Kesäkuiset 2020 <3

KESÄKUISET 2020
pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
Elviina2020 / 29 / 1. lapsi / LA 31.5. - 1.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Durable / 38 / 5. lapsi / LA 3.6.
vilkevälke / 33 / 2. lapsi / LA 3.6. / PKS
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
revontuli92 / 27 / 1. lapsi / LA 4.6.
Nempsu1 / 28 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Hipp / 37 / 3.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
havupuu* / 31 / 2. lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Lastunen / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Näpsytti / 28 / 2. lapsi / LA 9.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30 / 1.lapsi / LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
Royalmf / ? / 3. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Effis / 36 / 2. lapsi / LA 19.6
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 19.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 20.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.
Robebbe / 31 / 1. lapsi / LA 21.6.
Olesia / ? / 4. lapsi / LA 21.6.
tiinuli259 / 29 / 1. lapsi / LA 22.6.
Nuune / 33 / 1. lapsi / LA 23.6.
Omppupomppu91 / 27 / 2. lapsi / LA 25.6.
Bebe kolmonen / 36 / 3. lapsi / LA 25.6.
Vartiruusu / 34v / 1. lapsi / LA 26.6.
Lumihiutale_ / 25 / 3. lapsi / LA 28.6.
Susku87 / 32 / 2. lapsi / LA 28.6.
Paniini / 27 / 2. lapsi / LA 30.6.

Salatussa Facebook-ryhmässä on aktiivista keskustelua päivittäin ja porukka pieni, joten uusia mahtuu vielä hyvin mukaan :love:
Laitathan minulle yksityisviestiä, mikäli haluat liittyä mukaan. (y)
 
Huh, kuulostaa tosi hurjalta tuo sun pahoinvointi @Naarassusi. Toivottavasti alkaisi helpottamaan ja hienoa kuulla ultran uutiset.
Mulla on ollut pahoinvointia vaihtelevasti, mutta tänään tämä pugliminen on käynyt jo urheilusta. Tänään kävin labrassa antamassa ensimmäiseltä neuvolakäynniltä määrätyt kokeet. Ihan järkyttävä olo oli sielläkin - ja siltä kyllä takuulla myös näytin :confused:
 
Täällä myös tullut pahoinvointi osittain takaisin. Tai esimerkiksi maanantaina aamulla oli tosi huono olo, eilen ihan normaali ja tänään jouduin aamulla ihan oksentamaan. :sick: Viime yö oli muutenkin ihan kamala, heräsin aamuyöllä etovaan oloon ja olin aivan hiestä märkä. Pyörin sitten tuskissani vain pari tuntia, ennen kuin kello soi.

@taatelinen Toi bussissa istuminen on ihan kamalaa. Tänään aamulla just jouduin bussissa pidättelee oksua ja harkitsin jääväni puolessa välissä matkaa pois kyydistä. Bussit on muutenkin aika hankalia, kun tuntuu että kaikki hajut ottaa nenään. Varsinkin tupakanhaju on ihan kammottava :eek:
 
Mullakin on ollut hyviä päiviä, mutta tänään iski niin huono olo oksennuksineen ja nukuttaa niin, että tekis mieli vaan maata, itkeä ja rukoilla että helpottaa 12. vkon tienoolla, siihen olis vielä pari viikkoa aikaa.
 
@tiinuli259 Minulle se pahin haju bussissa on tällä hetkellä ehdottomasti sellainen (usein vanhempien rouvien käyttämä) vaniljainen hajuvesi. Sellainen oikein makea haju :sick: Samoin muuten nykyään kookoksen haju on kuvottava, vaikka normaalisti pidän siitä todella paljon. Suosikki kosteusvoiteenikin on nyt tauolla kun en kestä sen hajua :ROFLMAO:
 
Onko teillä ollut alavatsakipuja? Itsellä jo kolmatta päivää aaltoilevat välillä suht kovatkin kivut(ei kumminkaan vuotoa). Kipuilee eniten häpylyyn yläpuolelle ja häntäluun kohdille. Vatsa on turvonnut ja välillä kipu hankaloittaa istumista töissä. Google lääkärin mukaan ihan normaalia kohdun kasvua raskausviikolle 8+4 mutta ihmismieli on hankala kun pistää kumminkin pelottamaan ettei kaikki ole hyvin.
 
