karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
nyt menee hermo :kieh: miksei mun paino putoa eikä tämä helvetin turvotus häivy :|


eilen söin aamulla kinkkumunakkaan+salaatti
päivällä niitä lidlin pötkylöitä ja pihvin+salaatti
illalla rahka+mehukeitto

tänään aamulla raejuusto+tonnikalaa
päivällä mustamakkaraa 2pötköä

mulla ei ole nälkä mitään ei oikein tee mieli syödä näin ollut eilisestä asti nesteet kuiteskaan ei lähde vaikka juon vetttä pari litraa..
 
mä en nyt jotenki saa syötyä kunnolla. Ainakaan aamupäivällä. Tänään meni vasta neljän aikaan kurkkua, tomaattia sipulilla, jauhelihapihvejä ja fetaa. Nyt söin purkin tonnikalaa. Kohta pitäs tehä iso satsi salaattia jota voin puputtaa loppuillan etten mee syömään mitään kiellettyä. Ukko raahas taas kaupasta ihanalle tuoksuvan leivän, vanukkaita, pakastimessa on jätskiä... AAaaaargh! Mä pyysin, että jätettäs vähäks aikaa noi kaikilta pois että mun ois helppo päästä hyvään alkuun mut ei :/
 
Mullakaa ei ensimmäinen viikko tuonut oikein tulosta. Mutta aikalai silloin tulikin napsittua ja juotua kaikkee "kiellettyä" Oli viimeset lomapäivät :ashamed: Nyt kahtellaa miten menee ku arjessa ollaan kiinni. Tänään hiilarit 29g
Toivonmukaan jonnilaista tulosta alkais näkymäänkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu-79 harmaana:
Ajattelin huomenna kokeilla tällästä laatikko uunissa mihin tulee pakasteesta parsakaalia 450g ja kukkakaalia 450g,2 pakettia paloiteltua ja paistettua pekonia,purkki kermaa ja 200g juustoraastetta päälle.Maustaa ajattelin yksinkertaisesti suolalla ja pippurilla.Koko satsissa kaloreita noin 2395 hiilarit 28 protskut 125 ja rasva 190.Tuosta satsista saa varmaan 3-4 reilumpaa ateriaa.
pitääkin pistää tämä ohje korvan taakse :)
 
minttu-79
Paukahti sitten ketoosi päälle vuorokaudessa,tosi nopeasti verrattuna aikasempaan kertaan.Mut ilmeisesti kroppa hoksas aika nopeesti missä mennään kun on ollut aikaisemminkin tuossa tilassa.Nyt sit toivottavasti alkaa toi paino laskee alaspäin.

MINNÄI,tein ton laatikon eilen valmiiksi ja maistoin ja tuli kyllä hyvää,suolaa ei maustamis vaiheessa mun mielestä tarvitsekkaan kun pekoni sen verran suolasta ja saahan sitä lautaselle tarvittaessa lisättyä.
 
Ooo
Huomenta. Vietin eilen päivää Turussa ja repsahdin yhteen mudcake-siivuun tupla latten kera. Jotain herkuttelua ajattelin suoda ja yritin pitää huonon omantunnon hiljaisena :x Mutta muuten ruokapuoli menikin loistavasti, karitsaa kasviksilla :p Normaalisti ruokavalio ei ole tälläista luksusta, valitettavasti. Illalla olin vielä niin täynnä, ehkä siitä suklaakakusta, että meni vain teetä. Tänä aamuna partista ja vadelmakeittoa.

Ruohonjuuri-kaupassa oli muuten tullut sellaista koivusokeria (=100%ksylitoli). Pirkkalehdessä luki, että tulee lähiaikoina K-kauppoihin ja tuolla pisti silmään. Taisi olla melko tyyris pieneksi sirottimeksi, mutta ostin kokeeksi. Ruohonjuuressa on ihania teelaatuja ja noita tummia suklaita ja raakasuklaita. Kerran tein itse suklaata kookosrasvasta, kaakaojauheesta ja niistä kaakaonibseistä (kaakaopavun palasista), ei hullumpaa, mut helpommallakin pääsee kun ostaa levynä ;)

Olen huomannut, että karppauksen myötä tulee kiinnostuneemmaksi ruuasta ja ruoka-aineista noin kaikenkaikkiaan. Kaupoissa on loppujen lopuksi vaikka mitä, erityiskaupoissa varsinkin, mutta jotenkin sitä on vähän miellikuvitukseton ja menee sen helpoimman ja tutuimman vaihtoehdon mukaan. Ennen tein pitkän kaavan mukaan ruokaa useammin, nyt lapsen kanssa on mukamas aina niin kiire, että hakee nopeampia vaihtoehtoja. Ja toisaalta lapselle myös maistuu vähän simppelimpi ruoka, eikä ainakaan mitkään pihvit vielä.

