Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Myrskynmerkki: Toi väsyminen on hirmu tuttu tunne... eikö se sun mies voi ollenkaan ajatella nousta yöllä lämmittämään pulloa? Vai mikä teillä se kotitilanne olikaan...?
Meillä kyllä Mies nukkuu öisin jotenki niin sikeesti ja onnellisen autuaan tietämättömänä, etten kehtaa lasta huudattaa yöllä ihan vain siksi, että mies heräisi lämmittämään maitoa.. Toisaalta, vastapainona sitten mies on kyllä enemmän se, joka alkuyön nukutukset ja huutavan lapsen kantamiset hoitaa...

Nukuttamisesta ja nukkumisesta: Meillä päivisin poika nukkuu tosi satunnaisia määriä. Nukahtelee kohtuullisen helposti milloin minnekin: sohvalle, rahille, sänkyyn, sitteriin, kantoliinaan yms... illat sitten onkin yhtä heilumista, huutoa ja vatsakipuilua ja sen mukaan lapsen rauhoittelua, selkään taputtelua ja kantamista. Eilen illalla sattui joku hassu ihme: ensimmäistä kertaa koko elämänsä aikana poika nukahti jo kello 23 (yleensä valvoo ainakin yhteen tai kahteen ellei jopa aamu viiteen) ja siinä se vain nukkui, äitiyspakkauksen kopassa. Muutaman kerran heräs syömään, mutta muuten nukkui aamu puoliyhdeksään ja heräsi hymyillen. Voi kun tämä ei vain olisi ollut mikään tilapäinen häiriö...

Ehkäisyä täällä ei ole edes mietitty... mitä sitä suotta. Jos kerran ainakin toinen lapsi halutaan ja mielellään mahdollisimman pienellä ikäerolla. Ja seksiäkin tullu harrasteltua, useamman kerran viikossa! Ja siitä todella jopa nauttii... Jälkitarkastus ois maaliskuun puolenvälin hujakoilla. Pari päivää sitä ennen ois käytävä labrassa näytteitä antamassa ja eilen tuumailin miehelle, että jos siihen mennessä ei menkat ala, ni voisin hyvinki pyytää siitä pissanäytteestä myös raskaustestin... oishan se huimaa, jos samalle vuodelle mahtuis kaks lasta! :p

Ristiäisetkin meillä vasta kuukauden päästä. Lähetään PK-seudulle poika kastamaan. Kutsukortteja aikomus nyt viikonloppuna askarrella (ei kai ristiäisiin yleensä kortteja tehä, mut mulle iski tollanen askartelu vimma samalla kun suunnittelee enssyksylle hääkutsukortteja..) ja tarjoilupuolta mietin... Mitä te ootte tai meinaatte tarjota lapsenne ristiäisissä? Mietin, että ei kai ole kohtuutonta pyytää joitakin PK-seudulla asuvia sukulaisia leipomaan jotain pientä, ettei itse tarttisi kaikkea 500kilometrin päästä raahata mukanaan...
 
Heippa!

Uskallanko edes enää näyttäytyä täällä? :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Pikaisesti olen käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksia mutta en ole saanut niin plajon aikaiseksi että kirjoittaisin.

Eli jos minut vielä huolitaan joukkoon niin tiedot Lumienkeli ja tyttö 20.12. 3380g 48cm rv 39+5 :)

Meillä on hyvin mennyt vauvan kanssa. Nimen sai viikko sitten mutta jääköön se salaisuudeksi!

Myrskynmerkki oli oikeastaan tiivistänyt mun tunnelmat tuohon omaan kirjoitukseensa niin hyvin että mitäpä tuota toistelemaan! :) oli kyllä niinkuin omasta suusta.

