Karppaaminen on kallista.

  • Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti
n-from-70s
No minä jään miettimään /suunnittelemaan näitä juttuja. Kiitos kovasti KAIKILLE neuvoja antaneille :)

VHH:ssa mietityttää vielä, että sanotaan että naiset tarvii hiilareita hormooneihin, ala-karppauksella menkat epäsäännöllistyy /loppuu kokonaan? ennenaikaiset vaihdevuodet uhkaisi?
 
vierailija
En usko sellaiseen. Maratoonarit tarvii hiilareita, mut jos kiloja putoo liikaa, loppuu kuukautiset varmasti, kuten nuorillakin - sehän on luonnon laki, että niin kuuluu ollakin, kun nälänhätä on tullut. Mun mieheni mummo synt.1895 kertoi, että pula-aikana vain odottava äiti sai voita, muut saivat juoda tonkanpesuvettä. MUTTA sun täytyy saada kaliumia siitä kaakaojauheesta, kun siitä voi tulla pula, kun ei syö perunaa.
 
n-from-70s
En usko sellaiseen. Maratoonarit tarvii hiilareita, mut jos kiloja putoo liikaa, loppuu kuukautiset varmasti, kuten nuorillakin - sehän on luonnon laki, että niin kuuluu ollakin, kun nälänhätä on tullut. Mun mieheni mummo synt.1895 kertoi, että pula-aikana vain odottava äiti sai voita, muut saivat juoda tonkanpesuvettä. MUTTA sun täytyy saada kaliumia siitä kaakaojauheesta, kun siitä voi tulla pula, kun ei syö perunaa.
Kaliumia täytyy saada, mutta muualta kuin kaakaojauheesta. Kaakaossa on näet kofeiinin tyyppisiä aineita ja suklaata, molemmat ovat pahoja närästäjiä refluksitaudissa.

En haluaisi että tulee vaihdevuodet 40-v. Normaalipainoni (ilman vhh) on 59 kg, olen 177 pitkä ja minulla on vielä isot luut. Ties mihin paino putoaa vhh:lla. Vhh kiinnostaa eniten refluksin parantamisen takia.
 
vierailija
Hei, saahan sitä kaliumia muustakin, kuin kaakaojauheesta ja perunasta:)

Katso, ettei missään lääkevalmisteessa ole maissia, ei soijaa. Sitruunahappo on muuten kans sellainen, mikä närästää älyttömästi eikä se ole sitruunaa, vaan homeesta tehtyä lisäainetta. Sitä en myöskään käytä koskaan. Omenatkin on muuten luomua, ja täytyy olla kypsä. Kypsä on sellainen, missä pohja on vaalea... Raaka närästää aina.
 
n-from-70s
Hei, saahan sitä kaliumia muustakin, kuin kaakaojauheesta ja perunasta:)

Katso, ettei missään lääkevalmisteessa ole maissia, ei soijaa. Sitruunahappo on muuten kans sellainen, mikä närästää älyttömästi eikä se ole sitruunaa, vaan homeesta tehtyä lisäainetta. Sitä en myöskään käytä koskaan. Omenatkin on muuten luomua, ja täytyy olla kypsä. Kypsä on sellainen, missä pohja on vaalea... Raaka närästää aina.
Joo, sitruunahappoa täytyy varoa, olen kuullut siitä, hyvä että muistutit. Minulla oli 2 home asuntoa, sairastuin pahoin.
 
n-from-70s
Hei, saahan sitä kaliumia muustakin, kuin kaakaojauheesta ja perunasta:)

Katso, ettei missään lääkevalmisteessa ole maissia, ei soijaa. Sitruunahappo on muuten kans sellainen, mikä närästää älyttömästi eikä se ole sitruunaa, vaan homeesta tehtyä lisäainetta. Sitä en myöskään käytä koskaan. Omenatkin on muuten luomua, ja täytyy olla kypsä. Kypsä on sellainen, missä pohja on vaalea... Raaka närästää aina.
Pystytkö olemaan ilman närästyslääkkeitä ruokavalion ansiosta? Kuinka paha refluksitauti sinulla oli, vai onko vaan pientä närästystä?
 
