❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Kuis se onkaan, kun ei tavallaan yhtään yllättänyt tämä tulos. http://aijaa.com/GCrQRg

On niin kauan nurkissa pyörinyt tuo testi, että teinpä pois kun kohta parasta ennen päivät paukkuu (niin siis puolen vuoden päästä HAH). Ja en tiedä miten noihin one stepeihin pitäs raskaustesteinä suhtautua :cautious: Oon vaan niin pelottavan OIREETON!
 
Mullekin ensikäynnillä määräiltiin fsh, lh, testosteroni, amh, kilppariarvot ja sokeriarvot. Häikkäähän mulla ei ollut noista kuin vähän kilppariarvoissa (tsh vähän korkea) ja amh oli pco-tyyppisesti yli viitearvojen, mutta ei niiiin pahasti kuin mitä olen lukenut joillakuilla olleen. Testoista en tiiä, kun niistä ei ollut tuloksia tullut, mutta veikkaan että ovat vähän koholla, koska ovat niin olleet aikaisemminkin.

Jännä juttu, että valtaosalle on kanssa määräilty tai tehty aukiolotutkimuksia....mulle sitä ei tehty, todettiin ettei ainakaan vielä tehdä? o_O

@Nonsk halit! Kyllä se vielä joku päivä plussaksi muuttuu. <3
Vaikea tosin sanoa noista raskaustesteistä. Mulla on onestepin ovistesteja ja ainakin itellä ne on toimineet ihan oikein, että jaa'a.

Ääääääh, oltaisiin jo ensi viikossa, olis ees jotain jännitettävää. Kp12 ja ovistestit ainakin vielä ihan blankot. Muut oireet ehkä jonnekin edistymiseen viittaavia, mutta ensi viikosta eteenpäin sen sitten näkee, että pureeko pelkät metut mun kiertoihin vai ei. Epäilen, heh.
 
@Valonkantaja kiitos! Mullakin on niitä ovistestejä ja niistä oon tykännyt kyllä. Ne rtestit on vissiin vähän vaihtelevia? Jotkut tykkää ja jotkut sanoo että ovat huonoja, näyttävät myöhään ja viivanpaikkoja tulee. Ota siitäkin sit selvää :D

Mä oon taas pyöritellyt mielessäni hakeutumista gynelle valittelemaan. Vai onko se gyne mihin tulisi hakeutua? Toisaalta taas haluisin odotella ja toivoa parasta. Oon vähän menettänyt uskoni tähän touhuun, tämän hetkisiä mietteitä, ensi viikolla varmasti jo eri. Toisaalta ja mutta pyörivät mielessä paljon tähän aiheeseen liittyen.
 
@kunnon kinttaat myös ultrauutisia odottelen :)

@Nonsk vaikka tutkimuksiin hakeutuisitteki niin eihän se tarkota sitä että on pakko hoidot alottaa jos ei mitään vikaa löydy ja tuntuu että jaksatte luomuna yrittää :) kestäähän siinä jonotuksessakin jos julkiselle meinaatte. Gyneä suosittelen mut ihan tk lääkäriki laittaa lähetettä :)

Oon nyt pystyny aatteleen viimepäivinä ihan sitä vauvaaki enkä vaan raskautta. Välillä noussu pintaan semmonenki pelko että mitä jos se vauva-arki ei ookkaan semmosta ku oon kuvitellu (eikä varmaan ookkaan). Sitte tulee tunne että mulla ei oo oikeutta valittaa ku tätä on näin kauan toivottu..
 
@-dino- Oon kans miettiny sitä, et jos on näin kauan yrittänyt ja "tekemällä tehny" niin pitääkö sen sit olla aina juhlaa ja aina olla iloinen. Kun tiedän että vauva-arki voi olla myös tosi raskasta jos ei saa nukuttua tai on sairastrlua tms. Mut kai se on vähän hasdu ajatus, kaikki tunteet kuuluu asiaan ja on sallittua. Ja sitä paitsi, äitiyshän on yhtä syyllisyyttä :D

Omaa napaa vielä sen verran, että letrot oli tehnyt tehtävänsä ja löyty kaks isoa follia. Lääkäri arveli oviksen olevan sunnuntaina tai maanantaina ja inssi sovittiin maanantaille. Ihan vähän muuten jännittää :whistle:
 
@kunnon kinttaat jännääää! Peukut pystyssä, toivottavasti tärppää ;)

@-dino- no niinpä... Luultavasti kuitenkin kaikilla on tällaisia tunteita yritysvaiheessa/raskausaikana, iso muutoshan se on ja tervettä että jännittää ja ehkä hiukan epäileekin. Onneksi vauva-arki on vaan pieni osa sitä lapsuutta ja aikuiseksi kasvamista, kyllä sen kestää :)

Täällä on letroilut käynnissä ja voi jestas näitä sivuoireita taas. Nukahdin eilen lähes rattiin. Kamalia kuumia aaltoja. Huonovointisuutta. Mahassa ihan viiltävää kipua. :( Jännittää myös vietävästi, minulla on maanantaina toisesta syystä jännä päivä kun kokoustan erään ison pomon kanssa ja selviää oikeastaan kaikki tästä mitä on kuukauden verran ollut valmistelussa. Iik!
 
Kp1.
Kyllä vähän eilen silti kuumotteli tehdä testi kun eivät eilen alkaneet. Vaikka on ollutkin että dpo15/16 alkavat. Pääsinpä huuhtomaan pikkareita sitten ensimmäisten menkkojen ikinä, kun mies jumitti vessassa ja itse menin jo tekemään aamupalaa kun yleensä menkat alkaa sillein hitaasti tuhrien niin ajattelin että ei hätiä. Mutta en viitsinyt jättää semmoisia länttejä odotteleen seuraavaa pesua. :D

Mä oon noin vuosi sitten käynyt gynellä pitkien kiertojen takia, mutta ei lähtenyt tietenkään vielä sillon tekemään mitään. Otti kyllä jotain verikokeita, en muista mitä.. Niissä ei ollut mitään poikkeavaa. Papassa mun piti käydä, mutta se jäi kun tuntuu että ikinä ei päässyt sinne!:oops: Ehkä nyt kun uus labra on myöhempään auki ni pääsee, kun seuraavan kerran viitsii lekurille mennä.

@kunnon kinttaat pidetään peukkuja!
 
Heippa,
mahtuuko tänne vielä mukaan? Ei oikein nuo muut ryhmät tunnu omilta kun itsellä on yritystä takana tuollaiset neljä vuotta ja ei aina jaksa jakaa sympatiaa jos ei yk3 tuota plussaa.. Teidän keskusteluja olen jo pitempään seurannut ja nyt ajattelin tulla mukaan jos mahtuu:)
Eli jotain perustietoja.. olen 34v, ja yritys alkanut 12/2012. Yks lapsi ennestään on joka on hoidoilla saanut alkunsa. Toistakin on hoidoilla yritetty mutta tuloksetta. Kerran tärppäs luomusti ja kohdunulkoinen keskenmeno oli lopputulema vauvan sijaan. Eli mitähän vielä kertoisin.. Letrot käytössä ja kierto huitelee sen 32-39 välillä.
 
Kiva kun tulee uusia, tervetuloa @virvatulia :)

Muissa ketjuissa on puhuttu paljon ruokavalioista. Ootteko te muuttaneet syömistottumuksianne vauvaprojektin myötä? Tai onko jollekin lääkäri suositellut jotain ruokavaliomuutoksia?

Mä itse myönnän syöväni aikalailla mitä sattuu. Vegaani olen joten kasviksia ja pehmeitä rasvoja yleensä syön riittävästi, mutta vedän myös herkkuja melkeinpä päivittäin. Sokeria yritän aina välillä välttää, mutta se kaatuu yleensä siihen kun alan miettiä että mitä nyt yks suklaapatukka/pulla/keksi mihinkään vaikuttaa ja hups, kohta meneekin pulla päivässä :ROFLMAO: Ylipainoa on vähän (viitisen kiloa?) mutta sillä ei ilmeisesti oo väliä koska lääkäri ei siitä ainakaan mitään sanonut.

Sitten kun hoidot alkaa niin pitää varmaan vähän olla tarkempi elintapojen suhteen. Varsinkin alkoholin kanssa on lähtenyt välillä ihan lapasesta kun oon ajatellut että ihan sama kun en kuitenkaan raskaudu. Hoitojen kanssa ajattelin kyllä pitää alkoholin kanssa ihan nollatoleranssin ja kofeiinin niin nollissa kun pystyn. Ostin jo järkyttävän pahaa kofeiinitonta kahvia mutta kai (toivottavasti) siihenkin tottuu :sick:
 
@Yuna Oon koettanut syödä enemmän kasviksia (onnistunut helposti ja tää on muutenkin vaan plussaa omaa terveyttä ajatellen!), rajoittaa kofeiinia (vaikeaa) ja lisätä veden juontia (onnistuu töissä). Alkoa käytän varmaan alle kymmenen annosta vuositasolla ja tupakoin tosi vähän (saatan ostaa topan tupakkaa/sikareita maistellakseni jotain uutuutta, poltella muutaman ja jättää loput miehelle). Näihin tapoihin en ole ajatellut tehdä mitään muutoksia.. :p

Joo, tuo tupakoiden/sikareiden maistelu on vähän erikoinen harrastus jota tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti :ROFLMAO: Koskaan en ole varsinaisesti polttanut vaan aina se on jäänyt tuohon muutamaan jotka poltetaan epäsäännöllisesti, välissä kuluu helposti kuukausia polttamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Moikka kaikki tutut ja uudet!
Plussasin tosiaan jouluaattona, mutta tänään todettu menneen kesken. Vuodot alkoi rv 7+5.
Kierrosta ei nyt mitää tietoa, papereissa lukee, että kuukautiset keskenmenon jälkeen 4-7 vkon kuluttua..joten odottelen niitä, toki ensin täytyy selvitä näistä km vuodoista.