Ketkä pekonista tykkäävät, niin kokeilin kerran paistaa niitä possun kylkisiivuja naposteluksi. Siis pannulla ruskeiksi ja hetkeksi vielä uuniin kuivumaan. Mausteita oman maun mukaan. Halpoja ja sikahyviä. Maistusi varmasti naposteluun tavis-syöjällekin esim. illanistujaisiiin.
 
Ooo
Hain niitä Lidlin lihapötyköitä, mutta kun samalla tarttui kebab-liha ostoksiin, niin tuli syötyä sitä tänään. Cevipici-pussi odottaakin sitten, että mies ja lapsi palailee huomenna kyläreissulta. Kebabin kanssa laitoin pakasteluomuvihanneksia (myös Lidl) ja kökkäreen ranskankermaa :p Ei paha. Meni päivä ilman lounasta, niin oli kamala nälkä ja iski makeanhimo ton ruuan päätteeksi. Se tarkoitti isoa kuppia kahvia ja atkins-patukkaa (sokeritton.fi:stä tilattua) :D Illemmalla pääsee vielä ratsaille mukavaan lämpimään iltaan.
 
alakarppi
Lidlissä on hyviä myös ne lihapullat jotka on pakastealtaassa. Niissäkin lihapitoisuus yli 90% ja hiilarit minimaaliset. En tykkää kaupan valmislihapullista, mutta ne on hyviä! Suosittelen :)

Ja hei, jos iskee kauhea makeennälkä ja syömishimo, se on sen merkki että te ootte syöneet liian vähän. Eli aina sokerinhimon iskiessä eteen vaan kunnon pihvit ja juusto-orgiat, niillä lähtee ja vieläpä nopeasti.

Sitten ruokavinkki, jota just äsken testasin, savukalaveneet. Oli tosi hyviä.
Eli rosamundapottuja, ne uuniin ja kypsiksi. Sitten kun ne on kypsiä, sisus pois ja kuoriin oliiviöljyä sudilla. Sen jälkeen uuniin grillivastusten alla hetkeksi jotta rapsakoituvat ja sitten laitetaan täyte sisään (400g savukalaa, 200g ranskankermaa, tuoretta tilliä silputtuna, limepippuria sekaisin tahnaksi, riittää neljään uuniperunaan eli siis kahdeksaan kuorikkoon). Jos haluaa, voi laittaa vielä vähän juustoraastetta pinnalle. Sitten taas grillivastusten alle uuniin kunnes juusto saa kauniin värin ja sulaa (225 astetta). Kahdessa kuorikossa on juustoineen päivineen yhteensä 2hh, lisäksi vihreää salaattia ja tuoretta kurkkua iso keko, päälle loraus oliiviöljyä ja limepippuria. Ihana ateria, ja vatsa tulee täyteen jo kahdesta puolikkaasta.
 
Minä en ole muistanut niitä pihvejä Lidlistä etsiä. :| Vieläköhän niitä on? Mies tuossa lähtikin juuri sinne ja lupasi etsiä. Minkä merkkisiä ne ovat?

Eilen ja tänään oli repsahdus todella lähellä, mutta selvisin karppilinjalla kuitenkin.
 
Aito alakarppi
Alakarppi, mistä lähtien perunat on ollu karppiruokaa?

Oon itse karpannut neljä kuukautta. Tätä ketjua lukiessa jatkuvat sortumiset ihmetyttää. Itse pidän herkuttelupäivän noin kerran kuussa, mutta silloinkin syön tyyliin yhden sämpylän tai vähän ranskalaisia - enkä silloinkaan yhtään sokeria. Jos olisitte vähän pidempään oikeasti karppiruoilla, ei tekisi edes mieli sortua. Hiilareista tulee tosi huono olo, kun on omaksunut karppiruokavalion.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aito alakarppi:
Alakarppi, mistä lähtien perunat on ollu karppiruokaa?

