kamalinta synnytyksessä

merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:06 mymmeli kirjoitti:
Mikä oli kamalinta synnytyksessä? Mulla oli jälkeiset. Istukka revittiin ja painettiin väkisin ulos ja se kipu oli järjetön. :'(
sektion jälkeinen haavakipu, oli musta aivan kauheeta, ja pitkä synnytys.
 
merika
kamalaa oli maata selällään pöydällä kun tutkittiin - sillon supistukset otti tosi kipeetä ja hetket ennen kun kaikki oli auki ennen epparia - teki mieli juosta karkuun, mut minne sitä paeta voi enää siinä kohtaa.
mut ihana nyytti sieltä syntyi. :heart:
 
miraharmaakatti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 22:34 Pilvi kirjoitti:
Kun vauva ei mahtunut tulemaan ja repesin todella pahasti. Oli sellainen olo että synnytän piikikkään melonin. Ompelu kesti yli tunnin ja puudutus oli riittämätön....
:wave: i´ve been there :wave: :wave:
 
mulla kamalinta oli loppuvaiheen supistukset enne ponnistusvaihetta, luomuna kun synnytin :) ponnistusvaiheen supistukset ei tuntunu musta millekkää, eikä jälkeisten tulo. ihan mukava synnytys näin ensimmäiseksi ja vielä luomu. repeämiäkään ei tullut. välilihan leikkaus tehtiin.
 
hanna04 harmaana
Kamalinta oli kai se, kun rupes voimat loppumaan kesken ponnistusvaiheen... Teki mieli ponnistaa ja yritti kovasti, mutta mitään ei tapahtunut!!!

mulle kätilö muuten sano koko synnytyksen ajan, että jos vaan tulee tarve ponnistaa, niin sen kun ponnistat. :whistle: mistähän noi erot tulee, kun jota kuta oli kielletty?
 
hepe75
Synnytyksestä on jo 4 vuotta,mutta muistan vieläkin sen kivun kun eilisen päivän...Epiduraalin ansiosta en tuntenu supistus enkä ponnistuskipujakaan,mutta se KIPU kun kätilö repi emättimen suuta että sai klätensä vauvan kainaloiden alle. Eihän se tietysti kauan kestäny,mut 9 min. päästä sama kipu ku B-vauva synty. Sit koski myös kun painelivat jälkeiset pois...Ja se välilihan ompelu oli kans yhtä TUSKAA!!!! Puudutus ei enää auttanu.
 
Kamalinta oli supistukset ennenkun sain mitään kivunlievitystä. Supistuksia tuli aika harvakseltaan, ensin alkuun auttoi lämmin jyväpussi, mutta kun siitä ei ollut enää tehoa niin... Kun pääsin s-saliin ilokaasulle ja kun sain epiduraalin niin johan helpotti.
 
Shaina
Kipu oli niin tasaista, ettei mulla ole kuin muutama "kohokohta." Välilihan leikkaus.. Minulle tehtiin se kahteen otteeseen, ensin vähän ja sitten vielä vähän enemmän. Kipu oli viiltävä (kirjaimellisesti..) ja kesti vain vähän aikaa, mutta silti. Sit toinen kipujen taival oli tikkaaminen. Tunsin jokaisen neulanpiston ja langan vetämisen, puudutusta ei kuulemma edes saa leviämään joka paikkaan.
 
Soiku
Pienen hetken meinasi olla paniikki. Mulla tuli supistuksia ihan jatkuvalla syötöllä tai sitten ne oli ylipitkiä. Mutta mä en ehtinyt edes henkeä vetää suppareiden välillä ja sitten samaan syssyyn alkoi oksettaa.. Silloin tuntui, että henki loppuu. Mutta kun sai oksut oksennettua ja spinaalin, niin johan helpotti.

Jälkeenpäinkin oli vähän ikävää, kun toinen häpäri turposi hirveän kokoiseksi. Kävely oli tosi hankalaa, kun oli hemmetin kipeä iso suolakurkku jalkojen välissä:)
 

Yhteistyössä