❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Muruhaave toivottavasti ois nyt matkustaja mukana! Se on kyllä tympeä jos kierto alkaa sekoileen.

Täällä kp2, ei onnistu punaaminen puhelimella.
Polille oltu yhteydessä ja eiköhän me tammikuussa sit lähtä se inssi kokeileen..tai parikin.

Lahjat on hankittu ja kinkku oottaa pakkasessa paistoa, yhtään en oo ehtinyt/jaksanut koristella kotia jouluun enkä varmaan koristelekkaan kun ei kotona olla kuin aatto. Kai sitä pitää ens viikolla sit juosta kaupoissa sapuskoja etsimässä, ei taida aiemmin ehtiä. Mut ihan ilolla tässä joulua ja muutaman päivän vapaita odotellaan :)
 
@Yuna @-dino- etc...

ja pask...ei mitään, ei sitten niin pirun mitään. pc:llä päivälirusta ainakin 3h pidätyksellä ei sitten mitään.
No on mulla vielä paketti sitä että katsotaan nyt viikonloppuna...

mutta su tulee sit varmaan ole pure nightmare...tapahtuma jossa on "maailman suloisin " räpsyripsi ... :cry::love::unsure:
 
No niin, alkoihan ne kuukautiset pari päivää myöhässä. Ensi kerralla en ala sitten toivomaan tai panikoimaan, jos ne ei ole jotain viikon myöhässä. Nyt on vähän hölmö olo. :LOL:

Jouluvalmistelut on täällä aika pitkällä. Kivaa, kun joulu tulee ja saa sitten olla vähän aikaa vaan kotona pyjamassa, nukkua ja syödä suklaata. Vauvaprojekti jatkuu sitten ensi vuoden puolella.

Aloitin hääsuunnittelut keväälle: mekko ja kengät on jo hankittu! (y) Mekko on kyllä kapealinjainen ja jos tässä tärppää ennen toukokuuta, niin ei varmaan mene enää päälle. Mutta ajattelin, että heitän kans kaiken lykkäämisen ja sitku-elämän syrjään ja teen sitten uudet suunnitelmat, jos tässä välissä ehtii plussata. Luulen, että sitten suunnitelmien muuttaminen ei edes harmita kovin paljon. :)

@Yuna Kyllä minäkin välillä mietin koko vauvaprojektia. Meillä menee kahdestaan tosi hyvin, matkustellaan paljon ja viikonloppuisin nukutaan pitkään, harrastetaan kaikenlaista jne. Kaikki muuttuu, jos ja kun tärppää. Silti haluaisin vauvan, kolmannen jäsenen meidän perheeseen. Olen 36-vuotias ja mies on minua vanhempi, joten jos nyt lasta ei tule niin se jää varmaan saamattakin. Välillä mietin, voinko harmitella mahdollista lapsettomaksi jäämistä, kun tuntuu että olen saanut jo niin paljon elämältä. Tosi kliseistä, mutta siltä itsestä tuntuu. Mulla on hyvä elämä näinkin ja ollaan onnellisia kahdestaankin. Silti se vauva. Huoh, otapa tästä selvää...
 
@Muruhaave Kuulostaa hyvältä, hääsuunnittelut ;)(y)

En sitten testannut eilen, kun alunperin oli tarkoitus niiden juhlien takia. Istuin aamulla vessassa, kun tajusin että ainiin pitihän sitä tehdä jotain muutakin kun vain asiansa. :D No, toisaalta ajattelen että eipä siellä mitään ole kuitenkaan. Ja ei uponnut alkoholi, vaikka booli oli tosi hyvää ja jouluisen makuista. Yksi lasi sitä ja yksi oma, ja jo siinä yhdessä kesti useampi hetki.. Luontaista varomista vai sitten jotain ihan muuta, en osaa sanoa..?
Kaveri kyllä kehoitti testailemaan, kun on kaikkea uutta oiretta mitä ei oo ennen (kai) ollut. Nyt siis dpo13, semmosta tosi kipeää vihlomista on ollut muutaman päivän ja samoihin aikoihin on nännitkin alkaneet kipeytyä urakalla. Ainahan tuota jos jonkinlaista kolotusta on ollut, mutta koskaan ei oo tehnyt mieli käydä kaksinkerroin tai painaa kädellä siitä kohtaa. Semmoisia hirveitä nälkäkohtauksiakin tulee ajoittain, että ruokaa on pakko saada sillä hetkellä heti tai lähtee taju, kun yleensä pystyy odottamaan sen pienen hetken että saa ruokaa. Nyt vkl aamupalan jälkeen vähän huonoa oloa. Seksin jälkeen tuntuu ikävällä tavalla hassulta alavatsalla.. No, keskiviikkona menkkoja silti odottelen saapuvaksi kun niihin on jo niin tottunut.

On jo vähän joulufiilis, kun viime yönä tuli lunta (tai räntää) tänne pk-seudullekin! Lahjatkin on jo olemassa, yksi pitäisi laittaa vielä kirjeenä postiin ja toivoa että ehtii perille! Ehkä pitäisi kotia vähän laittaa, niin ois enempi? Toisaalta kun lähdetään täältä perjantaina jouluksi pois niin en viitsi hirveästi, ettei tuo kissa tuhoa kaikkea kun jää viikonlopuksi yksin. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Muruhaave oi omien häiden suunnittelu on kyllä aikas ihanaa hommaa! <3 mutta oon kyllä sanonu että jos tämä liitto ei kestä nii toisia häitä mulle ei tule :D älä turhia stressaa sit! ;)

On vähän semmonen olo ettei tiiä mitä kirjottais ku mitään ei nyt oikeen tapahu. Ovista odotellessa mutta ei kyllä jaksa innostua piinapäivistäkään.. Omat vanhempani on puhunu nyt enemmän lapsista, tuntuu kurjalta heidänki puolesta ku tiiän että lapsenlapset ois tosi toivottuja :(

@Nonsk vois kyllä jo testata..!
 
Samaa mieltä @-dino- n kanssa, testatkaas nyt @Nonsk ja kaikki muutkin!! Piinailen muiden puolesta nyt kun itellä ei tapahdu mitään enää loppuvuonna :LOL: Olen nyt keskittynyt sataprosenttisesti herkkujen syömiseen ja glögin juomiseen, eihän tässä ehdi mitään vauvoja tehdä! :X3:
 
@-dino- ja @Yuna , ehkä oon jättänyt ton testaamisen kun oon tottunut ajatukseen ei-raskautumisesta..
Minäkin oon kyllä tuohon herkutteluun taas erikoistunut. Töissä sai taas lapsilta ties kuin monta rasiaa suklaata..! Jumpata yritän kun ehdin, tai pikemminkin jaksan. Tänään oli tarkoitus, mutta väsy vei voiton. Palelen koko aika ja varmaan tulee jouluksi kipeäksi. Yöllä nukun käytännössä alasti, niin on joutunut vetämään vaatetta niskaan. :ROFLMAO: Tunnolliset työntekijät sairastaa ja nukkuu lomalla, vai miten se meni.
 
Ei oo elämä reiluu, Ei sitten todellakaan olla raskaana. Alko menkka vuodat. Niukat mutta kuitenkin reilut että selväksi tuli.
Oli sitten sen verta iso stressi kk sitten että se myöhenti niitä.

ja nyt sitten eilen tuli taas uutta dg:tä kehiin että kiitos ja näkemiin. En tiedä sitten miten se vaikuttaa lasten saantiin...

nivelrikko... ainakin oikeassa jalassa ...muualla? ei tietoa...

kokemuksia any one?
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)





24.12.2016

✪ -tanjuska (22) | kp 47/26~143 | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Iitata (19) | kp 18/28 | 1.lapsi | ya 8/-14 (letrot)

✪ Karkki95 | kp 30/28 | ya 4/-15 (parlodel, korkeaan prolaktiiniarvoon)

✪ Nonsk | kp 4/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ Dino (24) | kp 17/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 20/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 40/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (34) | kp 177/28-31 | 2.lapsi | ya 2/-15

