kainuun alue herätys!

paljon onnea hannelle pikkusesta! :flower: mulla on tänään 21 viikkoo täynnä,eli yli puolen välin ollaan jo =) viikko sitte oli rakenne ultra ja siellä se pikkunen vilkutteli :D

esikoisella oli lääkärin neuvola, ei ollu oikein mukava elämys tai tuntu siltä että se yritti hirveesti kiriä aikataulua kiinni se hoitsu ku se otti meidätki puol tuntia myöhässä,niin ihan niinku se meidän vika olis ollu..ja sit ku tuo meidän poitsu on ERITTÄIN siveellinen,hyvä että minun edessä ilkeää olla ilkosillaan niin sit ku tänään piti saada kivekset tarkistettua että on laskeutunu,niin hirveän kuulustelun pisti pojalle siinä että no suostutko sinä vai etkö sinä suostu,nyt pitää päättää,no mitäs mieltä äiti on asiasta jne jne..oltiin siinä jo lähdössä siitä huoneesta niin sitte poika lopulta suostu että no saa katsoa. mut tuntu niin pahalta ku se hoitsu sitä kuulusteli,vaikka just olin sanonu siitä miten poika suhtautuu omaan alastomuuteen.. :/ no onneksi kaikki meni lopulta hyvin..
 
täälläpäs on ollut hiljasta..mulla oli tänään taas neuvola ja esikoinenkin oli mukana kuuntelemassa vauvan sydän ääniä =) painoa oli tullu jo 5 kiloa.. :whistle:

onko teistä kukaan ruvennu tuota tulevaa joulua miettimään? minä oon yrittäny jo varsinkin kummilapsille ja tuolle omalle muksulle kattelemaan, mut en varmaan saa aikaseksi ostettua ennen ku joulukuussa :D

piipero86 & piipertäjä 22+0
 
Kylläpäs on ollut hiljaista!!

Kiitos onnitteluista Bellukalle ja piiperolle. Tyttö on oikea kullannuppu! Yöt nukkuu ja syö vasta aamuyöstä 5-6 aikoja sitä ennen ei herää. Isoveli vain tahtoo olla välillä mustis ja välillä taas hoitais ja pusuttelee tyttöä.

Joululahjat on ostettu miehen puolen suvun lapsille ja omille lapsille ollaan vasta mietitty lahjoja mutta ei vielä ostettu.
 
vitsi minä oon kyllä kateellinen hannelle ku on saanu jo lahjoja ostettua..

vitsi meillä on esikoisella vieläki nuha vaikka siitä on jo monta viikkoa ku sen kuumeen piti,niin ei vieläkään oo helpottanu tauti kokonaan, minä oon onneksi välttyny tuolta taudilta ainakin tähän asti ja toivottavasti se ei enää iskisikään.

minulla on ylihuomenna synttärit, pitää huomenna leipoa jotain hyvää ku muutamat kaverit aiko käydä kahvittelemassa niin on sentään jotain tarjottavaa :) mulla on vielä semmonen tapa että en leivo samasta reseptistä varmaan ikinä 2 kertaa ku aina pitää joka kekkereille ettiä netistä uudet leivottavat, no sitten varmaan ku reseptit loppuu niin pitää alottaa kierros alusta, siihen voi kulua tosin monta vuotta :) tällä kertaa on vuorossa pienet kinkkupiiraset ja omena-rahkapiirakka, saa nähdä mitä niistä tulee.. :whistle:
 
Onnea Hannelle pikku tytöstä :flower:
Minulla on nyt rv 26+5 menossa (muistaakseni :ashamed: ) ja tyttö ois meillekkin tulossa. Selvisi tällä viikolla, kun oli ultra aika :heart:
Noista joululahjoista sen verran, että olen ostanut jo muutaman lahjan lapsille. Miehelle en ole vielä kerinnyt ja muille ei sitten ostetakkaan. Tytöillä on synttäritkin joulukuussa niin pitää tarkkaan miettii, että mitä ostaa, kun sitä tavaraa kertyy sitten joulukuussa melkoinen määrä. Niin synttärilahjaksi ostettiin muumitalo. Ostetaan yleensä synttäreiksi yksi isompi lahja millä voivat yhdessä leikkiä ja jouluksi sit ihan omia. :)
 
Hei vaan!
Kertokaas kuinka olette ulkoilleet kahden lapsukaisen kanssa? Esikoinen ei vielä jaksa kävellä pitkiä matoja ja ulos olisi päästävä. Tietty voi mennä tohon pihalle mutta poika kyllästyy melkein heti kun ei liikuta minnekkään. Päätin tyttöä odottaessa että en hanki tuplia kun on talvi tuloillaan niin voi sitten pulkkaa vetää ja esikko siihen joten ostimme tavalliset yhdistelmät vanhojen tilalle. Nyt on kuitenkin alkanut mietityttämään/kaduttamaan päätökseni.

