❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Yuna toi oliskin ihan täydellistä. <3 Tää ketju sais painua sivulla alaspäin kun ketju tyhjenis odottajiin.

Mä oon jotenkin taikauskoinen enkä uskalla katsella vauvanvaatteita tai mitään kun jotenkin ajattelen että sitten mä en ainakaan vauvaa saa. Vaikka vois ajatella niinkin, että se millä itsensä ja ajatuksensa ympäröi, sitä kohti vääjäämättä mennään. Mutta en mä esikoisenkaan kanssa paljoa uskaltanut ostaa ennen kuin tyyliin vasta äitiyslomalla ja lähes kaiken oon pois myynyt. No makukin muuttunut seitsemässä vuodessa. :) mutta vauvanvaatteet on ihania. <3 ja ne pienet ensikengät!
 
Viimeksi muokattu:
@kiuski taas on kyllä niin pessimistinen olo kuten aina kun uus kierto alkaa.. musta vaan tuntuu et kyllä mää täällä olen viä teidän seurana jonkin aikaa :) mut tosiaan eipä sitä tiiä vaikka tuliskin seuraavalla kerralla pysyvä plussa testiin kun nyt oli jo yritystä.. no saas nähdä sit taas ens kierrossa. mut naiset oon kyl niin iloinen siitä et mun menkat alko ajallaan lasketusta oviksesta :) eikä kierto venynyt eli ei ainakaan ollut nyt tullu kystia ja oviskin tapahtui :) se on kuitenkin hienoa
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Kinder_Kitty joo tosiaan! Ihan älyttömän hyvä että sun kierto toimii :):) Toivottavasti ens kerralla nappaa kunnolla kiinni! Vitsit mikä joululahja siitä tulis :love: Tajusin että oon oikeasti ollut todella katkolla tän asian suhteen kun en osannut suoriltaan edes heittää että milloin on la jos nyt lähtee aluille :ROFLMAO:
 
@Yuna mun mielestä olis ihana lähtee kaikkien kanssa odottajiin!!:love: Mulla on jotenkin tosi toiveikas olo... Jotenkin tuntuis että tänne ruvetaan pian saamaan plussia!

Ja noi vauvanvaatteet on kyllä semmosia että aina tulee hipelöityä kirppareillakin :') ja oon innostunut ompelemaan niin tekisin ite kaikkia pikkutyypin vaatteita.. :love:

@Kinder_Kitty ja toi on totta, siitä pitääkin iloita! Meinasitko jotain poppaskonsteja ottaa uuteen kiertoon?:) Mä oon jotenki ihan rakastunut greippimehun makuun ja voisin juoda sitä litroittain yhdeltä istumalta :D Jos vaikka limoja lisäis.
 
@Kinder_Kitty vähän hyvä :D

Oletteko muuten ikinä miettinyt sitä että miten tyyppi "pärjää" esim koulussa/elämässä yms jos syntyy loppuvuodesta? Tiedän joo, tyhmä kysymys eikä tota sais muka ikinä kysyä ääneen mutta mietinpä silti. Itse olen syntynyt alkuvuodesta joten en ole kokenut ongelmaa siinä, mutta kaveri syntynyt just 23.12 ja jotenkin muka kärsi siitä aina nuorempana, ainakin silloin kun muut täytti 18v ja se venaili vajaan vuoden mehun kanssa baarin ulkopuolella.
 
@Kinder_Kitty voin kyllä omasta puolestani ainakin yhtyä siihen että liikunta ja terveet elämäntavat vaikuttanu välittömästi hormonien tasapainottumiseen, että ihan varmana vaikutti!