Listaan voi laittaa ainakin karkki95/ 21 vuotias/ ya 4-15/ km 01.17
 
Lumi87 Meillä esikoinen on kaksi vuotias. Sai alkunsa ekasta kierrosta, luomuna pam! Ja aateltiin että no kaveria perään, mutta ei.

Kierto on 25-27 päivää ja alkaa tiputteluvuodolla ekat 4 päivää. Sitten pari kunnon vuotopäivää ja taas tiputteluvuotoa. Tällä hetkellä kp 11 ja vieläkin tiputtaa. Onko muilla ollut ja löytynyt syytä? Miten esim. teillä joilla ohut limakalvo? Tätä tiputtelua ei lääkäri noteerannut syksyllä. Ennen raskatta vuodin kuin seula ja kivut oli kovat. Nyt kummatkin olemattomat.

Meillä mies on (vielä) ihanan aktiivinen ja ryhtyy puuhiin väsyneenäkin kun ilmoitan tärppipäivät. Itse alan vähän uupua. Viikon päästä lääkäri lapsettomuuspuolella, jännittää jo kovasti.

Tiedoista vielä
Ikä 33, 2. lapsi, kp 11/27, ya 9/2015
 
@Karkki95 pahoittelut :(

@Yuna en oo muuttanut. Oon kyllä kovasti yritellyt.. Tää on vähän kausittaista. :D Herkut on nyt taas jääneet vähemmälle, mutta kohta taas voi mennä enempikin. Kyllä sitä ajattelee, että pitäs syödä terveellisemmin jo itseäänkin ajatellen. Yleensä kun mulla iskee liikuntabuusti niin sit tulee vähän paremmin syötyäkin ;)
 
@Karkki95 voi ei miten harmi, voimia kovasti!

Täällä eka inssi takana. Ovista ei ollu vielä tapahtunu, joten irrotuspiikinki pääsin heti kokemaan. Kaks isoa follia näky ja lääkäri kyselikin, että uskalletaanko riski ottaa et tuliski kaks vauvaa. No riski otettiin ja inssi tehtiin, oli ohi ennen ku ehdin juuri tajuta mitään tapahtuneen :D joten nyt jännitetään sit reilu pari viikkoa, huh!
 
@Karkki95 eikä! Hirveesti voimia ❤

@virvatulia tervetuloa, teilläki pitkä taival. Toivon että luomuna vielä onnistutte :)

@Yuna juu yritetään pitää ruokavalio terveellisenä. Nyt oon onneks saanu tuon miehenki vähän innostuun kasviksista ettei joka viikko haeta vaan pizzaa... Nyt on kyl pari päivää karkkihammasta kolottanu ja kovaa mut äkkiä huomaa kuinka väsyny ja huono olo niistä sokeripommeista tulee. Kromia oon välillä syöny makeanhimoa estämään mutta ku sitä ei suositella sit raskaana oleville nii..

@kunnon kinttaat toivottavasti tulee ainaki se yks vauva! Pitkiä hermoja sulle piinailuun ;)

@iitata mää ainaki käyn aina monta kertaa päivässä :D

Dpo 7 tissit järkky kipeet ja haluaisin kuvitella että mahaa vihloo. Miks tää naisen mieli ei voi vaan antaa olla. Niin monesti kuvitellu samat oireet ja silti lopputulos on aina ollu nega. Onko mulla muisti näin lyhyt ettei muista kuukautta taaksepäin!!
 
Dpo 7 tissit järkky kipeet ja haluaisin kuvitella että mahaa vihloo. Miks tää naisen mieli ei voi vaan antaa olla. Niin monesti kuvitellu samat oireet ja silti lopputulos on aina ollu nega. Onko mulla muisti näin lyhyt ettei muista kuukautta taaksepäin!!
Kroppa ja mieli vaan haluaa uskotella, että jokainen jo tuttu tai uusi oire viittaa mihis muuhun ku raskauteen. :D ;) Tiedän tunteen, etenkin jos/kun seksi menee oviksen kans samoille päiville niin vielä enempi toivoo.

