Kesäkuiset 2019

Jospas minäkin nyt uskaltaisin liittyä tähän joukkoon. Plussattu on jo melkein kuukausi sitten ja la 7.6. Kolmas tulossa. Isommat on jo koululaisia :)

Kävin tällä viikolla varhaisultrassa 7+5 ja siellä näkyi tyyppi oikeassa paikassa ja sydän sykki kovaa. Kuultiin myös sydänäänet ❤ viimeiset pari viikkoa on ollut aivan järkyttävän paha olo. Eilen kävin rykimässä pöntölläkin, mutta mitään ei tule ylös. Ruokavalio on tällä hetkellä aika heikko, koska mitään ei tee mieli. Pelkkä ajatuskin ruoasta kuvottaa ja olenkin elänyt aika pitkälti hedelmillä ja mehujäällä. Kauhea nälkä on siltikin koko ajan, mutta kun ei mene alas, niin ei mene. Ultran kätilö lohdutti, että tässä vaiheessa ei kannata stressata syömisistä, pitää vain syödä mitä pystyy. Tissit turposi yhtäkkiä yhtenä iltana ja kipeytyivät. Aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään tällaista, varsin oireettomia olivat eli helpolla pääsin silloin. En kuitenkaan valita oireista, onneksi niitä on :)
Tervetuloa joukkoon! :)

Mulla aika samanlaisia juttuja kuin sulla :LOL: mulla on pahoinvointi pahimmillaan aamulla ja kestää päivään asti, iltapäivästä eteenpäin ihan ok olo, ellen sit muka syö liian tuhtia annosta jotakin ni sit se äklötys alkaa :sick::LOL:
Mulla kans hedelmät ja appelsiinimehu on jotenki sellasia mitkä vähän helpottaa oloa. Kaikki muu tuntuu jotenki vaikeilta laittaa suuhun :ROFLMAO:
 
Mul on tänää ollu aivan järkky pahoinvointi eikä oksu ollu kaukana:sick:. Samaan syssyyn myös kokovartalokooma, joka vei sohvalle 6 tunniksi:cautious:. Kamalaa. Sais jo häipyy tää olo:(. Tuntuu et vaan pahenee kokoajan. Nyt kahdeksas viikko, eli 7+3.

Tänään myös ekoja repäisykipuja havaittu tyyliin joka pienikin liike sattuu:ninja:.

@Momon Todellaki vaihtelee.
 
Ootteko ottaneet neuvolakäynnille lasta mukaan? Mulla onkin nyt tilanne että raskaudesta tietää meidän lisäksi kaksi ihmistä ja kumpikaan ei pysty tyttöä vahtimaan sinä päivänä.. joten mietin voinko ottaa neidin mukaan. (n)
 
Kovasti tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, se ei ole herkkua :sick:
Itselläni se ei ole vielä alkanut, mutta jos kaikki menee niinkuin aiemmin niin alkaa kyllä. Tein plussan niin aikaisin että ehdin hetken ihmetellä tätä asiaa ennen kuin ällötys alkaa..

Täällä ei muuten ihmeitä, en meinaa vieläkään käsittää koko asiaa. Laskettu aika taitaa olla jossakin 30.6 tienoolla, täytyy sitä vielä tarkentaa. Kaikki meidät lapset ovat syntyneet 38+, joten voipi olla että siellä tienoolla nytkin olisi :)
 
Mä myös ilmoittautuisin mukaan. Luultavasti nyt mennään rv6, mutta aivan varma en ole koska en tarkkaan muista milloin edelliset kuukautiset olivat. Oireina on oikeastaan vain ajoittaiset vatsajuilinnat ja tänään kipeytyi selkä. Esikoisesta pahoinvointi tais alkaa siinä rv6, sitä ennen ei oikein mitään. Tulisin mieluusti myös fb ryhmään mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Ootteko ottaneet neuvolakäynnille lasta mukaan? Mulla onkin nyt tilanne että raskaudesta tietää meidän lisäksi kaksi ihmistä ja kumpikaan ei pysty tyttöä vahtimaan sinä päivänä.. joten mietin voinko ottaa neidin mukaan. (n)
Onko he siis normaalistikin teidän ainoat lapsenvahdit? Jos muitakin löytyy niin en näe miksi sun pitäisi selittää mitä teet. Tarvitset lastenhoitoa pariksi tunniksi ja sillä siisti. Voithan sä käydä vaikka rauhassa jouluostoksilla. Valkoinen vale?
 
Mulla oli k
Ootteko ottaneet neuvolakäynnille lasta mukaan? Mulla onkin nyt tilanne että raskaudesta tietää meidän lisäksi kaksi ihmistä ja kumpikaan ei pysty tyttöä vahtimaan sinä päivänä.. joten mietin voinko ottaa neidin mukaan. (n)
Mulla oli kyllä toista lasta odottaessa aina esikoinen mukana, en mää sitä mihinkään muuallekaan olisi saanut. Ultrien ajaksi järjestettiin sitten hoitaja.
 
  • Tykkää
Reactions: Annnvei
Voi ei :cry::cry:. Millä viikoilla olet jo? Onko sulla kipuja? Halauksia sinne.
Olen vasta viikolla 4-5. Mulla on ollut epäsäännöllinen kierto, kävin yhden kerran ultrassa jo viikkojen selvittämiseksi ja silloin arvioi olevan vasta 3-4. Kontrolliultra olisi ensi viikon perjantaina...

Ihan pieniä alavatsakipuja on mutta ei mitään menkkakipuihin verrattavia. Näytti jo että vuoto laantuu mutta yltyi uudelleen. Ei tässä hyvät tunnelmat kyllä ole :( Kiitos halauksista <3
 
Onko he siis normaalistikin teidän ainoat lapsenvahdit? Jos muitakin löytyy niin en näe miksi sun pitäisi selittää mitä teet. Tarvitset lastenhoitoa pariksi tunniksi ja sillä siisti. Voithan sä käydä vaikka rauhassa jouluostoksilla. Valkoinen vale?
Siihen aikaan päivästä on, on siis aika jo 9 aamulla. Onneksi meidän tyttö jo niin iso, että varmasti viihtyy leikkien siellä. Oon vaan kuullut ettei hirveästi tykätä jos lapsia mukana, mutta eihän kaikilla edes ole minkään näköistä tukiverkostoa että aina saisi lapsen/lapset johonkin hoitoon!
 
Heräsin yöllä menkkakipuihin ja valvoin monta tuntia. Ei ole vieläkään hellittänyt. Mitään ei ole vielä tullut. Tissitkin oli jo eilen huomattavasti vähemmän kipeät ja turvoksissa kuin aiemmin. Jos tämä jää tähän niin tuskin uskallan enää yrittää. Tämä on henkisesti todella raskasta, kun takana on jo useampi alkuraskauden km.

Pahoittelen tätä negatiivisuutta. :( Sitä yrittää ajatella että jos raskaus ei jatku niin jotain oli vialla minkä vuoksi menee kesken, mutta ei se helpota.
 
Ootteko ottaneet neuvolakäynnille lasta mukaan? Mulla onkin nyt tilanne että raskaudesta tietää meidän lisäksi kaksi ihmistä ja kumpikaan ei pysty tyttöä vahtimaan sinä päivänä.. joten mietin voinko ottaa neidin mukaan. (n)
Itse kysyin aikaa varatessa saako ottaa vauvan mukaan. Sanottiin että tietenkin voi ottaa, ei kuulostanut siltä että ois mikään ongelma.
 
  • Tykkää
Reactions: Annnvei
@Annnvei Olen ottanut lapset mukaan neuvolaan, eikä ikinä ole valitettu. Niin on moni muukin ottanut, kun olen aulassa seurannut. Jääneet leikkipaikalle touhuilee ja näytetty mistä ovesta löytävät äidin, ovi jätetty raolleen :)

Mulla on huomenna ultra ja varmistuu toivottavasti viimein kuinka pitkällä mennään. Mun laskujen mukaan rv 9+0 huomenna, mut saas nähdä. Keskenmenon takia ei ole menkkoja välissä mistä laskea raskaudenkestoa... Jostain syystä jännittää ja pelottaa ihan hirveesti, että tulee jotain ikäviä uutisia!:( Ens yönä en varmaan nuku ollenkaan... Pitäkää peukkuja!
 
Paljon tsemppiä @Ellukoo . Toivotaan, että on harmitonta.

Mulla tuntuu kanssa, että oireet katosi kuin seinään. Olin ilta+yövuorossa, eikä koko aikana oikeastaan mitään. Myöskään nyt herätessä ei tunnu tuttua etomisen tunnetta. Tosi vahva tunne, että kaikki ei ole hyvin. Vielä viikko varhaisultraan. :(
 

Yhteistyössä