karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Nyt on hiilarimössöä tullut puputettua 6 pv putkeen ja sen kyllä tunnen. Ilmavaivat on ihan järkyttäviä. Koko ajan pierettää ja turvottaa ihan tolkuttomasti. Eikä mua pieretä silloin kun olen jättänyt hiilarit pois. Joten tästä mä nyt huomaan (viimeistään) että hiilariton ruokavalio on oikeasti mun juttu.

Huhhuh, miten mä nyt lopetan tän kierteen. Kaikki alkoi siitä että pojan synttäreitä järjestelin ja siinä kiireessä tuli syötyä sitä sun tätä - pizaa, hampurilaisia, kebabrullia. Ja nyt juhlien jälkeen jääkaappi pursuaa voileipäkakkua, kinkkukierteitä ym hiilarimössöä. Pihi ja köyhä kun olen, en voi heittää ruokia pois. Itse ne on syötävä. Joten ehkä ensi viikolla pystyn palaamaan itselle parempaan ruokavalioon.
 
Mun suosikki tummat suklaat:
Lindt Excellence 85% -- hh 20g / 100g (saa hyvinvarustelluista marketeista)
Arriba Superieur 81% -- hh 22.8g / 100g (Lidl)

Noita menee pari palaa liki päivittäin jos niitä on kaapissa. Oon tottunut niihin, enkä kaipaa mitään "maustetta" sekaan. Joskus herkuttelen vaikkapa Maraboun tummalla pistaasisuklaalla, olikohan siinä 70% kaakaota, eikä hiilareitakaan kamalasti vaikkakin muistaakseni liki tuplaten noihin "maustamattomiin" verrattuina.


Tsemppiä vaan! Mä ajattelin taas yrittää kurittaa itseäni. Viimeisten kilojen kanssa motivaatio on ollut tosi hakusessa ja oon vaan ollut mutu-karppina pitkään (joskus sallien esim. jäätelön tai tavis-juhlatarjottavaa vähän). Nyt tuntuu että pieni hifistely vois piristää, tänään aloin laskemaan makroja. Aina ei jaksaisi kokata ruokaa taskulaskimen ja vaa-an kanssa...
 
Viimeksi muokattu:
Nonniin... yritän palautua ruotuun.... Vähän kyllä olen tänään maistanut lapsille tekemiäni maapähkinävoikkareita :p mielettömän hyvää. Eli siis ihan vaan täysjyväpaahtista ja väliin maapähkinälevitettä. Muutenkin noita pähkinöitä on tullut puputettua töissä. Nyt ostin pussillisen niitä kaikkein vähiten hiilareita sisältäviä, olisko hassel- tai saksanpähkinöitä...?

Mun atkinsin patukat ja pirtelöt odottavat postissa noutajaa... josko huomenna ehtisi hakemaan ne niin saa kunnon välipalat töihin... Niillä patukoilla ainakin nälkä pysyy pitkään pois..

Mulla muuten tuli tuosta repsahduksesta sellaiset melkein neljä kiloa painoa !! :O Osa selittyy kyllä ihan kuukautisilla ja nesteen kertymisenä, mutta silti... nyt taas löytyy potkua ja MOTIVAATIOTA pysyä ruodussa. Vielä noin kaksi kiloa pitää saada alas, niin olen siinä painossa mikä oli viime viikolla... ja arvatkaa vaan kuka hypää vessassa koko ajan ?!! Kauppa matkakin pitää suunnitella niin että pääsee pian vessaan kun nesteet on lähteny liikkeelle... :ashamed:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja morjenttes vanhoille! :)

Nyt sattu niin upeesti, että työnkuva/laatu/paikka muuttui ja siitä innostuneena onkin tipahtanut hurjasti paino parissa viikossa :D Jeeeeee pääsin alle maagisen 75kg:n rajan!! Ja iltapaino vielä. Viikonlopun hiilaripäivällä saatto ehkä olla osuutta myös kuplan puhkeemiseen. Söin ranskiksia, keitettyi pottui ja kakkua. Poks.

Joku kysy sitä painonpudotustahtia ajassa X? Elikkä saldo on nyt sitten 6,5kk/-16kg ja tasan. Kesä meni aika renttuillessa jotenka sillon kehitys oli vähäistä. Olispa kiva saada jouluun mennessä vielä toinen rajapyykki rikki, eli 70kg. Mutta en ota stressiä. :) Hitaasti hyvä tulee.

Viikonloppuja kaikille!!! o/
 
karppikatti
Mä oon tullu siihen tulokseen että ketoosi ei sovi mulle. Jaksan muutaman päivän ja sitten repsahdan suklaaseen, vaikkei kunnollista makenhimoa olekaan. Eikä nälkäkään kadonnut minnekkään! Kokeilen taas hyväkarppausta ja lisään vähän perunaa ja maissia ruokavalioon :) Ehkä ketoosi ei toimi kun en laihduta ja ihannepainossa olen... Ajattelin vaan että ois hyvä rasvanpolttokeino.

Nyt on sit tavotteena pysyä irti sokerista ja makeutusaineista (paitsi steviasta ), hiilareita ajattelin syödä 50-70 g/päivä.
 
karppikatti
Olipas naurettava toi A-talk! Paras oli sen Taijan kommentti että omega 3 ja omega 6 suhde on menny perselleen! Aina ne jaksaa jankata noista monityydyttömättömistä, eihän niitä tarvita kuin muutama gramma päivässä. Ja niitä saa myös naudan ja possun rasvasta ;)

On kyllä paljon edistynyt rasva-asiat suomessa tällä viikolla, en kyl ois uskonu!
 
Olipas naurettava toi A-talk! Paras oli sen Taijan kommentti että omega 3 ja omega 6 suhde on menny perselleen! Aina ne jaksaa jankata noista monityydyttömättömistä, eihän niitä tarvita kuin muutama gramma päivässä. Ja niitä saa myös naudan ja possun rasvasta ;)

On kyllä paljon edistynyt rasva-asiat suomessa tällä viikolla, en kyl ois uskonu!
Samaa mieltä. Hurrattiin miehen kanssa Tainan sisukkuudelle, mutta muuten melkoista jorinaa. Kuinkahan kauan ihmiset jaksaa uskoa tuohon Puskan propagandaan?

Mun piti tulla tänne hehkuttamaan meidän koulun ruokalaa. =) Meillä saa aamulla kampuksen kahvilasta aamupalaa, jonka saa itse koostaa haluamistaan aineksista. Siellä on siis esim. keitettyjä kananmunia, leikkeleitä, juustoa ja kasviksia valittavana ilman, että siihen tarvitsee ostaa pullaa ympärille. Lisäksi on ihan mahdottoman hyödyllistä, kun niillä on tarkat tuoteselosteet kaikista lounasruoista: mä pystyn syömään koululla normaaliruokailussa, kun selosteessa on valmistusaineiden lisäksi ilmoitettu makrot ja suhteet. :D Kyseessä on Fazerin Amica-ruokala.
 
Ihan vaan merkkaan. Ja toivon että löydän tän (ihan en viel tätä uutta palstaa handlaa)...
Laita tuolta ketjun otsikon alapuolelta oikeasta reunasta Työkalut -> Lisää tämä ketju seurantaan. Silloin sulle tulee ilmoitus aina, kun ketjuun tulee uusi viesti. Ne seuranta ketjut löytyvät tuolta sun nimimerkin vierestä ylhäältä otsikon Asetukset alta.
 
Ooo
Huomasin tässä, että iho on ollut aika lailla parempi ja näpyttömämpi jo monta kuukautta. Nyt leuassa pullottaa näppy, liekö tuo viikonlopun pulla/puuro harhaantuminen näin nopea syypää moiseen :rolleyes:
Aamulla partista ja lounaaksi salaattia "jauhelihamössöllä" + muutama pala tummaa appelsiinisuklaata kahvin kanssa.
 
