Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Rillukka: Tosi mukava kuulla... Kyllä se siitä lähtee, kun poju kasvaa... Ja vieraita, täälläkin niiden käyminen nykyisin niin harvinaista, ett tuntuu välillä, ett asuttais eri maassa... Kummaa, kun miehen puolelta ollaan ainoat kellä lapsia, niin niitten kavereitten kyläily alkaa pikku hiljaa hiipumaan, kun tärkeämmät asia, kuten ryyppääminen yms... on ne elämän perusarvot... :( Ehkä ne ymmärtää sitten, kun niillä on omat perheet...
 
Kiitos tiedosta Riikkuli! Pelkäsin että vauva on nähnyt nälkää kun muistelin että painon pitää nousta 170g/vko.

Eilen illalla otin vauvan tissille pienestäkin vihjeestä (ai nännejä) ja noin kello 23 loppui imetysmaratoni ja sittenpä uni maistuikin klo 5 asti! 7.15 sitten herättiin kunnolla.Mahtavaa.
Aamulla nukkui 3 tunnin päikkärit vielä vaunuissa. (Tuossa klo 5 ja 7 välillä söikin sitten taas jatkuvasti)

Äsken jäätiin vauvan kanssa pihalle, lähdin "äkkiä kusettamaan koiria" ja pakkasin vauvan kantoliinaan vaihtelun vuoksi. Laitoin päälle odotusajan talvitakin ja eihän sen taskussa tietenkään ole avaimia. Onneksi oli mukana sentään puhelin! Talkkari tuli päästämään sisälle ja jouduin tyhjentämään vauvan säästöpossun kun eihän minulla tietenkään ollut käteistä rahaa.

Jaahas, voisi vähän ruveta siivoilemaan. Alkaa ote lipsua!
 
Heippa!

Enpä oo oikein osanut kirjoitella taas kun mulla ei oo mitään kerrottavaa.. :| meillä mennään samaa rataa aikalailla koko ajan. Rytmi on edelleen sama vauvalla ja nukkuu yöt. No tuosta painosta voisin sanoa sen verran että minä kuulin että n.200g/viikko nousua on ok ja se tuli ilmi kun meidän neiti posotteli siellä 400g/viikko.. :eek: :eek:

Nyt oon minäkin sit vähän alkanut "kaljoitella" ;) mulla kun tuo syöminen tekee välillä tiukkaa.. siis yksinkertaisesti ei vain tuoka maistu. Oksettaa jo ajatuskin koko ruoasta. Ja että saisin edes jotain alas niin syön sit vaikka leipää.. ja minä kun tahtoisin kans imettä sen 6kk mutta tällä mun syönnillä se on tiukkaa saada maito riittää. silloin kun pystyn syömään oikein niin maito riittää vallan mainiosti. Mulla on vain se ongelma tuossa kaljan juonnissa että kun se on niin saakutan pahaa!!!!!!! :x :x yritin juoda yhden alkoholittoman oluen mutta ei mennyt alas.. sit olen siirtynyt tuohon perhe kaljaan ja sitä juonut pakolla.. karvat nousee pystyyn joka kerta ku juon mutta pakko.. ei kai se haittaa vaikka siinä on sitä holia 2,2 prosenttia.. vai miten se ilmaistaan?? :headwall:

Porche: miksi se nyt sinusta tekis huonomman äitin jos et imetä?? älä tuollaisia murehdi!! :hug: vaikka mullakin on välillä ongelmia tuon maidontulon suhteen olen ajatellut että loppuu jos loppuu.. sille ei voi mitään. Mieti ku mun kohalla se on mun oma vika ku en pysty syömään niin sen takia.. :|


onneksi kuitenkin vielä on rintamaidolla pärjätty. ei oo tarvinnut korvikkeita antaa vaikka tuntuu välillä että tissit on ihan tyhjät. onneks toi pimu on kova tyttö imuttelee eikä hermostu vaikka joutuis tekee enemmän töitä. :whistle:

:hug: kaikille joilla on väsymystä tai muuta vastoinkäymistä.
Kyllä me tästä taaplataan eteenpäin näin hyvän porukan ollessa vertaistukena! :heart: vai mitä muorit? =)
 