vierailija
Pystytkö olemaan ilman närästyslääkkeitä ruokavalion ansiosta? Kuinka paha refluksitauti sinulla oli, vai onko vaan pientä närästystä?
En ole koskaan edes maistanut mitään närästyslääkettä. Muut ovat sanoneet, että mantelijauhe poistaa sen, siksi uskallan suositella. Hiivatuotteet olen jättänyt pois, kun mun maha ei siedä sienisokeria - varmaan sekin närästäisi. Mehuja en juo, jos on askorbiinihappoa, ei pysty pientäkään määrää.
 
n-from-70s
En ole koskaan edes maistanut mitään närästyslääkettä. Muut ovat sanoneet, että mantelijauhe poistaa sen, siksi uskallan suositella. Hiivatuotteet olen jättänyt pois, kun mun maha ei siedä sienisokeria - varmaan sekin närästäisi. Mehuja en juo, jos on askorbiinihappoa, ei pysty pientäkään määrää.
Ok. Kiitos :) Onko mantelijauhe siis sama kuin mantelijauho? En mehuja, mustaherukka pahin. Minun refluksini on niin paha että ruokatorvi lähes jatkuvasti kipeä, ja happo virtaa suoraa syöttöä suuhun välillä. Kerran heräsin ruokatorven kramppiin! Iltaisin olen ottanut gaviscon, mut ei riitä se.
 
vierailija
Olen myös sairaalloisen väsynyt.
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/maissiallergia.htm
Oikeesti ei ole kysymys allergiasta, vaan myrkytysoireesta. Mut on olemassa ihmisiä, joilla onmaissiallergia, eikä heidän ole helppo löytää ruokaa, mistä eivät oireile. Laktoosittomissa maitotuotteissa on usein levää, mikä varmuudella närästää ja muissa kuin luomuissa on d-vitamiinia, joissa ainakin Valiolla on maissiöljy. Tarkista, ettet saa sellaista koskaan enää. Käytätkö d-vitamiinivalmisteita erikseen?
 
n-from-70s
Nukkumista se närästys haittaakin, mutta kumpaa lääkettä näistä olet ottanut. Illallako?
Kyllä mantelijauheesta puhun, vaikka voihan hienompaakin auhoa olla olemassa. Luomumanteli on todella kallista, ja hyvää se on myös.
Oraali suspensiota, näköjään on ksantaanikumia. Mutta löydänkö yhdenkään lääkkeen ensiavuksi, jossa ei ole mitään haittoja? Vaikka aloittaisin heti vhh-paleon, niin jotenkin pitäisi pärjätä dieetin tehoamiseen asti. Aikaisemmin pureskelin manteleita, kokonaisia, mutta jossain vaiheessa ne ei enää tehonnut. Ehkä jauhe on eri asia.
 
n-from-70s
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/maissiallergia.htm
Oikeesti ei ole kysymys allergiasta, vaan myrkytysoireesta. Mut on olemassa ihmisiä, joilla onmaissiallergia, eikä heidän ole helppo löytää ruokaa, mistä eivät oireile. Laktoosittomissa maitotuotteissa on usein levää, mikä varmuudella närästää ja muissa kuin luomuissa on d-vitamiinia, joissa ainakin Valiolla on maissiöljy. Tarkista, ettet saa sellaista koskaan enää. Käytätkö d-vitamiinivalmisteita erikseen?
Mitä?!! Levää maidossa? Maito helpottaa väliaikaisesti koska se tasaa happoja, mutta epäilen kyllä maidon pitkäaikaisvaikutuksia närästykselle, kai pahentaa. Pirkan lakt pun maitoa olen juonut vähäsen. No mull aon suomen terveysravinnon d3, mutta siinäkin on vaik mitä lisäaineita, otin pitkästä aikaa tänään.

