❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Kinder_Kitty uskon myös, että kun hetken aikaa joutuu jälkikasvua odottelemaan niin ehtii käymään läpi paljon asioita, jotka muuten jäisivät ehkä juttelematta ja käsittelemättä (yksin tai yhdessä). En ole ikinä ollut kovin vakuuttunut siitä, haluanko edes lapsia joten tässä yritysaikana valtavaksi kasvanut vauvakuume on ollut toisaalta ihan kivakin kokea. Tosin sitä on nyt koettu ihan tarpeeksi, kiitos riittää jo :D

Mulla "kierto" tylsässä vaiheessa, terolutit menossa jotta uusi kierto alkaisi... Raskaustestejäkin teen aina muutaman päivän välein, että JOS se ovulaatio jossain välissä olisi huomaamatta tullut... :whistle: Epätodennäköistä, koska edellisen kerran olen ovuloinut joskus viime kesänä :) Kun nuo lapsettomuustutkimukset julkisella alkaa, niin saakohan siellä siirtyä samantien pistoksiin vai täytyykö sielläkin vielä kokeilla letroja? Onko tällaisesta kokemuksia kenelläkään?
 
@Edvina se varmaan ihan riippuu siitä et kauanko olet jo syönyt letroja.. esim mää olin syönyt letroja 2kierron ajan.. ja mulle vielä ensikäynnillä suunniteltiin et söisin vielä 2kierrosta letroja.. mut sitte tosiaan tuon 3kierroksen aikana limakalvo ei ollut mikään paksu ja oikee puoli ei reagoinut ollenkaan ja vasemmasta puolesta paha sanoa kun siellä oli se kysta mut kyllä siellä oli johtofolli se on satavarma.. kun yleensä letroja syödään sen 3kk-6kk ja enempää ei kai ole järkevääkään syödä sillä kehokin tottuu tavallaan tuohon ja sitten ei välttämättä enää reagoi pienellä annostuksella en tiedä onks tää nyt ihan puskista haettu mut näin ite aattelen et se keho varmasti tottuu siihen lääke annostukseen.. et vähän sen mukaan katotaan millasen vasteen lääke tuo.. mut yleensä ennen pistoksia kokeillaan just letroja,clomeja ja jos niillä ei saada toivottua tulosta niin sitten siirrytään pistoksiin.. kyllä mulla ainaki otettiin huomioon se et olin jo syönyt sen 2kierron ajan niitä..
 
Miten mulle tulikaan eilen hyvä fiilis, kun sain itteeni pistettyä! :D(y) musta tulee kohta joku proo näissä hommissa :LOL:. eli siis eilen alotin pistämään gonal-f. toivottavasti mun munasarjat nyt reagoi mut kuhan ei sit liian kovasti reagoi :D mun skenaario on nyt se et siellä on kuitenki joku 3follia kasvamassa :D hope not.. 1-2 riittää :D
 
@Edvina millasella annostuksella oot syönyt?ootko siis käynyt myös niissä seuranta ultrissa? mää ite söin sen 2,5mg/pvä. ja sillä annoksella saatiin aina se 1 johtava folli ja limis oli kahdessa kierrossa hyvä.. mulla on se AMH arvo ihan hyvä niin sen takia mulle ei isoja annoksia ees uskalleta kokeilla.. vaan pienellä annostuksella nytkin pistän siis tuota gonal-f sen 50iu.
 
@Kinder_Kitty 5mg ei tuottanut mitään tulosta (ultrattiin muutamaan kertaan edistymistä) ja 7,5mg oli suurin mitä kokeilin, sillä tuli pari johtofollia, vähän hitaasti nekin kasvoivat (kp 13 ei vielä ihan kypsiä) ja olisiko siihen sitten kasvu pysähtynyt kun näköjään ei kumpikaan edes irronnut. Irrotuspiikkiä ei ole ollut käytössä... Sekin voisi tuoda apua. Turhauttavaa kun ei tapahdu mitään :cautious:
 
@-dino- No hei pitäähän nyt vappuna lunta olla? Eihän juhannuksenakaan ole lämmintä :ROFLMAO:

@Kinder_Kitty risteily olis kyllä hauska :ROFLMAO: ja paljon halvempi kuin joku hotelliyö jossain! Eipähän tarvis edes selitellä että "mä en nyt juo sidukkaa koska..öö.. tää on tällänen kuntokuuri" :ROFLMAO::LOL:

Hei kuinka hitaasti nämä viikot menee? Tulis nyt ne menkat niin pääsis tositoimiin.
 