Hei ja mun piti kyllä ihan ekaksi toivottaa ihanaa ystävänpäivää teille muorit! Ootte kyllä ollut korvaamaton vartaistuki! :hug: :heart:
Ihana kyllä että te osa ootte niin aktiivisia tällä palstalla. Ajatelkaa jos kaikki olis yhtä saamattomia ku minä?!? :eek:

Mulla meinas kans toi masennus pukata päälle ja jouduin turvautuu lääketieteen ihmepillereihin että elä Tuitsu (ko se oli ? ) ollenkaa murehi että olisit ainut kellä sutia vetää! :p ;)

Mut näköjään toi keittiö kutsuu taas.. parempi tehä jotain ennenkö alkaa palovaroitin huutaa!
:x
 
Hyvää ystävänpäivää minunkin puolestani kaikille palstalaisille!
Ihana oma lepohetki: palsta, kotipullaa ja rooibosteetä. Meillä on tuo poitsu alkanut nyt nukkumaan n. klo 15-18 sisällä matkarataissa, kevytttoppapuku päällä ja ikkuna auki :LOL: Mutta ulkona ei nuku vaikka kuinka heijaisin. Harmi. Tekisi itselläkin välillä mieli ulos. Vähäksi aikaa sitten meen aamupäivällä meidän 5v:n kanssa pihalle, mutta onhan se sellasta ja tällasta kun vauva nukkuu sisällä. Yöt meillä on jo jonkin aikaa menneet oikein kivasti, tosin välillä on niitä öitä, kun poika herää tiheästi vaikka nälkä ei vaivaa. Kukas se sanoikaan, että varmaan jotain läheisyydentarvetta, kun poika pitää nostaa syliin ja laskea lähes samantien takaisin. Parhaimmillaan meillä voi olla 5 tunnin unipätkä yöllä. Ja yöunille poika menee n. klo 20.30. Aamupäivisin meillä otetaan vain pieniä unia, maksimissaan menee tunti.

Pulauttelusta. Meillä ei pulautella, voi sanoa että ei lainkaan. Mutta eilen kävi sitten niin, että poitsulla oli kulunut jo 4,5 tuntia syönnistä ja sitten hän söi ihan hirmu hotkimalla. Minä tyhmänäni en röyhtäyttänyt välillä, vaikka lähes aina röyhtäytän kesken syönnin. Syönnin päätteeksi kaikki maito lensi komeassa kaaressa vauvan päälle, mun päälle ja sohvalle.. Kyllä harmitti, siis se, että toi syönti meni ihan harakoille ja kallisarvoiset maidot hukkaan.

Meillä on alettu kanssa hymyilemään ja nauramaan entistä enemmän ja jotenkin vauva on alkanut tuntua jo niin isolta, kun se seurailee jo kaikkea. Tänään se sai Ainu-ensipupusta molemmilla käsillä kiinni ja tietysti veti sen suuhunsa. Pupun korvia imeskeltiin sitten pitkään ja hartaasti. Nyt kun meillä on poitsulla mahakivut olleet jo kauan historiaa ja aikaa jää enmmän vauvan ihasteluun, niin kyllä se tuntuu ihan pakahduttavan rakkaalta. Ihan eri tavalla vauvaan löytää sen rakkauden, kun se ei koko ajan huuda. Tai ainakin omasta kokemuksestani sanon näin. Kyllä mulla esikon kanssa meni suunnilleen selviytymistaistelussa ekat 4 kk ja sen jälkeen vasta jaksoi alkaa nauttia vauvasta.

Kukas kyselikään ristiäistarjottavista..Me tehtiin lohikeitto,monenlaista leipävaihtoehtoa ja päällisiä (savuporoa, kylmäsavulohta, kinkkua, juustoa) ja kahvin kanssa tietysti täytekakku (tilastin tällä kertaa valmiin lakkakakun paikallisesta leipomosta), herrasväen pikkuleipiä, Kentuckyn kakku, "pikkupitsoja" voitaikinasta sekä lakkoja ja leipäjuustoa. Meillä tuli kaiki vieraat kaukaa, joten ruoka piti tehdä ja lohikeitto on helppo tehdä ja hyvää.

Polka + poika 10 vk
 
Hyvää ystävänpäivää !!!! :heart: :)

Eli me tultais tytön kanssa vielä mukaan etusivulle... Elmeri ja Ella 14.12, 40+1, 3410g & 49cm :heart:

Täälläkin pulautellaan, mutta en oo osannu huolestua asiasta. :ashamed: Muuten ihan ok menee, neiti nukkuu ja syö kiltisti. Vähän on masuvaivoja, mutta ne kestetään. Yhdessä miehen kanssa hoidetaan tyttöä, mies hoitaa jopa enemmin kuin minä.
Ristiäiset meni hyvin ja tarjolla oli lihakeittoa, karjalanpiirakoita, munavoita, kinkku ja lohipiirakkaa, 2 kuivakakkua, pikkuleipiä sekä vadelma ja kinuskikakkua. :p

Elmeri & Ella tasan 2kk :heart:
 
"Kiva", että muillakin pulautellaan :saint: . Ei siis kivaa, mutta en sitten ole niiiin huolissani. Tosin tänään neuvolassa neiti veti valtavan setin lattialle, mikä oli sikäli hyvä, että juuri sitä ennen terkka sanoi, ettei asialle tehdä mitään. Jos paino ei nouse enää, voidaan tarkkailla. Otti ehkä huoleni sen setin jälkeen tosissaan :/ . Myrskynmerkin kuvailu kuulosti hyvin tutulta. Ja neitokainen on alkanut itkeskelemään, mitä ei enää sitten vatsavaivojen loppumisen ole tehnyt, eli aikalailla taitaa virrata takaisin :( . Harmittaa :ashamed: ...
 
No moi, kiva kun on saatu uusi pino meille. Eilen alkokin hiukan ahistaa kun ei päässyt mukaan, ja kattosin vaan kun muut pääs sivulle sisään. :kieh:
Mut ilmeisesti moni muukin jäi ulkopuolelle.

Mun täytyy nyt ihmetellä sitä miten nopeesti nää rytmit muuttuu,
viimeksi kirosin kun ei enää nukuttu päikkäreitä ja nyt yks kaks
nukutaan paraemmin kun koskaan. Tosin illalla alkaa meilläkin sellanen
ihme iltakitinä, josta luulin jo päässemme..
Tyttö sanoo vaan äijäijäi.. :whistle: Tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa??

Tällä viikolla oon huomannu oottaneeni miestä kotiin kun kuuta nousevaa,
että pääsen antaman sille tytön syliin että siinÄ on.
Ihan kun se olisi just sitä(siis meitä) varten töissä ja tulisi kotiin vaan hoitoavuksi.
Voi noita miehiä, kaikkea ne joutuukin kestämään.
Luojan kiitos tässä osoitteessa asuu mies isolla M:llä.

Schätzenille, pulautettelusta. Meilläkin pulautellaan, ja luututaan lattioita..
En ole edes ajatellu olevan epänormaalia? Ota iisisti!! :D

Myrskynmerkillä ihana kuva profiilissa. Mä olen ihan "heikkona" pikkuisiin poikiin
kun itelle on siunattu näitä rinsessoita.

Asrailla, ihana ystävänpäivä toivotus! Voii, samoin!! :hug:
Ja kaikille muillekin HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ :heart:
 
Heissan!

Täällä aktiivinen taustailija, mutta ei ole tullut itsellä kirjoitettua aijemmin. =)
Meillä on 27.12 syntynyt pikku neiti.
Oikeastaan siksi aloin kirjoittamaan, että te joiden vauvoilla on pulauttelua ja vatsavaivoja, oletteko ajatelleet allergia mahdollisuutta? Meidän neidillä ollut jaksottaisia huutoiltoja, kakka on ollut väliin vihertävän limaista, ja pulautteluakin on esiintynyt. Käytiin sit vyöhyketerapeutilla, joka kehoitti mun jättämään maitotuotteet pois. Mausteet ja turvotusta aiheuttavat ruoka-aineet on myös pannassa. En tiedä onko tämä pysyvää, mutta nyt menny muutaman päivän ihmeen kivasti. Maito on pysynyt sisällä pikku pulautuksia lukuun ottamatta, ja itkuisuuskin on selkeästi vähentynyt. Uloste myös normalisoitunut. Muutenki vyöhyketerapeutilta sai hyviä hieronta ja käsittely kikkoja. Nykyään tytön lemppari asento on ns. "metsäpissa" asento. =) Ei ole kuulemma liian istuva, koska lapsi ei varaa pyllynsä päälle. Eikä ollut aiemmin tullut ajateltua, mutta toi tyttö oli tosi jäykkä. Yleensä kehuttu vaan et, kyllä on tiitterä ja jämäkkä lapsi. Mut ilmeisesti ollu sellaisessa jännitys tilassa pidemmän aikaa. Nyt ku iltasella miehen kanssa hierotaan jne on selvästi rentoutunut tuo tyttö. Ei välttämättä kaikille apua, mutta kannattaa panna tuollainenki vaihtoehto harkintaan. =) Vaan nyt alko alakerrassa sellainen kitinä, et taitaa olla iltaruuan aika. =)
 
Tervetuloa Lumienkeli , Elmeri ja Jeelis mukaan tännekin puolelle :hug:

Meillä oli viime viikonloppuna ristiäiset ja juhlat meni hyvin :heart: Nimeä en halua täällä kertoa, mutta hyvin perinteinen ja suomalainen nimi annettiin neidillemme.

Maanantaina kävimme neuvolalääkärillä. Tyttäremme on kasvanut kovasti ja kehittyy hurjaa vauhtia :heart: Ainut mikä "vaivaa"on navassa oleva napatyrä, joka on nyt kasvanut kuulema sen verran isoksi, että lääkäri laittoi lähetteen kirurgille :/ Kirurgi sitten päättää mitä tehdään - seurataanko tyrää ja toivotaan, että häviäisi itsestään vai leikataanko saman tien pois :ashamed:

Leikkimatto on ollut kovassa käytössä meilläkin. Neiti viihtyy hyvin matolla ja heiluttelee ihan innoissaan roikkuvia eläimiä :D Musiikki jos loppuu niin vauhti hyytyy hieman, mutta kun äiti painaa musiikin taas soimaan alkaa taas kova heiluminen :)

Nukuttamisesta & nukkumisesta Meillä nukutaan aamupäivällä sitterissä noin tunnin unet, 10.30-12 laitan neidin ulos tai lähden itse samalla lenkille - vaunuissa nukutaan 2,5 -4 tuntia. alkuillasta sitten vielä nukutaan yleensä noin tunnin unet joko sitterissä tai jos vielä jaksetaan lähdetään miehen kanssa lenkille, jolloin unet nukutaan vaunuissa. Iltaunille käydään 20.30-21.20.
Päivällä ei neitiä nukuteta, hieman vaunuja saatetaan heilutella ellei sitten saa heilutusta lenkin merkeissä :) Yöunille mennessä pesemme ensin rauhassa pyllyn, vaihdamme vaipat ja sitten otan tissille. tämän jälkeen nostamme neidin hetkeksi ylös ja annetaan rauhoittua sylissä. Sitten viemme neidin sänkyyn, jossa saatamme hieman silitellä hiuksia ja laitamme soivan unilelun soimaan - yleensä neiti simahtaa aika nopsaan. Joskus neiti heiluttelee vielä sängyssä mobilen leluja, mutta simahtaa sitten ajan kanssa...

Nyt taidan lähteä sänkyyn lukemaan vauvalehteä ja kuuntelemaan neidin tuhinaa :heart:

Voimia kaikille teille, jotka kärsitte puklauttelusta :hug:

-Veeruska ja neiti tänään tasan 2 kk- (aika menee hurjaa vauhtia :whistle: )
 
Nukkumassa pitäis olla mutta nyt ei väsytä taas yhtään..tyttö vasta nukahti.

Mirsu: onko pojalla nuhaa ollu? Tytöllä oli mutta se meni ohi ja yskä jäi..eli en tiedä onko oikea yskä vai johtuuko tosta pulauttelusta.

Porsche: mikäköhän kuva siellä mun profiilissa on? kun avaan sen niin siellä näkyy vaan tytön kuva vaikka yritin moneen otteeseen sitä vaihtaa. Siinä uudessa kuvassa on tyttö ja poika..

Enkuli: mies on vuorotöissä eli ei aina pysty lasten kanssa valvomaan..välillä on tehty yöt niin että minä hoidan tytön ja mies pojan.(varsinkin kun poika on sairastellu ja itkeny esim korvaansa). Nyt miehellä taas vapaata jokunen päivä niin saan varmaan nukuttua enemmän..mutta tää mun väsymys johtuu kanssa hormooneista,tiedän kokemuksesta että tällänen olo on kun ne alkaa jylläämään. Muutama lääkäri todennu mut "rajusti reagoivaksi hormooniherkäksi" heh..diagnoosi sekin ;) pitäis oikeesti kokeilla selvittää mikä hormooni siellä rellestää että sais vaikka lääkkeet siihen.