Onko kenelläkään kokemusta niistä seisomalaudoista mitä voi ostaa vaunuihin sisarusta varten? ovatko käytännöllisiä? Onko niiden kanssa helppo kulkea ja jaksaako melkein kaksivuotiaat niissä olla? Entäs kulkeeko ne talvisaikaan lumessa? Ja mistäs niitä täältä kajaanista saa?

Siinäpäs kysymyksiä kerrakseen toivottavasti jollain on kokemusia joita jakaa muillekin!
 
Onnittelut Hannelle :flower: Ja ex- Himpula täällä :D :wave: Meillä on tuo seisomalauta, ostettu tenavatarvikkeesta ja on ajanut asiansa hienosti kesällä ja talvellakin suht hyvin =) Esikoisen ja kakkosen välillä 1½v ikä eroa ja sillon oli kyllä tuplarattaatkin, mutta vähän vaan käytössä kun kakkonen syntyi talvea vasten ja pulkassa matkusti paljon, mutta kakkosen ja kolmosen välillä on 2v niin kakkonen seisoo monesti laudalla jos ei jaksa kävellä =) Minä ainakin voin siis suositella =)
 
Nyt vasta löysin tän ketjun tuolta muiden joukosta.. Mutta ilmoittaudun mukaan ,jos vaan kelpuutatte? :wave:

Elikkäs olen 26v äiti ja perheeseen kuuluu pojat 02/06 ja 09/07 sekä töissäkäyvä iskä, joka ei tunnosta koskaan olevan kotona..

Mutta kommentoinpa heti muutamaa asiaa: eli meille on hankittu tuplarattaat. Lasilla ikäeroa 1,5v ja ovat kyllä olleet kovassa käytössä. Ovat oran jovi airit merkiltään ja tykänny oon kovasti. Yhdistelminä meillä oli Oran saaga- merkkiset vaunut ja tykkään niistä edeleen.
Niin ja lastentarvikkeen myyjä on tosiaan vähän outo ;) siks me tehdäänkin yleensä kaikki sen sortin ostokset oulussa :)
 
Hej, kaikille!
Hanne80, onnea pienokaisen johdosta!! :flower:
Ja Marsu81, tervetuloa!

Omanapa...
Elämä on niin suolesta ja syvältä. Pikkusen meinaa vetää syysmasis päälle, kaikkialla on vaan pimeetä koko ajan, eikä tästä meidän lisääntymisprojekstistakaan taida tulla mitään... Mulla on ollu vähän taukoa palstailussa, enkä oo tuolla lapsettomuus-pinossa.
Mutta kirjoitelkaahan kuulumisia! =)
 
eipä oo tullu muutamaan viikkoon täällä pyörittyä..lisää ihmisiä on taas tullu joukkoon =) mitenkäs teillä meni isäinpäivät itse kullakin? me tehtiin esikoisen kans isille aamupala,joka tietenki vietiin sänkyyn asti ja annettiin pieni paketti.

ihanaa ku on nyt ollu niin talvista,toivottavasti nuo lumet nyt pysyy. viime viikolla sain jo joululahjojaki ostettua ja paketoituakin,pitää kohta ruveta niitä lähettelemään,niin on ainakin ajoissa perillä, ku viime vuonna laitoin veljelle paketin menemään ja piti keretä ennen joulua niin veli sai paketin yli viikko joulun jälkeen ku posti oli kuljetellu sitä ties minne, mutta onneksi lopulta paketti löysi perille..

sovin tänään alustavasti vaunu-kaupat,emmaljungan n.4 vuotta vanhat, kahden lapsen jäljiltä, toivottavasti ne jaksaa meitä vielä AINAKIN yhden lapsen ajan palvella =)
hoitopöytäkin on jo saatu,äitiyspakkaus tuli viime viikolla,äiti aiko tuoda pinnasängyn kunhan kajaanissa päin liikkuu, sisko aiko laittaa vaatteita,rintarepun jne tulemaan kohta puoliin, tuntuu että kaikki tulee kerralla ja tuntuu että ei oo tilaa yhtään ylimääräistä..huh huh.. :whistle: nooh,sopu sijaa antaa :D

piipero86 & piipertäjä 24+4
 
Isäinpäivä meni meillä ainaki suht rauhallisesti :heart: tai no miten nyt kamalan rauhallista voi kahden pienen muksun kans olla mut kuitenkin :saint:

piipero86: kannattaa tarkistaa vaunujen jouset tosi hyvin! Ne voi äkkiä vaikutta hyviltä mut huomaat sit jonkun kilometrin työnnettyäsi tai viimeistään muutan viikon jälkeen et ei ne olleetkaan hyvät. Itse erehdyin ostamaan emmaljungan kolme vuotta vanhat kaksostenrattaat todetakseni vaan et ei niillä oikeesti enää tehny mitään :( Ne heilu ja huojui... Tietty voi olla poikeuksiakin ja toivotaan et saat hyvät vaunut! Meillä ainakin vaunut on olleet tosi kovassa käytössä ku periaatteessa kävellen pitää joka paikkaan mennä kun mies kulkee autolla töihin. Eli hyviä vaunuja osaa sit arvostaa =)

Mulla on alkanu kummittelemaan ajatus vielä siitä kolmannesta lapsesta :headwall: Hullu kait sitä pitää olla kun nuorimmalla on ikää nyt just tasan 2kk!!!

-painuu peitonalle miettimään maailmaa kun lapset nukkuu- Marsu
 
noista vaunuista taas..tuntuu että alan tulla katumapäälle noitten emmaljungien suhteen..kuitenkin jo kahdella olleet ja meillä pitäis AINAKIN yhtä vielä palvella,ehkä jopa kahta,jos tulevaisuudessa vielä yhden sais,löysin netistä uudemmat vaunut ja niissä olis vielä yleinen takuu ens toukokuuhun jäljellä ja rungolla takuuta 2009 vuoden toukokuuhun ja hintaa pyytäis tällä hetkellä sen 160? ja tietenki ne rahdit päälle ku kauempana ovat..tympii vaan ku pitää niin pirun tarkkaan miettiä mihin on varaa ja mihin ei, ku sinänsä olis tosi edulliset noi 160 vaunut, mut ku oon ite työtön ja mieski opiskelee vielä tällä hetkellä,käy kyllä töissä samalla(surkealla palkalla) niin ei se piru vie naurata, veronpalautuksia saan tosin sen verran että niillä sitten ne vaunut maksan,mitkä ikinä sitten otanki, mut tuo 160 on jo ehdoton yläraja ja en tiedä olisko niihinkään varaa.. :ashamed:

huomenna olis kaukametsän salilla se Hui Kauhistus-teatteri esitys,mut yllättäin miehellä just työvuoro sillon niin ei sinnekkää päästy esikoisen kans..reilun viikon on tuntunu siltä että nytkö se vasta tuli se uhma ikä pojalle, kaikki mitä sanoo niin tekee just päin vastoin, tuntuu että pää räjähtää ja varmaan naapuritki kuuntelee että päätäkö ne siltä leikkaa ku koko ajan huutaa,ku tässä kerrostalossa on niin pirun paksut seinät.. :headwall:
nooh, jospa se joskus vielä helpottaa..

piipero86 & piipertäjä 25+2
 
Taitaa meillä mennä kaksinpuheluksi tämä juttu Piiperon kans :D mutta kannatan kyllä ehdottomasti kokemuksen syvällä rintaäänellä niitä uudempia vaunuja =)
Eikä se 160? vaunuista oo tosiaankaan paljon, mut ymmärrän kyllä senkin et se on myös iso raha jos tulot ei oo suuret.. Mut mietippä sitä et jos ostat nyt ne uudemmat ja sit et tykkääkkään niistä jostain syystä niin todennäköisesti saat niistä myymällä vielä eteenpäin omas takaisin, vastoin kun niistä vanhoista emmaljungan vaunuista :whistle:

No, mutta minne muut kainuun alueen äipät on joutuneet?!? :wave:
Vai onko se lumi ja muutama pakkasaste ajanu kaikki piiloon jonnekkin kannon alle? Niin minusta ainakin tuntuu.. :( Minusta tuntuu et meidän iskäkin on aina töissä ja minä yksin poikien kans kotona.. ja sit kun on viikonloppu tai joku muu lomapäivä niin aina pitää ehtiä muka käymään jonkun mummun tai ukin luona ja taas jää kaikki kotihommat tekemättä ja ne on sit mulla taas seuraavalla viikolla edessä yksin :headwall:

Mitä te muut äidit teette päivisin? Käyttekö ulkoilemassa säännöllisesti ja jos käytte niin missä? Me nimittäin lähdetään yleensä joka aamu ulos, oli ilma mikä vaan. Yleensä ollaan kymmenen aikoihin ulkona ja siellä ei juuri koskaan tuu vastaan muita äitejä. Me käydään yleensä ensin muutaman kilsan lenkki vaunuilla ja sit tullaan pihaan leikkimään jos ei oo jääty johonkin puistoon ja aina saadaan kyllä olla rauhassa :eek:
 
Moikka!!!
Täällä ainakin yksi äityli vielä tallella!
Viikonloppuna prinsessamme sai nimen Mira Sini Sofia ja kastetoimituksen ajan neiti oli oikein mallikkaasti ei turhia itkeskellut.

Eilen jouduimme poikaa käyttämään päivystyksessä kun valitteli pippeliään et on kipeä ja se olikin turvonnut ja kosketusarka. Lääkekuuri saatiin ja nyt seurailla et sattuuko pissatessa ja muuttuuko yleisvointi merkittävästi sitten jos muutosta tapahtuu huonompaan niin päivystykseeen uudestaan. Itellä meinaa vain päästä itku välillä kun toinen valittaa niin lohduttomasti ja kävelykin on niin varovaista, varmasti on tosi kipeä....

Me teemme päivisin mitä milloinkin. Ulos pyritään aamulla lähtemään 9-10:n aikoja ja käydään ensin vaunuttelemassa, poika pulkassa tai kävelee. Joskus jäädään puistoon/leikkipaikoille tai tullaan takas omaan pihaan ja samaa sanon minäkin et ei kyllä muita äitejä paljon näy! Rauhassa saadaan mekin olla! Ja ulos mennään säällä kuin säällä joskus sitten jopa illastakin käydään ulkona.

Kotitöitä tulee tehtyä päivittäin lasten nukkuessa. Olen sellainen et kaiken pitää olla tiptop ihan omankin viihtyvyyden kannalta. Joskus kiukuttaa yksin kaikki tehä ja sitten jos pyytää miestä tekemään jotain niin harakoille menee nekin pyynnöt. Ei sillä kyllä mieskin kotitöitä tekee ihan kiitettävästi olen vain niin hätänen et kaiken pitäis olla valmista heti kun sanon.
 
Samaa olen ihmetellyt minäkin, siis tuota että missäs kaikki muut äipät muksuineen ulkoilee, vai eikö vain koskaan satuta samaan aikaan :eek:
Me ulkoillaan yleensä aamupäivällä 8.30-11.30 välillä, vaihtelevasti tunnista kahteen. Melkeimpä kyllä ulkoilaan säällä kuin säällä, no, ihan pahimmilla vesisateella ei käydä, mutta noin muuten... Käydään joko kävelyllä (kaupungille, mummolaan)tai sitten mennään leikkipuistoon, omassa pihassa ei tahdo muksut viihtyä, kävelemään pitäisi vaan aina päästä. Leikkipuistoissakaan ei juuri muita näy kuin perhepäivähoitajia lapsineen.

Olettekos käyneet noissa perhekahviloissa/kerhoissa tms.?
 
Moikka vaan täältäkin.

Ei ole nyt tullut oikein kirjoiteltua kuulumisia, mutta hengissä ollaan edelleen :D
Käytiin juuri tuossa neuvolassa ja masussa kaikki hyvin.

Tuosta ulkoilusta, että me käydään päivittäin tyttöjen kanssa ulkona. Yleensä mennään puoli yhdeksältä ulos, pulkkamäkeen, leikkikentillä käydään ja muuten vaan kävelemässä. Siinä kymmenen aikaan tullaan sisälle ruokaa tekemään. Sitten toisen kerran käydään siinä puoli yhden maissa ja ihan samoissa paikoissa ollaan kun aamuisinkin ja kirjastossa käydään myös. Tullaan sit kahdeksi sisälle tekemään ruokaa, kun mies pääsee kolmelta koulusta. :) Yleensä pyrin tuohon kahteen ulkoilu kertaan, mutta joskus voi jäädä jompikumpi pois. Ja kyllä noita pph tulee aina vastaan tuolla ulkosalla ja siinä saa sitten itsekkin juttu seuraa, kun lapset leikkii.

Hanne80: Kaunis nimi muuten pikku neidillä :) meillä myös tulossa Sofia toiseksi nimeksi tälle tytölle ( jos siis tieto paikkansa pitää :D )

Mut tällasta täältä nyt.
Kurppa ja pikkuveikka 30+1
 
:wave: pitkästä aikaa, me ulkoillaan joka päivä tuossa omalla pihalla,, pari kertaa viikossa ajellaan perhekerhoihin =) ihana kun on tuota lunta, kun ne ei enää sulais vaan pois, jaahas ja takas hommiin, mukavaa viikon jatkoa :wave:
 
Mekin ulkoillaan päivittäin..tosin oli vasta viikon paussi lasten kuumeen vuoksi ja meinattiin seinille hyppiä :headwall: Me käydään kävelyillä, leikitään omalla pihalla ja käydään leikkipuistoissa =) Ja 2 kertaa viikossa vien isommat kerhoon. Hanne sievä nimi tytöllä =) mun esikoisen toinen nimi Sofia =) Mä käyn lukee täällä usein, mutta pirun laiska kirjottaa... :| mukavaa viikon jatkoa :wave:
 
voi ku kaikki kuulostaa niin aamuvirkuilta ja energisiltä.. :ashamed: me nukutaan nykyään aina esikoisen kans sinne puoli kymmeneen vaikka poitsuki rupee jo 9 jälkeen nukkumaan. aamupäivät ollaan sisällä ja iltapäivällä ku pihalle ilmaantuu muitaki lapsia niin esikoinen menee niiden kans leikkimään niin minä pistän yleensä sillä aikaa kotia kuntoon/teen iltapäivän ruuan. tänään peräti käytiin koko perhe mäen laskussa ja tein sitte pojan kans lumiukon,joka tosin näytti tosi onnettomalta :D
 
Missäpäin te muut ulkoilevat äidit asutte? Kun täällä miedän puolella kaupunkia eli joen pohjoispuolella ei näytä meidän lisäksi paljon muita liikkuvan.. :kieh: Paitsi yhden äidin olen tästä kertjusta pongannut, jonka uskon meitä vastaan aina sillon tällöin vaunuilevan ;) Perhekahvilaahan täällä ei sinäänsä toimi jos ei lake tuota meidän perheasemaa, mut siellä en oo ikinä käyny.. Tietääkö teistä kukaan mitään sen toiminnasta? Me ajellaan yleensä honkkarille kahvittelemaan.

Mutta mitenkäs teidän muiden jouluvalmisteluiden laita on? Minä oon ollu ahkera ja ostanu jo kaikki joululahjat ja ens viikon aikana olis tarkoitus saada jo jotain joulukoristeita laitettua.. :xmas:
 
Hei vaan!
Eilen aloittelin jouluvalmisteluja. Laittelin pojan kanssa valoja ikkunoihin ja olin joulupukin apulaisena käärien lahjoja paketteihin lasten nukkuessa päiväunia! Vielä pitäis sitten verhoja vaihdella jouluisemmiksi ja koristeet hakea varastosta. Torttuja ajattelin itsenäisyyspäivänä leipoa ja muutenkin laittaa loppuun kodin jouluasun. Sinällään turhaa laittaa joulua tänne kun emme ole jouluna kotona vaan menemme mummin ja vaarin luo keski-suomeen jonne tulee kaikki miehen sisarukset lapsineen!! Vähän hirvittää et miten me kaikki mahdutaan majoittumaan sinne!!!!

Mites ostatteko ihan oikean kuusen vai laitatteko muovisen? Meillä on muovinen kun eipä sitä oikeeta viitti alkaa raahaamaan kerrostaloon.
 
Marsu81 kyselit missä meitä muita äitejä asuu ,niin meidän perhe ainakin asustelee täällä lehtikankaalla,s-marketin nurkilla..

me ei laiteta muuten kämppää jouluseksi,paitsi ehkä valot ikkunoihin ku mennään jouluksi taas kuhmon suunnille. loput joululahjat olis tarkotus saada ostettua tässä 2 viikon sisään,niin ei tarttis viimesinä päivinä enää olla panikoimassa..
 

Yhteistyössä