Oon itse karpannut neljä kuukautta. Tätä ketjua lukiessa jatkuvat sortumiset ihmetyttää. Itse pidän herkuttelupäivän noin kerran kuussa, mutta silloinkin syön tyyliin yhden sämpylän tai vähän ranskalaisia - enkä silloinkaan yhtään sokeria. Jos olisitte vähän pidempään oikeasti karppiruoilla, ei tekisi edes mieli sortua. Hiilareista tulee tosi huono olo, kun on omaksunut karppiruokavalion.
Eikös hän käytänyt vain perunankuoret?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aito alakarppi:
Alakarppi, mistä lähtien perunat on ollu karppiruokaa?

Oon itse karpannut neljä kuukautta. Tätä ketjua lukiessa jatkuvat sortumiset ihmetyttää. Itse pidän herkuttelupäivän noin kerran kuussa, mutta silloinkin syön tyyliin yhden sämpylän tai vähän ranskalaisia - enkä silloinkaan yhtään sokeria. Jos olisitte vähän pidempään oikeasti karppiruoilla, ei tekisi edes mieli sortua. Hiilareista tulee tosi huono olo, kun on omaksunut karppiruokavalion.
Tällä palstalla on muitakin karppeja, joiden mielestä peruna on perusruokaa... Mutta tuossa uuniperunaohjeessa kyllä peruna koverrettiin pois ja jäljelle jäi pelkkä kuori - hiilihydraattejakin se sisälsi vain kaksi (kappaletta?).

Jos kuitenkin hyväksyisit, että karpata voi monella tapaa - minusta se jo on karppaamista, jos jättää pois sokerin ja valkoisen jauhon. Ei kai täällä kukaan sinullekaan paasaa syömästäsi sämpylästä?
 
Aito alakarppi
Pointtinani oli se, että esim. karpit.net keskustelu ei vilise viestejä, jossa on jatkuvasti syöty sokeria ja muita herkkuja milloin alennusmyynti tai kesäloma tekosyynä. Kun syö tarpeeksi rasvaa ja protskua, suurimmalla osalla pysyy mielihalut poissa. Itse karppaan juuri siksi, että tunnen myös pystyväni kontrolloimaan syömistäni paremmin, kun syön järkevästi, enkä ole kitukuurilla.

Meneepä pilkunnu**imiseksi, mutta tuskin pelkkä puolen millin paksuinen, pehmeä perunankuori pitää kalatäytettä kohdallaan. En ole ikinä törmännyt perunaa syövään (hyvä-)karppaajaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aito alakarppi:
Meneepä pilkunnu**imiseksi, mutta tuskin pelkkä puolen millin paksuinen, pehmeä perunankuori pitää kalatäytettä kohdallaan. En ole ikinä törmännyt perunaa syövään (hyvä-)karppaajaan.
Tämä palsta on ihmeellinen paikka... Ja kun sellaisen yksilön täällä tapaat, tiedät tavanneesi. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aito alakarppi:
Pointtinani oli se, että esim. karpit.net keskustelu ei vilise viestejä, jossa on jatkuvasti syöty sokeria ja muita herkkuja milloin alennusmyynti tai kesäloma tekosyynä. Kun syö tarpeeksi rasvaa ja protskua, suurimmalla osalla pysyy mielihalut poissa. Itse karppaan juuri siksi, että tunnen myös pystyväni kontrolloimaan syömistäni paremmin, kun syön järkevästi, enkä ole kitukuurilla.
Tämä ketjuhan on (myös nimeltään) ilmeisen aloittelevien karppaajien tsemppiketju. Jos ei ole tottunut syömään karppiruokaa ja toisaalta olemaan ilman hh-pitoisia ruoka-aineita, voi helposti joutua väärille teille. Siksi täältä sitten haetaan tukea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aito alakarppi:
Pointtinani oli se, että esim. karpit.net keskustelu ei vilise viestejä, jossa on jatkuvasti syöty sokeria ja muita herkkuja milloin alennusmyynti tai kesäloma tekosyynä. Kun syö tarpeeksi rasvaa ja protskua, suurimmalla osalla pysyy mielihalut poissa. Itse karppaan juuri siksi, että tunnen myös pystyväni kontrolloimaan syömistäni paremmin, kun syön järkevästi, enkä ole kitukuurilla.

Meneepä pilkunnu**imiseksi, mutta tuskin pelkkä puolen millin paksuinen, pehmeä perunankuori pitää kalatäytettä kohdallaan. En ole ikinä törmännyt perunaa syövään (hyvä-)karppaajaan.
Olen kanssasi samaa mieltä tuosta sokerista ja herkuista ja esim. itselläni normaalisti ketoosi vie makeanhimon täydellisesti. Jostain syystä vaan nyt imetysaikana ei edes ketoosi toimi makeanhimoon, enkä itsekään ymmärrä miksi.

