Kaksosten odottajia v.2009

mitäs tänne muuten kuuluu? Pikinen lepäilet sopivasti? Marylene, joko joko? hope79? Nalu ? muut?

Itselleni ei erikoista, nyt alkaa mahan kasvaminen todella tuntua. Liikkua olen vielä koittanut, käynyt uimassa/vesijuoksemassa, salilla ja pienillä kävelyillä. Liikunnat kevyitä ja lyhyitä, 20-40min. Hyvä olo aina tulee kun vähän jaksaa. Eilen illalla kyllä mahaa kovotteli, samoin nyt. tämä istuminen varsinkin ei tee hyvää... joten jokapäiväiseen tapaani lähden tästä kohta päiväunille.

Meillä kovasti odotellaan seuraavaa ultraa joka on perjantaina. Kyllä taas haluaa varmuuden siitä mikä on tilanne nappuloilla ja itsellä.... ja miten uskaltaa/saa elämää jatkaa... Seksiäkään en ole nyt viikkoon uskaltanut harrastaa vaikka mieli tekisi... jotenkin sitä vaan kaiken maailman kauhukuvia tuolla päässään saa kehitettyä :headwall:

Nappulat liikkuu toisina päivinä tosi paljon, ja välillä on sitten päiviä että liikkeitä vaan harvakseltaan? onkohan se normaalia.... nyt ollut taas pari rauhalllista päivää ja se tietenkin huoletta....

no, lähden nyt tästä vaaka-asentoon, aurinkoisia päiviä kaikille, ja kirjotelkaahan kuulumisia, mie luen kyllä monta kertaa päivässä, vaikka ei tule aina itse kirjoiteltua...

soja ja nappulat 27+6
 
Mutzillalle voimia :hug:

Täällä voidaan vaihtelevasti. Yöt on kaikkein pahimpia, selällään ei pysty olemaan ja kun vaihtaa kylkeä niin se sitten sattuu mahaan |O Nukun 2-3 tunnin pätkissä. Maha on kasvanut ihan mukavasti, moni on sanonut ettei uskoisi että siellä on kaksi. Painoa on tullut 8 kiloa. Liikkuminen on sellaista vaapottamista Lääkäri sanoi että voin tehdä 15-20 minuutin kävelyjä kerralla, on nuo supistelut tullu vähän ongelmaksi. Kovasti tenavat potkii ja kuten sojalla joinakin päivinä on hiljaisempaa ja seuraavana päivänä monotusta tuleekin urakalla :LOL:

Olipas omanapainen kirjoitus, on niin karsea flunssa että kömmin peiton alle. Voikaahan mammat hyvin!

29+0
 
joo lepäillään täällä sopivasti :LOL:
silleen ettei supistele.

Maitoa tippasee toisesta rinnasta että varmaan jo yhden syöttäisi.

Hope79 no nuo yöt nyt on mitä on täälläkin jos se on jo valmistautumista vauvojen tuloon.

Juu mulle iski mahtauti ja meillä sitä nyt on ollut likalla oli noro ja mies sairasti viime viikolla ja nyt mulla ja mies keikalla.
 
Täälläkin vielä yhtämatkaa vaaputaan pikkuisten kanssa. Verenpaine on tosiaan noussut niin kuin pelkäsin. Virallista lausuntoa asiasta ei vielä ole, kun neuvola on vasta torstaina. Kotimittarilla muutaman kerran mittaillut ja alapaine koholla niin kuin edellisessäkin raskaudessa :( . Toivottavasti se ei aiheuta ongelmia. Nyt on vatsa pudonnut jo niin alas että lähtö voi tulla milloin vain. (Tai sitten antavat odottaa itseään vielä pitkään.) Kunnon supistuksia ei ole tullut yhtään, vaikka estolääkitys lopetettiin. Tänään aloin jo laittaa vauvojen vaatteita kaappiin ja keräillä muitakin tavaroita esille.

Nalu 35+2
 
Moi!

Synnytys käynnistettiin rv 36+6 alkavan toxemian vuoksi. Ihan hyvä siis et menin valittamaan turvotuksesta.
Epäidenttiset pojat syntyivät ke 10.3. A-vauva 51 cm 3760g ja B-vauva 50 cm 3050. Aika isoja et miten mahtuivat mun mahaani :D
Painoarviot molemmille olivat 3 kg. Joten nekin vaan suuntaa antavia.

pikinen
Ajattelin vaan ku itse en malttanut levätä ollenkaan. Vasta synnytyksen jälkeen ,koska en pystyny olee pystyssä.
Perhetyöntekijät tulevat tänne, koska mun on mahdollista pyytää heitä viikottain avuksi kotiimme.

soja
kyllä se on ihan normaalia että aina vauvat eivät liiku yhtä paljon kuin toisena päivänä

Marylene ja kääryleet (38+3)
 
marylene Onnea koko perheelle! :flower: :heart: eipä ole ihme, että olosi oli tukala jo hyvän aikaa, kun pojat olivat noin reippaan kokoisia, ihan vaikka olisivat olleet yksinkin.

oma tänään käyty ultrassa, molemmat vauvelit 1160gr ja A raivotarjonnassa ja B ylhäällä poikittain. Kohdunsuu oli nyt lyhentynyt 3vkon takaisesta 3,6cm nykyiseen 2,7cm eli aika paljon? ilmeisesti oli kuitenkin napakka ja hyvin kiinni. seuraava käynti 3vkon päästä. olisi ollut jo ehkä 2vkon päästä, mutta just ois ollu pitkäperjantai, joten siirrettiin sitten viikolla. Seksiä ei saa enää ilman kortsua harrastaa, joten voi nyt sit jäädä meiltä kokonaan, kun ei siitä oikeen tykätä.... muuten saa hissukseen liikkuilla, mutta kovisteluja tms. pitää nyt tarkkaan seurata ja levätä kun tuntuu. Niin olen kyllä tehnyt nytkin ja aion olla vielä tarkempi itseni kanssa jatkossa. Muuten oma olo ollut ok, ei mitään kipuja tms. toki kolottaa ja painaa ja ahistaa välillä, mutta ei mitään pahempaa. ja nappulatkin on ollu taas viime päivinä erinomaisen aktiivisia... :D

nyt pötkölleen, oli melkein liian pitkä päivä, kun kävin sairaalassa ja työpaikalla turisemassa sekä kaverin kanssa syömässä ja shoppailee... 5h reissun päällä.... mut meinaa hyytää.... ja tuskin tästä ihan kohta helpommaksi muuttuu...

soja ja nappulat 28+2
 
Meille olisi tulossa kesällä kaksoset. Ikää minulla on nyt 34v, kesällä jo 35v ja entuudestaan löytyy kolme prinsessaa. Tähän asti on mennyt todella hyvin ja ainoastaan iskias vaivaa, mutta sekään ei vielä kokoaikaisesti. Vielä ei tiedetä tulevien sukupuolia, mutta jotenkin sitä vaan ajattelee niidenkin olevan tyttöjä kuten sisarustenkin.

Liplatus 24+2
 
Onnea Marylene! :flower: Hyvän kokoiset vauvat on ollu mahassa =) Hienoa että voitte kaikki hyvin. Tule kertomaan arkikuulumisia kun ehdit.

Tervetuloa Liplatus =) Aikamoinen tyttökatras tulee jos vauvatkin ovat tyttöjä.

Soja: Jäi mietityttämään toi kortsuasia. Lääkäri sanoi ettei ilman kumia enää? Mistä syystä? Mulla oli kohdunkaula viimeksi (2 vkoa sitten) 2,5 cm, eikä kukaan lääkäri ole kieltänyt seksiä millään lailla, eikä kumeista ole ollut mitään mainintaa. Mulla on sama juttu, jos on vähän "rankempi" päivä (shoppailua jne. ;) ) niin kyllä iltapäivällä on ihan naatti. Ei vaan jaksa enää.

Hope79 ja sintit 29+4
 
hope ihan kysyin siitä seksistä, kun se oli meitä mietityttänyt. Lääkäri sanoi, että tosiaan kortsua kannattaa käyttää kun siemennesteessä on joku aine (en muista mikä...), mikä kypsyttää kohdun kaulaa, ja voi aiheuttaa supisteluja. Tämä oli jostain luettu ja siksi kysyttiinkin. Mutta muuten ilmeisesti sais vielä jatkella hommia ;) Lääkäri oli vähän vanhempi nainen ja meinas melkeen ensin säkeentyä kun kysyin, mutta kätilö heti sanoi, että niin, tästähän olisikin pitänyt muistaa mainita. Tähän aineeseen kai se perustuu se vanhan kansan viisaus millä saadaan sitten synnytys käyntiin loppuvaiheessa.... :D
 
Marylenelle kovasti ONNEA pojista :)

Täällä edellään tunteiden vuoristorataa, nyt kun synnytys alkaa pikkuhiljaa lähestyä. Välillä pelottaa, että miten tästä selvitään ja seuraavana päivänä odottaa innolla että näkis vauvelit jo. Onko teillä muilla tällaisia vuoristorata tunteita? Ja miten te joilla lapsia jo ennestään olette selvinneet arjesta ? Meillä ennestään 6 ja 3-vuotiaat tytöt. No onneksi kesä on tulossa ja pukemiset edes helpottaa :)

hyviä vointeja kaikille :)

Senni ja nuput 33+4
 
Silloin tällöin käyn kuulumisianne lukemassa. Tosin en muista koska viimeksi olen tänne mitään kirjoittanut :ashamed: Uusia tullut sen verran, että pieni kertaus varmaan paikallaan :D Meidän kaksoset syntyivät rv25+3 poika 860g ja tyttö 630. Nyt jo hirmu paljon isompia poika melkein 5kg ja tyttö lähentelee 4 kiloa. Tarkat mitatkin olisi, mutta laiskuus estää tarkistamasta....
Meillä meni keskola-aika hyvin kotiuduttiin pari viikkoa ennen laskettua ja nyt ollaan kotosalla oltu melkein kolme kuukautta (muistinko edes siitä tänne kirjoittaa). Hiukan arkea rajoittaa, kun kaksosia ei saa mihinkään oikein viedä. Eli kaupat, perhekerhot on eieieiei. Infektio vaaran vuoksi. Ulkoilemaan ollaan vihdoin päästy, kun pakkaset hellitti. Meillä kun oli ehdoton ulkoiluraja -10 ja suositusraja -5. Mutta muutenhan elellään tavallista vauva-arkea eikä keskosuus siihen vaikuta.

Välillä on melkoinen hulina kaksosten ja 2vuotiaan halutessa huomiota samaan aikaan |O Pakko on ollut oppia sietämään, ettei kakkien tarpeita van pysty täyttämään yhtäaikaa ja tämän vuoksi joku välillä joutuu itkemään hiukan kauemmin. Kovasti odotan kesää, jos lämpimät ilmat hiukan helpottaisi. Päästäisiin ainakin ulkoilemaan B)

Onnea odotuksiinne :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Meidän sydänkäpyset päättivät ottaa varaslähdön B-vauvan napanuorablokin takia. Sektio rv 30 +2, A-tyttö 1385g ja B- poika 920g. Nyt viikon lastenteholla oltuaan tilanne tasaantunut ja äidin sydäntäkään ei niin purista. Ihana kuulla Hipkukka , että teidänkin pienet ovat noin hyvin kasvaneet. Antaa uskoa, että kyllä tästä selvitään :heart:

-tiki-
 
Hipkukka: Kiva kun kerroit kuulumisia. Pienestä teidänkin vauvat ponnistaa. Mutta hyvä että olette päässeet kotiin.

Tiki-71: Ehdinkin jo miettiä että mitä sulle kuuluu, me kun mennään aika samoilla viikkoilla ja päivillä. Otti sinunkin pienet ison varaslähdön :eek: Paljon voimia sulle, kyllä lapsukaiset siitä kasvaa isoiksi ja vahvoiksi.

30+0
 
senni teille tulee kyllä vilinää ja vilskettä kerralla lisää reilusti! Huh! mutta niin paljon myös onnea ja iloa! Mukavan pitkällä alkaa jo raskaus olla. Onko sinulla mitään tietoa synnytystavasta? Tai ajankohdasta jos meinaa mennä pitkälle? Toivotaan nyt että vauvelit vielä pari viikkoa ainakin kyydissä viihtyisivät.

Hipkukka Ihanaa, että teillä on kaikki lähtenyt ihan hyvin menemään, vaikka pienokaiset niin kovin aikaisin päättivät tulla maailmaan. Kiva kuulla kuulumisianne.

Tiki Voimia raskaaseen aikaan, voi vaan kuvitella mikä huoli teillä on pikkuisista. Onneksi tilanne nyt kuitenkin ilmeisesti jo vähän rauhallisempi.

Pikinen ei oo tullu maitoa. Miten muuten voit?

Liplatus tervetuloa!

nalu vieläkö on vauvat masussa vai joko kainalossa?

Oma tänään varattu aika synnytysvalmennukseen. Muuten en edelleenkään oikein ole ymmärtänyt että meille kohta vauvat tulossa... itseni tuntien kaikki järjestelyt tulee jäämään viime hetkeen... ja todennäköisesti kesken :LOL: Perusolo ollut ihan hyvä, aika paljon pitää jo päiväsaikaankin olla pitkällään. Helposti rupeaa masua kovottelemaan, en ehkä supisteluksi sanoisi, mutta pelkään aika lailla että kaikki rasitus turhaa kypsyttelee paikkoja, joten olen vaan lepäilly. Tai, no viikonloppuna oli vielä vähän liikaa touhua, esim. pilkilläkin kävin... :ashamed: Nyt oon rauhottanu menoa. Eilen uimassa, se teki hyvää. tänään vaan kaupassa käynti ohjelmassa.

Miten teillä kellä on kovin etuajassa vauvat syntyneet, onko siitä ollut jotain oireita/ennakkovaroituksia, vai tuleeko se vaan ihan puskista? Itse mietin tätä ja koko ajan mietin mitä voin tehdä pitkittääkseni vauvojen masussa oloaikaa...?

Aurinkoista viikonjatkoa kaikille,

Soja ja nappulat 28+6
 
hei

Joku kirjoitti tuosta hellyydestä. Mä olin joku aika sitten semmoinen että mua inhotti jos muhun koskettiin oli se sitte lapseni tai mies nyt taas voisin halia koko ajan olis niin ihana ottaa toi vanhinkin tyttö syliin ja halia sitä mutta kun ei mahu. Mieheni tekee nyt yö vuoroa ja minusta tosi tympeää kun joudun yksin nukkumaan ei oo ketään kenen viereen nukahtaa ja halia. Halutkin tuli takas on vaan kaks estettä lääkäri kielsi seksin ja rinnoista tippuu maitoa joten miehen halut loppuu sitten siihen :ashamed:

Maira kyllä tässä jo vähitellen rupee tuntuun siltä että vois jo mahasta luopua kun ei taivu minnekään. Kattilakaapin perukoille on ihan turha pyrkiä jos ei sitten oo polvillaan.

Tiki-71 Onnea pikkuisista ja voimia sairaala aikaan.

Soja hyvin täällä menee nyt supistukset pysyy kurissa kun muistaa levätä silloin kun tuntuu ettei jaksa ja nostele mitään raskaampaa.
Yöt menee hyvin jos 10 menee nukkumaan niin kroppa herättää viimeistään puoli 9 kun on hirvee pissa hätä ja lantioita särkee. Häpyluuta juilii armottomasti ja kylkiluista tuntuu tila loppuvan.

Olen kuulemma oppinut kuorsaamaan mitä en ennen ole harrastanut olin aamullakin pärrännyt ihan hirveenä ja mies oli miettinyt korvatulppien hankintaa :LOL: Meillä oli viikonloppuna likan kaveri kylässä ja kun palautin sen kotia kysyin tuletko uudelleen tuumas vaan että jos se teidän isä ei kuorsaa niin paljon että saa nukuttua nyt se paljastukin minuksi se kamala kuorsaaja :LOL: :LOL:
 
Hei!
Onnea vauvoja saaneille ja voimia vielä odottaville. Täälläkin edelleen odotellaan. Kävin jo ma-ti välisen yön viettämässä sairaalassa, kun oli koko ma päivän supistellut ja illalla alkoivat olla välillä jo melko kovia supistuksia. Tai välillä vähän kovempi ja sitten pari laimeampaa ja taas jokunen kovempi ja tulivat 5-6 min välein. Mutta päättivät sitten pikkuiset kuitenkin vielä pysyä sisällä ja aamulla ei sitten enää supistellut oikeastaan ollenkaan. Kohdunkaula aukesi n. 3 senttiin mutta seinämät edelleen paksut. Aamulla olin itsekin sitä mieltä, että paras vaan lähteä takaisin kotiin odottelemaan kun ei enää yhtään tuntunut siltä, että olisivat syntymässä lähiaikoina. 6.4. on seuraava ultra ja sanoivat että sitten aletaan jo varmaan käynnistelemään jos ei ennen sitä tapahdu mitään. Eli jännää on. Saapi nähdä vieläkö aamulla ollaan kotona ;)
Nalu 36+3
 
Hei!
Mitäs teille kaikille kuuluu? Täällä sitä edelleen ollaan kotona :headwall: Alkaa olla jo niin täysinäinen olo, että mun puolesta saisivat syntyä jo... enempää ei mun kehoon oikeen mahdu! Mutta vatsassa siis oltu ihan rauhallisesti. Eipä niillä tunnu nyt olevan aikomustakaan tulla ulos :D . No, tiistaihin asti aikaa...

Nalu 37+3
 
Nalu: Sun vauvat haluaa odotella vielä vähän lämpöisempiä kelejä :D Mahtaa olla sulla tukalat oltavat noilla viikoilla. Mulla menee jo nyt hermot tän kessin kanssa. Ei ole enää montaa yötä tiistaihin, kyllä se sieltä tulee. Ellei siten tule oikein aurinkoisia päiviä ja vauvat päättää ottaa spurttilähdöt ennen sitä. Kerrohan kuulumisia sitten!

Hope 31+2
 
nalulla onkin mielenkiintoiset paikat... voin vaan kuvitella että tosiaan alkais olla valmis jo saamaan vauvat maailmaan. Onnea viimeisiin päiviin!

tänään käyty neuvolassa, hb oli nyt peräti 132, eli noussu tosi hyvin, RR 115/77 eli hyvä. Nappulat molemmat tosi lähekkäin ja päällekkäin tuossa oikeella puolella ja B varsinkin tunkee itteensä niin ylös että meinaa massu ja keuhkot litskaantua. Neuvolantätikin luuli ensin että miulla ois supistus menossa, mutta sanoin että tollanen kova se on aina.. ja kyljistä ja alhaalta massu on ihan pehmyt. Sokerirassariin vielä ensi viikolla, oli täti sen aiemmin unohtanu, sanoi että se on rutiini nykyisin yli 25v ensisynnyttäjille. Hyvä että se tehdään, ei tarvii jänskäillä sitä asiaa, on tässä muutakin jänskättävää.

Olo ollu periaatteessa ihan ok. aamupäivät ihan pirtee, sitten päiväunet on kyllä jo iltapäivällä tarpeen ja iltaisin sitten aika väsynyt ja painava olo.... mutta kuulunee asiaan. alkuyöt hankalia, ei meinaa asentoa löytää, mutta sitten kun saa unen päästä kiinni, niin useemman tunnin olen saanut kerrallaan saanut nukuttua. Turvotusta ollut nyt ekan kerran parina päivänä, taitaa kohta pitää sormuksista luopua..... katsellaan nyt. Painoa tullut nyt lähtöön 10-11kg eli ihan kohtuullisesti.

Jännittää ihan kauheesti miten se kohdunkaulan tilanne on kehittynyt.... sille kun ei voi itse oikeen mitään. Mikään muu tässä hommassa ei nyt kyllä jännitäkkään. kun vaan sais vauvat terveinä ja riittävän myöhään maailmaan.

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille, kirjoitelkaahan kuulumisia!

soja ja nappulat 30+1
 
voi osa jo noin pitkällä ja osa jo saanut mulle lääkäri puhu vielä 4 lisäviikosta ja sitten saavat jo tulla jos tulevat vaikkakin tahtoisin että menis sinne 36 viikolla niin ei olisi niin pitkä matka synnyttämään jos synnytys matkasta saa sillä kutistettua 75km on ihan kiva ja perheen käynnitkin on helpompia koska meillä ei oikeen ole löytynyt lapsille hoitajaa mun sairaala ajalle jos mieskin tahtoisi olla mukana.

Yöt rupeaa menemään semmoiseksi pätkä uneksi on huono asento, on kuuma ja viime yönä lumet tipahteli katolta hirveellä jytkeellä.

Meidän oli tarkoitus mennä kyläileen näin pääsiäisenä mutta tavalliseen tapaan mieheni on vieläkin töissä juuri soitin hälle ja oli vielä nukkumassa 21 tunnin työvuoron jälkeen ja työt vielä jatkuu
 

Yhteistyössä