KESÄ 2010 hoidot

^ Meilläkin on 'kaikki kunnossa', mulla vaan puuttuu munanjohtimet. Meillä oli viime kuussa eka IVF ja top-alkio laitettiin ja kaikki olosuhteet oli otolliset mut ei tärpännyt. Ei siinä mikään ns. vikaan varmaan menekään jos ei aina hoidoista raskaudu, mut eihän nainen muutenkaan joka kuukausi tule raskaaksi, vaikka ovulois, munasolu lähtis liikkeelle, siittiöitä olis vastassa ja vaikka alkio jopa pääsis kohtuun asti... Se prosentti vaan on niin pieni, jotain 20%/kk kai. Luonto tekee omaa valintaansa, ja se on ihan normaalia ja tervettä. Tietty jos takana useita peräkkäisiä hoitoja eikä tärppää niin sit eri asia.

*Huomaan yrittäväni kovasti olla oikein positiivinen näköjään vielä tässä....* :)

Kuun vaihteessa meillä on 1. IVF:n 1. PAS..
 
Se kiinnittyminenhän tässä taitaa vaikein kohta ollakin kun siihen ei oikein mitään todistetusti tehokkaita apuja oo :/

Mulla varmaankin endo vaikuttaa siihen ettei edes mitään yritystäkään kiinnittyä oo ollu. Toisaalta joillain se ei vaikuta edes mitenkään raskaakstuloon. En tiedä sitten onko enemmän kyse huonoista alkioista jotka ei edes elä niin kauaa että ehtis yrittään kiinnittymistä, vai kohdun heikoista olosuhteista, vai molemmista. Kaikki on menny ihan kivasti muuten hoidoissa, paitsi ettei mitään tulosta oo tullu. No mitään huikeita alkiomääriä ei todellakaan oo ollu koska enin osa on aina niin rupuja, mutta jotkut on ollu ihan top-luokkaakin (tai ainakin näyttäny siltä ).
Ainahan se on ollu yhtä masentavaa tuijottaa kaiken vaivannäön, rahanmenon ym. jälkeen sitä yhtä surkeeta viivaa, ja se on jo niin valitettavan tuttu näky että jollain tapaa tuntuu jo vaikeelta kuvitellakaan että siinä jotain muutakin edes vois joskus olla...

Ensimmäisen siirron negan jälkeen tippui korkeimmalta, eikä näitäkään hoitoja enää pidä minään "vauva-automaatteina". Sitä pahensi vielä se ettei mitään jääny edes pakkaseen, kaikki oli koko hoidon osalta siinä ja tiesi että koko homma alusta lähtien on taas edessä, muutaman kuukauden jonotuksen jälkeen. Tätä ennen tuppas ajatteleen kaiken sen varassa että kun meillähän nyt kohta on se pikkulapsi/lapsia niin sitten sitä ja tätä mutta jatkuvat pettymiset on aiheuttanu sen etten todellakaan halua ajatella enää noin, vaan pikemminkin niin että tuskin sellasta nyt varmaan vielä moniin VUOSIIN tulee tai ehkä ollenkaan.. Oikeestaan kolmannen negan jälkeen (jossa tukena oli kortisonit+disperiinitkin) se usko kääntyi heikommaksi, jos se aiemmin on ollu vähintäänkin "sixty/fifty". Vielä ei oo kuitenkaan tarpeeks montaa siirtoo (3x2 alkioo) tehty että oisin valmis uskoon että ei tuu mitään näilläkään. En tiedä montako "varmistuksen varmistus"-hoitoo sitten tarvin vielä että voisin ajatella tehneeni kaikkeni ja antaa olla.
 
ensinnäkin onnea Susu75.lle saaliista ja onnea ennenkaikkea punktioon!! muistan elävästi oman kokemukseni punktiosta kun jännitin useita viikkoja etukäteen ja olin kauhusta kankeena kunnes toimenpide itessään ei onneksi ainakaan kohdallani ollut kamala.johtui varmaan kunnon määrästä kipulääkettä jne.muniksia tuli kuitenkin silloin kaikenkaikkiaan 36 ja lievä hyperi.no joo aika kuultaa muistot ja uskonkin että edessä on toinne ivf/icsi taas syksyllä.mulla on usko noihin pas.seihin hiipunut kuultuani että vastaavat normaali luomuyritystä huoh.Seralle vastausta kyselyihin ivf/icsi hoidoista että mulla oli myöskin odotukset korkealla kun kuulin , että n.90% hedelmöittyi, ja saatiin useita blastokysta-alkioiksi asti ja lekuri kehukin saalista ja oli varma että tärppää..ekasta siirrosta asti ollut kaikki ns lähtökohdat otollisia limis aina 12-16 mm ja alkiot top luokkaa.siltikin aina tultu korkeelta ja kovaa alas.mulla ollut jo tähän asti kortisonit ja klexanet jne käytössä, koska lekuri epäilee ongelman oleva juuri siinä kiinnittymisessä.On se kumma kun ei kaikista maailman lääkkeistä oo keksitty kiinnittymiseen jeesaavaa lääkitystä.pkle pistää kyllä vihaksi |O sorry en halua latistaa uskoa ja tunnelmaa mutta ottaa kyllä henkisesti koville kun ns mitään vikaa ei ole ja kroppa toimii kuin kirja kellolleen ja siltikään ei onnaa.jostain keskustelusta juuri luin , että jollain oli 8 ivf hoidosta vasta tärpännyt :headwall: mietin vain että miten voi pää kestää 8 yritystä kun jo nytkin tuntuu että nuppi sekoaa jokaisesta tyhjästä viivan paikasta!!!barbapörrölle myös voimia ja onnea punktion odotukseen!!
 
Noniin, täälläkin on ultrassa käyty. Limakalvo 6mm, oikealla yksi 9mm ja vasemmalla yksi 10mm ja muutamia pienempiä. Tämä ei kuitenkaan inseminaatiota ajatellen ollut lääkärin mielestä tarpeeksi (???) ja nyt sitten pistän kolmena pvänä menopuria. Perjantaina uusi ultra ja inseminaatio tod.näk maanantaina. Ihan menee tämä hoito eri tavalla kuin viimeksi, mutta kai se lääkäri tietää mitä tekee... :D Toi menopur on mulle ihan uusi tuttavuus. Minkästyyppisiä oireita siitä on odotettavissa?

Susu ja barbapörrö meillä näyttäis nyt sitten olevan muuten sama aikataulu, mutta eri hoito :D Niin ja barbapörrö kuten Sera sanoi, niin voin toki lisätä sun tekstin tonne listaan, jos kirjoitat sen. Mites Einalla menee? Sulla taitaa olla huomenna tuo samainen follikkeliultra, joka mulla oli tänään.
 
Kuulin juuri loistavia uutisia! =) Eli ei jonoja täälläpäin, ivf tehdään mulle joko syyskuun kiertoon, tai seuraavaan!! Tärisen täällä innosta, kyynel silmäkulmassa, vihdoin jotain tapahtuu!! Vielä kun tulis siitä sitten jotain tuloksia...huoh, vähän kyllä jo innostus laantui, kun luin teidän kirjotuksia, miten ei vaan oo tärpänny, vaikka kaiken pitäis olla kunnossa... on se niin väärin! :/
Toisaalta, jos kaikki menee hyvin, ni eikai se tosiaan maailmanloppu oo, jos ekalla ei tärppää... no, nyt kuitenki vielä luotan ja toivon, että tästä jotain tulee. Ainakin lisää infoa, että missä mättää, toivottavasti! Eikai sekään hyväks voi olla, et aattelee heti, et ei se varmaan onnistu. =)
 
Sera2010 kirjotus sai menemään itteeni..ei tosiaa tartte aina olla niin hemmetin negatiivisella kannalla!!positiivinen usko tulevaan ja toivon ylläpito on kuitenkin ne hommat jotka pitäs muistaa kaiken tän shown keskellä.ja toisaalta jos jotain oikeen kovasti toivoo se saattaa jopa tapahtua =) Ja miimii antoi myös positiivista fiilinkiä!! Ootko muuten Miimii 75 laittanut ittes esittelylistalle vai lisäätkö Gabi hänet listoille myös :flower:
 
Ihanaa kun täältä saa positiivista energiaa :heart: Itsellä kun on ollut taas pientä aaltoilua (Syytän PMSää ja flunssaa;) )
desperate oot niin oikeessa, että kun jaksaa uskoa niin se voi tapahtua! Niinhän ne sanoo että be careful what you wish for =)
Sera Jippii!! Siis aivan mieletöntä että hoidot pääsee jatkumaan jo niin pian! Ihanaa kun ei tarvitse odotella, syksy on mahdollisuuksia täynnä :heart:
Susu Mulla on muuten tullut hoitopaikassa vähän samoja fiiliksiä kuin sulla... eka kerralla kun käytiin niin tarjolla oli ilmaisia näytelehtiä iso pino Meidän Perhe-lehdestä. Ajattelin että he#"#tti onks tää joku vitsi. Seuraavalla kerralla aulassa odotti joku suurperhe ja niiden n.4v tyttö tuli mun luo ja kysy että "kenen äiti sä oot". Mitäpä siihen sitten sanois :headwall: Mutta täytynee vaan kehittää paksumpi nahka...
Gabi Onpa jännä, haluisko lääkäri että rakkulat olis isompia vai että niitä olis enemmän? Mä oon käsittäny että menopur on melko samanlaista kuin puregon, mutta en kyllä vaikutuseroista osaa sanoa.

Täällä odotellaan kuukautisia saapuviksi tällä viikolla ja sitten alkaa piikittely. Tajusin tässä hoitokeltanokkana (ei ole vissiin hoksottimet ollu kaikista terävimmillään kun nyt vasta tajusin) että kyllä tämä on hitonmoista odottelua. Ensin odotetiin suunnittelukäyntiä ja reseptejä, nyt kuukautisia, sitten eka ultraa ja mahd.toista ultraa, sitten punktiota ja siirtoa ja sitten odotellaan lisää. Kärsivällisyys ei ole koskaan ole ollut mun vahvuus... Ja siis kaikki mitä odotan johtaa vain uuden asian odotteluun... Voi kökkö mä jo vaan haluisin tietää miten tässä käy!
Kävin tänään terapeutilla taas ja olin suunnitellu että tänään keskustellaan järkevästi koska oon ollu aika hyvällä fiiliksellä ja on semmoinen järkevä olo. Lopputulos oli että pillitin koko tunnin... eli ei vissiin niin vahvasti mene kuin kuvittelin :/ Mutta on siitä ehdottomasti hyötyä. Jos ei muuta niin tajuaa kuin sekaisin sitä onkaan :D

Odottelevin tunnelmin...
-S
 
kielovanamo: JES! Onpa kiva jos saadaan se inssi tehtyä sinullekkin! Ja peukut pystyssä täälllä että kaikki menis oikein hyvin!

Susu: Kiva kuulla ultrauutisia ja kiva että lääkkeet ovat tehonneet! :)

Gabi: Joo aivan oikein muistit, mulla on huomenna edessä sama ultra.. Toivottavasti siellä olis kaikki hyvällä mallilla! Mulla on pistettävänä lääkkeenä puregon, tuota menopuria ei ole mulla ollut ollenkaan.. Puregonista osaan sen verran sanoa että mulle ei ainakaan siitä ole tullut muita oireita kuin kuumia aaltoja. Clomeista puolestaan on tullut vaikka ja mitä, tässä kierrossa jopa näköhäiriöitä!! :eek:

Oi Sera, kylläpäs sulla oli meille hyviä uutisia :) Kiva kuulla että asiat etenee noin nopeaan! Odottaminen ja epätietoisuudessa oleminen ovat niin syvältä!

Mulla on siis huomenna se folliultra! Mahaa turvottaa ja munasarjoja nipistelee.. Jännittääkin niin pirusti! (En mää ole ennen jännittäny näin paljoa ennen folliultraa!) Tiedä sitten olisiko tämä sen syytä että on viimeinen inssi-yritys ja toivoisin niin kovasti kaiken menevän nappiin tällä kertaa! Aion huomenna samaisella käynnillä kysellä jatkoista.. mitä tehdään jos tästäkään viimeisestä inssistä ei nyt tärppiä tule. Laittaako lääkäri heti menemään lähetteen eteenpäin vai miten toimitaan? Huomennapas se sitten selviää.. Tulen sitten raportoimaan ultrakuulumiset!

:wave:
 
Elämä on odottelua! Ootte niin oikeassa! Ja kuitenkin pitäis muistaa elellä päivä kerrallaan, ja nauttia joka päivä, vaikka sitten takaraivossa se odotus koko ajan muhisikin...

Menopur pistetty. Ei sitä ainakaan turhan helpoks ole tehty. Shayna mä ymmärsin lääkärin puheesta, että se olis halunnut isompia munasoluja. Kun ne oli VAIN 9mm ja 10mm...? Mutta kyllä mua silti vähän kummastutti. Lähinnä sen takia, että ne tosiaan oli nyt jo paremman kokoisia kuin edellisessä inssissä, enkä mä silloin mitään menopuria piikittänyt. No, koetan luottaa lääkäriin :) Se on kuitenkin sen työ :) Perjantaina uusi ultra tosiaan. Mut jos/kun ne on silloin hänen toivomansa kokoisia, niin mikä todennäköisyys on sille, että ovulaatio odottais maanantaille?!?

Einalle enkeleitä matkaan huomiselle! Meillä on mennyt niin, että heti ensimmäisellä käynnillä lääkäri laittoi meidät samalla IVF-jonoon. Eli Taysissa on vajaan puolen vuoden jonot. Ja kun meidät laitettiin sinne kesäkuussa, niin lokakuun loppupuolelle olis tällä hetkellä varattu punktioaika meille. Eli mun mielestä huomenna vaadit päästä jonoon. Voihan sieltä jonosta sitten tulla pois, jos viimeinen inseminaatio tuottaakin tuloksen :D Toivotaan toki sitä :D
 
Ensinnäkin, kiitos Shayna ja Eina tsemppauksesta! =) :heart:
Shaynalle hermoja odotteluun, kärsivällisyyden puute on myös yks mun suurista heikkouksista :D ;) Mutta sulla kuitenkin on jo hoidot kovasti suunnitteilla, kyllä sä pian pääset alottamaan! :)
Einalle myös kovasti onnea viimeiseen inssiin! Toivotaan sulle plussaa kovasti!! Tuuhan sitte heti kertomaan folliultran kuulumiset :)

Ja toiseks, onnea kaikille tuleviin insseihin, punktioihin, ja muihin! Nyt ollaanki syksyn kunniaks koko porukka oikeen positiivisellä mielellä, ja saadaan positiivisia tuloksiakin, jookos?! IIIISOT peukut ja halit täältä kaikille!! B)

Gabi77: Milloin sulla sitten piti inssi olla? Ja mitä on menopur? Oon käsittäny niin, että inssissä ne toivoo kahta ( mulla oli parissa inssissä kolmekin, ja sekään ei viel haitannu... vaan eipä kyllä auttanutkaan... :/ ) isompaa follikkelia, onkohan noista sitten vain tuo 10mm riittävän iso? Muistelisin mulla olleen jotain 16-20mm välillä, voi olla kyl et muistan ihan väärinkin... Mutta jos ovat ennenkin sulle tehneet pienemmilläkin, nii outoa, ettei nyt... tai sitte haluavat varmistaa tällä kertaa, että ainakaan siitä ei oo kiinni, etteikö follit olis riittävän isoja :) Ja todennäköisyydestä sille, että ovis odottais maanantaille, nii juttelin tosta lääkärin kanssa kerran, että mun järjen mukaan inssi tehdään liian myöhään aina, kun kerran tehdään vasta seuraavana päivänä siitä, kun ovistesti näyttää plussaa. Ja se sanoi, että sitä ollaan ruvettu kyseenalaistamaan, että onko se ajoitus nyt ihan oikee, mutta tehdään nyt näin, kun se on tähänkin asti tehty näin, käytäntö mikä käytäntö :D Eli mun mielestä mullekkin on kaikki inssit tehty liian myöhään... vaikka en kyllä usko, et mun kohalla ois auttanu, vaikka ois tehty millon! Tsemppiä kuitenkin kovasti nyt matkaan! :flower:
 
En taida tähän ketjuun olla ilmoittautunutkaan, no laitetaan nyt suppeasti vaikka näin:

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS----Ovumia---------vko 34
Ikää 35v, aviomies 31v, yksi luomutyttö 1v9kk, sen jälkeen kaksi kohdunulkoista, joiden johdosta munanjohtimet tuhoutuivat

En minäkään mikään positiivisuuden lähettiläs kyllä normaalisti ole, ja vaikka maailmanloppu ei tulisikaan epäonnistumisista, niin kyllä se hittovieköön kirpaisee maksaa joka ikisestä pakastealkion siirrosta 800 euroa! Puhumattakaan mitä on jo mennyt, tavallaan ihan kankkulan kaivoon. Ja puhumattakaan henkisestä puolesta. Ei tätä loputtomiin pysty. Ja aikaa ei kyllä olisi odotella kun ikää on jo, vähän liikaakin. Toiveissa oli 3-4 lasta mutta pieleen meni, ja nyt näyttää siltä että onnellisia saamme olla jos ikinä vain sen toisenkin saisimme rakkaalle ainokaiselle tytöllemme sisarukseksi. Totaalilapsettomia varmaan sekundääristen tuska loukkaa, mutta kovin korventavaa se totuuden nimissä vaan on, kun tietää jo sen mistä jää paitsi, mitä menettää.

Ihme tapahtui, mulla alkoi menkat tänään! Kierto 23 päivää! Siis häh??? Ennen ollut 28pv, mut esikoisen ja kaikkien traagisten tapahtumien ja leikkausten jälkeen näyttää että koko ajan vaan lyhenee tuo kierto! Eka se oli pitkään 25pv ja nyt ihan pohjat. No ei voi mitään, soitin klinikalle ja Zumenonit alkaa sitten huomenna. 23.8. tarkistusultra jolloin varmaan siirtoajankohta tarkentuu.
 
Eiksuuuu miten sun folliultra meni? :heart: Joko ehdit käydä? Mä oon koko päivän toivonu hyviä uutisia sulle!
Gabi se menopur taitaa olla aika läträämistä ampullien ja sekoitteluiden kanssa? Näin olen kuullut... Voi ne viisaat edes tän homman suunnitella helpommaksi, niin joku meillä sujuisi ilman monimutkaisuutta =) Mua jo jännittää sun pe ultra, toivottavasti sieltä saadaan hyviä uutisia! Luotetaan että doc tietää mitä tekee ja piikitellään kiltisti=)
Sera Ihanaa kun sä oot niin ihana ja positiivinen! Saan sulta aina positiivisuutta omaankin päivään :heart: Leivoin tänään positiivisen mielen kunniaksi puolukkapiirakkaa ja mies toi mulle yllätyksenä ruusuja ja on ollut jotenkin niin hyvä tuuli =) Toivottavasti tarttuu meihin kaikkiin :heart:
Miimii Meilläkin tosiaan oli aina miehen kanssa haaveena 3-4 lasta, mielummin neljä. Elämä ei tosiaan mene aina ihan suunnitelmien mukaan. Mä en ole kokenut, että vaikka olisikin lapsia niin olisi jotenkin loukkaavaa surra... Varmasti samanlaisia tunteita kaikki käydään läpi ja lapsen kaipuu on yhtä voimakas vaikka olisikin sen onnen jo saanut kokea. Eikä kukaan voi sanoa, että koska on jo yksi niin olisi asian kanssa jotenkin helpompaa. Varsinkin meidänlaisilla, joilla luomuplussa jää tulevaisuuden osalta (ja meillä koko elämän osalta) ikuisesti haaveeksi kellon tikittäessä koko ajan eteenpäin. Ei sitä musertavaa avuttomuuden tunnetta vaan voi ymmärtää kukaan muu kuin saman kokenut. Mutta mehän uskotaan ja toivotaan, tarvitaan vain hieman avitusta lääketieteeltä, niin kaikki on mahdollista =)
Haleja kaikille :heart:
 
Kiitti kaikille ultra-tsempeistä!! :flower:

Ei vaan kaikki mennyt ihan niinkuin nappiin ja loppupäivä on mennyt hiukan huonoissa fiiliksissä.

Munikset oli vaan toisella puolella 12mm ja toisella puolella 11mm kokoiset.. Lääkärin mukaan ei riitä koko siihen että inssiä tehtäisiin perjantaina --> eivät ehdi kasvaa tarpeeksi :(

Perjantaina uusi ultra, jossa katellaan miltä silloin näyttää ja tarkoituksena olisi yrittää jos inssi onnistuisi maanantaille. Tässä on kuitenkin se ongelma että mulla on ovis sunnuntaina! (aina säännöllinen) niin se maanantai on sitten liian myöhäistä enää! Lääkäri hiukan puheli että voi olla niin että inssiä ei tehdä ollenkaan ja mennään ainoastaan yhdynnällä :( Perjantaina ollaan sitten viisaampia sen suhteen...

Limakalvokin oli vain 4mm paksu. Ja senkin lääkäri sanoi että se on enintään 4mm nyt, eli taisi olla paikoittain hieman allekkin tuon! Eli ei puhettakaan että tuohon edes mitään kiinnittyisi :'( Pitäisi limakalvon ottaa todellinen kasvuspurtti! Että sellasta sitten..

Kyselin sitten vielä niistä jatkoista! Lääkäri alkoi selittämään että "No kun tuota sinun ikääsi katsoo, niin eihän tässä ole mitään kiirettä. Teillä on vielä ihan hyvät mahdollisuudet raskautua ihan ilman hoitojakin" Just joo! Voitte arvata kuinka minua suututti! Sanoin lääkärille että jos minulla on viisi vuotias tyttö, jonka jälkeen on käytetty ainoastaan 3kk ehkäisyä, eikä vahinkoa ole tullut ja kaksi vuotta yritetty niinku tosissaan.... niin on joo hyvät mahdollisuudet vielä raskautua ilman!!!! :kieh: helv**** sentään!

Lopullinen päätös sitten asiaan (onneksi) oli että jos tällä kierrolla ei nyt onnistu niin sitten voin varata keskusteluajan lääkärille, jonka jälkeen hän laittaa lähetteen eteenpäin. Että sellasta täällä! En tiedä miksei voi laittaa jo ennen tuota keskustelukäyntiä!

 
Voi Eina, tosi kurjaa, toivotaan vielä oikein kovasti, että kasvaisivat hyvin ja ovis osuis sopivasti. Eikös munasolut voi vielä oviksen jälkeen vuorokauden verran olla hedelmöittymiskykyisiä vai oonko ymmärtäny väärin? Ja tuo on niin ikävää, jos lääkärit iän perusteella alkaa vetkuttelemaan, jos muuten kaikki merkit viittaa siihen, että luomuna onnistumisen mahollisuudet on tosi pienet. Gabi sulle myös kovasti paljon peukkuja, että munikset kasvais hyvin! Te meettekin nyt ihan samaan tahtiin. Mulla inssi menee laskelmien mukaan todennäköisesti ens viikon perjantaille, ja ihan ilman ultria mennään, mutta eipähän tarvii niitä jännäillä..

Miimii, Shayna Mulla kans ollu aina haaveissa 4-5 lasta. En millään haluais vieläkään antaa tästä haaveesta periks vaikka järki sanoo, että ei kauheesti oo vaihtoehtoa. Vaikka eihän sitä oikeesti tiiä, mitä ajatukset sit on, jos/kun/toivottavasti ensimmäisen lapsen saa. Toivon tosi paljon, että osais olla katkeroitumatta ja antaa sillai sopivasti periks, että oppis iloitsemaan siitä mitä on, eikä haikailis vaan sitä, mitä ei oo. No, helpommin sanottu ku tehty.

Sera, loistavaa, että pääsette alottamaan nopeammin ku luulitte! Joskus näinkin päin :) Mulle on täys arvoitus, että millaset jonot meillä päin on IVF:ään ja mahdolliseen laparoskopiaan (onks kellään kokemusta keski-suomen meiningistä?). Koko ajan oon aatellu, että syksyllä ne tapahtuu, mutta katotaan.. hirvittää vähän ajatella, jos joutuu kuukausikaupalla odottelemaan.

Tsemppiä edelleen kaikille!
 
Hei taas kaikki! Mä koko päivän kävin kurkkimassa vähän väliä, että koska tulee Einan kuulumisia inssistä :D Ja nyt kun olinkin vähän pidemmän aikaa pois koneelta, niin täällähän oli mooooonen muunkin kuulumisia :D

Kiitos Shayna myötäelämisestä! Mua ei itseäni niinkään jännitä pe ultra, vaan se, että jos ovulaatio osuukin viikonlopulle. Kun ollaan vielä miehen kanssa eri paikoissa :(

Sera sitä inseminaatiota ei ole missään vaiheessa puhuttu millekään päivälle. On ikään kuin odotettu ultrista jotain vinkkiä oikealle ajoitukselle :D Mut alunperinhän mä pelkäsin, että ovulaatio osuu vkonlopulle... Kuten on vieläkin täysin mahdollista :(

Eina: ei näköjään ole kummallakaan nyt hurraamista. Sulla oli vähän isommat follit, mulla vähän paksumpi limakalvo (6mm). Perjantaina sitten vissiin molempien osalta tuomio kumahtaa, että onko inseminaatiota ylipäänsä mahdollista tehdä.

Toi on kielovanamo toisaalta tosi kummallista, mutta toisaalta varmaan helpottavaa, ettei tehdä ultria ennen inssiä. Ei ainakaan tartte tosiaan jännitellä ja odottaa seuraavaa ultraa ja seuraavia kuulumisia munasolujen suunnalta :D

Menopur-aikaa odotellen ja kaikille voimia toivotellen! Ollaan me vaan mahottomia naisia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielovanamo:
Toivon tosi paljon, että osais olla katkeroitumatta ja antaa sillai sopivasti periks, että oppis iloitsemaan siitä mitä on, eikä haikailis vaan sitä, mitä ei oo. No, helpommin sanottu ku tehty.
Mä toivon tätä kans, ja haluaisin kovasti osata olla sellainen hyvä ja jalo ihminen tai ainakin yrittää kasvaa ja oppia, mutta välillä tuntuu etten yksin ja ilman apua vaan osaa enkä pysty.. Tää on kamalaa tää vuoristorata mitä ajatukset ja tunteet menee, oon välillä ihan ku joku täysin eri ihminen. Ihan pelottaa joskus oikein.
Ajoittain oon sit ihan neutraali ja tavallinen ja jopa iloinen ja positiivinenkin ihminen.

Taas on jotenkin tappiomieliala ja toisaalta hyvinkin vihamielinen. Miten joku voi heittää jotain tällasta: Meille ei kyllä lisää lapsia tule, jos luoja suo!!!!!!!!!! Tällasen jouduin sivusta kuulemaan perhekerhossa tänään... Joku epäonninen siinä heitti mielestään nokkelasti keksimänsä heiton, kun oli siunaantunut vissiin yksi ylimääräinen lapsi..

Mieskään ei muistanut meidän hääpäivää..
:'(
 
Gabi ja Eina Mä niin vielä jaksan uskoa perjantaihin! Oon tilannu yläkerrasta hyviä uutisia =) Tosi kurjaa kyllä että nyt ei mennyt niin kuin piti... harmittaa niin kamalasti. Niin väärin että toivo meinataan viedä jo ennen aikojaan. Mutta ei vielä maalata piruja seinille, onhan kaikki vielä mahdollista. Sitten vasta kun on varmaa niin murehditaan, sitä ennen ei saa ainakaan niin paljoa murehtia :heart:
Miimii On kuitenkin hyvä, että hyviäkin päiviä mahtuu mukaan! Tällainen elämänkriisi järkyttää elämän perustuksia niin valtavalla voimalla, että ei olisi normaalia olla ihan normaali koko ajan. Ja aina kun luulee olevansa pois karikolta niin se alkaa taas alusta... Jaksuja ja haleja :hug:
 
Voi Shayna, kiva jos oon onnistunu tartuttamaan positiivisuutta suhunkin, ihanaa jos pystyn olemaan avuksi jollekkin :heart: Sun päivähän kuulostaa oikeen hyvältä, ruusuja ja kaikkee =)

Eina, tosi harmi, että tuli noin huonoja uutisia tänään. :hug: Toivotaan nyt kuitenki, että se limakalvo siitä vielä paksunee, ja toivotaan myös superfolleja sulle, että ne kasvais perjantaihin mennessä tarpeeks =) Peukkuja siis täältä!! Ja noista jatkohoidoista, kannattaa vaan sanoa suoraan, että "MÄÄ HALUAN", ni sitte voi asia edetäkkin, mä ainaki oon ihan suoraan ladellut mielipiteitäni ja toiveitani, ja asiat on edenny oikein mukavasti =) Ja voihan siitäkin kuitenki olla ilonen, että meillä ei NIIN paljon oo vielä ikää, että ihan tosissaan ois hirvee kiire... vaikka tiedänhän mä, että itsellä on kova kiire ;)

Miimii: En nyt sanois, että sellaisten, joilla lapsi jo on, tuska milläänlailla loukkais meitä lapsettomia, ainakaan minua. Mistäpä mä mitään siitä tuskasta ainakaan vielä voisin tietääkään. Mutta joo, myönnän kyllä sen, että sen tuskan suuruus jaksaa hämmästyttää mua aina, kun siihen törmään. Mä KUVITTELISIN, (siis tosiaan vain kuvittelen, koska tietää en voi), että jos joskus sen yhdenkin lapsen saan, en enää NÄIN suurta tuskaa tuntis, kun oon saanut edes yhden kerran sen onnen kokea. Vaikka ainakin tällä hetkellä vielä useampaa lasta toivonkin. Mutta sittenhän sen vasta voi tietää, miltä se tuntuu, kun sen itse kokee :/

Ja joo, elämä ei tosiaa mee aina niinku suunnittelee...minäkin oon aina halunnu ison perheen ja nuorena lapsia, alle kakskymppisenä jo. Mut eihän se elämä niin menny kun suunnittelin (ja joiltain osin ihan hyväkin, ettei menny! :kieh: )... en mä vieläkään oo luopunu toivosta, että sen ison perheen voisin saada, mutta ehkä mä oon joutunu luopumaan jo niin paljosta elämäni aikana, että oon sopeutunut ajatukseen pikku hiljaa, että vähempikin riittää =) Mutta niinku sanoin, toivon kyllä vieläki ainaski kolmee-neljää lasta, meille kaikille ;) :heart:
 
Barbapörrö13, kiitos, samoin sullakin näyttää olevan tulossa oiva saalis, ja limiskin kohdallaan! Mulla oli 8 mm. =) Tsekkasin tosta mun omasta edellisestä lyhyen kaavan hoidosta, ja siinä aloitettiin Orgalutran 8:tena pistospäivänä, joten kyllä sulla pitäisi ihan ajallaan se olla menossa? Mullakin on sitten perjantain seuraava ultra, aika jännä jos mennään ihan samassa aikataulussa punktion kanssa! =)

Sera2010, joo sama juttu mulla on ollut että en periaatteessa yhdestäkään toisen lapsesta ole ollut kateellinen, koska eihän se minulta ole pois. Mutta tuossa tilanteessa vaan se tuli jotenkin niin äkkiä, en ollut osannut odottaa että klinikalla olisi lapsia. Kyselit että mikä voi mennä siirron jälkeen vikaan, ja sepä se, kun siihen ei voida mitenkään vaikuttaa. Solut voivat lopettaa kasvamisen ja kuolevat ennen kiinnittymistä, niin kuin normaalistikin, tai kiinnittyminen ei vaan tapahdu jostain syystä. Se joka tuon osaisi ratkaista ja voisi 100 % varmuudella sanoa että nyt raskaus alkaa, olisi varmaan miljonääri. =) Mulla ainakin silloin ekan siirron jälkeen vuoto alkoi jo monta päivää ennen kuin edes piti testata, joten mun kroppa vaan väkisin tunki sen limakalvon ulos.. =( se riippuu kuulemma niin paljon kierrostakin, että onnistuuko vai ei. Mutta siirtoa ei käsittääkseni tehdä ellei toivoa olisi, joten jos siihen asti pääsee niin kaikki on mahdollista!

Shayna, todellakin tämä on sellaista odottamisen odottamista ja kärsivällisyyttä tarvitaan.. Itse muistan silloin kun 3 vuotta sitten aloitettiin yritykset ja aloitin ovulaation tikutukset ja kaikki, miten kärsimätön silloin olikaan.. Nyt kun on jo kokemusta ja pettymyksiä takana, on jotenkin rauhallisempi olo. =) Piikitykset muistan iltaisin ja muuten olenkin sitten enemmän pohtinut pidemmälle tulevaisuuteen kuin varsinaisesti tätä hoitoa. Olo alkaa olla kyllä jo aika tukala, vatsaa pingottaa ja munasarjat on kipeät. Onneksi tietää että ensi viikolla punktion jälkeen helpottaa.

Eina, kiitos! =) Ja harmi että sinun ultra nyt meni tuolla lailla, mutta toivotaan tosissaan että nyt ne munikset ottaa pikaspurtin ja limakalvot kasvaa!! Tsemppiä perjantain ultraan!!
Mä olen tässä hoidossa muuten ottanut kaikki mahdolliset lisäavut käyttöön, raskausvitamiinit ja jopa greippi-mehun.. =) en tiedä onko teille tuttu juttu mutta väitetään että greippimehun juominen auttaisi limakalvon kasvuun.. mene ja tiedä, mutta ei se mitään ota jos ei annakaan! =)

Huh, nyt nukkumaan, huomenna ensimmäinen työpäivä loman jälkeen!
 
Tännehän on tullut ihan hurjasti tekstiä,kiva on lukee teidän kanssasisarten ajatuksia :heart:

Eina tosi harmi,et sait huonoja uutisia,mut toivotaan nyt kuitenkin parasta,eikä edes pelätä sitä toista vaihtoehtoa!
ja Gabin kohdalla myös,jaksetaan vaan uskoa et saat perjantaina huippu-uutisia =)

Susu75,on tosi kivaa mennä yhtä matkaa,voidaan täs vertailla hoidon kulumista =)

Mulla sit kuitenki aikaistu toi orgalutran,kun lääkäri arveli edellisessä hoidossa solujen kerenneen karata,niin nyt otetaan sit siltä osin varman päälle.Se on hyvä juttu,mut nyt sit tietysti mietityttää,et miten toi lääke on vaikuttanut muniksien kasvuun,sehän voi kuulema niiden kasvua hidastaa :attn: Mut ei auta,kun taas odotella,sitähän tää kokoajan on.Huomenna siis ultraan!

