❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tämmöi blogiteksti jossa kiva lista erilaisten ravinteiden vaikutuksesta. En tiiä miten paikkaansa pitäviä, mutta ihan mielenkiintoinen. Hairahdin pläräämään unettoman yön kunniaksi... http://enemmankuin9kk.blogspot.fi/2014/08/kuinka-parantaa-munasolujen.html

Tämmöi etenkin on pompannut silmään hyvin keltarauhastatukemaan: http://www.natural4you.fi/fi/tuotteet/kosttillskott/vitex.html

Eli vitex. Tuolla blogitekstissä kyllä luki ettei saisi käyttää lapsettomuushoitojen aikana. Onkohan sitten haittaa jos käyttää sitä ennen? Melkeimpä tekis mieli tilailla, mutta aina on vähän ristiriitainen olo näiden kanssa, jos aiheuttaakin enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Jennipä Blogitekstiin olin itsekin joskus aikaisemmin törmännyt. Ja kuka höyrypää täälläkin ryntäsi töistä apteekkiin... :whistle: Vahva b- ja d-vitsku täydennetty. Meillä on ihan pillerihommiksi mennyt kotona, karrikoiden menee pillereitä kourallinen aamulla ja kourallinen illalla :D
Joku tauko varmaan pitää pitää ettei tuu jotakin yliannostusta kohta. :ROFLMAO:
 
Toi oli kyllä mielenkiintonen toi blogiteksti! Kun vaan pitäs mielessäkin kaikki mitä tossa on... :whistle:

Mun ovistesti toista vai jopa kolmatta päivää tän näkönen, eilen taisi olla vähän vahvempikin jossain vaiheessa. Valkouotoa ei juuri ole ollut, tänään aamulla näytti jo lupaavalta. huoh.. http://aijaa.com/EqkdAU
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk onpa kurja kun ei tuu selvää plussaa testiin

@Jennipä en myöskään tiedä oikeaoppisuudesta mut eipä noista mitään haittaa ainakaan ole, kyllä mä kans kauhon nyt kaksin käsin vitamiineja ja omegoja :LOL: Mun monivitamiinit maistuu ihan hevosenrehulta, ei herkkua mut jostain oudosta syystä nautin siitä

Mulla ei vielä oo hormonipitosuuksia katottu, ens menkat kun alkaa nii soitan ja varaan ajan. Gyne halus ottaa sillon ekat että näkee miten letrot vaikuttaa. Tiputtelu loppu heti sillon ku se alkokin ja sen jälkeen ei oo näkyny. Kaikki merkit on (taas) nii tiptop, tissit kipeytyy entisestään, ei tiputtele, väsyttää ja kauheesti ilmaa mahassa. Vielä vuos sitte mun toiveet olis noussu kattoon mut nyt oon valmiiks jo masentunu ku menkat tulee ja petyn taas kerran. Anteeks maanantaimasikset.
 
Moi kaikki! :) En tiedä, mistä minulla alettaisiin yrityskiertoa laskemaan kun ilman ehkäisyä ollaan oltu 07/2016 asti ja kuukautiset alkoi vasta 06/2017? Ainakin neuvolatädin mukaan tuosta kun mistä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta en tiedä sitten. Yksi lapsi siis on lapsettomuushoidoilla ja tällä viikolla pitäisi saada selville tarvitaanko uutta lähetettä hoitoihin ja pitääkö käydä uudestaan jossain tutkimuksissa. Syksyllä tarkoitus jatkaa icsi-hoitoja kun pakkasessa odottaa 2 alkioita. Laitetaan kuitenkin listoille jos minua hyväksytään tänne :) haaveistatotta, kp 28-35, yk 11, ya 07/2016?, 2 lapsi haaveissa
 
Heips! Lueskelin teidän viestejä täällä n 400 kpl. Pidin pienen tauon palstailusta tässä keväällä, kun niin kyllästyin tähän touhuun.

Ensinnäkin onnittelut plussanneille!

Pari kysymystäkin heräsi..
@Kinder_Kitty millä lääkekombolla plussa saatiin aikaiseksi?
@Nonsk paljonko sulla on prolantiiniarvot nyt? Mikä tilanne niiden kanssa on siis ylipäätään?