@Kinder_Kitty Joo, yksityisellä olen tähän mennessä käynyt, tosin ei ole ollut mikään lapsettomuuteen erikoistunut gyne. Ensikäyntiä varten olen käynyt verikokeissa, tosin niitä ei tämän pitkittyneen kierron takia otettu alkukierrosta vaan yliajalla olevilla kiertopäivillä (lähetteessä luki, että jos on epäsäännöllinen kierto niin voi ottaa milloin vain, silloin ei tarvitse alkupäivinä). Ensikäynnillä saan siis kuulla tarkemmin hormonikokeiden tuloksista :) Sultakin varmaan otettiin nuo verikokeet, oliko sulla mitään erikoista niissä?

@kiuski mikä vaihe sulla on menossa? Vuodon alkamista on kyllä turhauttavaa odotella!
 
@kiuski haha jep :ROFLMAO: tosin mulle on nyt tässä viime aikoina maistunut sidukka :D :whistle: tässä huhtikuun aikana on menny varmaan joka viikko sen 1-3 sidukkaa... aiemmin siis join ehkä 3kuukauden välein jos silloinkaan.. jotenki nyt vaan aatellut et onks sillä mitään väliä jos muutamat sidukat juon joka viikko jos mieli tekee.. kun kuitenkaan ei nappaa.. en jaksa aina aatella et en mää nyt voi jos oonkin raskaana tai en mää nyt voi jos tää tekee hallaa mun kierrolle.. jotenki nyt tullut toi et en mää voi kiintiö täyteen :ROFLMAO:
 
@Edvina aika jännä et on sanottu että ei oo väliä.. kun nimenomaan fsh ja lh pitäis ainaki ottaa alkukierrosta.. juu siis multa katottiin lh,fsh ja amh alkukierrosta kp3 muistaakseni.. ja ne arvot oli ihan kunnossa.. ainoo vaan et mulla on nyt ollut lokakuusta kilppari lääkitys subkliiniseen vajaatoimintaan eli mulla ei varsinaisesti ole vajista mutta tsh arvo on lähellä viitearvon ylärajaa..
 
@Edvina perjantaina oli inssi, mutta lääkäri tokas ettei tästä tule mitään että turhaa odotella plussaa :cautious: pitäiskö ne menkat sitten alkaa reippaan viikon päästä ja seuraavaksi ivf!

@Kinder_Kitty joo kyllä mullakin vähän lipsahti kännin puolelle tossa hetki sitten :whistle: En todellakaa kans jaksa murehtia siitä että se pari siideriä veis sitä lasta pois kun mahdollisuudet on tasan nolla luomuna :ROFLMAO: Auttaapahan rentoutumaan ja se varmaan on tärkeämpää :ROFLMAO:
 
Heippa kaikki. Kävin täällä kerran jonkun viestin laittamassa, mutta nyt tuntuu, että olis aika siirtyä itsekkin tänne. Eli Jennipä 24v, ensimmäistä lasta kaivataan, ya 5/16. Ja nyt tänään lähti yk 8 käyntiin. Eli viittä vailla vuos täynnä yritystä ja se täyttyy tämän kierron aikana.

Olen minä tätä ketjua lueskellut siitä asti kun tää on ollut olemassa. Muutama tuttu nimi muistakin ketjuista. Itsellä siis pitkiä kiertoja, jonkun verran ovuloimattomuutta, vaikka näköjään nyt voin todeta oviksen yleensä tapahtuvan, kovin myöhään vain. Mä oon ollut tosi hätäinen hoitoon pääsyn kanssa näiden kiertojen takia ja jälkikäteen tuntuu hieman hölmöltä, vaikka oon tosi tyytyväinen, että oon hätäillytkin.