Juliet86 (30) | kp 41/26 | yk 14 / ya 11/-15

Muruhaave (36) | kp 42/30 | 1.lapsi | ya 10/-15

susanmaaria (31) | kp 54/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

tokoliina (30) | kp 74/25-31 | ya -15

haaveilija-31 | kp 39/32 | ya 12/-12 (kkm 1/-13 ja km 04/-14 & 09/-15)

kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15

Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)

valonkantaja (26) | kp 16/? | 1.lapsi | ya 2/-14





haaveilija-31 dpo 13
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Heips, tämä vaikuttaisi hyvältä ketjulta itselle.
Elikkäs, olen 26v (ukko 30v) ja yritystä meillä on yhteensä takana jo piakkoin kolmisen vuotta, joskin aika vahvalla tjottailulla ollaan menty koska itsellä ei oikein ole ollut minkään tason omaa kuukautiskiertoa sitten pillereiden jätön.
Takana on yksi varhainen keskenmeno heti ehkäisyn jätön jälkeen, sen jälkeen hiljaista on ollut.

Ongelma meillä olen minä, kiitos pco:n. Mies tarkastettiin ja todettiin toimivaksi tässä hiljattain kun aloitimme lapsettomuushoidot. Itse vetelin tähän kiertoon (joka hämmentävästi alkoi ihan luonnollisesti, kiitän tästä kyllä karppaamista!) letrozoleja, mutta niistä ei kauheammin ollut nyt ainakaan apua koska kp11 ultrassa ei ollut selkeää johtofollia (10mm:set molemmin puolin kyllä ja vaan 6mm endometrium).
Nyt sotasuunnitelmana ovat metformiini kierron säännöllistämiseen/pcon hoitoon ja ehkä painonpudotuksen tueksi (ylipainoa sellaiset 30 kiloa x3 ) sekä itsellä karppaamisen jatkaminen. Lisäksi sain nyt myös thyroxinia, koska kilppariarvoni ovat pikkuisen pielessä (viitearvojen sisällä mutta tsh on 3,6 mikä se on ollut jo kauan) ja katotaan auttaisiko nekin.
Näillä mennään nyt kolmisen kuukautta ja jos metut ei säännöllistä kiertoa yksinään niin lisäksi letrot takaisin isommalla annoksella.

eli eli...oon puhelimella niin punaaminen ei onnistu:
valonkantaja (26v) | kp 13/?? | 1.lapsi | ya 2/14
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Kp1. Alkoi jo aamuyöllä vessassa käydessä, mutta en laittanut sidettä ja en tarvinnutkaan. Tuntuu että vuotomäärä tästä vielä lisääntyy, mutta saa nähdä. Nyt kiinnostaisi testata, oonko vähän kumma? :D
 
@Nonsk voi höh!! Mutta et oo yhtään kumma vaikka haluaisit testata. Määki joskus aina toivon että olis valemenkat ja jos kuitenki.. Ja siis tekis mieli testata nytki (vaikka kierto puolivälissä..) ku tää vitutus on nii kamala! Mies ärsyttää olemuksellaan ihan suunnattomasti, väsyttää kokoajan, ruoka ei maistu, suklaa kylläkin. Seksistä ei taaskaan tietoakaan, menee kiero ihan hukkaan jossei tänään peitot heilu. Ei jaksa innostua joulusta..

Jokohan valitin tarpeeks. On tässä elämässä hyvääki mutta tää oottaminen vie multa nyt vaan järjen. :D

Nii ja se yks hyvä juttu, sain vakituisen työsuhteen! :)

