❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Toivotaan @Wolt että flunssa pitäis ittensä poissa sun luota!

ON: Itellä dpo 8 ja päivät matelee kuin hiljaisessa huopatossutehtaassa! Eipä oikein mitään oireita oo. En tiedä kuvittelenko et mahassa olis pientä painon tunnetta. Vielä pitäis jaksaa odottaa ens viikon loppuun niin voi ruveta testaileen! :whistle:(y):D
 
Heippa kaikille! Saanko liittyä joukkoon?

Taustaa sen verran että ensimmäistä lasta yritetään ja "tulee jos on tullakseen" aloitettu joskus 9/2015, ovisviivojen ja limojen armoton kyttäily aloitettu 5/2016. Viikko sitten käyty terveyskeskuksen peruslääkärillä miehen kanssa, eli nyt olisi tarkoitus labroja varata ja odotella kutsua lapsettomuushoitoihin.

Aloitin täällä keskustelut ensin ketjussa lievää vauvakuumeilua, sitten esikoista odottavat ja nyt täällä. Toivon että en joudu mihinkään ikuisesti lapseton ketjuun :ninja: Noissa muissa ketjuissa tuntuu että siellä on vain kourallinen ketkä odottaa ja odottaa sitä plussaa, sitten nämä muut tulevat vain pyörähtämään koska heti ekalla tärppäs. Onnea toki heille, mutta kyllähän se satuttaa. Satuttaa niin pirusti.

Nyt mulla on menossa dpo8 ja masentaa niin hemmetisti. Olen koko viikon ahminut joulusta jäänneitä suklaita ja sipsejä ja pitsaa ja ties mitä paskaa. Näyttää että olisin 6.kuukaudella raskaana kun turvottaa ja pierettää niin hemmetisti :D toivoa ei ole oikein tähän kiertoon vaikka kaikkemme annettiin. Jotenkin vaan stressaa tää asia ihan kamalasti ja se tuskin edesauttaa yhtään sitä plussan saamista!
 
Tervetuloa @Välli @Myya ja @kiuski ! Kivaa että tulee uusia, vaikka en toki näitä lapsettomuusongelmia kellekään toiselle toivoisikaan. Onneksi on tällänen paikka jossa voi saada vähän vertaistukea :) Omassa tuttavapiirissä kun tuntuu olevan niin, että joko ei todellakaan haluta lapsia tai sitten halutaan ja onnistutaan heti. Yhdelle kaverille kerroin että ollaan yritetty melkeen puoltoista vuotta ja hän kysyi "ootteko kokeillu ovulaatiotestejä?" :cautious: Hyvää varmaan tarkotti, mutta ei se ehkä mistään ovistesteistä oo enää tässä kohtaa kiinni.
 
@Yuna , joo ei se tässä kohtaa enää ole niistä ovistesteistä kiinni...

Tervetuloa minunkin puolestani @kiuski !
Raskastahan tuo on, odottaminen. Mutta päivä kerrallaan.....vai kierto kerrallaan? :cautious:

Ja joo, tänne voi merkitä kp1/31
Letrot tosiaankin lyhensi mukavasti kiertoa entisestään, ekaa kertaa ikuisuuksiin on normaaliksi luokiteltava kierto. Toivotaan, että metuilla + karppauksella olisi ylläpitävä vaikutus tähän. Ei auta kuin tiputella tätä painoa, metsästää oviksia ja toivoa ihmeitä, mutta koettaa olla stressaamatta. Laihduttelussa ainakin pitää ottaa taas kunnon niskaote, joulu on päässyt vähän venymään tänne tammikuun puolelle ja tultu syötyä vähän karppielämän ulkopuolelta (lähinnä pizzaa ja karkkia heh). :ROFLMAO:
 
Mulle taas ystävä sano neuvoksi että ÄLÄ STRESSAA! Joo en en :ROFLMAO: Kas kun ei heti sanonut niin johan olis tärpännyt! Itsehän hän on tullut aina kerta laakista paksuksi... Ja viimeksi tuli vaikka kierukka olikin käytössä. Välillä kyllä ärsyttää kun ihmiset on niin ajattelemattomia.
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Mulle mies heitti just viikonloppuna et sä otat niin vakavasti ja stressaat koko asiaa likaa! Hei haloo, kyllä otan vakavasti kun kaksi aikaisempaa on vaan tullut ja nyt ei sit mitään tapahdu! Sit se pirulainen rupesin viel avautuu kalja päissään kuinka niin haluaa omaa lasta niin paljon! Saatoin vähän suuttua... :ninja: Mutta asia on puhuttu ja haaveissa olis jos vielä tän vuoden puolella olisi nyytti.. Tänään kuun ovis käytetty hyvin hyödyksi ja liikunta aloitettu taas, jos sekin veisi tressi pois! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Yuna
Täällä dpo 5 ja menkkamaista/ovulaatiomaista kipua on ollut oviksesta asti. Lämpöjä en oo uskaltanut mitata :D
Mullakin on ollut ties mitä kolottelua ja mukamas kauheita kramppeja ja vihlaisuja. Ja nyt vasta öö dpo4. :D Kauhea jano! Heräsin yölläkin juomaan ja vessaan. o_O Mutta eihän se voi tietenkään johtua siitä että ois vetänyt melki pussillisen suolapähkinöitä.. ;)

Ihmisten kommentit on kyllä ajattelemattomia, vaikka varmasti vain hyvällä tarkoitettuja..!
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Tervetuloa meikäläisenkin puolesta uusille, toivottavasti ette vanhene täällä kauaa ;)

Nyt alkaa olla joulunajan reissaamiset reissattu ja arki alkaa toivon mukaan asettua taas uomiinsa, ehdin siis täälläkin pyöriä vähän enemmän. Olen yrittänyt väkisin jaksaa joogata ainakin pari kertaa viikossa, olen jopa googlaillut suntuubista kaiken maailman hedelmällisyysjoogavideoita ja pari kertaa niitäkin kokeillut kotona. Kaikki keinot käyttöön, eiks vaan? :D

Noista "hyvistä neuvoista"... Joo, mullekin on toi "älä stressaa" sanottu monesti, mutta uskomattomin (ja loukkaavin) oli kyllä: "Ehkä niihin negoihin sitten tottuu, mulla ainakin oli vaikein se ensimmäinen nega". Tämän sanoi henkilö joka raskautui toisella yrittämällä. Ajattelemattomuutta sanottu kommentti, mutta kyllä kirvelee vieläkin. Ai että kyllä sitten helpottaa olo mitä pidempään tämä tuska ja piina jatkuu??? :mad: Että jotkut ovat sitten typeriä.
 
Mä oon käynyt täällä pidempään kurkkimassa ja 1,5kk kuluttua siirryn tänne... Alkaa vuoden rajapyykki lähestyä ja sen verran mua on jo tutkittu, että munasolut ei jostain syystä kypsy. Ens tai seuraavassa kierrossa katotaan labroja ja sain letroreseptin odottamaan.

Onko täällä jollain letroista kokemuksia, tuliko sivuvaikutuksia? Vähän hirvittää, mutta kova toivo, että mussa olisi joku sellainen vika jonka saa hoidettua ja noi auttaisivat.

On tullut ihan mielettömän hyvä mieli kun olen nähnyt täällä plussia. <3 Ei koskaan luovuta toivosta.

Jään seurailemaan taustalta ja liityn listoille maaliskuun alusta...
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Oon tässä aikani kuluksi lukenut muita ketjuja. Niissä monet ihmettelee, että miten pidempään yrittäneet kestää, kun itestä tuntuu että tulee hulluksi jo parin negakierron jälkeen. Hassua mutta musta tuntuu että ekan vuoden jälkeen tää yrittämisen tuska vähän helpotti. Jotenkin siinä vaiheessa kun tiesi että vuosi on ohi ja kohta pääsee hoitoihin niin ei oo enää jaksanut piinaillakaan samaan tahtiin. En myös näin jälkeenpäin ajateltuna tiedä, oltaisko miehen kanssa oltu ees valmiita jos oltais heti yk 1 tai 2 onnistuttu. En kyllä välillä vieläkään ole varma olenko valmis, mutta ei kai sitä täysin 100 % valmis voi koskaan olla.

Muuten mulla on alkanut vauvakuume taas nostaa päätään, varmaan kun ens viikolla on vihdoin lääkärillekin aika. Muutamaan kuukauteen ei oo jaksanu kuumeilla kun mitään ei kuitenkaan tapahdu, mutta nyt saatankin olla puolen vuoden päästä jo raskaana :confused: Apua! Ihanaa ja kamalaa ja pelottavaa. Mitä jos olenkin ens vuonna jo äiti? :eek: Iik.

Eniten pelkään että raskaus ja äitiys muuttaa mua jotenkin ihmisenä. Tunnen niin monta ihmistä jotka on raskauduttuaan mennyt johonkin ihme vauvakuplaan, jossa ei suostuta enää edes juttelemaan kenenkään lapsettoman kanssa, koska "et sä voi ymmärtää kun et oo raskaana". Toivon että mä pysyn omana itsenäni enkä muutu rasittavaksi bimboksi joka puhuu pelkistä vauvoista. Vähän pelkään myös, että vapaaehtoisesti lapsettomat ystäväni alkavat jotenkin vältellä mua. Tottakai vanhemmuus muuttaa ihmistä, mutta toivon että voisin säilyttää itseni sen kaiken keskellä.
 
Omapäistä pohdintaa.. Oiskohan liikaa kuviteltu, että huomen aamulla dpo7 muka näkyisi jotain? :rolleyes: Mua riepottelee nyt kolmatta aamua pahoinvointi, toissa aamuna lievää, eilen pahin ja nyt siltä väliltä. Päivän mittaan hiukkasen helpottaa. Jos tämä olisi joku vatsatauti niin kai se olisi jo päällänsä? Vai onko tää jotain muiden kropan hormonien heittelyä?
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna Itse olen miettinyt kans etten halua ajautua mihinkään vauvakuplaa! Mua ärsyttää ihan suunattomasti kun ihmiset sanoo aina just ton "sä et ymmärrä kun sulla ei ole lapsia" "vasta sitten tietää mitä rakkaus on kun on lapsia" "voi sullahan on aikaa tehdä vaikka mitä kun ei ole lapsia" niin että kun ei ole lapsia niin ei ole myöskään elämää ja ei kykene rakastamaan ketään?

Ajattelin etten tässä kierossa testaa kun se on kuitenkin taas nega eikä mulla ole mitään tuntemuksia edes. Noh enivei menin sitten typeryyspäissäni kusemaan ovistikkuun vaikka tiedänkin että se antaa mulle aina viivat myös ennen menkkoja, ja niinhän se teki nyttekin. Vieläpä melko tummat. Tiedättekö kun tulee se entä jos kuitenkin...?!? :ROFLMAO: Kävin eilen ostamassa ihan oikean raskaustestin ja törkynen viivanpaikkahan sieltä putkahti :poop:

IMG_9576.JPG
 
@Lumi87 Mulla on nyt vaan yksi kokemus letrokierrosta alla, mutta itelle ei ainakaan tullut muuta kuin se, että olin aivan tavattoman väsynyt... Se väsymys iski yleensä iltapäivästä. Väsytti, mutta illalla olin sitten vähän liian levoton nukahtamaan...tosin tää piirre nyt on mulle aika ominaista, etten tiiä oliko levottomuus oire. En huomannut muuta.

@Yuna samanlaiset ajatukset täälläkin; se ensimmäinen vuosi oli se raskain odottamisen ja pettymysten suhteen. Tietty itellä siihen Ekaan aloitusvuoteen sisältyi heti eka positiivinen testi heti ensimmäisellä yrityksellä, sitten keskenmeno ja sittenhän loppuvuosi menikin siihen ettei niitä menkkoja enää tullutkaan. Silloin olin tosi maassa ja vihainen kropalleni ku se ei toiminut miten sen pitäisi. Toka vuosi menikin lähinnä opiskellessa ja koko asian työntämisessä pois päästä. Vasta viime syksystä oon taas antanut itselleni luvan haaveilla eli viimein sain itseni hankkimaan sen ajan hoitoihin lähtöön.

@kiuski no onpas jännä tuhruviiva... :D
Eihän sitä aina tiedä....ja eihän niitä oireitakaan välttämättä ees tuu ennen kuin pidemmällä...

Itelle ei mitään uutta. Aika niukka vuoto ollut, nyt enää tiputtelee. Nyt sormet vaan ristiin että parin viikon päästä on ovis tullakseen eikä kierto ala heittää häränpyllyä...
 
@marrasmai ompa uskomattoman törkee kommentti! Joo parin vuoden jälkeen ei negat tunnu enää missään ei..

@Yuna samanlaisia ajatuksia, kai tähänki p*skaan vaan tottuu. Enkä oo ees osannu vielä miettiä millaseks sitä muuttuu vanhemmuuden myötä :D toivottavasti ei mitenkää. Ollaa kyllä miehen kaa nyt enempi puhuttu lapsien kasvatuksesta.. Oiskohan joku enne? :)

@Nonsk kylläpä aikasin meinaat, mutta eipä se mitään haittaa! Kuvaa sit nii voidaa tihrustella joko näkyis! :D

@Lumi87 kiva että ootte päässy asioissa eteenpäin!

@Juliet86 :(

@kiuski pitipä itekki kattoa. Ihana että oli noin onnellisen oloinen pariskunta nyt, mutta ei tossa kyllä saatu esiin sitä kuinka raskas aihe tää on. :/
Ja en oo vertaisryhmissä koska tässä lähettyvillä ei oo mahollisuutta ainakaan simpukan kautta. Enkä tiiä olisinko valmis menee vielä tässä vaiheessa. Ehkä jossain hoitojen loppupuolella tai sit jos tosiaan ei sitä lasta ikinä saada niin vertaistuki kasvokkain vois olla paikallaan.

Muuten tänne ei erikoista, pitäs laskee mikä kp menossa että millon tikuttaa ovista :D
 
@-dino- jänistin. Ja osittain myös unohdin. Koska kyllähän tää nyt ois aivan liian aikaista ja hyvälläkään mielikuvituksella ei varmasti ois mitään. :D

@kiuski en katsonut, mutta mulla ei oo kyllä käynyt edes mielessä että semmoista tukea olisi ja että menisin. Mutta hyvä tietää semmoisen olemassaolosta jos joskus tulee ajankohtaiseksi! (y)
 
Mikä kp sulla on? Nyt testaat!!!! Kaipaan testikuvia!! Haluun jännäillä!! :ROFLMAO:
@iitata testiä ja heti! :D ihan olin unohtanu että sulla vielä näin jännä tilanne!
En oo varma mikä kp.. :D Vaihdoin puhelinta ja kiertokalenteri hukku sen mukana kun en tyhmänä ottanut talteen. Kp42 mitä tosta tanjan päivityksestä laskin.. Mutta en syönyt tähän kiertoon letroja, niin ovis on voinut olla myöhemmin mitä tavallisesti. Ennen letroja luomukierrot oli tätä luokkaa tai muutaman päivän lyhyempiä muutaman kierron ajan..

Jotenkin tosi rauhallinen olo :D Ei oo mitään pakonomasta tarvetta testata. Nyt ukko on alkanut kyselemään että "ootko vieläkään tikuttanu!!!" vähän malttamattomana. Ja tutkii mahaa. :D
 

Yhteistyössä