Joulutähtöset -05 maaliskuu

Moikka ystävät

Tänään ulkoiltu urakalla,ihana ilma.
Oltiin lenkillä.lapset pyörillä ja minä lykkäsin Oskaria rattaissa.
Eipä oikein onnistunut kun on niin pehmeää maastoa täällä nyt kun tiet sulaa ;)
Esikko pyöräili loistavasti mutta keskimmäinen kiukkuili ja yritti polkea vimmatusti siinä onnistumatta :/ joten palattiin takaisin pihalle.
Oskari nukahti ja nukkuu nyt edelleen ulkona.

Just sain ruuan uuniin...
Tänään olisi ruokana muusia ja täytetyitä uunisilakoita :p
Voipi olla ettei tytöt tykkää mutta lämmitän niille sitten nakkeja muusin kanssa ;)
Yleensä kyllä en tarjoile mitään muuta kun sitä mitä teen,ainakin pakko on aina maistaa,mutta tänään ajattelin joustaa.
Maistamaan kuitenkin joutuvat ;)

Tuli tuosta koivunkävyn ratsastuksesta mieleeni että mulla on mieletön heppakuume iskenyt :ashamed:
Olisi ihana saada hevonen meille,isäntä ei kyllä ole yhtään hevoskuumeessa,kaikkea muuta,joten haaveilen vaan :D

Hannamarille jaksuja...

Nyt pitää lopetella,Oskari näkyy istuvan vaunuissaan tuolla pihalla :D <br><br>
 
Tintta, nii määki haluisin hevosen, mut ukko haraa vastaan :eek: :whistle: varsinki ku se tietää et koni minkä mä HALUISIN maksaa vaatimattomasti 10 000? ylöspäin, jonku pikkuvikasen vois saada helvemmalla, makuni on yksinkertainen mutta kallis. Mut se oiski sit semmonen pieni ja käytönnöllinen hevonen :LOL: Eli Shireen haluisin, mut ehkä mä joudun tyytymään johku muuhun, eli suokkiin tai sit jos joskus ommais esim. connemaran tms ni vois Annaki ratsastaa sillä.. No, ne on näitä haaveita, hyvä puoli toki ois et talli ois omasta takaa ;)
 


PALJON ONNEA PEPILLE ja KOKO PERHEELLE MUMMOINEEN komeasta pojasta! :flower: :flower: :heart: :flower:


Tultiin tänäiltana pohjosen reissusta, väsyttää, mutta piti tarkistaa oliko Pepistä vauvauutisia ja olihan niitä :) Ihana juttu :heart:
 
tigru
iltoja!
NIISKUNEITI en tiennytkään että ei suositella keilausta raskaana oleville :/
mut enpä ollut ainut isomahainen siellä, laskin että kolme muuta mammaa oli samoissa puuhissa. ja kai sitä silloin tällöin saa tehdä jos vain jaksaa/pystyy.

Ilta meni aluksi ihan hyvin. Ravintolan ruoka oli taivaallisen hyvää, syötiin ja nautittii pitkän kaavan mukaan.
Käytiin kävelyllä ja sit keilaamaan.
Mies valitti aikaisemmin että on pää hiukan kipeä j asit keilauksen aikana mulla rupes kiertämään mahassa. keilaukset loppu lyhyeen ja tultiin kotia.
Molemmat oltiin nukkumassa jo ennen kymmentä.
Että sellainen ilta meillä.
Onneksi maha on jo hiukan rauhottunu ja pystyy syömään normaalisti.

Tänään kävin kirpparilla myymässä vaatteita ja tekee löytöjä.
Ilta oltiinkin perheen kans ulkona, välillä syötiin ja taas oltiin pihalla, käytiin myös pyöräilee.

Nyt nukkumaan niin jaksaa aamulla lähteä töihin

Öitä

Tigru
 
moiks!

Minä täällä istun yksin koneella.. Tatu nukkuu ja mies lähti just töihin.

Onko muilla kellon siirto vaikuttanut unirytmeihin huomattavasti??
Tatu meni nukkumaan ihan kun ennenkin puoli ysin jälkeen.. päikkärit nukku vähän tavallista myöhempään.

Tatu oli tohkeissaan kun oli mummot, ukki ja setä käymässä =)
Sen lisäks on tullu paljon ulkoiltua.

Huomasin tuossa että pitää alkaa vanhemmalta koiralta lyhentämään lenkkien pituutta.. Ei oikein jaksa niin kun ennen. Mut onhan tuota ikääkin jo kunnioitettavat 12v. Harmi vaan että mieleltään tosi virkeä ja mukaan on aina lähdössä mutta uupuu tosi nopeesti.

Koivunkäpy: Joo sulla todellakin on vaatimaton ja pieni maku :LOL:
Oishan se kiva oma hevonen jolla ratsastamaan pystys, mut minneppä laittasinkaan.. Ei ois varmana vara maksaa tallipaikkaa.
Saan tyytyä paijaamaan poneja aina koti tilalla käydessä =)

Hannamarille jaksuja ja :hug:

Täällä innolla ootan Pepistä lisää uutisia =) Samalla omaa kuumetta kasvattelen mikäli vielä enemmän mahdollista :whistle:

Mut oikein hyviä yöunia kaikille! Ite taitaa pitää vielä netissä seikkailla kun ei uni tule heti kun ei vieressä joku oo tuhisemassa.
 
Maanantaihuomenia kamut :wave:

Höh ja pöh, Saaruska on nyt nuhassa ja yskässä. Yölllä taisi toisella olla lämpöäkin, sen verran levotonta oli nukkuminen. Mä menin suosiolla jo illalla tyttöjen huoneen lattialle nukkumaan, arvasin että Saara nukkuu huonosti. Niin, ja oli siihen toinenkin syy: VEERALLA ALKOI EILEN TUTTIVIEROITUS :D Laitoin eilen Veeran päikkäreille ekan kerran ilman tutteja -ja tyttö nukahti ja nukkui tosi hyvin. Siitä innostuneena laitoin tutit kokonaan kaappiin ja päätin että nyt loppuu tutin mässytys :D Yöllä Veera etsi aika monesti tuttejaan ja itkeskeli mutta rauhottui suht nopeesti. Samalla valvomisella menee nyt toisen sairastelut ja toisen tutittomuus. Jes, mulla olikin tavoitteena saada Veeralta tutti pois ennen elokuuta joten toivotaan että en anna nyt periksi kun ollaan oltu jo hurjat 24h ilman :D

Mä lähden tunnin kuluttua kuulemaan puheterapeutin tuomiota... Siis että pääseekö Saara puheterapiaan vai jäädäänkö seuraamaan tilannetta. Mun äidillä on vapaapäivä ja se tulee siksi aikaa tyttöjen seuraksi. Mä taidan käydä samalla reissulla Itiksessä katsomassa sitä hemskutin kevättakkia kun en lauantaina löytänyt sitä...

Hannamari: miten yö meni? Jaksuja kovasti :hug:

Danjuska: meillä sujui kesäaikaan siirtyminen ihan kivasti, ollaan taas samassa rytmissä kuin ennen. Laitoin tytöt lauantaina nukkumaan vähän normaalia aikaisemmin päiväunille ja yöunille. Eilen mentiin päiväunille normaalisti yhden maissa.

Mukavaa ja lämmintä päivää kaikille :hug:
Tansku & tytöt
 
Sisäpäivää! :headwall:

Vili huononi lääkkeestä huolimatta eilen, ja olihan sillä molemmat korvat tulehtunu kun sit vihdoin pääsin sinne lekurille. Joten ihanat ulkoiluilmat menee tässä, argh. A ei vielä ole kipeä, ja mietinkin olisinko huono äiti jos laittasin Vilin ulos nukkumaan vaikka sillä on pikkusen lämpöä.. Sillon päästäs Arttusen kanssa pihaan edes hetkeks. Sisällä V nukkuu niin huonosti, että joutusin juoksemaan ulkoa rauhottelemaan vähän väliä, ja en Arttua mielellään yli pariks minuutiks yksin jätä ulos kun meillä ei ole vielä porttia, ja naapurinkin pihaan on niiiiin kiva lähteä hortoilemaan. Olishan vähän viileämmässä helpompi nukkua, lämmintä kun tossa takapihalla varjon puolella on reilut +5 silloin kun on V:n nukkuma-aika.

Tanskulle jaksuja öihin, ja onnea tuttikampanjaan. Ootteko aikonu lähettää tutteja Pikkukakkoseen sit kun niistä on päästy kokonaan eroon? Meillä pojat nukku hyvin, Vili lääkittynä ja Artullekin laitoin varaks sipulia sängyn päätyyn, kun se vähän niiskutti illalla. Se saa ihan hirmuset raivarit jos menee yöllä tukkoon, niistää ei sais, mutta hengittääkin pitäs.. Onneks A tuntuu olevan ok.

Käpäri, mä tuun sit teille rapsutteleen heppasta jos semmosen joskus hommaat! :LOL: Ihan niinkun lähempänä ei heppasia olis..
:whistle:

Mitähän Pepille kuuluu? Mä olen haikeana muistellu miltä tuntu maata sairaalassa nyytti vieressä peiton alla (meillä oli ihan sairaan kylmä huone) tuhisemassa.. Huok. :heart: Mutta pois turha huokailu, niistä kasvaa uhmaikäisiä karkailevia kakaroita ennen kun huomaakaan. :whistle: :LOL:

Ai juu Danjuska, meillä kellon siirto ei vaikuttanu vielä mitenkään, kun Vili oli niin väsy illalla että urvahti syliin vähän ennen kasia ja Arttukin nukku jo ennen ysiä, eli "uuden" kellon mukaan mentiin ihan samalla lailla kuin ennenkin. Katotaan nyt, Artulla voi mennä tämä ilta pitkäks, vaikka se kyllä heräs jo seiskalta. (Kun Vili olis vielä nukkunut!!! :eek: :headwall: )

Ja Tinttis: Uunisilakoita, :p slurp! :D <br><br>
 
Aurinkoista maanantaita!

Täällä oli vknlp:n aivan mahtava ilma. Yövuoro meni yllättävän hyvin, se on kyl jännä, miten aina aamulla on ihan voittajaolo, että tulipa taas yksi yö suoriuduttua :D Ei ollu kiiruista, mut ei ihan rauhallistakaan, joten sellaista, mitä toivoinkin :) Ja tulipa taas paremmin vaihdettua kuulumisia niiden parin yökkökaverin kanssa, se on kyl jännä, miten yöllä aina on ihan erilaiset jutut... miten muilla yötyön tekijöillä, oletteko huomanneet saman?

Tansku; Onnea vieroitukseen =) Pysy tiukkana vaan, vaikkei helppoa olekaan. Meillä esikoisella lähti vasta 1v11kk, pupuvauvoille lähti tutit silloin. Otolla ei ole lainkaan ollutkaan, et nyt selvitään ilman vieroitusta :D Ja kun tissistäkin vieroittui itsekseen.

Mites Koivunkävyn tissivieroitus on lähteny käyntiin?

Hannamarin Vilille paranemista! Kyllä mä olen laittanu ulos nukkumaan, vaikka olis vähän lämpöä ollutkin. Paremmin hiukan viileässä nukkuu ja kun se uni kuitenkin on tärkeä juttu paranemisessa.

Mies on saikulla; poltti eilen neljä sormeaan, kun oli savustamassa kalaa tuossa pihassa, niin otti punaisena hohkaavasta hormista kiinni. Nyt lähti vaihtamaan siteitä työterv.huoltoonsa. Sanoin, että olishan se multakin käyny, ku kuitenkin on tuo sh:n pätevyyskin, vaikken niitä hommia teekään. No, menköön sinne, saapahan sit näytettyä lääkärillekin, jos tarvista :D Ihan kiva, sillä olis ollu yövuorovko. Lääk. oli eilen sanonu, et ehkä pääsiäisen jälkeen vasta töihin. Nyt meil on sitten miettiminen, et miten hän pärjää Oton kanssa la:na, ku meen aamuvuoroon... Mies meinas, et jos hän pyytäs lapun mulle töihin, mut en oikein usko, että onnistuu niin... Tuo la oli just tosi hankala töissä järjestää, ni sen takia lupasin mennä. No katsotaan, pitääkö turvautua mummun apuun. Lapset on vaan jo sinne la-iltapäivästä menossa hoitoon, ku meil on ne mun veljen ja hänen vaimon 30-veejuhlat. Asioilla on tapana järjestyä.

Pitäis alkaa pikkuhiljaa katsomaan kesävaatteita, mitä otetaan mukaan matkalle. Esikoiselle jo vähän kokeiltiin shortseja ja oli viel viime kesäiset hyvät. Varmaan sieltä silti tulee ostettuakin jotain ;) Sellaiset muoviset työkengät olen ajatellu ostaa, ku on siel jonnin verran halvemmat kuin täällä, Andiamo ja Partiokauppa ainakin myy niitä ja varmaan muutkin kenkä- ja urheilukaupat. Siel on jotain 15-20dollaria, tääl n. 40 ekeä. Ja kuukuppia olen ajatellu sieltä katsoa, onko jollain käytössä?

Nyt katsomaan, joko kinkkukiusaus on valmista.

Hyvää alkanutta vkoa kaikille! Ja Peppi; täällä odotellaan tarkkaa synnytyskertomusta ;) Et sitten, kun jaksat tulla koneelle ja kirjoitella :) Ehkäpä on muutakin tekemistä ;)

Ja vielä Danjuska; meillä kellon siirto ei vaikuttanu Ottoon mitenkään, esikoiselle kyllä olis aamulla uni maistunu enemmän kuin eskari, vaikka menikin illalla ihan norm. aikaan nukkumaan.<br><br>
 
Maanantaita ja uutta viikkoa kaikille! :wave:

Jokos Peppi ja poika ovat kotiutuneet!? :D

Tanskuliini: Tsemppiä Veeran tuttivieroitukseen ja Saaralle pikaista paranemista! :)

Hannamari: Vilille pikaista paranemista ja toivottavasti Arttu pysyisi terveenä! :hug:

Tigru: Juu en tiedä, että pitääkö se ollenkaan paikkaansa ettei raskaana ollessa saisi keilata, kunhan mainitsin, kun tuolla syysmasuissa tosiaan jotkut niin väittivät...varmasti se on ihan ok, jos oma vointi vaan on ok, eikä ihan hirveästi rehki ;)

Danjuska: Meillä on kyllä kellojen siirto hieman vaikuttanut Joonaksen rytmeihin, kun esim. tänä aamuna nukkui yli yhdeksään =) Normaalisti siis herää seitsemän-kahdeksan aikaan. Illalla meni kyllä nukkumaan suunnilleen samaan aikaan kuin normaalistikin... Nyt sitten ruokailu ja päiväunille menokin tapahtuu tuntia normaalia myöhemmin.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille! B)

-Niiskis ja Helmi 14+3-
 
Heissulivei B)

Täällä maha täynnä lihapiirakkaa :p
Kohta meinataan lähteä pyöräilylenkille mikäli saan ilmaa takarenkaaseen.
Istuimet ovat onneksi jo paikoillaan.
Käytiin kaupassa ja Oskari tietty nukahti autoon :/
Olis saanut olla hereillä ruokaan saakka ja sit vasta nukkua päikkärinsä,aika ketku ukko :D

Ihana ilma taas,tosin hieman kylmempi kuin eilen,laitoin Oskarillekin ulos tuon vanhemman toppapuvun aamulla kun ulkoiltiin,Joko kaikki ovat siirtyneet kevätpukuihin?
Meillä on muutaman kerran ollut kyllä,mutta välillä on ollut aikasta kylmää niin vanhemmalla toppiksella menty vielä ;)
Tosin meillä on vasta nyt lumet sulaneet pihalta,tuolla pellolla on lunta edelleen vähän.

Koivunkäpy:Mulle kelpaa ihan tavallinen suoppari,en ole ihan noin vaativainen :LOL:
Tosin sellainen shire olis aikasta komia pihalla ;)
No eilen viimeksi yritin ehdotella kun tuossa tontin rajoja kuljettiin ja ihmeteltiin uusia maisemia,mutta tuskin tulee onnistumaan mun haaveet.
Millaisessa paikassa asutte?Olisko kaikki puitteet valmiina hevoselle?
Meillä olis kyllä tuo pelto tuossa,mutta tallin sinne joutuis tekemään,mutta se nyt on helppo homma :whistle: ;)

Jaahans jos palais askareisiin,milloinkohan Peppi kotiutuu?? :whistle: :wave:
 
Hannamari, joo mä lupaan et kaikki halukkaat pääsee rapsuttelee kaakkia jos joskus semmosen saan! JA paranemista teille, pikaista sellaista!

Siru, ei oikein meinaa vierotus käynnistyy, tuo on semonen -tissitakiainen- et ei paremmasta väliä, miks se ei vois olla helppoa. Eilen sanoin et voitas pikkuhiljaa lopettaa tissittely ni veti raivarit, ihan ku ois tajunnu mitä sanoin.... :whistle: No hätäkös tässä, joi se tuossa ruualla liki desin riisi-soijamaito sekotusta, mun piti juottaa mukista, sisko saa juottaa nokkiksesta :LOL: ja ukolle paranemista!

Yöllä poju kötis jotai vähän väliä ja aamulla sinkos 7aikaan ylös, potkasin sit ukon V kans alas, nyt särke päätä.. No jahka poju herää päikkäreiltä ni lähetään käymään mun "varaäidin" luona, se on tuntenu mut koko ikäni, mutsin kaverita siis, samal käydään kattelee jos löytäsin jonku kivan paidan, mikä väri sopii tummanruskeen kans, kysyy täysin tyylitiedoton... :snotty:

Tääl säät suosii onnellisia, ja lapset on onnesta neliskanttisia ku piha on mutavelliä.. Eile oli molemmat ihan umpimärkiä ku sisään tultiin, kiva kun lahkeen sut falskaa. Ja onko jollain tietoa täysin vedenpitävistä rukkasista?

Tulipas taas puutaheinää.. B)
Tintalle viel kommenttia, juu meil ois peltoo ja tallia jajaja valmiina, ei puutu ku se koni. toski karsinan joutus tekee, mut se nyt ei oo iso homma.. tai riippuu konin koosta saattas joutuu kattoo korottamaan ku on vanha navetta, ja oviauttoo isontaa ni ei jäis polle persauksistaan umiin.. :LOL: niin ja asutaan keskellä ei mitään, kysy vaik jellonalta! :LOL: Tääl on lähi nappuriin se n.400m, mettää ympärillä ja silleen..<br><br>
 

Morotus :wave:

Tulinpas pyörähtämään koneella ja ajattelin jotakin kirjoitellakin, vaikkei meille tänne ihmeitä kuulukaan. Mies lähti aamulla aikasteen töihin ja tulee perjantai-aamuna kotiin siksi aikaa, että saan käytyä itsekseni neukkarissa ja sit lähtee taas jatkamaan töitä... On messut täällä Kuopiossa, niin siellä menee sitten koko vkl. On nyt alkuviikon Joensuussa ja loppuviikon Mikkelissä. Onneksi ei niin kovin pitkän matkan päässä kotoa, on nopeammin kotona, jos täällä jotakin sattuu.

Minun olo on ollut nyt ihan ok. Masu kasvaa hirmuista vauhtia ja PikkuWerneri potkii mukavan kovaa :heart:

Eilen käytiin ystäväpariskunnan luona kyläilemässä ja katsomassa heidän parin viikon ikäistä poikaa. Kylläpäs se oli sitten pieni :heart: Julius kun näki vauvan, niin haki heti ystäväpariskunnan isomman pojan (reilu 2v) huoneesta nuken ja alkoi sitä hoitamaan ja paijaamaan :heart: Kävi toki silittelemässä vauvaakin, mut keskittyi pääsiassa nukkeen :D

Ulkona on aivan ihana ilma, täytyy käydä kokeilemassa, miten ulkoilu Jullen kanssa kahdestaan nyt sujuu. On sen verran vikkeläkinttuinen kaveri, että juosten saa perässä mennä... että katsotaan ja testaillaan, mitä masu siihen juttuun tuumaa.

Kellojen siirto ei meillä vielä ainakaan ole muuttanut rytmejä, mitä nyt aamulla Julle heräsi vasta puoli 9! Normaalin kuuden sijaan :D

Nyt jatkamaan soffalla elpymistä!

Oikein ihanaa viikon alkua kaikille!!

T. Gerbsutin & PikkuWerneri rv 25+0 :heart:
 
heips!

Täällä nukuttiin ihan kunnon yö unet :D Tai ainaki poika nukku.. rupes illalla ennen ysiä nukkumaan ja heräs aamulla puoli kymmenen jälkeen :whistle: Ite näin jotain hirveetä painajaista ja uni vähän katkonaisempaa mutta olo oli aamulla oikein levännyt =)

Laitettiin raeruoho Tatun kans itämään =) Oli aikas sottasta hommaa kun poijan annoin ite laitella.

Tanskuliini: Tsemppiä Veeran tutivierotukseen! On ollu mielessä että Tatultakin tutin jättäsin kokonaan pois mut on se sille sen verran tärkee vielä kun nukkumaan mennessä tutin suuhuun saa, että en taida raskia vielä.
Saaralle paranemista! Mitäs se puheterapeutti sano? Löysitkö takkia =)

Hannamari: Pikaista paranemista sinne teille!

Tinttamooses: Meillä kevätpuku jo käytössä. Jos aamulla aikanaan lähdetään ulos niin laitan paksumman puvun. Mutta iltapäivällä pikku mies sulas jos toppapuvun päälle laittas. Tieten riippuu vähän tuulesta jne..

Gerbera: Hyvä että sulla kaikki ok =)

Mut nyt jos irtautus tästä koneen äärestä ja lähdettäs porukalla ulkoilemaan =)
 
Tere taas :wave:

Kävin siellä puheterapeutin palautekeskustelussa, saatiin hyviä ohjeita miten kannustaa Saaraa puhumaan :D Varsinaista terapiaa ei vielä aloiteta, mennään seuraavan kerran tytön kanssa puheterapeutin luokse juhannuksen jälkeen. Mua mietityttää kovasti ensi syksy kun tytöt menevät päiväkotiin. Saara kun on todella arka ja ujo tyttö niin mitenköhän se pärjää isossa lapsiryhmässä kun aikuisilla ei ole aikaa kuunnella mitä tyttö puhuu omalla kielellään... Santeri aikoinaan meni ihan lukkoon isossa ryhmässä, onneksi integroidussa erityisryhmässä (12 lasta) vapautui paikka parin kuukauden jälkeen. Puheterapeutti oli sitä mieltä että Saarassa on joitain dyspraksisia piirteitä mutta mitään varmaa diagnoosia ei vielä voi sanoa. Saatiin myös lähete kuulotutkimuksiin, poissuljetaan kuulo-ongelmat -mun mielestä tytön kuulossa ei ole mitään ongelmia mutta hyvähän sekin on tutkia kunnolla. Voi kökkö, toivottavasti Saaralla ei kuitenkaan ole sitä dyspraksiaa kuten Santerilla :(

Oho, meni taas hieman aiheen vierestä, sori :whistle:

Vilille piti jo aamulla lähettää paranemishaleja :hug: Hannamari, en tiedä mitä tehdään tuteille -ehkä ne nyt vaan katosivat eilen :D

Siru: Saara luopui tuteista vasta 2-vuotispäivänä :whistle: Silloin leikkasin imuosat pois ja tyttö piti tutteja muutaman viikon kädessä nukkuessaan ja sitten heitettiin ne vasta pois. Ajattelin että jos heitetään ne heti pois niin tyttö varastaa pikkusiskolta tutit... Saaran tuttivieroitus meni tosi hyvin, kolme yötä se jaksoi itkeä niiden perään ja sitten helpotti. Nyt tosiaan Veeran tutit ovat vain kadonneet mysteerisesti jonnekin ja tänään Veera ei ole edes etsinyt niitä :D Mulla ei ole kokemusta kuukupeista mutta pari kaveria ovat käyttäneet niitä ja olleet tosi tyytyväisiä! Miehellesi paranemista :)

Tinttamooses: näillä keleillä kyllä käytetään kevätpukuja -nyt tietenkin sairastellaan ettei päästä ihastelemaan aurinkoa... En kuitenkaan uskalla vielä laittaa talvipukuja pois kun kuitenkin joku päivä on viileämpi. Tosi vaikeeta pukea tytöille sopivasti päälle: varjossa on aika viileetä, auringossa taas tulee hiki mutta maa on tosi kylmä ja siellähän tytöt enimmäkseen istuu...

Ja nyt syömään ja sitten jumppaamaan, se on moro :wave: Missä UNETON?! :wave: :)

Danjuska ehtikin välissä kirjoittamaan :) Perkule, en vieläkään löytänyt sitä takkia :( Kävi taas kuten miljoonasti ennenkin: löysin pojille yöpuvut, Santerille paidan (JOSTA SE TYKKÄSI!!!) ja tytöille uuden satukirjan -kaikille muille siis jotain mutta itelleni ei mitään :whistle: Mä luulin että Veera ei millään nukahda ilman tuttia mutta eipäs se pitkään jaksanut illalla/päivällä sen perään itkeä. Tsemppiä vaan teillekin jos päätätte aloittaa pian vieroituksen :hug: <br><br>
 
SannaVierailijana
Hei Tanskuliini!

Ihan sattumalta vilkaisin teidän ketjuanne, ja huomasin nuo puheterapeutin terveiset. Meillä kohta 2v, joka ei puhu eikä pukahda, ja olisin tosi kiitollinen ja iloinen jos viitsisit tänne jotain vinkkejä kirjoitella mitä teille puhumiseen kannustamisesta sanottiin! 2v. neuvolassa asiaa kuulemma meillä tutkitaan enempi ja tarvittaessa laitetaan eteenpäin, mutta tosi kiva olisi jo nyt vinkkejä kuulla, jos vaikka alettaisiin "virallisilla neuvoilla" oikein harjoittelemaan. Kiitos jo etukäteen!!

Sanna ja Jonna
 
Sanna, puheterapeutti painotti selkeää puhetta lapselle, selkeästi ja rauhallisesti puhuen lapsi saa "päänsä sisään" sanavarastoa valmiiksi sekä puheen mallia. Myös viittomia kannustettiin ottamaan käyttöön. Meidän Saara on itse oppinut joitain viittomia, mm. sormet suun eteen ja maiskutus = haluaa syömään, osoittaa vaippoihin ja nuuhkii = kakka vaipoissa :D jne. Saatiin mukaan muutama A4-paperi joissa on selkeitä kuvia, esim. kaupasta, puistosta, ruokailutilanteesta jne. Kuvien avulla voi opettaa lapselle kommunikointia. Saara ainakin turhautuu ja suuttuu jos muut ei ymmärrä häneen siansaksaa. Kuvien avulla tyttöä voi rohkaista kommunikoimaan ilman kieltä ja tietenkin aina kuvaa osoittaessa tulee sanoa selvästi mitä kuvalla tarkoitetaan, esim. "mennään syömään" ja osoitetaan ruokailukuvaa.

Enpä tiedä osasinko selittää kovinkaan hyvin -laita yksityisviesti jos haluat tietää enemmän. Hyvä juttu että otat asian puheeksi 2v neuvolassa, pääsette sitten myös puheterapeutin arviointiin tarvittaessa. Meillä tosiaan on sellainen tilanne että 13-vuotiaalla esikoisellani on dyspraksia (puheentuoton erityisvaikeus), siksi olen huolestunut myös 2-vuotiaamme puheesta. 12-vuotiaalla pojallani ei ole ollut puheentuoton kanssa ongelmia, kuopuksesta 1v3kk taas ei vielä tiedä...
 

Huomenet!

Täällä kamala yö takana päin. Julius nukkui tosi hyvin, mut itse en :/ Illalla kipeytyi selkä ja niinhän siinä kävi, että yöllä en meinannut sängystä ylös päästä!! Aikani kötkyttyä pääsin ylös ja vessaan, mut en osannut enää loppuyönä kunnolla nukkua...
Aamusta selkä on ollut pikkasen parempi, mut iskias-tyyppinen kipu on nyt tilalla, meinaa jalat välillä lähteä alta :'(

Noh, jos tässä jotenkin saisi sinniteltyä omin voimin...

Saulille nimpparionnittelut!!

Onhan Pepillä & vauvalla kaikki ok?

Aurinkoista ja ihanaista päivä kaikille!!
 
Huomenta! Ah, aurinko paistaa, linnut laulaa, eilinen pyykki "kuivuu" vieläkin narulla.. :whistle: :LOL: Kiitos kaikille paranemistoivotuksista, kyllähän tuo pieni paranee kovaa vauhtia, vaikka viime yönä yskikin reilun tunnin putkeen!! :eek: Sille on tullut korvatulehduksen seuraks joka kerran tosi limanen yskä, nenä ei niinkään vuoda, mutta röörit tuntuu olevan täynnä paksua sitkeää limaa. :x Onneks tuo osaa niistää, ei tarvi kaivella venyvää ja vanuvaa räkää niinkun veljeltään saman ikäsenä.. :x Yöks, anteeksi kaikki aamupahoinvoivat! :LOL: Eilen nukutin Vilin sisällä, varmuuden vuoksi, ja vajaan tunnin nukkui, ja senkin kahdessa pätkässä. A sai raivarin kun piti sisälle lähteä kun vesilätkytysleikit oli parhaimmillaan, mutta lahjoin lastenohjelmalla ja jätskillä.. :whistle: (Ja jos vieraita on käymässä, tässä on tosi hyvä väli huomauttaa oikeasta lastenkasvatuksesta!! :LOL: )

Tansku: Mun siskon nuorin lapsi sano 2-vuotispäivänään ainoana tunnistettavana sanana TO, jolla tarkoitti autoa. Nyt on ihan jatkuvasti pulputtava ekaluokkalainen papupata. Sullahan on kokemusta jo dyspraksiasta (oliko se niin? Menee seksain dysleksian kanssa mun päässä. :ashamed: ), mutta voihan kyseessä olla vain viivästynyt puheenkehitys. :hug:

Käpärille onnenpotku huomiselle.

..Arttu tossa takana ajelee autoilla patjamäkeä pitkin ja laulaa "Jaaanne Aaahonen, Janne Ahonen.." :LOL:

Kevätpuvusta joku kyseli.. Vilillä ei ole välikausipukua, mutta kyllä nyt laittasin jo ohuen puvun ja ylimääräsen kerroksen sinne väliin, kun kurikset täytyy joka tapauksessa laittaa ja ne lämmittää aika lailla. Ainakin iltapäivällä siis, täällä oli aamulla -2, ihan toppakeli siis. Mutta sehän ei ulos tänäänkään pääse, paitsi unille, ja me Artun kans silloin takapihalle.

\|O Mä en päässyt eilen tanssitunnille!!! Lähdin ihan reilusti aikasemmin että ehdin samalla reissulla hakemaan Vilin lääkkeet, ja apteekissa oli 2 ihmistä toissä, ja vaikka mua ennen ei ollut kuin 2, siellä meni yli puoli tuntia enkä enää ehtinyt tunnille!!!! \|O Kyllä otti päähän.

