❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Hui, onpa täällä viestejä! :)

Mulla oli tarkoitus testata ovista tässä kierrossa mut ollu niin kiire kokoajan että se ikäänkuin unohtu :D no, lämmöt on 37.1 mikä on mulle korkea, joten saattaa olla että tässä kierrossa on ovis tapahtunut. Talleteltu on kyllä ihan mukavasti, joten ehkä pienet mahikset ois..joskaan ei aavistustakaan koska se ovis on ollu :D veikkaan et vloppuna.

Meillä mies oli aiemmin aatellu, et kolme ois hyvä määrä mut mulla tuntuu, et nyt ku se yks vielä tulis niin oisin tyytyväinen. En halua enää kovin "vanhana" tehdä ja nyt alkaa oleen viimeiset hetket minusta. Saa nähdä tuleeko mitään, odotukset ei oo enää kovin korkealla.
 
Täälläkin tapahtuu vihdoinkin..
Yey eka ajattelin et en testaa mitään ku se reuma kummitteli. Mut sit saankin ilmeisesti sen oxiclorinin käyttöön..
No ovistestillä ei oo tullu mitään väriä varmaan puoleen vuoteen. Mut eilen ❤ tuli... Värin ja oireiden perusteella nyt oltaisiin ehkä dpo3-5? ..
Jännitystä ilmassa..viikonlopulla vois uitella testejä jo kenties ..
 
En ehdi nyt liittää testiä mut mä tein just raskaustestin jossa on selkeä punainen haamu testiviivan lisäksi. :love: ei ole yön yli pissasta ja menkkojen pitäis alkaa 1-2pvn päästä viimeistään kun kierto heittelee. Uusin testin huomenna jos menkat ei ala :rolleyes: Josko mä nyt aloitan tän porukan plussa-aallon :p(y)
 
En ehdi nyt liittää testiä mut mä tein just raskaustestin jossa on selkeä punainen haamu testiviivan lisäksi. :love: ei ole yön yli pissasta ja menkkojen pitäis alkaa 1-2pvn päästä viimeistään kun kierto heittelee. Uusin testin huomenna jos menkat ei ala :rolleyes: Josko mä nyt aloitan tän porukan plussa-aallon :p(y)
Ihanata, onnea :) toivotaan että se plussa tuuli tarttuu tännepäin.

Mä näin semmosta unta että joku potkiskeli mahassa ja näky ne jalat..josko se ois hyvä merkki :)
 
En ehdi nyt liittää testiä mut mä tein just raskaustestin jossa on selkeä punainen haamu testiviivan lisäksi. :love: ei ole yön yli pissasta ja menkkojen pitäis alkaa 1-2pvn päästä viimeistään kun kierto heittelee. Uusin testin huomenna jos menkat ei ala :rolleyes: Josko mä nyt aloitan tän porukan plussa-aallon :p(y)
IHANAA!! <3 Paljon onnea! :love: Oliko tämä nyt siis inseminaatiolla aikaansaatu raskaus? Kiva että täälläkin joku plussaa :)
 
Tulisin tännekin, jos otatte mukaan :)

En saa nyt puhelimella punaiseksi, mutta:

Ya 1/15, km 1/16 ja 5/16. 1. lapsi

Mitään vikaa ei ole löytynyt. Muutamia labratuloksia vielä odottelen, mutta koska ovuloin, ei niillä lääkärin mukaan ole merkitystä... Nyt olisi seuraava askel ilmeisesti julkisella inseminaatio keväällä. Kuulemma siksi vasta keväällä, kun pitää olla vuosi kulunut lapsettomuutta, eli mulla keskenmenosta. Uskomatonta, eihän mulla vauvaa ole ja johan tässä jo on pitkä tovi odoteltu. (n)Jospa sitä kevättä ennen tapahtuisi vielä ihme...
Tervetuloa! Onpas tyhmä systeemi että keskenmenon jälkeen laskuri nollautuu ja alkaa taas alusta. Olittehan te kuitenkin ennen ekaakin keskenmenoa yrittäneet aika kauan :eek: Onko teillä miestä tutkittu?
 