Mulla itsellä takana yksi letrokierto,annoksella 1 tabletti kp 5-7..kannasta luin, että kevyt hoito alipainon takia..
Nyt menossa toinen letrokierto, otin omatoimisesti jo kp 4 yhden tabletin..hups .
Tyksistä sain myös vaadittua prolaktiini-arvojen tarkistuksen kierron alkuun, ne oli 495 ja viitearvot 102-496..korkealla hipuu, mutta lääkitystä ei kuulemma tarvitse muuttaa. Ainut vika mikä aiheuttaa lapsettomuutta on todettu korkeat prl-arvot, eikä asiaan reagoida, kuitenkin taustalla yli 2 vuoden lapsettomuus. Hoidetaan letroilla ja elokuussa pregnylillä toimivaa ovulaatiota(y). Jees jees, joten tyksin palvelu veetuttaa muutenkin ja nyt vielä tämä päälle..:poop::poop::poop: onko muilla millaset kokemukset tyksin palveluista?
 
@haaveistatotta tervetuloa! :)

@Karkki95 mulla on kans letrot toimivaan ovulaatioon ja luotto ei ihan kauheen korkealla et näillä onnistuttais. Tyksistä ei oo kokemuksia, mut kuulostaa aika tylsältä.

Mulla alkaa menkat varmaan jo tänään. Otin buranaa varuilta ja laitoin jättitamponin. Nyt iski vielä lisäksi kesäflunssa, kurkku kipeä ja väsyttää ihan kamalasti. No, hyvä kärsiä menkat ja flunssa samalla alta pois :LOL:
 
@Karkki95 toimiva lääke cocktail oli siis gonal-f ja pregnyl (y) eli pistoksilla mentiin. hmm onpas kumma etteivät anna lääkitystä tuohon prolaktiini arvoon... kun korkea prolaktiini arvo voi muistaakseni vaikuttaa ovulaatioon heikentävästi...

Viikon päästä keskiviikkona meen neuvolaan kuunteluttaan sydänääniä... sain siis ylimääräisen ajan omasta pyynnöstäni kun mielelläni haluaisin kuulla ennen toista ultraa.. ei välttämättä kuulu mutta sen näkee sitten.. tuun kertomaan uutiset sitten :) sillon keskiviikkona siis 10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karkki95
@Karkki95 Mulla on prolaktiini ollut 1/16 855 ja nyt 5/17 1230. Silloin vuosi sitten tosiaan se kuka tuloksia mulle antoi ei kommentoinut tuota arvoa millään muotoa, itse huomasin alkuvuodesta, kun tutkin uteliaisuuttani mun oma kantaa, että jaa mulla on joku tommonen ollut koholla. Se on vielä kaiken lisäksi kirjattu väärin tonne mun tietoihinkin miten asia tuli ilmi ja miksi menin kontrollikokeisiin sillon toukokuussa.. :whistle: Nojoo, nyt siis kun kyselin tuloksia, niin niitä oli antamassa joku nuorempi nainen, jäi vähän semmonen olo että se ei tiennyt oikein mistä puhuu enkä oikein saanut selkeitä vastauksia. Kysyin esim että varaanko syksylle sitten aikaa lääkärille vai gynelle, se ei oikein osannut alkuun sanoa ja sitten sanoi että lääkärille, toi kuka laittoi sen kontrollin niin sanoi että gynelle. Katotaan mitä se tyyppi on mieltä, kun varaan sit sitä aikaa.
Ja tyksistä ei oo kokemuksia.

Lisäys/Muokkaus keskiviikkoaamulta: Eilinen ovistesti oli taas melko vahva, joten tein nyt aamupissasta sitten uuden. Ei tuonut sekään plussaa vaan samanlaisen tikun kun mitä on saanut jo katsella. En tiedä miks aina mulla tää oviksen testaaminen tuottaa enemmän harmaita hiuksia (varsinkin niissä kierroissa kun ei meinaa löytyä kun vasta tosi "myöhäisillä" päivillä) kun raskauden testaus..?:unsure::cautious:
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk toi oviksen metsästys on kyl raskasta ja aiheuttaa tosiaan aikalailla harmaita hiuksia välillä. Mä joskus sain kauheet hepulit kp4 vai 5 kun ovistestissä oli aika tumma viiva ja se sit haaleni. Itkin viikon et tuli ovis liian aikasin. Sit se taas tummu myöhemmin mut ei tasavahvaksi kontrollin kanssa. En varmaan koskaan oo saanu tasavahvoja viivoja :unsure:

Omanapa. Täällä ei oo menkat vielä alkanu, tosin tänää vasta pitäiskin. Viimeks tais alkaa illalla joten on tässä vielä odotettavaa. Outoa taas tähän kiertoon on että tissit on edelleen kamalan kipeet, yleensä kipu on vähän helpottanu sinä päivänä ku menkat alkaa o_O eilen meni kaks buranaa tähän flunssaan, yks keskellä yötä ja tein unipäissäni jopa pienen riskianalyysin 0,01 % raskauden varalta :LOL: Buranaa ei saa käyttää raskauden viimesen kolmanneksen aikana pitkiä aikoja koska sillon se lisää ennenaikasen synnytyksen riskiä, verenvuotoja ja hengitysvaikeuksia synnytyksen jälkeen (ja muuta). Ekan kolmanneksen aikana satunnainen käyttö ei vaikuttais olevan kauhean vaarallista. (Rosmarinin klo 03 pohdinnat :ROFLMAO:)
 
Mulla on selvästi liian tylsää ku yksinäni täällä huutelen :LOL: menkkoja ei näy, ehkä letrot vähän pidentää kiertoa. Yöllä oli tullu pari tippaa verta, nyt tänää ei taas mitää. En tiedä millon testailisin, varmaa perjantaiaamusta, tuntuu turhalta ku tiedän että se on nega mut sit taas ei viittis viikonlopun susheja ja viinejä vetää jos sattuski hassusti. Mun oletus on tosiaan se et kyl dpo10 näkyis jos on näkyäkseen, vaikka tiedänkin sen olevan aikasin mut silti :ROFLMAO:
 
@haaveistatotta tervetuloa. Kerkeskö teillä olla monta siirtoa kun esikoista yrititte? Mikä teillä aiheuttaa lapsettomuuden?

@Karkki95 miettinykki välillä mitä sulle kuuluu, harmi ku ei ollu parempia uutisia. :(

@Nonsk mites joko ovis löyty?

@rosmarin toivottavasti menkat nyt pian alkais jossei kerran raskaana ole.

Mulla ei oikeen oo mitään asiaa mistä kirjotella :D 4. Letrokierto menossa, ovista en tikuttele ku lähetään viikonlopuks mökkeilee. Melkeen ois voinu jättää letrot syömättä tähän kiertoon ku lomalla tuo alko maistuu vähä enemmän, mutta toisaalta ku usko niihin on nolla nii samapa tuo. :D

Ihanasti kyllä ollu touhua ja pystyny hetkittäin jopa UNOHTAMAAN lapsettomuuden. Nautin nyt elämästä ja murehdin sitte taas syksyllä ❤
 
@-dino- tuskinpa se haittaa et vähän välistä maistuu enemmän, tässä nyt on nii pitkä tie takana et sitähän menis enemmän vaa sekasin jos joka kuukausi kohtelis kehoaan "kuin olisi raskaana" :LOL: nauti nyt, sitä ehtii tosiaan murehtimaan myöhemminkin.

Nyt on dpo15 tai dpo14, meille tulee huomenna vieraita nii en tiedä pitäiskö testata alta pois vai odotella ja sit maanantaina testata jos ei menkkoja näy. Nyt vähän kramppailee nii eiköhän ne yöllä ala :) mut kieltämättä ehkä vähä jännittää.
 
Moikkamoi, en oo käynyt hetkeen täällä eikä oo mitään ilmoituksia kyllä tullut sähköpostiin niinku yleensä. :eek:

Viime kierrossa ovis tapahtui kp29 ja kp41 alkoi menkat.
Nyt menossa kp29 ja aamulla tein pregcheckin mutta se tippui multa kädestä astiaan jossa pissa oli. Joten ei varmaan tulos ollut luotettava, tein sitten päivällä uuden johon ehkä tuli jotain näkyviin kun oikein tihrusti. Aamulla teen uuden testin ja toivon että siihen piirtyis kaksi viivaa. Yritystä takana heinäkuussa 1,5v.

Mulla oli menkkajomoja viime yönä mut ei menkat sit alkanutkaan ainakaan vielä.
 
@-dino- ei vielä ei.. kp jo 25. Viime vuoden heinäkuussa ovis on ollu vasta kp26. Se on "ennätys" näissä kierroissa mitä oon testaillut. Toisaalta jos vielä parilla päivällä venyisi niin se Viron reissu menis sit ilman menkkoja:whistle: tänään tai huomenna jos tulisi plussa niin menkkojen pitäs alkaa siellä ollessa.
 
Dpo 4, aika on pitkä.o_O Väsyttää koko ajan, kun unikin on ollu karussa. Oon ollu neljä päivää juuri liikkumatta pienen operaation vuoksi, joten tunnen oloni pallokalaksi; turvonnut ja maha pömpöttää. En kestä, kun tulee näitä rumuuskohtauksia.:D Pakko lähteä lenkille!

Mitä muille kuuluu?! :geek:
 

Yhteistyössä