@kiuski mä itse en näkisi siinä mitään ongelmaa. Oon itse mennyt 6 vuotiaana kouluun, ja oon syntynyt kesällä, enkä koe että olisin jäänyt kenenkään jälkeen tai harmitellut ikääni vaikka olin aina melkein sen vuoden verran nuorempi kun kaverit :) Ja jos joskus on ns saanut iästään "kärsiä" niin ne on niin pikkujuttuja mitä jokainen kohtaa syntymäajastaan riippumatta :)
 
@kiuski joo olen miettinyt ite oon syntynyt syyskuussa :) ja uskon kyllä et hyvin pärjää kyllä elämässä :) ja vanhemmista ja kasvatuksestahan se on paljolti kiinni et miten se lapsi tulee pärjäämään elämässä ja millasia eväitä se siihen saa :) hyvillä esimerkeillä on yleensä hyvä vaikutus :) mut joo onhan se ehkä hieman ärsyttävää kun toiset täyttää aiemmin ja sit jos joutuu itte oottamaan ihan loppuvuoteen asti :D mut muistan ite sillon kun alotin ekan luokan niin musta oli niin kiva olla vielä 6vuotias :D:LOL: vaikka jotkut oli jo 7v :D mut en ite ikinä aatellu sitä mitenkään et ai noi on jo 7v ja mää en :LOL:
 
@Wolt höpöhöpö :ROFLMAO: Kuule tossa kesällä viimeistään paksuunnutaan koko sakki! Jouluna vois sitten jäädä jo saikulle ku töis ei kestä olla sen mahan kanssa. Selkää ja jalkoja särkee, todella paha! Pakko levätä. Eikä kato nyt olla alkuvuodesta raskauduttu, muutenhan me hikoiltais koko kesä sen hemmetinmoisen mahan kanssa :ROFLMAO::LOL:

Kaikella on tarkoituksensa :whistle:
 
Ai ku ihanaa heti aamun aloitukseksi lukea teidän turinoita :) Oli niin hyviä kommentteja välillä että hymyilytti! Ois kyllä ihan mahtia plussata koko ketju samalta kuluvalta kierrolta! Mutta Woltille terkkuja, niin mäkin varmasti. Oon jo syksyllä yhtä kaveria lohduttanut saman tyyppisillä sanoilla, kun hän ei vielä terveydellisistä syistä voi alkaa yrittään ja sanoi että mun ja yhden toisen pitää odottaa, ni sanoin että älä huoli olen vielä sittenkin samassa tilassa kun nyt :D Minäkin selailen kaikkia vauvasivustoja ihan huvikseni ja uusien artikkeleiden toivossa.. Vaatteita, rattaita ja turvaistuimia hypistelen sekä katselen netissä.. :D

Mut ei pirskale, kai sitä on lähdettävä töihin.. zzzz
 
Unohdin kai vastata kun @Lumi87 kysy lugeoireista. Mulla noi aiheuttaa tosi vahvoja munasarjatuntemuksia ja lisäks hetkittäin vähän kuumeista oloa, johtuu varmaan siitä kun noi nostaa ruumiinlämpöä. Lisäks eilen illalla oli tosi outo: sen jälkeen kun laitoin lugen niin oikeeta munasarjaa alko kuumottaa :eek: Ja siis kirjaimellisesti kuumottaa, tuntu että oikeen polttaa ja iho oli siltä puolelta tulikuuma. Pyysin oikeen miestäkin kokeilemaan, sanoin että kokeile kummalta puolelta on kuumempi enkä kertonut syytä kysymykseen ja hän sano heti että oikee on kuumempi. Tietysti mulla heräs toiveet että nyt ollaan taas niin raskaana kun olla ja voi, mutta nyt aamulla ei ole enää mitään oireita jäljellä :cry:

@Wolt sama homma. Meille suostutaan hoidotkin alottamaan vasta syksyllä ja niihin kuuluu ensin pakolliset inseminaatiot, mistä tuskin on mitään iloa meidän tapauksessa. Mahdollisesti toimiviin hoitoihin päästään varmaan ens vuoden puolella että enpä usko että tulee edes 2018 vauvaa meille. Vähän surettaa koska toi uusin äitiyspakkaus on musta niin ihanan raikas ja värikäs että olisin sen mielelläni ottanu (n) Mutta jospa vaikka ens vuonna ois vielä hienompi!

