❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tännepä on tullut kauheasti lisää tekstiä ja uusia ihmisiä, tervetuloa! (y)

Meillä on kanssa menossa seksin suhteen vähän semmoinen tylsä, hiljainen aika...kumpaakaan ei oikein tee mieli. Koetetaan nyt kumminkin skarpata kun on otolliset hetket.

Tänne ei mitään ihmeellistä, oviksesta voi lähteä haaveilemaan ehkä joskus ensi viikolla, mutta saa nähdä...Usko näihin luomuoviksiin on aika nollassa vaikka paino tippuukin mukavasti ja metformiinit on ehkä mahdollisesti buustaamassa.

Tsemppiä vaan kovasti taas kaikille. Josko tää vuosi olis meille kaikille se the vuosi! <3
 
@-dino- toivottavasti on hyvä ja asiaan perehtynyt lääkäri. :) Vai onko tää lapsettomuusklinikka mihin menette? Mä kövin syksyllä sellasella gynellä joka tuntui valitettavan vähän asioista tietävän ja jäin vellomaan kauheaan epävarmuuteen. Nyt menin tässä kuussa suosituksella sellaiselle ihmiselle, joka ottaa vastaan yksityisellä lapsettomuusklinikalla ja sinne mennään ensikäynnille ja laitetaan asiat rullaamaan. Julkisen lähete pyydetään maaliskuun alussa kun vuosi täyttyy.

Meillä on miehen kanssa ollut vähän erimielisyyttä tästä, hän ei haluaisi yksityiselle ollenkaan, mutta kun hän tajusi että jossain on käytävä että lähetteen saa ja meidän kunnan tk ei vedä edes kiireellisissä asioissa niin on nyt ilmeisesti ihan ok tälläisen suunnitelman kanssa.

Tsemppiä sulle ja tule kertomaan sitten mitä siellä sanottiin.
 
Ja toivottavasti kukaan ei loukkaannu että kirjoittelen täällä vaikka kohta "vasta" 11kk yritystä takana. Nyt kun ovulaatio-ongelma on todettu ja letrot odottaa uutta kiertoa tuntuu tää paljon omemmalta paikalta. Vaikka kuinka yritän ajatella ettei muiden onni ole multa pois niin väkisin saa plussa-aallot muissa ketjuissa mielen matalaksi.
 
@Lumi87 Kirjoitit aikaisemmin että käyt vielä ennen letrojen aloitusta hormoniverikokeissa - kävitkö jo ja mitä näissä siis testattiin? Itse en ole vielä käynyt eikä gyne puhunut näistä mitään.

Ajattelin kyllä vaatia että kp 11.-14 tehtävän ultran lisäksi otettaisiin loppukuusta verikoe jossa katsotaan olenko ovuloinut. Letrojen vastehan voi näyttää ultran perusteella hyvältä vaikka munasolu ei sitten koskaan irtoaisikaan eikö oikein huvita tuhlata aikaa kun voi siirtyä tarvittaessa irrotuspiikkeihin (vaikken pistämisestä pahemmin välitäkään).
 
@Lumi87 Kirjoitit aikaisemmin että käyt vielä ennen letrojen aloitusta hormoniverikokeissa - kävitkö jo ja mitä näissä siis testattiin? Itse en ole vielä käynyt eikä gyne puhunut näistä mitään.

Ajattelin kyllä vaatia että kp 11.-14 tehtävän ultran lisäksi otettaisiin loppukuusta verikoe jossa katsotaan olenko ovuloinut. Letrojen vastehan voi näyttää ultran perusteella hyvältä vaikka munasolu ei sitten koskaan irtoaisikaan eikö oikein huvita tuhlata aikaa kun voi siirtyä tarvittaessa irrotuspiikkeihin (vaikken pistämisestä pahemmin välitäkään).
@tiuku1 labroista määrättiin prolaktiini, fsh, amh, lh ja tsh. Pitäis ottaa labrat alkukierrosta ennen letrojen aloitusta. En ole ihan perehtynyt mitä noi kaikki on ja miksi niitä katsotaan.

Munasarjat ei näyttäneet pco-tyylisiltä mutta luomuovista ei tapahdu niin sitä varten kai noita labroja selvitellään... En osaa ottaa kantaa erilaisiin käytäntöihin että mistä johtuu. Mikäs se labra on josta ovulaation tapahtumista tutkitaan? Jänniä aikoja elellään, että vaikuttaako letrot suotuisasti. :) mulla epäs. Kierto mutta laskeskelin että ens viikon lopulla voisi alkaa uusi kierto jos hyvin käy. Milloin sulla alkaa letrokierto?