Joop, jos vaikka maksais laskuja.. Mulle tuli ilmoitus että multa on maksamatta liiton maksuja 8KK viime vuodelta! :eek: En voi ymmärtää miten, mutta ehkä ne sen tietää. Mä en oikeasti voi muistaa viime vuoden asioita!!! Varsinkin se alkuvuosi meni ihan sumussa, ylläripylläri.. :whistle:

Taitaa olla Katinkan saaren yli tuuli puhaltanu liian kovaa, ja vieny Katin ja Oton merelle, kun mitään ei kuulu.. :whistle: :LOL: :wave:

Gerbsulle jaksuja kovasti!! <br><br>
 
Tervehdys kaikille!

Saulille nimipäiväonnittelut!!! :flower:

Peppi, huhuu! :wave: :D

Gerbera: :hug:

Mulla oli aamulla eka neuvolalääkäri, kaikki ok! :) Nyt kuului jo sydänäänetkin, kun viimeksi ei vielä kuuluneet :heart: Nyt odotellaan sitten jo rakenneultraa, joka on toukokuun alussa.

Eipä tänne muuta kummempaa, niinkuin ei yleensäkään... :whistle:

Oikein lämmintä päivää kaikille! B)
 
Tiistaita B)

Onpas ihana auringonpaiste :) Käytiin tyttöjen kanssa pikaisesti apteekissa ja kaupassa, Saaralla ei ole onneksi lämpöä mutta yskä on kova ja räkää valuu ihan kiitettävästi :x Löysin nenäsuihkeen jota voi antaa yli 2-vuotiaalle, tippojen laitto kun ei meinaa oikein onnistua... Viime yö meni taas p.ersiilleen, Saaran nenä oli tukossa ja sen takia tyttö nukkui tosi levottomasti, Veera taas itki tuttien perään valehtelematta ihan kokoajan. Ja voi mua tyhmää, menin aamuneljältä antamaan sille tutin, hyi mua :ashamed: Tyttö simahtikin minuutissa ja nukkui 4 tuntia :D Otin tutin kyl heti pois kun oli nukahtanut. Olin vaan niiiiin väsynyt että halusin nukkua edes pari tuntia -ja niinhän mä nukuinkin :) Kumma kun ei kahden tunnin yöunet riitä, väsyttää meinaa silti aikas paljon :LOL:

Gerberalle jaksuhalit :hug:

Hannamari: toivon totisesti että Saara alkaisi yhtäkkiä puhumaan ettei tarttis rampata missään tutkimuksissa... Voi kun tytöt osaisivat niistää, Saara kovasti yrittää mutta ei se oikein onnistu. On tosiaan ihanaa vedellä räkää toisten nenistä, yöks :x

Eiku kalasopan tekoon, se on moro :wave:

Saulille nimpparionnittelut unohtui toivottaa :hug: :heart:

Niiskuneiti: hienoa että neuvolakäynnillä kaikki oli ok :) :heart: <br><br>
 
nimppari onnittelut julijoille!

Snif, poika meni päikkäreille ilman tissiä ja viel suht kivuutomasti :'( se on se järki ja tunteet nikä pistää ailahtelemaan vierotuksen suhteen..
Yö oli syvältä oon yhteesä nukkunu 4,5h.

Ja tänään alko ikuisuus projekti, kevät siivous.. otan huoneen kerrallaan, olkkari on jo puoli valmis! :LOL: sitä se mahtaa olla huomennakin viel..

Kivaa kun Annan hoitajalla oli tänään näyttökoe, piti A raahata sinne aamupalalle, kerranki villeki nukku 8 asti ni mä olin siihe aikaan jo tulossa takasin kotiin.. \|O
 
siiri-miina
Heipparallaa kaikille!


olettepa te ahkeraa väkeä kirjoittelemaan
B)

Mä käyn välillä lukemassa mut en yleensä kommentoi, pitäisi kyllä.

Meillä ollaan pottaharjoittelu aloitettu toisen kerran nyt viikko sitten ja ihme ja kumma tulsosta syntyy...Jimi menee jo itse välillä pissalle.
Tänään ollaan oltu vielä sisällä joten kolmet pisut on saatu npottaan =) aivan mahtavaa!
Joko täällä monet käy potalla?
Olen kotona vielä muutaman kuukauden Jimin kanssa mutta sitten loppu kesästä viimeistää pitää kai töihin raahautua...

Mutta nyt ulkoilemaan kun on niin ihana ilma...kun kesä olisi tulossa
=)
 

Yhteistyössä