Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Nyu
Minäkin poltin kymmenisen vuotta parilla korkeintaan puolen vuoden lakolla ja onnistuin lopettamaan muutama kuukausi sen jälkeen, kun alettiin yrittämään vauvaa. Tällä hetkellä poltan sähkötupakkaa, mutta se oli helppo heittää menemään ainakin viimeksi kun olin raskaana.
 
ite lopettanu röökaamisen vähän päälle 4 vuotta sitten

Huoh. kp2/31 (Yleensä kierto sen 28..).. Kivuliaat ja niin perkeleellisen runsaat. Oon varma että oli tarttunut mut ei pysyny kyydissä, verta tulee ihan törkeästi. Oli vaikee viikonloppu, tuli kerrottua keskenmenosta läheisille... Olo on niin paljon parempi kun sen on voinut kertoa, kun joutui sillon esittämään keskenmenonaikaan että kaikki on ok ym, hyvin sai tukea :) Olis vaan pitäny kertoa jo aikasemmin..
 
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

TORSTAI 5.12.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


piipuu....................kp51/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi
Belll.....................kp35/37................21v..........yk5.............1.lapsi

Kp 21-30


viltsu92................kp27/25-30.............21v..........yk1...........1.lapsi
damys..................kp27/28?.................?.............yk?............1.lapsi
Yztlas...................kp25/26-27.............20v...........yk4............1.lapsi
peikkotytsy..........kp23/37...................21v..........yk5.............1.lapsi
Toivepulla............kp22/34-35..............20v..........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


Nyu.......................kp17/27.................24v..........yk15...........1.lapsi
Keliaakikko............kp17/?...................24v..........yk15...........1.lapsi
Fritang..................kp16/27...................21v...........yk4............1.lapsi
sinsa.....................kp15/29-30...............21v...........yk8............1.lapsi

Kp 1-10


Sahrai...................kp8/30-(85).............26v............yk6.............1.lapsi
Ellukana................kp8/28....................24v...........yk2...........1.lapsi
Tuuuli+................kp4/35..................?.............yk?............1.lapsi
Pauliinali..............kp4/30.................25v..........yk3............2.lapsi
Jasmina20.............kp?.......................20v............yk1...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
Fritangdpo417.12


Mukana menossa
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, Tinttu85, ikuinenkuumeilija

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU
Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Kävin ostaa foolihappoa sekä vehnänalkioöljykapseleita :D syön jo valmiiksi monivitamiinia. Kaikki keinot käyttöön, ja miehellekin aion syöttää nuita ! vielä en oo kertonu, kun hän on duunissa huomiseen asti. Mut kyllähän se varmaan taas pyörittelee päätään, että on se emäntä tosissaan saanu päänsä sekaisin. :D Mietin vielä maca-jauheen hankkimista, kun siitäkin luin että olis hyväksi hormonitoiminnalle. Ootteko muut kuulleet tai käyttäneet näitä tai muita "vippaskonsteja"? Liekkö sitte oikeasti vaikutusta mut ei varmaan haittakaa, kiva vaan omalle pääkopalle ku voi jotain tehä.. :D
 
Minä syön myös foolihappoa, mutta en laskisi sitä "vippaskonstiksi", koska niitä kuitenkin suositellaan syömään yrityksen aikana. :) Mutta muuten luotan mieluummin terveelliseen ruokavalioon. Jos ruokavalio on luokkaa lihaa ja eineksiä niin tuskinpa sitä vahinkoa voi lisäravinteilla korvata. (Onko täällä muuten muita kasvissyöjiä kuin minä?)

Tänne ei muuten mitään ihmeellistä, mutta tulinpahan nyt kertomaan kun aiheesta aiemmin mainitsin täällä... Hevoseni tosiaan lopetetaan huomenna. :/ Hemmetin ikävää mutta minkäs teet.

Niin joo ja täytin eilen 21. Vanha olo. :D
 
Mulle tuo foolihappokin on ihan uus juttu, esikoisen odotusaikaan en ollut kuullutkaan moisesta? Vai olinkohan vaan liian myöhässä kun en ollut pitänyt kirjaa kuukautisista ja niiden puuttumiseen heräsin vasta joskus raskausviikolla 10. :D Voi kunpa nytkin olisi käynyt niin.. tämä on niin rasittavaa kytätä ja odottaa.
 
Täällä oon vähän hiljaiseloa pitänyt, kun ei meillä tän kuurin aikana hirveesti vielä jännäillä. Oon kyllä useesti käyny teidän kuulumisia lukemassa :) Meillä oli muuttokin tässä niin en oo hirveesti ehtiny koneella olla.

Ite syön säännöllisesti monivitamiineja jotka on raskautta suunnitteleville/raskaana oleville. Ostin nyt myös lisäksi D-vitamiineja kun luin että pco:n hoidossa siintä vois olla apua. En niin isoja määriä kyllä uskalla ainakaan vielä syödä kuin osa.
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

LAUANTAI 7.12.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


piipuu....................kp53/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi
Belll.....................kp37/37................21v..........yk5.............1.lapsi

Kp 21-30


viltsu92................kp29/25-30.............21v..........yk1...........1.lapsi
damys..................kp29/28?.................?.............yk?............1.lapsi
peikkotytsy..........kp25/37...................21v..........yk5.............1.lapsi
Toivepulla............kp24/34-35..............20v..........yk7.............1.lapsi

Kp 11->20


Nyu.......................kp19/27.................24v..........yk15...........1.lapsi
Keliaakikko............kp19/?...................24v..........yk15...........1.lapsi
Fritang..................kp18/27...................21v...........yk4............1.lapsi
sinsa.....................kp17/29-30...............21v...........yk8............1.lapsi

Kp 1-10


Sahrai...................kp10/30-(85).............26v............yk6...........1.lapsi
Ellukana................kp10/28....................24v...........yk2...........1.lapsi
Tuuuli+.................kp6/35......................?..............yk?............1.lapsi
Pauliinali..............kp6/30.......................25v..........yk3............2.lapsi
Yztlas...................kp2/26-27..................20v...........yk5............1.lapsi
Jasmina20.............kp?..........................20v............yk1...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
Fritangdpo617.12


Mukana menossa
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, Tinttu85, ikuinenkuumeilija

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU
Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Moikka, täällä 24-vuotias kuumeilija ja nelivuotiaan äitipuoli :) meillä ei ole ihan vielä toisen lapsen aika vaikka siitä koko ajan puhutaan, mutta tää mun kuumeilu vaan on no, tiiätte kyllä ehkä miten loputonta? :D

Oliko täällä kellään pcota, mulla on nimittäin epäily siitä, miten olette tulleet raskaaksi ja voiko sitä jotenkin helpottaa, pelottaa ettei sitten onnistuiskaan.. Mut saa siis laittaa taustailijoihin toistaiseksi :)
 
Tälllä elellään jänniä aikoja, eilen olis pitänyt menkat alkaa, alavatsaakin on särkenyt ja olin perjantaina jo ihan varma että taas sitä mennään. Mutta ei ainakaan vielä näy tätiä, saas nähdä miten käy :) testailla en aio, ennen kuin menee reilusti yli.

Me tosiaan lokakuun lopussa muutettiin, vuokrattiin omakotitalo kaveripariskunnan kanssa ! 6h+keittiö+sauna ja poikien iloks autotallit. Oon viihtynyt täällä todella hyvin, ja tullaan kaikki hyvin toimeen. Asumiskulut on täysin samat kuin meidän kaksiossa.

Tän kimppamuuton takia mä meinasin jo että nyt stopataan hetkeksi yrittäminen ja juteltiin siitä miehen kanssa. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että vauva saa meille tulla tästä asumiskuviosta huolimatta. Eiköhän nää kaverit muuta äkkiä pois, ennemin kun asuvat vauvan kanssa saman katon alla ;) Heille ei siis olla mitään puhuttu, koska en tiedä yhtään miten suhtautuisivat.

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi omaa napaa taas ! Oikein paljon plussatuulia kaikille, toivottavasti mahdollisimman moni saa parhaan mahdollisen joululahjan... :heart:
 
Parisen tuntia sit starttas kp 30/28.. ei tuntemuksia mihinkään suuntaan. Mutta en usko raskauteen vaan siihen että menkat tulee tälläkin kertaa viikon myöhässä. Katsellaan.. tulis vaan äkkiä niin pääsis seuraavaan kiertoon.
 
piupiu, multa löyty pco, kun e-pillereiden jälkeen ei menkat alkaneet ja kp 70 kävin yksityisellä gynellä. Olin kyllä itsekkin melkein varma, että jotain on. Ennen pillereitä oli tosi epäsäännöllinen kierto. Ite en ole hirveän tyyppillinen pco:n omaava. Ei ole ylipainoa mitä suurella osalla, olen alipainon rajalla ja sainkin kehotuksen nostaa painoa. Yleensä pco aiheuttaa sen, että lihoo helposti. Mä en meinaa lihota millään. Mulla ei ole hirutismiäkään, aknea oli nuorempana ja nyt pillereiden jälkeen tukka rasvottuu kyllä nopeemmi muttei ainakaan vielä akne ole tullut takaisin.

Ei pco tai pcos ole mikään lapsettomuus tuomio. Riippuu paljolti vaikeusasteesta ja siitä ovuloiko ollenkaan. Jos on ylipainoa se pitäisi saada pudotettus, insuliiniresistanssi on hyvin yleistä varsinkin ylipainoisilla. Oikein muuta ei pysty itse tekemään. Vhh ruokavalioo suositellaan juuri tuon insuliiniresistanssin takia. En tiedä miten on omalla kohdallani kun ei ole ylipainoa. Monet joutuvat apuja lääkäriltä hakemaan, mutta jostain luin, että pco:n omaavista raskautuu lopulta yhtä moni kuin "terveistäkin". Tila saattaa myös vaihdella aika paljon.

Meilläkin on eka lapsi yrityksessä. Nyt on hormonikorvaushoito menossa ja tossa tammi/helmikuussapäästään taas yrittämään. 3kk sitten katellaan tuleeko menkat, jos ei niin soittelen sinne ja varmaan clomit saan jos en ole tullut raskaaksi ja ovulaatioo ei tapahdu.

Suosittelen käymään gynellä jos itse epäilee ettei kaikki ole kunnossa. Pco:n kanssa pääsee nopeammin hoitoihin jos on tarvetta.
 
Kiitos helpottavista sanoista Caro :) mulla paino keikkuu normaalin ylärajalla, kolme kiloa olis pudotettavaa. Parikymppiseks astinolin hoikka ja sitten alko hiljalleen tulla.

Sepäs juuri harmittaa ettei julkisella puolella oteta vakavasti. Mä en aavistellut yhtään mitään ennen kuin yksityisellä kierukan kontrollissa totes helminauhamaisuutta ja meni aikaa että tajusin mitä se on. Mulla paras kaveri kärsii selittämättömästä lapsettomuudesta ja väistämättä sitä tulee itekkin mietittyä kun yhdistelmäehkäisyä pitkään käyttäny.

Välissä kyllä tuli vuodot normaalisti mutta loppuu kohden ennen kierukkaa alkoi kierrot pitenemään. Nyt kierukan kanssa menkkoja ei oo.

Mäkin oon kuullut että normaalipainosillakin on pcota, eikä kaikilla aina yhtään mitään oireita edes. Ootko kokeillut vhhta että onko auttanut yhtään?

Kaikille oikein aurinkoista maanantaita, haaveillaan.. :)
 
piupiu, nyt oon jättäny valkoset jauhot pois ja sokerit kans vähälle. Kaikki mitkä pystyn niin täysjyvää tms ja hiilareiden määrää aterioilla pienentäny. Kokonaan en uskalla jättää pois, kun painoa pitäisi saada lisää.. eikä vielä oikein lääkäritkään ole varmoja miten ei ylipainoisten kanssa se toimii. Mulla vissiin tuli aika voimaksa jarrutusvaihe pillereiden jälkeen ja estrogeenit alhaalla jonka takia menkkoja ei tullut. Siksi tuo hormonikorvaushoito alotettiin ja ekassa kierrossa ainakin tuli vuodot.

Mullekki tosiaan uusi juttu tämä pco kun vasta lokakuussa sain diagnoosin. Välillä tuntuu että ei tästä kuitenkaan mitään tule varsinkin jos lukee keskusteluja netistä. Pitää olla siitä onnellinen että on helpoiten hoidettavissa oleva lapsettomuuden aiheuttaja. Jokaiselle sitten vaatii erityyppiset hoidot ja lääkityksen ja osa tulee luomusti raskaaksi. Pitää yrittää pysyä positiivisena kun meilläkin yritys on vasta alussa ja onneksi suunnitelmia jatkoa varten :)
 
Nyu
Sunnuntaina ajattelin tehdä testin ja jännittää jo valmiiks. Pitkästä aikaa on semmoinen olo, että oikeasti olisi saattanut vaikka onnistua. Vihloo, väsyttää, ällöttää ja valkovuotoa on runsaasti. Puhumattakaan että itkettää. Toki mulla on töissä ollut nyt tavallista stressaavampaa ja nuorten kanssa ollut vielä tunteellisempaa kuin vähään aikaan, mutta esimerkiksi muutama päivä sitten aloin vollottamaan, kun katsoin Kovasikajuttua :D. Edellisen kerran kun olen kyseisen elokuvan katsonut, niin olen nauraa käkättänyt melkein pissat housussa ja nyt pisti märisyttämään. "Päättäjä on pettäjä, pettäjä on päättäjä".
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

KESKIVIIKKO 11.12.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


piipuu....................kp57/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi
Belll.....................kp41/37................21v..........yk5.............1.lapsi
damys..................kp33/28?.................?.............yk?............1.lapsi

Kp 21-30


peikkotytsy..........kp29/37...................21v..........yk5.............1.lapsi
Toivepulla............kp28/34-35..............20v..........yk7.............1.lapsi
Nyu.......................kp23/27.................24v..........yk15...........1.lapsi
Keliaakikko............kp23/?...................24v..........yk15...........1.lapsi
Fritang..................kp22/27...................21v...........yk4............1.lapsi
sinsa.....................kp21/29-30...............21v...........yk8............1.lapsi

Kp 11->20


Sahrai...................kp14/30-(85).............26v............yk6...........1.lapsi
Ellukana................kp14/28....................24v...........yk2...........1.lapsi

Kp 1-10


Tuuuli+.................kp10/35......................?..............yk?............1.lapsi
Pauliinali..............kp10/30.......................25v..........yk3............2.lapsi
Yztlas...................kp6/26-27..................20v...........yk5............1.lapsi
viltsu92................kp4/27.......................21v...........yk2............1.lapsi
Jasmina20.............kp?..........................20v............yk1...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
Fritangdpo1017.12


Mukana menossa
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, Tinttu85, ikuinenkuumeilija

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU
Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
:wave: piupiu! :)

Täälläpäs on hiljaista ollut, ei sillä että itsekkään olis kauheesti kirjotellut.. :D Oviksen jälkeen varmaan taas enemmän :) Alavatsan ultra mulla on vasta 30.12. joten toiveita en hirveesti elättele ennen kun selviää että onko kaikki ok. Nyt menkoista lähtien taas kovasti särkenyt, tänäänkin, vaikka menkat loppu jo kp 5.. :/ damys ja bell joko ootte testaillu? :)
 
Huh, meillä aikamoista härdelliä täällä. Pitäs varmaan kohta jo aloittaa joulunkin stressaaminen.. täällä lähti just käytiin kp 34/28, ei näy tätiä. Mutta viimeks oli tosiaan kans viikon myöhässä, joten eipä riemuita. Kahtellaan ens viikolla sitten josko viittis apteekissa piipahtaa.. tää on jotenkin nii puuduttavaa.
 
Mä odotan vielä viikonlopun yli ja sitten testailen :) varmaan käyn ostamassa testin ennen töihin lähtöä ja teen töissä kun pääsen, kun pitää tehdä salaa kämppiksiltä...
Tänään on taas ollut ihan sellainen olo että vuoto alkaa, särkee alavatsaa siihen malliin, mutta toisaalta on myös olo että josko oliskin tärpännyt. Ollaan kuitenkin lähes joka päivä pupuiltu, eli jos vaan oon ovuoloinut niin hyvät mahkut on ! Jännittäääää :rolleyes:
 

Yhteistyössä