Voi kamala, tsempit kaikille pahoinvoijille @Naarassusi @#Exec @taatelinen @Vauhtimamma ja olikohan muita. Toivottavasti pian kääntyy helpommaksi. Mulla oireet helpotti vähitellen viikon kuluessa niin, että etovaa oloa on enää iltaisin. Esikoisen kohdalla etominen loppui 9+ viikolla, joka mulla alkaa ovulaatiosta laskien perjantaina. Toivottavasti kaikki päästään pian jo siihen keskiraskauden auvoon!

Mulla myös etoo kookospähkinä haju, meillä vessassa tottakai jotain kookoskäsisaippuaa. Yök. Samoin kuuma pistää herkästi yököttämään. Mulla täällä maha pyöristyy jo siihen malliin, että mietin onko pian pakko kertoa esimiehelle, ettei kuule juoruina joltain muulta. Onko muita pallomahoja?

Niin ja @Nuune mulla on välillä ollut nyt 8+ viikolla sellasia selkeitä reippaita menkkajomot te luja alavatsalla. Muistan kyllä, että ekassa raskaudessa kivut oli kovemmat, eli oisko nyt kohtu jo sen verran lötkö ettei kuin kipuile:LOL: ite saan kivasti mielenrauhaa dopplerilla, pikku sydän siellä jumpsuttelee kovasti ❤
 
Mulla on taas uudelleen myös mahan kipuilua. Neljäs raskaus, eikä koskaan ennen ole ollut.

Ja tämä ummetus.. voi taivas. Oon pari kertaa viikon aikana käynyt pöntöllä ”synnyttämässä” ja ehtinyt miettiä, onko keskenmeno alkamassa kun suoli on kivuliaasti tyhjentynyt ja olen ihmetellyt, miten paljon voi olla ihmisen sisällä tavaraa.

Olo on fyysisesti ollut niin hirveä, ettei ole päässyt vielä nauttimaan raskaudesta. Sattumalta sain aivan upeat yhdistelmävaunut tuttavalta ilmaiseksi, haluaisin hipelöidä niitä :D
 
Joo vähän sama täällä. Jonkin verran pistää ummettamaan joka taas voi toki lisätä tuota kipua. Virtsarakon täyttyminen painaa myös mutta käyn jo nyt hyvin useasti vessassa. Miten ihmeessä pystyn pidättelemään 3-4h pissaa ennen pissanäytteenottoa (n)
 
Tiistaina oli eka neuvola. Seuraava vasta tammikuussa sitten. Ekaa ultraa pitäis varata kun sais aikaseks soittaa. :rolleyes:
Mulla on ihan ihme olot. Siis maha on ummella, koko ajan ja varsinkin illalla on huono olo enkä kovin myöhään voi syödä mitään. Kahvi on jääny, kaikki herkut ym mitä ennen tuli syötyä useammin kuin kerran viikossa. Toki hyvä asia mutta pitäis jotain saada kai alas. Väsymys on ihan tajutonta, ollaan lapsen kanssa flunssassa niin tää ei ainakaan helpota asiaa kun ei edes maista mitään. :D
 
Tsemppiä teille laatoittajille, toivottavastI helpottaa pian ❤

Monella ei ehkä oo juustot nyt mielessä mutta mulla on ihan kammottava hinku juustoihin, erityisesti homejuustoihin. Tiedättekö mitä juustoja saisi syödä, eli mitkä on tehty pastöroidusta maidosta? Siis ns. Herkkujuustot, ei mitkään perusedamit yms.
 
Tsemppiä teille laatoittajille, toivottavastI helpottaa pian ❤

Monella ei ehkä oo juustot nyt mielessä mutta mulla on ihan kammottava hinku juustoihin, erityisesti homejuustoihin. Tiedättekö mitä juustoja saisi syödä, eli mitkä on tehty pastöroidusta maidosta? Siis ns. Herkkujuustot, ei mitkään perusedamit yms.
Tää ei varmaan auta yhtään, mutta valion sulatejuustot on ok (y) ai mistä tiedän? Koska selvitin, koska itse himoitsen niitä. Siis sulatejuustoja. Njum!