Olettepa muuten energisia kun olette tähän aikaan valveilla...onko se vhh n ansiota? Itse nukahdan helposti keittiön puutuoliin. Olen muuten muutaman pv n vhh/paleo kokeillussa huomannut, että jostain syystä aiemmin, parivuotta sitten kadonnut libido on palautunut kuin ihmeen kaupalla. Se on ainakin todella hyvä asia.
 
vierailija
Voisitko kokeilla luomutäysmaitoa? Se nimittäin ON niin hyvä, monessakin mielessä. Voisi olla helpoin apu ja veden tilalle se. Kahvina meillä on luomuMundo ja Kharisma- kahvi (eiluomua) ja sen neutralisoin luomutäysmaidolla, mutta en voi käyttää niitä, missä on d-vitamiini, en yhtään!
 
vierailija
Laktoosittomissa kermoissa ym. maitotuotteissa on levää, jäätelöissä ihan tavallista. Tarkista, ettei ole E407 tai karrageenia. Sitä voi olla myös kapselinkuoriaineksena gelatiininkorvikkeena. Aiheuttaa tulehdusta koe-eläimille - nehän syntyvät aina terveinä, mutta tuolla niille saadaan aiheutettua vaiva, mihin sitten testaillaan lääkkeitä.:sick:
 
n-from-70s
Voisitko kokeilla luomutäysmaitoa? Se nimittäin ON niin hyvä, monessakin mielessä. Voisi olla helpoin apu ja veden tilalle se. Kahvina meillä on luomuMundo ja Kharisma- kahvi (eiluomua) ja sen neutralisoin luomutäysmaidolla, mutta en voi käyttää niitä, missä on d-vitamiini, en yhtään!
No osa tätä mun ongelmaahan on just et olen tttuella, eikä ole rahaa luomujuttuihin hirveästi. Aiemmin join kultakatriina luomua, mutta en voi enää juoda mitään kahvia kun se kofeiini löystyttää rtorven alasulkijaa vielä lisää siitä mitä se on. Sain tähystyslähetteen vuosi sitten mut en mennyt. Luomumaito olisi varmaan hyvää, sillä siinä ei ole vesijohtoveden mrkkyjä. Täytynee ostaa veden suodatin, sillä ainakin fluori närästää, ja lopetin myös teen juonnin fluorin takia.

Kyllä mä aloitan ne pimeet työt, siten ettei voi jäädä kiinni. Käteinen, paypal, nettilompakot. Älkää sanoko siihen mitään, olen päätökseni tehnyt. Mun äiti tarvii mun tukea taloudellisesti myös, sillä krooninen vakava sairaus, eikä rahaa.

Nyt päästät teidät nukkumaan /hauskanpitoon jne., teistä on ollut suunnattomasti apua minulle :)
 
n-from-70s
Laktoosittomissa kermoissa ym. maitotuotteissa on levää, jäätelöissä ihan tavallista. Tarkista, ettei ole E407 tai karrageenia. Sitä voi olla myös kapselinkuoriaineksena gelatiininkorvikkeena. Aiheuttaa tulehdusta koe-eläimille - nehän syntyvät aina terveinä, mutta tuolla niille saadaan aiheutettua vaiva, mihin sitten testaillaan lääkkeitä.:sick:
Piti mennä nukkumaan, mutta ruokakermasani oli karrageeniä. voi h*lvetti. Hyi s*atana mitä kaikkea turhaa koe-eläimille tehdään. kapselit on tarkistettava. Sokerista olen luopunut kokonaan, ainoastaan manuka-hunajaa olen nyt syönyt, mutta en kauan sillä on sairaanloisen kallista, wedderspoon +22.
 
vierailija
Piti mennä nukkumaan, mutta ruokakermasani oli karrageeniä. voi h*lvetti. Hyi s*atana mitä kaikkea turhaa koe-eläimille tehdään. kapselit on tarkistettava. Sokerista olen luopunut kokonaan, ainoastaan manuka-hunajaa olen nyt syönyt, mutta en kauan sillä on sairaanloisen kallista, wedderspoon +22.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1242073/pdf/ehp0109-000983.pdf
Tulosta tämä ja vie lääkärille, ennen kuin myrkyttää muutkin potilaat:ninja:
 

Yhteistyössä