KESÄ 2010 hoidot

Tervehdys kaikille!

Voisin ängetä ketjuun mukaan, kun löytyi tällainen vähän tuoreempi ketju. . Meillä (minä -80, mies -82) on meneillään 1.IVF:n 2.PAS, tuoresiirto toi negan helmikuussa, pakkaseen saatiin 1+2+2. Ensimmäinen PAS oli nega maaliskuussa ja yhden kierron tauon jälkeen 27.5. siirrettiin kaksi huurunenää. Nyt siis meneillään pp8 ja jännitys tiivistyy päivä päivältä.. Testipäivä siis 10.6.

Taustasta sen verran, että mulla on 5/06 leikattu endometrioosi ensimmäisen kerran ja toinen laparoskopia tehtiin 10/09, samalla todettiin, että molemmat munanjohtimet on täysin tukossa (eipähän tarvinnu enää miettiä hoitomuotoja..). Lääkäri teki lähetteen IVF:n julkiselle puolelle (NKL) heti leikkauksen jälkeen, mutta tammikuussa päätimme miehen kanssa hakeutua yksityiselle puolelle hoitoon julkisen puolen jonojen takia. Lääkäri näet varoitteli mun endon olevan sen verran ärhäkkää laatua, ettei kauheesti kannata odotella :(

Mun PAS:it on tehty lääkkeelliseen kiertoon eli Progynova 2mg x 3 kp 2 lähtien + Lugesteron 200mg x 3 emättimeen aloitettiin kaksi päivää ennen siirtoa ja tällä kertaa kokeilussa on myös Klexane (kirvelee muuten yllättävän paljon pistettäessä!) kerran päivässä siirtopäivästä alkaen. Viimeksi mukana oli Klexanen sijaan kortisoni, mut se vei multa unet ihan täysin, joten ei kiitos tällä kertaa! Pikkuhiljaa alkaa taas lääkkeiden vaikutus tuntumaan päässä, mikä varmaan aiheuttaa sen, että mies viihtyy pihalla terassia rakentelemassa ihmeen hyvin :LOL:

Lääkehuuruisia voimien toivotuksia kaikille!

natazja + pilli ja pulla pp8
 
Kp10 ja seurantaultra. Tässä kierrossa kohdun limakalvo ohut, vain 5mm ja yksi folli 15mm vasurissa. Vähän turhalta tää inssi tuntuu, kun lääkäritkin vaan toitottaa IVF:ää, koska lapsettomuus kestänyt niin kauan. kuulemma clomit voi huonontaa limakalvon paksuutta, että varmaan kerran kokeillaan puregonilla syksyllä inssiä. Kysyin, että onko järkeä, kun ovis tapahtuu muutenkin ilman apua. Sain lekurin höpinöistä käsityksen, että puregon saattaisi kuitenkin jotain auttaa. Lisäksi ajatteli sen olevan totuttelua IVF ajatukseen. No näillä mennään ja ainahan on kaikki mahdollista :)
 
Sera2010 Mulle se lekuri vielä kehu kuinka heti oli toinen puoli imassu nesteet ja se varmasti auki ja toiseenki näytti kuulemma menevän mutta ei nähny sitä loppuun asti. Että ilmeisesti niihin menee sitä vaikka tukossa onkin. Mulla tukokset oli torvien loppupuolella. Tiedätkö vielä millon sulla ivf syksyllä? Saapa nähä "päästäänkö" yhtä aikaa piinailee, toivottavasti sut kuitenki luomuihme kesällä yllättäs =) Kyllähän se hoito maksaa, lääkkeet kuulemma noin 700 ja hoidot julkisella noin 1000. Onneksi on se 650/kalenterivuosi kelakorvattavien katto, jonka jälkeen saa lääkkeet 1,50 paketti hintaan. Kökkö homma vaan ku alkaa hoidot syksyllä, jos ei ekalla kertaa tärppääkkään, mutta kai ne uudet reseptit voi pyytää niin että kerkee ennen vuoden loppua lunastaa tuolla nimelliskorvauksella. Mutta en kylllä keksi parempaa sijotus kohetta rahoille ku mahollisuuteen että sais oman lapsen :heart:

Vesimies75 Täällä ollaan sillä asenteella että loppuun asti katotaan, niin kauan ku hoitoja vaan saahaan ja kunnes pankkitili on tyhjä. En uskalla edes ajatella, että mitä sitten jos sitä lasta ei kaikesta huolimatta tulekkaan. Mulla nuo clomit räjäytti kans naamaan täyteen tosi isoja patteja. Oli myös kuumia aaltoja ja päänsärkyä. Mutta kylllä noi patit naamassa oli pahinta ku ei niitä mekilläkään piilon saanu. :kieh:

Kaikille uusille tervetuloa :flower:

Meitä ivf:läisiä näyttää olevan aika paljon täälä. Kiva niin voi kysyä kaikkia niitä typeriä epäoleellisia asioita mitä aina mieleensä kehittää hirveiksi ongelmiksi :LOL:
 
[/b]Elli82 Hö, ompas tyhmä juttu, että sitä nestettä voi mennä sinne, vaikka oiskin sitten kuitenkin tukossa... pistää miettii, et onkohan kaikki inssit mitä mulle on tehty, ollu sitte ihan turhaa!! Tai siis on tietty siinä mielessä ollu turhia, kun mitään tulosta ei oo tullu, mutta oishan ne voinu jättää kokonaa väliin, jos ois tajunnu pyytää sitä laparoskopiaa ittekkin, ja jos ois siitä sitten jotai selvinny! :headwall: Noh, se on nyt mennyttä, eteenpäin vaan! Ja jotenki melkeen toivoo nyt, että ois sitte ees vain tukossa, koska siihen tuo IVF tepsii, mutta jos löytyyki jotain muuta vikaa, mille ei voi tehä mitää, tai jotain...
En tiedä viel millon IVF tehään, se info on joskus elokuun puolessavälissä, en sit tiä miten kauan menee ennen ku tohon hoitoon päästään, ei ainakaan mistään jonosta oo ollu mitään puhetta missään vaiheessa, toivottavasti sellasta ei oo!! =) Tiedätkö sä millon sulle IVF tehää? "Kiva" kun on joku samassa tilanteessa oleva, jonka kanssa voi sitten piinailla :hug: Vaikka voihan sitä luomuihmettä vielä toivoa, kovasti vaan epäilen että tuskinpa sellasta tulee, jos vaan yrittäis kesän ajaks unohtaa koko asian... kummasti se vaan muistuu mieleen aina, kun menkat alkaa... Ja tosiaan, pelottaa jo valmiiks ajatella, et mitä jos ei tolla IVF:llä edes onnistu!! Mitäs sitten??!
 
liittyisin tänne sekalaiseen seurakuntaan, jos joukkoon vaan huolitaan.. minulla on v2000 syntynyt lapsi aikaisemmasta suhteesta. nykyisen isännän kanssa 6/05 aloitettu lapsen teko, eipä vaan olisi silloin arvannut että näin monen vuoden päästä edelleen tekemällä tehdään sitä ensimmäistä yhteistä...huaah... 08/07 oli eka käynti klinikalla, ja sen jälkeen on tehty 3.inssiä, kaikki negaa, 1.ivf ja 1.pas, molemmat negaa, 1.icsi, josta plussa, mutta meni viikon päästä testistä kesken, ja tästä icsistä tehtu 3 pas'ia, jotka kaikki negaa. juuri 4.6.tta tein vika negan ja soittaessani klinikalle tulosta, sain saman tien elokuun loppuun seuraavan icsin suunnittelukäynti ajan.mulla onnex punktiot ollu varsin kivuttomia, joten ei kauhistuta mennä uudestaan, masentaa vaan että taas sama rumba edessä ja onko kaikki täysin turhaa. meillä ei ole kummastakaan löydetty vikaa, eli selittämättömiä ollaan. mieli maassa, mutta jaksettava on, me katsotaan kanssa loppuun asti, ja en osaa edes kuvitella mitä sitten, jos koskaan ei onnistuta..
tsemppiä kaikille!!!!
 