Gabi77 tässäpä näitä minunkin tietojani,jos viitsit viisaampana listaan lisäillä :D

Barbapörrö13........2.IVF(lyhyt).........kys........punktio vk 33
Olen 35v.mies muutaman vuoden nuorempi.Ehkäisy jätetty pois 2005 ja tosissaan yritetty -06 asti.Takana 3 inssiä ja yksi IVF;josta siis ei edes siirtoon päästy. Selittämättömiä ollaan,kaikki pitäs olevinaan olla ok,mut tulosta ei vaan synny. Minulla on kaksi ihanaa poikaa (-97 ja -99 syntyneet) Mies siis vaihtui matkalla,joten sitä meidän ainokaista yhteistä tässä yritetään saada maailmaan...
 
Mullakin alkoi vuoto jo pp11 viime kuun tuoresiirrossa. No mut, tänään sitten alkoi Zumenonit, ekan otin tuossa aamulla. Ainiin, en muistanutkaan sanoa viime käynnistä Ovumiassa; olin ihan ihmeissään kun lääkäri vaan suunnilleen ohimennen kysyi että: yhden vai kahden alkion siirto?? Olin luullut että suositaan AINA yhtä alkiota jos kyseessä 'terveet' ihmiset, hoidot alussa jne. Meilläkään ei PITÄIS olla kiinnittymisessä vikaa, kun kerta 2v aikana tulin kolmesti raskaaksikin. Tosin kahdella viimeisellä kerralla alkiot kasvaessaan räjäyttivät tuubat hajalle :( Mut tää olikin vähän niinku kaupassa kävis, laitetaanko yks vai kaks? Noh, mä sanoin että yksi, mutta jos tilanne että toinen menis roskiin niin ilmanmuuta sitten kaksi. Meillä on siis pakastimessa yksi yksinäinen ja kuusi pareittain oljessa, eli seitsemän yhteensä. Nyt se viimeksi sanoi että kaikki olis top-alkioita, mä kun viimeksi käsitin että se yksinäinen vaan olis top ja loput vähän huonompia. TR on meijän lääkäri.
Susu, kiitti tosta greippimehuvinkistä :) olinkin ihan unohtanut sen noista 'kaukaisista' luomuyrityksistä. Pitäisköhän ottaa taas käyttöön.. vai onkohan siitä jotain haittaa?
 
Miimii Meille selitettiin noista siirroista, että aina pyritään yhden alkion siirtoihin. Mutta määrä riippuu eniten alkioiden laadusta, ei siis niinkään henkilöistä joille siirretään. Siis top-luokkaisia laitetaan yleensä aina vain yksi, non-toppeja kait useimmiten kaksi. Topit pakastetaan yleensä juuri siksi yksinään, ja kaksin sellaiset mitä on tarkoitus siirtää yhdessä. Non-topeistakin raskauksia lähtee, mutta hieman harvemmin kuin top-alkioista, niin siksi niissä usein kaksi laitetaan. Mä uskoisin että se mitä sulle aiemmin sanottiin teidän alkioista on oikeeta tietoa, koska jos olis kaikki top-luokkaa niin olis varmaan pakastettu yksittäin.
En kyllä mene ihan takuuseen näistä tiedoista, mutta näin meille VL lekuri kertoi.
 
^ Noin mäkin sen ajattelin mielessäni. Ihmettelin siinä ääneenkin lääkärille että miksi toppeja olis laitettu pareittain olkeen, niin hän vaan mutisi jotain että en tiedä, vois kysyä siltä biologilta.. :/ pöh.
 
Voi ei, mä kirjottelin äsken pitkät pätkät tähän, ja nyt onnistuin kadottaa kaiken, voihan prkl! :/ En jaksa alottaa alusta, joten säästän teijät tällä kertaa pitkiltä litanioiltani, ja tiivistän äskeisen hyvin suppeeks :D

Eli risupesä, ois kiva tietää, että tiedätkö syytä siihen, että ovat heti alottaneet hoidot sulla kahen alkion siirrolla? Alkioiden laatu ilmeisesti vaikuttaa paljon asiaan?
Ku oon miettiny, että mahdetaankohan mulle edes ehdottaa sellasta vaihtoehtoa? Julkisella oon myös hoidoissa, mutta kun mitään vikaa ei oo löydetty ainakaa vielä, ja ikääkään ei nyt ihan kauheesti oo, nii oon epäilly, että eivät varmaan ees ehdota kahden alkion siirtoa? Jos jotain käyttökelposia alkioita nyt ylipäätään siirrettäväks löytyy!!
 

Yhteistyössä