KESÄ 2010 hoidot

Voi mä niin toivon oikea-aikaista ovista teille kaikille joilla on IUI tulossa! Meillä vastustaa muutenkin elämä ihan riittävästi, niin voisi edes ajoitus olla meidän puolella!
Susu75 Paljon jaksamista ICSIhin ja piikittelyyn! Perästä tullaan, parin viikon päästä aloitetaan täällä. Ollaan yhdessä elokuun hormoonihirviöitä =)

Meillä on huomenna lääkäri, jännittää kamalasti kun saadaan miehen verikoetulokset ja kontrolli simppatulos. Tutkittiin siis, löytyykö siittiökatoon joku selitys. Saan sitten myös reseptit ICSItä varten.
Oma kroppa yllätti mut positiivisesti kun ovis oli tässä kierrossa pari päivää sitten, kp15 (yleensä kp17-18). Pelkäsin, että viivästyy kun oon ollut niin henkisesti sekaisin, mutta nyt voidaan toivon mukaan aloittaa hoito jopa pari päivää "etuajassa". Ensin nyt kumminkin toivotaan että huominen menee hyvin.
Paljon tsemppiä kaikille :heart:
 
Tänään vaihtui sitten kp1/28, eli ovis menee mulla sitten tod.näköiseti sunnuntaille ja inssi tulee olemaan perjantaina.. Mutta kaikkihan on kuitenkin vielä mahdollista!

Polillekkin soitin tänään ja inssiin päästään!! =) JES!

Tästä ne hoidot sitten jatkuu..
 
Eina hienoa, jos inssi tehdään, vaikka ovulaatio osuis sunnuntaille!! Kaikki on mahdollista, ehdottomasti. Meillä meni just tuon takia eka inssi toukokuussa ohi.. Nyt jännätään, miten käy ajoituksen kanssa tässä kuussa (menee joka tapauksessa kuun loppupuolelle, joten vielä saa monta viikkoa vaan odotella).

Shayna toivottavasti lääkärikäynti meni hyvin!

Mä oon viime aikoina ollu aika alamaissa ja jotenkin uuvahtanut tän lapsettomuuden kanssa, mutta joku taika suremisen sallimisessa. Oon antanu itteni itkeä ja surra, vetäytyä kuoreen, ja jotenkin on ehkä hitusen keventyneempi olo kuiteskin. Jopa toivon pilkahdusta tuntuu ja se on niin äärettömän hyvä tunne.

Toivoa siis teille jokaiselle!
 
Meillä onkin sitten Eina vissiin hyvinkin samankaltainen aikataulu :D Mä olen yhden päivän "edellä", mutta toisaalta mun kk-kierto on tosiaan hyvin epäsäännöllinen. En saanut tänään vielä klinikalta ketään kiinni, mutta huomenna uudella yrityksellä. ONNEA joka tapauksessa hoitojen jatkumisesta!

Kielovanamo toi on NIIN oikein, että annat itsellesi aikaa surra. Se että antaa itselleen luvan olla kateellinen, ahdistunut, pelokas, itkuinen on jotenkin niin helpottavaa. Ne on tunteita siinä missä ilo ja rakkaus ja riemukin. Yhtä sallittuja!

Mitäs Shaynalle sanottiin lääkärissä? Eikös se ollut tänään?
 
Heippa ihanaiset :heart:
Eina Mä oon niin iloinen ja onnellinen kun pääsette inssiin!! Varmasti samanlainen helpottunut olo kuin minulla kun vihdoin jotain tapahtuu. Mahdollisuus ja toivo on niin ihana asia!
kielovanamo teet ihan oikein kun annat surulle tilaa. Joskus täytyy vaan saada rypeä, että voi taas voida paremmin. Ihana kuulla, että toivonpilkahduksiakin on :heart:
Gabi :D

Lääkärissä tosiaan käytiin tänään. Ihmeparannusta miehen tilanteeseen ei ole tullut, mutta sanoisin että the next best thing. Mitään sairautta ei taustalla ole, ainoastaan selvisi, että siittiökato johtuu kivesperäisestä syystä, tuotanto ei vain toimi. No can do, asia on mikä on ja sillä pihvi. Siittiöitä on todella vähän, hyvin liikkuvia 0,1milj/ml, mutta ICSIä ajatellen me ei enempää tarvitakaan. Hyvä uutinen on, että terveitä simppoja on.
Nyt sitten reseptit kourassa odotellaan menkkoja, kerrankin innolla =) Nyt kp18. Puregonia aletaan sitten piikitellä ja seuraillaan mitä tapahtuu.

Tänään on ollut hyvä päivä. Meille on annettu mahdollisuus onnistua ensimmäistä kertaa elämässä. Käytiin golffaamassa illalla. Aurinko laski merelle ja alkoi hämärtää, pystyi melkein haistamaan syksyn tulon. Oli niin kaunista ja tuuli tuoksui merelle. Ja meillä oli niin kivaa, oli niin hyvä olla. Nautin joka hetkestä, en muista milloin viimeksi olisi tuntunut näin hyvälle.
Nautitaanhan kaikki pienistäkin hyvistä hetkistä :heart: (Life will suck soon enough)
 
Hoitaja tavoitettu! Ja ensimmäisen clomifenin nappasin hetki sitten aamupalan yhteydessä. Ensi viikolla follikkeliultra kp10.

Pitäiskö meidän tehdä joku sellainen lista hoitojen aikatauluista yms, niin olis helpompi seurata teidän kaikkien etenemistä "urillanne"? Tyyliin nimimerkki, hoito, aikataulu, hoitopaikka? Mä voin kyllä koota sen, jos laitatte tietojanne.

Nimimerkki.........Hoito.........Hoitopaikka...............Aikataulu

Gabi77---------------2.IUI-------TAYS--------------------Follikkeliultra 10.8
 
Kielovanamo: Mulla on ainoastaan ensimmäinen ovis osunu viikonpäivälle.. Kaksi muuta lauantaille ja nyt tosiaan olis sitten menossa sunnuntaille. Ja onneksi se inssi kuitenkin tehdään! Meillä on lääkärin mielipide se, että ei "heitetä hukkaan" kaikkia käytettyjä lääkkeitä jne.. sillä että jätettäisiin kokonaan tekemättä. Toivottavasti teillä osuis ensi kerralla ajoitus kohdilleen ja pääsisitte inssiin saakka!

Ja hyvä kielovanamo että annat itsellesi luvan surra! Mullakin on välillä todella vaikeita kausia ja sitten jonkin aikaa surtuani on taas parempi olla, yhtä vuoristorataa tämä on!


Shayna: Hyvä että olet nauttinut! Niin se pitää tehdä.. iloita elämän pienistä asioista! Ja toivottavasti jossain vaiheessa viimein sitten siitä suurestakin!

Gabi: Kiva että tekin pääsette inssiin :) Joo olet päivän edellä minua.. mulla on sitten seuraavana päivänä (11.8) follikkeliultra!


Eina---------4.IUI-----Pohjois-Suomessa--------Follikkeliultra 11.8

Tuossa olis mun tiedot.. En haluu paljastaa tarkkaa hoitopaikkaa, liian pienet ympyrät täällä :) Mutta jatkohoitopaikka meillä on sitte Oulun VL, kun täällä ei inssiä suurempia toimenpiteitä tehdä! Mutta laitetaan se sitten vasta jos tästä inssistä joudutaan sinne hoitoon siirtymään!
 
Kiitos kaikille kommenteista ja ihanasta kannustuksesta! Kyllä elämä vielä voittaa =)

Sellasta oisin kysyny, et onks teillä aina ollut inssiin liittyen tuo follikkeliultra? Meillä kun oli vaan ekalla kerralla (jollon ei ees siis inssiä pystytty viikonlopun takia tekee), kesäkuussa ei ollu ja oon käsittäny, et nyt elokuussakin vaan popsin clomit ja sitten suoraan soitan klinikalle kun olis aika tehdä inssi. Me ollaan siis julkisella puolella hoidossa, mutta julkinen kiinni nyt koko kesän ja saatu maksusitoumukset yksityiselle inssiin.

Mun tiedot:

kielovanamo-------------2.IUI---------K-SKS-------08/10

 
Kielovanamo: Joo inssiä varten se on tehty.. Että tiedetään munisten tilanne ja paras mahdollinen inssin ajankohta. Ja samalla on mulla ainakin sitten siinä päätetty pistelenkö vielä puregonia lisää ja milloin pistän pregnylin.

Onko sulla insseissa pelkät clomit?
 
No niin,nytpä olis sit 0-ultra takana ja kaikki oli niinkun pitääkin,ainahan ne on ollu ja silti tulokset vaan huonoja :attn: Mut joo,pitää taas kaivaa sitä positiivista asennetta jostakin ja uskoa tulevaan,huomenna alkaa menopur-piikit ja toivottavasti tää älytön v***tus vähän helpottas,on nimittäin hermot niiiiiiiiin tiukalla,ettei mitään järkee :headwall:

Mut tsempit taas jokaiselle,nyt alkaa monella tapahtumaan,kun kesä tauot ohi =)
 
Tältä näyttää meidän pino tänä iltana :D

Nimimerkki.........Hoito.........Hoitopaikka...............Aikataulu

Gabi77---------------2.IUI-------TAYS-------------------Follikkeliultra 10.8

Shayna-------------1.ICSI (lyhyt)------VL--------------Pistelyt alkaa 16.8

Eina-----------------4.IUI--------Pohjois-Suomi--------Follikkeliultra 11.8

kielovanamo-------2.IUI---------K-SKS-----------------08/10
 
Kielovanamo: Mulla ekassa inssissä oli follikkeliultra, kun katottiin että miten clomit on toiminu jne. Toisessa inssissä ei ollut, kolmannessa taas olis ollu, mutta kun aikatauluun ei millään sopinut sitä ultraa, niin jätettiin sitten silloinkin väliin. Neljännellä ja viimeisellä kerralla taas ultrattiin. Mutta mulla oli pelkät clomit käytössä, en sitten tiedä miten tehdään, jos on muitakin lääkkeitä käytössä.

Gabi 77: tässä olis minunki tietoja listaan =)

Sera2010---- 4xIUI, ensimmäistä IVF-hoitoa odotellaan ----- tyks ---- ??

Aikataulusta ei vielä tietoo, elokuun loppupuolella vasta tuo IVF-info...
 
Mulla kans molemmissa inseminaatioissa käytössä clomit. Sitten follikkeliultra kp10-12, sitten pregnyl ja inseminaatio. Mulla on ainakin niin epäluotettava keho, ettei koskaan tiedä mitä sieltä mikäkin hormooni tuottaa ja millä aikataululla :D Joten ymmärtääkseni tuo ultra välissä on välttämätön, jotta nähdään, että koska inseminaatio on syytä tehdä ja kasvaako siellä edes mitään munasarjoissa.

Uusittu lista:

Nimimerkki.........Hoito.........Hoitopaikka...............Aikataulu

Gabi77---------------2.IUI-------TAYS-------------------Follikkeliultra 10.8

Shayna-------------1.ICSI (lyhyt)------VL--------------Pistelyt alkaa 16.8

Eina-----------------4.IUI--------Pohjois-Suomi--------Follikkeliultra 11.8

kielovanamo-------2.IUI---------K-SKS-----------------08/10

barbapörrö13..........2.IVF(lyhyt)...........Kys........punktio vk 33

Sera2010---- 4xIUI --> 1.IVF ----- tyks ----------???
 
Niin kielovanamo ja Gabi77, nimenomaan varmaankin juuri sen takia, jos oma keho on "epäluotettava", niin tarkkaillaan sitten enemmän. Mulla vaan tsekattiin ekalla kerralla, toimiiko clomit niinkuin pitääkin ( kyllä toimi, kaksi follia ), ja kun muuten oma keho toimii melkeimpä kellon tarkkuudella, niin eivät katsoneet tarpeelliseksi ultrata sitten joka kerta. Eikä myöskään ollu käytössä mitään irroituspiikkiä. Vaikka mä kyllä pyysin tokalla ja kolmannellakin kerralla sitä lääkäriä ultraamaan samalla kertaa, kun inssi tehtiin, ihan vaan uteliaisuudesta, että montako follia olis tarjolla =)
Miten muuten, onko teillä ollut inssien jälkeen käytössä joku lääke, mikä helpottaa kiinnittymistä? Mulla ei mitään koskaan, vaikka mistä ne lääkärit sitä tietää, pystyykö se munasolu sinne kiinnittymään helposti? Kohdun limakalvon paksuus ilmeisesti vaikuttaa asiaan? Mulla se on ollut kuulemma aina hyvä. Kaikkea vaan tulee miettineeksi, että oisko SITTENKIN vielä noissa insseissä voinut olla jotain tehtävissä enemmän tai paremmin... :ashamed:
 
Vieläkö mukaan mahtuu?!! olen jo parisen vuotta vieraillut aiheen sivuilla ja lueskellut erilaisia ihmiskohtaloita ja kärsimyksiä odotuksineen ja pettymyksineen ennenkuin uskaltauduin itsekin mukaan..hieman historiaa..lapsettomuushoitoja takana n.1.5 vuotta useine insseineen ja nyt ekan ivf hoidon 3 pas odottaa elokuun lopulla.ei yhtään raskautta takana, 1 kemiallinen säälittävä yritys joka päättyi itkuun keväällä.miehellä vasta-aineita ja itsestäni ei monista tutmimuksistakaan huolimatta löydetty mitään vikaa.kierto kellolleen säännöllinen , testit näyttävät ovulaation lähes kuukausittain.kilpirauhasen vajaatoiminta joka hoidolla tasaantunut..on lohduttavaa ja samalla kamalaa lukea miten niin moni täällä kamppailee samassa tilanteessa iästä riippumatta.itseläni ikää kylläkin on jo 36 ja kello tikittää aikapommin lailla eteenpäin.kiinnostaisi tietää miten olette henkisesti jaksaneet tätä hoitorumbaa ja jatkuvia pettymyksiä?itse kamppailen yksin kun kaikki ystäväni ovat joko raskaana tai onnellisia pienten vauvojen äitejä. :( :(
 
Tervetuloa joukkoon desperate! TÄÄLLÄ SAA VERTAISTUKEA :D

Itselläkin lapsettomuutta takana seitsemisen vuotta. Ensimmäinen hoitorumba vuosina 2006-2007 ja nyt uudestaan keväältä 2010 alkaen. Ja mullakin ikää siis jo 33 vuotta. JA lähes kaikki ystävät ovat pienten lasten ja vauvojen äitejä. Eräskin läheinen ystävä suunnittelee jo kolmatta... Ja muistan elävästi, kuinka jo heidän ensimmäisen lapsensa aikana muistan ahdistuneeni raskausuutisesta. Toinen oli vielä kauheampi. Useampia kavereita on jäänyt juurikin tästä syystä. Pidän mieluummin yhteyttä niihin sinkkuihin ja ei-vielä-äiteihin.

Ihan hirveää tajuta, että ne lapset, jotka ovat syntyneet meidän yrityksen alkuaikoina ovat menossa jo eskariin ja kouluun.

Ja voi sitä sukulaisten ja tuttavien kyselyn määrää, kun pikkusiskolleni syntyi keväällä lapsi. ...että koskas teille ja ainako sulla vaan ura menee perheen edelle ja sä alat olla jo aika vanha ja ja ja... IHAN KUN EN TIETÄIS!!! Ja noi ura-kommentit saa mut näkemään NIIIIIIIIIN punaista.

Huh. Että tervetuloa vaan joukkoon :D
 
kiitos kiitos ja uskon, että täällä nimenomaan saa vuodattaa juuri niitä OIKEITA tunteitaan ja on ihmisiä jotka jokainen tietävät TARKALLEEN miltä toisen paha olo tuntuu.eilen kävin elämäni ekaa kertaa psykologin juttusilla ja ainoa mitä sieltä irti sain oli lause "eihän tuolle tilanteelle mitään voi " arghh että ottaa päähän ,miten tuollaista voi edes ammatti-ihminen suustaan päästää ..samaa mieltä olen kanssasi Gabi77 noista kyselijöistä, aina tuntuu riittävän ja tänkin ikäisiltä ihmisiltä kannattaisi ensin miettiä kannattaako tuollaista kysellä..yleneensä jos tässä iässä on jokin syy samperi :kieh: onko kellään täällä palstalla olevilla ollut hoitojen yhteydessä ja esim pas/ tuoresiirron jälkeen alkavia alaselkä/ munasarjakipuja??lääkärikin meinaa oli hieman ymmällään mistä moiset mahtavat johtua? ja kivut ovat siis kovia, herään monesti öisinkin kaameaan alaselkäsärkyyn..
 
Shayna, kiitos tsempeistä, ollaan joo yhdessä hormonihirviöitä! =) Mä ainakin vedän miehenkin pinnan kireälle, mutta onneksi tätä ei kestä kauan, tai ehkä sitten sen toivotut 9 kk! =) Ja hienoa että saitte miehen tulokset, meillä on sama tilanne, mitään varsinaista syytä ei ole löydetty, mutta lääkäri sanoi että kun siihen ei tarvita kuin se 1 hyvä, niin se voi tärpätä.. ja onhan meillä aiemmissa ICSI:eissä soluja hedelmöittynyt ihan hyvin, joten toivoa on!

barbapörrö13, kiitos kysymästä, ultra meni hyvin, samoin kuin sinulla eli kaikki ok! =) Olen eilisestä alkaen pistänyt Puregonia, 200 IUI:lla aloitettiin suoraan nyt tällä kertaa. Onko sinulla muuten ollut edellisessäkin tuo Menopur? Tuntuu että Ava suosii tuota Puregonia. Seuraava ultra on sitten maanantaina. Meni muuten saman tien Kelan lääkekorvauskatto ylitse, nyt odottelen kuumeisesti että saan päätöksen loppuvuoden korvauksista, vein jo eilen paperitkin Kelaan koska ensi viikolla pitää hakea taas uusi 570 ? satsi, ja mieluummin siitä nyt maksaisi sen 3 ? (2x1,50), ettei tarvitse odotella rahoja takaisin.. Tosin en usko että Kela noin nopeasti sitä ehtii käsitellä, viime vuonna oli sama juttu...

Desperate, tervetuloa mukaan, täällä todellakin tiedetään että miltä tuntuu! Meillä on yritystä takana vasta muutama vuosi koska ollaan oltu yhdessä vasta 4 vuotta, mutta samoin kun ikää on ja ollaan menty juuri naimisiin niin noita kyselijöitä todellakin riittää!! Ja tuntuu että joillekin se ei vaan mene jakeluun että ei niitä lapsia meille välttämättä tule.. Ärsyttää todellakin kommentit "kyllä se sieltä vielä tulee".. kun ei voi tietää.

Gabi77, voitko lisätä minutkin listaan? Kiitos! =)

Susu75...........3.ICSI(pitkä )........AVA Turku.........Punktio vk 33
 
Tervetuloa desperate =)
Susu75,hyvä että kaikki ok! Mulla oli ekassa hoidossa puregon ja kylläpä tuli eilen illalla sitä oikein ikävä,se oli niiiiin hurjan helppo käyttää ja eilen kun sekoittelin kolme kuiva-ainetta menopuria siihen litkuun,niin meinas kyl itku tulla.Enkä tiedä menikö se kaikki sinne minne piti, tuntu ettei sitä kaikkea saa millään sieltä purkista vedettyä takaisin ruiskuun :attn: No,jospa se tänään onnistus jo paremmin.
Mullakin maanantaina seuraava ultra =)
Gabi77,tosi kiva kun jaksat väsätä tota listaa,siitä on sit niin helppo seurata kuka on missäkin vaiheessa.

Mut taas kaikille niitä tsemppejä ja voimia,työt kutsuu...
 
Nimimerkki.........Hoito.........Hoitopaikka...............Aikataulu

Gabi77---------------2.IUI-------TAYS-------------------Follikkeliultra 10.8

Shayna-------------1.ICSI (lyhyt)------VL--------------Pistelyt alkaa 16.8

Eina-----------------4.IUI--------Pohjois-Suomi--------Follikkeliultra 11.8

kielovanamo-------2.IUI---------K-SKS-----------------08/10

barbapörrö13..........2.IVF(lyhyt)...........Kys.............punktio vk 33

Sera2010---- 4xIUI --> 1.IVF ----- tyks --------------???

desperate----------1.IVF - 3.PAS------------------------elokuu

Susu75...........3.ICSI(pitkä )........AVA Turku..........Punktio vk 33


Mukava lista ihania naisia alkaa olla meidän listassa :D

Mulla oli eilen aivan kaaosilta, vaikka vasta toista päivää söin clomifenia. Mä olen aina ollut herkkä kaikille e-pillereille, keltarauhashormoneille jne. Toi clomifen on aina ollut pahin kaikista. Mutten taas muistanutkaan mitä se saa aikaan. Ehkä vaikutuksensa on myös sillä, että eihän siitä nyt niin monta päivää ole, kun lopetin terolutit. No, joka tapauksessa oli ollut ihan rauhallinen vapaapäivä kotosalla, ja illalla sitten alkoi pinna kiristymään ja kiristymään. Lähdin lenkille päätä selvittääkseni, kun mieskin jo alkoi hermostua (tai lähti mukaan mun kiukkuiluun, kun ei aluksi tajunnut mistä on kyse). Sainkin sitten jonkun leffan katsottua sen jälkeen, mutta sitten se itku alkoi jostain aivan pienestä asiasta. Ja sitähän sitten kesti. Itkin silmät päästäni ja koko elämä tuntui NIIN epäreilulta ja me ei koskaan saada lapsia ja kukaan ei halua mua mihinkään töihin ja mä oon ruma ja lihava ja karvainen ja me ollaan loppuelämä kahdestaan ja hoidetaan vaan toisten lapsia ja miksi elämä tuo juuri mun/meidän eteen tällaisia suuria kauheuksia ja ihan kun yhdessä elämänkoettelemuksessa ei olisi tarpeeksi, että kuinka vahvaksi pitää kasvaa ja mistä kaikesta tässä vielä pitää selviytyä. Ja mä VIHAAN tätä pillereiden popsimista ja entä jos mä vaan kilahdan näihin lääkkeisiin, enkä voi jatkaa enää hoitoja, ja kun luomusti me ei ikinä voida lasta saada, niin sitten se on mun vika, ettei saatu lasta. Ja ja ja ja... No, sitten mies tuli mua halailemaan, rauhoittelemaan ja lohduttamaan. Ja aikamme siinä juteltuamme sainkin rauhoituttua, ja kun yritin alkaa lukemaan sängyssä, niin olin nukahtanut varmaan minuutin sisään.

No, nyt aamulla on taas mieli parempi. Katsotaan kuinka tänä iltana käy.

Sellasta :) Mites teillä muilla tänään?
 
Voi itku tuli melkeen silmään kun lueskelin GABI77n kirjoitusta.tuntuu niiiiin tutulta, että ajatukset juoksevat samaa rataa ja välillä tuntuu, että pää hajoaa justiinsa!! ja v.mäisintä on juuri kaikkien nappien syönti kaikkinen piikkeineen ja ihanine sivuvaikutuksineen.mulla otettiin pari siirtoa takaperin käyttöön kortisoni ja se vasta saakin ihmisen näyttämään pieneltä porsaalta turvottaen ja lihottaen.tällä hetkellä mulla käytössä Primolut nor niminen lääke joka ainakin mulla vaikuttaa hullunlailla mielialoihin ja naama kukkii kuin teini-iässä konsanaan :$ täällä töissä menee kyllä aika ihan mukavasti, niin kiirettä välillä ettei ehdi näitä juttuja kamalasti pohtimaan, onneksi!!nyt siis taas töiden pariin ja jaksamisia kaikille ja positiivisella mielellä eteenpäin kaikista napeista ja myrkyistä huolimatta :wave:
 

Yhteistyössä