Vieläkö mahtuu mukaan!
Elikkäs olen teidän kirjoitteluja aikani seuraillut ja vihdoin ajattelin rohkaista mieleni ja liittyä seuraan iloiseen! =)
Jospa alkuun tietoja,elikkäs poika, esikoisemme, syntyi 20. joulukuuta, pituutta oli 50cm ja painoa 3760g.
Ihan outoa kirjoittaa ite, niin pitkään kävin päivittäin vaan lueskelemassa tiejän kirjotuksia ja mitetin et tuohon ja tuohon vois vastata jos uskaltais... :ashamed: Nyt sit ku vois kirjottaa vaikka mitä niin mitään älykästä ei keksi.
No, siihen seurustelu-galluppiin voisin vastata, elikkäs seurusteltu on 6 vuotta, kihloihin menemisestä saatika naimisiin ei mitään ouhettakaan :headwall: eikä tässä kyllä mitään kiirettä ole, hiljaa hyvä tulee, ehkä...
Imetyksestä täällä on kans ollu juttua, meilläkin se on aika takkusta edelleen, poika pääasiassa syö korviketta ku ei oma maito riitä, kaljat ja pumppailut testattu, ei auttanu. Jotenkaan en enää jaksa asiasta stressata, itkut sen suhteen on itketty, nyt vaan mikro hurisee, useasti päivässä tissittelyn päätteeksi. Olen ajatellut että pääasia on, että jätkä kasvaa. =)
Vapaa-ajalla pyörin netissä, kattelen telkkaria (boksilta tallennettuja ohjelmia), ja syön lämmintä ruokaa (jos kerkeän, ennenku poika herää). Kotityöt tulee aika usein tehtyä pojan ollessa hereillä, joko sitterissä tai rintarepussa, joissa kummassakin viihtyy yllättävän hyvin.
Vielä noista yö unista, meillä nukataan sellaista 7-8 tuntia putkeen heräämättä, sit syödään ja nukutaan vielä pari tuntia. Päivällä yhet pitkät päikkärit pihalla ja illemalla muutamat pikku unet sylissä tai sitterissä (max.15min). Helppo tapaus siis!
Rytmiä muuten ei varsinaisesti ole, kaikki tapahtuu sellasella 2-3 tunnin haitarilla, mut eipä tuo paljoa menoa haittaa!
Eikähän tää palstailu (tänne kirjottelu) tästä pikkuhiljaa ala sujumaan!
 
Tervetuloa Enter

Porche:.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei se pumppaus välttämättä olisi auttanut. Itse pumppasin Aventilla ja sillä isolla vuokrapumpulla. Tuo imetysapulaite (letkun virittäminen tissinpäälle) olisi kyllä ollut liikaa. Pitänee siis lisätä Nikolai-oluen kulutusta 2 tölkkiin päivässä.

Minäkin olen vihannut olutta aina. En ollut muuta kuin maistanut tätä ennen. Ensimmäiset sain juotua suuresta lasista ottamalla isoja hörppäyksiä nenästä kiinni pitäen. Nyt menee jo normaalisti juomalla. Viikkojen harjoittelu tuottaa tulosta :) Kannattaa myös kokeilla eri valmistajia, osa on vähemmän pahoja. Alkoholillista olutta en juo. Jos juomassa on alkoholia sen pitää maistua hyvälle. Säästän "alkoholikiintiöstäni" tilaa satunnaisilla punaviinilasillisille.

Meillä tuo lääkäri-isäntä palauttelee minua maanpinnalle noiden korvikkeen ja kiinteiden antamisen haittojen kanssa. Tuosta uudesta diabetes-tutkimuksesta totesi, että juttu olisi julkaistu jossain huippulehdessä (Nature tms.) jos todella pitäisi paikkansa. Diabetes on lisäksi yleistynyt lähiaikoina tosipaljon, vaikka kiinteiden aloittamista on myöhennetty esim. viimeisen 20v aikana.

Tänään oli 3kk neuvola ja pikkumies sai ensimmäisen piikin. Lueskelin tuolta yleispalstalta kaikkia vaivoja, mitä vauvoilla oli rokotuspäivänä tullut. Monet olivat antaneet suppoja ja panadolia etukäteen. :eek: Meillä ei ole mitään lääkkeitä varastossa....
Ei antanut neuvolantäti vielä lupaa yövellille tai maistelulle. Ainakin kuukausi pitäisi vielä malttaa (taisi sanoa niin 2kk neuvolassakin).
Strategiset mitat 3kk:
62,8cm ja 6290g
 
Joku oli huolissaan lastenkotilapsista. Itse tein opiskeluaikoina jonkin verran keikkaa lastenkodille. Siellä nuorin oli vajaa 2v ja sai kyllä erityiskohtelun perushoidon lisäksi. Yleensä koko vuoron ajan sama aikuinen hoisi tätä pientä. Eihän tuo omia vanhempia korvaa, mutta siinä tapauksessa oli katsottu, että lapsen on parempi olla jonkun aikaa kotoa poissa! Eli kyllä ainakin pienet lastenkotilaiset saavat sitä syliä ja hellyyttäkin :hug:

Enter: Teretulemast =)

Kaljoittelijat: :LOL: ootteko kokeilleet tehdä itse kotikaljaa "tuoppi-uutteesta"?? Helppo tehdä ja ainakin mun mielestä 100 kertaa parempaa kun kaupan holittomat! Itse en nimittäin oo koskaan pystyny juoda olutta muutamaa hörppyä enempää :$ :/ Ja ainakin mulla toi omatekonen on toiminu maidontuotannon kannalta!
 
