~Kesä-kuu-meilijat~

JJ-t, mulla on.. todettiin vasta nyt keväällä kun näky ultrassa endometriooma, mutta sitä ennen kaikkia ihme oireita oli jo 1,5v aiemmin ja sitä aloin epäillä... Onko teillä suvussa endoa? Sehän on usein perinnöllinen.. Mun äitillä on kans ja joutunu leikkaukseenkin, ja aina ollu tosi kivulloiset menkat. Mulla ei onneks kivuissa oo vielä niin pahasti oireillu. Oikeestaan muuten se ei niin elämää haittaiskaan, paitsi tää, että se on varmaan se suurin syy ettei onnistu :/

Oolrait.. eniten kannatusta tähän saakka saanu 'Kauantahkonneet' ja 'Pitkänmatkalaiset' .. eli Kauantahkonneet pitkänmatkalaiset! vai? ;) Halutaanko säilyttää vielä oma pinonsa oviksenmetsästäjille? Voin muuttaa tän pinon nimeä osuvammaks jos halutaan? Aattelin että se seuraava vois olla tosiaan ihan kaikkia varten, ikään, lapsilukuun, syihin, mahdollisiin hoitomuotoihin, niiden vaiheisiin, jne. katsomatta, kunhan tietää mitä on yrittää KAUAN ja hartaasti..!
 
mm77sulla siis endometriooma munasarjassa??? mä epäilen suolta... meillä ei ole ainakaan äidin puolella endometrioosia. juuri puhuin sen kanssa, kun muistelin sitä kun n. 13- vuotiaana otettiin alaselkäkivun takia röngten-kuvaa lantionseudusta. mulla oli sillon tosi pahat selkäkivut. syytä ei löytynyt, sitten alonkin ihan muusta syystä syömään pillereita jo 14-vuotiaana, enkä muista että selkäkipuja olisi pahemmin ollut. nyt ne on taas tullut takaisin jo puolisen vuotta sitten. pillerit lopetin vuosi sitten. raskaaksi tulin heti yk 2. (keskenmeno) mutta enää ei tunnu onnistuvan. kierto on kaikkea muuta kuin säännöllinen ja kuukautiskivut sietämättömät. emättimen takapinnalla tuntuu nystyröitä sillon tällön, mutta aina samassa paikassa. tunsin ne eka kertaa jo tammikuussa, mutten osannut yhdistää. hiuritismia mulla ei oo oikeestaa, no alapään karvotus on aika runsasta, muttei muuten :/

epäilen siis kiinnikkeitä emättimen ja peräsuolen väissä taikka endometrioomaa suolessa..eikä oo mikään paras fiilis, jos näin tosiaan on :ashamed: jos joudutaan leikkaamaan, niin mikä on toipumisaika, ennen raskauksen yrittämistä?? ja leikkaushan on ainoa vaihtoehto lasta haluavalle..? kuinka siihen leikkaukseen pääsee, vai tehdäänkö ensin tähystys??
 
mm77, minä kannatan myös ehdottomasti pinoa, johon kaikki epätoivoiset voivat tulla purkamaan mieltään, kaikki semmoiset, jotka eivät enää tunne kuuluvansa tuonne kuumeilupuolelle. Aivan sama onko vielä hoitoja käynnissä tai edes tulossa. Itse etsin tämmöstä pinoa jo viime syksynä, mutta en silloin löytänyt itselleni sopivaa. Että jatketaan vaan samaan malliin, uudella nimellä!

Kaikki hei :wave: , sanokaahan mielipide uudesta pinonimestä!

JJ-tkäyhän tutkimassa endoyhdistyksen nettisivuja, siellä on paljon tietoa. Minulla ei endoa ole, mutta tiedän kyllä siitä jonkun verran.
Sinuna varaisin gyneaikaa tuon asian takia. Endoa ei voi mitenkään muuten varmaksi todistaa kuin laparoskopiassa, ultralla sitä ei välttämättä näe ja ultraajan on oltava erittäin pätevä. Ja jos lähetteen tähystykseen saa, jonot voi olla hurjan pitkät, että kantsii siksikin kiirehtiä. Tietääkseni raskauden yritystä saa jatkaa heti, kun laparoskopiasta on toipunut. Se on tosi pieni operaatio, ei vie puolta tuntiakaan ja kotiin pääsee samana päivänä. Että eikun tyrkyttämään itseäsi jonoon!

miranda, kuin menee?
 
mä en kanssa kuuluisi tähän pinoon, sillä ovuloin ilman apuja. Clomit lähinnä vahvistamassa omaa ovista...jos siitä mitään hyötyä on. Kakkosta ei kuulu (toistaiseksi) selittämättömästä syystä. Endo kysymysmerkillä. Hienoa jos tämä ei haittaa ja silti voin olla pinossa! =)

Minusta "pitkänmatkalaiset" kuulostaa hyvältä.

(.) edelleen sama tilanne kuin eilen eli pienen pientä tuhrua tulee pyyhittäessä. Tosin menkkakivut ovat poissa.

 
Joo, mä yritin päästä tähystykseen ennen tota m-sarjan rakkulan toteemista, heikolla menestykselä.. kuulemma jos on niin lievää ettei särkylääkkeitä oo tarvinnu niin ei pääse tähystykseen :| eikä kiinnikkeiden tai pesäkkeiden poistoista ois mitään hyötyä (?). Mutta tosta endometrioomasta sanottiin että jos kasvaa niin sit joutuu leikkaan. Pelkään vaan ettei menis koko munasarja siinä jos oikein isoks pääsee :eek: :$ kaipa se alkaa enemmän oireileen jos kasvaa? Mietin sitäkin että pitäskö kontrolloida ennen syyskuuta, vaikkei hoitoja vielä alotakaan.. no, pakkohan se on jos jomotukset siellä yltyy. Mulla on endoo varmaan useemmassakin paikassa, siellä vas. munasarjan seuduilla, rakossa ja kohdunkaulassa/peräsuolessakin.. varsinkin kun ponnistaa pöntöllä niin tuntuu mahan arkuutta/vihlontaa, ja pahimmillaan toi on menkkojen alkupäivinä. Alaselän ja oikeestaan koko lantionpohjan jomotukset alkaa hyvissä ajoin, viimestään 5 päivää ennen menkkoja :/

Mä oon myös tuolla endoyhdistyksen kaskusteluissa jonkin verran kirjotellu, mutta täällä on kyllä vilkkaammat keskustelut kun missään muualla ;) :flower:
 
Minäkin oon vaan tällainen epäonninen surkea suolitautinen vauvahaaveilija, toivottavasti saadaan kaikki jatkaa tässä pinossa? :flower:

Voisiko nimi olla vaikka "Ongelmalliset vauvakuumeilijat tai -haaveilijat" tai jotain...? Mulla ei varsinaista yritystä ole takana kuin 2 kuukautta, ja siihen se yleensä tyssää kun nämä kystat ja nestepussit ilmaantuvat. Eli "pitkämatkalaiset" ei sovi ainakaan minuun, kun täällä ei päästä alkumetrejä pidemmälle, homma kaatuu heti kun munasarjat yrittää aloittaa toimintansa :'(

Mulla alkoi kuukautiset, eli tänään kp1/28. Hyvä että kuukautiset edes tulee säännöllisesti :/ Kauhulla odotan seuraavaa ovulaatiotuskaa..Onneksi ennen sitä on se munatorvitutkimus, jossa selviää alavatsan tämänhetkinen tilanne.
 
Lumikeiju, tottakai pitäis olla kaikille sopiva/mieluisa nimi, eikä ketään käännytetä pois joka haluaa mukana olla!

Vaikeuksien voittajat? (no, menee ehkä asioiden edelle.. :p )
Sitkeät taistelijat elämää etsimässä?

entä tää
Kärsivälliset kyytiläisen kaipaajat ? :)

tai
Ongelmaiset onnenetsijät !?
yksinkertasen yleisluonteisesti; Odotuksen Odottajat ? ;)
 
Mulle käy kaikki noi nimiehdotukset! Jotenkin tuntuu, etten oikein osaa sanoo siihen mitään, kun oon ollut tässä ketjussa vielä niin vähän aikaa...

Mulla nipistelee alavatsaa taas, ihan niinku olis menkat alkamassa... Sitä on nipistelly siitä asti kun kävin siellä gynellä. Johtuneekohan siitä, ettei tää ko. miesgyne ollu niin hirveen helläkätinen ja kaiken lisäksi ronkki vielä niin kauan aikaa... Mutta ehkäpä tää tästä...
 
Helou helou.
Paikalla keskenmenon kokeneita, jotka clomeilla saaneet plussan? Mietinpä tässä, että antaakos gyne mulle heti clomit kouraan jälkitarkastuksessa, kun olen joutunut niitä ennenkin käyttämään. Vai joutuukohan taas ruveta yrittämään ilman mitään apuja. :/ (jos meillä nyt edes yritystä aloitetaan, mutta kaikenlaista mietin tällä hetkellä )
 
Veena ja Kumppanit, tää nyt on sitten se meidän kierto. PAkko olla. KYllä se SSG tänään nimittäin sattu niin keleesti, että jos ei putkista nyt ole kaikki kuona pois, niin jo on kumma!! :LOL: Oli siis molemmat onnellisesti auki. Helpotus oli sanoinkuvaamaton. Nyt olo ok, kävin koiruuksien kanssa kunnon lenkillä, ja nyt saunaan.

No, sain nyt sitten muuten ELÄMÄNI EKAN clomiresetin, että jos tätönen piipahtaa, niin sitten niitä napostelemaan. Saa nähä onko vastetta?? KP 3-7 1tbl / pvä. Ja KP 10-12 seurantaultraan.

Nyt mulla menossa siis KP6. Se tuhru ton lekurin mukaan, mikä tuli la iltana, on KP1 siis. Aika lyhkänen oli taas kierto.

Jotenkin on toiveikas olo. Jospa tämä tästä!! :flower: PLUSSAONNEA JOKA IIKALLE!!

Toivottelee : yksi munaskuistaan onnellinen. (ette usko kun tippu kivi syämmeltä...)
 
Justiina, onko tuo SSG siis munatorvien aukiolotutkimus? Apuva.. mulla on se viikon päästä :eek: Onneksi olkoon hyvästä tuloksesta!!! :flower: Varmasti on helpottunut olo!! Mua jännittää se tutkimus kauheesti, mutta vielä enemmän hirvittää kuulla tutkimuksen tulos. Toivottavasti ei tarvitsis heittää toivoa täälläkään.. :|
 
Lumikeiju: Jep, juurikin se se on. Kivun kyllä kesti, kun tiesi että se vaan on tehtävä, jotta näkee onko simpoilla edes pienenpientä mahdollisuutta päästä perille. Ja siinä pöydällä tuli mieleen, että kyllä se itse synnytys voi olla hiukka kivuliaampi. Kipu oli hetkellistä, mutta pirullista. Hyvin sää selviät, älä suotta jännää! =)

Se oli kiva, kun sai itse siitä ultran monitorilta katsoa, mitä siellä oikein on. Molemmat munasarjatkin oli siis ihan normaalit. Ja kohtu. Hoitaja piti kädestä kiinni, ja selventi, mitä näytöllä näkyy. Ja en edes itkeny. ( reipas emäntä ) Ja se oli parasta, ettei kiveksiä löytäneet...heh.


Siitä on sitten hyvä jatkaa taas eteenpäin, oli tuomio/ tulos mikä tahansa. Mukavaa perjantaipäivää kaikille! Jaksamista.
:flower:
 
:attn: Löysin tälläsen aika kattavan sivun kun täällä on ollu tosta pirullisesta taudista puhetta.. :|

http://finohta.stakes.fi/FI/julkaisut/raportit/raportti19.htm

Jeps, melko masentavakin sivu ja jotenkin tuntuu että ei siihen auttas oikein muu ku koittaa päästä leikkaukseen :( Koitin ettiä tietoo voiko endometriooma hävitä ittekseen tavallisten kystien tapaan, mut en löytäny.. Sensijaan jossain kohtaa sanottiin jotenkin niin että >endometriooma on lähes aina merkki laajalle pikkulantion ja suoliston alueelle levinneestä taudista..> :eek: :'( No niimpä tietysti.. pahenee vaan! Ja jossain oli puhuttu että yli 3cm endometriooma olis hyvä poistaa kirurgisesti.. :$ Pitäsköhän sittenki varata se kontrolliaika jo ennen syyskuuta...äh :ashamed: ei ois varmaan pitäny lukee koko #¤%*n sivua!! Tieto lisää todellaki tuskaa....

Tänään on taas yks niistä päivistä ku on vaan mielessä että MIKS JUURI MULLE... :'(
 
Voi mm77! Eihän toi kovin mielyttävää lukemista ole. Silti muista että kaikki mitä netistä lukee ei aina ole suoraan sovellettavissa itseen. Eli elä murehdi etukäteen vaan katsot mitä lääkäri sanoo ja siitä lähdet etenemään. Päivä kerrallaan. :hug:

Justiina: Onneksi olkoon hyvistä uutisista :flower: ja nyt on tutkimuskin ohi! Mulla oli kyllä kanssa todella helpottunut olo. Niin ja aukiolotutkimuksen jälkeen on kai hyvät raskautumismahdollisuudet kun on putket auki. Tosin mun kohdalla tämä ei pätenyt :ashamed:

Lumikeiju: Haluan vaan sanoa että tapauskohtaista on koska taas mulla se ei sattunut yhtään! Vaikka olin aivan paniikissa ja mies piti kokajan kädestä kiinni. Toivotaan että saat hyviä uutisia!

Odotuksen odottajatkin on hyvä nimi :)

Niin ja täällä on sitten tilattu aimo annos ovis- ja raskaustestejä eli kovin asein uuteen kiertoon:D
 

Yhteistyössä