**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Multa taitaa loppu maito... :ashamed: :'(

Eilen illalla tyttö roikkui kokoajan nälkäänsä tissillä ja kitisi välit, ei nukkunutkaan kun ihan pieniä pätkiä pitkien päikkäreiden jälkeen ja kun yritin illalla nukkumaan pullolla ja tissiä päälle vielä niin sai kauheat raivarit. mahaakin taisi kipristää kaiken sen illan lutkuttamisen ja tissillä raivoamisen tuloksena.

Mitä ihmettä mä teen?
Tuntuu niinn täydelliseltä epäonnistujalta. Ensin kaikki negatiiviseet tunteet vauvaa kohtaan, masennun, unettomuus ja ahdistus ja nyt mä en ees kykene ruokkimaan lastani.

Mulla on niin paska olo.
 
Lisään vielä:

Mä ostin eilen rintapumpun ja tänään aamuyöstä ja aamulla oo yrittäny punppailla rinnat tyhjiksi jos vähän rupeaisi lisäämään tota tuotantoa.
Rupeekohan tyttö hylkimään rintaa jos saa väliaikaisesti maitonsa pullosta kun tolla punppaus tahdilla ei juuri jää lapselle tissistä muuta kuin makupalat.

Mä niin kovasti haluaisin imettää... :'( :'(
 
:LOL: Mä ilmottaudun kanss epäonnistuneiden silikonitissien omistajaks!

Jos muistat Tuitsu niin mulla oli sama ongelma maidon kans
viikko sitte ja nyt homma taas pelittää.
Se pulloruokinta yhdistettynä imetykseen tuo kyllä haastetta
vauvan imu haluihin. Mäkin olen ihan luovuttamisen partaalla välillä kun tuntuu että se rinnan imeminen on välillä niin vaikeaa. Mies kattoo vierestä aina huvittuneena kun minä sitkeesti imetän tyttöä vaikkei häntä ollenkaan innostais imeä rintaa. Kyllä se sitten (vauva) ymmärtää humpan juonen kunhan ei luovuta.
Kieltämättä välillä tulee juuri tuo epäonnistujan olo,
niin tärkeenä minä(kin) tuota imetystä pidän! :'(

*muoks* Riikkuli kiitos kun peesasit mua. ;)
 
MM- ok ;)

Tuitsu: hölmöö ehkä neuvoa kun oma imetys ei onnistu mutta kannattaa varmaan jatkaa sitkeesti tiheetä imetystä ja pumpata väleissä. Eikös se maidon nousu tule päivän pari jäljessä,jos jatkat niin eiköhän se maito ala virtaamaan. Kyllä se siitä ;)
Jotkut vauvat saattaa hylkiä tissiä pullon jälkeen mutta anna maito pullosta mistä maito virtaa hitaasti niin ei ala niin helposti hylkimään. (meillä MAM:n pullo käytössä mutta en ole varma onko se hitain)
Toistan itteeni mutta voihan se olla että se maito vaan alkaa loppumaan tai ei riitä tytölle..jos niin käy niin yritä ajatella että luonto on sen niin aatellu eikä sille voi mitään. Niin mäkin tein..

Myöhästyneet onnittelut kaikille jotka tällä viikolla täytty vuosia :flower:

Liinuli vai kuka se kommentoi mallasuutetta: juu en mä oikeestaan aatellu itse mallasta antaa vaan kokemuksia kyselin. Kauan tää sitä kakkaa ährää mutta ei ummetusta vielä ole.

Tyttö pulauttelee vieläkin paljon,tänään kolmas body menossa :/
Ja jonkin verran yskii ja kuulostaa kyllä pahalta kun noin pieni köhii..viime yö oli levoton mutta en tiedä miks. Kakat teki eikä tunnu ilmaa olevan. Toivottavasti ei ole kipeeksi tulossa :eek:
Taidan huomenna soittaa sitten neuvolaan että sais mielenrauhan..kun tyttö on kyllä ihan erilainen ku sisaruksensa,ei niillä ole noin vaikeeta ollu syömisen kanssa. Ihme härväämistä ja hotkimista melkein joka kerta syödessä,oli sitten tissi,pullo tai mitä maitoa tahansa.
:/

Mut nyt suihkuun kun pienet nukkuu :wave:

Myrskis ja tyttö pyykkivuoren takaa
 
tuitsu: mulla kans oikeen kipeetä kävi kun poju imi rintaa joka lähes tyhjä, annoin vaan imeä ja sitten vaihdoin toiseen.. tuntui kans et maito loppuu mutta yöllä tuli taas enemmän ja nyttenki ku poju hetken imee niin maito alkaa virtaamaan.. en oo pullosta antanut ollenkaa vaan sitkeästi imettänyt... niinkuin joku jo mainitsi niin parin päivän viiveellä maidon tarve lisääntyy.. :) :) toivottavasti myös sinulla :hug:
 
vihdoinkin pääsee tänne asti. Poika järjetää todenteolla käsitöitä..
Kaksi yötä on mennyt ilman huutoa, mutta viime yönä saikin nukuttaa sinne kahteen saakka. Lopulta poju nukkui vaunuissa ja minä sohvalla vaunujen vieressä.. Poika taitaa olla vähä uninen kun iltapäivät ja illat menee valvoskellessa.. Nukkuu max tunnin ja jatkaa kukkumista.. Yliväsyksi menee monesti ja sitten se nukutus vasta onkin tiukkaa.. Koko ajan käsillä.. No mutta eilen mietin tätä nykyistä elämänvaihetta ja tulin siihen tulokseen, että saan olla onnellinen, että meille on syntynyt terve lapsi. Vaikka monesti valvotaan ja itketään niin silti unohtuu nämä ihan perusasiat. Ja mehän ollaan lapsiamme varten.

Riikkuli hyvä että teidän tytöllä selvesi yökkimisten syy.. Monesti neuvolassa ainakin täällä vähätellään äitien mietteitä ja sanotaan vaan "että vauvat nyt itkee".. Ainakin itse olen kuullut tuon monesti, kun kyselen asioita.. No lapsethan itkee, mutta jokainen äiti miettii että mikä sen oman lapsen itkun takana on..

Tuitsu.. Täälläkin tuntuu et maito hupenee, vaikka alussa kannut oli täynnä aina. Pitkään aikaan ei ole tarvinnut kulkea koko päivää pumppailemassa.. Illalla lypsän seuraavalle päivälle, et on vara maidot jos tarve vaatii..

pakkasrajana pidän neuvolasta saatua ohjetta -15 astetta. Hyvin vaatetta päälle ja suojaisaan paikkaan vaunut.. Kerran olen käynyt kokeilemassa pojan poskia ja nenän päätä ovatko lämpimät.. Jos hieman viileet niin laitan lisä peitettä päälle.. Mutta tuolloin en nukuta montaa tuntia..

Meillä muuten vihdoin on pojalle nimikin päätetty..ensi viikolla vielä papin aamen niin on ihan virallisesti sitten nimikin..

Joop.. Täytyy mennä romukamarin siivoukseen.. Vaatteita pitkin huonetta.
Huah.. Odottanut jo kolme viikkoa

Rillukka ja kukkuja poika 1712
 
Hittovieköön kun ton mukulan maha on kovalla! :( Vyöhyketerapia auttaa sen päivän ja sitten ei taas tuu kakkaa millään...pitäs varmaan kokeilla sitä mallasuutetta tai jotain vastaavaa...

Alisa olikin viimeyön mummulassa yökylässä! :) me saatiin miehen kanssa käydä syömässä,kattoo pari leffaa ja nukkua pitkään. Oli tosi ihanaa. :) Ja mummukin oli tyytyväinen,niillä oli Alisan kans ollu kivaa.

Eipä tässä nyt muuta kummempaa,poistun. :)
 
Tuosta pumppaamisesta sen verran että siinähän on ideana stimuloida sitä rintaa jotta se luulee että maitoa tarvitaan lisää, sillä ei vissiin ole niin merkitystä että saako sieltä ulos juuri mitään.. Itse ainakaan en pumppaamalla saa kuin jonkun 20-50ml

Listalle saa lisätä Joulumami ja Laura 6.12.2007 klo 19.07 (3410g, 49 cm, pipo 34,5cm) :heart:

Tänään ristiäiset ja mukavasti meni juhlat. Sopivasti vieraita tuli, tarjottavat riitti ja tunnelma oli mukava :)
 
Meillä on pojallla semmonen rasvapatin olonen patti korvan ja niskan puolivälissä korvan alareunan tasolla. Huomattiin se joskus kaks viikkosena, eikä terkkari oo oikein mitenkään kommentoinu asiaa. Sano vaan, ettei tiiä ja että kannattaa varmaan seurailla, muuttuuko koko. Ittellä kuitenki huolestuttaa, että mikähän vois olla. Ei oo koko muuttunu mihinkään suuntaan ainakkaan tähän mennessä. Onko kenenkään muun vauvalla tämmöstä tai muuten tietoa, että mikä vois olla?

Mun keskimmäisellä pojalla oli myös tuollainen "herne" korvan takana. Se oli ihan täysin vaaraton/harmiton rasvapatti joka hävisi itsekseen pois. Lastenlääkäritkin sitä tutkivat eikä he puuttuneet siihen sen kummemmin. Eli voit olla täysin huoleton=)

Tulin siis kuokkimaan tuolta marraskuisista...vaikka oma poika päätti syntyä vasta joulukuussa.

LilliM
 
Joulumami: Kivan nimen tyttö sai! :) Laura-nimisiä ei ainakaan omassa tuttavapiirissä ookkaan nyt niin paljoo kastettu,enkä oo näillä nettifoorumeillakaan törmänny sillain et ois useempi Laura niminen samassa kuussa.

Ella taas tuntuu nyt olevan TOSI suosittu,saa nähdä kuinka monta Ella nimistä kaveria tulee tytöllä oleen sitten isompana. :) Vaikka se nyt on ihan yks hailee kuin suosittu joku nimi on,kunhan se on fiksu ja nätti nimi josta lapsi ei joudu kärsimään myöhemmin. Että mieluummin 10 Ellaa tai vaikka Maijaa samalla luokalla, kun se että poika kastetaan Tahvoks ta Yrjöks ja se saaa kuulla siitä kokoajan...

Sitten piti kysymäni että mihinkäs suuntaan noita jalkapohjia piti hieroo, vai onko sillä mitään väliä?? Eli varpaista kantapäähän vai kantapäästä varpaisiin päin??
 
No ei se mun maito taida mihinkään loppua, ihan turhaan ressailin...
Eilen pumppasin kolme kertaa läpysköistäni yhteensä puoli litraa. (joo siis ihan oikeesti PUOLI LITRAA) ja tänään jo kolmen aikaan pari desiä.
ja lisäksi imetin ihan normaalisti. Eli noi parin päivän tissivenkoilut taisi olla ihan ilmavaivoja. Pieru kivisti ja teki mieli imeä kokoajan ja sitten taas kivisti kun imi ja itku tuli tissillä. Eilen imi ihan normaalisti ja rauhallisesti, paitsi huomasin yhen jutun. Jos antaa cuplatonin veden kanssa ennen ruokaa, toi puklaa. Jos antaa suoraan suuhun toi ei puklaa.

Yrityksen ja erehdyksen kautta voittoon.

Illalla itkettiin vähän mahaa mutta yhdeltä toista nukuttiin jo sikeästi kolmeen.
Tolla on vakioaika 22 pintaan noi masu kivut, joskus itkettää ihan vähän ja joskus itketään melkeen tunti. Onneksi tunti ei ole pitkä aika. (yritän tässä psyykata itteeni, vauvan itku on musta niin tosi ahdistavaa...)

Lääkäri neuvola Ellalla tänään, hitto kun joutuu lähteen tonne hankeen lykkimään vaunuja. Olis tossa mulla autokin mutta mihin mä ton kakrun lykkään kun se pitäis kaivaa eka tuolta hangesta... :headwall:

Olo ihan kohtalainen muuten.
Mut huomenna voi olla jo ihan toista...
Tiputin mun rauhottavia puoleen illalla kun tuntui että yö meni niin oudoissa pössiksissä että oikeen pelotti että jos jotain tapahtuu, oonko mä toiminta kykyinen. :/

Pitää mennä. Lapsi vielä nukkuu ja itellä tukka pystyssä ja neuvolassa pitäis olla jo tunnin päästä!!

Tuitsu ja Ella tasan 7 vkoa!
 
hyvää huomenta kaikille!! :flower:

tänään täytyisi suunnata laattakaupoille... :) ihanaa... :heart:

tuitsu: hyvä et näin.. sis maitoa taas tulee riittämiin.. B)

mä sain tänään aamul käydä ihan rauhas suihkussa kun poju nukkui, normaalisti herää hereille siin yhdeksän aikaa mut ny ku syötin nii jatkoi uniaan.. :heart: j anukkuu siis vieläkin... :)

joulumami: onnea tytölle nimestä! :flower:

nyt kuulostaa puurovesi kiehuvan.. siis puuron keittoon..
 
Tervehdys!
Voi hemmetin hemmetti, etten paremmin sano! Täällä vaan jatkuu huonot yöt ja kitinä... Itketään masua mutta mulla tuntuu olevan sama ongelma kuin täällä ainakin Tuitsulla ja Porschella: maito ei riitä pikkuiselle. Ei se mihinkään ole loppumassa mutta joko se ei riitä tai sit pikkuinen ei jaksa imeä! Nukahtaa ihan hirven helposti rinnalle ja sit pyytää lisää taas puolen tunnin/tunnin päästä. Musta tuntuu että imetän koko ajan! Ja ne väliajatkin on tosi levoton. Nyt sitten oon antanut lisämaitoa ja neiti vetää kerralla 150ml ihan heittämällä - multa ei varmaan saa niin paljon koska eilen pumppasin 3h tauon jälkeen rinnat ja sain saldoksi 80ml hirveän vatkaamisen ja rintojen hieromisen jälkeen. Ei toimi! Mä en ainakaan halua että mun lapseni joutuu nälkää kitisemään päivätolkulla joten saas kattoo mitä sanovat neuvolassa tänään kun meinaan ilmoittaa että meillä aletaan antaa lisämaitoa ihan joka päivä! Haluan kyllä imettää mutta en puolen tunnin välein - eihän siinä oo mitään järkeä ja kai sekin nyt vaikuttaa siihen että sit pienellä on hirveät ilmavaivat kun joutuu luputtaan eikä tuu ikinä kylläiseksi??
Aaarrgh, sorry vaan tilitys mutta alan oleen ihan finaalissa kun en edes muista milloin olisin nukkunut kunnolla edes 3h putkeen!
 
Anni76: Mulla oli esikoisen kanssa just tuollaista imettämistä ja esikollakin oli masukipuja - ja kovasti. Musta tiuntui, että vauva imi silloin niin tiheästi ihan lohdutukseksi niihin mahakipuihin ja kun ei nukkumaankaan niiltä kivuilta aina pystynyt. Kun masukivut menivät ohi (no siinä meni kyllä 4 kk), niin imetys muuttui "normaaliksi" eli tuli jotkut syöttövälitkin. En tiedä miten silloin jaksoin, pullosta en antanut, imetin vain sitkeästi. En silti tarkoita, että et saisi antaa pullosta. Itsekin varmaan nyt antaisin, en ainakaan näitten kolmen muksun kanssa enää jaksaisi moista rumbaa. Mutta mun pointti nyt olikin, ettö kun sun lapsen masukivut loppuu, niin homma voi alkaa pelittää ihan hienosti!

Meillä on pojan kanssa sujunut ihan kivasti paitsi viime yö oli yhtä hässäkkää, kun poitsulla meni nenä tukkoon. Ei sillä varmaan mikään nuha ole, mutta oisko maitoa tai karstaa nokka täynnä. Nyt aamulla vasta jaksoin laittaa nenätippoja, ja paremmin tuntuu henki nyt kulkevan. Toivottavasti ensi yö on parempi. Mulla ois huomenna muuten vihdoin ja viimein jälkitarkastuskin. Ehkäisyhommia siellä ainakin kysytään eikä mulla oo oikein hajua, että minkä sitä valitsisi....

Polka + poika 9 vk
 
Joulumami: Onnea tytölle nimestä. :) Hienoa et ristiäiset sujui hienosti. :)

Meilläkin oli eilen ristiäiset, tosin ei kaikki mennyt ihan niin kuin suunniteltiin... :/ Kuten lauantaina kirjoitin, niin tyttö oli "omituinen". No, sunnuntaina kun heräs päiväunilta niin oli kuumeessa... :| No, anntettiin kuumelääkettä ja se auttoi niin nopeasti et jaksoi olla jo pystyssä kun vieraita alkoi tulla. Kastetoimituksen aikana makoili välillä sohvalla, mutta reippaana oli. Sitten kun oltiin kahvittelemassa niin alkoi tapahtua... Olin keittiössä ja mies huusi mulle jotain olohuoneesta. Samassa tytön kummisetä tuli keittiöstä hakemaan paperia ja kysyi rättejä: tyttö oli oksentanut... :| Mies siis huusi et tais sittenkin olla mahatautia. :eek: No, mies meni vessaan tytön kanssa oksentamaan loppuun ja suihkuun ja vaihtamaan vaatteita, mä siivosin tytön kummisedän kanssa olohuoneen (sohvan ja maton...). Kun tyttö oli käynyt suihkussa ja istui potalla, huusi sieltä et haluaa pullaa. :LOL: Sitten kun oli jonkin aikaa ollut puhtaissa vaatteissa ja leikkinyt, tuli syömään pullaa ja juomaan... Sen jälkeen ei ole oksentanut, joten varmaan se sitten johtui siitä kun jännitti uutta tilannetta, oli paljon ihmisiä ja kuumakin täällä oli. Jos se oksennus olikin sitten vaan jännityksen laukeamista... (Itse jännitän kans mahalla, ja jos en oksenna niin on muuten maha kuralla...) Nyt on enää kuumetta ja on jo syönytkin (pyysi itse leipää ja tilasi jugurttia kaupasta...) ja juonut, ja nyt alkaa välillä näkyä riekkumisen merkkejä... ;)

Niin, muuten ristiäiset meni hienosti: Sankari oli hereillä kummitätinsä sylissä ja vastaili papille kun tämä jutteli. Kun tuli rukouksen aika, neiti haukotteli ihan äänen kanssa ja laittoi silmät kiinni. :LOL: Nimekseen hän sai Noora Amanda. :heart:

Nyt taidan lähteä käymään siellä kaupassa, kun mieskin on nyt tämän päivän kotona että jos kuitenkin olis mahatautia ollut niin ei sitten ole sitä töissä enää levittämässä... :) Tosin tuskin on, koska yhdellä kertaa meni ohi tytöltä ja heti oli erilainen oksentamisen jälkeen... :) (Niin, eihän esikko oksentanut, vaan omien sanojensa mukaan hänellä tuli "vihreä röyhy. :D) Te joilla jo toinen tai useampi lapsi kastettu, onko vanhemmat lapset saaneet papilta jotain? Tämä toi esikoiselle jonkun uskonnollisen satukirjan omistuskirjoituksella... :D No, jos joku muu sitä hälle lukee niin lukee, on siinä kai kivoja kuvia ainakin... :D

Shamandalie ja Noora :heart:
 
Moi naiset!!!

Mun täytyy kyl sanoa, ett meillä onnistuu tällä hetkellä ainakin hienosti tuo osittaisimetyskin... Ensin annan rintaa ja jos neiti jää tyytymättömäksi, niin annan pullosta lisää. hyvin on toiminut ja öisin en anna lisämaitoa ollenkaan... =)

Tuitsu: Kyllä sun maito riittää, kun tuollasia määriä saat pumpulla ulos... =)

Meillä neiti sai tänään sen ph-mittarin. Mä en todellakaan voinut olla siellä huoneessa, kun se laitettiin. Menin käytävälle ja kun kuulin, ett vauva rääkyy täysillä, niin tuli itsellekin ihan hirvee itku... :( No, aika kauheelta tuo neiti tuon letkukojeen kanssa näyttääkin... :( Ihan kuin ois suuremminkin sairas... Voi pientä... No, vaivaa tuo letku kyllä häntä, kun yökkii ja yskii tissilläkin ja sitten yökkii ihan muutenkin. Ei varmaan kivalle tunnu kurkussa. Onneksi sen saa huomenna aamulla jo klo 8 pois... Mä en varmaan pysty tänään keskittymään mihinkään ja yöllä ei varmaan tuu uni... Mä pelkään sitä yökkimistä niin kaheesti. Mies käski vaan laittaa tytön pihalle vaunuihin ja nyt hän siellä tuhisee ja mä olen kuin siinä mainoksessa, kun se äiti ja isä on korva kiinni itkuhälyttimessä... Tiedättekö sen neuvolan neuvovan puhelimen mainoksen? =)

Tämmöistä tänne....

Suzyco: Mä tiedän tasan tuon tunteen, kun massu on kovalla. Meillä tuo levolac pehmentää neidin massua todella. Eilen vähän ärsytin peppua kuumemittarilla, niin ihan kauheet löysät vetäs itsekseen ja ihan hirmu satsit... Eli olis varmaan tullut ärsyttämättäkin itsellään... :D Kokeile levolacia, jos tuntuu, ett se kakka piukassa. Meillä se ei ainakaan vielä ole aiheuttanut samanlaisia vatsanväänteitä kuin tuo mallasuute... Ihanaa, kun olette saaneet miehen kanssa omaa aikaa... Olen kateellinen... Meillä sitä ei ole yhtään ja kun saadaan lapset nukkumaan, niin minä painun pehkuihin samantien. Tulee ihan huono omatunto, kun eilenkin mies hellästi ehdotteli seksiä ja mä kieltäydyin... Tiedän, olen hirveä... :ashamed:

Shamandalie: Tuollaista vatsatautia on kyllä liikkeellä, ett oksentaa vain kerran ja tulee korkea kuume. Meidän neidillä oli just vajaa pari viikkoa sitten tommonen vatsatauti. Tyttö oksenti vaan päiväkodissa, mutta ei kotona enää. Vatsaa hänellä kyllä kiersi pari päivää. Mut voi olla, ett teillä oli just tota jännittämistä... Ja ihanan nimen sai tyttö... Jännityksellä odotan meidän sunnuntaisia ristiäisiä...

Ja imetysongelmien kanssa painivat: Juokaa ihan oikeesti ykkösolutta tai alkoholitonta... Se nostattaa maitoa nimimerkillä vähintään 1 olut päivässä... :LOL:

Tämmöistä tänne... Toivon todella, ett olis jo huominen ja neiti sais ton kojeen pois... Mä olen ihan paniikissa sen laitteen kanssa täällä... :eek:

Riikkuli ja pikku-neiti 6 vkoa ja 5 päivää
 
Anni76 anna ihmeessä lisänä kiinteitä, tärkeää on että saat myös ite levättyä.

shama nyt vasta pääsen kiittämään kun vastasit mulle siitä ripulikakasta, sitä se ei meidän herralla onneksi ollut :D suloisen nimen oli neiti saanut!

HEI TISSITTELIJÄT; vastatkaa tähän: miten paljon sitä maitoa pitää pumpata pulloon jos haluaa esim jonkun hoitajan ruokkia vauvaa sinä aikana kun mutsi menee jumppaan tai parin tunnin lenkille? kun tuo syö sitä nisää koko ajan mulla ei ole hajuakaan paljonko pitäisi tavaraa laittaa valmiiksi pulloon ettei poika karju nälkäänsä pää punaisena.

Kallella ollut kaikki hyvin muutaman päivän (alkanut tajuta, että yö alkaa klo 22.30 ja silloin nukutaan eka n. 5h pätkä ja sitten yösyöttöjen jälkeen nukutaan myös heti eikä aleta riehakoimaan.) Ymmärrän kyllä Annia ja muita joitten vauvat valvottavat mitä väsymys on kun yöt on meilläkin ollut aiemmin välillä tosi rikkonaisia. Ehkä vaikuttaa noihin öihin myös se, että annetaan yksi annos cuplatonia ennen nukkumaanmenoa.

toisessa ketjussa etsin pitävää vaippaa kun K tuottaa tuota tavaraa niin mahdottomia määriä eikä mikään tunnu pitävän...

Kiia ja Kalle 1.1.2008 3560cm 51cm klo 5:19 tulikohan ny kaikki tiedot

ps. jestas Tuitsu puol litraa :D
 
Kiiuska: Mä olen Meijeri. B) ja meille väitettiin että mulle tulee jättivauva kun sf mitat ja muut hipoi pilviä. ja ei ollu kun 3,345kg!
Ja meillä tyttö vetää kerralla n. 100 ml maitoa.

Neuvolassa käyty ja kaikki normaalisti. Terve tyttö. 56 cm ja 4,8 kiloa ja ikää siis tasan 7 viikkoa.
 
Nyt voisin ruveta kokeilemaan tytölle kestovaippoja, mutta tuo äp vaippa on jo liian pieni! Tarvitseeko joku semmoista vielä? Postikulujen hinnalla lähtisi.

Täällä maksaisivat maidosta 17?/kg, saisit Tuitsu tosiaan vaipparahoja kasaan.
 
Huomenta..

pinkeiju minäkin ymmärsin sinut vallan väärin.. Toivon sinulle todella paljon voimia pyörittää vauva arkea yksinään :hug: ..

Sain pojan päikkäreille aika vaivattomasti.. Kuunneltiin Nancy Sinatran "Bang Bang" biisiä ja poika nukahti käsivarsille.. Kuuntelin tuota kappaletta raskaana melkein joka päivä :D
Tosin näihin aikoihin poika on nukkunut vain jonkun 45 min.. Elikkä kohta herää.. Sittem vois lähteä kukkakaupassa käymään ja varaamaan ristiäiskukat..


Shama hieno nimi tytöllä.. :flower:

Jahas ja näin hän heräsikin..

Rillukka ja pikkumies 7 viikkoa
 
Anni: just tota meillä oli nää ensimmäiset 4 viikkoa..tosi raskasta. Sitten kun on tää 1 vee tässä touhuumassa niin mä en revenny mitenkään tollaseen tiheeseen imetykseen ja pojan perässä juoksemiseen. Mä väsyin siihen totaalisesti kun tuntu että vauvakin oli hulluks tulossa kun ei saanu rauhassa syödä kun piti juosta poikaa hakemasta millon mistäkin. Niinpä neuvolantätikin tyynnytteli että lisämaitoo pullosta ja jos imetys ei onnistu niin älä syyllistä ittees.
Tavallaan olikin kiva että neuvolassa ei yhtään syyllistetty imetyksen lopetuksesta vaan korostettiin jaksamista kun on tässä nää 3 lasta. Oon kyllä kuullu kauhutarinoista tädeistä jotka on "ruoskinu" jos ei imetä vähintään sitä puolta vuotta.
Älä säkään vedä ittees ihan piippuun vaan lisämaitoo pullosta jos tuntuu että ei maito riitä ja väsyt!!

Sitä oon miettiny että oisko imetys onnistunu jos tää ois ollu eka lapsi..esikoista imetin 3 kk mutta vaikeeta sekin oli,rintaraivareita yms ja lisämaitoo joutu antaa kanssa kuukauden paikkeilla jo.

Tuitsu: no hyvä että maitoo tuleekin,hyvinhän toi puol litraa on!! Ja hyvä että on olos muutekin ok!!

Shama: onnittelut onnistuneista ristiäisistä ja kivasta nimestä! Ja kiva että tauti menikin tytöllä nopsaan ohi. Meillä ei ole pappi kyllä mitään antanu,toihan on kiva että esikoista muistetaan!

Meillä oli taas villi yö ja mies oli töissä. Mulla ihan hirvee olo. Poika itki korvaa ja tyttö ähisi taas vähän väliä. Neuvolaan soitin ja täti neuvo antaa Rela-tippoja. No,niitä on kokeiltu mutta siitä on jo liki 3 viikkoo joten annetaan sitten. Jos se vatsan toiminta siitä tasaantuis :/ tänkin aamun pulautteli vähän väliä niin että kaikki märkänä,muutamassa tunnissa jo aika pino tuli pyykkiä kun sotki minutkin.

Nyt lepäämään kun kaikki nukkuu!! :wave:
 

Yhteistyössä