@-dino- mäkin täällä mietin miten teillä meni? :)

@yuna tsemppiä piinailuun! Mä en oo saanu piinailla ikinä kun ei ovista oo löytynyt tikuilla, odotan että ekaa kertaa päsisin ens kierrossa sitäkin tekemään. :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Yuna ei saa laittaa tommosia viestejä ku julkisissa tiloissa katotaa oudosti ku eka nauraa ja sit melkee itkee :D :D ❤

Mut vastauksena sulle ja @Lumi87 :lle hyvin meni. Lääkäri sano että viimeks on ollu ihan höpöhöpö juttuja, terot aivan turhaan. Puolen vuoden piina aivan turhaan. Ois vaan pitäny luottaa omaan vaistoon ja mennä toiselle, mut myöhästä sitä on enää miettiä vaan nyt katse eteenpäin! Tämä mieslääkäri oli aivan ihana, kyseli kierto ja terveysasiat perusteellisesti. Ultras myös ja näky että ovulaatio on tapahtunut ja muutenki sano että kaikki vaikuttaa mun kohdalla olevan kunnossa. Hormoniverikokeet mulle tulossa julkiselle puolelle.

Mut miehen puoli sit. Spermapurkin ja lähetteen sai heti mukaan ja koitetaa palauttaa se mahollisimman pian. Tulos jännittää toki valtavasti ja lisäjännitystä tuo se että mies on sairastanu klamydian nuorena. Gyne sano että jos oikein huonoa tuuria on matkassa niin on saattanu tukkia putken, mutta tässä on se lohdullinen puoli että sitte niitä uimareita löytyy kiveksistä. Niin hullulta ku se kuulostaaki nii tää ois mun mielestä jotenki helpottava diagnoosi.

Että tällästä. Olo on lievästi sanoen helpottunu.
 
Moi! Täällä myös uusi osallistuja. Vaikutatte asiantuntevilta ja mukavilta seuralaisilta! (y) Meillä sekundäärinen lapsettomuus. Ensimmäinen virallinen aika lapsettomuuspolille kuun lopussa. Spermat, alkuverikokeet ja gynet olleet jo syksyllä. Lääkärin sanoin, "kyllä se vuoden loppuun mennessä tärppää." No ei tärpännyt. Yritystä takana 1v 4kk. Tällä hetkellä kp5. Tsemppiä kaikille tähän kiertoon ja ennen kaikkea tähän vuoteen!
 
Voi ihana nähdä sua täällä @Kinder_Kitty ! Tai siis ei sillai ihana nähdä, kuka täällä listoilla nyt jaksais roikkua mutta tajusit varmaan pointin :LOL::ROFLMAO: Minäkin vaivihkaa hiivin tänne viikko sitten...

Tänään kp1! Itkut itkin viikonloppuna kun tein ne negatestit, tänään onkin sit ollut ihan lepponen olo vaikka vituttaahan tämä:poop: Saapahan nyt alkaa varailemaan niitä labra aikoja että saadaan se lähete eteenpäin sinne lapsettomuuspuolelle!

Heh, oli puhetta tosta ainaisesta panemisesta. Meillä lääkäri sano silloin että "lempikää muulloinkin kun oviksen aikana", kuka jaksaa muulloinkin kysynpä vain?! :ROFLMAO: Mä oon ainakin ihan puhki kun vedät sen oviksen ajan täysillä, ei kyllä mitenkään jaksais muulloin edes ajatella koko asiaa.
 
kiuski, niin samaistun. Läheinen tuttava pamautti tossa ultrakuvan mitään varottamatta just omien negatestien perään niin monen tunnin itkuhan siitä tuli. Ensin siksi, kun tuntee ite olonsa niin huonoksi naisena ja sitten sen takia että tällainen uutinen saa itsessä aivan vääränlaisen reaktion aikaan mitä pitäisi :/

Meillä on kyllä makkarielämä noussut ihan uuteen ulottuvuuteen kun jätin tähän edeltävään kiertoon letrot syömättä ♥ Kyllä on nautittu oikein kunnolla ;):whistle: Siksi mietinkin, syönkö niitä edes nyt kun tällä hetkellä ajankohta ei olisi optimaalisin tärpille ja tuntuu niin hölmöltä kun mies ei ole käynyt antamassa näytettään. Vieläkään. Eikä se sanonut juuta eikä jaata kun tänään hälle töihin viestiä laitoin jotta mitenkäs tehdään nappien kanssa nyt.. Pitää varmaan huomenna kysyä uudelleen. Pari päivää aikaa arpoa juupas eipäs :ROFLMAO:
 
@MMiHa tervetuloa!
@iitata ja @kiuski harmi uusista kierroista. Muaki vaivaa ku kuulin taas että yksi tuttava pariskunta joidenka häissä olimme kesällä odottaa vauvaa. Enää ei tullu itkua mutta tuntuu vaan epäreilulta.

Apua mua jäi vaivaa ku en saanu mitää ohjeita millon mun pitää niissä hormoniverikokeissa käydä :D ja mitä kaikkee otetaa. Alkukierrosta varmaanki? Soittamallahan tääki selviäis..
 
@-dino- mahtavaa että sun osalta asiat vaikuttaa olevan oikein hyvällä mallilla! Ja miehen tilanne selviää vähän myöhemmin ja sitten olette taas tosi paljon viisaampia. Ja tosi kiva että läkäri oli asiansa osaava! :love:

@kiuski pahoittelut uudesta kierrosta mutta hyvä jos saatte asioita eteenpäin!

@MMiHa minkä ikäinen lapsi teillä on ennestään? Täälläkään ei toinen lapsi ota tullakseen... mulla pian jo 7v lapsukainen, luomuna ja helposti tullut.

Täällä ollaan jännän äärellä... Mullahan ei yleensä ovistestit näytä ikinä plussaa mutta eilen illalla kp24 tuli yllättäen tosi vahva viiva ja tänä aamun näin vahva kuin kuvassa. Herää kysymys että mitä ihmettä? Viikko sitten ultrassa ei näkynyt kasvamaan lähteneitä munarakkuloita. Kaiken lisäksi ollaan peuhattu viimeksi ma ja seuraava mahis vasta huomenna, jos tää oikeasti olisikin joku mysteeriovis (mitä vähän epäilen). o_O

@iitata mä mietin samasta syystä alotanko letroja vielä ens kierrossa kun ollut niin ihanan paineetonta ja mukavaa. :ROFLMAO:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Nonsk
@-dino- periaatteessa progesteroni pitäis kattoa loppukierrosta että näkyy onko ovulaatio tapahtunut, ja ne muut (FSH?) kai alkukierrosta, tai näin oon ymmärtäny. Mutta mä ite olin vaan yhessä verikokeessa just ennen menkkojen alkua mistä katottiin kaikki ja se ilmeisesti riitti kun ei oo mitään uutta koetta pyydetty. Mutta jos mun pitäis sanoo ni sanoisin et mee alkukierrosta kun kerran gyne on jo muutenkin todennut että ovuloit.

Täällä jännittää huominen lääkärikäynti ihan hulluna. Viime kuukaudet ei oo tää vauvaprojekti paljon liikuttanut suuntaan eikä toiseen, en oo ees itkeny tästä syystä varmaan alkusyksyn jälkeen. Nyt kuitenkin tuntuu, että yritys vähän niinku alkaa uudestaan kun hoidotkin alkaa. Ja se vasta jännittääkin! Pitää varmaan alkaa uudestaan taas miettiä vauvajuttuja :LOL:
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)





24.01.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 5/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Iitata (19) | kp 8/28 | 1.lapsi | ya 8/-14 (letrot)

✪ Nonsk | kp 3/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ Dino (24) | kp 21/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 23/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 14/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (35) | kp 18/28 | 2.lapsi | ya 2/-15

Juliet86 (30) | kp 11/29-31 | yk 16 / ya 11/-15

Muruhaave (36) | kp 73/30 | 1.lapsi | ya 10/-15

susanmaaria (31) | kp 31/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

tokoliina (30) | kp 105/25-31 | ya -15

kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15

Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)

valonkantaja (26) | kp 16/31 | 1.lapsi | ya 2/-14

marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15

Välli (25) | kp 31/30 | 2.lapsi | ya 8/-15 (3. inseminaatio Letro+Pregnyl+Lugesteron)

kiuski | kp 8/? | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 11/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15

MMiHa (33) | kp 12/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp ?/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp ?/? | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)





Yuna dpo 8
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :)

Täällä näyttää monilla uusi vuosi tuovan uudet kujeet myös vauvahaaveissa, onnea tutkimuksiin ja hoitoihin! :love:

Multa tulee korjausta listaan sen verran, että kp8 meneillään, eikä siis kp40 kuten listassa lukee.
Meillä ois nyt perjantaina ultra, jonka perusteella inssin ajankohta ois tarkotus määritellä. Jännittää melkosesti, ollaan siis kerran aiemmin jo oltu aloittamassa inssiä ja sillon kävi niin, että labran laitteet oli ekaa kertaa ikinä hajonnut ja meidän kaikki verikokeiden tulokset oli tulematta joten hoitoja ei voitu alottaa. Sillon päätettiinki lykätä aloitusta ja kokeilla vielä perinteisellä keinolla mutta nyt oltas valmiita hoitoihin. Kauhistuttaa, että mitä jos taas tulee joku syy ettei voida.