Nyt olen ketoosissa ja silti sain kaupassa taistella kunnolla makeanhimoa vastaan. Mutta minä olenkin sokeririippuvainen ja nyt kun makeanhimo ei lähde karppaamalla, niin ei ole helppoa. En kuitenkaan aio sen takia imetystä lopettaa.

Ja kyllä siellä karppifoorumillakin se repsahdusketju löytyy. :whistle: Lisäksi siellä on myös oma suljettu osionsa meille sokeririippuvaisille.
 
Minä ymmärrän repsuilut. Itse en ole repsahtanut vielä kertaakaan leipään, pullaan, perunaan tai sellaiseen. Mutta sen fiiliksen tunnistan ja pidän sitä hyvin inhimillisenä. Parempi olisi ettei repsuilisi, mutta joskus vaaditaan aikamoisia ponnistuksia kieltäytyä. Joskus voima ei riitä ja motivaatiokin voi olla hakusessa. Kyllähän tämä kurinalaisuutta vaatii ja kyllä sitä monenlaiset elämäntilanteet sotkevat.

Mutta päivä kerrallaan. Jos tänään meni pieleen, niin huomenna on ihan uusi päivä, jolloin voi taas pysyä valitsemallaan linjalla.

 
ihme palsta
No jopas oli vastaanotto. Tiedoksi vain, että kyseinen perunankuoriresepti oli otettu suoraan karppikirjasta, ja ihan siitä katsoin hiilarimäärätkin. Mikään pakko sun ei ole uskoa että tuo resepti ois alakarppia tai että edes täyte pysyis kuorten sisäpuolella, ole uskomatta. Ei ole multa pois.
 
Hellurei!
Tyhmä taas kysyy..mistä tietää että on siinä ketoosissa? ja kauan siihen menee että siihen pääsee, se 2vko? Ja pääseekö siihen vain jos syö sen max 20g?

Mulla tänään tähän mennessä 24g hiilareita, en tiä syönkö vielä iltasella jotain.

Nyt oon reilun viikon ollut vähähiilarisella/karppilinjalla ja yllättävän hyvin on mennyt. Ei oikeestaa tee mieli yhtää leipää, joka on mun pahin pupellusherkku :p , makeasta puhumattakaa.

Mutta taas pitänee alkaa miettii ja valmistaa eväitä huomiseksi. Vielä vie jokseenkin aina aikaa toi ruokien suunnittelu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
miten tietää että on ketoosissa? Ja onko se turvallista? miten siitä pois?
Laihduttaako se eniten?
Tiedät olevasi ketoosissa, kun suussasi tuntuu kelju, "imelä" mutta tunkkainen maku, sen myös haistaa hengityksestä. Apteekista saa sellaisia testiliuskoja, jotka myös näyttävät virtsassa olevat ketonit.

Ketoosista pois päädyt, kun syöt hiilareita sen verran, että elimistöllesi riittää ravinnosta glukoosia eikä kehosi tarvitse valmistaa itse energianlähteitä omista varastoistaan.
Tässä jo aiempi ketoosivastaus... Tiedät kyllä sitten. =) Pääset siihen viim. kolmessa vrk:ssa.
 
kyllä kannatti kirota eilen :D nesteet lähti liikeelle taidan olla hitaasti syttyvää sorttia..
800g lähtenyt :D
nälkä ei ole koko päivä taas meni syömättä töissä käväsin kotiin pääsiin tein ison kanasalaatin.
voisko ola että on ketoosi iskenyt kuiteskin syönyt hiilareita 20-40 päivä?
 
Juu, muistin kyllä tuon "outo maku suussa" jutun ja siksi kyselinki että onko jotain muuta mistä sen tietää. Tänään maistunut suussa ihan outo ja jokseenki ällö. Niiku ois hirveesti syönyt raakaa kaalia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Juu, muistin kyllä tuon "outo maku suussa" jutun ja siksi kyselinki että onko jotain muuta mistä sen tietää. Tänään maistunut suussa ihan outo ja jokseenki ällö. Niiku ois hirveesti syönyt raakaa kaalia.
No joo, tuo vertaus kaaliin tuntuu ihan ok:lta. Onko sinulla siinä vieressä ketään, jolta voisit kysyä, mille hengityksesi haisee...?
 

Yhteistyössä