Lumienkeli: Neuvolaoissa varmaan eri käytännöt tms, kun meillä todella neukkatäti sanoi, ett 130 grammaa vkossa on riittävästi rintamaitolapsella, kun meidän tyttö oli kahdedssa viikossa nostanut painoaan 800 grammaa, niin oli mennyt pikkuisen yläkanttiin ja sanoi, ett toi 130 on riittävä! :D Edelleen kasvaa ihan yläkäyrillä...

... Kyllä täytyy itsekin sanoa, ett toi olut alkaa tulemaan pikkuhiljaa korvista ulos... Mä OLEN ollut tähän asti todellinen oluen ystävä, mutta luulenpa, ettei olut kauheesti maistu tän imetyksen päätyttyä... Olen myöskin kuullut, ett siiderikin saattaa nostattaa maitoa... Johtuiskohan tosta alkomahoolista?????

Lumienkeli: Vielä piti sanoa, ett mullekaan ei tuo ruoka maistu sitten yhtään, varsinkaan päivisin. Mullekin tulee öklö olo, mutt sitten iltaisin saattasin vetää vaix kuinka paljon kaiken maailman herkkuja...yms... :ashamed:

Enter: Tervetuloa mukaan... :wave: Ainahan tänne mahtuu mukaan... Mitä enemmän meitä on, sen kivempaa... =) Niin ja onnea pienokaisesta. :flower:

Tänne ei kummoisempaa vieläkään... Vähän väsyttää, mutta en osaa mennä nukkumaan, kun pelkään, ett itkuhälyttimestä loppuu patterit enkä sitten kuule, jos neiti herää... :|

Tuli kasa valokuvia mitä teetätin... Nousi ihan pala kurkkuun, kun katsoi noita vauvakuvia joissa neiti juuri syntyneenä... Kyllä täytyy sanoa, ett aika rientää aika nopeaan tällä hetkellä ja kun joskus tuntuu, ettei se kulu ollenkaan... ;)

... ja tietääkseni tuota 1-olutta ja perhekaljaa voi ihan hyvin juoda semmoiset pari pulloa päivässä, eihän niissä nyt niin paljon ole alkoholia? Kunhan hiukan taukoja pitelee... Mulla tosin tuntui kerran, kun join tyhjään vatsaan ton 1-oluen niin jaloissa... Siis 1-oluen jälkeen, olin itsekin hiukan, että :eek:

Minä en nykyisin lue mitään juttuja vauvojen diabeteksista tai kätkytkuolemista tms, koska mä alan pelkäämään niitä niin paljon, ett tulisin varmaan hullux.

Riikkuli taas kerran...
 
Riikkuli: Niin varmaan onkin.. ja meilläkin tuo neidin painokäyrä oli noussu vähän plussan puolelle! :whistle: Oletko löytänyt mitään selitystä tuolle ruokahaluttomuudelle?? Suklaata mulla menis vaikka kuinka hyrymycket.. Tyylin fazerin sininen/pvä.. :ashamed: :ashamed: inhottavaa kun pitää pakottaa itsensä syömään! |O

Kiekura: olen miettinyt sen tekoa mut olen ajatellu sen olevan niin hankalaa et helpompi ollu juoda noita kaupan litkuja ja yökkiä! :x :ashamed:
*miten niin oon urpo??!!* :ashamed: :xmas:
 
Lumienkeli: niin mäkin ensin luulin, mutta... mitataan reilu kädenlämpöinen vesi johonki kulhoon, tyhjätään uutepussi ja sokeri siihe ja sekotetaan. Vimosena ripotellaan hiivapussin sisältö liemen päälle ja avot! Siinä sitten vuorokausi, pullotetaan ja pannaan kylmään! Ei siis vaikeeta olleskaan :D
 
Enter Tervetuloa mukaan!

