❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@papurinsessa Tervetuloa, vertaistukea itsekin täältä hakemaan alunperin olen lähtenyt, kun jotenkin tuntuu mahdottomalta ajatus että lähtisi kasvokkain kohtaamaan muita samassa tilanteessa olevia. Tiedän että paikkakunnallamme jokin ryhmä kokoontuu. Mutta kun itsellänikin kyseessä sekundäärinen (tosin eri mies kuin esikoisen kanssa, mutta testattu ”toimivaksi”), niin jotenkin sitä pelkää että saako sitä ymmärrystä tähän tuskaan, kun usein itse olen törmännyt ajatukseen, ettei voi edes puhua lapsettomuudesta, jos on jo yksi lapsi :unsure:. Silti koen, että tämä on elämäni pahin kriisi, jota en ikinä olisi uskonut kohtaavani. Luotto omaan kehoon ja naiseuteen on koetuksella, samoin parisuhde, kun mies joutuu vähän väliä vakuuttelemaan, että haluaa olla kanssani kävi miten kävi. Tosissaan olen jo jopa miettinyt suhteesta lähtemistä, koska sattuu ajatus etten pysty hänestä isää tekemään, vaikka hänellä siihen kaikki edellytykset onkin kunnossa :cry:. Viimeksi asiasta on muistutelleet lähestyvään isänpäivään liittyvät mainokset ja vouhotukset.

Huoh, on tämä semmoista tunteiden vuoristorataa. Syön nyt toista kiertoa letrozoleja ovulaation tueksi, ja ekassa letro-kierrossa olin jo varma että tärppäsi, mutta ilmeisesti sairastinkin vain jonkun lievän ja pitkän vatsapöpön :cautious:. Nyt parhaillaan, kuten viime kierrossakin tähän aikaan, ihan hemmetin jäätävät oviskivut. Varsinkin nyt yrityksen aikana olen vältellyt kaikkia mahdollisia särkylääkkeitä, mutta tähän on pakko ottaa panacodia, muu ei auta. Meinaa lentää laatta ja lähteä jalat alta silkasta kivusta. Tässä kierrossa sivuoireena tulleet myös kuumat aallot. Olen luullut että se tarkoittaa jotain että vähän hikoiluttaa normaalia enemmän, mutta ilmeisesti se onkin tunne siitä että korventuu sisältä päin. Nice.

No, mutta seuraavassa kierrossa pääsen tarkempiin tutkimuksiin. Vähän jännittää se aukiolotutkimus, mutta ei kai se kauheasti voi sattua..? Muutenkin ahdistaa ajatus hoidoista, jotka ovat koko ajan lähempänä. Mies ei osaa oikein suhtautua, kun hän on sitä mieltä että kaikki oljenkorret käytetään, eikä ehkä ihan vielä ole sisäistänyt kuinka rankkoja nuo hoidot voivat olla. En ole ollenkaan varma kuinka pitkälle pystyn menemään.

No, tulipas pitkä vuodatus. Onnea hei plussanneille ja superisti tsemppiä kaikille! Käyn lueskelemassa täällä säännöllisesti, mutta aina en jaksa kirjoitella. Lähipiiriin on tietysti tupsahtanut juuri nyt uusia ihmisenalkuja, joten kaiken tämän tuskan keskellä :ROFLMAO: olen koittanut lähestyä asiaa myös olemalla jatkuvasti miettimättä omaa surkeaa tilannetta. Viimeiseen saakka yritän olla katkeroitumatta, vaikka mielenterveys onkin jo vähän alkanut rakoilla:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
@Josia Tiesithän, että gonal-fää ei tarvitse säilyttää kylmässä enää pistosten aikana? Se säilyy muutenkin 3kk lämpimässä, ja pitää käyttää kuukauden sisään avaamisesta. Eli sinänsä reissaamisen ei pitäisi vaikuttaa pistoshoitoihin, vaikka toki rauhallisten pistopaikkojen etsintä voikin olla vähän haastavaa.