Mulla näkyy ainaski heti nassussa jos oon erehtynyt polulla ja mättäny hiilarimössöö. Ei perunasta ehkä niinkään. Mutta kylhän sitä välillä saakin maistella. Muistaa sitte kuin hyvä on karppailla. :heart:
 
Mulla näkyy ainaski heti nassussa jos oon erehtynyt polulla ja mättäny hiilarimössöö. Ei perunasta ehkä niinkään. Mutta kylhän sitä välillä saakin maistella. Muistaa sitte kuin hyvä on karppailla. :heart:
Tää on niin totta!! Kun kärsii yhden päivän kaameesta turvotuksesta, vatsan väänteistä ja vetämättömästä olosta niin muistaa taas miksi ei HALUA syödä pullaa ja leipää. Ja silti sitä vaan välillä sortuu kumpaankin. Tumma tuore leipä on mun heikoin kohta. :p Myönnän ihan avoimesti että välillä' tekee tiukkaa olla syömättä lämmintä, just leivottua ruispalaa... Ja sallinkin itselleni silloin tällöin sen herkun. Pala tai kaksi ei vielä maata kaada, mutta jos lisäksi syö vielä esim palan kakkua niin johan maha mouruaa. Hävettävä meteli. Ja kauheat tuskat kaupan päälle. Oikeesti kaikki on varmaan vain kiinni hiilarimääristä. Eiköhän kaikilla ole se oma yksilöllinen hiilari määrä / vrk minkä voi syödä. Pitäisikin joskus ihan laskea millä hiilarimäärällä tulee sairaaksi ...
 
Äh, alkaa turhauttaa tämä. Kaksi viikkoa olen nyt ketokarpannut aika tiukasti hh20-30g/vrk ja muitakin makroja tarkkaillut suhteessa. Minkäänlaista hievahdusta ei ole tapahtunut. Ketoosissa ole kyllä, enkä mitenkään ainakaan liian vähän syö, vaikken tolkuttomasti mässäile. Okei, kaksi viikkoa on lyhyt aika, mutta ärsyttää, että karppaaminen tyyliin alkaa jumituksella, kun yleensä tyypeillä lähtee ekojen viikkojen aikana kymmenen kiloa tms.

Eli sen ekan 2,5kg:n pudotuksen jälkeen ei mitään kehitystä. Sentitkään eivät ole kadonneet, vaikka usein niiden ja kilojen kanssa menee kehitys vuorovetona. :( Kerrankin kun on motivaatio kohdallaan, niin sitten ei onnaa.
 
kaalimaan vartija ejk
Mitens noita makroja oikein lasketaan? En ole jaksanut "hifistellä" ruokien kanssa. Hiilarit olen laskenut, ja joskus vähän protskuja yms.... mutta makrot??! Tässä asiassa mua saa ihan luvan kanssa sivistää.... ;)
 
Ooo
Muutaman päivän on ollut mielitekoja... tänäänkin söin töissä kaalipataa ja teki kauheasti mieli jotain "hyvää" (siis makeaa). Onneksi oli puolikas atkins-patukka vielä kaapissa. Oletan asian johtuvat liian vähästä rasvasta. Ei voi valittaa kun työruuasta on saanut poistetta ylimääräisiä hiilareita, vaikka rasvaa voisikin olla enemmän. Miten sitä saisi? Ei oikein öljypullon kanssa kehtaa ruokalaan mennä :D
Aamupalaan pitäisi kai sen suhteen satsata. Nykyisin menee useinmiten partista ja mehukeittoa, eli ei mitään kovin suurta rasvapaukkua...
 
Lego
Heippa kaikki!!!

Pääsisinkö mukaan? Olis itselläkii tässä tavoitteena alottaa karppaus.
Viime keväänä sain pudotettua vähä hiilarisella 8kg, mutta kesän aikana lähes kaikki tullut takaisin :( Tää on niin vaikeeta kun ukko mässäilee minkä suinkin pystyy ( sillä on niin äärinmäisen kuluttava työ että voi syödä lähes tolkuttomasti mitä vaan ja pysyy kuosissa).
En tiedä miten keväällä onnistuin pysymään tiukkana, koska nyt oon taas kuukauden päivät yrittänyt, mutta ei oo tullut taas yhtikäs mitää koko hommasta. Heti ekana päivänä niin kauhee nälkä. Ukko syö kokoajan "pastaa, perunamuusia ym ym" ja on taas nii vaikeeta pysyy erossa tästä. Se on niin helppoa ruokaa duunata pasta illalla ym. Miten tän projektin sais nyt alotettua? Neuvoja?
 
Lego
Masentaa nimittäin, tuli alku kesästä ostettuu niin kivoja vaatteita ja näyttikin kivalta ne päällä kun oli niin kepeä ja hyvä olo ja kiloja lähtenyt, nyt kun kokeilen niitä vaatteita niin aijai kun oikee alkaa ottaa päähän kun hyvä että mahtuu päälle ja jos mahtuukin niin ei vaan enää istu... :(
 
Äh, alkaa turhauttaa tämä. Kaksi viikkoa olen nyt ketokarpannut aika tiukasti hh20-30g/vrk ja muitakin makroja tarkkaillut suhteessa. Minkäänlaista hievahdusta ei ole tapahtunut. Ketoosissa ole kyllä, enkä mitenkään ainakaan liian vähän syö, vaikken tolkuttomasti mässäile. Okei, kaksi viikkoa on lyhyt aika, mutta ärsyttää, että karppaaminen tyyliin alkaa jumituksella, kun yleensä tyypeillä lähtee ekojen viikkojen aikana kymmenen kiloa tms.

Eli sen ekan 2,5kg:n pudotuksen jälkeen ei mitään kehitystä. Sentitkään eivät ole kadonneet, vaikka usein niiden ja kilojen kanssa menee kehitys vuorovetona. :( Kerrankin kun on motivaatio kohdallaan, niin sitten ei onnaa.
Syötkö minkä verran juustoa, raejuustoa, partaäijää? Maitotuotteet jumittaa ainakin, ja liian vähä rasva. Voisit tietty myös kokeilla tiputtaa hh:t alle 20 seuraavaksi viikoksi ja katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään...
Sentit kannattaa ottaa vaikka tissit, ylävatsa, alavatsa, persaus ja reisi. Kaverilla lähtee reisistä ja mulla lähti ylävatsasta.
Joku jumi mullakin on päällä, ketoilua on takana kohta 11 viikkoa ja stoppi tuli kolmisen viikkoa sitten..tosin joskus jumittaakin ja sitten lähtee taas, kun vaan on sitkeä.
 
Ooo
Tervetuloa Lego :flower: Laita suosikkeihin vain, aika aktiivinen ja kiva ketju tämä on ollut!

Meillä mässäily ei ole loppunut hiilaritietoiseen ruokaan, päinvastoin. Mutta pitää vain opetella mässäämään muulla kuin pastalla. Tutki, opettele, harjoittele, repsahda ja korjaa, jne. Joskus oman esim. liha-kasvispadan kanssa on ranskiksia miehelle ja pojalle, joilla ei ole niin tarkkaa tämä touhu, mutta tavisruoka menee kyllä kaikille. En sellaiseen jaksaisi minäkään ryhtyä, että pitäisi tehdä eri sapuskat itselle ja muille. Pienellä fiksauksella vaan erot.

Itsekin meni kesä ns. reisille, muttei ihme kyllä painoa tullutkaan takaisin niinkuin kuvittelin. Ehkä muutoin meni pienemmällä ruokamäärällä ja enemmällä huomaamattomalla liikunnalla.
 
Ooo
Ja oisko ketoosissa kamppaileville hyvä vinkki vetää sinne väliin yksi vähän tuhdimpi hiilaripäivä? Sitä taitaa Atkinskin suositella jos jumittaa, oliko se sellainen "hiilaritunti" ( =syö tunnin aikana mitä huvittaa).
 

Yhteistyössä