@iitata kyllä mäkin täällä käyn muutaman kerran päivässä. :D Aamuin illoin yleensä, joskus useampaan kertaan. Vähän miten pääsee ilman, että töissä työkaverit näkee mitä puhelimella tekee tai että mies ei näe Kun se ei tiedä, että täällä pyörin. Varmaan pitäisi vielä enempi vinsahtaneena jos tietäisi. :D
 
Omaa napaa: Täällä taitaa taas keho yrittää luomuovista :) en ole nyt ovista tikutellut. mut nyt kp10 ja eilen huomasin jo limojen lisääntyneen ja lisäksi molemmin puolin munasarjoja tuikkii oikeeta enempi, taitaa olla siis munarakkulan kasvukipuja. oon niin iloinen et keho yrittää edes saada ovista aikaan :). luulisin et ovis tapahtuu tällä viikolla.. mutta hassun hauskaa on se et mulla ei oo lämmöt laskeneet ollenkaan vaikka menkat alkoi.. joten olen aika varma et mulla on keltarauhaskysta joka pitää lämpöä ylhäällä.. mutta hyvä kuitenkin et menkat alkoivat.. mutta muuta selitystä ei ole tuolle miks lämmöt eivät ole laskeneet eli pakko olla keltarauhaskysta.
@kiuski tajusin kyllä sun pointin :D
 
Terveellisistä elämäntavoista oli puhetta. Mua ollaan lähinnä toppuuteltu liikunnan suhteen. Harrastin aiemmin ainakin 5 kertaa viikossa liikuntaa (harrastin maratonien juoksemista ja salilla käyntiä) ja koska liikuntaa oli niin paljon, kiinnitin huomiota ravitsemukseen ja söin/syön todella terveellisesti, Herkuttelenkin kyllä vähäisissä määrin päivittäin mutten ikinä paljoa. Painoindeksi normaali mutta olen hyvin hoikka.

Mulle vaikea pala tässä onkin ollut se, etten voi tehdä mitään. En liikkua enempää, en syödä terveellisemmin, en lopettaa tupakointia, en usko että max 1 olutkaan viikossa mitään haittaa. Mutta lääkäri kyllä suositteli vöhentämään liikuntaa, mitä olenkin puoli vuotta jo tehnyt. Liikun aktiivisesti "enää" 3-4h/vko. Liikunta on mulle elämäntapa, terapiaa ja hyvän mielen tuoja, en osaa elää ilman sitä. Mutta aikaa mulla tuntuu nykyään olevan vaikka mihin kun liikunnasra vapautui tunteja.. olen alkanut lukea ja katsoa leffoja.

@Karkki95 voi itku, suuret pahoittelut ja lämpimiä ajatuksia surun keskelle. Tämä ryhmä on viimeinen josta tuollaisia uutisia haluaa lukea. :cry:

@Kinder_Kitty oliko ne keltarauhaskystia mitä sulla on aiemminkin ollut. Harmin paikka. Toivottavasti ovis tulee!

@-dino- vähän sama täällä... alavatsaa vihlonut pari päivää minkä uskon enteilevän menkkoja, mutta tottakai haluan uskoa että ne olis jotain muuta...

@kunnon kinttaat no nyt on jännää! Voikun yksikin munasolu hedelmöittyisi. :love:
 
@Lumi87 mulla on aiemmin ollut follikkelikystia ei keltarauhaskystia.. nyt siis epäilen et mulla viime kierrossa keltarauhasesta muodostui kysta koska lämmöt ei laskeneet ollenkaan vaikka menkat alkoivat.. keltarauhaskysta muodostuu siis keltarauhasesta ja follikkelikysta kasvavasta munarakkulasta joka ei puhkea.
 
Samaa oireiden kanssa hulluks tulemista täälläkin kun @Lumi87 ja @-dino- lla. Mulla vielä on oikeesti täsmälleen samat oireet joka kierrossa, kuinka naurettavaa edes kuvitella että yhtäkkiä ne samat oireet kertois muka jostain muusta kun negasta :whistle: Siltikin yllätin itseni pohtimasta yöllä että miten mulla on nyt näin kova nälkä ettei jaksais aamupalaan asti odottaa, vauva siellä varmaan tarvii ravintoa :rolleyes: Voi huoh, alkaispa ne menkat niin pääsis taas normaaliin päiväjärjestykseen eikä tarvis kuluttaa tälläseen aikaa ja energiaa. Kuumeilussakin ois enemmän järkeä jos ois mitään syytä olettaa että nyt vois tärpätä, mutta kun me ollaan tosiaan 17 ovulaatiota hyödynnetty just oikeella ajotuksella ilman plussan plussaa niin vähän turhan optimistista olettaa, että lopputulos ois nyt eri kun joskus ennen.
 

Yhteistyössä