Kaksosten odottajia v.2009

Moikka, tsemppiä kaikille masujen kanssa ja jo vauvautuneille! Meillä nuo vaavit on jo 9,5kk ja kirineet kasvukäyrissä normiin. Kehitys hiukan jäljessä, muuten kaikki ok. Syntyivät siis rv 34. Älkää unohtako lepoa jos sitä teille määrätty, ja muutenkin levätkää jos mahdollista.
Arki yksin aika haipakkaa kun iskä töissä, huumorilla selvii ja sillä että on askeleen edellä! Onneksi yöt nukutaan suht ok, ei heräillä paitsi kun tutti tippuu eikä löydy sängystä. Sairasteltu vuoden vahteessa 3viikkoa flunssaa ja se oli tosi syvältä kun kumpikaan ei nukkunut. Meille ei tartte tulla edes "vähän flunssasena"..kaikki on hyvin kunhan ei sairasdtella.
Tsemppiä ja voimia kaikille! On nää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania :heart: :heart:
 
moikka! kopion tähän nyt suoraan oman tekstini, minkä tuonne toiselle palstallekin kirjoitin:

"Oma Jäin nyt sitten sairaslomalle. Tämä viikko oli tarkotus olla töissä, mutta viime torstaina illalla alkoi järkyttävät nivuskivut, jotka säteili reisiin ja kylkiin ja selkään. Kirjaimellisesti seisaaltani pyörryin kesken sairaalaan soittamisen. Sitten ei enää kyselty että voidaanko tulla, vaan mies soitti että olemme tulossa! no, kaikki näytti vauvoilla olevan hyvin, omat paikat kunnossa, veri-ja pissakokeet ok, ja kipu laantui ihan panadolilla. Huh, vähän säikäytti ja etenkin mies säikähti ihan kauheesti tietysti. Mie vietin yön varuilta sairaalassa ja pe pääsin sitten kotiin. Koko episodista jäi vaan muistoksi väsymys, johon ei mikään uni määrä tunnu riittävän... mutta nythän miulla on aikaa nukkua

Torstaina on neuvola, toivottavasti ois hb noussu. viime viikol siellä sairaalassa oli 116 eli 3vkoa 2x100mg retaferia ei ollu paljon nostanu (112 edellinen mittaus)

Nyt siis kaikki hyvin, ja totuttelu kotioloon aluillaan. ja nyt sitten alkaa kodin valmistelu vauvoille"

kk76 kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin. Joutuiko teidän pikkuiset olemaan sairaalassa miten pitkään kun syntyivät tuon verran ajoissa?

marylene miten menee? joko alkaa olla vaavit tuloillaan?

hope79 miten sinulla? myöhän aika samoissa mennään?

Soja + nappulat 25+5
 
Tänään oli se kontrolliultra ja kaikki oli niinku pitääkin =) Eli ei merkkejä ennenaikaisesta synnytyksestä, jes! Harmi vaan että ultran teki se kamala mies, mutta tärkeintä että kaikki oli hyvin.

A-vauva oli kääntynyt perätilaan, painoarvio 1614g
B-vauva pää alaspäin ja painoarvio 1597g :heart: :heart:
Hyvänkokosilta kuulostaa :D

Sanoi että leikkaukseen menee jos A-vauva ei käänny, mutta kaipa ne vielä mahtuu kääntymään, ainakin luotan siihen kun ovat joka ultrassa ollut eri päin :xmas:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 30+1
 
Hei!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena :) Ei oo mitään synnytyksen merkkejä. Kovin raskasta kävellä ja siivoilla himassa. Nyt alkaa kyl olla kurkkukipu voiton puolella. Pakko vaan järjestää ja siivoo ennenkuin tulee lähtö. Kroppa kyllä pistää vastaan niin paljon et tulee myös levättyä :)

Marylene ja pikkuiset 36+0
 
kk76: Kiva kuulla kuulumisia kaksosten arjesta. Toivottavasti pysytte terveinä =)

Marylene: Tuossa vaiheessa on ihan taatusti levättävä kun siltä tuntuu. Onko sulla nyt loppuaikana kipuiluja?

BornToLose: Sullahan on hyvän kokoiset kyytiläiset =)

soja: :eek: Jösses että sun nivuskivut on hurjia! Toivottavasti oli viimeinen noin paha kohtaus. Mullakin on ollu sanomista hemoglobiibin kanssa, ei meinaa nousta vaikka mitä tekis ja päällänsä seisois. Mutta kaksoset vie verta niin hirveästi. Sinäkin jäit saikulle, minä jäin itseasiassa täsmälleen samoilla viikoilla ja päivillä myös saikulle. Mulle on ollut aika outoa olla jouten ja saada päivät menemään. On ollut pakko opetella ottamaan rennosti eikä aina olla höösäämässä jotain.

Potkiiko sulla vauvat paljon?

Tosiaan jäin reilu viikko sitten sairaslomalle. Mahassa on edelleen vaivana hirmuiset kohdunkasvukivut, mistä olen koko raskauden kärsinyt. Lisäksi selkä on alkanut renklaamaan ihan huolella. Nämä yhteensä teki sen, etten omassa työssäni enää pystynyt olemaan, vaan itku silmässä odottelin että loppuisi jo työpäivä.

Mun kyytiläiset potkii ajoittain tosi paljon, niille on selkeästi tullut jo unirytmi. Tosin ei mene mamman kanssa ihan samaan tahtiin. Kun klo 23 itse koitan nukkua, niin alkaa mahassa taas pirskeet *huoh*. Meneeköhän niitten unirytmi mahan ulkopuolella samalla lailla?

Hope79 27+0


 
hei

Mahassa käy kova hulina rumpalit kait sieltä syntyy :D
Supisteluja on ollut aika paljon ja huomenna menen käymään kontrollissa äitipolilla kun jalkoväliä särkee siis ei mun mielestä ole häpyliitoskipua vain jotain ihan muuta.

Painoa on tullut kokonaiset 3 kg.
 
pikinen
Ne kivut varmaan taas on et "kuuluu asiaan". Vauvat painaa niin kovasti tonne alapäähän.

kipuja

Tällä hetkellä sattuu häpyluuhun ja kävellessä kirvelee alapäähän.
Jalat on niin turvonnu et nilkat on nkipeinä. Selkä kipeytyy herkästi etenkin istuessa.
Alavatsan nahka niin kipee et on vaikee nukkuu... tietty aina kun herää niin moljoona asiaa pyörii päässä, niinpä nousen koneelle tai siivoomaan.

 
Kiva kuulla taas teidän kuulumisia.
Mulla hb hiukan nousussa, mutta edelleen vain 103. Parina päivänä supisteli aika usein, mutta ei mitenkään kivuliaasti enkä ottanut niitä kovin vakavasti. En tiedä olisiko enempi lepo auttanut asiaa, mutta viime yönä supisteli sitten jo niin kovaa, että soitin sairaalaan ja kysyin miten kauan uskallan tilannetta seurailla kotona. Käskivät ottaa vain särkylääkettä, juoda paljon ja koittaa levolla saada lihakset rentoutumaan. Supistukset eivät olleet vielä niin tiheitä ja säännöllisiä että olis ollu selvä merkki synnytyksen alkamisesta. Onneksi supistukset sitten loppuivat. Aamulla menin nlaan tarkastukseen ja kävin myös ultrassa. Kaikki oli ihan hyvin. Kohdun kaulaa oli vielä hyvin jäljellä, mutta paikat olivat sen verran auenneet että sain pariksi viikoksi supistuksenestolääkettä. Aamulla supisteli vielä aika herkästi aina kun liikuin. Nyt olen ollut levossa niin paljon kuin mahdollista, ja vatsa tuntuu aika rauhalliselta. Nyt vaan on siis koitettava levätä vielä enemmän, vaikka mielestäni olen ollut varsin rauhallisesti muutenkin viime viikot. A vauva tuntuu painavan kyllä itseään alaspäin niin että lantion luut rutisee. Toivottavasti se pari viikkoa ainakin saadaan vielä raskautta pitkitettyä. Muistakaa levätä ja ottaa ne supistelut riittävän vakavasti :headwall:

Nalu 33+2
 
Kurjaa kuulla että monella on niin kipee olo tai pelko synnytyksen ennenaikaisesta käynnistymisestä, tsemppiä vaan kovasti, koittakaa levätä ja pitää mieli positiivisena. Pidän peukkuja että saisitte mahd isoja vauvoja vaikka niitä tietty onkin raskaampaa odottaa :) Sillä meillä vaikka syntyivät lopulta vasta 39 rv:llä, pienen alle kolmen kilon koon kanssa on ollut paljon huolta, ja työlästäkin tietysti kun pitää kolmen tunnin välein syöttää tai jopa herättää syömään, että pysyvät virkeinä ja kasvavat hyvin. Lisäksi määrättiin keskostipat kasvua tukemaan ja nekös oli kalliita (kahdelle noin 150 e, mutta kaipa sen vakuutus korvaa) ja ne lisäksi lisää minun stressiä muistanko antaa ja kumpi on saanut jne. Pidän nyt sitten aika tarkkaa kirjanpitoa molempien syötöistä, nukkumisista ja tipoista. Vieraat sitä aina ihmettelee, mutta yrittäisivät vaan vähillä unilla ja rinnat haavoilla muistaa kuka on saanut mitä ja koska, kun molemmat haluaa välillä tissille puolenkin tunnin välein. :D Juu, imetys on siis yllättävän raskasta ja intensiivistä. Ja rinnat on tosi hellinä, helpottaako se ajan kanssa??? Mielelläni imetän silti, ja painot nousee molemmilla hienosti, mikä on tietty palkitsevaa äidille. :) Mutta päivittäinen kävelylenkki kahdestaan koiran kanssa on kyllä ollut melkoinen henkirako jo nyt aluksi. Oikeesti, imettäessä menee helposti koko päivä, noi siis syö väh. 8 kertaa kumpikin, käytännössä ehkä 10 kertaa vuorokaudessa kumpikin, ja kestot vartista tuntiin laaki. :headwall: Jotenkin oon kuitenkin asennoitunut niin, ettei se maito kovin kauaa riitä näin hyvin, eli vaikka mies tarjoutuu antamaan korviketta öisin, herään mieluummin imettämään. Miten muilla vauvat jo saaneilla imetys sujuu? Olenko mä ainoa jonka mielestä se on näin rankkaa? Oletteko imettäneet vauvoja yhtäaikaa? Meillä se ei vielä suju, jatkan harjoituksia kunhan saavat itse rinnan suuhun - nyt siinä tartteis kokoajan apua kun aina kun vauva päästää rinnasta irti, tarvii toisen tulla laittaa rinta takas suuhun (kun itse kannattelen päitä). Ja hermohan siinä menee odotellessa, vauvoilta sekä äidiltä. :)

Noniin, sellainen imetysvuodatus sitten aamun alkajaisiksi. :) Muuten kaikki menee hyvin, tytöt on tosi helppoja tapauksia, lähinnä nukkuvat syömisten välit, välillä jaksavat "seurustella" sylissä jopa tunnin putkeenkin sylittelijää tuijotellen ja kuunnellen. Mutta muuta kuin nälkäitkua ei ole ollut paitsi kerran kun söin kaalilaatikkoa, otti molemmilla rassuilla kovasti mahaan. Eli sitä ei enää. Vaunulenkkejä käydään säiden salliessa, muuten ollaan vielä viihdytty kotosalla ainoastaan. Vaikka nyt kun ovat jo kuukauden, voisi kai johonkin kauppareissuun tai kyläilemään joskus kokeillakin mennä. Jännittää vaan jos alkavatkin esim kaupassa itkeä kauheasti että mitäs sitten teen.

Sellaista tänne. Aika menee mielettömän nopsaan, enkä olisi ikimaailmassa osannut kuvitella miten rakkaita omat pienet voi olla. Liekö vauvahuuruja vai mitä, mutta mieluiten vaan tujottelisin noita koko ajan ja silittelisin ja suukottaisin. Mun kauniit muruset.
:heart:

Mukavaa viikonjatkoa kaikille, ja vielä, tsemppiä odottaville loppuraskauteen, palkinto on varmasti kaiken kipuilun väärtti!
 
kävin äitipolilla ja tässä kuulumiset

A vauva paino 806g ja B vauva 726g ja vauvat voivat kuulemma hyvin.
Lapsivettä on reilusti ja sain lähetteen yliopistolliseen ultraan että mitä asialle tehdään on kuulemma jo huolestuttavaa.

Supistelut oli tehnyt tehtävänsä harmikseni ja kohdunkaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu pehmentynyt lähden kohta takas sairaalaan ja siellä seuraavat supistelujen määrää ainakin nyt paripäivää sitten päätetään jatkosta

Pikinen ja pikkuneidit viikkoja 25
 

Maha kasvaa, paino nousee, mutta niin pitääkin :D ja oli oikeesti tuo hb myös noussut kivasti, nyt 121, kun 4vkoa sitten 112 ja vko sitten sairaalassa 116. Eli ei tarttee nyt vaihtaa retaferia muuhun valmisteeseen, jatkan sen syöntiä. RR oli ok 117/74, sf-mitta 27cm.

Molempien vauvojen sydänäänet löytyi, taitaa olla istukat jotenkin siinä edessä, vähän piti tätin niitä etsiskellä, mutta löytyivät. A:n syke rauhallisempi kun B:n, mutta niin oli muistaakseni aeimmillakin kerroilla, molemmin puolin 130 olivat. Kai se on ok, kun ei se täti niitä sen kummemmin kommentoinut. Liikkeiden perusteellakin sanoisin, että B on tosiaan vahvempi kaveri, A:n liikkeet kevyempiä, eikä niitä ole niin paljon kun B melskaa jatkuvasti.

Kyselin vähän siitä seuraavasta äippäpolin kontrollista, neuvolassa olikin se viime viikon sairaalareissun teksti, ja sen perusteella terkkari oli sitä mieltä, että jos vointi on ok, eikä mitään erikoista ole, voin elellä sinne asti ihan normaalisti. Ja niinhän se varmasti on, mieli vaan huolehtii vähän enemmän kun olis tarpeen... ja tekis mieli saada varmistus että kaikki on ok...

Kyllä on ollu oikea ratkaisu jäädä kotiin, tänäänkin heräsin klo 8, (nukuin 10h), käväsin työpaikalla parit paperit hakemassa, samalla reissulla nla ja sitten otinkin 1,5h päikkärit... ja äsken kävin noin 20min ulkoilee... tylsää kun ei anna toi massu oikeen kävellä.... no, ehkäpä tässä lähipäivinä pääsis uimaan tai salille, jotain tekis mieli tehdä kun kerran vielä pystyn. Mutta ei miusta ois missäään tapauksessa enää töihin ollut.


Pikinen miten voit? Millon sulla alkoikaan nuo supistelut ja miten paljon niitä oli?

marylene kyllä kuullostaa siun vaivat kurjille, mutta kohta varmasti helpottaa!

hope täällä toinen, kuka alkuun ollut ihmeissään kun saa ja pitää olla vaan =) mutta kyllä tähän äkkiä tottuu. ja luulenpa että kesällä kaivataan tätä rauhaa.... =)

tuplur ihana kuulla että teillä on mennyt kaikki hyvin, vaikka toi imetystouhu kyllä kuullostaa rankalta....

nalu Onko supistelut pysyny kurissa? kyllä sulla on toi hb alhaalla, hui, ite en varmaan pysyis jaloillani. No, ei oo sullakaan enää montaa viikkoa odoteltavaa, kun saat kääröt syliin ihasteltavaksi!

Unohtuko joku?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

soja ja nappulat 26+1
 
Hei!
Toivottavasti Pikinen teillä tilanne tasaantuu ja raskaus etenee hyvin. Olen yrittänyt välttää nyt kaikkea ylimääräistä liikkumista eikä supistelua ole ollut. Aina kun vatsa alkaa tuntua kovalta olen koittanut päästä makuulle. Aika ironista että edellisessä raskaudessa huolena oli korkea verenpaine, jota seurattiin tarkasti, mutta ei sitten kuitenkaan lääkitty. Nyt mun verenpaine on ollut erittäin hyvä, mutta supistuksia estetään verenpainetta alentavalla lääkkeellä, eli verenpaine tulee laskemaan alhaiseksi kaiketi... No, pääasia että vatsassa kaikki on hyvin :D eipä tätä enää montaa viikkoa kestä B)

Nalu 33+4
 
TUPLUR:Toi imetystouhu on oikeesti TOSI rankkaa. Meillä kävi niin että tosiaan asennoiduinsiihen että imetän, mutta kun syntyivät keskosina niin eivät osanneet/oppineet kunnolla rinnalle. Joten pumppasin maitoa pulloon ja se oli myös tosi rankkaa. Vauvathan oli n.pari viikkoa sairaalassa, tai oikeestaan reilun viikon iästä pääsivät nenämahaletkujen kanssa kotilomille. Meillä tarkat syöttöajat oli 3h välein, yöllä 4h. Eli ensin pullosta mitä jaksoivat ja loput piti letkuttaa ruiskulla nenämahaletkuun. Joskus olivat niin väsyjä että nukkuivat syötön yli ja piti suoraan letkuttaa. T'ämä vei noin tunnin ja sitten pumppausta noin tunnin joten noin tunti"luppoaikaa"ennenkuin seuraava ruljanssi alkaa. Anyway, pikkuhiljaa oppivat pullosta paremmin syömään ja reippaammin, letkut poistettiin lopullisesti n.3viikon iässä. Poika oli sitä ennen ollut myös osastolla kun sai hengitystie infektion ja jouduttiin letku laittamaan takasin, muutaman kerran kotilomalla jouduttiin myös palamaan osastolle kun toinen repässy letkun kokonaan pois ja laitatettiin uusi. Imetystä yritin mutta ei onnistunut ja vauvoilla kerkes mennä hermo ja äidillä, yöllä pumppaaminen "hiljaisena hetkenä"oli koomista kun sähköpumpusta kuulu kamala surina. Oli aika helpottavaa lopettaa pumppailu kun vauvat oli 2kk ja isä meni töihin. Yksinkertaisesti se oli mahdottomuus kun olin yksin ja aikaa ei ollut pumppailla vaikka maitoa olisi riittänyt. Onneksi kukaan ei syyllistänyt: neuvolassa kehuttiin että pitkään jaksoinkin pumppailla ja kun vauvat alkoivat saamaan enemmän korviketta, niin meillä nukuttu yöt syömättä. Luxusta! Jotemn jos imetys ei onnistu-nou hätä-yhtä hyvä olet vaikka annat korviketta ja todennäkösesti vauvat nukkuu paremmin kun syövät hyvin ja pystyt seuraamaan mitä saavat maitoa. Meillä oli tarkat maitomäärät mitä piti antaa syötöillä ja niitä nostettiin tasasin väliajoin, en tiedä miten imettäessä olis muka pystynyt seurailemaan että saavat tuon annoksensa. Ja vinkki: Pitäkää aluksi vaikka kirjaa: Meillä oli pieni vihko/liitutaulu jossa kellon ajat ja maitomäärät sekä muistutus millä syötöllä annetaan d-vitamiinit, keskostipt ja lisäraudat, lisäksi vatsakipuihin meni pojalla cuplattomat ja molemmilla menee relatipat. Lkeskostipat lopetettu mutta muut ,menee, lisärauta 1v ikään asti.
Tsemppiä kaikille!
 
no niin nyt sitten kotona maataan lepoa tuli seuraavat 10 viikkoa

keskiviikkona menen sitten oulun yliopstolliseen tutkimuksin ja päättävät sitten mitä lapsivedenmäärälle tehdään vai tehdänkö mitään.

kauhia maata täällä ja kahtoa kun toiset tekee hommia mutta kait tähän tottuu kun menee vielä pari päivää mutta mitä en tekis pikkuisten takia ja mielummin kotona mitä sairaalassa.

supistelua mulla on ollut useampkin päivässä a nyt ainakin näyttää että ne helpottaa aikapaljon kn makaa.
 
Moi!

pikinen
Hienoa jos vaan maltat olla :) Mut tietty joskus on vaan pakko

Meillä kämpässä uusiksi laitto meneillään. Mä oon vaan pääasiassa istunu ja antanu ohjeita. Sitten huomasin ettei sekään ole hyväksi, koska jalat ovat aivan turvoksissa polvista alaspäin ja kävelee ei pysty kun reisiin ei varmaan veri kierrä.
Yöllä on edelleenkin noustava, koska jalat puutuu. Maha ja selkä hajoilee.
Ajattelin tänään soittaa ja kysyy voisinko aikaistaa äippäpolin kontrollia, koska haluaisin käynnistyksen ihan näiksi päiviksi.

Neuvola

Viime kerralla esittäytymässä kävi perhetyöntekijä ja sovittiin, että tulee käymään meillä ekalla kerralla kun terveydenhoitajakin tulee.
Painoa on tullu +25 kg, joten olen vaappuva hippo.

Kauppareissut on mun kohdalta jo ohi, osoittautuvat liian rankaksi.

Marylene ja pikkuiset 36+6
 
Heippa taas!
Jokos mahtaa Marylenellä olla vauvat kainalossa, vai vieläkö viihtyvät masussa... Mitäs muille kuuluu?
Mulla oli ma ultra. Vauvat ovat n. kaks kiloisia. A:sta on vähän hankala saada jo pään mittaa, kun on niin alhaalla. Nyt oli B:kin kääntynyt rt:hen. Estolääkitys lopetetaan huomenna. Vähän jännittää... Tänään oli neuvola. Verenpaine oli vähän korkeampi kuin ennen estolääkityksen aloittamista, joka siis on vp:ta alentava lääke, hmm :/ Mielenkiintoista nähdä paljonko se on seuraavassa mittauksessa. A ei taida päästä enää kovin paljon liikkumaan, kun on aika rauhallisesti. Se keskittyy enemmän tuohon alaspäin painamiseen. B melskaa sitten senkin edestä. Koko vatsa heiluu kun se hakee itselleen hyvää asentoa :D .

Nalu 34+4
 
oulussa lääkärissä käyty ja lapsivettä ei ole niin paljon että asialle täytyisi jotain tehdä.

Vauvat paino 718 ja 730g ja muutenkin kaikki oli hyvin. Voi kun olisin itekki noin pitkkällä että saisin odotella vauvoja syntyväksi nyt on vaan mielessä että kunhan pysyy vielä mahassa vaikkakin oulussa lääkäri sanoi että ei tarvi olla niin täydellisessä vuodelevossa koska ne uskovat että tämäkin raskaus menee niinku muutkin että eka makkuuttaa ja sitten ei meinaa syntyä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
En muista vielä ilmoittautuneeni mukaan, joten täällä ois 23v kaksosten odottaja, kolmas ja neljäs ois tulossa, kesäkuun 4. ois laskettu aika, saatiin maanantaina tietää ja onhan tässä ollut "sulattelemista" miehellä enemmän kuin minulla.

Ennestään meillä on 04 poika ja 07 tyttö, joten vilinää riittää, apujoukkoja onneksi jonkun verran, joten emmeköhän pärjää, ainut huolenaihe nyt on uuden asunnon löytäminen (vuokra) kun tämä nykyinen on kolmio ja tänne ei mitenkään mahduta vauvojen synnyttyä ja muutenkin uutta etitty yli 1½ vuotta ja yhtä vaan tarjottu, joten epäilys uudesta kodista ennen kesää on aika kaukana

Mutzilla ja kullanmurut 9+6
Jahas, en ole tänne aiemmikn tainnutkaan kirjoittaa että meidän pojat syntyivät rv:llä 18 sydämen alle menehtyneinä, onnea teille muille odotukseen ja vauvojen kanssa jaksamiseen, meillä oli sit mukana kaikki tyypilliset ongelmat kaksosodotuksessa :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
En muista vielä ilmoittautuneeni mukaan, joten täällä ois 23v kaksosten odottaja, kolmas ja neljäs ois tulossa, kesäkuun 4. ois laskettu aika, saatiin maanantaina tietää ja onhan tässä ollut "sulattelemista" miehellä enemmän kuin minulla.

Ennestään meillä on 04 poika ja 07 tyttö, joten vilinää riittää, apujoukkoja onneksi jonkun verran, joten emmeköhän pärjää, ainut huolenaihe nyt on uuden asunnon löytäminen (vuokra) kun tämä nykyinen on kolmio ja tänne ei mitenkään mahduta vauvojen synnyttyä ja muutenkin uutta etitty yli 1½ vuotta ja yhtä vaan tarjottu, joten epäilys uudesta kodista ennen kesää on aika kaukana

Mutzilla ja kullanmurut 9+6
Jahas, en ole tänne aiemmikn tainnutkaan kirjoittaa että meidän pojat syntyivät rv:llä 18 sydämen alle menehtyneinä, onnea teille muille odotukseen ja vauvojen kanssa jaksamiseen, meillä oli sit mukana kaikki tyypilliset ongelmat kaksosodotuksessa :'(
:hug: :'(
jaksamisia koko perheelle!!
 

Yhteistyössä