❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Nonsk toivottavasti sulle tärppäis nyt vielä tälle vuodelle!

Joko @Wolt on testannu? Kuulostaa lupaavalta. :)

@iitata pahoittelut negoista ja @Yuna pahoittelut menkoista. Mulla vielä muutama päivä nii liityn teidän kans oottaan ensvuotta ja hoitoja. :) ku tietää että raskauden mahollisuus on tässä kierrossa olematon niin ei oo kyllä ollu mitään omia oireitakaan :D

Nii ja meillä kyl on lunta. :D pitäs vaan saaja joulusiivoukset alotettua nii sais laittaa kuusen ja koristeet. Eka kinkkuki jo syöty :D
 
@Nonsk toivottavasti sulle tärppäis nyt vielä tälle vuodelle!

Nii ja meillä kyl on lunta. :D pitäs vaan saaja joulusiivoukset alotettua nii sais laittaa kuusen ja koristeet. Eka kinkkuki jo syöty :D
Sitä toivotaan. Pitkään aikaan en oo nähnyt, mutta viime yönä näin. Näin unta että tein positiivisen raskaustestin, tosin se oli vähän kummallista kun soitin mun kaverille että mitähän siinä SEN LUONA olevassa testissä näkyy. Ja hän kertoi että siinä on kaksi viivaa, mutta eivät ole tasavahvoja. Kai mä olin sen testin siellä sit tehnyt ja lähtenyt heti litomaan :ROFLMAO:

@Yuna onneksi ei tarvitse kärsiä pitkään kivuista! Jos jotain posiviista haluaa hakea. :) Ja toivotaan että teidän hoitoaika ei ole kovin pitkä, vaan saadaan teidän plussasta iloita melko pian. ;) Kuten myös kaikkien muiden!

Mäkin niin toivoisin lunta! Pakkasta on nyt noin -8, mutta lumeton maa. Tää on kai näitä pääkaupunkiseudun harmeja.. Vanhemmilla onneksi on keski-suomessa (tällä hetkellä) lunta, että kun sinne lähtee jouluksi niin on ainakin joulumieltä! :love:
 
@Nonsk toivottavasti sulle tärppäis nyt vielä tälle vuodelle!

Joko @Wolt on testannu? Kuulostaa lupaavalta. :)

@iitata pahoittelut negoista ja @Yuna pahoittelut menkoista. Mulla vielä muutama päivä nii liityn teidän kans oottaan ensvuotta ja hoitoja. :) ku tietää että raskauden mahollisuus on tässä kierrossa olematon niin ei oo kyllä ollu mitään omia oireitakaan :D

Nii ja meillä kyl on lunta. :D pitäs vaan saaja joulusiivoukset alotettua nii sais laittaa kuusen ja koristeet. Eka kinkkuki jo syöty :D
Vielä oli negaa mutta niin dpo:tkin pienet ettei vielä mitään :) katotaan nyt jos perjantaina testaisi uudestaan :)
 
Wau, luinko oikein et ois eka plussa saatu tänne? Mahtavaa! :love:

Tänne ei kummempaa, kp22 ja tuli pientä tuhruttelua. Sisäinen optimisti haluis nähdä tän toki kiinnittymisvuotona mutta pessimisti (tai realisti) epäilee keltarauhasen vajavuutta.. Äh, ei auta ku ootella. Mut nyt oon päättänyt, et oon yhteydessä polille et aloitetaan inssit alkuvuodesta koska oon vähän sitä mieltä, et mulla on nyt viimeiset ajat lapsentekoon.
 
Wolt (y) ehkäpä vielä plussaksi muuttuu :)

Mä en taas tiedä yhtään missä mennään, en muista enää säännöllisesti tehdä ovistestejä vaikka hamstrasin niitä tukuittain mamin testeiltä kun vielä edullisesti saa..mutta jos limoja miettii niin nyt saattaisi olla dpo 10-12 menossa..ja main testien raskaustestissä näky jotain viivanpaikka tynkää tänään..en tehnyt aamupissasta kun en muista sitäkään enää..testailut jatkuu kyllä, kun kerran kaappi on täynnä näitä ihania vihattuja halpiksia..olenkohan edes ovuloinut, tiedä häntä..olo on kyllä niin outo tällä hetkellä, että mitä jos...:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Kirjottelen nyt sitte ku kerranki jaksan. :D

Kuinka perillä hoitojen kulusta teidän miehet on? Itse olen omalleni maininnut aikasemmin että vois tutustua, no eilen sitte oli puhetta aiheesta ja kysy sitte että millasia ne hoidot oikeen on. Hain sille sitte tietoa ja ku luki niistä pistämisistä nii kommenntti oli että "hyyyi!" :D saas nähä mitä tästäki tulee.. :D
 
Omaa napaa: Minä ehdin jo intoilla, et lämmöt on niin korkeella et oisko vihdoin jotain tapahtunu mutta eikä mitä, hirveen flunssan pukkas että siitä kai se vissiin johtu. Oon myös testannut kuitenkin kun en oo malttanu, one step antaa tyhjää vaan, et eiköhän tässä uutta kiertoa aleta ootteleen. :/

Tsempit uusiin kiertoihin joutuneille! Ja jännittäjille plussaonnea!
 
http://aijaa.com/yhFah6

Aamuyön tuloksia...ehkä...livenä siinä on joku mut en tiedä onko väriä...Raatilaiset arvio? Huomenna uusiksi...
Oon lukenut, että tekevät viivanpaikkaa (tuolta toisesta ketjusta ymmärsin että testi on rfsu?). Itse en ole ehkä paras viivanpaikkojen arvioija, mutta kyllä siellä ruudulla joku näkyi kun laittoi näyttöä kirkkaaksi. Itse oon pari rfsu:n puikkotestiä tehnyt ja niihin ei kyllä oo kun yhteen tullut viivanpaikka näkyviin (n)
 
Wolt kyllä siellä jotain näkyy, mutta onko väriä niin ei pysty sanomaan. Tsemppiä ja lisää testejä vaan (y)

dino kiitos :love:

Mä ovuloin tänään (lauantaina), jesss. Se kun ei mulle ole niin sanomatta selvä asia, iso kivi vierähti taas sydämeltä ja kun saatiin tänään se hyödynnettyä juuri kipujen aikaan. Silloin on kerran aikasemminkin tärpänny.
Saadaanko paras joululahja :love::love:

Oli mulla on nyt lauantaina dpo 0 kp 25/37 :)
 
Onko teillä ikinä epäilyksiä koko lapsihomman suhteen? Jotenkin tässä kun on niin kauan yrittänyt niin on kerinnyt käymään kaikki mahdolliset ajatukset läpi. Välillä tuntuu että miks mä edes haluan lapsia kun meillä menee niin hyvin kahdestaan. Tykätään käydä paljon ulkona ja reissata ja muuta, mikä kaikki muuttuis vaikeemmaks vauvan myötä. Ja mitä jos musta ei oiskaan äidiksi? Oon aika helposti stressaantuva ja mielenterveysongelmataustaakin löytyy. Eikä me mitään rikkaitakaan todellakaan olla.

Sitten taas nään jossain vauvan ja kaikki epäilykset lähtee ja iskee syvä kaipuu äitiyteen. Koska tottakai mä haluan lapsen, ei me oltais muuten näin pitkälte tultu ja vielä hoitoihinki menossa. Mutta aluks musta vielä tuntu että mä kuolen jos ei voidakaan saada lasta. Nyt tuntuu että ihan hyvin sitä vois lapsettomanakin elää jos ois pakko. Ainakin toistaseks, ehkä oon taas eri mieltä viikon tai vuoden tai kymmenen vuoden päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Muruhaave ja -dino-
@Yuna on todellakin! Mietin välillä, et haluanko tosiaan alottaa kaiken alusta kun esikoinen on niin iso ja omatoiminen jo. Mietin myös, että miten kaikki ns.urahaaveet sit jos lapsen saa, et tippuuko sitä ihan koko työelämästä, täällä kun on muutenkin tosi kova kilpailu mun alan töistä. Mut sit lopulta luulen, et tää on vaan semmosta itsensä "suojelemista", kun alkaa oleen usko lapseen jo aika vähissä niin koittaa puhua itselleen miten kaikki on paljon helpompaa ilman pientä lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna on ollu. Teininä en ikinä kyseenalaistanu halua saada lapsia vaan oisin halunnu tehä ne jo kakskymppisenä. (onneks ei tullu sillon kuitenkaan..) Kakskymppisenä sitte mietin että miten sitä uskaltaa jättää ehkäsyn joskus pois. Olin sillon vielä edellisessä suhteessa ja nuo ajatukset oli varmaan selvä merkki siitä että en ois ollu valmis äidiksi.

Tässä nykyisessä suhteessa mies ois ollu valmis vaikka heti, mutta mää halusin että ollaan naimisissa ku laps tulee. Suhteen alkuaikoina mietin tosissaan sitä että haluanko lapsia ikinä? Vieraat lapset ärsytti kaupassa ja lomareissuilla.. Mutta ajatus siitä että kukaan ei koskaan kutsu mua äidiksi, kukaan ei koskaan tule hakemaan multa lohtua ku on paha mieli, en koskaan kokis raskautta tai synnytystä.. Katuisin vanhana jossen ainakaan yrittäis :)

Silti tarvin vielä aikaa sopeutua siihen että ehkäsy jää pois, tiesin "eräpäivän" noin vuotta ennen ja kuukautta ennen jännitti vielä. Mut sit ku se päivä tuli niin ei enää jännittäny <3 ja voi ku oisin tienny että tässä menee näin kauan nii oisin jättäny jo sillon 4 vuotta sitte :'D

Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti jollekki tulis jouluplussa vielä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Muruhaave ja Yuna
@Yuna kyllä välillä mietityttää. Silloin pillereiden lopetuksen lähettyvillä kyllä jännitti ja kuukaudet ennen sitä jännitti myös. Alunperin oli tarkoitus jättää pillerit pois myöhemmin, kun mitä sitten jätinkään. Ja kiittelen itseäni siitä päätöksestä, koska siinä tapauksessa mun kroppa olisi vieläkin täysin kuutamolla siitä miten sitä pitikään toimia (niinku tuntuu vieläkin ajoittain olevan). Meillä on miehen kanssa ollut puhetta lapsista vakavammin jo reilu vuosi ennen kun siitä sitten tehtiin päätös, milloin aletaan yrittämään. Silloin mies on palauttanut mut maanpinnalle sanoen, että mitä jos vauva onkin jotenkin kehitysvammainen tai muuta lisäapua tarvitseva, ja hän on vielä koulussa pahastikin kesken.. Se on jäänyt mieleen se lause, jota edelleen pohdiskelen. Mietin että mitä teen, jos niin käy ja saan tietää sen jo raskausaikana. Koska voin kuvitella, että elämä enemmän tarvitsevan kanssa ei tule olemaan ruusuilla tanssimista. Mutta toisaalta, kun matka tuntuu niin pitkältä niin olisiko minusta luopumaan siitä rakkaasta, jonka elämässä tulee olemaan omat haasteensa.

Kaipaan kyllä kauheasti jotain syliini, yritän aina niinä hetkinä paijailla miestä tai silloin tulee töissä syleiltyä lapsia enemmän. Silloin tulee nähtyä myös siskoa ja sen lapsia enemmän. Tulee kauhea tarve tehdä jotain, että se "ikävä" unohtuu. :oops:

ON: dpo7 ja alavatsalla jomoillut välillä tuttua oviksen jälkeistä oloa, välillä sitten semmosta ehkä menkkamaista, muutaman päivän ajan. Nälkä tuntuu olevan koko ajan, mutta se voi olla ihan vain makeanhimoakin kun oon yrittänyt vähentää ja keskittyä tuohon kilojen hävittämiseen, tai edes pieneen ulkomuodon muutokseen. Sekä en tiedä onko pakkasesta ja kylmästä johtuvaa, vai nyttenkö ne nännit vasta kipeytyy. Kerran aiemmin on näillä paikkein kipeytyneet. Ensi viikolla tähän aikaan alkaa menkat olla käsillä, nyt lauantaina olisi tarkoitus testailla ekaa kertaa kun illalla olisi sitten yhdet juhlat (n) Täytettyä paprikaa tekis mieli melki koko aika :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Täällä on yllättäen kuukautiset myöhässä. Oikeasti yllättäen. Mulla on tosi säännöllinen kierto ollut, ainakin viimeiset puoli vuotta ollut tasan 30 päivää joka kierto. Nyt on menossa kp 32 eikä kuulu, ei näy. Aamulla tein Clearbluen raskaustestin, joka oli negatiivinen. (n) Tämä piti vielä olla sellainen kierto, ettei tarvi miettiä piinapäivinä tärppäsikö vai ei, kun yrittämiset jäi tosi vähille. Ainoastaan positiivisestä ovistestistä seuraavan päivän aamuna talleteltiin onnistuneesti, joten tuumailinkin tuolla aiemmin että tämä oli tällainen välikierto. No, mitäköhän tämä nyt sitten on... Nytkö se kroppakin sitten sekosi, kun tähän mennessä ainoa positiivinen asia tässä pitkäksi venyneessä yrittämisessä on ollut, että ainakin mun kierto on säännöllinen ja kroppa toimii. Vai onko siellä nyt sitten joku. o_O Ovulaatiotesti näytti positiivista joku 2,5 viikkoa sitten, joten luulisi että jos siellä joku olisi niin näkyisi jo testissäkin. :( Höh, saahan tässä päivät kulumaan tätä miettiessä...
 
Joko on joululahjat hankittuna ja mahdollisesti suurin osa jouluruuistakin tehtynä? :) Viime vuonna kun vietettiin joulu meidän kotona niin tehtiin tosi paljon valmiiksi pakkaseen
Meillä on harjoitusversiot jouluruuista tehty ja syöty, piti testata reseptit ennen varsinaista joulua. Oli kyllä sen verran kova homma että mitenköhän sitä jaksaa enää toista kertaa tehdä :D Lahjoja en hanki juurikaan tänä(kään) vuonna, oon pitänyt sitä aika tarpeettomana. Miehelle oon ostanu jotain pientä ja muille en mitään, enkä mäkään mitään odota saavani.

Oho mikä tilanne @Muruhaave :eek: Tulispa äkkiä joko plussa tai menkat, odottaminen on pahinta! Plussa ois kyl mahtava jouluyllätys :love:

Mites @Wolt illa on testailut mennyt? Onko viivanpaikka vahvistunu?

Onnea oviksesta @haaveilija-31 !!

ON: mulla kroppa ihan sekasin, alan epäillä jotain kystaa. Menkat loppu jo perjantaina mutta vieläkin tulee vaaleenpunertavaa ja munasarjoja jomottelee. Mulla on tällästä usein loppukierrossa mutta ei ikinä tällee ennen ovista jo. Noh en välitä, keskityn nyt muutenkin loppuvuoden jouluun ja siirrän vauvajutut ens vuodelle!
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk

Yhteistyössä