Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Terve!



Sätseen: kirjottelit tosta röyhtäytys-asennosta..että pulauttelu loppui. Mikä se asento on ? Luin kyllä viime päivien tekstit mutta en muista lukeneeni sitä..jospa se auttais meilläkin tohon pulautteluun. Eilenkin tytöllä oli 2 min kastemekko päällä kunnes pulautti sen ihan märäks..arvasin kyllä mutta en taaskaan kerenny "ottaa koppia". :/
Nostan tytön nykyään vaan syliin, naama suunnilleen tissejeni väliin ja siis juuri niin päin, että on kasvot minuun päin. Yleensä röyhtäisee aika tyylipuhtaasti
:D . Yöllä ei aina unessa ollessaan, mutta silloin käännän vaan toisinpäin ja kannattelen siinä vatsani päällä.
Myötätuntoni menkoista :/ :hug: !

Asrai: Joko pukkaa kriisiä? :p ;)

Herkistelystä oli aiemmin puhetta. Minä myös tippa linssissä harva se päivä, kun jonkun kanssa puhun siitä miten hienolta tuntuu olla äiti. Se koko sana saa mut nykyään liikuttumaan :'( . Ja kun miehen kanssa ihmetellään, miten valtavasti tuota tyttöä voikaan rakastaa, niin oon aina tippa linssissä...

Tytöllä on tähän asti ollut tänään kaikki hyvin... :heart: Kunpa se lääke nyt tehoais... :heart:
 
hejssan :)

muillakin ollut ristiäiset eilen, niin myös meillä. poika jouduttiin herättään ihan kesken unien, jakso kuitenkin kaks tuntia poseerata ja olla aurinkoinen. meillä oli valokuvaaja siellä ja otettiin ihania nakukuvia vauvasta, sit myös perhekuvia jne. Innolla odotan niitä :)
Meillä poika oikein innostu kun vettä valeltiin päähän, luuli varmaan pääsevänsä kylpyyn :) Ilta meillä kyllä olikin yhtä huutoo, poika oli ihan yliväsyny eikä meinannu nukahtaa. Tänään nukkunut jo yhet päiväunet ja nyt yrittää nukkua toisia. Levoton olo jatkuu edelleen, heräilee vähän väliä itkeskeleen.

Meillä kans pulauttelua paljon. Ja poika useesti vetää maitoo nenäänsä, sit aivastelee sitä sieltä pois. Meillä myös silmät rähmii paljon, mä oon tosin vauvana ollut samanlainen rähmijä, varmaan vähän jotain ahtautta rööreissä.

Ehkäsy asiasta mun piti sen verran kommentoida kun muistan. Mä oon nyt syöny pari viikkoo minipillereitä, cerazettejä. Ekan viikon vuosin, oli outoo kun menkat mulla ei vielä kerinny alkaan. Nyt sit vuoto onneks loppu. Muita oireita ei oo tullut, saas nähdä. Meillä ei ihan heti oo kakkosta suunnitteilla, nautitaan nyt ensin tästä ja katotaan sit muutaman vuoden päästä. Seksi kyllä tuntuu jopa paremmalta kun aiemmin, paikat sen verran löystynyt :D

Mä tässä nyt kyselen, että kauanko ootte ajatellu olevanne kotona? Mä haluaisin olla ainakin 1½ vuotta, voihan olla että mieli muuttuu, mutta nyt en ainakaan kaipaa töihin. Ite oon sairaanhoitaja, joten sekin vaikuttaa koska en haluais alkaa tekeen vuorotyötä.

Ihania vauvoja kaikilla, täytyy kattoo jos itekin sais jonkun kuvan laitettua profiiliin.

Mirsu ja Eemil 2kk
 
Mirsu: haluaisin olla kotona ainakin puoltoista vuotta, mutta mun on mentävä tammikuussa 09 sitten töihin. rahat ei riitä, kun pyllyn alla hirmuinen asuntolaina... Ja tuo vuoteen astikin kotona oleminen tekee meidän taloudelle tiukkaa, kun on tossa kesällä vielä autokatoksen rakentamiset sun muut... Onneksi saan kesälomarahat ja pidän kertyneet lomat pois ennekuin palaan töihin, niin ei hirmu kauaa tartte olla tuolla hoitovapaalla. Laskin, ett reilut 2 kuukautta olen hoitovapaalla. Sitten palaankin takasin töihin eli päiväkotiin... =) Lapset menee myös päiväkotiin....Mutta ei samaan
 
Riikkuli: Sepäs se.. Kyllähän se on taloudellisesti tiukkaa, ei toi hoitovapaan alkaminen oikein mieltä lämmitä.. Mä vielä alotin äitiysloman 50päivää ennen. Onneks ette sentään samaan päiväkotiin joudu. :)

Piti vielä se sanoo, että oon 24vuotias kun ollut iästä puhetta.
 
Ihanaa kun pikkumies on oppinut nukkumaan päikkäreitä, jää äitillekkin vähän aikaa nettisurffailuun yms. hyödylliseen...
Shamandalie:
Turkulaiset ja lähistöllä asuvat: Oisko jotain treffipäiväehdotusta? Ens viikolla on molemmat lapset kotona, et mun on hankalampaa lähteä liikkeelle (ei muuten mut esikoinen nukkuu niin hyvin päikkäreitä... ) mutta seuraavalla ei ainakaan vielä oo mitään tiedossa...
-Minulle sopii kaikki päivät ke 27.2 lukuunottamatta.
 
Riikkuli: Mulla sama juttu kuin sulla töiden suhteen. Luultavasti tammikuun alusta 2009 on mentävä töihin. Kesällä aletaan rakentaa taloa ja rahaa tosiaan tarvitaan. Onhan meillä kahdesta lapsesta hoitokulut ja esikkokin varmaan menee koulun jälkeen iltapäiväkerhoon, mutta kyllähän sitä rahallisesti tietysti voitolle jää. Toivottavasti jaksaa muuten sitä rumbaa pyörittää... Mutta nyt tietysti vielä vajaa vuosi kotona!

Asrai: Ei se lääkäri todennut, että meidän tytön yskä johtuisi siitä mykoplasmasta. Yskää on selvitetty nyt tosi kauan. Mikään koe ei viittaa astmaan ja keuhkokuva on otettu ja se oli puhdas. Se zithromaxkuuri ei todellakaan ollut pitkä, vain 5 päivää, eka päivänä 5 ml ja muina päivinä 2,5 ml. Kyllä tuo tyttö vieläkin välillä yskii. Ei oikein tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Ja mistä me tiedetään koska se mykoplasma on hävinnyt elimistöstä, kun lääkäri sanoi, että niitä vasta-aineita on kauan aikaa veressä (niin ei se verikoekaan sitten kerro mitään). Puuh, alkaa jo niin väsyttää tuo, kun tyttö on kesästä asti yskinyt... Niin, muille selvitykseksi, että nyt kerroin meidän 7v. tytöstä. Vähän poikkesin sivu-urille kun oli tilaisuus kysyä lääkäriltä. Vai oletko Asrai jo valmistunut? Ainiin, kiitos Asrai talviliinailuvinkeistä. Kauanko muuten ulkoilet lapsi liinassa?

Polka ja pikkumies
 
Meilläkin oli ristiäiset eilen!
Mutta mein poika ei olut tuollainen kuin teidän muiden eilisten.....hän pisti kummit heti koville..eka laulun ajan hän oli oikein tyytyvöinen(lauletaan kotona paljon) mutta ku se loppu ni alkoi vähän levottomuutta oleen ilmassa...pojalle tuli kuuma vaikkei hameen alla ollu ku body..itelläki selkä märkä joten ei ihme ttä toisellakin oli sellaisen kankaan kanssa...no, itki sitten lopun aika kastetilaisuudesta liki kokoajan mutta kun hame otettiin pois tuli esiin se iloinen ja jutteleva poika minkä tunnemme...ihan positiivista kyllä ettei poika viihdy hameessa :D
Meillä oli pienet kotiristiäiset ettei tuosta kellekään varmasti traumoja jäänyt :D
Nimeksi tuli Jami Fredrik :heart:

Riikkuli:meill ollaan aikalailla samoilla linjoilla...keskenmenoa ei siis olla koettu vaan vuosien hedelmöityshoidot ja mekin ollaan mietitty juuri että siksi emme aikasemmin saaneet lasta koska juuri tämän piti tulla meille ja sitä piti odottaa :heart:
Ja olen hänestä kyllä ikionnellinen ja vaikka luulin että jotenkin tulisi kärsimään aina tuosta lapsettomuusajasta, niin olin onneksi väärässä...toki sen muistaa, enkä itseasiassa haluakaan unohtaa koska se kasvatti henkisesti niin plajon, mutta ei tässä halua eikä edes osaisi olla katkera tuota luonto-äitiä kohtaan.

Ja herkistelyä täälläkin!!!!! Luin aamulla kaste-korttien tekstejä ja kyynelehdin :heart:
Ja muutenkin liikutun helposti...eilen ristiäisissäkin papin puheen aikana....mutta se on kaunis piirre kun ihminen näyttää tunteensa että nautitaan siitä!

Tuitsun vauva tosiaan kannattaa päätään hienosti!!!!meilläkin sohvalla maatessa jaksaa jo nostaa päätään mutta ihan vaan muutamia senttejä, ei todellakaan noin paljon..
mutta muuten poju kasvaa hyvin rintamaidolla......virallinen lääkäritarkastus ja mittaus on viikon päästä mutta kotona tehty epävirallinen mittaus todistaisi että hän olisi yli 60 cm pitkä ja kuutisen kiloa :eek: ja ikää tänään tasan 7 viikkoa=)

Meillä sätseenin kanssa sama röyhy-asento ja todettu toimivaksi ja hyväksi!

POika alkoi nukkua kun kävimme kävelyllä tuosa 14.30...sitte nukkui pihalla tohon 16 asti ja alkoi kitistä hiukan..siirsin sisälle ja laitoin tuolta huoneesta ikkunan auki, vaunut siihen ja liiat peitteet pois ja ulkovaatteet jäi päälle..siellä on nukkunut nyt hyvän aikaa jo=)
Normaalisti nukkuu hyvin ulkona mutta tuo tuuli kolistelee tavaroista aika ikävästi tuolla ulkona nyt ja vinkuu ja humisee että se varmaan herätti hänet...mutta ei se mitään ku saa nukuttuu kuiteki=)
Mennään tänään kuudeksi me&i-lasten vaatekutsuille..en o ikin ollu et saa nähä mitä tarjolla!

Meitin vauva "laulaa" musiikin tahdissa....me leikittän plajon laululeikkejä ja ku laitan musiikin soimaan ja lähen johki vaik keittiöön ni pian alkaa sellainen"hihkuminen", eli ihan ku laulaisi mukana :LOL:

Kuinka isoja tutteja tein vauvat syö jos siis syö?
meidän beibi tunkee hirmusetsi nyrkkiä ja sormia suuhun ja yrittää imee tota tuttii (tai ennemminki imee ja "puree")mikä ennen ei kiinnostanut ollenkaan mutta se jotneki putoo tooosi helposti...mietin että voisko ku poju kuiteki on iso ni et sille pitäski antaa jo isompi tutti ku normisuositukset...vois koittaa...
Mä oon huomannu et tuo vauva on jopa pari kertaa"puraissu" mua nännistä..ei kai niille VOI vielä tulla hampaita tmv ....

Meen laittaa itteni kuntoon että ku poitsu herää voin keskittyy vaa laittaa hänet kuntoon =)
 
Moikka joulumamat =) !

Mä olen aivan unohtanut koko kaksplussan palstan, niin kiirettä on ollut sitten tytön syntymän. Yritän ehtiä lueskelemaan kuulumisianne tässä jossain välissä ja kertoa sitten ehkä hiukan meidänkin kuulumisia. Tyttönenhän syntyi toivotusti jouluna 25.12. ja sen jälkeen en ole ehtinyt liiemmin aikaa netissä kuluttamaan ;) . Hyvin meillä on kuitenkin mennyt ja tyttö kasvaa kohinalla. Syntymämitat olivat 55 cm ja 3675 g ja viime viikolla 7 viikon iässä mitat olivat jo 59,2 cm ja 5725 g. Täysimetyksellä :D .

tivoli :wave:
 

Shamandalie:
Turkulaiset ja lähistöllä asuvat: Oisko jotain treffipäiväehdotusta? Ens viikolla on molemmat lapset kotona, et mun on hankalampaa lähteä liikkeelle (ei muuten mut esikoinen nukkuu niin hyvin päikkäreitä... ) mutta seuraavalla ei ainakaan vielä oo mitään tiedossa...
Mulle sopii kans aika hyvin kaikki päivät. Yleensä n. viiikon varotusajalla tulee menot.

Ristiäisistä ollut puhetta, meillä ne oli jo viikko sitten. Ne meni oikein hyvin, poika tietysti varasti shown tutti-leikillään. En laittanut tuttiketjua, (turhamaisuuttani) joten poika pääsi sylkemään tuttia oikein kunnolla. Innostu oikein kun oli niin monta leikkikaveria, pappi noukki tutin ainakin 5 kertaa toimituksen aikana. Ei ihan osunu kastemaljaan, vaikka lähellä oli! Tänään oli sitte nimi kirkollisia osastossa, mitään omaa ilmotusta ei laitettukaan lehteen.

Mullakin alko menkat eilen. :/ En meinannu uskoo silmiäni, ne kun tosiaan ei oo pariin vuoteen tullu ilman lääkkeitä. Olis ne nyt vähän aikaa vielä voinu olla pois...

Töihin meno mietityttäny täälläkin. Ollaan puhuttu että töihin on mentävä viimeistään 1/09, ja tuskin mun pää pitempään kestäiskään olla kotona. Asuntolaina meilläkin maksettavana, eli rahaa ei oo viljeltäväksi asti. Esimakua töistä saan tosin jo ens syksynä kun mies pitää sen isäkuukauden. Vakipaikkaa ei oo, mutta edellisestä työpaikasta on jo luvattu alustavasti sijaisuus, siellä kun on krooninen pula tekijöistä.

Onko muitten vauvoille tullu korvikkeen alotuksen jälkeen ummetusta? Meiän sinappikone kakkas ennen joka vaipan, nyt menee parikin päivää kevyesti ilman. Ei kyllä valita mahaansa tai mitään, mutta silti. Panttas koko sairaalareissun, ja kotiin tullessa tuliki sitte semmoset jöötit housuun että voi elämä. Kertapaukulla tuli bodyn, potkuhousujen ja velourpuvun läpi, sitte se valu vielä niin että herralla oli varpaatkin siinä ittessään. Fiksu poika, sanottiin että kotiin pääsee kun paino on noussu. :LOL: No, nyt odottelen uutta paukkua...

Jaha, ruoka-aika ilmeisesti.
 
Oletteko te alkaneet jo harrastaa jotain vauvanne kanssa? me ollaan käyty vauva jumpalla ja poju tykkää siitä kovasti kun äiti nostelee ja heiluttelee... Mua kiinnostaisi myös vauva muskari onko tietoa onko turun lähistöllä jossain?

Täällä on puhuttu myös töihin menosta. Mä oon aatellut ensi tammikuussa mennä jos sitä ennen ei lotto voittoa tule voisin olla 3 vuottakin, mutta valitettavasti se ei ole rahallisesti mahdollista.

Mä voisin kanssa harkita sitä turkulaisten tapaamista..... Ja ois kiva saada myös vaunu kävely seuraa.............


Luin äsken teidän kaikkien viestit mut en muista mihin kaikkeen sitä pitikään kommentoida pitäisi varmaan olla vieressä kynä ja papruu ni muistais......
 
Heippa! Hohhoijaa... täällä on melkoista meininkiä... meidän tyttö ei nuku!! Siis päivisin, ei niin millään. Nukkuu vaunuissa jos ollaan lenkillä mutta muuten ei. Omassa sängyssään viihtyy vaan pikku torkkuja, n. 10-30min. Ihan kamalaa kun moin pieni vauva ei nuku päivisin, ainoastaan torkahtelee.
Ei kyllä vaikuta yhtään kipeältä, nytkin naureskelee ihan täysillä sitterissä mutta jotenkin tuntuu et miten voi olla noin ettei muka tarvitse päikkäreitä!!
Yöllä nukkuu 2-3h pätkissä, syö nopsaan välissä ja nukahtaa heti uudelleen... mutta nuo päiväät on ihan outoja. Onko kellään mitään samanlaista? Olis kiva kuulla jos joku osaisi auttaa kun meillä alkaa keinot loppua... :|
 
anni: meillä kyllä nukutaan päivällä, mutta oon kuullu että kaikki vauvat ei vaan yksinkertasesti nuku kun pieniä pätkiä. on kyllä varmasti aika uuvuttavaa kun ei kerkee mitään tekeen itekseen. ootko kokeillu kantoliinaa?
 
Heips

Kiva oli kuulla Tivolin kuulumisia :)

vesselin poika on saanut komean nimen :)

Toivottavasti Schätzchenin vauvan pulauttelut loppuvat pian :hug:

Töihin menosta meillä ollut puhetta, että olen kotona ainakin pari vuotta ehkä kolmekin :heart: Ja siinä vaiheessa voisi jo alkaa miettimään sisaruksia pikku neidille :whistle: :D Meilläkin kyllä on asuntolainaa, mutta lyhennämme sitä vähemmän :whistle:
Saako muuten muut kaupungilta jotain tukea, jos jää kotiin hoitamaan lasta? Täällä kaupunki antaa vajaa 150 euroa :) eihän tuo paljoa ole, mutta kuitenkin pieni lisä kodinhoituen lisäksi...

Ikää minulta löytyy 26 v

Nyt alkoi kiukku isin sylissä, joten tissit esille ja maitoa antamaan :LOL:

-Veeruska ja neiti reilu 2 kk-
 
liplap: oisko hyvä joskus 12 aikoihin?

anni: miro kans nukkui yhteen väliin tosi huonosti päivisin, sylissä ainoastaan nkkui pidempiä pätkiä, mut nyt taas nukkuu hyvin istuimessa /vaunuissa.. ja yöt alkaa nukkuu hyvin sänkyyn :) toivotaan et teilläkin alkais nukkua vähän paremmin :hug: :hug:

töihin menosta: mä pyrin et saisin olla kotona ainaki sen 2vuotta kun esikkokin lähtee kouluun niin vois sen alun olla kotona.. riippuu nyt tässä keväällä tulevista päätöksistä et mikä rahatilanne on, jos mä saan vakuuksesta niin sit oon kotona :)

peppi07: me aletaan miron kans käymään kuntosalilla äiti vauva jutussa.. viel ei oo tietoo millanen se on ja keväällä sit uimaan varmaan.. muskari ois kyllä kiva, esikon kans käytiin muskarissa:)

 
Kiitos Veeruska :hug: !

Kuinka paljon teidän vauvat kakkaa :eek: ? Oisku kirjoittikin, että aikaisemmin joka vaippaan, mutta muut? Kun meidän nöpönen tekee vähintään yhden selkäkakan ja pari-kolme muuta päivän aikana :whistle: ... Hyvä jos vatsa toimii, mutta kuitenkin mietin, et onko se normaalia...

Töihin en kaipaa, mutta kaipa sinne tammikuussa 09 pitäis palata asuntolainan takia. Olen huono elämään toisen kustannuksella. Mulla sama kuin Riikkulilla, että lomien jälkeen hoitovapaalla olisin vain 2 tai 3 kk. Kuntalisää ei ainakaan vielä ole, mutta Tampere suunnittelee sitä.

Peppi: Me käydään muskarissa, mutta ei tyttö siitä vielä oikein innostu. Nuo virtauksetkin varmaan aiheuttaa sen, ettei tykkää maata lattialla siellä, mutta eiköhän loppukeväästä innosta =) .

Anni: Meillä on joko tai. Jos nukkuu tähän aikaan, niin nukkuu päikkärit ja ehkä toisetkin, mutta jos ei nukahda tässä aamupäivällä, niin melkein varmasti ei nuku myöskään myöhemmin päikkäreitä. Vaunuissa (liikkeellä olevissa) nukkuu kyllä milloin vaan. Kaverin poika (8 kk) on koko ikänsä nukkunut vain pari kertaa puolen tunnin torkut per päivä ja oikein terve poika on :D . Oma elämähän siinä kai eniten kärsii, kun ei ehdi oikein tekemään mitään.
 
Joo, ei kai kaikki vauvat sitten nuku mutta kyllä tää aika raskasta on... :| Ja sit kun vielä saa noita itkuraivareita jotka saattaa kestää puolikin tuntia. Tiedänhän mä että joillakin on vielä huonommin, kun on vauvoja jotka saattaa itkee tuntikaupalla mutta kyllä tääkin jo riittää! Pää meinaa levitä kun ei saa nukuttua yöllä kun katkonaisesti ja päivällä ei sit senkään vertaa. Kohta en varmaan tajua mitään. :(
 
Morjens!!

Anni: Täällä kanssa yksi huonosti päivällä nukkuja ja muutenkin vauva jota saa mega nukuttaa joka unille.. Alussa kanneltiin pitkät pätkät et nukahtais ja niin nukkuikin, mutta yritän päästä tosta kävelystä erilleen. Jos aamupäivästä ei saa nukkua, niin loppu päivänkin yleensä valvoo ja ilta on yhtä hulinaa.. Itkuraivareita saa ja luulen, että ne aika usein on juurikin väsyä.. Joskus saattaa tehdä yllärit ja nukkuu koko päivän, mutta en ole vielä keksinyt et mitkä asiat vaikuttaa tuohon nukahtamiseen ja pitkään nukkumiseen.. Tasanen hurina, kuten hiustenkuivaajan ääni rauhoittaa poikaa kummasti kun saa sen itkukohtauksen ja samalla pitää hieroa nenän vartta kulmakarvoista nenään päin. Pojan väsymyksen merkkejä täytyy bongailla tarkkaan, jos menee yliväsyksi niin on tosi tosi vaikeeta saada nukkumaan.. Yleensä kun alkaa kova haukottelu ja silmien hierominen niin on parasta kopata poika syliin ja alkaa nukuttamaan.. Mutta ymmärrän asiasi oikein hyvin ja voimia kovasti. Oma aikahan tässä on kortilla kun toinen vain valvoo ja ei edes viihdy omissa oloissaankaan aina.. Olen kuullut että allergiat valvottaisi vauvoja tai siis tekee niistä huonosti nukkuvia. No voihan sitä vain olla että meidän vauvat vaan on vähä unisia |O :hug:

Nyt sain nukkumaan kun nukutin vaunuihin, aika monta kertaa saa käydä aina hytkyttelemässä, jotta menee syvempään uneen..

töihin menen kanssa tammikuussa 09.. En ole asiaa sen koommin miettinyt, mutta suunnitteilla talon osti, niin siihen sitä rahaa sitten tarvitseekin ja auton romukin pitäisi vaihtaa..

ikää täällä 22-v


Mukava kun Tivolikin piipahti maisemissa :wave:

Mutta nyt kun poika kerrankin nukkuu, niin täytynee alkaa puunaamaan näitä neliöitä..

Rillukka ja Jussi

 
Aurinkoista päivää!

Tänään käytiin pienellä kävelyllä tuolla upeassa ilmassa siitä huolimatta, että meidän jäppinen ei tykkää olla tuolla vaunuissa yhtään. Nyt oli kuitenkin niin väsynyt, että ulkoilu sujui suht ok. Nyt nukkuu sisällä: nostin vaunuista ihan suosiolla sisälle, kun ei se siellä vaunuissa nukkuis yksinään kuin maksimissaan 10 minsaa. Ja Anni76 taisi olla huolissaan siitä, että vauva ei nuku päivällä. Mä olin meidän esikon kanssa ihan hermot riekaleina, kun se ei nukkunut päivisin juuri lainkaan ihan pienenäkään vauvana, ei vaikka teit mitä. Eli kyllä sellaisiakin vauvoja olemassa on! Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että nykyään tuo meidän 7v. neiti nukkuu lähes kellon ympäri ja omistaa muutenkin erittäin hyvät unenlahjat, nukahtaa helposti ja nukkuu vaikka ympärillä olisi mikä konsertti. Joskus n. 2-vuotiana hän alkoi nukkua kuin unelma. Meidän nykyinen vauva nukkuu sentään päivisin hiukan paremmin kuin siskonsa ja yöt menee onneksi hyvin. Toivotaan, että kohta teilläkin nukutaan. Se alkaa sitten ihan huomaamatta, yhtäkkiä huomaat, että saat taas nukkua!

Mä oon niin innoissani tästä upeasta ilmasta, että oksat pois. Kyllä siis ainakin meikäläisen mielialaan vaikuttaa kevään tulo. Kevät! Ihanaa, se on mun lempparivuodenaika, koska kesä tulee päivä päivältä lähemmäs.

Meidän vauva on nyt parina päivänä alkanut selvästi "leikkiä" mun kanssa. Tykkää kun mä vähän kutittelen tm. ja nauraa ääneen ja ilmeilee veikeästi. On se niin rakastettava tyyppi, varsinkin kun on nyt tuolla lailla "herännyt eloon".

Polka ja pikkumies
 
Moikka kaikille!

Vieläkö mekin päästäis mukaan. Tyttö syntyi 25.12 klo 4.23. Pituutta oli 53cm, paino 3260 ja pipo 33. Tyttö sai 2.2. mummolassa pidetyissä ristiäisissä nimekseen Minttu Vilina.

Ristiäiset ja jälkitarkastus onnellisesti takana. Molemmat olemme toipuneet tosi hyvin ja neiti kasvaa kovasti. Pari viikkoa sitten pituutta oli 58cm ja painoa 4500. Pulauttelua meilläkin vaihtelevasti. Välillä kastuu myös äidin vaatteet, yleensä kyllä puklua tulee vaipanvaihdon yhteydessä, kun joutuu selälleen syönnin jälkeen. Muuten neiti on kiltti, nukkuu yöt ja usein päivälläkin 4 tunnin päikkärit. Cuplatonia on otettu ihan ekasta viikosta alkaen ja maha on pysyny sillä aika hyvin kunnossa. Jos jonain päivänä yrittää jättää sen käytön vähemmälle, niin vääntel ja huuto lisäänty heti.

Liplap, Liinuli ja Vanessa, voitaisko mekin päästä mukaan tapaamiseen, kun tässä Hvinkäällä asustelemme. Olisi tosi kiva tavata muitakin äitejä.

Riinuska ja Minttu 8 vk
 
Moi!

2kk lääkärintarkastus takana ja hyvä mieli jäi! :) Neiti "hurmasi" lääkärin hymyilemällä ja juttelemalla hänelle koko tarkastuksen ajan. :heart: Lääkärikin kysyi että onko neiti aina yhtä hyväntuulinen ja hymyilevä. Kyllähän tuo neiti on aivan ihana! :heart: Pituutta oli 59,5cm ja painoa 5,555g. Hymyilytti tuo painolukema, ihanan tasainen rivi. :)

Harrastuksista oli puhetta, esikoisen kanssa käytiin uimassa ja nyt olis tarkotus huhtikuun alussa aloittaa perheuinnissa, jotta pääsee esikoinenkin mukaan. Mitään muuta ei olla mietitty, muskarissa Taru oli viime viikolla isoveljen kanssa mukana mutta se yritetään pitää suurimmaksi osaksi vielä äidin ja veljen yhteisenä juttuna. Kyllähän tuo neiti on ollut jo useampaan otteeseen äidin mukana tallilla. Ai miten niin toiveissa että äidille kasvaisi ratsastuskaveri tästä tytöstä..? :LOL:

Töihin meno..voi apua, innostus edes ajatella työntekoa tällä hetkellä on ihan nolla.. :| olen ilmoittanut että olen ainakin jouluun asti poissa mutta todennäkösesti vielä sen kevätlukukaudenkin. Ainakin toivottavasti! =) Mekin ollaan vastikään rakennettu ja laina painaa päälle mutta musta olisi ihana olla kotona lasten kanssa! =)

Täytän muuten tänä vuonna 25.

Kuinka moni teistä on ostanut sen rotarokotteen? Terkkari ei juuri ottanut kantaa kun asiasta kysyin. Tiedä sitten mitä tehdään, ennen 5kk ikää pitää kuulemma viimeistään antaa.

Ulkona on aivan ihana ilma, taidan lähteä muun perheen seuraksi ulkoilemaan! :wave:

Helkky
 
Heips!

Tuosta Helkyn tekstistä tuli mieleen, että kuinka moni aikoo ottaa vauvalleen vesirokkorokotuksen? Minä kyllä vakavasti harkitsen. Missähän iässä sen voisi ottaa? Samalla ottaisin meidän kahdelle muullekin lapselle, jotka eivät ole sitä sairastaneet. Aika kallis vaan taisi olla se rokotus.

Polka
 

Yhteistyössä