Meillä on tässä yrityksessä ongelmana se, että kun ovistestissä näyttää plussaa, niin mieheltä katoaa seksihalut täysin ja sitten se on sellaista väkisin yrittämistä. Ei saada aina onnistumaan ovulaation aikaan. Vaikka en puhuisi mitään ovistestistä, niin mies laskee ite, että milloin suurin piirtein ovis on. Sitten paineet kasvaa jne. Ärsyttää koko yritys. Sitten ovulaation aikaan olen kiukkuinen, kun tiedän, ettei olla yritetty tarpeeksi. Tämä syö kyllä parisuhdetta, ainakin meillä.
 
Meillä on tässä yrityksessä ongelmana se, että kun ovistestissä näyttää plussaa, niin mieheltä katoaa seksihalut täysin ja sitten se on sellaista väkisin yrittämistä. Ei saada aina onnistumaan ovulaation aikaan. Vaikka en puhuisi mitään ovistestistä, niin mies laskee ite, että milloin suurin piirtein ovis on. Sitten paineet kasvaa jne. Ärsyttää koko yritys. Sitten ovulaation aikaan olen kiukkuinen, kun tiedän, ettei olla yritetty tarpeeksi. Tämä syö kyllä parisuhdetta, ainakin meillä.
Miksi tämä kuulostaa samalta kun meillä...!? Miehen laskut kyllä heittää päivällä parilla, mutta "tietää milloin on ovulaation aika". Kai se vuoden on luullut mun ovuloivan siinä kp14-16, kun todellisuudessa vasta kp20 tienoilla :D :D Loppu kierrosta sitten kiukkuinen itselleni kun en ole yrittänyt tarpeeksi. En myöskään puhu tikuista mitään, vaikka kyllä se tietää että niitä teen.

Vieläkään ei täällä ole ovulaatiotestissä plussaa. Tai sitten se on mennyt tosi nopeasti ohi, mikä on vähän outoa. Aina oon sen napannut. Tai sitten netin laskurit on oikeassa ja se tulee vasta perjantaina.. Odotteleva tunnelma täällä
 
@diadora Ihania uutisia juuri tähän keskusteluun. Onnea, onnea! :love:

@Jutska @Nonsk Kuulostaa tutulta täälläkin, samojen ongelmien kanssa painitaan. Meillä ainakin on alkanut ilmenemään jonkin verran ihan puhtaita suorituspaineita. Tässä kierrossakin yritettiin ja yritettiin positiivisen ovulaatiotestin jälkeisinä päivinä. Ei onnistu väsyneenä, ei onnistu jos tietää että pitäisi onnistua... Olen välillä huijannut ja sanonut, että ei nyt mikään otollinen päivä olisi ollutkaan, jos ei ole onnistunut. En halua, että hän alkaa liikaa stressaamaan asiaa. Sitten vaan täytyy jotenkin niellä oma pettymys ja turhautuminen. Yrittäminen on varmaan kivaa, kun se kestää vain pari, kolme kuukautta. Sitten, kun joka kuukausi pitää olla suorittamassa oikeaan aikaan kuukaudesta vuodesta toiseen, niin ei se ole ihmekään, että jossain vaiheessa alkaa tulemaan suorituspaineita ja stressi painaa eikä tee mieli. :( Olen yrittänyt keksiä tähän ratkaisua, mutta en keksi mitään. Ajatus vauvasta on niin etäinen minulle tällä hetkellä, ihan sellainen fiilis ettei meille tule ikinä vauvaa. Toisina päivinä se ajatus ahdistaa enemmän kuin toisina.
 
@diadora Ihania uutisia juuri tähän keskusteluun. Onnea, onnea! :love:

@Jutska @Nonsk Kuulostaa tutulta täälläkin, samojen ongelmien kanssa painitaan. Meillä ainakin on alkanut ilmenemään jonkin verran ihan puhtaita suorituspaineita. Tässä kierrossakin yritettiin ja yritettiin positiivisen ovulaatiotestin jälkeisinä päivinä. Ei onnistu väsyneenä, ei onnistu jos tietää että pitäisi onnistua... Olen välillä huijannut ja sanonut, että ei nyt mikään otollinen päivä olisi ollutkaan, jos ei ole onnistunut. En halua, että hän alkaa liikaa stressaamaan asiaa. Sitten vaan täytyy jotenkin niellä oma pettymys ja turhautuminen. Yrittäminen on varmaan kivaa, kun se kestää vain pari, kolme kuukautta. Sitten, kun joka kuukausi pitää olla suorittamassa oikeaan aikaan kuukaudesta vuodesta toiseen, niin ei se ole ihmekään, että jossain vaiheessa alkaa tulemaan suorituspaineita ja stressi painaa eikä tee mieli. :( Olen yrittänyt keksiä tähän ratkaisua, mutta en keksi mitään. Ajatus vauvasta on niin etäinen minulle tällä hetkellä, ihan sellainen fiilis ettei meille tule ikinä vauvaa. Toisina päivinä se ajatus ahdistaa enemmän kuin toisina.
Just näin! Meillä on ihan sama juttu ja niistä suorituspaineista on kysymys täälläkin. Kun tää yritys vaan jatkuu ja jatkuu. Välillä meillä on tosin yritys loppunut, kun on onnistunut. Sitten on tullut keskenmeno ja taas uudestaan sama yritysprojekti jatkunut. Nyt ollaan väsyneitä ja koko meidän seksielämä kärsii tästä. Mielessä on käynyt myös, että pitäisikö yritys lopettaa, kun ei tästä mitään kerran tule. Vauvakuume on vaan sen verran kova ja ikää tulee koko ajan, ettei voi lopettaakaan. Tsemppiä meille kaikille pitkään yrittäneille!
 
@Jutska @Muruhaave en tiedä onko täällä varsinaisia suorituspaineita vielä, itsestäni se tuntuu vaan "pihtailulta". Viimeisen riidan aikaan mies on sanonut, että ei aio harrastaa seksiä mun kanssa ovulaation aikaan ennenkun seksielämä muulta osin paranee, eli että tulee enemmän. Koska minä haluan vain ovulaation aikaan, mikä ei pidä siis paikkaansa. Monesti oon sanonut ja tulen varmasti sanomaan, että haluan kyllä muulloinkin, mutta paha alkaa tehdä mitään kun en saa haluilleni vastakaikua.. Yöllä olisi varmasti ollut mieskin halukas, kun oli niin lähellä, mutta kun on kokenut niin paljon torjumista viime aikoina niin ei haluaisi pettyä taas.. Ovis alkoi kipuilla iltayöllä ja eilen hulahteli valkkaria, toiveet ylipäätään ovuloimisesta on korkealla, kun jo pelkäsin että mitäs jos en kun ei ole mitään oiretta ollut! :)
 
Tervetuloa @Jutska ja @Josephina, ihme touhua kyllä tommoinen laskusysteemi :eek: väännetään oikeen vielä puukkoa haavassa..

Ton spermanäytteen antamisesta, meillä on nii et kerettäis just tunnissa sairaalaan, mutta mää jotenki aattelen et mielummin paikanpäällä ku jos aika kuitenki vaikuttaa näytteeseen..(n)

Onnea @Juliet86 ja @Wolt ovisplussasta! Seki on aina voitto näissä hommissa :D

@diadora hirmusesti onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Tämmösistä plussista sitä on onnellinen itekki!<3

Tsemppiä teille joiden seksielämässä on ongelmia. Ajoittain myös meillä tätä ongelmaa mut vielä pääsääntösesti kaikki ok. Tuntuuhan se jokainen lisäkuukausi pitkältä odottaa sen takia et toinen ei haluu..

ah, ihana joulukuu! Tää menee nii äkkiä et kohta on tammikuu ja päästää eteenpäin hommassa! On kiva lukee teidän tutkimuksista ja en malta oottaa et sais itsekki selvyyttä tähän hommaan! Mielialat vaihtelee hirveesti, toisena päivänä oon tosi toiveikas ja nautin ku saan nukkua pitkään. Sitte taas ku facesta putkahtaa uus vauvauutinen nii mailma romahtaa. :( Mut nyt nautitaan joulunodotuksesta!<3
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Nega testattu ja tänä viikonloppuna ois kaikenlaista pikkujoulua tiedossa niin, että kun tässä kohta korkkaan niin seuraavan kerran olen selvinpäin sitten sunnuntaina :confused: Aiemmin yritin olla juomatta aina oviksen ja menkkojen alkamisen välillä, mutta nyt en oo enää miettiny. Ajattelin että hoitojen alkamiseen saakka meen ihan rennoilla meiningeillä ja juon kun mieli tekee.

Mä kyllä tulin niin iloseksi ja toiveikkaaksi @diadora n plussasta. Kerroin miehellekin ja hänkin oli tosi helpottunut kun kuuli, että joku on plussannut heti ekasta inssistä. Miehen sanoin "mahtavaa kuulla, että hoidot oikeesti toimii". Luomuplussaa meillä ei enää hengitystä pidätellen odoteta, mutta jos hoidoissa sitten mekin :love: Tavallaan melkeen toivon etten nyt pariin kuukauteen plussais, niin saisin ens syksyn vielä opiskeltua. Alkaa toi koulu olla sen verran loppusuoralla että jos oikeen tsemppaan niin voisin jopa valmistua! Oishan se huomattavasti kivempaa äitiyslomailla työttömänä kandina kuin työttömänä opiskelijana :ROFLMAO:

@-dino- oliko sulla jo ovis? Vitsi mua harmittaa että mun kierrot on lyhentyny, oli niin kiva kun oltiin aina samoilla päivillä :D
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska ja -dino-
@Yuna joo oli se. Mut tallettelut vasta ovispäivän iltana nii ei hirveesti toiveita.. :D ehkä me vielä päästään samaan rytmiin! Alkuviikosta menkat alkaa.

Ja hyviä pikkujouluja, juo ihan huoletta, nii minäki oon tehny :D mieski jo vähä sano et aatteleppa jos ootki raskaana nii mitähän siitä lapsestaki tulee. En kyl kans enää luomuplussaan usko. Jos se ensvuonna sit meitäki onnistais hoidoilla <3
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Vinkkivitonen, älkää koskaan muutelko teidän menkkasovellusten säätöjä, jos ette halua tuskailla ja jos sellaista käytätte edes. :D Itse muutin että ne vastaavat viimeistä kahta kiertoa, jolloin se siis ennusti (ja itse ennustin) ovista la-ti välille. Eilen sitten palautin sen älykkään laskennan, eli että laskee keskimääräistä ovis -ja menkkojen ajankohtaa. Tattadaa, se onkin ennustanut tälle päivälle ja äsken tehdyssä testissä viivat n.5min kohdalla sävyeroa vajaat tasavahvat. :whistle: Teen vielä myöhemmin uuden testin, mutta aika varma olen tästä dpo-1 päivästä!
Meillä on tallettelutkin alkaneet ja hiljaiselo jäänyt, to laitoin viestin kun miehellä oli menoja että mitä haluaa mulla olevan päällä kun tulee kotiin. ;) Noh humala teki tehtävänsä ja eihän siitä mitään tullut, seuraavana aamulla jotain mutta eilen illalla jo parempi. Jos vielä jatkaisi samaan tahtiin niin kerrankin ois kunnolla talleteltu! :D :love:

Ilonaihetta tähän päivään täällä päin. Lisäksi olen kerrankin nukkunut hyvät yöunet!

@Yuna ja @-dino- juu itsekin olen kyllä nykyään antanut mennä vaan, eikä mieskään enää juurikaan rajottele mua. Pakko kyllä aina varmistustestailla, jos on rajapyykki menkat tai raskaus.

Mitäs muiden lauantaihin? :)

Muoks. Testaan vielä huominen testi, edelleen hiukan sävyeroa. Joko meni päivän aikana tai tulee huomenna. Hmh. Ja iloitsin kai tuosta seksistäkin liian aikaisin, tänään on taas ollut vaan torjuntaa ja nyt on pelit menossa ja kestää varmaan yömyöhään. :cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan lähdössä vissiin viikonlopun kunniaksi uuteen kiertoon... :confused: luteaalivaihe jäi 9 tai 10 päiväiseksi niinku nyt on jo pari kertaa tehnyt. Lääkäri oli viimeksi kuitenkin vakaasti sitä mieltä, että kun ovuloi, ei progesteroniarvoa tarvi mitata. Keltarauhanen kyllä kuulemma toimii jos ovuloi. Minähän nettilääkärinä sitten päättelin, että jos munarakkulan kehityksessä on häikkää, ei keltarauhanenkaan toimi riittävän pitkään?

Omasta mielestä on jotain ongelmaa eikä tilanne etene siksi muutaku kerta toisensa jälkeen uuteen pettymykseen. Ottaa niin päähän että vaikka näitä vaivoja lääkärille sanoo ei asialle tehdä mitään, sanotaan vaan että erinomaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi :cry: näitä erinomaisia mahdollisuuksia onkin tässä ollut vasta 24 kappaletta. pakko varmaan soitella sille maanantaina että nyt alkaa mennä kuppi nurin tän touhun kanssa.. (n)
Argh, inhoan tota että lapsettomuusongelmaa vähätellään jos ovuloi. "Keltarauhanen toimii jos ovuloi" no eipä toimi kaikilla! Esim mulla tulee ilman terolutteja tiputteluvuotoa viikko putkeen ennen menkkoja just siks koska keltarauhashormonia ei erity tarpeeks. Terolutin kanssakin tuhruttelee mutta ei yhtä paljon. Silti tuntuu että aina kun yritän puhua lapsettomuudestani niin yli puolet kerroista tulee kommenttia "no sä sentään ovuloit, hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi". No jos ne mahdollisuudet kerran on niin hyvät niin miksi kohta vaihtuu yk 16, me ollaan kuitenkin joka ikisessä kierrossa harrastettu seksiä täsmälleen oikeeseen aikaan :cry:

Meni omanapaiseksi valittamiseksi, sori. Mutta kyllä 9-10 päivän luteaalivaihe on liian lyhyt, se ohjeraja on kai 12, jos on sen alle niin voi vaikuttaa raskautumiseen. Jenkeissä syödään yleisesti isoja annoksia B6-vitamiinia liian lyhyeen luteaalivaiheeseen. Koitin itekin mutta en kyllä huomannut mitään eroa, mutta kannattaa kokeilla jos et oo vielä testannu! Ei se mitään ota jos ei annakaan. :)
 
Ei kyllä riitä ymmärrys mullakaan, että miksei muka pääsisi kunnolla tutkittavaksi ja hoitoihin, jos ei oo tärpännyt.. Se, että ovuloi niin ei kyllä mun mielestä riitä takeeksi siihen että pitäisi tärpätä. Toivotaan että Josephinan asia etenee pian!

Täällä vihdoin dpo-1 ! Jo parissa minuutissa kirkuva plussa :D Tallettelut viimeksi perjantaina, katsotaan saako tänään kellistettyä. Voi olla että olen taas ilahtunut liian aikasin.. Sekä tämä kp22 ovisplussa tuo sitten taas tullessaan noin 38pvän kierron..
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Yuna
Mites @diadora? Joko laitetaan plussaosio erikseen? :love: Varovaiset onnittelut joka tapauksessa ♥

Täällä ei mitään mainittavaa, päivät tuntuu matelevan. Ei ole edes yhtään joulufiilistä (tartteeko vielä ollakaan?? :ROFLMAO:)


Jospa löytyisi sitä joulun taikaa meille kaikille.. ;)
 
@-tanjuska joo toivotaan todellakin joulun taikaa kaikille! Itse jo mietin että mitä jos joutuu lohimonsterina jättämään kalan muille. :D Ei mullakaan oikein ole joulumieltä. Lumi ja sen puute vaikuttaa ainakin mulla, jos olisi lunta niin varmasti olisin enempi sillä mielellä!

Pitkästä aikaa oikeasti pääsee itsekin piinailemaan, kun herran sai kellistettyäkin. Jospa saisi vielä tänään :whistle: ihmetyttää kun ei ole mitään ovistuntemuksia, kun yleensä on, tai on ainakin ollut ennen ovisplussaa jotain kipuilua jommankumman puolen. Eilen shoppaillessa vähän jomotteli, mutta ei juuri muutoin sit.
Ps. tietty heti kun on lähettämässä niin alkaa kolotella.:D
 
Täällä kp 2. Menkkojen alkaminen ei masentanu mutta älyttömät kivut yhdistettynä flunssaan oli kyllä aika kamala kombo. Onneks pahin kipu kestää vaan suunnilleen yhen vuorokauden, tänään pitäis olla jo helpompi päivä.

Tän vuoden viimesen kierron varalle ei oo kyllä mitään toiveita. Katse on jo tulevassa ja ens vuoden hoidoissa, jos niillä saatais vaikka pieni ihme aikaseks :love: Nyt keskityn vääntämään viimeset tentit pois alta ja sitten odottamaan joulua, vielä kun tulis vähän lunta ennen sitä!
 

Yhteistyössä