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille, täällä ainakin alkoi tosi aurinkoisissa merkeissä! Niin parasta kun kevät tulee ja elämä voittaa :love:
 
Mun esikoinen on alkuvuoden lapsi ja aloittaa koulun syksyllä. Tuntuu helpottavalta, kun tyttö on jo nyt sen verran kypsä ja "valmis koululainen", että on välillä pieniä aikoja yksin kotona jos käyn esim. kaupassa tai lenkillä ja muutenkin on luotettava ja mulla on sellainen fiilis, että koulun alku tulee menemään hyvin. Vähän sellaista kyllästymistä ilmassa eskarin suhteen, kun tyttö lukeekin jo sujuvasti. Oon itse loppuvuodesta syntynyt ja oon ollut monta kertaa iloinen, että lapsukainen on syntynyt alkuvuodesta. Tosin nää asiat on kauheasti riippuvaisia lapsen luonteestakin, mun tyttö olisi varmaan pärjännyt koulussa vaikka olisi mennyt sinne vuotta aiemminkin.

Mitä olen työssäni lapsiin tutustunut niin pojat tuntuu keskimäärin kypsyvän hitaammin ja enemmän kuin syntymäaika, sukupuoli näkyy koulun aloittavilla. Vaikka onhan se melkein vuoden ikäerokin tuossa vaiheessa melkoinen, jos miettii luokan vanhimpia ja nuorempia. Nopeasti erot kuitenkin tasaantuu ja ainoa miinuspuoli loppuvuodesta syntymiseen on omalla kohdalla ollut se ärsytys, kun kaverit täytti 18v kaikki ennen mua. Että aika pientä. :)

@Kinder_Kitty ihanaa että sun kierto ei pidentynyt vaan oli normaalin mittainen! Välillä kuulee niitä että kemiallista seuraa ihan oikea raskaus, voi kun sun keho nyt valmistautuisi kantamaan sisällään uutta elämää seuraavat 9kk. :love:

@Yuna onpas sulla oireita lugeista. Ja kumma juttu toi munasarjakuumotus. (n) Mä oon kyllä niin varma siitä ettei oo tärpännyt etten oo mitään oireita yhtään kytännyt, en mahdollisia raskausoireita enkä lugeoireita. Vähän tyhmää tääkin varmuus kun oltiin kuitenkin petipuuhissa päivää ennen ovista (tuntemuksen mukaan), mutta jotenkin tuntuu että kaikilla muilla on seksimaraton oviksen ympärillä niin miten mä voisin raskautua yhdestä potentiaalisesta kerrasta. Ihan älyttömän hölmö ajatus, kai niistä miljoonista hyvistä siittiöistä yksi voisi hyvinkin ehtiä hedelmöittämispuuhiin. :ROFLMAO:

Mä oon tänään jotenkin negatiivinen ja oon jo laskeskellut että syksyllä on varmaan edessä ne pakolliset inssit ja ivf-jono on vissiin täällä niin pitkä että jos sellaseen joudutaan niin saadaan vauva alulle vasta aikaisintaan 2018 syksyllä. Tosi optimistista ajattelua mut kyllä te ymmärrätte. :D Hitto kun olin niin varma että kyllä me toinenkin lapsi saadaan nopeasti alulle ja saan kärrytellä vauvan kanssa kun esikoinen aloittaa koulun. Ei menny ihan niin kuin ajattelin. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ois iiiiihanaa olla sellasen sopivan mahan kanssa kesällä. :love::love: Että sais käyttää nättejä kesämekkoja ja kaikki vastaantulijat näkisi että mun vatsassa kasvaa uusi elämä. Saisi loistaa kilpaa auringon kanssa. :love: Että joku syys-lokakuu laskettuaika ens vuodellekin kelpais. Pitäiskö ihan palata ehkäisyyn ettei van satu vahinkoa aiemmin. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Oi, että miten tulee ihan hymy huulille kun tänne tulen ja lueskelen teidän juttuja :). Tää ketju on vaan niin <3. Mää oon vähän miehen kanssa vääntänyt mustaa huumoria nimenomaan siitä et eipä meidän tarvii ees ehkästä kun ei muutenkaan näytä tärppäävän :ROFLMAO: vähän siis tyylillä et sama se käyttääkö ehkäsyä vai ei meidän tapauksessa :ROFLMAO: varsinki ekana yritysvuonna kun ei sillon ollu ovulaation ovulaatiota.

