikaiseksi, aamupäivällä järjestettiin kaikkia talvivaatteita+kenkiä pois tai pesuun. sit raivattiin vaatehuoneesta turha tavara pois. sisällä oltiin siis. Päikkäreiden jälkeen tuli mun siskon tytöt sekä siskon kaverin poika tähän pariksi tunniksi 'hoitoon' menivät äidit kuntosalille. touhuiltiin sit kaikennäköistä ja mies kävi mikkiksen kanssa kaverinsa luona niin hiukan rauhoitti/helpotti tilannetta. =)
äsken käytiin heittää kierrätys tavarat pyöräillen sekä pieni pyörälenkki päälle. alko vaan taas satelee hiukan vettä niin ei viittiny pitkään olla. kohta pääseekin jo iltahommiin jne.. :D

mitähän muilla on touhuttu näin sateisena päivänä???

mie taidan mennä tuon mikkiksen kanssa touhuu, kun ei se anna minun tässä koneella istua...mies ja aleksi kattoo rallia nauhalta. :wave:
 
Sairastupa ilmoittautuu :snotty:

täällä tauti jatkuu ja jatkuu, mulla lääke auttoi korviin, mut sit lähti ääni joka nyt palailee, nokka on vielä tukossa. Miehellä on pää täynnä räkää ja rauhaset kaulalla turvonnu.
Veetille tulee hammas, ei syö ja räkä valuu, muuten hyvän tuulinen.
Atelle nous yöllä kuume ja on edelleen, lääkettä koitetaan piilotella ruokiin :LOL:
PEPPI mie oon nyt sekottanu pamolF lääkettä jäätelöön ja hyvin uppoo :D

sisällä ollaan möllötetty, mie olin eilen vaippamessuilla hommissa se varmaan serotti voimia kun on viikon ollu enemmän tai vähemmän kipeenä.

pitää kattoo mikä vointi porukalla huomenna tarviiko lähtee arvauskeskukseen hakee lääkettä.

sorry kun ei jaksa kommentoida pää lyö tyhjää, meen muun perheen joukkoon löhöilee sohvalle

voimia kaikille :hug:
 
iltoja

Tigrulaan pikaista paranemista!

Täällä kans enemmän ja vähemmän kipeenä.. eilen alko kuumetta mulle nostamaan töitten jälkeen, maha on turvoksissa ja jatkua paha olo, mutta onneksi en oksentanut vielä ole. mahassa kiertää ja koskee älyttömästi ja pystyssä jaksaa olla vain pikku pätkiä.. mies juossut vessassa koko päivän mutta aikoo töihin lähteä kun muuten olo ok.
maitohappobakteereja olen syönyt varmaan jo yliaanostuksenkin mutta jospa tämä mahatauti jäisikin vain tähän, vähäiseen oireiluun.
on muutes siitä ihmeellinen tauti että vaikka on pahaolo ja mahassa kiertää niin silti tekee kunnon suolaista ruokaa mieli.

Peppi:
Teilläpäs on nukuttu pitkään =)

Nyt en jaksa muuta.. lähden sohvalle pötköttelemään..
 
Maanantaita

Eilen oltiin anoppilassa,lähettiin heti aamupäivällä kun ukko kotiutui sieltä mökiltä.
Illalla käytiin vuokraamassa sooloilua dvd,ja haettiin grilliltä hampparit :p
Mies osti suklaatakin mut mä en onneks ;)
Oli ihan hyvä elokuva kuitenkin :)

Käpy:Juu,sellainen nelipyöräinen on ja peräkärry kuuluupi mukaan,hintaa oli 39,90 euroa :)
Oskari on ollut siitä ihan innoissaan,se on vielä sisällä kun eilen ei juuri pihalla oltu kotona,kun satoi koko illan.

Tänään on Emmillä nimpparit,saa nähdä tuleeko sen kummi käymään,anoppi ja appiukko ilmeisesti poikkeavat jossain vaiheessa...
Ei me kyllä niitä sen kummemmin koskaan vietetä mutta kummeja olen aina pyytänyt kuitenkin ja mummit ovat aina käyneet.
Tänään mun äiti ei tule,koska vietettiin jo silloin lauantaina niitä Forssassa.

Täytyy alkaa siivoon vähän paikkoja aamun jäljiltä kun tulee kaveri käymään tuosta naapurista teellä kohta,palaillaan

:wave:
 
hyvää huomenta!

Olipa hyytävä ilma eilen Helsinki-Vantaan lentokentälllä kun laskeuduttiin.
Siellä tosiaan oli tyyliin ainakin vähintään päivisin +25 astetta ja päivän kuuminpaan aikaan lämpötila hipoi varmaan lähemmäksi 30. Siellä yötkin oli lämpimiä että ei tarvinnut yöllä takkia päälle etsiä.
Mutta oli kyllä hotellikin lämmin, siellä ei ollut nääs ilmastointia. :kieh:

Nukkua en voinut kunnolla. Ekana yönä en juuri lainkaan. Äänieristyskin oli olematon. Sänky oli aivan liian kapea, siellä oli höyhen tyyny ja peitto oli vain 150 senttimetriä pitkä. Joten joka aamu olimme 7 aikaan aamiaisella.

Siellä oli kyllä komeita taloja, mutta julkisivut oli kovaa vauhtia rapistumassa, koska ihimisillä/taloyhtiöillä ei ole varaa remapata niitä. Komeita nähtävyyksiä kuten parlamenttitalo, ketjusilta ja Sankareiden aukio.

Ruoka oli tosiaan halpaa ja sitä oli paljon. Tulin siihen tulokseen, että meikäläinen ei voinut syödä kuin yhden unkarilaisen ruoka-annoksen per päivä niin täyttävää se ruoka oli. Onneksi meillä oli lauantai iltana ravintolassa kevyt unkarilainen 3 lajin päivällinen, joten sitä ei oltu upotettu voihin tai kermaan.

Tonava oli uskomattoman leveä ja virtasi aika kovaa vauhtia. Mutta olisi ollut kiva päästä katsomaan sitä jostain missä se ei ole kahlittuna kivipengereitten keskelle.

*jatkuu myöhemmin*
 
Huomentapäivää!

Rasmus heräili yöllä vähän väliä :| Sami päätti eilen illalla, että Joonatanin huoneesta otetaan se patja pois, siinä ei poikaa enää nukuteta ja sitä ei siellä pidetä. Ensin J rupes kiukuttelemaan ja vaati patjaa lattialle, mut tosi nopeesti kyllä sit vaan jäi sänkyynsä, vähän koitti meitä pompottaa, olis halunnut mut sinne jne. Mut nopeesti sitten mieli vaihtui, kun Sami lähti huoneesta kokonaan pois :whistle: Isi kelpaskin hyvin ja näin aiotaan jonkun aikaa tehdä =) Sami kyllä sit nukahti tohon nojatuolille, missä istui sen aikaa et J olis nukahtanu :D Sieltä menin sitä herättelemään.

Mua huolestutti et miten pitkästä aikaa nukun omassa sängyssä ja lähinnä Rasmuksen kanssa samassa huoneessa :ashamed: Hyvin sain unta, vaikka R aika paljon tuhisi ja kuorsaskin (mua häiritsee pieninkin ääni, kun unta koitan saada). Mut sit mulla kyllä kesti aika kauan saada unenpäästä kiinni, kun R heräili :/ Koko ajan kuuntelin et nukahtiko se nyt, herääkö se taas jne. :| Aamuyöstä menin sit sohvalle :ashamed:

No, näin mennään nyt jonkun aikaa ja jossain vaiheessa aiotaan siirtää Rasmus lastenhuoneeseen Jontun kanssa! Silloin nukuttaminen tehdään niin, että jompikumpi meistä istuu siellä nojatuolilla, lukee ensin sadun ja sit lamput kiinni ja ihan hys hys. Saatetaan joku unilaulu cd laittaa hetkeksi... Luulen, että Rasmuksen kanssa saattaiskin onnistua jopa aika hyvin, sen kun pitää tehdä KAIKKI, mitä ja miten Joonatankin tekee ;) Siis ihan kaikki. Ei suostu enää syöttötuolissa istua, eikä rattaissakaan ole vänkäämättä, jos J haluaa kävellä :/ Sen perässä kiipeää pöydille ja tuoleille, kaikki, mitä J saa niin R:n pitää myös EHDOTTOMASTI saada :whistle: Mä luulen siis, et R saattais tästä järjestelystä jopa tykätä. Se on kyllä aina nukutettu tassuttelemalla.. En tiiä miten J suhtautuis asiaan, se saattais olla sitä mieltä, et Rasmus ei saa SEN huoneeseen tulla jne. Se on aika tarkka kaikista asioista, mihinkään ei sais muutosta tulla... Sen huomaa ihan siitäkin, et kun eilen vähän siirreltiin huonekaluja niin J huolestu ihan hirveesti ja huus, että nojatuoli pitää äkkiä laittaa paikoilleen, mihin se kuuluukin :eek: Auta armias, jos yrität selviytyä nopeasti iltatoimista ja vaikka koittaisit jättää hammaspesut väliin (ei tätä meillä usein tehdä, mut joskus jos kello on jo tosi paljon) niin poika pitää kyllä huolen, että ne hampaat pestään :D Tääkin on ollut kova paikka, kun aiemmin isi on ollut aina aamuisin kotona, kun mä oon jo lähtenyt töihin, 4 päivänä viidestä menee ovelle huutamaan isiä, kun tajuaa, et isi ei ookaan aamulla, kun J herää niin kotona! Liittyy kyllä siihenkin, et on nyt NIIIIN isinpoika ;)

Huh, tuleepa taas juttua! Mut kyl te osaatte skipata :D Tummennan ne suoraan joillekin kohdistetut, nikit siis ja jos johonkin kysymykseen kaipaan vastausta niin tummennan senkin, kyl te tiiätte :whistle:

jellona, me mentiinkin eilen mun kaverille (hällä 2 tyttöä, 2- ja 3v.), käytiin äkkiä kaupassa, tultiin kotiin päikkäreille ja päikkäreiden jälkeen lähdettiin taas vähän ostoksille :D Ihanaa, kun kaupat on sunnuntaisin auki :LOL: Ostin eilen mm. Jontulle hyvät uudet kevätkengät, noi sen edelliset oli ihan karmeet, sen jalka haisi aina ihan kauheelle, kun niitä käytti :x Olihan kengillä hintaa, mut nyt on ainakin hyvät kengät pojalla! Ja ne jää sit Rasmukselle =)

Tigrun poppoolle pikaista paranemista!! R ottaa lääkkeet tosi hyvin, viime kerralla (joskus aikoja sit) otti Jonttukin ekaa kertaa elämässään! Mut aiemmin ei uponnut, vaikka olis jätskiin/vanukkaaseen yms. yms. yrittänyt sekoittaa :whistle: Onneks toi isompi ei oo paljoa sairastellut (KOPKOPKOP).

Danjuska, paranemisia myös teille :hug:

Emmille nimpparionnittelut!! :flower: Mun kummitytölläkin on tänään nimpparit, en viitti vielä tekstaria lähettää ku ne nukkuu aina niiiiin myöhään :D Jos sitä menis iltasella siellä käymään...

Voih, olipa ihana lukea Smirgen kirjoituksia! Me oltiin Samin kanssa Unkarissa kun odotin Jonttua viikoilla 17, elokuussa ja siellä oli varmaan 50 astetta lämmintä :x Musta tuntui, että mä kuolen sinne :ashamed: Just edellisellä viikolla pahoinvoinnit oli helpottaneet, mut silti en jaksanut siellä oikein kävellä ja liikkua :| 1 yö oltiin Budapestissä hotelliisa (muu viikko Komaromissa, en muista, miten kirjoitetaan). Ruoka oli kyllä hyvää :p

Miten mulla riittääkin taas juttua :ashamed: Oltiin just lähtemässä poikien kanssa ulkoilemaan/kävelylle (tonne km päähän puistoon), kun huomasin, että meidän rattaat on jääny autoon ja Sami on autolla töissä :kieh: Ei huvita tohon omaan pihaan mennä, kun sit sais koko ajan juosta Rasmuksen perässä, sitä kun ei tietenkään oo mitenkään aidattu...'

Nyt kyllä lopetan :ashamed: :wave:

Kattinka vois tulla kertomaan, miten juhlapäivä sit meni ja muutenkin ilmoittautumaan :attn:
 
Pepin pyynnøstä ilmoittaudun, vaikka aattelin tehäq sen vasta lääkäqrin jälkeen.

Ompas teillä Peppi nukutus ruljanssit. En tiedä miten mun hermot riittäs jos meill ois Oton kans tollasta. Kumpa tytøt ois sit yhtä helppoja nukkujia, mutta se voi olla et niistä tulee ihan erilaisia nukkujia kun veljensä. En oo muistaakseni koskaan joutunut olemaan samassa huoneessa valvomassa nukahtamista. Joskus tulee kyl sängystä yløs, mut jää sinne sit kun alkaa uni painaa. :hug: teille ja toivottavasti helpottaa. !7.5 saatin kunnialla läpi ja muistelua Otolla riittää siitä pitkäksi aikaa.

Danjuskan ja Tigrun porukalle paranemis toivotuksia.

Smirge: Kiva, että viihdyit Budapestissa¨. En oo siellä ite käynytkään, mutta haaveena ois.

Mä oon superkunnossa. Tuntuu et jaksais touhuta vaikka kuinka kun ensin aloittaa. Sit kun pysähtyy niin huomaa kyllä et väsyttää, mut vauhdissa ei huomaa edes jalkojen turvotusta. Kävin äsken suihkussa ja huomasin et vatsa roikkuu tosi alhaalla. Jospa tästä josus pääsis jakautumaan.

Täytyy vissiin illalla laittaa sairaala kassi valmiiks. Enintään 4 viikkoa enää.

Palaan mut nyt täytyy valmistautua lääkäriin lähtøøn.

:heart:
 
Hyviä lääkäri uutisia. Tytøt on ottanu mittausten mukaan jonkun kasvuspurtin ja ovat molemmat ylittäneet 2 kg rajan. Kohdunsuu täysin pehmeä ja 3 cm auki. Saa nähdä synnytänkø 34- vai35-vuotiaana.

Kattinka 35+6
 
Heippa taas "pitkästä" aikaa!

Jotenkin nyt kun on oppari valmis, on kaikkea muuta tekemistä ihan kamalasti ja väsykin painaa päälle. Onneksi ensi viikolla pääsee jo töihin "rentoutumaan" ja ihmisten ilmoille. Tää jokapäiväinen kotona puuhaaminen saa mut mökkihöperöks.
Ihanaa Kattinka, että kaikki on noin hienosti! Sulla on viikkojakin vaikka kuinka jo. Taitaa synnytyskin olla lähellä. Lähetä mullekin sitä energiaa tänne tai sitten varastoit itselles myöhempään aikaan osan. :LOL: Voi kun sitä voiskin tehdä niin. Odottaako Otto jo kovin tyttöjä?
Kävylle piti sanoa siitä laihdutusasiasta, että mulla ei ole siitä kokemusta, mutta paino pysyy kyllä kurissa kun vaan syö terveellisesti ja liikkuu tarpeeksi. Hyvä minä nyt raskausaikana puhumaan, kun makeannälkä vaivaa kokoajan eikä liikuntakaan maistu. Harrastaako sun miehes jotain liikunnallista? Elämäntavan muutoksista ne on kait kyse, mä en oikein itse usko semmosen väliaikaisdieetti elämään, että ensin laihdutetaan kauheasti ja sitten taas palataan vanhaan. Toivottavsti onnistuu tavoitteissaan.
Kävystä tuli mieleen allergikot, meidän äiti oli tehnyt superhyvää perunasalaattia mun pikkusiskon synttäreille, jossa ei ollu muuta kuin perunaa, parsatankoja ja salaattia. Kastikkeena siinä oli sitten vaan omenamehua ja oliiviöljyä, sitruunaa, pippuria, suolaa ja tilliä. Aika pomminvarma vaihtoehto esim. seisoviin pöytiin, niin että allergisetkin saa. *Vink vink*
Pepille tsemppiä iltapuuhiin. Ei mustakaan olis tohon rumbaan ollu. Siks kyllä ihan alusta asti yritettiin opettaa nukahtamaan yksin. Tietty asiat ei aina mee niinkuin suunnitellaan, eli tässäkin kohtaa pitää muistaa, että meilläkin on ollu unikoulua sun muuta. Mä uskon, että tän ikäiset on jo sen verran ymmärtäväisiä, että jos selkeästi tekee muutoksia ja sitten pysyy kannassaan, niin kyllä ne tottuu.
Voih Smirge. Tartutit sitten matkakuumeen... :D Tosin mulla on matkakuume aina. Mites muksut jaksoi matkan?
Tintalle jaksuja, tiedän kyllä minäkin hyvin noi tunteen heilahdukset. Kannattaa kyllä varmaan neuvolassa puhua, kun semmonen mahdollisuus on. Ootko huomannu mitään syitä tai asiayhteyksiä, joista sulle tulee tommonen olo? Mä huomasin joskus, että jos oli viikonloppu vaan kotona, niin sunnuntaisin oli jo kamala olo.. siihen autto sekä ohjelman laatiminen, mutta toisaalta myös se, että asian tiedosti etukäteen ja osas varautua siihen ja käsitellä niitä ajatuksia. Kuulostaa vähän sekavalta, mutta toivottavasti tajusit pointin.
Niin ja omasta kunnon huolehtimisesta. Oon nyt käynyt kerran viikossa body balancessa ja sit tulee joka päivä ulkoiltua Matiaksen kanssa. Nyt en oo oikein ehtinyt enkä jaksanut enempää, kun olo on väsynyt. Liikunta on mulla kyllä ihan ykkönen olon parannuksessa, joten kunnon 10 kilometrin kävelylenkit tai pyöräreissut tekee "normaalissa olotilassa" tosi hyvää. Matten syntymän jälkeen aloin jossain vaiheessa myös lenkkeillä ja sitä odotan nytkin... tällä hetkellä kaikenmoinen hyppiminen tuntuu vaan pahalta. Tänään kävin kyllä Matiaksen hakemassa pyörällä, eli tuli noin tunti matkaa yhteensä, että ehkä sekin lasketaan hyötyliikunnaksi. Ensi viikosta lähtien pyöräilenkin sitten joka päivä töihin n. 3 km yhteen suntaan. Sekin vähä tekee hyvää.
Danjuskalle ja Tigrulle pikaista paranemista. Me ollaan oltu kevät ihmeen terveitä *KOPKOPKOP*, mut nyt Matte on pihissyt päivän verran aika rankasti, pidetään rauhallinen koti-ilta, otetaan tuplat astmalääkkeistä ja toivotaan, ettei mikään pöpö oo menny keuhkoihin.
Jellonasta tuli mieleen, että me ei katsottu yhtään jääkiekkoa. Eikä katota kyllä oikein muutakaan urheilua. Mut ei oo kyllä Mattekaan kiinnostunut, ainakaan vielä. Mites teillä kaikilla tv:n kautta jännäilevillä, onko into tarttunut lapsiin?
Gerberalle ja miehelle myöhästyneet onnittelut!
Mitäköhän Hannelelle kuuluu?
Ja Unettomalle on monta kertaa pitänyt lähettää jaksuja. On varmaan vaikea taas sopeutua "normaaliin" perhe-elämään, kun jo vähän aikaa hoidit arkea yksin. Tsemppiä kovasti.
Nyt rupee toi natiainen jo kyllästymään, pitää mennä sen kanssa istumaan sänkyyn (just tiettyyn suntaan ja peitot just tietyllä tavalla) ja sit "ajellaan" eri paikkoihin. Välillä hiekkatietä ja välillä metsätietä. Hauskoja noi mielikuvitusleikit. Siitä sänkyautosta lähtee kyllä semmonen ääni, että pitää varmaan viedä oma auto huoltoon, jos se muka kuulostaa tuolta!!
Haleja ja jaksuja kaikille!
K (23 +2)
 
Iltoja!

tulenpa nyt kirjoittelee rivin kaksi kun enpä sit välttämättä ehdi loppuviikosta töiden lomassa paljon kirjoitella paitsi pe-su on onneksi yövuorot. :D

me ollaan tänään touhuttu pihalla, käyty miehen kanssa aleksin pk keskustelu, käyty kaupassa ja hakee loput laatat sekä saatu hiukan pihaa tehtyä. Ihana isäni tuli illalla auttaa tuon takapihan laatoituksen kanssa ja päästiin alkuun edes. viikonloppuna näillä näkymin jatketaan ja saadaan varmaan melko valmistakin. =)

huomenna ja keskiviikkona olis kaksi iltaa ja sit aamu ja sit ne yöt. evvk. toi työelämä. onneksi ei olis kuin 2kk lomaan. :whistle: =)

Kaiza, meillä on aika intoutuneita urheilun katsojia. Aleksi on ihan sulautunut hommaan, mikkis vielä hiukan taka-alalla, mutta kyllä sitä kiinnostaa ralliautot ja jääkiekot. aleksin ollessa reilun vuoden ikäinen niin käytiin kattoo jääkiekkopeli hallissa asti ja jakso olla siellä kaikki kolme erää hievahtamatta istu paikoillaan. veljekset ovat siis tuossa rauhallisuudessaan aivan eri laatua. ensi vuonna aiotaan viedä aleksi pelaamaan jääkiekkoa jo ihan harjoituksiin siis sen ikäisille tarkoitettuihin juttuihin. jalkapallokoulukin täällä järjestettäisiin viikon mittaisena, mutta on niin vaikee meidän järjestää noita viemisiä ja hakemisia niin jätin homman. potkitaan nyt omalla pihalla. Mikkis ei vielä niin kovin hirveesti mitään yhtä juttua jaksa, mutta hitaasti ja varmasti. :)

peppi, kuulostaa hyvälle teidän nukuttamis hommat nyt, toivotaan että asiassa edistytte parempaan suuntaan. jaksuja. :hug:

kattinka, täällä alkaa kovasti jännitys nousemaan, milloin pikkutytöt syntyvät. =)
mukava että kaikki oli hyvin tytöillä ja hiukan edistynytkin.

tintta, taisi kysellä jossain vaiheessa oman kunnon huolehtimisesta...mie voin suoraan sanoo että se kaikki jää tuohon liikkumiseen lasten kanssa ja töissä yritän ottaa aina muutaman ylimääräisen askeleen ja siellä todella harvoi käytän esim. hissiä. Aleksin kanssa yritän ainakin kerran päästä sillein lenkille että minä juoksen ja hän pyöräilee, mutta sitä ennen tarviin itelleni kunnon juoksulenkkarit. noissa vanhoissa koskee jalkoihin ihan törkeesti. :)

Mikkis näköjään ei meinaa millään rauhoittuu nukkuu..no jospa se kohta. ei näköjään saa kovin myöhään päikkäreitä nukkua. nukku tänään vähän yli 1 puol 3. ja vaikka ulkonakin on pyöritty niin uni ei näytä heti tulevan. aamullakin nukku 8.

mut juu minä taidan käydä hakee nuo muutamat pyykit ulkoo ja painuu sänkyyyn...kauniita unia siskot! :hug:
 
moikka

Täällä jo toivuttu =) onneksi jäi minun osalta tauti vaan kuumeeseen ja hirveään mahakipuun.. viimeyönä oli vielä hirveä oksu olo mutta tänään olo ollut jo ihan ok. uimahallissa käytiin iltapäivällä.. tosin sen jälkeen menin niin väsyksi että nukahdin sohvalle ja palelin kamalasti. No, torkut helpotti onneksi.
Uimahallissa Tatulle sanottiin että jos kellukkeet laittasit niin paremmin onnistuisi, poika tuumas että ei laiteta mulla kellukkeita.. mulla on uimahousut :D :LOL:
Tykkäs ihan hirveesti :D

Aamupäivällä vietiin serkku ylivieskaan ja muuten tässä ei hirveästi olla mitään hommailtu. ulkona oltiin illasta mutta muuten mennyt pötkötellessä. tatu kuunteli yhden kirjostosta lainatun satukasetin ja hierotti mulla samalla jalkojaan.. väsy mies kun pikku torkut vaan päivällä otti. minäkin varmaan illasta nukuin sohvalla pidempään kun poika päikkyjä :ashamed:
Tuossakin hyvä kun Tatua lähdin tuomaan nukkumaan ja huikkasin miehelle että kulta kehtaakko käyttää Vilin ulkona niin tatu siihen että onko Tatukin äitin kulta? minä että tottakai on.. ja isi..? joo molemmat ootte. sitten kirkastu ilme että molemmat ollaan kultia :heart: :D
Meillä on tommonen disneyn satukirja josta aina joka ilta luetaan parisivua . mielellään kuuntelee.. jännä miten vaihdellen menee nämä jaksot millon kirjat kiinnostaa ja millon ne taas on ihan unohduksissa eikä niitä malta katsella/kuunnella jos luetaan.

Kattinka: Voi kun rupes jännittämään teidän puolesta!! :D tyttösethän voi päättää minä hetkenä tahansa haluta pois. joko kassi pakattu??

Peppi: jaksuja nukutus puuhiin. Ja voin myös minä sanoa että ei varmaan mullakaan pinna riittäsi moiseen.. :ashamed:
Toki välillä täällä ollut vaiheita jollon on vaatinut että nukutetaan mutta ollaan pyritti siihen että itsekseen nukahtaa. Tosin nyt taas pari yötä ollut semmoisia että ei ole asettunut takas vaan itkenyt äitiä. menee pitkä tovi ennen kun päästää lähtemään minut pois. viime yö olikin kamala kun mulla oli paha olo ja kyyköttää sängyn vieressä. kun pääsin omaan sänkyyn ja sain unta niin Tatu heräs uudelleen.
toivottavasti teillä ajan kanssa helpottaa ja saisit sinäkin kunnon yö unet nukkua
:hug:

Jellona:
kuinka ison alueen laatoitatte?? meillä vasta edessä päin se.. onko antaa hyviä käytännön vinkkejä? :D

Huomenna soitan niistä tuloksista.. uuden ajan tarkastukseen sain syyskuulla ja nyt tuntuu että hioeman levoton mieli on..

Smirgelaine: oi onaps siellä ollut lämmintä! B)

nyt jos menisin lueskelemaan.. huomenna sitten iltavuoroon.. tehdään vaan päivällä ja illalla pikainen vaihto miehen kans lapsenvahti vuorossa :whistle:
 
Päivää vaan kaikille!

Katinkalle jaksamista loppumetrille! päätin että teen ne hatut sitten jahka tytöt on mualimassa, minulla kun ei ole mitään käsitystä minkäkokoset päät niillä etes vois olla.. :ashamed:

Täällä ei kummia, lapset tappelee etc..
 
Hei :wave:

Nyt koitan muutakin kuin vain omaa oloa...

Smirge kivan kuuloinen reissu :) Ja kiitos aikanaan antamastasi tutti-vastauksesta. Vastaus jäi kun oli niin hektinen aika siinä perässä :ashamed:
Eli Peppi syö sitä tuttia lähinnä vain uniaikojen yhteydessä ja jos joku isompi pipi sattuu. Olen ajatellut sen pois jättöä, kunhan nämä muut muutokset on totuteltu ensin.

Peppi :hug: :heart: Mä tunnen suurta sympatiaa ja muistoja omista nukutus-operaatioista kun luen teidän arkea :hug: Meillä :hug: kin on takana kaikenmoiset kikkailut ja yritykset. Kaikki ei vaan jää yksin, vaika miten ois yritetty. Joten tsemppiä ja jaksuja, jos haluat joskus mesessä jutella lisää ni hihkase :heart:


Käpy mites oot voinu, entä lapset?

Danjuska kiitos tsempistä. Eiköhän tää tästä. Oon nyt löytäny lenkkeilyn ilon ja se saa mut nollaamaan tilanteet.

[/b]Jonna se on niin iloinen mesessä, et haluis täällä kertoa? ;) =)


Jellona mukavaa että hoitoasiat järjestyivät :)

Peppi nukkui koko viime yön omassa sängyssään :eek: :eek: Aamulla oli kyllä hieman loukkaantunut etten ollut vieressä, mutta alku ( 6 päivää omassa sängyssä) on ollut lupaava =) arvelinkin että yhteinen huone saa Pepinkin opettelemaan ihan oman paikan löytymistä.

Käytiin tänään tutustumassa tyttöjen uuteen hoitajaan, hän vaikutti todella mukavalta. Rima oli aika korkealla edellisen jälkeen, joten hiukan jännitti :whistle: B)

Tämä alue on todella ihanteellinen lapsiperheille ja nauin rauhallisesta mutta silti aktiivisesta ympäristöstä.

Huomenna alkaa työt, hieman jännittää. Hain taas paria paikkaa, yksi olisi ihan haaveiden työ. Mut en kyll usko saavani sitä.

Niiskuneiti, Lillukka, Nasuliino ja Tanskuliini mitä teille kuuluu? Muistakin olisi kiva kuulla.

Nyt pieni oikaisu sohvalle.

tummennokset taas ihan pielessä....

Ja Tintta, kovasti haleja sinulle :) :) :)


+ ne joiden kanssa oli puhetta että joskus tavattaisi (oliko Peppi, Tanskuliini, Tintta) niin olisi kiva viedä asiaa eteenpäin, suunnitteluasteelle ? :wave:
 
Jestas, tuli yks tarjous häiden pitopalveluun, tässäpä menu

Menu 1
Karjalanpiirakoita ja munavoita
Broileri-kasvispiirakkaa

Puolalaista unikkokakkua
Mansikkatäytekakkua
Kahvia, haudutettua herukkateetä ja mehua

Ja hintaa n.300? kööriltä, täytyypä sanoa ettei tule kauppoja.. :ashamed: jotta jos minä saan päättää niin pitopalvelu tulee kaverilta jonka laittamat tiedän hyviksi, ja hintaa puolet tuosta, tarjottavia enempi..

Uneton, tsemiä työn aloitukseen!
Täällä voidaan suht ok, mitä nnyt pitäs lääkärissä käydä kunhan jaksaisi, perjantaina soittelen neuvolan tätille jos sitä kautta pääsis viel tänävuonna sinne.. epäilys että mulla oikeesti kasvaa kysta munasarjassa. onneksi se ei ole kovin vaarallista.
 

Heipparallaa :wave:

Koivunkäpy, minkä kokoiset juhlat teillä on? Meillä oli vieraita n. 70 kpl ja ruokiin meni n. 30 e/lärppä. Anoppi teki paaaaljon tarjottavia itse, mut lämmin ruoka, salaatit ja kakku tulivat juhlapaikasta. Millaista on puolalainen unikkokakku? Koskaan ole kuullutkaan :p

Meillä sairastetaan vielä... Pojilla on vielä yskä ja nuha, mut kuumetta ei taida enää olla. Ovat ainakin huomisen vielä kotosalla, joten eipäs mulle sitä lepoa ole tullunna... Viime yönä pääsin nukkumaan klo 1.30, neljän aikaan oltiin taas hereillä ja mies tuli herättelemään mut kasilta, kun sen piti lähtä töihin. Mulla on kans flunssa :snotty: No jospa sitten ensi viikolla lepäilen... Huoks! Kunhan nyt jaksan torstai-iltaan, mies tulee sit kotiin.

Kattinka, jaksuja viimosille päiville/viikoille!! Huomasin tuossa, etten ole sinun maaliskuiseen yyhyn vastannut, anteeksi :ashamed: Syy löytyy kyllä yhteisöstä. En viitsi täällä hirmuisesti asiasa huudella.

Kaiza, joko masu on pyöristynyt? Laitahan kuvaa kehiin! Ja Kattinka myös!!

Minä poistun nyt, palajan myöhemmin ainakin lukaisemaan teidän kuulumiset!!

Ai niin, Unettomalle tsemppiä uuteen työhön! Saapiko udella, mitä hommia menet tekemään? Parisuhteeseen myöskin tsemppiä!

Nyt mänen!
 
Hei!!

Olin poikien kanssa yllätyslomalla viime viikon kylpylässä, kun keksin lähteä anopin ja appiukon lomaosakeviikolle! Lomapaikka sijaitsi 40 km:n päässä kotoa, mutta oli tosi kivaa! mummo ja ukki touhusivat erityisesti Laurin kanssa esim. kävivät uimassa ja leikkipuistossa. Harmi vaan, kun oli niin kylmät ilmat!

Muuten ei meille kuulu ihmeitä, mutta monelle teistä on taas tapahtunut paljon! Kattinkan puolesta täälläkin erityisesti jännitellään! Mukava, että viikot ovat jo noin hyvät ja neitokaisten painokin jo yli 2 kg:n.

Mukavaa Uneton, että olette kotiutuneet hyvin. Jospa se elämä miehenkin kanssa alkaisi taas sujumaan!

Penkkiurheilusta joku(kaiza??) kyseli... Meillä Lauri jaksaa jonkun aikaa seurata telkkarista jääkiekkoa, mutta ei enää lähellekään koko peliä. Pienenä pötkötteli isän kanssa sohvalla katsomassa jopa kaikki 3 erää!

Nukkumisestakin on ollut puhetta. Lauri on aina nukahtanut hyvin yksin omaan sänkyyn, mutta Aleksia sylitellään ja silitellään joskus pitkänkin aikaan. Aleksi on tietty vielä niin pieni (apua,ens viikolla jo 6 kk!!!).Pepillä täytyy kyllä olla tosi rankkaa noiden nukuttamisien kanssa.... :hug: , jospa se Jonttu nyt opettelisi nukkumaan yksin tai siis Rasmuksen kanssa!

Join jo kaksi kuppia kahvia, mutta pitänee vielä keittää vähän lisää... Lauri heräsi ja meni pissalle - reipas poika! Täytynee katsoa, että pääsi pöntölle asti! Heippa siskot!
 
Tervehdys! :wave:

Hyväähän tänne kuuluu, kiitoksia vain kaipailuista Uneton! :hug: Kovasti tsemppiä sinulle töiden aloitukseen ja muutenkin!

Multa poistettiin eilen kaksi viimeistä viisaudenhammasta :x Tosi hyvin homma kyllä sujui ja vähillä säryillä pääsin, ei ole tänään edes tarvinnut tabletteja ottaa :) Onneksi ei tarvitse enää viisaudenhammasten takia kärsiä, kun kaikki on tosiaan nyt poistettu =)

Kattinka: Onpas siellä jännät paikat ;) Tsemppiä kovasti!!! :hug:

Kaiza: Joonas aika hyvin kyllä jaksaa urheilua telkkarista. Jäkistäkin kun katsottiin, niin kovasti Suomea kannusti ja hoki maali, maali! :D Formulaa ja rallia tykkää myös katsoa.

Smirge: Kivalta kuulosti sun reissu! :) Kadehdittavan lämmintä siellä ainakin oli :whistle:

Peppi: Kovasti jaksuja teidän nukutuspuuhiin, toivottavasti pojat pian alkaisivat yksin nukahtamaan :hug: Meillä pojat ovat aina nukahtaneet itse, mitä nyt Jesseä joutuu joskus harvoin vähän silittelemään.

Gerbera: Pikaista paranemista teille ja jaksamista muutenkin! :hug:

Epeli: Voi ihanaa, kun olette kylpylään päässeet :) Kelpais kyllä mullekin ;)

Tintta: Täytyy myös tunnustaa, että aika vähälle on kuntoilu jäänyt :ashamed: Satunnaisiin kävelylenkkeihin melkein jää... Nyt pitäis jotenkin löytää innostus pyöräilyyn, kun mittarinkin pyörään ostin :) Ostin myös lastenistuimen mun pyörään, kun miehen pyörässä sellainen jo on, niin pääsee joskus koko perheenkin voimin pyöräilemään.

Koivunkävylle ja Hannelelle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Ei nyt muuta tällä kertaa. Syömään on lähdettävä, kun alkaa jo heikottamaan...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä