**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Minä olen nukkunu koko yön.

Tai siis vaan että syötin kaksi kertaa ja nukahdin heti sen jälkeen uudestaan.
lapsikin meni illalla tosi helposti unille.

Mutta.
Musta tuntuu että mun maito rupee ehtymään... Tai sitten se ei pysy ton likan ruokahalun vauhdissa. Illalla kun alkaa tankkaus niin vikalla ruokailulla mun tissit oli iha tyhjät. Ihan pussukat vaan. Oikeen läps-läps.
Oli pakko antaa 70 ml korviketta ja sitten sai unilussuttaa loput tissistä.
Onkohan tää nyt ohimenevää vai rupeeko tosiaan ehtymään. Olis kyllä aika kurjaa, tissi syöttö on kuitenki niin ihanan helppoa. Ei tartte purkkeja pestä ja lämmitellä. Tissi vaan suuhun.

Täällä iskee myräkkää, ei taida tulla lenkkeilystä mitään. Sen verran tulee vaakasuoraan lunta.

onneksi liinuli selvisitte säikähdyksellä. Mullakin on kauhee pelko että Ella tippuu jostai tai kaadun sen kanssa.
Eilenkin Ella nukkui iskänsä rinnan päällä sohvalla ja isi vähän lepuutteli silmiään, niin en voinut lähteä siitä vierestä jos vaikka olis vahingossa tippunut...

menninkäisestä ei oo kuulunut aikoihin (tai sit mä oon ollu vaan ihan huurussa) Taitaa kiirettä pukkaa että ei kerkee kirjoittaan?

 
HUI, kamala tilanne Liinulilla |O . Mulla on tuollaisia kauhuskenaarioita kokoajan, mutta toistaiseksi mitään ei onneks vielä ole käynyt. Onneksi ei käynyt pahemmin :hug: !

Pinkeijulle paljon jaksamista :hug: !

Yöt täällä menee edelleen aika kivasti, mutta riemuitsin ennenaikaisesti Relan ja Disflatylin yhteisvaikutuksesta...Tänään taas joka pierua ennen neiti itkee ja kiemurtelee. Voi kun siihen olis joku poppaskonsti :'( . Eilen aamulla oli niin onnellisen oloinen vauva, että en mitään ihanampaa ollut kyllä koskaan nähnyt :heart: . Saas nähdä miten ristiäiset sujuu...

 
hei muuten. on tässä ollut jo muutamana päivänä mielessä, että oisko mitään järkee jossain vaiheessa järjestää tampereella tapaamista? on meitä ainakin muutama tältä suunnalta. ois kiva vaihtaa ajatuksia ihan livenä :)

liinuli: onneks ei käyny pahemmin :)

tuitsu: sulle piti jo aiemmin kommentoida, että musta on mahtava juttu että hait ajoissa apua. ei se tee kenestäkään luuseria tms.. hatunnosto sulle :heart:

pinkeijulle jaksamisia. :)
 
Räkäset päiveet täältä meiltä. Ollaan koko perhe tän räkätaudin kourissa :snotty: Onneks vähän jo voiton puolella :snotty:

Poitsulla onneks kaikkein lievemmin tauti iski, ei ole ollut kuumetta, mutta nenä vuotaa ja pikkuisen yskii. Nenätipat käytössä ja päiväunet on nukkunut turvakaukalossa kun on siinä pystymmässä niin helpompi hengittää. Onneks on hyvä rytmi poitsulla ollut kun itsellä niin veto pois. Yöt on nukuttu hyvin, kahdella syötöllä. Ja päivisin on ottanut yhdet reilun kolmen tunnin unet ja iltaisin sitten lyhyempiä tirsoja. Yöunille on menty kyllä vasta klo 01 jälkeen.

Jätän muut kommentoilut toiseen kertaa nyt. Pitäis mennään soittaan leipurille ja tilaan ristiäisiin kakku, nekin ois ensi viikolla. Toivottavasti tää tauti helpottaa ennen sitä että jaksaa siivouksen ym. tehdä.

Lopuksi vielä poitsun tiedot listaan lisättäväksi eli
14.12 Saparo+Niko (39+0, 3740g, 52cm, klo 5.27)
 
Moikka!

pinkeiju :hug: ja ihanaa, että jaksat olla positiivinen, vaikka sullakin tosi rankkaa... Voimia täältä...

Meillä ei sitten ihan putkeen mennykään tää eilinen lääkärikeikka... Eli kaikki epäilykseni ovat osuneet oikeaan. Oltiin eilen yksityisellä uudestaan näitten yökkimisten ja vatsanväänteiden takia ja tuloksena tyttö lastenpolin kautta tyksiin yöksi seurantaan. Mä en ole koskaan ollut yhtä huolissani kuin eilen. Mä jouduin olemaan tytöstä yön erossa ja se oli jotain niin kauheeta... :( Kun tulin kotiin, otin tytön yökkärin ja nukuin se kainalossa koko yön haistellen ihanaa tuoksua... :heart:

No, hänellä epäillään jotain mahaportin löysyyttä, ett se nostaa kaikki hapot ylös ja maanantaina uudelleen tyksiin ja tytölle laitetaan nenän kautta vatsaan letku, joka mittaa sitä vatsan ph-tasapainoa. Sitten saadaan oikeanlainen lääkitys riippuen ph:n voimakkuudesta yms... Sitten kaksi eri lääkäriä kuuli vauvan sydämestä sivuäänen, joka tutkittiin tänään ultralla samantien ja onneksi kaikki oli ok! Täytyy sanoa, että kyllä jäi tässä toisarvoiseksi kaikki vatsavaivat ja valvomiset... Näytti taas elämän tärkeysjärjestyksen tämä. Jännää, että neuvolassa asiaan ei kiinnitetty mitää huomiota, kun asiasta mainitsin, vaan lääkäri kirjoitti reseptin tutkimatta vauvaa... :eek: No, onneksi mehiläisessä on osaavat ja asiantuntevat lääkärit ja neiti pääsi samantien seurantaan. Seurannassa oli kaikki mennyt hyvin ja nyt oli kotona eka kertaa rintapumpusta hyötyä ja kyllä sitä maitoa sitten tulikin... 2 desiä sain pumpattua 00-530 välisenä aikana ja vein heti aamulla satsit sinne tissien lisäksi... :LOL:

Nyt ollaan kotona ja ollaan vaan. Nuuhkutan vauvaa koko päivän... :heart:

Tämmöistä tänne... Nyt neiti heräskin ja tahtoo varmasti ruokaa!!!!!!!

Riikkuli ja pikku-neiti 6 vkoa ja 2 päivää
 
Mäkin oon täällä!

Sama selitys kun muonella muulla: oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja, mutta aina on vauva viemässä vähintään toisen käden, joten kirjottelu on sit jääny.

Meidän poika on aivan ihana paketti! Täällä siis suurimmaksi osaksi onnellinen äiti. Toisinaan menee toki hermot, varsinki yöllä jos tyyppi vaan ähisee ja kitisee ja huitoo eikä millään rauhotu... Tosi paljon paremmin oon kuitenki pysyny henkisesti kasassa kun olisin kuvitellu, vaikka ei meilläkään aina niin hyvin nukuta. Todella tiedän olevani onnekas ja että yhtä hyvin mulla vois olla asiat paljon huonommin...

Onneks Liinuli selvisit säikähdyksellä!

Jaahas, täytyy yrittää vähän siivota niin kauan kun pikku-ukko nukkuu.

Vetiver ja poika 6 vk

(Vetiver ja poika 21.12, rv 42, 3600g, 52cm)
 
Huhhuh, kylläpä täällä taas sattuu ja tapahtuu!

Liinuli, onneks ei tapahtunut mitään pahempaa, tollanen säikäyttää niin älyttömästi. :hug: Nää kelit on kyllä ihan p***stä.

Riikkuli, eikö sillon synnärillä kuulunut mitään sivuääntä sydämestä kun oli se tarkastus? Siis ihan uus juttu? Onneks oli kuitenkin kunnossa. Toivottavasti nyt se mahapuolikin saadaan tutkittua ja paraneen.

Äh, mun piti valittaa kuinka viime yö oli raskasta kun poika valvo ja itki melkein koko yön ja lopulta nukuin sen kanssa eri huoneessa lattialla et mies sais ees hetken nukkuu. Mut noi teiän tapahtumat on niiiiin paljon kamalampia et olen pää kiinni... :ashamed: Siispä hypätään suoraan päivän positiivisen uutiseen: Nyt toi poju hymyili ihan oikeesti ja leveesti! Ei voinut tällä kertaa sekottaa ilmavaivaan, ja katto suoraan mua! :heart: Saa anteeks viimeyön :heart:
 
oisku: ei kuulunut... eikä sitä kuullut mehiläisessäkään lastenlääkäri. Vasta lastenpolin lääkäri kuuli ja tänään osaston lääkäri, oli kuulemma niin hento ääni.Esikoisella havaittiin aikoinan vasta 4-kuukautisneuvolassa sivuääni, joka kuitenkin oli kadonnut 8-kuukautisena...

Ai että tää vauvantuoksu on ihana.... :heart:
 
Pinkeijulle,tuitsulle ja kaikille muillekkin paljon jaksuja... :hug:

Liinuli: Kauheeta, mä pelästyin jo että nyt kävi tosi pahasti! Onneks kuitenkin kaikki kunnossa. :D Sitä mäkin olen pelänny että liukastun vauva sylissä kun kauppaankin autosta ton muksun ottaa mukaan ja oon ottanu sen ilman kaukaloa,ihan syliin vaan kun jotenkin toi kaukalo on niin vaikee kun toi ipana jo painaakin niin paljon...Tuli sitten mieleen että ois ehkä viisasta viedä kaukalossa kun jos sattuu itse kaatuun niin ei vauvaa sattuis niin pahasti...

Meillä on illat helpottanu ja öitäkin jo nukuttu,viimeyönä jo 6h! Tais olla disflatylin lopettamisesta ja hellän vyöhyketerapeutin löytämisestä apua... :)
 
Liinuli: hyvä ettei käyny mitenkään,onneks selvisitte säikähdyksellä :)
Mä kanssa pelkään välillä että tulee kaaduttua portaissa vauvan kanssa tai että mies kaatuu. Meillä huoneet kolmessa kerroksessa joten niitä tulee rampattua. Raskaana ollessa pelkäsin koko ajan kun poika sylissä kuljin niitä..

Riikkuli: toivottavasti selviää mikä vauvalla on ja että saa sitten asianmukasen hoidon.
Pakko kysyy että osaatko sanoa paljonko pulauttelee? Kun tää meiän tyttö kanssa pulauttelee paljon,paaaljon enemmän kuin sisaruksensa aikoinaan. En tiedä johtuuko sitten tosta korvikkeesta mutta on kyllä pulautellu koko ajan ja tuntuu vaan pahenevan :/ Vaatteita pitää vaihtaa monta kertaa päivässä kun nukkuessaankin pulauttelee niin että on selkäkin märkänä.

Vatsa vaivaa häntäkin selvästi ja syöminen on välillä tosi sähläämistä..hotkii,nielee ilmaa ja vikisee. Mutta nukkuu kuitenkin välillä tuntikausia,nyt on 3 yötä menny periaatteessa yhdellä syötöllä(10 h aikana).
Ja nyt alko eilen yskimään..en erota onko oikeeta yskää vai yskiikö sitä maitoa :/ Vähän huolestuttaa kyllä enkä tiedä jaksanko oottaa viikkoa että on neuvolalääkäri. Paino kyllä nousee,kait,kun on pyöristyny ja kasvanu pituutta.

Ja juu..on se vauvan tuoksu niiiin ihana. Mäkin oon viikon verran tuoksutellu tyttöä kun huomasin että hälle on tullu se "oma tuoksu". On se ihana :heart: Jos ei haise yrjölle ;)

Tuitsu: voihan se olla että maidon vähentyy vaan. Siis että ei meinaa riittää..niin mullakin kävi ja vaikka yritin sitä nostattaa niin se vaan loppu.Jos sullakin vaikuttaa mieliala siihen?? Mulla se vaikutti jokasen kanssa tosi paljon eikä siihen auttanu se että silloin tällöin sai nukuttua tai oli hyvä mieli.

Mä lopetin imetyksen nyt kokonaan enkä ole pariin päivään enää edes lypsäny. Mä yritän olla syyllistämättä itteäni siitä että en pystyny imettämään tän kauempaa (mutta mähän jo sen tiesin edellisistä kerroista). Mun kroppa ja tissit ei vaan oo sitä "imetystyyppiä". Meiän suvun naiset ei ole yksikään imettäny kuukautta paria pidempään kun se maito on loppunu tai muuttunu liruks. Se siitä sitten.

Mutta tsemppiä ja onnee niille jotka yrittää täysimettää ja kykenee siihen,onhan se helpompaa kun ei tarvitse pullojen kaa pelata.

Pinkeiju: mäkin ymmärsin väärin sun ajatukset. Totta puhut siitä että harmi kyllä kaikki ei pysty vauva-ajasta nauttimaan syystä tai toisesta.
Sulla on kestämista ja jaksamista kahden kanssa,voimia sulle!

Jaksamista KAIKILLE!! mä meen syömään nyt itteni turvoksiin kun lapset nukkuu ja on niiiiin ihanan hiljasta
;)

Myrskynmerkki ja tyttö kohta 6 vk
 
Hui, täällähän on tosiaan sattunut ja tapahtunut :eek:

Pinkeijulle paljon voimia :hug: Pyydän omalta osaltani anteeksi, kun ymmärsin sinun kirjoituksen väärin :ashamed:

Tuitsulle myös paljon voimia :hug: Toivotaan, että aurinko alkaa pian paistamaan teidän perheessä kunnolla :heart:

Liinuli: Hyvä, että selvisitte pelkällä säihkähdyksellä. Enkeleitä oli todellakin matkassa :saint:

Riikkuli: Toivottavasti vatsavaivat selviävät pian. Voimia myös teille :hug: Vauvantuoksu on jotain aivan ihanaa :heart:

Itse olen samoilla linjoilla Asrain kanssa siitä, kun meillä elämä on neidin kanssa lähtenyt niin hyvin käyntiin, että en viitsi kauheasti hehkuttaa sitä, kun kaikilla ei mene yhtä hyvin.

Mitähän mahtaa kuulua Snoukulle, Pepille, Mötkylälle ym?

Huomenna pääsen kampaajalle :D Tänään olenkin ahkerasti pumpannut maitoa jääkaappiin valmiiksi, jotta mies saa hoidettua ruokapuolen :)

Eilen soittelin papille ja nyt on sekin asia hoidettu ristiäisiä varten :) Vielä pitäisi ilmoittaa yhdelle kummille, että pääsee lukuhommiin - saa lukea raamatusta lastenevankeliumin :) Muuten ristiäiset valmistelut ovatkin kunnossa, kiitos äitini joka niitä on järkkäillyt ja hoidellut tilat yms.. :heart: Ensi viikolla menemme sitten jo keskiviikkona Kuopion suuntaan ja loppuviikosta leivomme äidin kanssa kakun, pikkuleivät, pullat yms :)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnellisia hetkiä omien kullannuppujen kanssa :heart:
 
Myrskynmerkki: Meillä tää oireilu on ns. silent-tyyppistä... Eli neiti pulauttelee todella vähän, mutta hänellä nousee sitä paksua pukslua, joka on täynnä hapokasta eritettä kurkkuun, mikä aiheuttaa sen yökkimisen ja äänen poislähtemisen... Mutta runsas pulauttelu voi olla refluksia, meillä tämä diagnosoitiin sellaisella nimellä kuin GER, johon kyllä myöskin liittyy runsas pulauttelu. Kun sydänlääkäri ultras tänään hän sanoi heti, että kyllä mahaportti vaivaa, kun tyttö nieleskelee ja jotain nouse koko ajan ylös... :( Se on noin tunti ruuan jälkeen, kun sitä saattaa esiintyä. Röyhy on tosi tärkeä saada tulemaan meillä ja joskus sen jälkeen tulee ihan kunnon puklukin mikä on hyvä asia taas meillä, kun muuten sitä nousee sieltä sitten pikku hiljaa...

Kyllä mäkin olen huomannut, ett maidontulo vähentyy, varsinkin kun on väsynyt ja stressantunut. Mä silti yritän tätä osittaisimetystä jatkaa, vaikka tää kauheen rankkaa onkin... :eek:

ja pinkeiju: Mäkin käsitin sun tekstin ihan pyllylleen ja hermostuin suotta... Anteeksi :hug:

Riikkuli taas kun neiti vetelee epätavallisia unia taas... Kantoliinassa
 
Ei voi olla totta, että mun viestini, jonka vihdoin sain väsättyä, katosi kuin p.... saharaan :|

Meidätkin voi vielä lisätä palstailijoihin, aina käyn uutisenne lukemassa.

Poikavauva, 30.11., 3830 g, 52 cm, rv 39+5

Ristiäiset oli viikko sitten. Ihanat muistot jäi kauniista juhlasta. Vauva nukkui lähes koko juhlapäivän ja vieraat saivat sylitellä poikaa minkä halusivat. Nimeä en viitsi palstalla paljastaa mutta tietysti omasta mielestäni upea nimi ;)

Polka ja poika 9 vk

Pari kysymystä: millaisessa pakkasessa uskallatte nukuttaa vauvaanne? Itse olen kauhean arka tuohon ulkonukuttamiseen.

Onko muitten vauvoilla niin, että saattavat herätä yöllä vain syliteltäviksi eikä maito joka kerta kelpaa? Meillä poika heräsi viime yönä 3 kertaa, joista vain kerran halusi syödä. Muilla kerroilla ei ottanut imuakaan maitoa, oli hetken sylissä ja laskin takaisin sänkyyn (läheisyydentarvetta?)
 
MOI
Veeruska täällä ollaan, kiva kun on kaivattu. Olen vain käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Meillä menee pojun kanssa hyvin jouluna oli vatsavaivoja ja kovat kiukuttelut, mutta nyt saa cuplatonea ja relaa niin vatsavaivat hävinneet. Yöt menee hyvin nukutaan 22-11 mitä nyt välillä syödään 03,07,09. Päikkärit nukutaan 2-4 tuntia. Poika on tosi paljon hereillä ja kovin seurallinen ja hymyilevä. Nyt poika huutele tuolla jo siihen tapaan että äidin pitää mennä taas rintaa antamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Ainakin minun on hirmu vaikea joskus kirjoittaa, kun tuntuu että tuo poika on niin helppo vauva ja meillä menee tosi hyvin ja olen onnellisempi kuin koskaan - tuntuu kuin se olisi jotenkin kehuskelua :ashamed: , kun niin monella on itkevä, valvoskeleva, vaativa vauva.
Sama vika rahikaisella... Tuntuu, että jos alan kaikkien väsyneitten kommenttien sekkaan laittaan omia ihania tuntemuksia, loukkaisin jotenki muita... :ashamed: Hölmöä varmaan, mutta semmonen fiilis on. Vaikka kyllä mieki tiän keskimmäisen lapsen kohalta, minkälaista on olla erittäin itkusen vauvan/pienen lapsen ja vuotta vanhemman kans, eli en mitenkään tarkota omalla hehkutuksellani väheksyä toisten väsymystä tms... Opas vaikea selittää.. :$
 
Apa ja Asrai Tietenkin te saatte ja teidän kuuluu hehkuttaa, jos menee hyvin... =) Kaikkihan me halutaan kuulla myös niitä iloisia asioita... Ei tämä mikkään valituspalsta ainoastaan ole... Että lisää hehkutusta... :D
 
säikähdyksestä pikkuhiljaa selvittynä täällä.. :wave:

kävin ostaa kantoliinan tänää.. sellaisen missä kaks liinaa, ei sitä pitkää mikä pitää solmia, onko jollai toisella sellata, onko hyvä? en oo viel ehtiny kokeilla...

joku kyseli menninkäisestä, oli käynyt kirjoittaa meidän edelliseen pinoon:)

onhan tänne nyt eksynyt enemmänki joulukuisia, kiva juttu!! B) B)

täällä lapset kylvetetty ja ny esikko karkkia syöpöttelee.. :p :p ja tietty vähä itekki.. :p :p

meinaa hiemän väsyttää ku siel sairaalassa osaa nukkuu ja sit kapeessa sängyssä ku virekkäin yrittää nukkuu nii siittä mitää tuu..

Punnitsivat Miron siel eilen nii hyvin kyl painoo tullu, kaks viikkoo sit oli neuvola nii nyt siittä painoo tullu 400g, eiks se oo aika paljo?

liinuli ja Miro6viikkoo3päivää + nyt nii ihana esikko :heart: :heart:
 

Yhteistyössä