@Valonkantaja tervetuloa. On teilläki vaan pitkä taival, itekki oon nyt miettiny nuita hiilareita ku se pco täälläki ilmeisesti taustalla. Vaikka en varsinaisesti ylipainoinen ookkaan nii kaikki miyä lähtee nii on hyväksi :) tsemppiä sulle painonpudotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@-dino- jee hyvä, onnea työsuhteesta! :) Joo kyllä tämä odottaminen alkaa rassaamaan. Seuraava ovis osuu pyöristettynä viikko ennen laivareissua, että saa nähdä mikä siinäkin sitten on lopputulema. Voi ainakin buffassa sitten juoda punaviiniä, valkkari ei oo mun makuun sieltä niin toivotaan että se punkku ois parempaa! :D Mulla olisi tosiaan kaappi "täynnä" suklaata, mutta ei tekisi kyllä juuri yhtään mieli. Ja tiedän, että kun tuun takaisin reissulta (mies tulee jo aiemmin) niin niitä tuskin on jäljellä yhtään! :D Ja jos lohduttaa, niin eipä meilläkään jostain syystä tuo seksielämä taas ole lähtenyt rullaamaan.. Veikkaan, että ei taas halut kohtaa. Mutta miten ne voisikaan, kun oon päivät töissä ja meen unille 10-11. Mies tulee unille joskus oikeasti yöllä, kun opiskelijan läsnäolopakoton opiskeluelämä on huoletonta.. Ja se kun tuntuu nykyään odottavan, että minä olen aloitteen tekijä, pirustako sitä yrittää tehdä kun aina kouluhommat tai pelit tai mikä milloinkin kesken?! :cautious::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Mulla on ylipainoa sellanen viitisen kiloa tai jotain sinnepäin, kuitenkin niin vähän, että lapsettomuushoitoihin olen oikeutettu. Kierrot on säännölliset ja ovuloin joka kierto, niin en ole niin noista painojutuista ottanut stressiä. Olen nimittäin vähän sellanen ihminen, jolla on tapana ottaa hirveetä stressiä ihan kaikesta, ja vähän tuntuu että laihduttamisyrityksestä ois lisääntymisen kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. Saa nähä mitä lääkäri sanoo, mutta eiköhän tällänen pieni ylipaino ole kuitenkin ihan ok, kun kerran värkit periaatteessa pelaa.

@Valonkantaja tervetuloa! Suurena Tehosekoitin-fanina tietysti oon innoissani nimimerkistäsi :D

@Nonsk hahaa, mäkin olen tehnyt menkkojen aikana testejä. Negoja tietysti aina, ja varmaan oikeesti ihan normaalit menkat mutta minä vainoharhoissani oon ollu varma että nämä on nyt valemenkat. Toivotaan silti sulle plussaa!

@-dino- onnea työsuhteesta! Millos sulla on ovis?

Missä muuten @Karkki95 on kun ei oo näkyny? :eek: Vai onko nyt joululoma vauvanteosta?

Mä itse olen vähän niinkun lomalla näistä hommista, mutta kun näillä foorumeilla on sen verran kauan pyörinyt niin eihän täältä malta poiskaan olla. Vauvan yritys on kuitenkin ollut sellanen "harrastus" jo pitkään niin vaikee siihen tilalle mitään muutakaan keksiä. Tai oishan tossa joulusiivousta vielä hoitamatta...
 
@-dino- onnea vakituisesta työstä, se on iso ilon aihe!
Ei oo onneksi meillä pitkään inssin oottelua, toiveet inssin suhteen on korkealla! Tässä kierrossa ovis osuu just joululle, joten sukuloidessa jää kyllä hyödyntämättä mutta eipähän tarvi tällä kertaa turhia toiveitakaan elätellä kun tietää tilanteen :)

Ihanaa joulua kaikille! Oottelen jo malttamattomana muutaman päivän vapaita ja että pääsen antaan lahjoja. Oon aina ollu hirveen malttamaton sen suhteen kun haluisin antaa kaikki hankkimani lahjat heti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna tais olla tänään.. Eilen en tikuttanu, tänään iltapäivästä oli plussa mutta aamulla oli jo semmosta kiristystä/jomottelua että saatto irrota jo.. En oikee luota että osaisin näitä kolotuksia tulkita oikein :D mut joka tapauksessa mieli nyt vähän parempi, edellisen viestin jälkeen riideltiin miehen kans "hieman". Saatiin kuitenki pian sovittua ja nyt illalla koitin nätisti pyytää makkarin puolelle, no ensin valitteli että väsyttää, mutta ku sanoin että ois vähän niinku pakko niin kyllä sitä virtaa sit 5 minuutiks riitti :D:D

Vielä kaksi joululahjaa tekemättä! :D kyllä mä meinaan keretä! Siivot tehtii onneks tänään (siitähän sitä riitaa saiki aikaseks..)
 