Mulle sanottiin sairaalassa, että mikä tahansa juoma nostaa maitoa rintoihin, kun vaan juo riittävästi. Mutta kaipa toikin on yksilöllistä niinkuin niin moni muukin asia äitiydessä.
 
Jaahas, se on loma loppu ja tänään pitäisi lähteä kohti pohjoista taasen... Toivottavasti menee reissu yhtä hyvin kuin meni tänne tullessa... pitäisi justiinsa mennä herättämään neiti ja pakata loput laukut että ehtii yhdeksän junaan...

Oluesta pitää sanoa sen verran että täällä myös tuntuu että tissit räjähtää aamulla jos oon illalla juonut esim. saunaoluen. Ja olen toki muutenkin juonut sitten noita alkoholittomia ihan vaan henkiseksi tueksi. Ja eri merkeistä täytyy sanoa sen verran että Nikolaista en tykkää mutta Holsten vai mikä olikaan oli enemmän oluen makuista...

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville ja muille mukavaa päivää, me tästä lähdetään nyt junareissulle ja lentämään :)

 
Huomenta

Tervetuloa Enter joukkoon mukaan :hug:

Turvallista kotimatkaa joulumamille :)

Täälläkin on kitattu olutta tai enemmänkin tuota itse tekemää tuoppi kotikaljaa :) Kotikalja kyllä uppoaa ihan hyvin sisään, mutta oluen juonti takkuaa aika pahasti :x

Nyrkki on edelleen suuren suurta herkkua neidillä :D Tutti lentää kaaressa pois ja nyrkki menee suuhun :whistle:

Miten usein teidän pienokaiset syövät päivällä? Minusta tuntuu, että varsinkin iltaisin (päiväunien) jälkeen saan ottaa rinnan esille parhaimmillaan tunnin välein. Tiedän kyllä, että neiti varmaan tankkaa yötä kohdin, mutta kun tuntuu että hän ei imase kun muutaman kerran ja sitten alkaa pää pyöriä ja tissi ohitetaan vauhdilla :LOL: Miten saisin syömään hänet enemmän kerralla ?! :whistle:

Nyt alkaa neiti heräilee aamupäikkäreiltä, joten leikkimään...

 
Huomenta!!

Täällä vasta kömmitty makkarista. Olipas ihana herätä hymyyn :D ..Nyt on äitikin yhtä hymyä :D .
Poitsu tuossa höpöttää lelukaarelle, jonka saa sitteriin kiinni. Kosketuksesta tulee ääniä ja valoja :D ..Hyvää viihdykettä pikkumiehelle..

Enter tervetuloa joukkoomme iloiseen :D ..

joulumamille mukavaa kotimatkaa.. Mulla jäskättäis kuinka pienen miehen kanssa matka taittuu :whistle: .. Tuo kun ei hetkeä pysy paikoillaan, niin tulisi syli tukalaksi paikaksi :/

Mutta tulen paremmalla ajalle rupattelemaan enemmän..

Rillukka
 
Muutaman päivän kun on pois täältä ni on tullu niiiin plajon tekstiä että..tai en mä tiä ees oonko ollu päivän vai muutaman pois ku aika rientää mutta....=)

Luen noi tekstit tarkempaa myöhemmin mutta kysyisin neuvoa:

vauvan tukkoinen nenu : Mein poitsulla on ollut nyt parisen päivä aikalailla tukkoinen nenä...oltii neuvolassa eilen eikä siitä mitään ollut eikä ollu mitään sairautta siis sen enempää..on nukkunutkin aikalailla huonommin kun maatessa nenu on tukkoisempi..tai nukkuu mutta heräilee arin tunnin välein about ...nukahti keuppareissulla kaukaloon ja laitoin vaunuihin niin että olin nostanut pääpuolen ylös ja nyt on nukkunu jo tunninverran silälailla..
Eilisiltana myös laitoin ilmankostuttimen jos se ois siitä kii koska itelläkin on aamuisin "kökköjä" nenussa....eilen "saunottiin" eli alkulämmössä oltiin alalauteella ja kylvettiin siinä ja sen aikaa olikin tosi hyvä olla ett oisko huoneilma sitten kuivaa vaan..
Onko jotain kotikonsita vai pitääkö "turvautua" apteekin tippoihin?
ku mielellään koittaisin ensin ihan luomujuttuja jos ymmärrätte =)
Poika muuten kyllä ajksaa leikkiä ja noin että ei tosiaan kipeä ole=)

Olin edellispäivänä rääkkitreenissä...juokisn,otin ylä ja alamäkivetoja ja kaikkea mahollisia liikkuvuus-harjoitteita, pääsi yksin lenkille ilman vaunuja niin johan oli menoa=)
Nyt on vieläki paikat hiukan kipoeet mut sillai hyvällä tavalla :D

Mein poitsu tosiaanneuvolassa punnittiin ja mitattiin ja oli 6730g ja 62,2cm..ja ikää siis tuolloin oli 8viikkoa ja 1 päivä :D :heart:

Mä meen ny tekee keiton valmiiksi ja sitte jos poju viä nukkuu ni lueskeleen teidänkin kuulumisia ku nyt on vaa tätä omaa napaa..
 
No niin..

Poitsu koisaa terassilla ja mamma surfaa netissä :D .. Nykyaikaa :D

Vesseli: pojalla kanssa toisinaan tukkoinen nenä ja minä olen ihan vain niillä apteekin suolatipoilla poistanut nuo kököt. Uskoisin, että ilman kosteuttaminenkin auttaa asiaa. Muuta neuvoa en valitettavasti osaa antaa.. Ja saattaahan se olla että se maito nousee rööreihin ja sitten kuulostaa, että rohisee.. En tiedä :/

Voi kun jaksaisi itsekin tehdä muutakin kuin vaunuilla. No sitten kun 3 kuukauden rajapyykki menee rikki, niin vatsa hyytelöt saa kyytiä :kieh: .. Tilasin jo H&M:ltä housut vanhaa kokoa kimmokkeeksi :whistle:.

Minkälaisia leikkejä teillä on vauvojen kanssa? Poika aika hyvin viihtyy yksin ja nyt kun on tuo lelukaarikin niin juttu luistaa.. Poika tykkää kupista sitterissä harso pään päällä ja siellä raatailla.. Meillä ei varsinaisia leikkejä ole.. Kuunnellaan musiikkia ja jutellaan.. Tylsä äiti |O..


 
Huh huh, meillä nukuttiin klo 21-05 välinen aika sen jälkeen söi tiheästi seitsämään asti ja jatkettiin unia vielä kello 9.30 asti. Nyt tyttö taas nukkuu ja taustamusana soi PMMP.

Minä olen jotenkin niin liikuttunut kun leikin tuon vauvan kanssa (tanssia tms.) ja jotenkin tulee sellaisia ajatuksia päähän, että onko minun kanssani leikitty kun olin pieni?
Nuoresta asti olen ollut "yli-itsenäinen" ja avun pyytäminen on tosi vaikeaa. Osaisinpa itse olla helposti lähestyttävä ja luotettava aikuinen.
Ehkä tulee ylikompensoitua omia traumojaan kun en haluaisi, että vauva on yhtään yksin.

Meillä on oikea käsi liittynyt joukkoon taas, eli tarttuu silläkin nyt jo hyvin. Yleensä syö kyllä vasenta kättään.


 
No niin nyt on laskeuduttu taas maanpinnalle. Ahdistus lähti kun sain jauhaa asiasta.
Mun on sellanen luonne että jos joku ahdistaa tai painaa mieltä mä jauhan sen päässäni niin loppuun asti ettei jää takapiruksi ja tule uudestaan jonain päivänä vastaan.
Mun mies kun tuli eilen kotiin, kaadoin sen niskaan aikamoisen ryöpyn, se ukkas jo että ottaa tän kannettavan vastedes aina mukaansa ja muutenkin rajoittaa tätä mun netin käyttöä :saint:

Olen saanut tytön syömään rinnasta n. 4 kertaa vrk. se ei kyllä kauheesti riitä, mutta en ole siis luovuttanut. Vielä.

Lumienkeli kyselit että miksi se tekisi minusta huonon äidin? Niinpä, en kai mä sitä pelkää että olisin huono mutta epäonnistunut kuitenkin, imetyksessä.

Nenän tukkoisuuteen meillä ainakin auttaa noi apteekin keittosulatipat, ne ei ole varsinaisesti mitään lääkettä vaan ihan puhdasta vettä.

VAuvan kanssa me leikitään niin että istutaan sohvalla ja se istuu mun polvienpäällä ja sitten me "soudetaan" ja se kikattaa kun siinä lorussa kaivetaaan "särkiä kivenkolosta" ja sitten mä kutitan sen kainaloista.
Lattilla viihtyy tosi vähän aikaa, meilläkin on sellanen lampaantalja jossa on pehmeä maata.
Muuten sitten on tossa omassa Doomoo säkkituolissaan, jonka nostan keittiön pöydälle tai tasolle.