Hei!
Kirjoitinkin jo tuonne toiseen ketjuun, mutta kirjoitetaan vielä tännekin kun uusi palstalainen olen =) Eli meillä takana yritystä 7/04, josta raskaus, mutta meni kesken viikoilla 12. Sen jälkeen hiljaiseloa :( Nyt 1. IVF, jonka tuloksia odotellaan, huomenna raskaustesti josta saa tuloksen vasta keskiviikkona. Tuntuu kyllä aivan siltä ettei tärpännyt :(
 
timotei78, ilmeisesti meet huomenna verikokeeseen? kestääpäs vastauksen saaminen.. :( Ootko tehny kotitestiä? Koska sun siirto tehtiin? Testiin asti positiivinen ajattelu kunniaan =)

Mulla pp10 ja jännitys tiivistyy, kumma juttu miten moneen kertaan päivän aikana mieli voi vaihdella ylös alas. Hetkittäin oon ihan varma, että tällä kertaa onnistui ja seuraavana oon ihan varma, että pieleen meni taas..
 
natazja, siirto tehtiin 26.5. En ole tehny kotitestiä, jotenkin tuntuu turhalta :/ Vaikka toisaalta pelkään nähdä sitten vaan sen yhden viivan... Voi kyllä olla että teen kuitenkin kotitestin huomenna kun olen käynyt verikokeessa. Välillä mullakin on pientä toivonkipinää, sitten taas ihan varma olo siitä että ei onnistunu...
 
timotei78, kumma miten testauspäivät vaihtelee, mun siirto tehtiin 27.5 ja testauspäivä on vasta torstai 10.6., tosin kotitestillä, verikokeeseen meen vaan, jos testi positiivinen.. Tää vuoristorata on kyllä uskomattoman raskasta henkisesti!
 
natazja, saako kysyä missä oot käyny hoidoissa? Me on käyty naistenklinikalla. On vissiin aika eri käytäntöjä, mun ei edes käsketty testailla itse vaan suoraan verikokeeseen. Raskasta on, ja etukäteen jo pelottaa se pettymys mikä luultavasti testin jälkeen tulee vaikka siihen yrittääkin valmistautua :/
 
timotei 78, me ollaan hoidossa Fertinovassa, jonossa ollaan oltu myös Naistenklinikalle, mut hätäisiä kun ollaan niin hakeuduttiin yksityiselle.. Ei siihen pettymykseen ikinä osaa tarpeeks valmistautua, eikä se tunnu edes helpottavan vaikka on aiemmin kokenu saman.. :(
 
me ollaan taysissa hoidoissa, ja aina on käsketty ihan kotona testailla.ja aina nekin on oikeen tuloksen tehny. sillo ku sain plussan, kävin ihan oma-aloitteisesti terveyskeskuksessa verikokeessa.varmuuden vuoksi, juu nou..
 
Hei, voisinkos liittyä seuraan? :wave:

Taustaa: Hoidot aloitettiin suoraan icseillä Hgin VL:ssa 2003 lopussa. Ekasta icsistä plussa, joka meni kesken rv 9+. Sen jälkeen joitain passeja (meillä alkiota saatu aina aika vähän, korkeintaan muutama pakkaseen), ja kolmannen icsin plussa saatiin kotiin asti. Toisen yritykseen lähdettiin, ja sen kierroksen ekan icsin eka pas toi plussan, ja kesti loppuun saakka. Eli nyt haaveillaan kolmatta, tän kierroksen ekasta icsistä kemiallinen raskaus (näitä koettu aiemminkin), ja nyt odottelen menkkoja alkaviksi, jotta päästäisiin ennen kesätaukoa tekemään lääkkeellinen pas. Alkioita pakkasessa 3. Kaikenkaikkiaan icsejä takana siis 5, passeja en edes muista...

Täytyy paremmalla ajalla lukea kaikkien tarinoita ja tän hetkisiä tilanteita läpi. Joka tapauksessa kaikille piinistelijöille plussatuulia ja tosi paljon herrrrrmoja piinapäiviin! Toivotaan plussien ropisevan tänne! =) Kaikille hoitojen hormonimyrskyissä eteneville tsemppiä ja voimia! Ja niitä hoitoja odottaville vieläkin enemmän hermoja...
 
Hei! Pitääpäs tehdä vähän päivitystä. Tänään olin taas ultrassa ja munarakkulat oli kasvanu hyvin ja niitä oli 5+5, tänään pistän illalla pregnylin ja keskiviikkona mennään sitten Tays:iin punktioon ja luultavasti perjantaina on sitten alkion siirto. Jännittää ihan valtavasti mutta toivottavasti kaikki menisi hyvin ja saataisiin sitten perjantaina yksi alkio mukaan matkaan :heart: Onko kellään kokemusta että minkälainen hoito/lääkärit tuolla Tays:issä on?
 
Tänään kp14 tehtiin inssi, folli oli 22mm ja limakalvo 7cm eli kaikki näytti jälleen hyvältä, mutta en usko onnistumiseen. Syksyllä sitten yksi puregon inssi ja tuumailua jatkosta. Tavallaan haluaisi tietää, että löytyykö syy hedelmöittymisestä ja sehän selviäisi IVF:llä. Katsotaan. Tsemppiä kaikille.
 
Moikka AdAstra, Kiitos tsempeistä. Tänään PP9 ja on kyllä juilinut alavatsaa vähän ja aamulla tuli vaaleanpunaista vuotoa aavistus. Ajattelin, että tää on taas tässä. Viimeksi tais alkaa tiputtelua pari päivää myöhemmin, mutta se oli kyllä beigeä ja muuttui tummaksi tuhruksi. Toivottavasti pääsette inssiin nyt ja onnistuisitte. Meillä oli pesunkin jälkeen simppoja yli 26 miljoonaa eli siitä homman ei pitäisi olla kiinni. Minä en vain tule raskaaksi kirveelläkään ilmeisesti.
 
PLUSSA! Tein testin juuri äsken ja plussaahan se näytti! Epätodellinen olo vielä... Huomenna olisi ollut "virallinen" testauspäivä, mutta en malttanut enää odottaa. Tuskin testaus päivän päälle on, ei luulisi ainakaan sen vuoksi väärää plussaa tulevan. Huomenna heti sitten soitto TAYS:iin ja jatkoa katsomaan - kun nyt raskaus vaan etenisi normaalisti. Keskenmeno olisi mulle liian suuri pettymys tässä vaiheessa, tuntuisi, että palaisi taas kerran alkuun. Toivon vaan, että kaikki menis ongelmitta tästä eteenpäin.
 
Voi hyvänen aika, että Kuuri ja Memmiliini ovat tässä välissä plussanneet!!! ONNEAAAAA!

Me täällä vaan odotellaan miehen testin tuloksia. Sanoivat, että 2-3 vkoa menee tuloksissa ja huomenna on se 3 vkoa täynnä. Mikä siinä onkin, että vaikka sitä omaa lasta on nyt toivottu ja odotettu yli 7 vuotta, niin yhden testin tulosten viipyessä hermo meinaa mennä... :p
 
AdAstra Kuinka meni inssi? Eihän ollut kivulias toimenpide ollenkaan?

Mulla palaa hermo täällä ihan todenteolla. Miehen testin tulos ei sitten tullut siihen luvattuun 2-3 vkoon. Kun tänään oli mennyt 3 vkoa ja 1 päivä, eikä kirjettä kuulunut, niin soitin klinikalle, että pitikö sen kirjeen tulla meille kotiin vai pitikö meidän soittaa tuloksista? Hoitaja sanoi, että kyllä sen piti meille kotiin tulla. Ja että hänpä käy tuolla heidän labrassaan ja kyselee tuloksia/tilannetta ja että hän soittaa mulle takaisin ihan kohta. Odotin 1,5h! Sen jälkeen pistin viestin perään, että voitko laittaa tiedot sähköpostina vielä tänään, kun joudun olemaan pois puhelimen äärestä hetken. Ei soittoa... Ei sähköpostia... Ja kyse on yksityisestä klinikasta... HYVIN vakavasti harkitsemme klinikan vaihtoa...

No, ehkä mulla nyt vaan palaa tämän asian kanssa hermo nopeammin kuin minkä-tahansa-muun-asian-kanssa. Ja kehittelin odotellessani kaiken maailman kauhutarinoita siitä, että mitä sen testin tuloksissa sanotaan tai mitä sille näytteelle on käynyt. Mieheni on kaikeksi "onneksi" reissussa, joten ihan itsekseni sain kehitellä näitä visioita. 1,5 h on TODELLA pitkä aika mielikuvitukselle!
 
gabi77 voi hitto miten kurjaa kohtelua :attn: toivottavasti kuitenkin saatte hyviä uutisia.

Empä muista millon oisin näin kovasti odotellut ja toivonut menkkojen alkua :LOL: mut tietenkään niitä ei näy ei kuulu,mun tuurilla mennään johonkin menkkojen palautushoitoihin viel eka,vaikka nyt pitäs päästä alottaa jo tositoimet e-pillereiden muodossa :headwall:

Mut eipä auta kun odotella...

Mukavaa kesän jakoo kaikille B)
 

Yhteistyössä