tiiättekö naiset mää oon jotenki nyt vaan niin skeptinen noista letroista.. kun eipä mulla niistä nyt ole mitään hyviä kokemuksia.. eka letrokierto meni hyvin sillon se solu irtos mut sit toka kierto niin molemmille puolille kystat..mää niin pelkään et tulee taas kystia..toivottavasti ei tulis.. mää en ymmärrä miks ne nyt tayssista haluaa noita viä kokeilla mut kai ne sit itse haluaa nähdä et miten ne mulla toimii.. tuntuu et nyt mulla luomukierrotkin on ollu lyhyempiä mitä noi kaks letrokiertoa eka letrokierto oli 33pvää ja toinen oli 53pvää just noiden kystien takia..
 
@Kinder_Kitty tiedän tunteen... Oon pohtinut mitä ne julkisella haluu kokeilla ja pelkään että saan clomit testiin siitä huolimatta että ne ohentaa limakalvoa ja limakalvo ollut mulla yksi ongelma, vasta piikit nyt ekaa kertaa kasvatti limakalvoa. Pelkät letrot kasvattaa rakkulaa hitaanlaisesti ja limis jää ohueksi. Sen yhden letrokierron ovis tuli tosi myöhään, mutta tapahtui verikokeen perusteella. Luteaali vaan jäi siihen 10 päivään... Tuun olemaan ärsyttävä asiakas jos lääkäri on eri linjoilla mun kanssa, en jaksais kokeilla jotain mikä ei todennäköisesti tepsi. Monta kiertoa sun pitää letroilla ennen pistoksia?
 
@Lumi87 mulla kyllä letroilla kasvo limis hyvin ekassa kierrossa oli 9,5 ja toisessa oli jokus 8,5. lääkäri puhu muutamasta kierrosta letroilla.. mainitsi kanssa clomit mut sanoin kyl sit et mielummi otan letrot kun just kuullu et clomit ohentaa limakalvoja.. no on tässä hyvätkin puolet et säästää rahaa :D mut sit taas se et jos se ovis jää tulematta niin kyllä se suututtaa ja harmittaa todella paljon.
 
Nyt on seuranta ultra sovittuna ja se on ens viikon perjantaina iltapäivällä :) sillon siis kp13. mää nyt niin toivon ettei tule kystia. menkat ei onneks oo ees runsaat et on ihan normit :) onneks ja kivutkaan ei eilen ollut ees mitenkään pahat kun yleensä joudun ottaan aina 500mg särkylääkkeen :eek: niin nyt pärjäsin ilmankin. ja miten ihanaa kun se hormoni pömpötys ja turvotus on poissa mun alavatsasta :D:LOL: nää on näitä elämän pieniä iloja :) onneks sentäs osaa jostain iloita :ROFLMAO: eikä muuten tässä kierrossa ollu mitenkään kauheen pahat mielialan vaihtelut eikä tullut ihan kauheesti itkettyä :D ihan kivaa vaihtelua.
 
Täällä on käynyt kova kuhina! Onnittelut plussasta (unohdin jo nimimerkin kun meni selaillessa aikaa)!! Harmitukset @Kinder_Kitty , niin pystyi myötäelämään tuon piinailun!
Mulla oli tänään ultra ja oik.puolella oli 26 mm folli ja vasemmalla 12 mm (joka vastaa parhaiten mun kiertoa.) Mikä ihme tuo jättifolli oli?! Lääkäri vaan sanoi että tuo vasen on se mitä tässä nyt sitten yritetään tikuttaa. Ovistestit nyt siis hyvin haaleita. No uskokaa tai älkää, mutta ovis varmaan vahvistuu lauantaina, mikä on ainut päivä minkä takia inssi ei onnistu (eli su suljettu). Pystyyhän toki sillä perinteiselläkin koittamaan onneaan. :ROFLMAO::LOL: Mikä sinänsä nauratti mua tänään, kun ollaan kumpikin flunssassa, ja puuhailu ei ole ekana mielessä. "Voisko joku muu tehdä tän?" No nyt ehkä voi.
Loppukiertoon en saanut lisätukea, lääkäri haluaa nähdä miten nää letrot tukee sitä keltarauhasta. Huoh. Eli pessimistinä mennään. Meneillään siis kp 10 ja ovispiinat ennen ekaa inssiä. JÄNNÄN ÄÄRELLÄ! o_O
 
@MMiHa taitaa olla kysta, ainakin mun kokemuksella.. yleensä folli puhkeaa kun koko on 20-24mm eli tuo folli ei ole puhjennut vaan jatkaa kasvuaan näin veikkaisin.. eli on edellisen kierron aikana sinne ilmestynyt..mut joo on kyl hassua ettei ole tuon isompi.. koska sua on viimeks ultrattu ennen tän päivän ultraa? mulla oli viime syyskuussa niin et ekassa seuranta ultrassa oli johtofolli ja vas. oli sitten kysta joka oli ilmestynyt elokuun aikana sinne..ja kokoa sillä oli jo reilu 5cm ja sillon tais olla kp13.
Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti jaksatte hoitaa petipuuhat (y) ei kauheen hyvään aikaan tosiaan joo tuo flunssa iskenyt. ja harmi homma nyt jos inssi ei onnistu kun viikonloppu tulee tielle.
en ois kyllä ikinä kuvitellu et täällä mää vaan toivottelen hyviä petipuuhia :ROFLMAO::LOL::D
 
@Kinder_Kitty tasan kuukausi sitten ultrattiin viimeksi eikä silloin puhunut mitään. Nytkin jäin jälkikäteen ihmettelemään että mikä se jättifolli oli kun lekuri ei sitten puhunut siitä enää mitään kun löysi tuon pienemmän. Kystia ei ole ollut aikaisemmin, letrotko niitä voi myös aiheuttaa? Kiitos petipuuha-tsempeistä! :LOL:(y)
 
ja miten ihanaa kun se hormoni pömpötys ja turvotus on poissa mun alavatsasta :D:LOL: nää on näitä elämän pieniä iloja :) onneks sentäs osaa jostain iloita :ROFLMAO: eikä muuten tässä kierrossa ollu mitenkään kauheen pahat mielialan vaihtelut eikä tullut ihan kauheesti itkettyä :D ihan kivaa vaihtelua.
Oon huomannut, että mulla alkaa oviksen jälkeen melkein heti ärtymyskynnys nousta. Suutahdan paljon nopeammin. Oon myös aina oviksen jälkeen väsyneempi, joten aamuvuoron jälkeen etenkin oon aika kiukkuinen. Tänäänkin meinasin itsekseni täällä kotona vetää itkupotkut, kun ei oo ruokaa tai mitään mistä sitä valmistaa (pitää ottaa pakkasesta ja tänään sitä ei saa millään tehtyä). Lisäksi tiskipöytä lainehtii likaisia astioita, kun astianpesukoneessa on puhtaita. Ja kissanhiekkalaatikossa haisee ja roskat haisee. Ja vielä itse kissa juoksee jaloissa ja naukuu. Onneksi tuo kissa ei pienistä huudoista huolimatta vissiin vihaa mua, kun nukkuu vieressä nytkin :oops::ROFLMAO:
Mullakin pömppö hävinnyt, tilalla menkkamaisia poltteluita ja alavatsalla tuntuu hassulle (pistelee, "kutittelee"). Hassut tuntemukset on aina mukana, mutta poltteluita nyt ei ihan sentäs oo ollut, vaikka menkkamaista oloa noin muuten on ollut. Aamulla oli öklö olo kun oli kauheasti huonoja(ehkä hiuslakkan, uusien puutuolien, hajuvesiä) hajuja töissä. :poop::whistle: Pappadappadaa, mitkähän hirmuoireet mulla on ensi viikolla kun on menkat lähempänä :ninja:
 

Yhteistyössä