Huomenna eka neuvola :) sit varmaan pian verikokeisiin ja ultraankin kai. Aika se vaan kuluu :) kohtahan se on kesäkuu :LOL:
 
Vatsa on kyllä turvonnut ja ihan syömisestä johtuen kasvanut niin isoksi että näytän joltain rv20 olevalta varmaan jo... Ja kun en liikkumaan ole kyennyt normaaliin tapaan niin tarttuuhan se. (n) no mutta, väliaikaistahan tämä on. Huomenna neuvola, th arveli että voisi jo sydänäänet kuulua, mutta ei ne miulla vielä kuulu kun kohtu niin kallellaan taaksepäin. Tosin luulimme sillon neuvola-aikaa varatessani että olisin huomenna jo 9+, mutta ultrassa selvisi että alkio pienempi, nyt olen siis 8+5. Mutta ei se olis siltikkään kuulunut, kokemusta kolmesta raskaudesta. :LOL:
olo ei ole enää ollut ihan niin väsynyt. Laiska kyllä, en saa mitään ylimääräistä tehtyä kun voimat loppuu. Ja nälkä on usein, paha olo iskee jos nälkä kerkeää tulla ja kun saa syötyä niin sittenkin tulee hetkellisesti paha olo.
 
Täällä yksi uusi kanssa moi! Pitkään lukenut teidän kirjoituksia taustalla, faceen liittyisin mielelläni kunhan aikaa vähän kuluu vielä. Pahoinvointi ollut aivan eri sfääreissä kun ensimmäisessä raskaudessa, lokakuu meni sumussa mutta rv10 jälkeen on helpottanut, toivoa on siis! Ekalla kerralla raskaus paljastui osalle töissä vasta kun tarjosin kakkua äitiyslomalle jäädessä, nyt en tiedä selviänkö jouluun asti (n)
 
Olen ollut tovin taka-alalla, mutta nyt taas täällä. Omat ensimmäiset oireet olivat rintojen turpoaminen, omituiset unet ja 3-4h välein pissalle heräily. Nyttemmin olo on ollut epämukava ja voimaton. Tunneskaala ei ole juurikaan heitellyt, vaikka oma elämäntilanne paljon mietittyttääkin ja omat haasteensa lapen saamisessa tällä hetkellä onkin. Kyseessä yllätysraskaus, jonka kohtaloa olen joutunut pohtimaan, vaikka en olisi tahtonut. Tuntuu kauhealta. Miten teillä sujuu työssä jaksaminen, jos olette kovin väsyneitä ja pahoinvoivia?

@Vauhtimamma :lle tsemppiä. Olette kuitenkin lapsen isän kanssa yhdessä (teillä myös aiempia lapsia yhdessä)? Onko hänen suhtautumisensa muuttunut? Minun äidistäni tuskin on apua ja antamaan tukea, mutta ei ole myöskään lapsen isästä, eli exästäni (harmittaa, koska kokisin sitä tarvitsevani ainakin toiselta heistä).

Onko Facebook -ryhmänne salainen (=ei näy julkisena missään, kavereiden feedissä tai profiilissani)?
 
@Ofelia88 Ei olla ikinä oltu lapsen isän kanssa yhdessä, lyhyesti tapailtiin syksyllä. Olen elänyt jo piiiiiitkään vakiintuneena sinkkuna, kouluikäisen kuopukseni kanssa olen ollut myös yksin raskauden alusta lähtien. Hänen isänsä ei halunnut olla kuvioissa. Tämän tulevan vauvan isän kanssa ei olla tällä hetkellä missään väleissä. Mistäpäin olet ja onko lapsi ensimmäisesi? Aikooko exäsi osallistua lapsen elämään?
 
Meillä oli ke 13.11. eka neuvola, olin nukkunut vain 3,5 ed yönä ja repesin kun rupes puhuu lantiopohjanlihasten treenaamisesta ja heitin vaan miehelle et täytynee lähtee sauvakävelylle :LOL::whistle: Kukaan ei tajunnu mun vitsiä.
Sain neuvolalääkäriajan 19.12., sitä ennen pitäis olla eka ultra :love: aika tulee postissa ja neuvolathn ajan 9.1., viikon päästä varaillaan labroja ja meillä saa otettua nipt-testinkin (y)
Ja saan tehdä sokerirasituksen pari kertaa, kiitos äitini, miks kellään ei oo siitäkään mitään hyvää sanottavaa :D
Olin jo et raskausoireet ois helpottanu, nyt niin etova olo ettei ikinä. :sick: Paljon kohtalotovereita siihen vaivaan.
Neuvolassa täti oli muuten sitä mieltä et LA ois jo 20.6.(26.6.) mut katotaan sit ultrassa et mitä siel sanotaan. Mut nyt jo oon jäämässä lomille/pois töistä maalis-huhtikuun taitteessa, kiitos vuosilomien :p ja sit min äitiysloma 30pv. Toki eihän sitä tiiä mitä tässä viel tapahtuu, mut en malta odottaa et 20vko ja hyvästi työelämä pariks vuodeks ♥
 
Liityn tännekkin mukaan, aikaisemmin olen vain tuolla lapsettomien puolella pääasiassa kirjoitellut... :p Pitkään tätäkin keskustelua seuraillut, mutta en vain ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan. Voisin kyllä liittyä face-ryhmäänkin :rolleyes: Laitan sinulle @pehmistä yksityisviestiä.