Tervetuloa uusille, vertaistuki tekee todellakin hyvää! Kannattaa harkita myös noita ryhmätapaamisia, mitä Simpukka ylläpitää monella paikallakunnalla. Säännöt toki kannattaa tarkistaa etukäteen, sillä osa ryhmistä on tarkoitettu vain ensimmäistä lasta toivoville (valitettavasti), koska ymmärrettävästi osa kokee liian raskaaksi kohdata lapsen jo saaneita.

Meidän ensimmäinen IVF herättää nyt viimeisinä päivinä lähinnä fiiliksen totaalisesta katastrofista: tänään on pp10 3-päiväisen siirrosta, ja nega testissä. Tuskin se enää maanantain verikokeeseen plussaksi muuttuu. Yritän tajuta, että vajaassa kuukaudessa tehtiin kokonainen IVF-hoito, josta käteen ei jäänyt mitään. Pakkaseen ei mitään kun kaikki 8 jatkoviljeltävää oli viallisia, ja niin kai sitten tämä tuoresiirrettykin. Hajottaa.
 
Moi kaikille!

Siitä onkin jo kuukausi, kun viimeksi tänne kirjoittelin. Silloin mulla tuli viisi päivää turhuvuotoa noin viikko Gonalilla aiheutetun hyperstimulaation jälkeen, ja siitä meni 20 päivää, kun yhtäkkiä tuli selkeät ovislimat. Merkkasin silloin tuhruvuodon kuukautisiksi ja limat ovikseksi Flo-sovellukseen ja elin sen mukaan – ajattelin, että odotan vielä luomumenkkoja, ennen kuin otan taas yhteyttä Naistenklinikalle seuraavia pistoksia varten.

No, oletetusta oviksesta on nyt reilu pari viikkoa, ja koska menkat eivät alkaneet, niin uitin tämään aamulla testin. Pieni haamuviivahan sinne ilmeistyi!

Klassinen tarina, että just sillä kierrolla, kun mitään hoitoa ei ole, niin tärppää. Nyt ihmetellään tilannetta ja toivotaan tietysti, että pysyisi matkassa. :love: Tänään ehkä 4+0 ja viiva on kyllä tosi haalea vielä.
 
Voi @Tuimatar , olen kovin pahoillani teidän tilanteesta! :( Uskon, että nyt todellakin hajottaa. Kovasti toivon, että ihme vielä tapahtuisikin. Mikä on teidän seuraava etappi, jos menkat nyt alkavat?

@Josia , mulla oli Gonal-F mukana Aasian reissulla ja pistettiin se kerran jopa lentokoneessa. Hyvin kulki mukana käsimatkatavaroissa, eikä tosiaan tarvii säilyttää kylmässä.
 
@Riannah Wau, onnea yllätysplussasta!

Olettaisin, että päästään julkisella ainakin toiseen hoidonsuunnitteluun välikierron tai parin jälkeen, kun kuitenkin siirtoon asti päästiin tässä. Jospa lääkäri osaisi sitten jotain sanoa alkioiden surkeasta kohtalosta, ja pystyttäisiin säätämään lääkitystä tai vaihtamaan kaavaa. Ikävä kutina meillä on, että alkioiden huono laatu saattaa olla se syy meidän lapsettomuudelle, ja että ongelma saattaisi silloin olla siittiöfragmentaatiossa. Julkisella sitä ei käsittääkseni testata eikä hoideta sen enempää, mutta ainakin miehen tupakoinnin lopettaminen (yrittää kovasti, onnistuminen on sit vähän toinen juttu..) ja hevoskuurit tiettyjä vitamiineja voisi ainakin lievittää asiaa.
 
@Riannah Ei oo todellista!! Aivan huikeeta. Onnea! :love:
@Riannah @Tuimatar Kiva, kun kommentoitte tuota mun pistämispohdintaa. :) Olin tietoinen, että huoneenlämpö on ok Gonal-lääkkeelle, mutta lähinnä rajan ylitystä jännitän :LOL: Mulla ei oo englanniksi mitään paperia lääkkeistä, ajattelin ottaa vai e-reseptikopion. Ollaan tosiaan lentämässä Euroopan ulkopuolelle ja sen vuoksi vähän pohdin sitä, että voiko gonalia raahata, kun lämpötilat vaihtelee vähän. Ja jos pistoslääke herättää enemmän ihmetystä kuin Letrot ja lääke jää "tullin haaviin" . Olen neuroottinen o_O:LOL:
 
@Tuimatar Ymmärrän kyllä niin miltä susta tuntuu! Mulla alkoi eilen menkat ja testasin kyllä jo pp8 ja pp 12 negat joten ei tullut niin yllätyksenä. Mulla ois alkionsiirto sitten joulukuussa, mutta jotenkin on semmonen fiilis, että se ei selviä sulatuksesta tai jotain muuta semmmosta kun vaan se yksi saattiin edes sinne. Ihan hirveen työn tehnyt ja lopulta ei jäänyt juuri mitään käteen ja lisäksi pelko siitä, että mun munasolut on ihan kelvottomia ja että meidän koko lapsettomuus johtuu siitä. :poop::poop::poop::poop::cry: Mutta toivon sulle paljon voimia ja jaksamista ja ennen kaikke parempaa tuuria seuraavaan IVF-kierrokseen!:love::love:
 
Hei! Liittyisin mielelläni mukaan porukkaan.

Itselläni aiemmasta suhteesta lapsi, joka jo yli 5 vuotias. Jo aiemmassa suhteessa hakeuduttu lapsettomuus tutkimuksiin, mutta silloin ei edes hoitoihin päästy suhteen päätyttyä.

Nyt olemme mieheni kanssa yrittäneet hänen ensimmäistä ja itselleni toista lasta 6/17 alkaen.

Alku vuonna popsin kolme kiertoa clomeja, joista ei ollut apua. Nyt olemme yksityisellä käyneet huhtikuusta alkaen toistaiseksi tuloksetta. Hoitoina on ollut nyt kahden kierron ajan Letrozoleja 1 tabletti kp3-7 ja ovulaation jälkeen 10 päivän ajan Terolut.
Tämän hetkisessä kierrossa annostusta nostettiin kahteen tablettiin kp3-7.
Nyt menossa kp11 ja tänään testiin saatu ovisplussa. Huomenna tarkoitus mennä ensimmäiseen inseminaatioon.
 
Tervetuloa mukaan @Zatsuma !

@Josia Mä olin kans ihan hermona sen Gonalin kanssa reissussa. Mulla oli e-resepti mukana ja lääke tietysti alkuperäisessä pakkauksessa. Käytiin kolmella eri kentällä ja pakkaus oli mun repussa. Kukaan ei kuitenkaan kysynyt siitä turvatarkastuksessa yhtään mitään, ei tarvinnut edes reppua aukaista. Onhan diabeetikoillakin neulat mukana koneessa.

Tässä kuva mun tän aamun testistä: https://aijaa.com/eroaix. Jotenkin tuntuu, että viiva on liian haalea. :unsure: Dpo15-16 tänään. Testi on OneStepin herkkä. Toisaalta olen myös aiemmissa kierroissa testannut näillä, enkä ikinä ole saanut mitään viivanpaikkaa, täysin valkoista vain.
 
Papuprinsessa ja zatsuma, tervetuloa palstalle ja pikaiset plussat teille molemmille :)

Tuimatar, pahoittelut negasta! Ja huimasti onnea Riannah!

Wintersun, saatko hoidon tulokset heti? Oliko ensikäynti lapsettomuusklinikalla jo?


Itsellä 24/23-26. Viime kierto oli 25 päivää, ja pms ollut päällä jo 10 päivää! Pääkin kipeä :( Ensi viikolla vesirokkorokotus ja silloin ei saa raskautua. Ihan kiva oikeastaan, tympii koko ovishomma!
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Menossa kp15 ja eka inssi oli viime perjantaina. Kauheasti tekisi mieli testailla jo, vaikka tiedänkin että tässä vaiheessa ei testissä kyllä mitään edes näkyisi

Minkäänlaisia tuntemuksia ei kyllä ole tullut. Eivätkä odotuksetkaan ole hirveän korkealla.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :love: Tänään viiva on vahvistunut huomattavasti jo OneStepin testeissäkin.

Joudun ylihuomenna Naistenklinikalle tarkastukseen, ettei ole sittenkin tuosta hyperstimulaatio-tilanteesta tämä raskaus alkanut... Silloin mun uskoakseni on 5+0, eli ei pitäisi mitään näkyä. Toivotaan siis näin.
 
Tämä on nyt tosi noloa tulla tänne tauon jälkeen omanapailemaan.. mulla on ollu mieli aika maassa tän tilanteen kanssa :unsure:

Tänään on kp 28 ja ollut outoa vatsakipua koko päivän. Äskön n. Tunnin pidätyksellä sain onestepin testiin haalean haamun:eek: olen ihan shokissa, koska aiemmin en ole noihin testeihin mitään saanut. Onko täällä muut saaneet noihin viivanpaikkoja tms.? Arvatkaa nukunko ensi yönäo_O yritin teille laittaa kuvaa, mutta ei taida onnistua, kuin tietokoneen kautta.

Perehdyn teidän muiden viesteihin, kun saan aivotoiminnan palaamaan..
 
@ananasbananas rajaa puhelimella kuvaa ja liitä se sitte tuosta "lähetä vastaus" nappulan viereisestä "liitä tiedosto"

Niinku jo muutama viesti aikasemmin kirjotin niin lukenu niin paljo huonoa noista onestepeistä. Mutta koita saada kuva niin tutkitaan yhdessä. Toivottavasti ois sitä itseään :)

@Riannah onnea kovasti. ❤ Hassua toivottaa näin mutta toivottavasti ultrassa ei näy mitään :D
 
Vasta tänne pääsin ja heti mennyt kamala tauko kirjoittamisesta, kun ollut kamalat koulukiireet, huh! Nyt onneksi viikon tauko kaikesta.

@Josia kiitos <3 esikoinen on nyt noin 1,5 vuotta eli aika pieni vielä. Jotkut sanovat, että keholla voi mennä aikaa palautua, mutta jotkut eivät vaan enää ole saaneet lisää lapsia yhtäkkiä, joten tuli tunne, että pitää nyt jo vuoden jälkeen alkaa selvittää tätä asiaa.

@kiurujen yö yö kiitos! vähän samat fiilikset ollut myös, että koska koko lapsettomuus on todella arka aihe, niin tämä sekundäärinen lapsettomuus on tuntunut usein vähempiarvoiselta siihen nähden tai jotenkin sillain, vaikka kyllä tämäkin raastaa kamalasti ja se tiedottomuus siitä, miksi se oma keho ei toimi. Olen todella todella onnellinen ainukaisestamme, mutta en vain ole vielä ainakaan valmis luopumaan ajatuksesta saada myös toisen lapsen joskus.

Veikkaan myös, että minullekin tullaan tuo aukkari tekemään jossain vaiheessa nyt sitten, jos ja kun tutkimukset alkavat. Jännittää kamalasti, että sattuuko se jne. Kaikenlaisia kokemuksia aiheesta lukenut ja kuullut, mutta olen kyllä valmis vähän mihin vaan saadakseni lisätietoa. Tulen hulluksi tämän epätietoisuuden kanssa.

@kirsillevauva kiitos <3

@ananasbananas minäkin nään tuossa viivan tosin itsellänikin tosi huonoja kokemuksia one stepeistä ja joskus miehen kanssa hypitty turhaan innosta… en ole kyllä ikinä kuvaan tainnut saada viivaa niistä.


Meillä enää viikko perheneuvolaan ja alkaa olla jo malttamaton olo. Pääsispä jo johonkin tutkimuksiin. Haluaisin vaan kuulla jotain tuloksia. Vaikkapa ei keksittäis yhtään mitään syytä mihinkään, niin haluaisin kuulla edes sen!

Ps. vähän meinasi kyynel tirahtaa, kun katsoin tänään toisenlaiset teiniäidit -jakson... < 3
 

Yhteistyössä