MM-:n aatteet tosta läsnäolevasta aikuisesta on kauniita. Varmasti jokainen joka on lapsena kokenut turvattomuutta tai jäänyt yksin haluaa korvata sen tunteen antamalla omalle lapselle mahdollisimman turvallisen ympäristön kasvaa. Mäkin olin lapsena paljon yksin, ja seikkailin jo seitsemän vuotiaana Helsingissä Foorumilla yksinäni :D Sit mä matkustin raitsikalla menemään ilman matkalippuja ties missä. Kotona en koskaan kertonut mun seikkailuistani, kerran yhden kaverin kanssa oltiin iltamyöhään kahdestaan ilman lupaa Linnanmäellä, katseltiin vaan niitä laitteita, oltiin leikattu jostain Seurasta ilmaiset sisäänpääsyliput. Mutsi oli soittanut poliisit kun oli niin hädissään.. :LOL:

Niin ja tervetuloa joukkoon Enter!
 
Minäkin taidan uskaltautua joukkoon mukaan... Eli tyttövauva syntyi 23.12 3555g ja 50,5cm (ei ihan jouluaattovauva =) ) Seurusteltu on yli 5 vuotta ja kihloissa ollaan, häitä ei näkyvissä kun maksavat niin pirusti :'( . Vauva on täysimetyksellä ja toivottavasti maito vielä riittää jonkin aikaa. Onhan se niin kiva äidin ja vauvan yhteinen hetki...Vauva oli vatsavaivainen, mutta nyt niistäkin on päästy eroon-kiitos vyöhyketerapian!! Eli siinä vähän taustatietoja ja palaan kun on asiaa, eli ei varmaan mene kauaa!
 
Tervetuloa mukaan Enter ja Jouluvauva 07 :wave:

Kirjottelin tuossa aamulla pitkän viestin ja sitten pätkäs nettiyhteys ja viestikin meni sen sileän tien... :headwall: Ei aina jaksa ymmärtää näitä tietokoneita.. :whistle:

Niin, minä sitten päätin sairastua.. :snotty: Toissa iltana toinen rinta tuntu hieman lämpöseltä mutta en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, eilen aamulla olikin sitten jo 38 kuumetta ja toinen rinta ihan tosi kipee. Olin jo ihan varma että rintatulehdushan se sitten on ja imetys loppuu varmasti yms. mutta kävin pitkässä suihkussa ja haudoin rintaa kaurapussin kanssa ja imetin tiheesti. Pumpulla en saanut mitään irti, ainoastaan terveestä rinnasta sai pumpattua ihan normaalisti. Neiti varmaan oli ihmeissään kun jatkuvasti tarjosin tissiä suuhun, mutta hyvin se tuntuikin auttavan! :kieh: Illalla kuume nousi 39, otin kaksi panadolia ja kävin saunassa ja ei mennyt kun puoli tuntia niin olin hiestä märkä, kuume oli poissa ja rinnasta ei tuntunut mitään erikoista. Mutta olin päivällä kyllä oli ihan kuollu olo, onneksi mun äidillä sattui olemaan vapaa niin hän tuli meille leikkimään esikoisen kanssa! :heart: Oli kyllä niin kipee kokemus, ettei kenellekään toivoisi. Oli ilmeisesti vain tiehyttukos, koska meni noin nopeasti ohi, toivottavasti! =)

Jossain vaiheessa oli puhetta anopeista Mulla on varmasti sattunut sen suhteen tosi hyvä tuuri, koska tullaan anopin (ja appi-ukon) kanssa tosi hyvin toimeen! Ollaan vietetty paljon aikaa porukassa mökillä ja vieraillaan puolin ja toisin pari-kolme kertaa viikossa. Esikoinen lähtee huomenna heidän kanssaan mökille, mitähän kivaa me keksitään isännän kanssa kotona, kun neiti nukkuu vielä niin paljon... :kieh: Täytyy vissiin hakea suklaata, esikoinen on ihan uskomattoman tarkka huomaamaan jos on syöty jotain hyvää tai vaikka jemmaan kaappiin niin aina tuntuu että ne löytyy.. :whistle:

Meidän tytön kummit oli eilen ykkösen aamu tv:n uutisissa, oli ihana katsella tuttuja puolen tunnin välein tv:stä! =) :heart: Kuinka paljon olette kummien kanssa tekemisissä? Meillä on yhteydenpito aika tiivistä, myös esikoisen kummien kanssa. Omat kummini ovat aikanaan tehneet "katoamistempun" eli siis synttärikortti saattoi tulla postissa (usein päivän myöhässä) mutta mitään muuta yhteyttä ei ollut. Jotenkin yritän tarjota nyt omille lapsilleni enemmän pitämällä kummeihin tiiviisti yhteyttä, eli siis ei lasketa niitä katoamaan :LOL:

Nyt pitää mennä! :wave: Helkky
 
Ja taas minä täällä..