Sätseen: ymmärrän huoles kyllä tosta pulauttelusta. Ihmetyttää kyllä kun toi syömistyyli ja pulauttelu on jatkunu jo muutaman päivän ikäsestä. Toivottavasti teillä joku ohimenevä vaihe jos on nyt vasta alkanu. Voikohan se refluksi alkaa koska vaan?

Lumienkeli: "kiva" että jollain muulla on samat fiilikset. (jos vaan meinasit noita mun myrskyilyjä) Onneks tää kaikki loppuu joskus..siis väsymys jne. Ja ehkä joskus on aikaa kahden miehen kanssa,kutakin aikansa. Ihania nuo lapset on ja paljon ne antaa mutta kyllä on hermot välillä koetuksella.

Hermoista tulikin mieleen että mies kerrankin yllätti: tuli kotiin kaupasta kukkakimpun kera :)
On meinaan sen sortin mies että ei pahemmin tollasta tee,nyt onkin ollu niin kireetä että kimppu tuli ihan "tarpeeseen". Kait se tästä taas ;)

Tervetuloa uusille!!!

Hui onpa kello paljon kun aloin tota profiilin kuvaa säätää..petiin mars!! :wave:
 
Eiku piti tää vielä sanoo Jeelis: oon miettiny allergiaa mutta kakka on normaalia ja vatsa toimii. Eroa ei ollu antoi sitten omaa maitoa tai korviketta. Samat vaivat silti..paino nousee kuitenkin ja muuten ihan hyväntuulinen välillä. Ei suoranaista huutoa mutta hurjaa ähellystä,pulauttelua,vikinää ja piereskelyä on monesti päivässä..hierottu on ja kokeiltu monia tippoja. En usko että on allergiaa mutta en poissulje sitä,täytyy odottaa siihen 3 kk asti jos sitten helpottaa.
Ja tosta jäykkyydestä: tyttö on kyllä kanssa tosi topakka. Lääkäri sanoi että aika kovasti hannaa vastaa kun tutki sitä. Mä oon usein pitäny tyttöä siinä "metsäpissa" asennossa ja puoliks vatsallaan lentokoneena tykkää olla kanssa. Mutta on kuitenkin aika jämerän olonen,enemmän ku sisaruksensa ja mielessä on kyllä käyny että liittykö toi vatsa jotenki siihen :/
 
Huomenta!
Olipa tosiaan ihana kuva Myrskynmerkillä :heart: .

Googletin vauvojen refluksista, mutta en oikein tullut viisaammaksi. Toivon, ettei olis sitä, mutta tuntuu oudolta, että yhtäkkiä neiti on alkanut pulauttelemaan niin paljon :( . Pulautteluun kyllä auttoi eilen illalla ja nyt aamulla, kun en nostanutkaan neitiä olalle röyhtäisemään, vaan rinnan päälle, mutta kyllä vinkumisesta kuulee ja nieleskelystä näkee, että takaisinvirtausta on :/ . Yö meni onneks mainiosti =) - tytteli nukahti 21.00 ja nukkui 02 asti. Sitten söi, nukkui viiteen asti, söi ja herättiin 08:30.
Hän ei vedä itseään kaarelle, ei ole öisin toissa yötä lukuunottamatta kärsinyt tästä vaivasta eikä myöskään kieltäydy koskaan tissistä, kuten tuolla googlettamissani vastauksissa tuntui monesti olevan asian laita :| .
Hän oli niin nauravainen ja onnellinen, kun masu alkoi toimia ja nyt sitten tulee tällaista takapakkia |O . Harmittaa pienen ihmisen puolesta :snotty: .

Niin ja kakka on normaalia, ei vihreätä ja iho todella hyvä, joten allergiakin tuntuisi aika epätodennäköiseltä.

Ulkona on ihana ilma. Tekis mieli mennä kaupungille shoppailemaan niillä Kelan hurjilla 5 pv:n rahoilla :LOL: .
 
Just kun pääsin kehumasta ettei meillä niin pulautella... :ashamed: Aamulla tyttö sitten n. 45min ruuan jälkeen "pulautti" sen verran, että body, potkarit ja sitteri oli ihan märkänä. Myös niska ja hiukset kastui siihen ryynimäiseen oksennukseen. :eek: Mä sain tietty hepulin ja pelästyin kunnolla. Tyttö ei oo jaksanu ees syödä sen jälkeen ja nukkuu vaan. :snotty: Mitäs sen kanssa pitäs nyt tehdä jollei huoli tissiä? Kuinka kauan uskaltais vaan seurailla? :ashamed:
 
Huomenta..

Kyllähän väsyttää..mies ei oikeen klaarannu tota yötä lasten kaa ja nukkuu edelleen. Pikkasen ottaa päähän :headwall:

Kiitos sätseen :heart: huomasin että nyt se kuva on vaihtunu sinne. Ihan kiva kuva se on lapsista mutta ei ne ihan itteltään näytä siinä. Musta toi oli vaan hauska kun poika on sen näkönen että suunnittelee jotain,käsi ojossa valmiina nappaamaan tutin tai jotain.

Pitäs lähtee kaupoille ostaa kakkutarpeet ja kaikenlaista..eikä virtaa yhtään.

Tyttö itkee,täytyykin mennä.
 
Myrskynmerkki: Juu just noita ihme "kohtauksia" väsymyksestä kiukkuun ym.. Ei aina itsekkään ymmärrä missä mennään.

Tytön kans meillä ei oo ollut minkäänlaista ongelmaa tai vaivaa sen yhden sairaalareissun jälkeen. Tyttö nukkuu yöt hyvin. klo 22->
Joskus herää neljältä ja joskus kuudelta tai seiskalta.. Tuttia oon yrittäny opettaa ja yö meniski varmasti tutilla ettei syöttää tarvis. illalla tankkaa sen verran hyvin.

Veeruska: :wave:

Olen ollut onnekas kyllä kun meidän vauvalla ei masu reistaa ja ilma kulkee hyvin läpi. :D Röyhtäilee ja pieree ihan kiitettävästi! Ja vaikka ei röyhtäytä syönnin päälle ( yöllä en koskaan röyhtäytä ) niin ei tarvi kipristellä masua. Niin että tosi paljon jaksuja teillle jotka valvovat masu ja muita vaivoja! :hug:
Minä olen päässyt kai "liian" helpolla.. :heart:

Meillä vauva ei juuri pulauttele ollenkaan. Ainoastaan silloin kun on syönyt itsensä liian täyteen. Kakka on auringon keltaista! Eli oikein iloisen väristä! :D

 
Ihme ähinä yö taas takana. Vauva nukkuu ja ähisee ja ihan kuin kakkaa tekisi kokoajan, Kuka siinä nyt nukkuu. Aamulla kakkasi kolmet kakat putkeen ja pieree kuin pieni sika.
Meillä oli d-tipat tauolla, johtuneekohan siitä. Aluksi luulin että ähkii nälkäänsä, mut taitaa ollakkin pierua.
Voi ärsy.
Meillä on menny yöt nii kivasti nyt, vaikka syökin aika usein.
PRKL.

Heti kun ukko tuli viereen nukkumaan ja tytär omaan sänkyyn rupes tuleen ähinä öitä, vaikka äijälle kehuin että hiljaa nukkuu ja vaan syö ja nukahtaa heti.
No samaa tekee, mut ähisee välissä... En mä ees enään tiiä milloin sillä o nälkä kun ennen ähinä oli nälän merkki...

Meillä ei pulautella, onneksi. Ainoastaan jos syöty liikaa ja sit tuleekin kiukku. Varmaan pulauttanu ehkä n. viisi kertaa elämänsä aikana.

Kiva että Jollain muullakin on hyvät lääkkeet. Ollaan Lumienkeli, yhdessä tän palstan virallisdet kilipäät.

Tyttö on vissiin repinyt silmäänsä ja nyt rähmii ihan sikana. Kävin neuvolassa hakemassa tippareseptin jos auttais. Näyttää ihan että tulis räkää silmästä kun niin kovasti rähmäsee.

