Kaksosten odottajia v.2009

Voimia vilhelmiinille. Muistan itse kauhean jännityksen joka oli ennen np-ultraa kun mietti että onhan kaikki hyvin, pystyy vaan kuvittelemaan millainen olo ja ajatukset sinulla on - eikä varmasti edes sitä mitä se oikeasti on.

Meillä pelästytiin kunnolla la-aamulla. Olin ystäväni luona meikkikutsuilla perjantaina ja la-aamulla tuli soitto että heidän reilulla vuoden vanhalla oli aamulla ollut vesirokkorakkuloita. Ja mulla ei sitä ole tietääkseni ollut. Ei muutakun suoraan sängynpohjalta päivystykseen vasta-ainetestiin. Kaveri oli mukavasti antanut mun tiedot päivystykseen valmiiksi, joten siellä oli ehditty jo tekemään gynen konsultaatiot ja selvittämään miten edetään. Verinäyte on tänään lähtenyt tyksiin tutkittavaksi ja nyt odotellaan miten käy. Toivottavasti vasta-aineet löytyisivät, muussa tapauksessa se on viikon kuuri Zoviraxia tablettina. Joku rokko mulla pienenä on ollut, mutta äidin mukaan ei ole koskaan selvinnyt mikä se on ollut. Nyt jännityksellä odotetaan neuvolatädin soittoa. Ilmoitin hänelle asiasta tänään ja lupasi seurata tilannetta koneelta ja ilmoittaa kun tulokset tulevat.

Nanah:illa muistan olleen sama tilanne toukokuussa kun treffattiin mutta eikös se nyt ollut niin että sulta ne vasta-aineet löytyi?

Jännityksessä odotellen
Mamma + Tiuhti & Viuhti 18+4
 
Vilhelmiina :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tuplamamma75:
Vatsassa alkaa pikku hiljaa liikettä tuntumaan =) Pientä rapsutusta tuntuu vatsan sisäpuolelta aina silloin tällöin ja välillä kuplivaa tunnetta. Vauvathan ne siellä :heart: Isä odottaa kovasti että tuntisi myös jotain. Olen yrittänyt lohduttaa että kun ei noita itsekään vielä potkuiksi tunnista niin tuskin hänkään niitä tuntee, joka ilta silti laittaa käden masun päälle kun telkkaria katsellaan. Ihmettelee aina välillä että onko tuo sun vatsa vai jotain muuta. Ihana :hug:
Oletteko kokeilleet kuulisiko mies sydänäänet esim. vessapaperi hylsyn avulla? Esikoisen odotusaikana mies iltaisin tykkäsi kokeilla kuunnella. Silloin tällöin kuunteli vielä liikkeiden näkymisen jälkeenkin. Muistelisin, että rv17 eteenpäin onnistui kuulemaan ekan kerran. Jotain puuhaa miehelle :D

 
Täällä yksi uusi tuplien odottaja ilmottautuu mukaan :wave:
Oulun seudulla asustellan ja pikkuset sai alkunsa pienellä avustuksella, pitkään odotettuina! Ikää on minulla 24 ja miehellä 27.
Nyt on menossa rv 16 ja olo ihan alkuraskauden pahoinvointien jälkeen mitä parhain, ainainen väsymys on ainokainen riesa =)
Omissa pusseissaan ovat ipanat masussa joka onkin jo nyt kasvanut ihan kelpo palleroksi :D
Rakenneultra on seuraava odotettu etappi kuukauden päässä ja toivotaan kovasti, että siellä saataisiin viimestään tietää kumpiako tulokkaat ovat,olisi vaatteiden ja kaikkien tavaroiden osto sitten niin paljon helpompaa.
 
Vilhelmiinille :hug: . En voi edes kuvitella, kuinka kauheassa tilanteessa olette. Toivotaan, että tuo turvotus olisi vain ohimenevää ja kaikki olisi kuitenkin hyvin. Onko teillä siis tietoa, onko nämä kaksi elossa olevaa identtiset? Mikäli on, eikö heillä ole sitten samat kromosomit? Mikä teillä on seuraava steppi, tutkitaanko kromosomeja istukka/lapsivesinäytteestä? Toivottavasti nyt pääsette tiheään seurantaan ja mahdollisesti pätevämmän lääkärin toimesta. :hug:

Toivottavasti tuplamammalla tilanne selviää. :hug:


VL & möykeröiset ihan kohta puolessa välissä rv 19+5 :D
 
Vilhelmiini, voi kauhistus, millainen tunne varmasti teillä molemmilla on, kun on noin suuri epätietoisuus. :hug: Ei pysty edes kuvittelemaan... Voimia teille molemmille! Toivottavasti saatte tilanteeseen pian selvyyttä ja ammattitaitoisen lääkärin mukaan tilanteeseen.

Itsellä olo on parantunut tässä ja pahoinvointin on vihdoin loppunut kokonaan! :) Välillä tuntuu vähän kuin olisi liikkeitä masussa, mutta kun en ole aivan varma, miltä niiden pitäisi tuntua, niin vähän olen vielä epävarma liikkeiden suhteen. Mutta eiköhän ne voimistu pikkuhiljaa ja sitten voi olla jo varma asiasta. Hassua!

Kiitos kannustavista viesteistä liittyen huoleeni painonnoususta :D Olen nyt vähän rentoutunut asian suhteen, oman fiiliksen mukaan tässä kuitenkin on syytä mennä ja kunhan ruoka on terveellistä, niin kyllä mä annan itselleni luvan vähän herkutellakin. Mutta en liikaa! Tai näin mä olen päättänyt.... ;)

keksihiiri, rv 18+0


 
Hip hei! Tulokset tulivat ja vasta-aineet löytyivät =) Eli ei huolta vesirokosta eikä sen vaikutuksista vauvoihin. Ja plussana se, ettei tarvitse pelätä sairastuvansa itse pahaan vesirokkoon kun kaksi lasta sen joskus tulevaisuudessa sairastaa.

Hipkukka kiitos vinkistä. Taidetaan kokeilla isännän kanssa. Veikkaan että innostuisi kovasti - vaikka ei sitten kuulisi kun mun vatsaääniä :whistle:

Rokottomat Mamma + Tiuhti & Viuhti 18+5
 
Heippa!
wilhelmille vointeja ja toivottavasti kaikki menisi hyvin...

mun kaverilla oli muuten kanssa niskaturvotus toisella vauvalla yli kolme, mutta sitten uudestaan mitattuna kaikki olikin normaalia...eli siis mittavirhe


pakko kommentoida noita painojuttuja.... ei kannata nyt muutamasta kilosta huolestua, eikä niin sitten muutenkaan....mulle tuli 32kg painoo ja nyt reilu 2kk synnytyksestä on 4kg jäljellä. nyt tuntuu et nuo loput ei tunnu lähtevän, että niitten eteen on tehtävä töitä!kuhan sais vaan aikaseks... ei kannata ressata :D jännä kyllä kun joissain neuvoloissa ei kommentoida painon nousua ollenkaan ja sit on kuullu et jo kymmenestä aletan vauhkoomaan...
 
Heippa!

Kiitoksia myötäelämisestä.

Yksi identtisistä kaksosista on kuollut, toisella on turvotusta. Sitten on tämä ns. omassa rauhassa oleva yksilö, jolla näyttäisi kaikki olevan ok.
Tänään käytiin ultrassa ja kovin villejä olivat nämä kaksi elävää sikiötä.
Oli myös erittäin pelottavaa, kun tämä kuollut liikkui myös.. oli ultraaja hieman
hämillään.. Sykkeitä ei kuitenkaan näkynyt.
Aika näyttää, mikä on vialla, mutta jotain on siis pahasti vialla.. Turvotusta
oli myös mm. mahalaukussa jne..
Mutta,
toisella ei turvotusta ollenkaan...

En usko,että uskallan lapsivesinäytteeseen mennä. eikö siinä kuitenkin keskenmenoriski jne.?
Ja, kun en aborttia tee, koska on yksi terve sikiö kasvamassa..

Todella hankala ja vaikea tilanne...

:'(
 
Jaksuhalaus vilhelmiinille :hug:
Lapsivesipunktiossa on keskenmenoriski, mutta riski on 0,5-1% luokkaa. Tiedän tuttavapiiristäni muutamia pareja jotka ovat päättäneet mennä punktioon, kellään heistä ei ollut mennyt kesken. Tosin, nämä ovat kaikki olleet yksisikiöisiä. Kaksosraskaudessa punktioita tehdään kaksi, molempien kalvopusseista (elleivät sitten ole samassa pussissa), joten riskikin varmaan kasvaa. Itselläni on aika ristiriitaiset ajatukset punktiosta, koska näistä tietämistäni tapauksista kahdessa lapsivesinäyte on ollut ok eli kromosomisto normaali ja down-lapset syntyneet kummassakin, aivan ihanan suloisia lapsia :) Sitten on myös sellainen tapaus tutullani, että lapsivesinäytteen mukaan kromosomeissa oli ollut häikkiä, olivat käyneet toistamiseen seulonnassa ja annettu ymmärtää että melko todennäköisesti syntyy kehitysvammainen lapsi ja kas, terve potra poika syntyi! Hänellä on nyt ikää 4v. ja normaali lapsonen on :) Tämmöistä mulla kertoa, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa, todella vaikea asia kuitenkin.. :/

Tänään käytiin kontrolliultrassa rv 23+3, molemmilla vaaveilla painoa hieman vajaat 600g. Tasaisesti ovat kehittyneet =) Napanuoravirtaukset olivat myös normaalit. Potkunyrkkeilyä kumpikin on harrastellut parin viikon ajan :D Yksikin ilta istuttiin miehen kanssa telkkua katselemassa kun potkut taas alkoi. Hän alkoi katsoa masun pintaa ja potkun tullen masun pinta tömähti :) Makoillessani sohvalla miehen takana hän tuntee masun pinnasta tulevat liikkeet selkäänsä tai jalkaansa vasten :heart: Nämä on tärkeitä juttuja tulevalle isukille.
 
vilhelmiinille tuhannesti voimia ja halauksia vielä täältäkin. :hug:

tupsuliini, :heart: . Täällä myös odotellaan, että potkut alkaisivat tuntua ulkopuolelle. Sisäpuolelta myllerrys tuntuu jo ihan kiitettävästi. :whistle:
 
Meillä oli eilen np-ultra ja kaikki sen perusteella hyvin. Molemmat vastasivat kokonsa puolesta viikkoja ja olivat virkeitä. Niskaturvotusta ei voitu mitata, koska sitä ei ollut :D Mie olen jotenkin ajatellut, että sitä olisi jonkin verran kaikilla... Molemmilla oli myös omat suonikalvonsa.
Seuraava ultra onkin sitten rakenneultra ja sen jälkeen alkaisi tiheämpi tarkkailu.

Hankintoja on alettu pohtia. Lähinnä vaunuja/ rattaita. Mies ja minä ollaan molemmat sellaisia, että kaikki isommat hankinnat vaatii tarkan ja pitkän pohdinnan :D Saapi nähä mihin lopputulokseen päädytään. Onneksi on vielä aikaa mietiskellä.
 
Täällä yksi tuplien odottaja lisää. Nt-ultrassa kaksi kaveria huitoivat kovasti pikku kätösillään. Laskettu aika on 22.1. ja esikoisia odottelemme. Lähes oireettomasti olen saanut odotella, väsymys on ajottain valtava, mutta pahoinvointia ei ole ollut.

Vilhelmiinille valtavasti halauksia ja voimia! Minäkään en voisi kuvitella aborttia tilanteessasi, itse hieman epäröin koko ultraan menemistä, kun tuntui etten aborttia kuitenkaan kovin heppoisin perustein tekisi ja punktio epäilyttää juuri keskenmenoriskin (vaikkakin pieni) takia. Suojelusta elossa oleville pikkuisillesi!

Salmix 11+4
 
olen jo pitkään lueskellut foorumia ja teidän kirjoitteluita ja ajattelin nyt itsekin uskaltautua mukaan.

Elikkäs kaksosia odottelen (ultran mukaan poikia olis tuloillaan), viikkoja tänään 25+2. Yhteinen istukka, omat vesipussit, yhteinen suonipussi.

Laskettuaika 19.10.2009.

Olen voinut lähes koko raskauden todella loistavasti, mutta nyt noin viimeisen viikon aikana olen ollut kovin kovin väsynyt ja aika ajoin kovin alakuloinenkin(mistä lie johtuu), selkää särkee ja kolottaa lähes jatkuvasti, kävely alkaa pienen hetken jälkeen kolottaa lonkkiin kovasti, maha painaa ja puristaa jne...mutta kuitenkin nautin kovasti tästä raskaudesta. :)

Alkuun koko raskaus uutinen oli minulle ja miehelleni aikamoinen järkytys ja pisti mielen aivan sekaisin ja tuntui kuin maailamn loppu tulisi..emme osanneet odottaa koko raskautta koska söin pillereitä, mutta parin viikon sulattelun jälkeen alkoi raskaus tuntua ihanalta asialta ja aloimme molemmat odottaa uutta tulokasta, kunnes ultrassa selvisi että kaksin kappalein olisi vauvoja tulossa...sitäkin yhden illan sulateltua on se tuntunut maailman ihanimmalta asialta, enkä vaihtaisi tätä mihinkään.

24.6.2009 ultrassa painoarviot olivat A-poika 608g ja B-poika 563g, saas nähdä paljonko on pojat kasvaneet kun tänään mennään taas kontrolliin, ei millään malttaisi odottaa että pääsee kurkkaamaan mitä masuun kuuluu, elämää siellä ainakin tuntuu kovasti olevan ja aika ajoin meno aikas villiäkin....:)

 
Hei kaikille tuleville monikkoäideille!
Haluaisin kuulla mielipiteenne...onko keneltäkään otettu HCG arvoja verestä monikkoraskaudessanne? Olen nyt viikolla 4+6 ja plussasin todella aikaisin n.8dpo. Takana jo yksi monikkoraskaus, joten halusin käydä verikokeessa ja varhaisraskauden ultraankin ollaan menossa. Sain eiliset verikokeen tulokset (19dpo) jotka oli 1883. Ajattelin josko saisin teiltä kommentteja viittaisiko uuteen monikkoraskauteen ? Omat tuplani nyt 4,5vuotiaita vintiöitä....

t.Tuplis
 
Heippa taas!
Kuukauden kesäloma meni hujauksessa, nyt kaksi viikkoa töitä takana. Tosin tämän päivän saikkuilen vattataudissa kotona.
Tällä viikolla oltiin taas ultraamassa ja pikkuiset oli saaneet mukavasti painoa lisää kahdessa viikossa, nyt kummatkin 700g :) A-vauva on ollut useamman viikon raivotarjonnassa ja B-vauva poikkitilassa. Potkuja satelee päivittäin, B:n potkut tulee välillä oikealle kylkiluihini. Huomenna alkaa rv 26 ja olo on ok. Alaselkä on alkanut ajoittain kipuilla, säteilee oikeeseen kankkuun. Kilometrin / kahden kävelymatkoja enää teen. Painoa on kuitenkin tullut 8 kiloa, tuo selkävaiva lisäksi ja kävellessä alkaa pissattaan vaikka olisi käynyt vessassa ennen liikkeelle lähtöä :D (varsinkin jos vauvat kovasti liikehtii)
Jokos Valkoliljan masukkien potkut tuntuu ulospäin? :) Tervetuloa uusille tuplaodottajille! Jdath, ollaan aika samoilla viikoilla, meillä la 24.10. :) Onko sulle lääkäri jo puhunut koska sairaslomalle laittaa (jos siis olet työelämässä) ? Nyt viimeks kätilö sanoi että viimeistään rv 30 laittais, eli kaksi kuukautta ennen la. Teen toimistotöitä.
Äitiysloma alkaa 19.9. ja ä-pakkauksia täällä odotellaan, muut hankinnat ollaan jo tehty. Ostettiin uutena Brion double wave -vaunut, Gracon turvakaukalot telakoineen, yksi pinnasänky näin alkuun ja hoitopöytä saatiin kaveriltani. Ja vaateostoksia on kans tehty :)
 
Ihan ensin Tupsuliini79:lle: olin tuossa 1,5 viikkoa sitten ultrassa ja silloin lääkäri päätti että nyt sut laitetaan saikulle, eli olen ollut saikulla nyt sitten viime maanantaista jolloin tuli viikkoja tasan 26. Työkseni teen myös toimistotyötä ja vastailen puhelimeen päivät pitkät..istun tietokoneen ääressä 7,5 h päivässä. :)
Tuolloin ultrassa pojilla oli painoa 793g ja 765g ja molemmat poikittain. Tosin nuo ovat niin vilkkaita ja liikkuvaisia että ovat olleet vissiin joka kerta eri asennossa ultrassa..saas nähdä vieläkö poikittain köllöttelevät siellä kun mennään taas keskiviikkona ultraan...:) Lääkärin mukaan olis hyvä jos he nyt poikittain pysyvät niin eivät paina kohdunsuuta, kun siellä on jo pientä pehmenemistä ja lyhentymistä tapahtunut...

Nyt sitten yritän ottaa iisisti kotona, katsella elokuvia sohvalla maaten ja käydä koirien kanssa pikkukävelyillä rannassa ja nauttia aurinkoisista säistä, kun ei "tarvitse" töissä istua...mitenhän tämän 2kk sairasloman kuluttaa ja sihen perään alkaa sitten äippäloma...tosin lääkäri sanoi että näinköhän päästään edes sairasloman loppuun kun on kääröt sylissä...kunhan nyt vielä malttavat masussa olla jonkin aikaa!:)
 
Jdath, samanlaista työtä sitten tehdään, olen puhelinpalvelussa ja istun saman ajan tietsikan edessä :) Meillä on kyllä sellaiset säädettävät työpöydät eli teen välillä puolet päivästä seisten, helpottaa oloa ja masua ei kiristä niin pahasti päivän päätteeksi.
Päivä kerrallaan tässä mennään, vielä ei ole kohdunsuu pehmennyt ja 3cm on pituutta...
Oon alkanut jo miettiä, että mitä rauhallista tekemistä sitä sairaslomalle keksii. Lukemista ja leffoja, sit vois pestä valmiiks vauvojen vaatteita ja ihastella niitä pieniä vaatekappaleita narulla kuivumassa :heart:
 
Täällä imoittautuu vielä yksi mukaan keskusteluihin.
Meille pikku avustuksella tulossa kaksoset. Rv 20+2. Alkuraskaudesta ympärivuorokautinen pahoinvointi, joka helpotti rv 15, tosi rankka väsymys, joka on jatkunut edelleen, mutta lievempänä. Töitten jälkeen ei kyllä jaksa tehdä yhtään mitään. Teen toimistotyötä, asiakaspalvelua, joka ei aina niin helppo paikka. Saa nähdä kuinka kauan jaksan töissä. Neuvolassa varoteltiin heti ekalla käynnillä, että saikulle rv22-24. Sehän on jo kohta!

Toista ultraa odotellaan, joka ihan kohta. Toivottavasti pallerot voi hyvin.

Missä vaiheessa teillä on muuten tutkittu tuo kohdunsuun tilanne? Tutkitaanko äippäpolilla vai ihan neuvolanlääkäri? Mulla ei vielä kertaakaan ole neuvolassa lääkäri tutkinut. Varhaisultrassa katsottiin tilanne edellisen kerran.

Mites teillä on supistuksia? Musta tuntuu, että varsinkin illalla, kun menee makuulleen, niin tulee useampia. Se hieman pelottaa.

Liikkeitä tuntuu jo paljon...tämä on siis toinen raskaus ja liikkeet alkoin tuntua jo aika varhaisessa vaiheessa. Se vaan mietityttää, että miten päin nämä pikkuset oikein ovat, kun liikkeitä melkeinpä vain toisella puolella, mutta ylhäällä ja alhaalla. Hmmmm...ehkä se selviää sitten ulrassa.

:heart:
 
Äitikarhu vm84
Saralin: Mulla alko kipeet supistukset jo 16+6, ja saikulla oon ollu jo 24pv. Kanavaa kuitenki jäljellä 4cm ja sormelle auki, kiintee on. Ainaki mitä viimeks katottiin. Nyt 25+3. Mutta eipä tässä saikulla paljo lepäillä kun kotona 11kk tyttö ja 1v11kk tyttö. Onneks äiti auttaa. :) Supistukset nyt vähän helpottaneet kun saanu oikeasti levätä. Mutta "sinne" sattuu aivan älyttömästi. Mutta onneks jo viikon päästä ä-polille taas tarkastaan tilanne. Mulla katotaan joka kerta ä-polilla (2-4vk välein) tilanne sekä sikiöiden kasvu. Ja kerran oon käyny ylimääräsellä käynnillä neuvolalääkärillä ku oli niin pahat supistukset. Mutta kielsi vaan vaunuilla liikkumisen ja muutenki kaiken muun paitsi "hupiliikunnan". :D Mutta esim. tänään ollu niin huono päivä alaosaston suhteen etten oo kärsiny tyttöjä nostaa lainkaan, paitsi aamulla. Ens maanantaina sokerirasitustesti. Ekassa raskaudessa oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes, toisessa arvot normaalit ja nytki oli alkuraskaudes kaik ok mutta nyt saattaa ollaki koholla ku painoa tullu n. 9kg.

Liikkeistä: nyt vasta alkanu B:n liikkeet ja potkut tuntuun kunnolla, aiemmin ilmeisesti potkinu "vain" sisäelimiä.
 
Teretulemasta joukkoon iloiseen Saralin mun puolesta...:)

Mä kävin alkuun pari krt ultrassa silleen että oli kk väliä ja sitten rakenneultran jälkeen viikosta 20 käynyt äitipolilla 2 viikon välein ja joka kerta katsotaan tuo kohdunsuun tilanne, tänään viimeksi ja hyvältä näytti. Mulla tänään viikkoja 27+2.

Sairaslomalle lääkäri laittoi viikko sitten maanantaina ja tuolloin viikkoja oli tasan 26. Ei paljon kysellyt jaksamista ilmoitti vain että nyt on hyvä hetki jäädä pois..teen päivät istuen asiakaspalvelutyötä puhelimessa. Tosin en valita sairaslomasta, on ihanaa kun voi levätä juuri silloin kun huvittaa ja nauttia vain olemisesta..ja tosin se pitkään istuminen alkaa painaa ja kolottaa ikävästi mulla selkään ja jotenkin puuduttaa jalkoja.

Supisteluita mulla ollut viikolta 20 alkaen..yleensä iltasella mutta helpottaa kun makailee...nykyään niitä tulee aikas useastikin ja varsinkin rasituksesta, mutta oon huomannut että jos lähden kävelylle tai muuten ulos olemaan niin tukivyö auttaa kummasti..ei tule supistuksia ainakaan niin paljon eikä niin äkkiä kävellessä kuin ilman tukivyötä.

Mä tunsin kanssa pitkään liikkeitä vaan toisella puolella ylhäällä ja alhaalla, mutta nyt niitä tuntuu ympäri ämpäri kylkiä ja koko masua myöten..tosin alkaa kaksosilla varmaankin pikkuhiljaa tila loppua kun hurjaa vauhtia kasvavat..:) meillä joka ultrassa kahden viikon välein ovat olleet aina eri asennossa kun edelliskerralla, kaksi viikkoa sitten olivat poikittaisn ja tänään ultrassa A-jätkä raivotarjonnassa ja paino 1040g ja B-poika perätilassa 1046g. 2 viikon päästä sitten taas katsomaan miten menee kaksosilla ja miten päin sillon mahtavat masussa kököttää...:)

Pikkuhiljaa alka tuo synnytys minua jännittää, tämä kun on ensimmäinen synnytykseni, niin ei oikein tiedä mitä odottaa ja jotenkin se ajatus kivusta kai siinä eniten kammottaa ja pelottaa...
 
Äitikarhu vm84
Muuten .... Onkos kellään ketkä jo kotona "loikoilevat" niin muita lapsia?

Nimittäin jos mulla ei olis apua kotona, en pääsis juuri ollenkaan lepäämään. Toinen opettelee kävelemään ja kiipeilee kokoajan joka paikkaan eikä malta päivisinkään nukkua ku max 20min kerrallaan... Toisen sais kyllä esim. telkkarin ääreen että sais ees sen tunnin maata sohvalla mutta toinen pitää kyllä huolen että äiti ei liikaa laiskistu. :D Mä en siis saa kävellä postilaatikkoa pidemmälle.

Ja meiän unirytmi menee niin että nuorempi herää klo 05, takas nukkuun 07, vanhempi herää 07:30, päikkärit nukkuvat millon nukkuvat ja yleensä eri aikaan ja nuorempi menee nukkuun viimeistään klo 21 ja vanhempi puoleen yöhön mennessä. Mies on onneks mun vointini huomioiden alkanu nukuttaan vanhempaa tyttöä että saan yöllä levätä ku yleensä pienempi haluaa yöllä yhden maidon/mehun, jolloin mä siis nousen. Ellen satu oleen niin kipeänä etten pääse sängystä ylös. Mitä on tapahtunu parina yönä...
 
Heippa taas :wave:

Täällä mennään rv 27+3 ja jäin tänään sairaslomalle äippälomaan asti joka alkaa syyskuun puolessa välissä. Saralin, mulla kohdunsuun tilanne on tsekattu joka kerta äippäpolilla, alussa käynnit oli kerran kuussa, nyt 2 kuukautta ollaan käyty parin viikon välein. Kiinteä on edelleen ja 3cm kanavaa jäljellä. Ihan ekalla neuvolalääkärikäynnillä myös katsottiin, ja sit sovittiin etten hänen luona enää käy koska äippäpolille tulee käyntejä niin tiuhaan tahtiin. Neuvolatäti -käynnit on olleet todella vähissä, jutustelua on ollut vaan 3 kertaa tähän asti, ens viikolla seuraavax. Onks muillakin näin vähän?

Pojilla on nyt kokoa 1,1kg ja 1,2kg :) Oli tosi kiva yllätys kun saatiin ultran yhteydessä 4D-ultraus ja kuvia tietysti mukaan :heart: Itselläni on painoa tullut vajaa 11 kiloo, enemmänkin kuulemma sais tulla. Mut en vaan pysty enää syömään kauheita annoksia kun pikkusilla on ahdasta ja mun vatsalaukku litistyksissä. Pitää sit koittaa syödä pienissä erissä energiapitosta ruokaa.

Äitikarhu vm84, meillä ei ole lapsia ennestään joten saan ihan rauhassa olla ja lepuuttaa kun siltä tuntuu. Jaksamisia sulle arjen pyörittämiseen =)
 
Saralin Mulla nyt ei viikkoja ole vielä kauheasti kasassa, mutta olen myös pohtinut tuon kohdunkaulan tilanteen seurantaa. Mullakin katsottiin varhaisultrassa rv 7+4, nt-ultran yhteydessä ei ainakaan mainittu mitään, joten en tiedä katsottiinko. Eka lääkärikäynti ä-polilla on rv 20, joten silloin luultavasti katsotaan ja siitä eteenpäin pitäisi sitten alkaa ä-polin seurannat.

Tupsuliini mulla oli eka neuvola rv 9 ja siitä lähtien neljän viikon välein terkkarikäynti. Neuvolalääkärille en saanut ollenkaan aikaa, kuulemma turhaa kun ä-polilla seurataan, tosin seuranta alkaa rv20. Joten aika samoihin nuo neuvolakäyntien määrät taitaa mennä.

Omaa napaa: Toinen neuvolaterkkari takana. Kuunneltiin sydänäänet ja kahdet löytyi, toiset tosin vaimeina kun kaveri on jotenkin "kauempana". Painoa oli tullut 400g/viikko. Hb oli laskenut rautatableteista huolimatta ja oli 105, joten eipä ihme että oon ollut todella väsynyt. Rauta-annos tuplattiin ja nyt olen kärsinyt vatsakivuista, kun maha on ihan tukossa. Sen verran epämielyttävä olotila, että rautatabut saa kyllä jäädä pariksi päiväksi ottamatta ja luultavasti jatkan yhdellä Obsidanilla jatkossakin. Pitää yrittää panostaa enemmän rautapitoiseen ruokaan.
Lomakin loppui ja paikallaan istuminen on ottanut kyllä enemmän koville kuin aiemmin lomilta palattua.

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille,
Salmix 14+5
 
Tervehdys kaikille ja aurinkoista elokuun alkua :) Olin alkuviikosta rakenne uä:ssä. A oli rt:ssa, paino 400g. B taasen pt:ssa ja hieman painavampi 427g. Toisella olivat munuaisaltaat hieman laajahkot, tilannetta seuraillaan. Muuten kaikki hienosti :) Sukupuolia ei kysytty.

Kolmen viikon päästä eli rv 24 olisi seuraava uä ja samana päivänä terkkari. Kohdunsuun tilanne katsottu vain kertaalle rv 12... Rv 28 jälkeen siirrytään keskussairaalan äitiyspkl:n seurantaan.

Ihanaa olla lomalla, kaikki krempatkin vähentyneet (närästys, selkäkipu jne). Neljä viikkoa vielä tätä autuutta. Pitänee sitten katsoa, mikä on tilanne eli töihin taikaisin vai ei.

Supistelua ollut rv 17 lähtien, nyt täynnä 22. Toivottavasti eivät lisäänny...

 

Yhteistyössä