Täällä siis nyt menossa 8+5, ja toinen lapsi tulossa (LA 21.6). :love:Tämäkin lapsi, niinkuin esikoinenkin (2-vuotias) saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla.

Pahaa oloa, turvotusta ja väsymystä piisaa.. Työpäivät on aikalailla selvitymistä :confused: Mutta eiköhän tää helpota jossakin vaiheessa... Ainut positiivinen "oire" mistä tykkään, on rintojen kasvu! Ne meni viime raskaudesta ja imetyksestä niin kuiviin, että ihanaa kun sai taas vähän täytettä noihin nahkasäkkeihin :LOL:

Pukeutuminen töihin rupee vähän aiheuttamaan harmaita hiuksia... En siis vielä ole kertonut, enkä todellakaan haluaisikaan kertoa tästä raskaudesta vielä töissä (määräaikainen työsopimus). Mutta tää kauhea turvotus ja paha olo alkaa olemaan vaikea piilotella. Ja varsinkin kun ei kauheasti ole sellaisia löysiä pitkiä paitoja... :eek:

Ensi viikolla eka neuvola ja viime viikolla käytiin varhaisultrassa lapsettomuuspolilla. Siellä se pieni sydän löi :love:
 
Kävin tänään ekassa neuvolassa ja siellä se pikku pötkylä sheikkas minkä kerkes :love: meillä päin on siis tapana, että ekalla kerralla kurkataan karkeasti löytyykö mahasta elämää, ehkä aavistuksen karua mutta kyllä ihan tosi mukavaa odottajan näkökulmasta. Ultraajana siis terkka, joka ei sen kummemmin mittaile tai tulkitse, kattoo vaan onko syke vai ei. Ja meidän pampula siellä jo heilutteli kovasti käsiänsä eli elossa on ja voi hyvin, vaikka äidin oireet hiipuu :)

Varasin myös veriseulat ja np-ultran. Ultra on jo 2,5 viikon päästä 3.12.. Mietin, onko liian aikaisin kun ovulaatiosta laskien silloin on vasta 11+4, mutta kun nyt mennään tässä vaiheessa kuukautisten mukaan, niin silloin on 12+1. Eli... No. Sen Ultranhan voi tehdä 11+0-13+6, eli kai toi on ihan ok. (n)

Oon vaan yhtä hymyä tänään ku on niin iloinen mieli! Vauva voi hyvin, äiti voi paksusti ja kaik maailmassa hienosti :love: Toivottavasti kaikilla muillakin on hyvä päivä, tai ainakin vähän vähemmän pahoinvoiva ❤ kiitos, hei :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Kävin tänään ekassa neuvolassa ja siellä se pikku pötkylä sheikkas minkä kerkes :love: meillä päin on siis tapana, että ekalla kerralla kurkataan karkeasti löytyykö mahasta elämää, ehkä aavistuksen karua mutta kyllä ihan tosi mukavaa odottajan näkökulmasta. Ultraajana siis terkka, joka ei sen kummemmin mittaile tai tulkitse, kattoo vaan onko syke vai ei. Ja meidän pampula siellä jo heilutteli kovasti käsiänsä eli elossa on ja voi hyvin, vaikka äidin oireet hiipuu :)

Varasin myös veriseulat ja np-ultran. Ultra on jo 2,5 viikon päästä 3.12.. Mietin, onko liian aikaisin kun ovulaatiosta laskien silloin on vasta 11+4, mutta kun nyt mennään tässä vaiheessa kuukautisten mukaan, niin silloin on 12+1. Eli... No. Sen Ultranhan voi tehdä 11+0-13+6, eli kai toi on ihan ok. (n)

Oon vaan yhtä hymyä tänään ku on niin iloinen mieli! Vauva voi hyvin, äiti voi paksusti ja kaik maailmassa hienosti :love: Toivottavasti kaikilla muillakin on hyvä päivä, tai ainakin vähän vähemmän pahoinvoiva ❤ kiitos, hei :ROFLMAO:
Ihana päivitys, tuli ihan itellekin hyvä mieli.:love: Huikeaa että masussa on kaikki hyvin. ❤
 

Yhteistyössä