Kaksosten odottajia v.2009

pikinen mites siulla olikaan viikkoja? taidettiin aikasamoissa mennä? Jaksuja, toi öiden pätkiintyminen on ärsyttävää... samaa vikaa täällä. mutta onneks esim. tänään nukahdin vielä puol 8 uudestaan ja heräsin vasta puol 11 :D Mutta miullapa ei ookkaan mitään velvotteita tässä vielä.... Toivottavasti pääsette pääsiäisreissulle.

soja ja nappulat 30+2
 
soja joo samoissa mennään aikalailla mulla nyt 29+2 viikon jälessä tullaan.

Joo no mä koitan aina päivällä levätä jos vaan mahdollista mutta näin väliaikais yh:na aika hankalaa kun kotona kaks koululaista ja velvotteita riittää. mäkin heräsin 7 jälkeen kävin juomassa ja kömmin takas likka sitte aloitti ennen 10 äiti soita mulle kaveri mitä tehdään jaksatko jo ylös potkiiko siskot kyselyn mutta onneksi kilttinä likkana keitti mulle aamu kahvit ja toi sänkyynkin että hän vois vielä hetken maata :D sulonen pikkuinen.

Soittelin tuossa mieheni kanssa ja sanoi tulevansa huomenna illalla tai yöllä no mä sain apulaisen ja laittelen nyt tätä kämppää hissukseen kuntoon. Reissuun emme kerkeä koska mieheni lähtee taas maanantaina aamusta ja tulee vasta perjantaina kotia mutta toisaalta parempi näinkin kun kuukauden pakkolomalappu.
 
jaahas, tänään oli rutiinikäynti polilla, ja vauvat kasvaneet hyvin, molemmat arvioitiin miltei 1800grammasiksi, virtaukset yms. ok. Mutta,mutta... vauhdijas kasvu oli tehnyt tehtävänsä ja paikat pehmenneet.... en oikeen jaksanu päästä perille, muuta ilm. kohdusuu enää n. 0,5cm, pehmyt, mutta kiinni kai kuitenkin. nyt sitten olen ainakin viikon täällä sairaalassa, wc-lupa on, mut muuten pitkällään. supisteluja ei kuitenkaan onneksi juuri ole, kovottelua välillä ja sitä tuossa vähän seurattiinkin, mut ei ssurempaa aihetta huoleen kai.


mitäs muille? onko vauva kuulumisia?? pikinen ootko saanu lepäiltyä?

onko teillä kokemuksia tälläsestä tilanteesta? kovasti huolettaa, ettei nappulat nyt vielä ainakaan pariin viikkoon syntyis :|

no, nyt makaan, katon telkkarii ja kiva kun mies toi läppärikin =)

mukavaa viikonloppua kaikille

soja ja nappulat 31+2 (vasta)
 
joo oon :D mies kävi taas yön kotona ja lähti uudelleen palaa sunnuntaina ja lähtee taas maanantaina levätty on :LOL: :LOL:

jännällä odotan keskiviikon ultraa kuinka meillä on vauvat kasvanut sitten on jo 31 viikkoa.

stemppiä sairaala oloon. Onkohan muut jo saanut kun on tää palsta jo niin hiljentynyt
 
Täällä ollaan.

Soja Hurjasti on paikat pehmenneet sulla. Nyt tosiaan vaaka-asennossa katselet maailmaa. Toivottavasti vauvat pysyy vielä monta viikkoa matkassa.

Mun sintit oli pari päivää sitten 1600 g molemmat. Aika paljon pienempiä kuin sulla :/

Jaksamista sairaalaan, hyvä kun sulla on edes läppäri ajan kuluksi.

Hope79 ja sintit 32+4
 
täällä ollut vähän huolta ilmassa, välillä nappulat liikkuvat vähälaisesti, mutta sitten on kuuneltu sydämiä niin siellä ne vaan jyskyttää johtuisko tuo vähempi liikkuminen jo tilan puutteesta. Nyt on suunnitelma se että 34 viikolle asti oon täällä jos sinne asti päästään. Supisteluja ei ole, mutta yöllä alkoi runsaampi, märkä valkovuoto, paritkin pikkarit meni, sitä on nyt 2 kertaa testattu, ei pitäs olla lapsivettä.... mutta arvatenkin tämä nyt epämukavampi muutos tilanteessa

niinkun muissakin asioissa, seurataan, seurataan.... ultra huomenna tai torstaina kai.... pakko vaan uskoa että kaikki menee hyvin ja päästäis vielä eteenpäin...

anteeks, nyt vaan omaa

soja ja nappulat 31+6
 
Täällä taas.
Tänään kotiuduttiin sairaalasta. Kaksi tyttöä syntyi käynnistyksellä 6.4. viikkoja 38+2. A 2690g 47cm ja B 2980g 49cm. Molemmat syntyivät normaalista alakautta, ikäeroa 8min. Synnytys meni niin hienosti kuin vain voi toivoa, ei yhtään tikkiä joten toipuminenkin on aika nopeaa. Jatkuva syöttäminen vie voimia, mutta maitoa tuntuu ainakin nyt tulevan hyvin. Nyt kun vain saisi jonkinlaisen rytmin tähän arkeen.

Nalu ja pikkuiset
 
Onnea Nalu! :flower: Ihan unelmasynnytys.

Soja: Koita jaksaa siellä sairaalassa. Ikävä käänne tullut, mutta pääasia että vauvat pysyy sisällä.

( . ) Olo alkaa olemaan tukala mahan kanssa, mutta muuten kaikki ok. Pysyn tekemään kotihommia ja jopa pihaa olen laitellut rauhalliseen tahtiin.

33+1
 
Täällä edelleen kasassa :wave: Ja huomenna täysiaikaisia!!

Vauvat molemmat rt:ssa ja painoarviot 2,8kg ja 2,7kg :heart: :heart:
Seuraavassa ultrassa ollaan varmaan jo 3kg:n paremmalla puolella.

Koittakaahan jaksaa, tukalaa se on täälläkin B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 36+6
 
la 17.4 syntyivät pikkuisemme (32+3)

A tyttö 1650g 41,5cm ja B poika 1900g 43cm.

Tyttö syntyi alateitse, poika sektiolla, koska käsi oli huonosti edessä ja hän jäi jumiin kanavaan. tytön vointi oikein hyvä, nenämahaletku ruokinta vain, ei muuta erikoista, ja tänään valohoitoa saanut. Pojalla keuhkot epäkypsemmät ja hän oli ensin hengityskoneessa, nyt enää ylipainehoito (vai mikä se nyt on).

Tyttö on jo saatu eilen kenguruun ekan kerran, poika vielä tarvitsee rauhaa. mutta eiköhän tästä ihan hienosti selvitä kun aikaa kuluu

soja
 
Ihanaa, että noin hyvin mennyt alku =) Ihan tuli kyyneleet silmiin, kun luin viestisi.

Meillä alkaa huomenna 30. raskausviikko ja vointi suht hyvä. Mitään isompaa vaivaa ei ole ja kävelylläkin pystyn vielä käymään hitaasti, mutta kuitenkin. Ens viikon keskiviikkona on äpoli jälleen ja nyt varmaan selviää sukupuoletkin. Viime kerralla vauvoilla oli 100g painoeroa ja sen vuoksi alettiin sukupuolia tutkia ultralla, mutta toinen ei suostunut paljastamaan jalkoväliään vaan piti reidet tiukasti yhdessä. Nyt jos tuo painoero on vielä suurentunut, aletaan seurata tarkemmin. Molemmat ovat kuitenkin omissa pusseissa ja molemmilla on omat istukat eli ei pitäisi olla kyse siitä fftf:sta. Ehkä vain toinen on iso pojan jässikkä ja toinen siro tyttönen =) Mutta hyvä silti, että tutkitaan. Aina tuollainen saa pelkoja aikaan.
 
:eek: :flower: :flower: :heart: :heart:

oho - tulipas yllätys!
ONNITTELUT PIENOKAISISTA - hienoa että vauvelit voivat hyvin! ja sinäkin tietysti. :)
hyvän kokoisia vauvoja vaikka viikot noinkin vähäiset. :)
mietin vaan että mulla tuohon samaan on reilut 7viikkoa - huh huh ja vauvat olis jo noin isoja. tai pakkohan niitten on kasvaa hurjaa vauhtia tuossa vaiheessa viimeistään.

Dreamer78 + hipsunipsut rv25+1
 
Onnea soja pikkuisista

Mulla oli tänään ultra oli aika jännä kun lääkäri (joku opiskelija) mittasi A ja B vauvan ristiin eli se mikä on aikasemmin ollut A olikin nyt B ja se mikä oli aikasemmin B olikin nyt A mutta en kehdannut sanoa mitään.

Elikkä A paino 1715g ja B 1676g liikkeet oli hyvät vähän liiankin kun ei mainannut käyrän allapysyä. A vauva oli vaihtanut asentoa ja oli raivotarjonnassa ja B oli kans kääntynyt ja oli nyt sitten perätilassa joten siis nytten onkin normi synnytys edessä.

Kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm ja kohdunsuu oli avautunut. Ihmettelen miten lääkäri päästi kotia mutta otan nyt juuri niin rauhassa kuin vain voin mieheni joutu työ keikalle ja palaa kotia viikonpäästä ja mulla hoidettavana koti ja kaks koululaista. Olisi kyllä muuten kieltäytynyt keikasta mutta kun siellä sanotaan työntekijöitä irti niin ei uskaltanut mutta hätä vara on jos jotain tulee.
 
Onnea Soja :flower: Pienet ottivat sitten kunnon varaslähdön aurinkoa katsomaan. Hyvin vauvoilla on sujunut pienistä viikoista huolimatta. Miten olet itse toipunut?

Pikinen Ota nyt niin rauhallisesti kuin vain voit.

( . ) Yölliset kivut takaa unettomat yöt. En ole nyt 1,5 kk nukkunut kuin enintään 3 tunnin pätkissä. Maha on iso ja pinkeä, mutta raskausarvilta olen välttynyt, jotain hyvää sentäs. Vauvat liikkuu vielä jonkin verran ja rummuttelevat mahakalvoa, mutta liikkeet ovat jo vähän vähentyneet tilanpuutteen vuoksi. A:lla on hikka sillointällöin.

Päivät menee jokseenkin sumussa unenpuutteen vuoksi, mutta on se koitettava kotitöitä tehdä jaksamisen mukaan.
 
hope: kiva kuulla kuulumisia, vaikka olo tukala onkin. :)

tääl on kans A- vauvalla hikka 2-4krt päiväs. ja pitkään hikkaileekin. B-vauvakin hikkailee joskus tai sit en tunne kaikkii.
mul on kyl tosissaan alkanut tulla noita suppareita, vaikka nytkin oon ollu levossa kohta viikon verran kamalan flunssan takia. perjantaina mul on seurantaultra ja alakerta tsekataan. saas nähä sit....
 
kävin eilen hankkimassa loput vauvan tarvikkeet ja nyt on sitten tuttipulloja ja paljon ostin aventin pulloja koska edellisen kanssa totesin ne kaikista parhaimmaksi. Ostin myös mikrosteriloijan joka netissä on maksanut 50e ja nyt maksoin 26 euroa samalaite.
Tutteja ostin muutaman ja niistimen.

Totesin vain paluumatkalla että ei oo enään mun hommaa käydä kaupassa liian rasittavaa käydä koska asumme sen verran syrjässä että lähtimä minne tahansa aina tulee matkaa.

Supistelut on kyllä aikalailla rauhoittuneet vaikkakin ei tarvi paljoa tehdä että ne alkaa uudelleen.
 
Oikein paljon onnea kaikille, jotka ovat saaneet jo vauvat
syliin ja paljon tsemppiä odottaville!
En ole kirjoitellut pitkään aikaan kuulumisia ja hieman vähemmän
on valitettavasti tullut käytyä täällä nykyään. Täytyy ryhdistäytyä
koska onhan se niin mukavaa vaihtaa kuulumisia tuplamammojen kaa!

Meillä tytöt 4kk ja erittäin hyvin on mennyt!
Menevät nukkumaan noin puoli kaheksan aikaan ja heräävät 3-4 aikaan syömään.
Toinen ei aina heräis syömään, mut yleensä olen/ollaan syötetty molemmat samaan aikaan, jotta rytmi säilyis molemmilla samana..
Söivät yöllä neljän aikaan ja vielä nukkuvat tuolla..

Kaikille niille, jotka eivät ole vielä synnyttäneet niin annan vinkin joka varmasti
on ollutkin täällä esillä jo: ennakoikaa!syöttäkää ennen, ku ovat jäätävässä nälässä..laittakaa pulloja valmiiksi jääkaappiin. varsinkin alku vaiheessa, kun syövät pelkästään maitoa.

Meillä on aloitettu soseet reilu 3kk. Viikonloppuna keittelelin naudanlihaa ja bataattia ja tein niistä soseita. Porkkanaa, perunaa, päärynää, luumua ja marjoja myös menee.
Odotan "innolla" vellin aloittamista. Luulen, että yöheräämiset saattais loppua vellin ansiosta. Kun kyllähän se aina väsyttää herätä yöllä. Varsinkin kun tutit tippuu vuoron perään ;)

Miten teillä muilla, vieläkö nukutaan samassa pinniksessä? Tai siis mihin ikään asti olette pitäneet samassa sängyssä?
Meillä nukutaan varpaat vastakkain..ja vielä mahdutaan :)

Mulla olis myynnissä UUSI kaksosten imetystyyny!
samoin aventin sähkö pumppu! pakkauksessa myös pulloja yms!
Laittakaa viestiä, jos kiinnostaa.
Pumppu oli erittäin tarpeellinen ensimmäiset 3kk!
Tyynyä en vaan oppinut käyttämään ja tuossa se makaa käyttämättönä ja odottaa käyttäjää.

Mukavaa kevättä!
Lähen tästä kampaajalle :heart:
 
Ja moikka pitkästä aikaa! :) Meillä kaksoset jo kolmikuisia - aika menee kuin siivillä.
Vauvat syövät vielä (lähes) pelkkää rintamaitoa, mutta kovasti on imemistahti tiivistynyt ja olen vellin/kiinteiden aloitusta pohtinut... neuvolassa vain viimeksi sanoi että ennen 4 kk ikää antaisin mieluummin enemmän korviketta kuin velliä/kiinteitä. Tiedä sitten... Toiselle vauvoista se korvike vaan ei sovi, tulee heti vihreää ripulia, vatsakipua ja naamaan näppyjä eli ei onnistu. Toinen saa nyt iltaisin korviketta, ja hän nukkuukin noin yhdeksästä-kymmenestä neljään - kuuteen. Täysimetetty taas herää ennen kahta ja neljän ja kuuden välillä syömään, eli väsymys painaa aika ajoin kovastikin.

Miten vilhelmiini teillä kiinteiden aloitus meni jos jaksaisit kertoa lyhyestikin? Saitko neuvolasta tukea vai aloititko ihan omin päin? Millä aloitit ja tuliko vatsakipuja?

Meillä on muuten sellainen imetystyyny, ja se on ollut kyllä maailman paras. Kun tytöt noin 1,5 kk vanhoina oppivat ottamaan tissin itse suuhun eli imetys yhtäaikaa sen kanssa alkoi sujua, ei mulla yhtäkkiä enää mennytkään koko päivä imettämiseen. Säästää huimasti aikaa kun imevät yhtä aikaa, ja yhtäaikaisimetys myös lisäsi mulla maidon tuloa niin, että molemmat alkoivat pärjätä pelkällä rintamaidollakin kun aiemmin saivat lisämaitoa pullosta.

Kummasti muuten alkoi se korvikeyliherkkyys tuolla toisella vauvalla, ihan muutama viikko sitten aloin ihmetellä sitä yhtäkkistä ripulia ja vatsavaivoja kun siis vain toiselle tuli... ensin yritin seurata omia syömisiä, mutta kun oli jatkuvaa, lopetin iltapullon antamisen ja se auttoi heti. Yöt nukkuu nyt lyhyemmissä pätkissä, mutta mieluummin niin kun on illat sopuisa eikä huuda. :) Onko muilla kokemusta tällaisesta? Vähän stressaa kun on nyt niin riippuvainen minusta, ei oikein voi missään etenkään iltaisin tankkauksen aikaan käydä.

Jeps, nyt jotain välipalaa ja sitten ulos, ihana kevätsää taas!

Mukavaa jatkoa kaikille.

Tuplur ja vauvat 3 kk :)
 

Tytöt syntyivät 36+1 eli luokitellaan vielä juuri ja juuri keskosiksi.
Sen takia lastenlääkärit määräs Oysissa kotiinlähtötarkastuksen yhteydessä,että
soseita eli kasviksia ja perunaa sekä marjoja ja hedelmiä alotetaan 3kk eteen päin ja
lihaa 4kk eteen päin.

Aloittelin porkkanalla ja perunalla, luumulla ja päärynällä..
Sit maisteltiin marjasosetta ja bataattia. Viime viikonloppuna keittelin naudanlihaa
ja tein siitä sosetta pakkaseen asti..Joten näillä on menty.
Velliä tai puuroa alotetaan parin viikon päästä.

imetin 3kk asti mutta koko ajan on mennyt korviketta.
oli huojentavaa , kun ei tarvinnu enää stressata imetyksestä.. kun sei onnistunut niin täydellisesti. Alusta asti annettiin pulloja sairaalassa. välillä tunnin välein herättiin syöttmäään. Ekat 4vk herättiin 3 tunnin välein syöttämään..
KUN olivat niin "Pikkusia" 2275g ja 2545 g
Nyt ovat jo n. 6.4kg ja 7.2 kg en muista tarkkaan..

mukavaa päivän jatkoa :)

ps. meillä kaks yötä nukuttu heräämättä ;)
 
Tyttäremme syntyivät 27.4. A-tyttö 1910 g 44 cm ja B-tyttö 1780g 45 cm. Tytöt ovat aivan täydellisiä :heart: :heart: Syntyivät 35+0

He eivät ole tarvinneet ainakaan toistaiseksi sokeritippaa, ei sinivaloa eikä happea, paitsi B-tyttö ihan satunnaisesti lisätötsyjä happiletkusta. Toivottavasti jatkokin menee näin hyvin. Pääsen itse pois sairaalasta huomenna, mutta tytöt jäävät noin 2 viikoksi hyvään hoitoon. Tulen päivittäin katsomaan ja hoitamaan heitä. Lähtö tuntuu kyllä todella pahalle.

Synnytys meni kuin unelma. Sain todella tujun epiduraalin joka puudutti jalatkin ja lisäksi ulkosynnytinpuudutteen, joka oli loistava myös. Kyllähän se synnytys sattui, mutta kipu unohtui saman tien kun näki vauvat. Alakautta syntyi molemmat, B tuli kasvot ylöspäin. Lääkärit ja kätilöt olivat mahtavia ja sain monelta kätilöltä (myös niiltä jotka eivät edes olleet mukana synnytyksessä) kehuja hienosta kaksossynnytyksestä. Taputan itseäni olkapäälle :LOL: Ei tarvinut tehdä episotomiaa ja sain 5 aika pinnallista tikkiä.

Hope79 ja pienet tyttäret 3 vrk
 

Yhteistyössä