Kauan mennyt synnytyksestä toipuminen ennenkuin pystyit istumaan?

  • Viestiketjun aloittaja NuoriÄiti
  • Ensimmäinen viesti
Mulla meni kanssa noin kuukausi, vaikka tikkejä oli huikeat 4 :kieh: Edes synnytys ei sattunut niin paljon kuin siitä toipuminen :kieh: Ensimmäiset pari viikkoa istuin toisella kankulla ja pystyin nukkuunkin vain toisella kyljellä. Oli se kamalaa aikaa :'(
 
Minä istuin välittömästi synnytyksen jälkeen.Välilihaa ei leikattu ja tikkejä oli vaivaset 2 tai 3.Tietysti alkuun oli hieman arka mutta pystyin kuitenkin istumaan ja imetinkin heti kätilöiden ihmetellessä istuallaan....
Nyt lähdössä tekemään lähiaikoina pikkukakkosta ja jännittää et miten käy toisella kerralla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinax:
Minä istuin välittömästi synnytyksen jälkeen.Välilihaa ei leikattu ja tikkejä oli vaivaset 2 tai 3.Tietysti alkuun oli hieman arka mutta pystyin kuitenkin istumaan ja imetinkin heti kätilöiden ihmetellessä istuallaan....
Nyt lähdössä tekemään lähiaikoina pikkukakkosta ja jännittää et miten käy toisella kerralla...
Samoin täällä istuttiin samantien. Viikon päästä olis pikku kakkosen laskettu aika...saa nähdä kuinka käy.
 
Ekasta leikattiin reilu eppari (en tiedä tikkien määrää) ja kyllä siinä ainakin pari viikkoa meni ennen kuin pystyin kunnolla istumaan. Tikit olivat sulaneet jälkitarkastukseen mennessä, n. 1,5 kk synnytyksestä.

Toisesta tuli 4. asteen repeämä joka korjattiin leikkaussalissa. Tällä kertaa en pariin ekaan päivään saanut istua lainkaan, mutta yllätyksekseni jo reilun viikon päästä pystyin istumaan kunnolla. Toipuminen oli muutenkin paljon nopeampaa. Tikit oli sulaneet taas jälkitarkastukseen mennessä.
 
Ekassa tehtiin episiotomia, II asteen repeämäksi on kirjattu papereihin. Tikkejä tuli joitakin, mutta istumaan pystyin suht ok heti ja noin 3 vkoa synnytyksestä tikit oli sulanu pois.

Tokassa ei välilihaa leikattu enkä saanu kuin nirhaumia, yhteen repeämään taisi tulla 2 tikkiä, mutta heti synnytyksen jälkeen oli kyllä olo kuin ei olisi synnyttänykää ja tikit suli 2 vrk:n sisään.
 
ekasta olisin seuraavana päivänä saanut istua,mut ei se niin mukavalta tuntunut että viitsi istua :/ ehkä viikon päästä sitten kärsi jo hyvin istua.toisesta istuin saman tien synnytyksen jälkeen....pari tikkiä molemmilla kerroilla laitettu :)
 
Nyt se on sitten pikku-kakkonenkin maailmassa! :heart:
Kaikki meni hyvin ja istuin samantien synnytyksen jälkeen.Yhtään tikkiä ei tarvittu...Olo on ikäänkuin ei olisi synnyttänytkään, paitsi et jälkivuotoa on.
Oli pakko jo hieman kurkata peilillä alakertaan :ashamed: ja ihan samalta näyttää kuin ennen synnytystäkin....
 
synnytyksestä vajaa 2vkoa ja istuminen onnistuu jotenkuten mutta seisominen sattuu :/
ite en o viel piirakka-osaston vahinkoja uskaltanu kattoa mut käskopelolla tuntuu melkolailla normaalille. saa nähä kauan tähän nyt sitte menee viel et ei joudu kipulääkkeiden vaoimalla oleen koko ajan. mulla siis leikattiin eppari ja tikkejä tuli x määrä.
 
Aku
Oikeestaan vaan sairaalassa tuntui että takamus oli hellänä ja varsinkin siihen sairaalasängylle kiivetessä.Kun päästiin kotiin (tyttö 3päivän ikänen) ja tuli liikutttua enemmän niin en muista että ois ollu juurikaan mitään kipuja =)
 
Mulla meni varmaan noin kolmisen viikkoa siihen että pystyi jotenkuten istumaan. sitä sitten pikkuhiljaa alkoi menemään niin etten tuntenut enää mitään. Ja mä repesin todella pahasti, mua kursittiin kokoon yhteensä noin 1 h.
 
Minä pystyin menemään rullatuolissa istuen synnäriltä vuodeosastolle. Eka siis kyseessä. Ei tullut repeämiä eikä tikkejä, mutta ei se istuminen kyllä mitenkään mukavaa ensimmäisinä päivinä ollut!
 
ekalta tehtiin pieni eppari jossa oli 3 ommelta, välttelin pidempää istumista pari viikkoa vaikka jo 1 vrk synnytyksestä varoen aloinkin kokeilla istumista.
Tokalta ei tarttenu leikata, tuli pieni parin ompeleen vaatinut repeämä mut pystyin istumaan melkein heti.
Nyt kolmannelta (nyt 3 vko ikäinen) istuin 1h synnytyksen jälkeen ja menin pyörätuolilla osastollekin. Ei repeytymisiä tai leikkausta.
 
tikit suli parissa viikossa ja viikon kuluttua synnytyksestä pystyin istumaan lähes kivuttomasti pitempiä aikoja! Ihan täysin kivutta istua kökötin autossa kolme tuntia parin viikon kuluttua synnämisestä... Toki heti synnytyksen jälkeisenä aamuna pystyin istumaan suhteellisen hyvin, tosin en tunti tolkulla =)
 
Kolme synnytystä takana, eikä ikinä ole mennyt muutamaa päivää pidempää :D Niin ja aina olen revennyt kunnolla, ekan jälkeenkin ommeltiin 24 tikkiä. Kai se on sitten vaan ollut sieltä sisältä, ihan normaalisti jo istunut alle viikossa.
 

Yhteistyössä