Ensinnäkin hehkutus osio.. Minun lapseni nukahti itsekseen sänkyynsä syönnin päälle :D .. Jokohan siitäkin tulee iso poika :D ..

Helkky mulla on kanssa meinannut tulla jonkin asteen rintatulehdus, kun vasempaan tissiin tuli taannoin nyrkin kokoinen punainen ja kipeä kohta.. Imetin kanssa hulluna ja haudoin kuumalla. Onneksi ei kuume kerennyt tulemaan. Hyvä homma, että sinäkin selvisit aika vähällä :D .. Tästä edes sitä osaa varjella tisujaan tarkemmin ;) ..

kummien kanssa ollaan paljon tekemisissä.. Sisko ja miehen veli on kummeja ja miehen serkku ja sitten mun hyvä ystävä.. Kaikkien kanssa yhteydenpito pelaa hyvin.. Omat kummit pitää kanssa yhteyttä hyvin..

Porsche: Mukavaa, että olet jo sinut imetys asian kanssa. Ja sitähän varten tämä palsta on että täällä saa asiansa puhua halki ja puhki.. Kiva, että on ollut apua meistä.. Mutta saat kyllä olla ylpeä itsestäsi, kun olet noinkin sinnikkö ollut ;) ..
Täällä kanssa mies haluaisi toisinaan rajoittaa tätä mun surffailua, se ei tällaisten palstailuiden perään ymmärrä yhtään mitään.. No ei varsinaisesti rajoitaa.. Hymähtelee vaan kun pitkin päivää käyn täällä lukemassa juttuja..

MM- on saanut nukkua!! Ihanalta kuulostaa tuommoiset 8h tirsat.. Meillä vain kerran nukkunut set 6h putkeen.

Minä täällä odotan postia josko se minun H&M paketti saapuisi.. Siinä on vaatteita itselle ja vauvalle, niin ja taisi miehellekin olla peräti sukat :LOL: .. Täällä korvessa kun ei mitään vaatekauppoja ole. Lähin olisi 70 kilsan päässä..

No täytyy alkaa tekemään ruokaa, niin aikakin kuluu näppärämpää..

 
Lumienkeli: Mulla ei ole mitään selitystä tolle ruokahaluttomuudelle ja se vaivaa varsinkin aamuisin ja päivisin. Illalla on sitten jo nälkä ja siis herkkunälkä... Dajmista tullut synnytyksen jälkeen suurta herkkua ja pringles delight sipsejä pakko saada usein,,, :eek: Luulisin, jos en tietäisi varmaksi, ett olen raskaana... Sellainen se olo päivisin... Saattaa kyllä johtua myös tästä väsymyksestä, etten sitten pysty aamuisin sen takia syömään, tiedä sitten... Imetyksen kannalta vaan huono juttu, kun ei ruoka oikein maistu, siis kunnon ruoka. Olen yrittänyt kerran päivässä väkisin syödä lämpimän ruuan...

Porsche: Kuulostat jo tosi paljon paremmalta... Ja mun mies ei kanssa ymmärrä tätä netissä notkumista ja kun olen selittänyt, ett täältä saa vertaistukea, niin hän on ihan että :eek:

Niin ja tänne ei kummoisempaa... Neiti on puklinut koko aamun taas ruuan jälkeen... Jänniä nää päivät, välillä puklii enemmän ja välillä vähemmän... Vetää kyllä tissit tyhjiksi aina niin nopeaan, ett menee varmaan ilmaa. Pukli tänäänkin jo ennenkuin ehdin lisämaitoa antamaan kaksi kertaa semmoiset satsit, ettei mitään määrää... Viime yönä meidänkin neidin nenä oli ihan tukossa. Laitoin keittosuolatippoja ja ryystin pumpunelin kanssa ( aivan rhdoton niistäjä, ei kyllä saa joka apteekista, sillä lähtee kovempikin räkäkokkare), niin sai sitten paremmin nukuttua. Mä valvoin taas yli kahteentoista sängyssä ennenkuin uni tuli ja esikoinen kerkesi sitä ennen heräämään ja itkemään jalkojaan, kun hänellä on aina välillä aika pahoja kasvukipuja jaloissa... Pienempi versio ei kylläkään tainnut herätä omien laskelmien mukaan kuin 3 kertaa viime yönä. Olen kyllä niin sekaisin ja väsynyt, etten muistaisi, vaikka olisi enemmänkin herännyt... Aika kova vähtäämään on ollut öisinkin, kun aloin antaa noita d-vitskuja...

Mitähän muuta mun piti kommentoida????? Ei tule mieleen... Tällä hetkellä niin totaalisen väsynyt olo, ettei ole ollut pitkään aikaan... |O Näytänkin ihan zombielta, joten ei viitsi kauheesti peiliin katsoa, kun sen ohi kävelee... :(

Riikkuli
 
Me nukuttiin viime yönä 5 tuntia putkeen! ja sit 4 tuntia perään ja sit kaksi tuntia ja sitten herättiin!

Mä niin happy!

Ja neuvolassa käytiin aamulla ja eka satsi rota-rokotetta annettiin, tyttö mussutti sen suurella mielenkiinnolla ja kuolasi paljon päälle.
Nyt 10 vkoa ja 3 pvää ja paino 5,5 kg ja pituus 59 cm. Tommonen tirpakka pikkuneitihän se on mutta hitsin jäntevä, pää pysyy ihan pystyssä ja istumaan pungetaan ja potkitaan ja heilutaan ja käännellään ja itteään ja suu käy kokoajan. Tätiäkin nauratti kun tyttö komenteli.

Kiva porsche että on parempi mieli, mäkin oon oikea vatvoja, pitää saada vatvoa kaikki asiat ja yleensä vähän huutaa ja itkee tai jotain muuta dramaattista niin oon sen jälkeen sitten ok.

Rillukka, tytär on nukahtanut nyt joka päivä omaan sänkyyn ja ihanan helposti. Kyllä sitä on äidillä pähee olo kun tommosta tapahtuu. kehuin isälleni kuinka nukahtaa omaan sänkyyn ja ei oikeen ymmärtänyt vissiin miksi se nyt niin hienoa on...

Lumienkeli, sama ruokahaluttomuus täälläkin. tai kyllä mä niitä herkkuja jaksan vetää mut ruuan tekeminen ja syöminen ei nyt yhtään ispiroi. oon yrittäny kuitenki joka pvä syödä sen lämpimän aterian, vaikka ees vähä.
Ja ei mullakaan oo mitään kirjotettavaa tänne. tuntuu että kaikki menee vaan ihan kivasti ja mitään suurta draamaa ole elämässä. Ja vissiin ihan kiva niin. :)

Meillä leikitään ihan vaan leluja heiluttelemalla ja juttelen ja luen tytölle kirjoja. Enimmäkseen vaan höpötellään ja vedetään nuottaa tai sitten laulan sitä pieni ankanpoikanen, kwak-laulua ja se "kwak" kohta on paras. Jumppalelussa ja leikkikaaren alla viihtyy vaihtelevasti, joskus viitisentoista minuuttiakin ihan silmät suurina ja suu tötteröllä.

MM- mullakin on vaikeuksia antaa tytön olla itsenäisesti, kokoajan pitäis olla viihdyttämässä kun on "huono omatunto2 jos joutuu olemaan yksin. Kun on sitterissä ja teen vaikka ruokaa niin silti pitää kokoajan käydä irvistelemässä vaikka viihtyy mainiosti lelujensa kanssa.

Riikkuli, meillä d-tipat aiheutti kanssa ähkintää mutta jatkoin vaan antamista ja loppui ähinät. kai väliaikasesti pisti mahan vähän sekasin? Kun pelotti että tulee joku riisitauti jos ei saa tippojaan niin jatkoin antamista ja nyt on jo ihan ähinättömiä öitä ollut...

Palaillaan, ihanaa että on jo aurinkoisiakin päiviä. Tulee kiva mieli.

Tuitsu ja Ella
 
Riikkuli: tuohan on kuin minun kirjoitus! :LOL: pahoinvointi on juuri kuin raskaana ollessa.. ja oikeesti lääkäri epäili jo mun "oireista" että olisin raskaana ja määräsikin verikokeisiin. :eek: mutta se koe oli negatiivinen. ja tuo suklaan himo on jotain aivan kamalaa!!!!!!!!

voiko ihminen olla samanlai valeraskaana kuin elukka?? :eek: :eek: minä varmaan oon.. :p kaikki limajutut ym muut.. en edes ilkeä kertoa tarkemmin! :D menkat ei oo alkanu vielä joten hyvin todennäköisesti ei edes ole mahkuja raskaana ollakkaa. :ashamed:

näköjään taas kaikilla on asiaa mulle yhtä aikaa joten täytyy mennä!
 

Yhteistyössä