Kaksi ensimmäistä kiertoa kestivät 35 päivää, joiden jälkeen tuli ensimmäinen ovuloimaton kierto. Tällöin jo hermoilin ja varasin yksityiselle gynelle ajan. Ultrasi, totesi että ovulaatiota ei ole tapahtunut, molemmissa munasarjoissa runsaasti pieniä follikkeleja (näillä sanoilla) ja antoi terolut kuurin. Kierto kesti 67 päivää. Seuraava kierto lähti venymään siinä missä edellinenkin ja soitin perhesuunnitteluneuvolaan, jossa puhelimessa rupattelin kivan terveydenhoitajan kanssa, joka kirjasi huolet ylös koneelle ja käski varata ajan terveyskeskuslääkärille. Lääkäri luki tiedot koneelta ja laittoi lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Tässä vaiheessa yritystä oli kulunut vasta 5 kuukautta :cautious:.
Tämän jälkeen olikin sitten minulta verikokeita ja mieheltä simppanäytteen hankkiminen, ennen ensiajan saamista, joka meni maaliskuun lopulle. Ensikäynnillä ihana naislääkäri, jäi hyvä tunne käynnistä. Kova epäily on PCO:sta, vaikka lääkäri ei diagnoosia oo tehnytkään. AMH arvo on 14,9, eli korkea, jonka lääkäri kerto johtuvan just siitä, et rakkuloita on paljon normaalia enemmän ja sen takia ovis ei tapahdu niin helposti. Miehen simppanäyte ei ollut onnistunut (suurin osa huti) ja siinä purkkiin osuneessa tipassa ei ilmeisesti ollut siittiöitä, joten mies on menossa kohtapuoliin ottamaan uutta näytettä. Näytteen tulosta en ole uskaltanut sen kummemmin ajatella. Lääkäri kuittas sen hankaluudella näytteenotossa, niin tällä tiedolla mennään eteenpäin. Itsellä on alkukierron verikokeet huomenna ja aukiolotutkimus kp 12. Eli tutkitaan vielä, tuskin ehditään mitään varsinaista hoitoa alottaa ennen kesätaukoa.

Eli kierrot on ollut mulla paria ekaa lukuunottamatta 53-67 päivän välillä, PAITSI nyt viimeisin kierto kesti harvinaiset 43 päivää! Olen niin iloinen, että kierto lyheni kymmenellä päivällä. Olen nyt kyllä oviksen bongannut suurimmassa osassa näistä aikaisemmasta seitsemästä kierrosta, ainoastaan kahdessa sitä ei oo tapahtunut ollenkaan.

Anteeksi aivan kamalan pitkä romaani. Ihana on ollut lukea, että täällä on tullut plussia. Toivottavasti huolitte meikäläisen mukaan tiiviiseen joukkoon märehtimään odotuksen odotusta.
 
@Kinder_Kitty nyt on 20/29. Eli vielä pitäis hetki odotella... Joo en tiiä miks se lekuri tyrmäs ihan täysin tämän yrityksen kun kuiteskin sano saavansa ne simpat ihan pohjalle asti. Tosin se sähläs siinä niin paljon että voihan se olla että ne on siellä lattialla :ROFLMAO:

@Jennipä Heippa ja tervetuloa tänne! Muistankin sut tuolta haaveilijoista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kinder_Kitty se johtui varmasti siitä, kun kutsukirjeestä käyntiin oli aikaa kolmisen kuukautta, verikokeet oli otettava kuukautta ennen käyntiä ja jos tosiaan ei kierto vaihdu uudeksi siinä välissä ja haluavat kuitenkin verikoetuloksia ennen ekaa käyntiä :) Kai ne otetaan uusiksi jos halutaan vielä tarkemmin alkukierron arvot.

@kiuski ai, sehän mukava kommentti lääkäriltä :eek: olispa hauskaa jos plussaisit ja todistaisit lääkärin olleen väärässä ;)

@Jennipä kiva että olette päässeet heti hoitoihin :) Itsekin hakeuduin jo reippaasti alle vuoden yrityksen jälkeen gynelle kun kuukautiset puuttuivat, omallakin kohdalla se oli hyvä valinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Olen nyt kolme kertaa käyny ultrassa ja joka kerralla ollut eri lääkäri ja voi että niissä on eroja :eek: Tämä viiminen oli kyllä aivan sählä. Olis kyllä hauska todistaa että kyllä siitä "ei tuu mitään" -inssistä tuliki bebe :p Joo ja nyt ne turhat mielikuvah pois! Menkat, welcome :poop:
 
@kiuski mullakin on ollut kaikilla 3kerralla eri lääkäri :ROFLMAO: mut kaikki on olleet ihan mukavia.. mut viimekertanen ultra oli kyl nopee suoritus.. ei mulla mennyt kun 10min ja olin jo lekurin huoneesta pihalla :D kätilöt on olleet kyl tosi mukavia.. ja se on musta kiva sydeemi et on vuoronumerot ettei nimellä kutsuta sisään :)
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




27.4.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 52/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 29/33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (24) | kp 28/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 8/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 51/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15

susanmaaria (31) | kp ?/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

kiuski | kp 20/29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 6/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

MMiHa (33) | kp 27/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

Karkki95 (21) | kp 7/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

aavalvar | kp 7/35 | ya 1/-16

kinttumarkki (26) | kp 43/28 | 1. lapsi | ya 12/-13

Aulimari | kp 32/28-31 | 1. lapsi | ya -12

rosmarin (28) | kp ?/26-29 | ya 1/-16

Juliet86 (31) | ya 11/-15

Edvina | kp 56 | 1. lapsi | ya 4/-16

Jennipä (24) | kp 1 | 1. lapsi | yk 8, ya 5/-16



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12
 
Viimeksi muokattu:
Lisäsin @Jennipä n listoille vaikka se hiukan hankalaa olikin, kun kissa nuoli mun kättä koko ajan :confused: Syytän myös sitä jos listassa on tyhmiä virheitä! Kuitenkin, tervetuloa Jennipä! :)

Muutamilla oli vähän hämärän kuulosia kiertopäiviä, päivitelkääpäs niitä tänne välillä jooko!

Ja @Kinder_Kitty mä en ainakaan uskalla tulla minnekään risteilylle, ne on niitä paikkoja missä tämän vastuullisen aikuisen alkoholin käyttö riistäytyy ihan käsistä :ROFLMAO: Varmaan käyny liikaa teiniaikoina laivalla, sillonhan ne oli ihan parasta kun ei ollut vielä ikää käydä baarissa mutta lahjottiin joku spurgu hakemaan viinaa tax freesta ja vedettiin sitten niitä hytissä. Oi aikoja <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Jennipä
@Kinder_Kitty haha :D vois olla kuiva risteily ku loppukiertolaiset ja ovista odottavat olis vesilinjalla:D mutta eipä tarvis keksiä tekosyitä :D vaikka empä määkään oo nyt viimeaikoina aatellu missä kierron vaiheessa sen lonkeron juo.

@Jennipä tervetuloa :) ihan hyvä vaan ku oot ajoissa hakenu apua. Ja mikä lääkäri ku on heti lähetteen tehny! Varmaan moni ois laittanu kotiin oli kierto mikä hyvänsä.

@Yuna mulla vähä sama ongelma nuiden laivojen kans :D empä oo maalla baarissa ikää tilannu 12 shottia kerralla.. Ja kissa lisänny tonne mulle yhen kiertopäivän enemmän mutta ei tarvi vaihtaa ku kohta vaihtuu kuitenki kp 1. :D pitihän se testi uittaa ja heti alko mahaa jomottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä

Yhteistyössä