@Yuna ja @-dino- ja jos joku muukin oli mut merkannut, kyllä minä höperöydessäni negan testasin eilen illalla :D

@kunnon kinttaat me vaihdettiin jo joululahjat miehen kanssa. Ei olla joulua kotona ja mielestäni turhaa lähteä raahaamaan junaan.. Kai se kävi vähän malttamattomaksikin jo, kun alkoi pänätä että mitä jos hän tarvitsee jotain ostamaani juuri silloisella kauppareissulla :D

ON: Minulla on painoa liikkumattomuuden ja huolimattoman syömisen takia kertynyt melko paljon. 1,5v sitten oon painanut 10kg vähemmän. Oon yrittänyt saada tässä liikuntaa takaisin, ja kun tosiaan ei juuri makeaa juuri tee mieli niin on sekin puoli kunnossa. Oon alkanut ostaa sokerittomia mehukeittoja ja laitan niitä puuron tai maitorahkan sekaan :) Pakastepitsa on tän hetken himo..! Nyt en oo jaksanut käydä kahteen viikkoon kun yhdellä jumppatunnilla, mikä vähän harmittaa kun seuraavan kerran pääsee joskus ensi viikolla.. Toivottavasti lomalla saa akut täyteen ja riittää virtaa tehdä asioita!
 
@Yuna ootpa tarkkana! Kyllä mä täällä olen lueskelemassa käynyt, mutta harvemmin. Tällä hetkellä on mitta jotenkin täynnä tätä ainaista kierrosta toiseen elosta..mutta kyllä meillä yritys on edelleen käynnissä. Yrittämättä en pystyisi olemaan, tulisi kahta kauheammat morkkikset, kun menkat alkaa (n). En jotenkin ole edes uskaltanut tänne mitään kirjoitella, kun tuntuu, että suuret toiveet vielä ylös kirjattuna pahentaa:ninja:.

NYT on tilanne se, että odotellaan menkkoja tänään saapuvaksi kp 28/28, vielä ei ole näkynyt. Mutta kun alkaa, niin tasan yksi kierto ja päästään inssiin:):)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Yuna
@haaveilija-31 voi millanen joululahja! <3 toivottavasti tää haamu vahvistuu ja myös pysyy :)

Joulu on ihana juhla, mutta tää lapsettomuus pilaa senki. Kaikki muistuttaa siitä mitä itsellä ei ole. :(

Mutta siitä huolimatta oikeen hyvää joulua kaikille :) itse olen vielä töihin lähdössä, pyhät on sitte vapaata.
 
Ei se elämä oikeen suju...

Onko kellään nivelrikkoa ja silti raskautunut?
Tai saako silloin edes...molemmissa nilkoissa ainakin...ja tutkimukset tulossa. Ku funtsii keväistä jalkakuvausta ja kesäistä kolarin jälkeistä kuvausta..niin voi olla että sitä on polvissa kyynärissä ja niskassa..ehkä jopa selässä :cry:
Kiva saada semmonen puhelu töihi :(
 
@Wolt mun ymmärryksen mukaan ei kai ois vaikutusta raskautumiseen, mutta itse raskausaikaan saattaa olla ku nivelet muutenki löystyy. Mutta huom! en ole lääkäri ja jos sulla on vielä tutkimukset kesken eikä tietoa monessako nivelessä niin kannattaa kyllä lääkärin kans keskustella asiasta. Voimia, ei oo mukavia uutisia :(
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)





05.01.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 59/26~143 | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Iitata (19) | kp 30/28 | 1.lapsi | ya 8/-14 (letrot)

✪ Nonsk | kp 16/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ Dino (24) | kp 2/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 4/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 23/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (34) | kp 18/28-31 | 2.lapsi | ya 2/-15

Juliet86 (30) | kp 22/29-31 | yk 15 / ya 11/-15

Muruhaave (36) | kp 54/30 | 1.lapsi | ya 10/-15

susanmaaria (31) | kp 12/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

tokoliina (30) | kp 86/25-31 | ya -15

kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15

Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)

valonkantaja (26) | kp 28/? | 1.lapsi | ya 2/-14

marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15





Juliet86 dpo 5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä