Kesäkuiset 2019

Moi kaikki, voisin tulla varovasti tänne keskustelemaan, mutta faceen en vielä uskalla.

Riannah / ensimmäinen / 26.6. / NKL

Oireiden vähyys huolestuttaa kovasti täälläkin. Mulla ei ole mitään muita oireita kuin vatsaturvotus ja -jomotus. Ei siis ollenkaan pahoinvointia, rintojen arkuutta, väsymystä tms. Oma fiilis on kovin skeptinen - pelkään tuulimunaa. Tai sitä, että on väärässä paikassa. Asian selvittämiseksi ajattelin kyllä mennä parin viikon päästä varhaisultraan. Tänään on kai 4+4.

Minkä ikäisiä esikoisen odottajia täällä on? Itse olen 28v.
 
Mahtaako kellään olla oireena lievää alaselkä kipua?

Täällä alkoi sellainen muutama päivä sitten (nyt 7+6) ja hermostuttaa että yhdistettynä tuohon niukkaan ruskeaan vuotoon, jota minulla on tullut parin päivän ajan pyyhkiessä kyseessä saattaisi olla alkava keskenmeno :(
 
Mahtaako kellään olla oireena lievää alaselkä kipua?

Täällä alkoi sellainen muutama päivä sitten (nyt 7+6) ja hermostuttaa että yhdistettynä tuohon niukkaan ruskeaan vuotoon, jota minulla on tullut parin päivän ajan pyyhkiessä kyseessä saattaisi olla alkava keskenmeno :(
Onko kipu alaselässä jatkuvaa?
Mulla ikävä kyllä keskenmeno alkoi juurikin noin, kivut oli tosi lievät kyllä ja rusehtava vuoto muuttui punaiseksi, joka jatkuikin sitten yli viikon..
Aiotko mennä tutkituttamaan tilanteen?
Toki vuodot voi olla ihan harmittomiakin. Kannattaa tarkkailla lisääntyykö ne.. Tsemppiä sinne kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: LailaH
Onko kipu alaselässä jatkuvaa?
Mulla ikävä kyllä keskenmeno alkoi juurikin noin, kivut oli tosi lievät kyllä ja rusehtava vuoto muuttui punaiseksi, joka jatkuikin sitten yli viikon..
Aiotko mennä tutkituttamaan tilanteen?
Toki vuodot voi olla ihan harmittomiakin. Kannattaa tarkkailla lisääntyykö ne.. Tsemppiä sinne kovasti!
Alaselän kivut on lähinnä nyt olleet sellaisia lepokipuja, eli aina kun pysähdyn sohvalle tms istumaan/makaamaan niin särkee.

Pahoittelut kokemastasi keskenmenosta :( Kuinka kauan sinulla kesti ruskeaa vuotoa ennen kuin se muuttui punaiseksi? Ja kuinka nopeasti vuodon alusta sinulle selvisi että kyseessä oli keskenmeno? Kävin torstaina varhaisultrassa, jossa kaiken todettiin olevan normaalisti ja vauvalla vahva syke. Rusehtava tuhru pyyhkiessä alkoi pe-la yönä. Sitä ei siis tule housuihin asti eikä joka kerta pyyhittäessä, mutta on jatkunut vähäisenä nyt reilut kaksi vuorokautta.

Tiistaina olen menossa neuvolaan, joten siellä toivottavasti selviää mistä kyse :unsure:
 
maris39
Mulla on kanssa välillä alaselkä kipua. On toispuoleista kipua. En tiedä mistä johtuu. onko normaalia vai ei. Mulla on myös vanha vamma selässä välilevyssä oli repeämä ja kipu on samassa kohtaa. Mietin että painaako kohtu jonnekin mistä kipu johtuu
 
Kaikille uusille plussaajille Paljon onnea Ja tervetuloa! ❤

Hyi elämä tätä pahoinvointisuutta! :confused:(n):sick: eilen tosin nauroin tälle hommalle, kun sai juosta vessaan yökkimään (mitään ei onneks tullut) :LOL: mulla on nyt pari viikkoa ollut aika voimakasta pahoinvointia, aivan sama onko nälkä vai ei. Koko ajan kuvottaa, tai no hetken päästä siitä kun olen saanut syötyä jotain alkaa "nousta" sellanen yökötys... Töissäkin alkanut olemaan jo aika taistelua ettei tarvi lähtee yökkii:ROFLMAO:
Ei mulla esikoisen aikaan ollu mitään tämmösiä oloja, hyhhyi!:sick::ROFLMAO: oli lähes oireeton koko raskaus, tissit oli vaan kipeet ja myöhemmin tuli iskias vaivaamaan hetkeksi. Mutta nyt toisin :confused:

Ja jee, viikon päästä neuvolaan :)
 
Alaselän kivut on lähinnä nyt olleet sellaisia lepokipuja, eli aina kun pysähdyn sohvalle tms istumaan/makaamaan niin särkee.

Pahoittelut kokemastasi keskenmenosta :( Kuinka kauan sinulla kesti ruskeaa vuotoa ennen kuin se muuttui punaiseksi? Ja kuinka nopeasti vuodon alusta sinulle selvisi että kyseessä oli keskenmeno? Kävin torstaina varhaisultrassa, jossa kaiken todettiin olevan normaalisti ja vauvalla vahva syke. Rusehtava tuhru pyyhkiessä alkoi pe-la yönä. Sitä ei siis tule housuihin asti eikä joka kerta pyyhittäessä, mutta on jatkunut vähäisenä nyt reilut kaksi vuorokautta.

Tiistaina olen menossa neuvolaan, joten siellä toivottavasti selviää mistä kyse :unsure:

Ei sitä ruskeaa tuhruu alkuun tullut kuin muutama päivä, sitten tosiaan alkoi olla jo ihan veristä ja runsasta vuotoa...
Kun tytärtäni aloin Odottaa, niin silloin tuli myös pitkän aikaa alkuraskaudessa ruskeaa tuhrua, joka ei kastanut housuja kuitenkaan.
Varhaisultrassa ei huomattu vuodolle syytä ja kaikki oli ok.
Kyllä noi aina pelästyttää, kun ei tiedä mitä tapahtuu. Hienoa, että teillä kuitenkin näkyi ultrassa syke.. Hyvin voi siis olla ihan harmitonta :)
 
Mitä kaikkia ruokia olette alkaneet vältellä? Mä olen kyllä toistaiseksi syönyt ihan kaikkea vielä. Mutta ilmeisesti pitäisi katsoa tarkemmin esim. juustojen ja kalojen perään... Kahvia ja teetäkin olen juonut normaalisti.
 
maris39
Mä olen alkanut välttämään tuorejuustoja ja salmiakkia sekä kahvia. Sekä maksaruokia.

Totesin että pakko mennä rintaliivi ostoksille. Huomasin töissä että rinnat meinaa pullahtaa rintsikoista ulos. Ei rinnat paljoa kasvaneet mutta jotenkin turvonneelta ne tuntuu ja arat ne on.
 
Varovaisesti uskaltaudun joukkoon mukaan :)

Saa lisätä listaan, LA 3.6. /kolmas/Tays

Takana keskenmeno elokuussa ja siitä suoraan uusi plussa, joka matkassa edelleen :love: Ei vaan vielä osaa oikein luottaa... Nyt kolmatta viikkoa oksennan, aivan kamala pahoinvointi. Löytyykö kohtalotovereita?!
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Varovaisesti uskaltaudun joukkoon mukaan :)

Saa lisätä listaan, LA 3.6. /kolmas/Tays

Takana keskenmeno elokuussa ja siitä suoraan uusi plussa, joka matkassa edelleen :love: Ei vaan vielä osaa oikein luottaa... Nyt kolmatta viikkoa oksennan, aivan kamala pahoinvointi. Löytyykö kohtalotovereita?!
Onnea plussasta! Mulla sama tilanne kun sulla. Elokuussa oli keskenmeno, jonka jälkeen raskauduin heti. Kolmatta täälläkin odotetaan.
Tosin mun raskaus on tosi oireeton... Iiihan vähän rintojen arkuutta, turvotusta ja väsymystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Carolinda
Heippa,

Pakko johonki päästä purkamaan tuntemuksia tästä raskaudesta. Meillä siis plussattiin sunnuntaina ja nyt olisi viikkoja 5+0. Meille raskaus ei ollu toisaalta yllätys mut toisaalta oli. Kortsut oli toisinaan käytössä toisinaan ei. vauva aikeista ei oltu siltikään puhuttu. Esikoinen täyttää joulukuussa 4v eli toinen lapsi tuloillaan. Laskettu aika näillä näkymin on juhannuksen tietämillä, 25.6. Mutta siis, itselleni on ollut tosi vaikea ajatella tätä raskautta ns positiivisesti. Tai en tiedä miten pitäisi asiaa kuvaistaa, mutta mulla on ihan järkyttävä pelko, että menetän tämän lapsen. Pyrin olemaan jopa ajattelematta koko raskautta. Mieheni vaikuttaa olevan tosi innoissaan vauvasta ja tukenut minua, on nyt päivittäin puhunut raskaudesta. Esikoinen oli meille ns vahinkolapsi (tulin raskaaksi pillereistä huolimatta), jolloin mieheni alkoi puhua vauvasta ja raskaudesta ylipäätään vasta tyyliin viikoilla 35+. Toki oltiin tuolloin vasta molemmat hieman alta parikymppisiä. Joten sinällään on helpottavaa, että mieheni ottaa tämän raskauden näin hyvin. Oireita tässäkin raskaudessa kyllä riittää niin ku esikoisestakin, mutta siltikin jokainen repäisykipu ja särky alavatsalla lisää pelkoa, vaikka muistan, että näitä oli myös esikoisesta. Eilen oli pakko lähteä töistä ja hakea pariksi päiväksi saikkua, jotta saan edes hieman kasattua ajatuksiani. Itkun määrä on jotain ihan järkyttävää. Itken kun kirjoitan tätä viestiä, itkin aamulla kun join kahvia ja mietin neuvolaan soittamista. Eilen itkin itkemistä bussissa. Tästä itkusta ei tule loppua. Sunnuntaina (ennen kuin edes ns tiesin olevani raskaana) oltiin pikkuveljeni synttäreillä ni mun piti mennä vessaan itkemään ku siskoni sanoi mulle väärät sanat. Oon alkanu pelkää, et mulla menee jo kesken pelkästään tästä stressistä ja ahdistuksesta. Millä mä saan tämän loppumaan? Ja oppia iloitsemaan tästä raskaudesta? Toki oonhan mä vasta muutaman päivän tiennyt raskaudesta, mutta silti olisi mukava edes jotenkin iloita.

Onko täällä jotain facebook ryhmää jo pystyssä? joku siis salainen, koska ei haluta vielä puhua raskaudesta muille.
 
En mäkään kyllä pysty hirveen positiivisena oleen ja oon itkenyt parin viikon aikana enemmän kun pitkään aikaan.. Jotenkin tää epätietoisuus on niin raastavaa että en pysty kun pelkäämään siihen asti että pääsee ultraan. Vaikka mulla ei edes oo mitään keskenmenoja tms takana niin jotenkin hirvee pelko kaikesta nyt, ehkä menetys just isoimpana. (n)
 
Täällä tänään 5+6.
Tuntuu että oireet vaihtelee tosi paljon eri päivinä. Aamuisin on ollut etovaa oloa ja kahvi ei oikein maistu. Rintojen arkuus on vähentynyt mun mielestä, mutta pinkeät ne on.
Vähän on taas sellainen olo, että onko tuolla kaikki hyvin. :(
 
maris39
Sama juttu täällä. Oireet vaihtelee päivittäin. Pitää vaan ajatella positiivisesti että kaikki on maha-asukilla kunnossa. Tänään taas ei ole etovaa oloa mutta rinnat on kosketusarat. Lisäksi on pientä paineen tunnetta oikealla puolella alavatsaa. Ajattelen että vauva kasvaa siellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Annnvei
maris39
Mä jouduin kertomaan jo läheisille kun oli verenvuotoa ja kävin viikonloppuna päivystyksessä kun epäilin pissatulehdusta. Jouduin paljastamaan äidille asian. Lisäksi kysyin veljen vaimolta neuvoa hänellä on 3 lasta niin osaa kertoa mikä on normaalia ja mikä ei.
 
Täällä myös tuttuja nuo epävarmuuden tunteet ja menettämisen pelko. Onneksi selkeät raskausoireet ja varhaisultra helpottavat hieman. Silti vähän väliä hiipii ajatus mieleen että jos kaikki ei olekaan hyvin tai menee kesken. Yritän kuitenkin pysytellä positiivisena ja luottaa siihen että kaikki menee juuri niin kuin on tarkoitettu.

Joku kyseli selkäsärystä niin mulla on lähes koko ajan pientä särkyä tai jomotusta alaselässä. Luulen että liittyy kohdun kasvamiseen jotenkin? Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, tuntuisikohan siksi selässä...

Mä olen alkanut välttää kaikkea raskaana olevilta kiellettyjä ruokia. Kahvin juontia vähensin reippaasti ja nyt olen jättänyt sen kokonaan pois koska pelkkä ajatuskin oksettaa! Tää pahoinvointi on jotain kammottavaa.. Aamulla heti ensimmäisenä herää siihen että on kamala olo ja työpäivät nielesken oksennusta. Huhhuh!

Kaikista pahinta on kyllä se odottaminen! Tietää että täytyy viikkotolkulla odottaa ennen kuin uskaltaa kertoa kenellekään. Siitä tuli mieleeni että onko kellään vinkkejä pikkujouluista selviämiseen? Mennään ravintolaan ja juomattomuuteni herättäisi epäilyksiä enkä missään nimessä vielä siinä vaiheessa halua kertoa työkavereille. Olen niin huono valehtelemaan että luultavasti tekosyytkään eivät mene läpi :D
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Liityn myös varovasti mukaan. Plussa saatu jo pari viikkoa sitten ja la olis näillä näkymin 10.6. :love:
Meiltä löytyy ennestään helmikuussa syntynyt esikoinen joten ikäeroa tulee alle 1v4kk. Hieman hirvittää jo ajatus tulevasta mutta eiköhän siitäkin selvitä :D
Onko täällä muita kenellä tulossa pieni ikäero edelliseen?
Fb ryhmä kiinnostaa myös, mut en taida vielä uskaltaa. Pitäs päästä ensin näkemään onko siellä oikeesti joku. Esikoisesta käytiin yksityisellä varhaisultrassa, maksoi muistaakseni noin pari sataa. Nyt olis kyllä sille summalle muutakin käyttöä, niin mietin että malttaiskohan sitä odottaa sinne nt-ultraan asti (n)

Saa lisätä listaan pätkis_/toinen/10.6.
 
Täälläkin riittää huolia, murheita ja pelkoja. En pysty yhtään nauttimaan tästä raskaudesta. Odotin pitkään, että olisi oikea aika mennä varhaisultraan, mutta nyt en halua enkä uskalla mennä edes sinne. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, eikä siitä sitten toisaalta ekaan ultraan ole kuin muutama viikko, joten ehkä jätän sen yksityisen ultran välistä.

Töissä on kiireiset ja stressaavat ajat menossa, kun tulen kotiin illalla niin jaksan yleensä maata vain sängyssä. Väsymys on nyt jotain ihan järkyttävää, mutta nukun silti aika huonosti. Tuntuu, että parisuhde kärsii kun olen niin väsynyt ja suutun nyt tosi pienistä. En tiedä kiinnostaako miestä koko vauva, sille tämä on jo kolmas lapsi joten siinä mielessä ollaan eri tilanteissa. Onko täällä ketään muita uusperheellisiä odottajia?
 
Mahtaako kellään olla oireena lievää alaselkä kipua?

Täällä alkoi sellainen muutama päivä sitten (nyt 7+6) ja hermostuttaa että yhdistettynä tuohon niukkaan ruskeaan vuotoon, jota minulla on tullut parin päivän ajan pyyhkiessä kyseessä saattaisi olla alkava keskenmeno :(
Mulla alkoi keskenmeno sellaisella ilmavalla ololla kun käveli. Niinku siellä ei olis mikään kiinni, vaan olis ilmapallo. Sit tuli kivut, en pystyny suorassa seisoo muutamaan tuntiin. Sit vasta tuli verta mut heti kunnolla, ei tuhruja. Toivottavasti ei olis sitä:unsure:.

Tervetuloa uudet!

Mä olen 35v ja kolmatta odotan. Asutaan Englannissa ja vanhemmat lapset on koulussa. He on nyt 5 ja 6 vuotiaat.:rolleyes:
Poika tilas jo joulupukilta vauvan:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä