Kesäkuiset 2019

@Tiinu_ ikävä kuulla että oot noin surullinen ja pelokas. Mulla oli ihan sama pitkän aikaa, pelkäsin kauheesti että kaikki ei oo kunnossa ja oon ollut tosi itkuherkkä. Nyt oon jotenkin saanut päähäni sellasen ajatuksen, että kaikki on hyvin kunnes tulee jotakin selkeää merkkiä siitä, että ei olisi. Viikon päästä on onneksi varhaisultra niin saa vähän mielenrauhaa.

Arvarkaa mitä? Mä kun oon täällä valittanut sitä, että on niin lievästi oireita eikä oo pahoinvointia vaikka sitä esikoisen aikaan oli vaikka muille jakaa. Nyt mä tulin tänne valittaan kun mulla on niin törkeen paha olo ja on pahentunut muutaman päivän sisään. Väsymys on aivan hirveä, mikä oli edellisessäkin raskaudessa, eilenkin nukuin 3 h päikkärit. On sellainen olo että oksentaminen alkaa tässä parin päivän sisään kunnolla. :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Heippa,

Pakko johonki päästä purkamaan tuntemuksia tästä raskaudesta. Meillä siis plussattiin sunnuntaina ja nyt olisi viikkoja 5+0. Meille raskaus ei ollu toisaalta yllätys mut toisaalta oli. Kortsut oli toisinaan käytössä toisinaan ei. vauva aikeista ei oltu siltikään puhuttu. Esikoinen täyttää joulukuussa 4v eli toinen lapsi tuloillaan. Laskettu aika näillä näkymin on juhannuksen tietämillä, 25.6. Mutta siis, itselleni on ollut tosi vaikea ajatella tätä raskautta ns positiivisesti. Tai en tiedä miten pitäisi asiaa kuvaistaa, mutta mulla on ihan järkyttävä pelko, että menetän tämän lapsen. Pyrin olemaan jopa ajattelematta koko raskautta. Mieheni vaikuttaa olevan tosi innoissaan vauvasta ja tukenut minua, on nyt päivittäin puhunut raskaudesta. Esikoinen oli meille ns vahinkolapsi (tulin raskaaksi pillereistä huolimatta), jolloin mieheni alkoi puhua vauvasta ja raskaudesta ylipäätään vasta tyyliin viikoilla 35+. Toki oltiin tuolloin vasta molemmat hieman alta parikymppisiä. Joten sinällään on helpottavaa, että mieheni ottaa tämän raskauden näin hyvin. Oireita tässäkin raskaudessa kyllä riittää niin ku esikoisestakin, mutta siltikin jokainen repäisykipu ja särky alavatsalla lisää pelkoa, vaikka muistan, että näitä oli myös esikoisesta. Eilen oli pakko lähteä töistä ja hakea pariksi päiväksi saikkua, jotta saan edes hieman kasattua ajatuksiani. Itkun määrä on jotain ihan järkyttävää. Itken kun kirjoitan tätä viestiä, itkin aamulla kun join kahvia ja mietin neuvolaan soittamista. Eilen itkin itkemistä bussissa. Tästä itkusta ei tule loppua. Sunnuntaina (ennen kuin edes ns tiesin olevani raskaana) oltiin pikkuveljeni synttäreillä ni mun piti mennä vessaan itkemään ku siskoni sanoi mulle väärät sanat. Oon alkanu pelkää, et mulla menee jo kesken pelkästään tästä stressistä ja ahdistuksesta. Millä mä saan tämän loppumaan? Ja oppia iloitsemaan tästä raskaudesta? Toki oonhan mä vasta muutaman päivän tiennyt raskaudesta, mutta silti olisi mukava edes jotenkin iloita.

Onko täällä jotain facebook ryhmää jo pystyssä? joku siis salainen, koska ei haluta vielä puhua raskaudesta muille.
Toi tunnemylläkkä kuuluu alkuraskauteen :love: Hormonit heittelee.
Mä ainakin muistan että on kaikissa raskauksissa ihan hirvee hormonihirviö! Mieskin on sanonut, että kyllä huomaa et oot raskaana :LOL:
Jos yhtään helpottaa, niin noi sun fiilikset ja itkut tasottuu kyllä kun raskaus etenee..
Toki huoli vauvan voinnista ei lähde mihinkään. Mulla ainakin on ollut kummankin lapsen kohdalla, se kamala menettämisen pelko ihan koko raskauden, ja sen jälkeenkin.
Tsemppiä! Toivottavasti sulla on joku jolle puhua noista oloista. Muuallakin kuin täällä :)
Kannattaa laittaa pyyntöö faceryhmään! Meillä on tosi kiva porukka siellä!
 
maris39
Mua edelleen ihmetyttää noiden raskausviikkojen laskeminen. Erityisesti Raskaus sovellusten erilainen viikko ilmoitus. Raskaus+ sovellus ilmoittaa että menossa raskausviikko 5 ja preglife ilmoittaa viikko 6. Omien laskelmien olen 5+4. Mietin sen takia kun haluan varata varhaisultran ja en halua mennä liian aikaisin jos vauvan sydämen lyönnit ei näy vielä.
 
@ipanassu KIITOS ihanasta viestistä tuolla aiemmin Tulipa hyvä mieli.

Täällä edelleen sekaisissa tunnelmissa, odotellaan tilanteen ja ajatusten selkenemistä Täällä mies ei vielä tiedä asiasta, kohta täytyy kertoa, en vielä ole uskaltanut. Kaiken tuen häneltä varmasti saan, sitä en (onneksi) epäile Mutta tämänhetkisessä elämäntilanteessa on monenlaista meneillään.

KYSYMYS aiheesta LASKETUN AJAN arvionti:

Tein aivan superhaalean plussan 16.10. ( olin testannut jo ennen tuota negoja.. ) eli tuo oli aivan eka päivä kun mitään erottui testiin. Minkä pvn veikkaisitte tulevan lasketuksi ajaksi? Montako päivää kiinnittymisestä menee että testi voi näyttää plussaa?
( kierrot mulla mitä sattuu ja menkat viimeksi olleet elokuun alussa, siitä ei voi siis laskea mitään )
 
@maris39 kannattaa varata se ultra viikolle 7+, niin varmemmin näkyy syke :) ( niinkuin nowayhome kommentoikin )
Nuo 7+ viikot on 8. raskausviikko ( kahdeksas ) varmempi ottaa tuonne niin suuremmalla tod näköisyydellä näkyy syke, vaikka hedelmöittymisessä olis joku päivä heittoa laskelmiin :)
 
Hep! Ilmoittaudun joukkoon:love:
Laskettuaika 28.6. Kovin on samoja epävarmuuden ja pelon sekaisia tunteita kuin monilla teistä. Yritän parhaani mukaan taistella niitä vastaan ja nauttia tästä. (Myös tästä jäätävästä tissikivusta :eek:)
Varhaisultran varasin 7+5 päivälle sinne vielä 3 viikkoa. Ensin oli varattu viikkoa aiemmin, mutta ajattelin että parempi ottaa varman päälle että näkee kuinka asiat on eikä tarvitse sitten ottaa uudestaan varmistusta jos syke ei näkyisikään vielä 6+ viikolla.
 
@Annilia79 <3
Ja tosiaan ite käynyt varhaisultrassa ja silloin oli kuukautisista laskettuna 7+1, mutta ultra vastasi 6+2. TOSI Haalean haamun sain joskus 3+ viikolla.. se oli muistaakseni kp 27-28 kun testasin ekan kerran... yleensä kierto on luokkaa 22-32pvä joskus jopa yli 40 pvä.

Muoks. Ja tosiaan kuukautisista laskettu la ois ollu 31.5./1.6. Mutta siirtyi ultrassa sinne 6.6 :)
 
@Momon :love::love::love::love::love:!!!!! Sä oot täällä!!! Ihanaa:love:

Me oltii amarillossa syömässä. Kerroin taas kahdelle ystävälle, jotka ihmetteli miksi juon vettä:cautious:. Ihanan vapauttavaa kunnei tarvi salailla. Oikeesti... jos kaikki menee vituiks ni onpahan ainakin ystävät ja perhe kartalla tilanteesta(y).

@Annilia79 Plussa näkyy NORMAALISTI siinä 4-6 päivää kiinnittymisestä.(y)
 
Minäkin liityn mukaan sekavien fiiliksieni kanssa..
La 4.6 ja meille selvis varhaisultrassa että tuplat olis tulossa Plussailin tosi aikasin, ainakin viikkoa ennemmin mutta se selitty tosiaan tällä kaksosraskaudella ja hcgn hurjan nopeella nousulla (4+0 ollu jo 1647). Aika sekavat fiilikset tosiaan ollu tuosta lähtien. Aikasemmasta liitosta 3 ihanaa lasta; 8v, 11v ja 14v joten apukäsiä noistakin jo löytyy
Jotenkin oon vaan kokenu et oon jääny hirveen yksin tän raskauteni ja pelkojeni kanssa..Yksin oon remonttiakin tehnyt uudessa isommassa kodissa, väsymys on järkyttävää mutta pakko vaan painaa yksin että saa kaiken tehtyä ennen muuttoa.
Edellinen raskaus päätty kohdunulkoseen reilu vuosi sitten ja tosiaan lapsi olis enemmän kun toivottu. Nyt niitä on vaan tulossa tuplasti enkä tiiä, pelkäänkö suotta että jään taas totaaliyhäriks nk.aiemmin. Yhden kanssa vielä pärjäis yksin mutta kaks...Apua!
Tuo nuorinhan oli vielä mahassa tosiaan silloin kun ukko lähti. Silloin kyllä vedin homman hienosti läpi mutta että taas...En tiiä onko vaan hormonien aiheuttamaa pelkoa...Punninnu paljon keskeytyksen ja pitämisen välillä, paljon rakkautta näille olis antaa mutta en tiiä, pelko on vaan niin voimakas..
Oon ihan vitun ärsyttäväkin raskaana Oikein itseäkin vituttaa kun oon tälläne hormonihirviö
Olikos etelä-pohjanmaalta ketään?
 
@TaikaTiina onnea tuplista! :love: Varmasti kokemuksiesi jälkeen on pää vähän sekaisin, mutta loppujen lopuksi kaikki menee hyvin. Eikä se, että joskus on kohdeltu huonosti, tarkoita sitä että nytkin kohdellaan. Hormonit tekevät osansa aivan varmasti. Kovasti tsemppiä!

Mä just täällä pari päivää sitten sanoin, etten aio enää testata ennen varhaisuä:tä, mutta kas, tänään huomasin vaan tekeväni digitestin. Raskaana 3+ tuli edelleen näyttöön. En mä nyt tiedä auttoiko se stressiin edes yhtään o_O meni kauemmin kuin viimeksi, että näyttöön ilmestyi mitään, ja ehdin jo maalata kaikki kauhukuvat vessan lattialla itkien. Huhhuh. On tämä.:)
 
@nowayhome Olen myös miettinyt testailua(n) olisi vielä 15 r-testiä :LOL:
Ajattelin että testaan pari pv ennen ultras eli vajaa 3 vk päästä...mut en ennen sitä. Toivottavasti näin myös käy. En halua myös sitä mahdollista spekulointia ja stressiä.

@TaikaTiina Onnea tuplista:love: Oletko puhunut miehesi kanssa peloistasi?
Itsekin olen käynyt aikoinaan läpi yksin raskauden ja jälkeenpäin kun mietin niin hyvin se meni vaikka olihan se suurin haaste mitä on elämä antanut tähänkin mennessä.
Nuo raskaushormonit tekevät minustakin aivan kauhean. Nyt yritän tsempata ja puhua miehen kanssa että jos alkaa vaikuttaa hurjalta niin sanoisi jotenkin hienovaraisesti niin pyrkisin itsekin työstämään käytöstäni.
 
@Momon joo ehkä parempi olla testaamatta .itse olen koko päivän miettinyt, että miksi tulos tuli niin hitaasti tänään. Kun pari viikkoa sitten "raskaana" teksti tuli tosi nopeasti ja viikot sitten vähän jälkeenpäin .Tänään molemmat tulivat varmaan lähempänä kolmea minuuttia (en tiedä kun en aikaa katsonut). Itkettää vaan ja on ihan hysteerinen olo. Hiton hormonit ja epävarmuus.
 
Ei ole tämä alkuraskaus kyllä hätäisen hommaa! Jatkuvasti ailahtelee tunteet, välillä pelottaa että kaikki menee pieleen ja välillä taas on luottavainen olo että kyllä kaikki sujuu. Sitten taas eksyn lukemaan nettikeskusteluja ja alkaa pelottaa. Nyt vakaasti päätän että lopetan niilä keskusteluilla otseni kiduttamisen. Tähän asti kaikki on kuitenkin hyvin, on voimakkaita oireita ja ultrassa nähty että jotain siellä kohdussa majailee. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä ensi viikon kontrolliultraa. Jos nyt viimeinkin saisi raskausviikot selville ja ennen kaikkea näkisi jo vähän jotain enemmän.

Ostin pahoinvointirannekkeet testiin ja ainakin yhden päivän kokemuksella niistä oli apua!
 
@Momon 6+1 on tänään menkoista laskettuna.

Mulla on vielä sellainenkin huoli, kun todettiin kesällä kookas välilevynpullistuma, jonka takia olin melkein 2 kk sairauslomalla. Koko ajan pelottaa, että se sieltä alkaa taas vaivaamaan oikein toden teolla.
 
Täällä myös yksi tosi vaikea raskaana olija! Mies eilen totesi, että oon ollu ihan eri ihminen parin viikon ajan. Minkäs teet, kun kaikki tunteet tulee niin isosti! :love: Yritän kyllä parantaa tapani ja koittaa sanoa etukäteen, että nyt tuntuu tältä. Mut vaikeaa tämä on! Ja just nuo kaikki ailahtelut, että välillä epävarmuus meinaa tehdä hulluksi ja pelottaa niiiiiiin paljon! Sit hetkittäin taas jaksaa uskoa, että kaikki menee juuri niin, kuin on tarkoitettu menevän. Ja kaikkia tunteita ei osaa miehelle selittää. Siksi tuntui aika yksinäiseltä tämä alkuraskaus. :oops:
 
Jospas minäkin nyt uskaltaisin liittyä tähän joukkoon. Plussattu on jo melkein kuukausi sitten ja la 7.6. Kolmas tulossa. Isommat on jo koululaisia :)

Kävin tällä viikolla varhaisultrassa 7+5 ja siellä näkyi tyyppi oikeassa paikassa ja sydän sykki kovaa. Kuultiin myös sydänäänet ❤ viimeiset pari viikkoa on ollut aivan järkyttävän paha olo. Eilen kävin rykimässä pöntölläkin, mutta mitään ei tule ylös. Ruokavalio on tällä hetkellä aika heikko, koska mitään ei tee mieli. Pelkkä ajatuskin ruoasta kuvottaa ja olenkin elänyt aika pitkälti hedelmillä ja mehujäällä. Kauhea nälkä on siltikin koko ajan, mutta kun ei mene alas, niin ei mene. Ultran kätilö lohdutti, että tässä vaiheessa ei kannata stressata syömisistä, pitää vain syödä mitä pystyy. Tissit turposi yhtäkkiä yhtenä iltana ja kipeytyivät. Aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään tällaista, varsin oireettomia olivat eli helpolla pääsin silloin. En kuitenkaan valita oireista, onneksi niitä on :)
 
Mulla ei oo pahoinvointia ollut enää yhtään 7. Viikon jälkeen, mikä on aika outoa. Rinnat on kyllä älyttömän kipeet ja turvonneet, ja mahaa on välillä nipistellyt tässä parin päivän aikana, ei mitenkään paljon mut vähän. Mut aika vähäisiä oireita kyllä! Mielialanvaihtelutkin on loppuneet, kun alkuun olin niin itkuherkkä. Alle viikko
pitäis viel oottaa ekaan neuvolaan. :LOL: hui!
 
Mua edelleen ihmetyttää noiden raskausviikkojen laskeminen. Erityisesti Raskaus sovellusten erilainen viikko ilmoitus. Raskaus+ sovellus ilmoittaa että menossa raskausviikko 5 ja preglife ilmoittaa viikko 6. Omien laskelmien olen 5+4. Mietin sen takia kun haluan varata varhaisultran ja en halua mennä liian aikaisin jos vauvan sydämen lyönnit ei näy vielä.
Esim. 5+4 tarkoittaa että olet viikolla 6. Eli siis jos on 0+1 niin on menossa ensimmäinen viikko ja yksi päivä. :)
 
Mitä kaikkia ruokia olette alkaneet vältellä? Mä olen kyllä toistaiseksi syönyt ihan kaikkea vielä. Mutta ilmeisesti pitäisi katsoa tarkemmin esim. juustojen ja kalojen perään... Kahvia ja teetäkin olen juonut normaalisti.
Oon alkanut välttää kaikkia mitkä muistan olleen "kiellettyä" eli ainakin salmiakkia ja lakritsia, maksaa, tuorejuustoa, kalaa ja kofeiinia en kyllä oikeestaan muutenkaan käytä.
 

Yhteistyössä