karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Rigel - ketoosia vois harkita joo :)
Yes, sovitaan yhdessä ajankohdasta myöhemmin.
Nii ja siis heimoiterve vaa sullekkii muutenki pitkästä aikaa :wave:
:eek: :D Moi. Omasta mielestäni olen täällä aina... :ashamed:
..se voi olla että mä henkisesti ignoraan sut kaikista muista paitsi karppiketjuista :xmas:

tai siis eli että muita ketjuja lukiessa en muista ihmisten nickejä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Huomenta! Mites päivä käynnistyy? Oma aamupala 2 munaa, teetä, sitten turkkijugu-mustikka-vadelmakeitto-kuidukas-pöperrys.
Lounas tulee olemaan kebabsalaatti perjantain kunniaksi :p
:flower:

Ei kai tässä. Kupillisen kermateetä vasta oon kiskonu. Ei oo oikei aamusin ny safka maistunu ku o näi lämpöstä.

Kohta kuopus hoitoon ja miähen kaa hoitaa yks muutto :) Eli kuntoilua tiedossa ;) ..haaveissa on toki käydä myös juoksemassa, jos tonne ei nyt enää ihan sulais. Mut riippuu toki siitä, kauanko toi muutto imasee aikaa :)
 
Ooo
Mä odotan, että liikuntahommelit alkavat taas kesätauon jälkeen. Pääsee ratsastamaan ja tanssimaan (bailatinoa). Mitäs muut harrastaa? Minä harrastaisin enemmänkin, mutta kun työpäivän jälkeen mieluusti viettää aikaa lapsen kanssa...
 
Mää harrastan pääasiassa juoksua. Ja sit on työsuhde-etuna punttiskortti, missä käyn vaihtelevasti. Pumppiin tahtosin, rakastuin lajiin, mut tuntuu ettei ajat mää yksiin :) Niin ja uimassa käydään koko poppoo.
 
huomenta..
eilen jäi kilolubiin merkkaamatta söin vain tonnikala+raejuusto+salaatin sitten illalla havahduin kauheeee nälkä ja pistin miehen hakeen kebabsalaatin :p
oli niin julmetun kuuma päivä ihan hermo meinas mennä..

liikunnasta: mä niin haluaisin aloittaa tanssin just bailatinoa tai jotain helppoa..en kehtaa lähtee kun on tätä ylipainoa niin paljon ja en ole harrastannut mitään yli 10vuoteen :ashamed:
 
Ooo
Lähe ihmeessä jos vaan läheltä löytyy! Se on mun mielestä aivan älyttömän ihanaa ja ylipainoisena siellä minäkin löllyn. Jotenkin se auttaa kropan kanssa sinuiksi tulemiseen, on naisellista ja ennenkaikkea ihan huippuhauskaa. Meidän ryhmässä on ikähaitarikin varmaan 16-65, ja monenlaista kroppaa ja kilomäärää, joten sopii kaikille. Ei se niin väliä miten menee kunhan nauttii. Itselle ainakin tulee usein tosi hiki, on siis hyvää treeniä, vaikkei liikunnalta tunnukaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja peperooni:
huomenta..
eilen jäi kilolubiin merkkaamatta söin vain tonnikala+raejuusto+salaatin sitten illalla havahduin kauheeee nälkä ja pistin miehen hakeen kebabsalaatin :p
oli niin julmetun kuuma päivä ihan hermo meinas mennä..

liikunnasta: mä niin haluaisin aloittaa tanssin just bailatinoa tai jotain helppoa..en kehtaa lähtee kun on tätä ylipainoa niin paljon ja en ole harrastannut mitään yli 10vuoteen :ashamed:
Lenkkeiletkö lainkaan? Siitähän ois "turvallista" alottaa. Tahi vesiliikunnasta?

Mä en aikasemmin oo mikää lenkkeilijä ollu, mut ko keksin mp3-soittimen lenkkikaveriks ni jo lähti sujumaa :)
 
Ooo
Mä olen koko elämäni pitänyt sen perusajatuksen, että minua ei saa juoksemaan! Ei edes bussin tai ratikan perään :D Jostain koulun pakkoliikunnasta lähtenyt vastenmielisyys, eikä ylipainon kanssa juoksu tietysti mukavalta tunnukaan. Koira on, joten kävelylenkkiä kyllä tuli tehtyä. Pakko myöntää, että raskaudesta saakka (=poikakin jo 2,5v, että hävettää myöntää ) mies on hoitanut enempi nuo lenkit ja nyt kesällä jääneet vähemmälle kaikenkaikkiaan kun ei voi koiraakaan rääkätä näillä helteillä.
 
lenkkeily ei ole mun juttu pkko on kuiteskin koiran kanssa lenkkeilä tosin sekin on jäänyt vähiin helteitten takia kun ei toi koira jaksa..
tytön kanssa ollaan lähinnä puistoissa.

on tässä lähellä ollut bailatinoa sinne ajattelin ilmotautua täytyy vaan katsoa aikataulua.kiva kuulla et siällä käy kaikenkokosia ja ikäsiä :)
 
:wave: Mäkin voisin kai tulla mukaan tähän ketjuun. Toukokuusta asti olen karpannut ja saanut kilojakin pois noin 8kg. Nyt menossa sellaiset "loma viikot" jolloin olenantanut itselleni luvan syödä herkkuja, eli marjoja ja leipää. no on mennyt ihan kohtalaisesti leipomotuotteitakin :ashamed: Onneksi paino ei ole noussut. Kunhan koulut taas alkaa niin palaan ruotuun ja lasken hiilarit taasniin alas että paino alkaa tippumaan varmasti ja tehokkaasti. :D
Mä muuten en syö kanaa tai punaisia lihoja lainkaan. Ja välttelen parhaani mukaan keinotekoisia makeutusaineita.Nyt tosin näillä helteillä olen retkahtanut muutaman kerran sokerittomaan jädeen ja jäänyt armottomasti koukkuun lidlin 0%kolaan |O

Tätä ketjua lukiessani aloin miettimään, että synköhän ihan liian vähän hiilareita kun normaalisti pyrin pitämään ne max 20g/pv....? Muuten en ole laskenut rasvoja tai kaloreita.
 
Hoplaa, mulla hiilarit eiliseltä korkeella..67g :ashamed:
Väliin tulee kauhea epätoivo että osaanko tätä hommaa vaikko ei. Kovasti koitan kysellä ja opetella. Kauhiaa ressiä puskee vaikkaki lähdin tähän viikkoon ihan tutustumis/harjoittelumielellä.

Aikasemman laiharin aikana minäki"opettelin" lenkkeileen. Sauvakävelin sykemittarin kanssa, joka on todella hyvä kaveri lenkkeillessä, siitäon helppo seurata sykettä että saa lenkistä mahd. paljon irti. Jahka sauvakävelystä ei enää saanut tarpeeksi tehoja niin vaihdoin hölkkään ja juoksuun. Nyt hiukan harmittaa et toi on jääny, tässä ollu kauhiaa rulijanssi, asunnonmyyntiä,-ostoa,muuttoa, remppaa ja yks raskaus ja keskenmenokin..
Mutta jospas tätä tästä taas lähtee rullaamaan, toivon ainakin niin! Nyt vain allergian takia odotan syksyä jotta helpompi hölkkäillä ilman astmapiippua.

Mä oon herännyt jo 7 aikaa ja nyt pääsin syömään, joten söin aika tuhdisti. Brunssityyppisesti :D : 2 paistettua munaa,paprikaa, tomaattia, kanafilettä ja raejuustoa.
 
Ooo
Joo, jotenkin ton juoksuhomman kanssa pitäisi mennä jollekin asennevamma-kurssille :D Koiran kanssa joskus ennen vauvaa sauvoin hiki hatussa monta kilsaa kerrallaan ja toisaalta kunnon kävely on varmasti ihan yhtä hyvää kuin juoksu. Nivelille kai tutukimustenkin mukaan jopa parempaa. Mut kun katsoo juoksijoita, joilla jalka nousee kevyesti ja matka liitää, niin vähän kyllä kadehduttaa.
Mä en ole vielä koskaan varsinaisesti millään laskurilla laskenut noita hiilareita ja muita. Tuntuu, ettei siihen ole menevän taaperoisen kanssa oikein aikaa. Tietysti vois jättää listojen tekemisen tänne töihin :kieh: Noh, jahka työt oikeasti alkaa, niin ei siihenkään ole sitten aikaa. Ehkä se laskeminen olisi hyvä, niin oppisi sitten ilman laskuriakin myöhemmin huomaamaan mistä noin suurinpiirtein koostuu päivän satsit. Suositteletteko jotain mikä parhaiten toimii? Aika lunkisti kevään vedin ihan perustuntumalla enkä varsinaiseen ketoosiin pyrkinytkään, ajattelin, että aloittaisin niin, että pystyisin samalla linjalla jatkamaan elämässä eteenpäinkin. Mutta toisaalta tehostartti voisi olla hyväkin ajatus, saisi kropan kunnolla taas käyntiin tähän hommaan.
 
edel
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko täälä raskaus-karppaajia? Miten sujuu? onko tullut kiloja?
Vastaan tähän vaikken raskaana olekaan enää. :saint: Karppasin raskausaikana raskausdiabeteksen takia ja painoa tuli yhteensä 10kg, joka lähti muutamassa viikossa kaikki synnytyksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja edel:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko täälä raskaus-karppaajia? Miten sujuu? onko tullut kiloja?
Vastaan tähän vaikken raskaana olekaan enää. :saint: Karppasin raskausaikana raskausdiabeteksen takia ja painoa tuli yhteensä 10kg, joka lähti muutamassa viikossa kaikki synnytyksen jälkeen.
Alakarppasin, hiilarit alle 50g/vrk
 
Miekin tahtoisin tulla mukaan!
Tää karppaus on mulle uusi juttu,nyt 4 pvä menossa,hiilarit max 20g/pvä.Tällä mennään 2 viikkoa ja sit nostan hiilarit tuonne 40-50g/pvä.
Tää on niin miun juttu,ei tarvii nälkää nähdä ja kahvi reilulla lorauksella kermaa on suurinta herkkuani! :D
Merkkailen syömiseni kalorilaskuriin,oon sitä aikaisemminkin käyttäny ja tähänkin hommaan tosi kätevä kaveri.
Mulla kaiketi nesteet lähteny liikkeelle,nyt 4 pvän aikana on tippunu 3 kg painoa vaikka kalorit huitelee n.1800-2500 päivästä riippuen. :eek:
Tarviikos noihin kaloreihin edes kiinnittää kauheammin huomiota kun hiilarimäärä on max 20g/pvä??
 
mun käsittääkseni ei kannata tuijottaa kaloreita...lähinnä vaan tarkastella mitä syö ja sulla on hyvin lähtennyt nesteet liikkeelle joten toimii noinkin.
niin ja proteiinia ei saa syödä liikaa
mitä kermaa käytät kahvissa? oon kova juomaan kahvia olen nyt maitoo laittanut pitää vaihtaa sekin kermaan

mitä muuten syöt? itse menen 40g hiilareilla
 
Ooo
Oisko vispikermassa vähiten hiilareita? Kuohukerma lienee myös hyvä vaihtoehto, luomusellainen. Olen ollut kova maitokahvin ystävä ja yrittänyt siitä sitä maitoa vaihtaa, muttei tahdo onnistua... Alpron makeuttamattomassa soija-maidossa ei ole hiilareita, mutta maistuu mun suuhun vähän keljulta. En oikein tiedä yrittäiskö tottua, vai sallisko vaan sen viikonloppuaamujen cafe au laitin ilman suurempia tunnontuskia. Lisäis vaikka kermavaahtoa kompensoimaan tilannetta :LOL:
 

Yhteistyössä