~Kesä-kuu-meilijat~

Maanantai 23.6.2008

Uutterat yrittäjät


JJ-t...................................................................kp 44/?
Taru82...................4.Clomit..............................5/?
Anna1979.............2. clomit..............................kp 5/?
Taru82...................3 clomit..............................kp 31/?
Soja.......................syksyllä PAS.......................kp 14/28
Veena..............................................................kp 27/24-28
Orion.....................7. clomit..............................kp 24/28-32
Kirma.....................clomien jälkeinen luomu.....kp 24/n.30
Tähtisade..............Clohexali.............................kp 22/?
miranda-81...........clomit...................................kp 23/28-32
Pupuvaimo...........Menopur..............................kp 20/31
Rouva Pikkumyy....luget....................................kp18/30
Möhköfanttis.........syksyllä jatkuu.....................kp 17/33
Tiinuli81................syksyllä jatkuu IVF(?)...........kp -/-
Adelina................clomit.....................................kp
Justiina80

Piinailijat:



Onnekkaat:
Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6





[/quote]

 
Koitin tuota listaa päivitellä, korjatkaa vaikka ite jos häikkää! Ja muutenkin, kaikki saa päivitellä ja muokkailla listaa mielin määrin! (paina lainaa, tee muutokset, poista hakasulut teksteineen alusta ja lopusta, lähetä)

Sinne edelliselle sivulle jäi paljon huonoja uutisia, halaus :hug: kaikille. Vielä ehtisi tälle kuulle joku ilmoittaa iloisemman asian, itseäni en tähän joukkoon kylläkään laske, tiputtelee jo ja nega testattu (ovis oli tosi aikaisessa).

Ja tervehdys teille adelina ja justiina80 :wave:

Meillä on adelinan kanssa saman ikäiset murut syliin saatuna, myös meillä tehtaillaan kakkosta, yli 1.5v mennyt. Sinun kysymykseesi en kylläkään osaa vastata, mutta täällä on paljon viisaampia, joilla varmasti tietoa aiheesta.

justiina80:lle peukut torstaille! Oletko hoidossa julkisella vai yksityisellä? Kiinnostaa, kun minäkin olen keski-Suomesta :wave:
 
...kirma ja muut palstailijat.

Tosiaan, olen yksityisellä, käyn tuossa jkl Gyne-Praxiksella. Lääkärinä on Anna-Leena Rossi. (vai Anna-Maija? Rossi kuitenkin.) On kyllä tähänastisista gynepuolen lääkäreistäni aivan ehdoton ykkönen. Kertoo kaiken niin, että jopa minä tyhmänä tajuan mistä on kyse....Ja on asiallinen, empaattinen. Ja ennenkaikkea helläkätinen.

Kiitokset onnentoivotuksista...jännittää mennä tutkimukseen, mutta on niin jotenkin toiveikas olo kuitenkin...jospa tämä kolmen vuoden piina nyt johonkin suuntaan kääntyy, kun aletaan asialle jotain edes tekemään. :)
 
Hei vaan hei Adelina ja Justiina :wave: Tänne sitä vaan tulee ittelläkin kirjoteltua vaikka taustalla kovasti koittanu pysyä :kieh:

Mulla on myös limakalvossa ohuushäikkää (viimeks kp9 5mm) ja siihen ei kuulema muuta voida kun piikkejä.. :/ ainakin jos insemionaatioo yritetään, samalla kai jotenki vahvistaa oulaatiookin.. jossain muissa, mm. alkionsiirroissa voi olla eri juttu, jotain tablettejaki.

Luultavasti toi korkee prolaktiini voi hyvinkin olla juuri se miks ovulaatio estyy. Tosin voihan se silti tapahtua vaikkei testeillä ois havainnukaan. Esim. mullakin yhtenä kuuna kun en saanu o-testiin vahvaa viivaa mikään päivä, niin silti näytti ultrassa siltä että oli tapahtunu. Ja sitten jos ovuloi niin prolaktiiniarvolla ei oo merkitystä hedelmällisyyteen. Näin oon ymmärtäny. Mulla se on viiterajoissa (454) vaikkei mikään kovin matala siis kuitenkaan.
 
Maanantai 23.6.2008

Uutterat yrittäjät


JJ-t...................................................................kp 44/?
Taru82...................4.Clomit..............................5/?
Anna1979.............2. clomit..............................kp 5/?
Taru82...................3 clomit..............................kp 31/?
Soja.......................syksyllä PAS.......................kp 14/28
Veena..............................................................kp 27/24-28
Orion.....................7. clomit..............................kp 24/28-32
Kirma.....................clomien jälkeinen luomu.....kp 24/n.30
Tähtisade..............Clohexali.............................kp 22/?
miranda-81...........clomit...................................kp 23/28-32
Pupuvaimo...........Menopur..............................kp 20/31
Rouva Pikkumyy....luget....................................kp18/30
Möhköfanttis.........syksyllä jatkuu.....................kp 17/33
Tiinuli81................syksyllä jatkuu IVF(?)...........kp -/-
Adelina................clomit.....................................kp 13/?
Justiina80

Piinailijat:



Onnekkaat:
Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6


Lisäsin tonne oman kiertopäivän...




 
Tähtisäde
Maanantai 23.6.2008

Uutterat yrittäjät


JJ-t...................................................................kp 44/?
Taru82...................4.Clomit..............................5/?
Anna1979.............2. clomit..............................kp 5/?
Taru82...................3 clomit..............................kp 31/?
Soja.......................syksyllä PAS.......................kp 14/28
Veena..............................................................kp 27/24-28
Orion.....................7. clomit..............................kp 24/28-32
Kirma.....................clomien jälkeinen luomu.....kp 24/n.30
Tähtisade..............Clohexali, Femoston..............kp 23/?
miranda-81...........clomit...................................kp 23/28-32
Pupuvaimo...........Menopur..............................kp 20/31
Rouva Pikkumyy....luget....................................kp18/30
Möhköfanttis.........syksyllä jatkuu.....................kp 17/33
Tiinuli81................syksyllä jatkuu IVF(?)...........kp -/-
Adelina................clomit.....................................kp 13/?
Justiina80

Piinailijat:



Onnekkaat:
Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6




 
Niin. Tämän viikon torstaina pitäs sieen mennä sinne aukiolotutkimukseen. AINA on menkat olleet samanmoiset, kierto 28-29pv, ekana päivänä särkyä alaselässä, ja vuoto ihan kunnon kirkasta verta. No, nyt sitten tässä kierrossa la, kp 24, tuli papruun illalla pyyhkästessä ruskeaa tuhrua.....no, eilen sama homma. Mutta mitään ei siteeseen asti.

Tänään sitten pari tippaa, mutta ei semmosia oikeita menkkaoireita kuin aiemmin. Nyt kökkään yön töissä. Huomenna kun heräilen, niin ajattelin tehdä varuilta testin. Ja toisen sitten vielä to aamuna. (aika on vasta illalla 17.30) Ei tekis mieli huuhtoa kyytiläistä torstaina poijes. Mutta hyvin epätodennäköistähän tää on, että nyt olis tärpännyt.

Aina sitä vaan alkaa toivomaan...että tuo olis jotain kiinnittymisvuotoa tms....? Onko teillä jollain asiasta parempaa infoa? Ei mokomat ole koskaan ennen näin temppuilleet.
 
Tervetuloa pinoon Adelina ja Justiina :wave:

Justiina: Se aukiolotutkimus kuuluu tehdä heti menkkojen jälkeen! Eli yleensä noin kp10-12 paikkeilla (sanoi siis lääkärini) jotta on ennen ovulaatiota (ettei vaan huuhdo munasolua pois). Eli ihmettelen kyllä kovasti jos se sulle tehdäänkin keskellä kiertoa. :eek:
Toivotaan että on kiinnittymisvuotoa! d :) b
 
Justiina80, kyllä se varmaan kannattaa sanoo lääkärille ennen sitä tutkimusta tosta vuodosta.. eikö sitä pysty ultralla näkeen vielä sillon onko rakkulaa kiinnittyny tms. erikoista limakalvossa? Tai kai nekin vois siellä tehdä varmemman testin? Vai oisko tosta tutkimuksesta enää loppukierrossa haittaa jos alkio ois jo kiinnittyny eikä voi siis huuhtoutua mihkään sieltä? :)

Mulla oli sellasia välivuotoja varmaan 1,5v ajan, liki joka kuukaus aina siinä noin muutama pvä - viikko ovulaation jälkeen, nyt ei enää viimesimpään puoleen vuoteen kun ehkä kerran.. sillain että ei välttämättä paperiinka mitään näkyvää mutta jos sormella kokeili vaikka kohdunkaulaa niin siihen jäi punertavaa limaa.. samanlaista voi tulla päivän pari ennen menkkoja. Joskus toi alko jo 10 päivää ennen ja jatku siitä taukoomatta niihin :|

Aattelin että ois progesteronivajetta mutta arvo oli normaali.. kp24 sisätutkimuksessa gyne totes vaan että täähän vuotaa jo pelkästä kosketuksestakin! :ashamed: En tiedä mitä sit lie, mulla on varmaan jotain endoa siinä kohdunsuullakin :/
 
Kiitokset kommenteista. Otamme huomioon. Lääkäri kehotti tulemaan SSGhen KP4-5...mulla kun on nuo menkat olleet pari päiväset vaan yleensä, ja kierto aikas lyhkänen. =)

Ja jos tuota hemmetin vuotoa on vielä to, niin sitten se homma peruuntuu. No, ens kierrossa sitten. Painoa olen alkanut pikkuhiljaa pudottelemaan. Pituus 167 ja painoa 77kg. Eli kymmenisen kiloa pitäs saada poijes. Ei mikään mahottomuus.

Salikortin hommasin, ja tänään illalla sitten pumppiin. Evästellyt olen kevyemmin, mutta usein. Oon semmonen hitsin napostelija. Pitää vaan katsoa mitä suuhunsa pistää.

Tuo meikän lääkäri oli kovasti sitä mieltä, että painonpudotus 5-7kg on varmastikin merkittävää. Ja niinpä se varmaan on :) Toivotaan näin. Mukavaa kesäpäivää kaikille!! (ilmeisesti taas sataa...huoh.)
 
Justiina: Hyvä juttu, jotenkin käsitin ensin että sitä ollaan tekemässä keskellä kiertoa, mutta tuo kp 4-5 kuulostaa ihan järkevältä.

Aamulla testasin Aconin herkällä negan :'( Oli sitä päässyt jo mielikuvitus lentämään kun ovisplussasta on jo 18 päivää! Kyllähän se nyt jo näkyisi jos siellä olisi jotain mikä voisi näkyä. Niin toivoin kun luin tuolta että 1/3 pareista raskautuu aukiolotutkimuksen jälkeen, mutta eipä me. Tiedä missä kummassa ne mun menkat kuppaa :(
 
Kaikki näytti muuten tosi loistavalta, ei endoa eikä kiinnikkeitä, mutta todennäköisesti vasen johdin on tukossa, lääkäri ei ollut 100 % varma :/ Sehän tässä nyt sitten huolestuttaakin että vasemmalla puolella on aina ollut se johtofolli ja jos vasen johdin on tukossa ei se munasolu pääse sieltä simppojen luokse. Voi epävarmuus.. Voihan se toki olla että sieltä oikealtakin puolelta jotain joskus irtoaa mutta mutta... :| No, syön nyt tän neljännen kuurin, sitten kuukauden tauko ja sen jälkeen kokeillaan vielä 4 kk clomeilla. Jos ei nappaa ( ja toivoni menettäneenä olen varma että ei nappaa sen johtimen takia), edessä on IVF. Ajatukset on aika sekavat ja vatsa ja selkäkin särkee mukavasti. Mutta positiivisena ajattelijana on parempi että sentään munasarjat ovat hyvässä kunnossa, niitä tarvitaan enemmän kuin johtimia loppupelissä... :)

Ja anteeksi tämä kauhea vuodatus, tänään on taas sellainen päivä että miksi miksi ja miksi meille ei nyt suoda sitä vaavia niin helpolla...
 
taru82 Mulla myös vaemmanpuolen johdin tukossa, tai ei ole täysin varmaa onko koska ei löytynyt johtimen aloituskohtaa niin voi olla vain niin mytyssä. Meille lääkäri sanoi että ei juurikaan haittaa jos follit kasvaa tukkeutuneella puolella niin on hyvin mahdollista että munasolu kulkeutuu kohtuun avonaisen puolen kautta.
 
Kiitos tiedosta Tiinuli :) Toivon niin hartaasti että onnistuttais nyt näillä clomeilla ettei tarvis lähteä rankempiin hoitoihin. Ja lääkäri kyllä sanoi näillä sanoilla että hän ei näe estettä raskaaksi tulemiselle. Voi kun onnetar kerrankin suosisi minuakin :p
 
Veena, taru82 :hug:

Onhan se varmaan kuitenki toisalta helpottavaa tietää syy miksei oo onnistunu? Toivotaan että se toinenkin puoli 'heräis eloon' lääkkeillä eikä enempää tarvis!

"Meille lääkäri sanoi että ei juurikaan haittaa jos follit kasvaa tukkeutuneella puolella niin on hyvin mahdollista että munasolu kulkeutuu kohtuun avonaisen puolen kautta."

Ohhoh! :eek: Sterilisaatioiden oon kuullu pettäneen niin että jotenkin johtimeen on kasvanu uus reitti (ihmeellistä toikin!) mutta empä oo kyllä moisesta ennen kuullu, lähteekö se munasolu siis jotenkin vatsaontelon kautta seikkaileen ja ettiskeleen sitä avointa putkea? =)
 
mm77, kävin juuri netistä lukemassa että esim. oikean puolen munasarjan hapsut voivat imaista vasemman puolen johtofollin oikealle puolelle. Eli ihan faktaa on. Tosin en tiedä sitten kuinka yleistä/harvinaista että sellaista tapahtuu...
 
Hei!

Olen siirtymässä tuolta Kuumeilu-puolelta tänne Lapsettomuus-puolelle, ja mielelläni tulisin tähän pinoon mukaan, jos sopii..? :flower:

Olen 33 v ja tiedot tällä hetkellä kp26/28-30. Yrityskierto 2 (siis tämänkertainen yritys...).

Olen menossa perjantaina 4.7. munatorvien aukiolotutkimukseen, ja pelottaa niin vietävästi :( Ei niinkään itse tutkimus mahdollisine kipuineen, vaan vastaus mikä sieltä tulee. Mua on Crohnin taudin takia leikelty useasti, ja leikkauksissa syntyneet kiinnikkeet ovat mahdollisesti tukkineet koko 'alaosaston' toimintakyvyttömäksi. Munasarjakystat alkavat vaivata välittömästi, kun yritän olla ilman e-pillereitä.

Tällä kertaa ultrattiin heti toisessa yrityskierrossa viime viikolla 8 cm munasarjakysta oikeassa munasarjassa ja 4,5 cm kokoinen nestepussi kohdun yläpuolella. Näitä aletaan nyt tutkia varjoaineen avulla, ja samalla selvitetään onko munatorvissa minkäänlaista virtausta. Jos ei ole, saan jatkaa matkaani tuonne Adoptio-puolelle. Keinohedelmöitys ei kohdallani lääkäreiden mukaan ole suositeltavaa. Mieli on apea ja surullinen. Pelottaa niin vietävästi tuleva tutkimus. Tällä hetkellä tuntuu että epävarmuuden kanssa eläminen olisi parempi vaihtoehto kuin tuomion kuuleminen. Mutta asia on selvitettävä, koska nämä kivuliaat kystat ja nestepussit pitää saada pillereillä hallintaan, ja jos raskausmahdollisuutta ei ole, on turha kiusata itseään turhilla toiveilla ja kivuissa kärvistellen.

Kiitos tästä palstasta! :flower: Illalla palaan lukemaan kirjoituksia tältä puolelta.. josko jotain toivon pilkahduksia saisi täältä itselleen...... :'(

t. Lumikeiju
 
Lumikeiju: No on kyllä aikamoista harmia teillä :hug: En tuosta taudista tiedä mutta onko siis ajatuksena että jos munatorvi/torvet ovat auki niin tehdään inseminaatio? Voimia sinne aukiolotutkimukseen ja voin ainakin sen sanoa että itselläni se ei sattunut ollenkaan.

Taru: Varmaan on aika sekava olo tosiaan. En tosta tutkimuksesta tiedä mutta eikös sitä voi sitten lisäksi katsoa HSSGllä? Ainakin vit ajatella sitä että eikös IVFssä onneksi ole aika hyvät onnistumisprosentit.

Niin ja täällä kanssa menossa sellainen "me ei ikinä tulla saamaan lasta"-päivä.
 
lumikeiju, ompa sinulla melkoinen tausta! En kyllä ihmettele yhtään, että tuleva tutkimus laittaa mietityttämään :hug:
Minulla oli kanssa loppuvuodesta 8cm kysta munasarjassa, kävin sen takia kuukauden välein ultrassa ja viimein se oli itsekseen hävinnyt. Vietävän kipeä oli tullessaan, luulin, että kyllä nyt kuolema korjaa. Mutta onneksi siis pääsin siitä eroon.
Hematooman omistin myös, onko sama kuin nestepussi?
On kyllä kauheaa kuulla, että oman terveyden takia tehdyt leikkaukset voivat olla esteenä raskautumiselle...tämä kuuluu taas siihen sarjaan, että miksi yhtä ihmistä koetellaan niin paljon. Kannattaisikohan sinun laittaa omalla otsikolla kysymys tuonne näkyville, jos jollain olisi tietoa tuosta kiinnikeasiasta?

justiina, minulla myös alkoi tuhruvuoto ihan yllättäen ja nyt sitä on jatkunut jo ainakin vuoden. Saattaa alkaa paperiin jäädä pyyhkäistessä jo viikkoakin ennen menkkoja, joskus paria päivää ennen. Tästä olen aina lääkärille maininnut, mutta koskaan ei ole kommentoinut asiaan muuten, kuin että ei haittaa mitään. Mutta ärsyttävää se on.

taru, te pääsette sitten suoraan IVF:ään, ettei inssejä välissä? Ja hyvähän tuo oli tuo sinun laparoskopian tulos! Koita olla iloinen, ettei ''mitään' löytynyt. Jospas teillä tärppäisi juuri niin kuin mistä veena kirjoitti!

veena, samassa veneessä mennään. Myös täällä menkkoja odotellessa. Minulla ovis oli jo joskus kp11, että taidetaan päästä ensikiertoon suht samoilla päivillä.

Mikähän on JJ-t:n tilanne? :wave:
 
[/b]kirma, en nyt sataprosenttisella varmuudella osaa sanoa onko ivf seuraava hoitomuoto, mutta olen lukenut että jos johdin/johtimet tukossa on se tehokkain hoitomuoto niissä tapauksissa, ja eikös inseminaatiota käytetä yleensä silloin jos miehessä häikkää tai naisella vain esim. ovuloimattomuus. Ja aion kyllä vaatia sitä keinohedelmöitystä suoraan, tuntuu ihan turhalta haaskaukselta lähteä edes sitä inseminaatiota tekemään. No, toivotaan että ei tarvitsisi mitään niistä ja ihme tapahtuisi nyt näiden viiden tulevan kierron aikana :)
 
jep, itsestäni tuntuu just nyt siltä että nämä seuraavat kierrot on hukkaan heitettyä aikaa... en millään jaksa uskoa että tärppäis " näin helpolla". Ja kuinka kauan saa sen jälkeen odotella että pääsee varsinaisiin hoitoihin, tiedä häntä... Mikäs sinulla on nyt seuraavaksi edessä kirma?
 
Enhän minä täällä netissä roiku....
Me vaan ootellaan. Ja tehään ihmettä. Viime viikolla minut naurettiin polilta ulos, että ei kiitos lääkäreitä ainakaan tälle kesälle!
Olen kuulemma vaan ihan liian hätäinen, kun km:sta on aikaa VAAN 9kk, niin ei missään ole varmasti mitään vikaa :kieh: Polille uudestaan sitten syksyllä, kun vuosi uutta yrityskierrosta tullut täyteen.
Tämä aika vaan tuntuu niin järjettömän pitkältä, kun sitä keskenmennyttä tehtiin melkein vuosi ja siitä on nyt sitten kohta vuosi ja apua ei saa mistään. Ei muuta kuin naurua päin naamaa.

*huokaus*, ei olis sinun taru kannattanut kysyä, täältä tulee vaan masentunutta paasausta. Mutta hittovie, minä sentään ovuloin luomusti! Ultrassa näky 23mm keltarauhanen kp18!
 
Uutterat yrittäjät:

JJ-t...................................................................kp 45/?
Veena..............................................................kp 28/24-28
Justiina80.........................................................kp 27/28-29
Kirma.....................clomien jälkeinen luomu.....kp 26/n.30
Lumikeiju..........................................................kp 26/28-30
Orion.....................7. clomit..............................kp 25/28-32
Tähtisade..............Clohexali, Femoston...........kp 24/?
miranda-81...........clomit..................................kp 24/28-32
Pupuvaimo...........Menopur..............................kp 21/31
Rouva Pikkumyy....luget...................................kp 19/30
Möhköfanttis.........syksyllä jatkuu....................kp 18/33
Soja.......................syksyllä PAS.......................kp 15/28
Adelina................clomit....................................kp 14/?
Taru82...................4.Clomit..............................kp 6/?
Anna1979.............2. clomit...............................kp 6/?
Tiinuli81................syksyllä jatkuu IVF(?)...........kp -/-

Piinailijat:

Onnekkaat:
Caffee81 1.4
jasminette 11.5
Heksamiina 30.5
Jennuli 9.6
 
Juu samaa mieltä siinä että tää odottaminen on turhauttavaa. odottamistaMeilläkin kun nyt siirtyi se inssi syksylle niin tuntuu jotenkin ihan turhalta edes yrittää tätä väliaikaa. Kun ei se ole tähän mennessäkään tärpännyt niin miten nyt sitten. Nojaa, mulla kyllä on kieltämättä tänään muutenkin huono päivä. Ehkäpä viikon päästä valoisammin mielin.

Miten lääkärit on voineet nauraa päin naamaa, sitä kyllä ihmettelen järkyttyneenä :eek:
 

Yhteistyössä