Tuitsu ja Pierevä porsas 8 vko 5 pvää
 
Myrskynmerkki, eikös tuo joka pitää vauvaa sylissä ole poika :whistle:

Mä tulin just päiväsaunasta, mies on kotona tänään. Se antaa nyt meille vähän "aikaa",
kun ensi viikolla lähtee työmatkalle taas..
Onneksi on hiihtolomaviikko niin ei tarvitse aamuisin repiä nuita kahta isompaa ylös klo 7.

Pulauttelusta vielä. Ehkä tyhmä vinkki mutta ootteko kokeilleet että vaihdatte vaipan ja pesette pyllyn aina ENNEN syöttöä. Sitten kun vauva on syönyt pidätte sitä pystyasennossa jonkun aikaa että maito kerkee "valua" vatsalaukkuun asti eikä nouse ylös.
Kuulostaa varmaan ihan itsestäänselvältä mutta sain itse tämän yksinkertaisen vinkin.

Meidän iltaitkut saui eilen ihan mahottomat mittasuhteet..
Ekan kerran jouduttiin turvautumaan vanhaan kunnon autolla ajeluun.
Lähdettiin siinä puoli ysi illalla ja tyttö nukkuikin siitä aamu kasiin kahdella syötöllä.
Oon kanssa huomannu tuon että yliväsyneeenä, ei mahda nukahtaa sitten millään
vaikka mitä kokeilet.


 
Porsche: Ei mikään oo itsestäänselvää, kiitos siis vinkistä. :) Meillä kyllä ollaan syntymästä asti aina tehty niin, että ennen ruokaa vaihdetaan vaippa ja sitte ruuan jälkeen ollaan olalla tai kohtuullisessa pystyasennossa, vaikka sitterissä. Jostaan syystä se ei nyt auta. :(

Schätzchen: Toivotaan että ois vaan joku ikä oikku, mutta pahasti näyttää siltä ettei oo. :( Tyttö nukkuu vaan, hyvä kun jaksaa silmiään avata. Vähän koittaa hymyä vääntää ja nukahtaa. Oon herättäny sen syömään 11.30 ja 13.30, jaksoi syödä vähän kunnes nukahti tissille. Sitten ei röyhtässy kun nukkui olalla ja nyt uinuu sängyssään. On ihan poikki tuo pieni ihminen. :'( Kamala tunne kun ei voi auttaa, mä tekisin mitä vaan jos voisin sairastaa Ellan puolesta. Onko teillä jatkunu kauan tuo ja onko teidän pieni ihminen ihan poikki ja flaati??
 
Elmeri: Tyttö on kyllä pulautellut aina, mutta ei tuossa mittakaavassa. Tähän viikkoon asti pidin sitä täysin normaalina, mutta nyt kun lattialle tulee valtavia lammikoita, tuntuu, ettei mitään ehdi valua perille asi :( . Ja meillä se taas vaikutti niin, että toissa yön oli todella levoton, kun takaisinvirtaukset oli niin kovat |O . Normaalisti nukkuu yönsä hyvin. Tänään on nukkunut mun mielestä sopivasti: ekaks 2.5 h päiväunet ja nyt yrittää nukahtaa uudelleen =) .
Musta on kans ihan kamalaa, kun noin pieni joutuu nieleskelemään jokaisen syötön jälkeen pitkään ja koska välillä itkeskelee sitä (tänään onneks vähemmän) täytyy sen tehdä kipeääkin :snotty: .
 
Schätzchen: Meilläkin välillä on lentäny lattialle saakka, mutta ei lammikoksi asti. Tänään tosiaan ihan erilaista. Sekin ihmetyttää että eilen tyttö oli jo tosi väsy ja yöllä nukkui 9h syömättä !!! Siis meni unille 20.00 ja heräs syömään 05.00 jälkeen. :/ Ei normaalia hänelle. Ja nyt on taas unilla kun ei hereillä pysy. :(
Onks teillä kanssa hengitys semmosta vinkumista, ininää ja sitten korinaa kurkusta, nieleskelyä ja maiskutusta?... :ashamed: En nyt osaa paremmin kuvailla.
 
Moiks!

Juuh, tullu taas muutosta palstalle.....eka iha etööh, mistä pääsee tänne :D

Meillä ei ole pulautettu kuin kolme kertaa elämänsä aikana, silloin ne olivatkin näitä kaaressa lentäviä, todellakin...luulin jo että on joku tauti tmv muttei....muuten saattaa jsokus tulla jou pikkunen suupieleen mutta tuon takia ei olla vielä joduuttu esim vaatteita vaihtamaan*koputtaa puuta*
Mutta mutta röyhätyttämisestä!!!
Meillä poika alkaa vaikeroida ja voida jotenkin huonosti jos yritän röyhätyttää tuolla olalla...meillä nostetaan poika tuohon rinnalle, itse pienessä taka-asennossa ja siinä sitte pepusta heilutetaan edestakaisin ja röyhy tulee tosi nopsaa ja olo on hyvä...

Kakkka: meidän pojulla on edelleen liki aina vihreää kakkaa, suht löysää ja joskus on sellaista limaakin havaittavaissa, olen pari kertaa sellaista bongannut....neuvolasta ei oltu huolissaan mutta onkos siis kellään muulla ihan oikeesti vijreetä kakkaa?? :eek:

Nukkuminen: meidän poika nukkuu normipäivänä aamu-unet aina vaunuissa ku lenkkeillään ja sitte iltapäiväpäikkärit vaihtelevasti ulkona tai sisällä, riippuu haluuko äitiki nukkua vai ulkoilla vielä=)
Ei nukahda omaan sänkyyn, eikä muutenkaan yleensä yksi...
Joskus on tuohon sohvalle nukahtanu ku oon laittanu siihen ja menny syömään tmv mutta ihan yhdellä kädellä voidaan ne laskea..muuten meillämpääsääntöisesti nukahetaan viereen syömisen jälkeen.
Muita vaihtoehtoja on sitteri missä torkkuu joskus, ja illalla jos katotaan esim leffaa tässä olkkarissa eikä haluu men nukuttaa makkariin, ni laitan jalat rahille ja sitte tollasen tyynyn jalkojeni päälle ja poika siihen..sitte hiljaa heijjaa edes takaisin ni poika on aika pian valmista kauraa pehkuun=)
Hän nukkuu ekan yöpätkän omassa sängyssä, sitten meidän vieressä.

Me leikitän paljon pojun kanssa..nyt on löytynyt uusi leikki taas=) PMMP:n lastenlevyä kuunnellaan ja tanssitaan..tanssilla tarkotan sitä että vauva on sitterissä tai makaamassa ja mä sitte heilutan tahdissa hänen käsiään ja jalkojaan ja laulan ja ilmeislen niiden mukana..ja hän nauraa koko naamallaan ja ääntäkin tulee, sellasta hassua hohotusta :heart:

Mä olin tänäänn lääkärin jälkitarkastuksessa ja ku se teki alatutkimusta ni se kysy et niin oliko sulla jotain tikattu täällä(oli ollu lukevinaan kertomuksesta) ja mä sanoin et juu kyllä,yhteensä neljä jossain siellä sisällä ja sanoii että ei ole jälkeäkään että missä ne ois ollu eli tosi hyvin parantunut =)
Eikä mulla ollukaan peräpukamia, huoh....peräaukon seudulla on jotain haavaumaa, selitti mist voi johtua mutten ny muista, ja sano vaa et rasvaa sitä kohtaa ni se m,enee ohi.,
Ehkäisyä ei siis otettu kuten aiemminkin kerroin.

Kävin tänään taas rullaluistelemassa ja jaksoin taas enemmän ku viimeksi;)
Vauva oli mummilla ja tosi hyvin oli mennyt..mulla oli mieletön ikävä sitä jo ku nähtii vaikka vaan kaksi tuntia oltii erossa :ashamed: :heart:

Te sen kaikki tiedätte toki mutta jotenkin sitä vaan ihmettelee että miten on voinut saada aikaiseksi jotain noin täydellistä....juuri kun ajattelen etten voisi rakastaa häntä enempää, hän tekee jonkun uuden löydön tmv ja rakastan häntä tas enemmän.....
"..miksi mitää pyytäisin maailmastain, kun hänessä kai tarpeeksi paljon mä sain, mun maailmani on, aina tuo pieni lämöpinen.."

Mies tuli, meen moikaamaan=)
 

Yhteistyössä