Ollaan sillä tavalla kuitenki päätetty lähtä tosimielellä liikkeelle, että selibaattikin on jo aloitettu ihan varmuuden vuoksi, jos käviski niin että ois sen verran ajoissa kypsyny folli että heti päästäs inssiin. Ei taida tosiasiassa lääkärit ihan niin tiukalla aikataululla alkaa inssiä tekemään mutta päätettiin, ettei ainakaan meistä jää kiinni :D Todennäköisesti inssi tulee varmaan ens viikolle ajoittumaan jos kaikki menee niinku toivotaan.
Ovistuntemuksia ei oo kyllä vielä minkäänlaisia, kosteus ehkä lisääntynyt pikkuhiljaa mut ei muuta. Joku superhyperväsymys vaivaa ja ärtyisyys, liekkö ne letrojen sivuvaikutuksia on tai sit ihan vaan kevätväsymystä/työstressiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja -dino-
@tiuku1 labroista määrättiin prolaktiini, fsh, amh, lh ja tsh. Pitäis ottaa labrat alkukierrosta ennen letrojen aloitusta. En ole ihan perehtynyt mitä noi kaikki on ja miksi niitä katsotaan.

Munasarjat ei näyttäneet pco-tyylisiltä mutta luomuovista ei tapahdu niin sitä varten kai noita labroja selvitellään... En osaa ottaa kantaa erilaisiin käytäntöihin että mistä johtuu. Mikäs se labra on josta ovulaation tapahtumista tutkitaan? Jänniä aikoja elellään, että vaikuttaako letrot suotuisasti. :) mulla epäs. Kierto mutta laskeskelin että ens viikon lopulla voisi alkaa uusi kierto jos hyvin käy. Milloin sulla alkaa letrokierto?

@-dino- mäkin täällä mietin miten teillä meni? :)

@yuna tsemppiä piinailuun! Mä en oo saanu piinailla ikinä kun ei ovista oo löytynyt tikuilla, odotan että ekaa kertaa päsisin ens kierrossa sitäkin tekemään. :love:
@Lumi87 Olen ymmärtänyt että verikokeista tsekattava progesteroniarvo kertoisi loppukierrosta, onko ovulaatiota tapahtunut. Mulla 1. letrokierron pitäisi startata ensi viikon puolessavälissä. Toivottavasti letrot tuovat toivotun tuloksen meille kummallekin :)
 
Noniin, lääkärikäynti takana. Meiltä kyseltiin perustietoja ja sitten mun värkit ultrattiin ja miehen vehkeet kopeloitiin. Mulla oli kaikki ok, ovulaatio oli tapahtunut oikealta ja limakalvo ok. Epäili että keltarauhanen saattaa toimia huonosti kun mulla tiputtelee joka kuukausi, mutta muuten ei mitään vikaa löytynyt. Mullahan oli terolutit määrätty tiputteluun mutta lääkäri sanoi, ettei niistä yleensä mitään hyötyä ole. Ja ei kyllä ole ollutkaan.

Miehellä oli muuten kaikki kunnossa mutta oikean muotoisia siittiöitä ei ollut löytynyt. Muuten siittiöitä oli tosi paljon ja uivat nopeasti suoraan, mutta tosiaan muodossa vikaa. Sanoivat kuitenkin, että sperma on riittävän laadukasta ja spontaani raskaus mahdollinen. Mies kysy lääkärin jälkeen ihan hädissään että tuleeko meiän lapsesta nyt epämuodostunu jos kerran siittiötkin on :LOL: <3

Seuraavaks mun pitää mennä alkukierrosta verikokeisiin (@-dino- mulle sanottiin että FSH- ja LH -verikokeet pitäis ottaa kp 2 tai 3) ja aukiolotutkimukseen. Siellä sitten katotaan tarkemmin miten homma jatkuu. Todennäköisesti saan jonkun lääkityksen ja sen kanssa kokeillaan, myöhemmin sitten tarvittaessa inseminaatiota.

On kyllä helpottunut olo että kaikki on ohi. Siinä kun lääkäri ultras pitkään oikeeta munasarjaa eikä sanonut sanaakaan niin olin jo varma, että nyt siellä on syöpä tai vähintään kysta vai puuttuuko koko munasarja kokonaan :confused: mutta hän haluskin varmistaa oliko ovis tapahtunut siltä puolelta ja olihan se. Kaiken kaikkiaan hyvä ja toiveikas olo tuli :) Nyt juon aamukahvit kun en ennen lääkäriä kehdannut ettei tuu pissahätä gynekologin pöydällä :ROFLMAO::coffee:
 

Yhteistyössä