Kesäkuiset 2020 <3

Kiitos ihanat vastauksistanne. Mä en usko tänään päivystystä tarvitsevani ellei kivut pahene mut huomenna yritän soitella josko suostuisivat tutkimaan. Omien laskujen mukaan nyt menossa 6+3.

@Effis huikeita uutisia. Varmasti vähän sulateltavaa. Koska ultrataan seuraavan kerran että saatte lisää tietoa?
 
Kiitos ihanat vastauksistanne. Mä en usko tänään päivystystä tarvitsevani ellei kivut pahene mut huomenna yritän soitella josko suostuisivat tutkimaan. Omien laskujen mukaan nyt menossa 6+3.

@Effis huikeita uutisia. Varmasti vähän sulateltavaa. Koska ultrataan seuraavan kerran että saatte lisää tietoa?
Perjantaina :ROFLMAO: en mä näillä uutisilla voi sitä aikaa perua. Mua alko heti ressaan ku googlasin et kun näkyi vaan yks ruskuaispussi, niin se voi tarkoittaa riskiraskauksien riski raskautta jnejne.. Pää vähän laukkaa jo turhan pitkällä. :rolleyes: mut kyllä, yksi pieni syke ainakin näkyi, mistä olen suunniltani onnesta ❤ myös toisesta olisin, kunhan tämä asia nyt varmistetaan. Perjantain aika pidetään myös siksi, ettei mies oikeen tuntunut tajuavan mitä sille selitin, kun ei ollut ultrassa mukana :ROFLMAO:
 
Moikka,

Liityn mukaan ryhmään rohkeasti, eli Bebe kolmonen / 36v / kolmas lapsi / la 25.6.

Iltatähteä odotellaan, isoveljet jo koulussa ❤

Raskaus alkoi toisesta kierrosta, joten ollaan todella onnekkaita jos kaikki menee hyvin. Yksi keskenmeno ennen esikoista takana, joten se tietysti jännittää jonkin verran meneekö kaikki nyt hyvin kun ikääkin on jo.

Varhaisultra varattu 5.11., jännää! Raskausoireet on aika voimakkaat, kova väsymys, kiukuttaa ja välillä itkettää, illalla välillä pahoinvointia ja rinnat kipeät. Vatsa oli varsinkin juuri ennen plussaa tosi kipeä.

Ja vatsa on ihan kunnon pallo, jouduin ostamaan jo äitiyshousut kun ei mahtunut farkut kiinni turvotuksen vuoksi Onko muilla samaa?
 
@Effis olipa jänniä ultrakuulumisia! Onnea ja kerrothan sitten perjantaina, jos selviää uutta tilanteesta :)

@Bebe kolmonen minulla on myös alavatsalla melkoista turvotusta. Sitä on ollut melkein oviksesta asti, mutta tällä viikolla vatsa tuntuu pyöristyneen vielä enemmän ja joudun käyttämään löysiä ja peittäviä vaatteita :ninja: Tänään jaksoin pitkästä aikaa käydä töiden jälkeen salilla ja totesin, että pitää varmaan lähteä viikonloppuna sovittamaan ainakin uusia treenihousuja :D
 
6+0 ja tein viimeisen digin. Vähän jännitti, mut näytti se +3 sentään. Mietin jo, et entä jos ei näytäkään. Niin oireetonta, et on fiilis samanlainen kuin edellisessä tm-raskaudessa, sitä kovasti pelkään.

Iltaturvotuksia on, aamusta normaali. Viimeeksi ei mahtunut 7+ enää normaalit housut jalkaan. Nyt menee kevyesti.
 
@Lennis mä jouduin kans esikoista osaan jo 6+ jotku spandex päntsyt, kun muut ahdisti. Niillä sit kekkuloin ympäriinsä :ROFLMAO: nyt ei juuri turvota. Mut kiva kun tuli se 3+! Toivottavasti vähän rauhoitti mieltä :unsure:

Mä oon koittanut miettiä onko mulla nyt ollu merkkejä monikkoraskajdeata, kun sanotaan et siinä alkuraskauden oireita on enemmän usein. Mulla tulee yhä huono olo herkästä ja näköjään herään nyt yölläkin syömään, kun 3-4h menee maksimissaan ilman ruokaa. Aivan tajuton se nälkä, kun se iskee. @Vauhtimamma sinä taisit sanoa samaa aiemmin? Nyt on eilisestä asti mahaa jomotellut. Vähän ahdistaa, kun oli sitä vuotoqkin, mutta toisaalta mietin et vuoto oli todennäköisesti kohdunsuulta.

Mutta ei. En mä nyt muuten ois mitenkään keksinyt, että tuolla mahassa vois olla useampikin.. Vaikka eihän toki sekään nyt oo ollenkaan varmaa tässä vaiheessa. Yön yli nukuttua yhä toivon riskien vuoksi yksöisraskautta, mutta mikäli tuolla onkin pesue, niin sitten jokaiselle riittää kyllä paikka ja rakkautta ❤ huh, mua jännittää tällä hetkellä we perjantain ultra enemmän ku kertaakaan aiemmin :rolleyes: voikohan ne ees luotettavasti nähdä kaks alkiota 6+0? Hmh.. Typerää, sit meen vaan kolmannen kerran, mut sit meen jo sellaiseen halvempaan kätiläpaikkaan :ROFLMAO:
 
@Effis Joo, mulla on ollut ihan huutava nälkä koko ajan ja syön moninkertaisesti aiempaan verrattuna (mulla on kyllä myös nopea aineenvaihdunta, että käyn wc:ssäkin moninkertaisesti). Tissit on muuttuneet painaviksi, muutoin menee piukimmat farkutkin ihan hyvin jalkaan.

Mutta tuo nälkä on ihmetyttänyt, kun ei ole sellaista ikinä ollut. Samoin nämä vihlovat kivut. Oon onnistunut toki googlettamaan kaksosten odottajien oireisiin sopiviksi :D tai sitten täällä on vain yksi tosi nälkäinen tyyppi kehittymässä.

Mullahan olisi kaikintavoin lisääntynyt riski kaksosiin ja tämä raskaus alkoikin niin eriskummallisen voimakkaasti, että mielenkiinnolla odotan maanantain ultraa jolloin on rv7+. Herranjestas, enhän mä tajua tätä itsekään vielä todeksi o_O

Tai sitten sitä on vaan tullut niin vanhaksi, että kroppa krakailee :ROFLMAO: Vaikka sitä ei oikeasti vanhaksi itseään koekaan, vaan sellaiseksi kypsyneeksi :D - 35v
 
@Effis Ihanaa että syke nähtiin!:love: Ja nyt kyllä jännitän sun puolesta että onko siellä toinenkin! Onneksi on se ultra jo pe.

@Lennis Hyvä että Digi näytti oikein.:) Tuo oireettomuus on varmasti stressaavaa. Oliko sulle tulossa se uä? Ei enää jaksa muistaa kenelle tapahtuu mitäkin ku porukkaa on jo niin paljon..
 
@Effis Ihanaa että syke nähtiin!:love: Ja nyt kyllä jännitän sun puolesta että onko siellä toinenkin! Onneksi on se ultra jo pe.

@Lennis Hyvä että Digi näytti oikein.:) Tuo oireettomuus on varmasti stressaavaa. Oliko sulle tulossa se uä? Ei enää jaksa muistaa kenelle tapahtuu mitäkin ku porukkaa on jo niin paljon..
Joo täällä menee jo sekasin keskusteluissa, eikä varmaan auta yhtään että koko porukka on sekasin hormoneista ja osa vielä oloistansakin :ROFLMAO::sick:

Mutta ihana kun on porukkaa, kelle jutella :love: tulisin varmaan hulluksi muuten, sillä en oo vielä kellekään kertonut yhtään mitään uutisia :rolleyes: eikä varmaan monikaan näillä viikoilla uskalla. Niin spämmäilen sitten tänne :D

Miten @hanba sulla, olitko menossa ultraan? Ja hei, pitäiskö kerätä vu-lista tänne, niin tiedetään kenen ultraan milloinkin jännitetään :)
 
@Effis Joo on kyllä kiva kun porukkaa on paljon ja vertaistukea kaikkeen riittää.:) Itse oon kyllä kertonu jo lähimmille ystäville, koska he tuki minua silloin keskenmenon kanssa myös. Perheille kerrotaan ehkä vasta jouluna, jos jokin ei pakota kertomaan aiemmin.

En ole menossa mihinkään viralliseen varhaisultraan, kun töissä on mahdollista päästä silloin tällöin ultran alle.:)
 
@Effis Ihanaa että syke nähtiin!:love: Ja nyt kyllä jännitän sun puolesta että onko siellä toinenkin! Onneksi on se ultra jo pe.

@Lennis Hyvä että Digi näytti oikein.:) Tuo oireettomuus on varmasti stressaavaa. Oliko sulle tulossa se uä? Ei enää jaksa muistaa kenelle tapahtuu mitäkin ku porukkaa on jo niin paljon..
Ollaan menossa ultraan vajaan viikon päästä. Sinne on vielä niin pitkä aika! Vähän jo pettynyt olo, vaikka en edes tiedä lopputulosta. :oops:
 
Ollaan menossa ultraan vajaan viikon päästä. Sinne on vielä niin pitkä aika! Vähän jo pettynyt olo, vaikka en edes tiedä lopputulosta. :oops:
Voi ei, ku tekis mieli niin sanoa vaan että älä murehdi, mutta tiedän että on mahdotonta olla murehtimatta. Tsemppiä odotteluun! Sitten ainakin tiedät mikä tilanne on. Epätietoisuus on minusta se raskain asia tässä kaikessa.
 
Hei te ketkä olette jo käyneet ultrassa mutta sydämen ääntä ei ole vielä kuulunut mutta vilkultaa, tai sykehdintää kyllä niin kysymys että miltä se kuva näytti? Alkio herneenä erillään ja toinen herne erillään joka sykki? Näin oli siis minulla mutta nyt blondina pohdin että kuinka se sydän voisi olla siinä erillään hivenen yläpuolella? Ensi to seuraava ultra, siellä toivottavasti kuuluisi jo äänikin
 
Voi ei, ku tekis mieli niin sanoa vaan että älä murehdi, mutta tiedän että on mahdotonta olla murehtimatta. Tsemppiä odotteluun! Sitten ainakin tiedät mikä tilanne on. Epätietoisuus on minusta se raskain asia tässä kaikessa.
Sepä juuri! Täytyy nyt viikoksi kehittää ajatukset muualle, mutta ei tää näin alkuun ainakaan mitään onnellista odotusta vielä ole.
 
Hei te ketkä olette jo käyneet ultrassa mutta sydämen ääntä ei ole vielä kuulunut mutta vilkultaa, tai sykehdintää kyllä niin kysymys että miltä se kuva näytti? Alkio herneenä erillään ja toinen herne erillään joka sykki? Näin oli siis minulla mutta nyt blondina pohdin että kuinka se sydän voisi olla siinä erillään hivenen yläpuolella? Ensi to seuraava ultra, siellä toivottavasti kuuluisi jo äänikin
Jos käy tosi varhain, näkee yleensä ruskuaispussin (iso tarkkarajainen ympyrä) ja pienen nököalkion, jolla sykkivä sydän :) tässä hyvä video

https://m.youtube.com/watch?v=1X6kZdVBLkE&t=48s
 
@vilkevälke kyllä, ja paljon. Ma oksensin ja tissit oli niin kipeet etten meinannut pärjätä niiden kans. Ti ja ke hy ää olla ja rinnatkin parempana. Tänään taas oksettaa, väsyttää ja tissit on tosi kipeät. Ja siis niin outoa.. Eilen verta tuli aika paljon, tänn ei mitään. Hohhoi. Outo on tämä raskaus kyllä :rolleyes: mutta tuon oireiden aaltoilun muistan esikkoajoistakin, joten huoli pois (y)

Mua JÄNNITTÄÄ huominen ultra. Onneksi on jo aamulla kasilta... Mies laskee myös tunteja, kun ei oo vielä tosiaan päässyt näkeen mitään :)
 
Vaihteleeko teillä pahoinvointi tai muut raskausoireet päivästä toiseen? Mulla oli monta päivää tosi huono olo ja nyt tänään on yhtäkkiä paljon parempi. Nyt tietysti pelottaa keskenmeno ihan älyttömästi :(
Täällä vaihtelee oireet päivästä toiseen. Viime viikolla en pahoinvoinnin takia pystyny kuuteen tuntiin muuta kuin makaamaan ja uhriutumaan sängyn pohjalla. Sen kokemuksen jälkeen hain apteekista seaband rannekkeet ja vaikka etookin niin jäätävin kuvotuksen kärki taittui. Näitä tosin joutuu vähän jemmailemaan hihojen alla ku en tahdo duunissa et tietävät vielä.
 
Mites @Daana siellä tilanne?

Tuut sit @Effis heti kertomaan mitä näkyi :ROFLMAO:
Tuun 9.00 jo kytikselle :LOL:

Miksi en varannutkaan sitä ultraa alkuviikkoon! :cautious: Mut oli kyllä siellä ajanvarauksessakin sitä mieltä, että mielummin 7+ viikolla. Nythän meen 6+6 kun ei sattunut ajat kohdalleen.
 
Huh, kiitos @Effis ja @hipp. Jospa tää olis vaan vaihtelua. Mullakin on jossain täällä huushollissa seabandit, jotka kerkesin viime kerralla ostaa. Oon vaan jemmannut ne niin hyvin, etten löydä niitä o_O Käytin esikoisen raskaudessa niitä, vaikea sanoa oliko niistä apua mut ilmankaan ei uskaltanut olla :D Ehkä mun pitää vaan ostaa uudet niin löytyy sit samalla sekunnilla ne edellisetkin.

Vitsit mä odottelen jo kaikkien ultrakuulumisia! Effis tuu heti aamulla kertomaan kuulumiset ;)
 
@Effis
Kiitos tosta videosta se oli ihana!
Videossa kaikki näytti loogiselta mutta mun saama ultrakuva ja yleensäkin ultrassa sikiön katselu oli jotenkin outoa, siellä oli ihan selkeä pallero eli siis sikiö mutta sen YLÄPUOLELLA ihan selkeästi erillään toinen utureunaisempi pallero joka hetken odotettuaan lähti liikehtimään ja juu, kai sitä lääkäriä pitää uskoa kun sanoi sen olevan "ehkä" sydän koska tuumi ääneen ettei siellä mikään muukaan voi liikkua noin.. jäi vaan ihmetyttämään kun loogista olisi juuri noin niinkuin videolla että ne ovat sisäkkäin...
Noh, jännitys vaan lisääntyy ensi viikon torstain ultraan että mikä mutaatio sieltä on tulossa...
 
@Effis
Kiitos tosta videosta se oli ihana!
Videossa kaikki näytti loogiselta mutta mun saama ultrakuva ja yleensäkin ultrassa sikiön katselu oli jotenkin outoa, siellä oli ihan selkeä pallero eli siis sikiö mutta sen YLÄPUOLELLA ihan selkeästi erillään toinen utureunaisempi pallero joka hetken odotettuaan lähti liikehtimään ja juu, kai sitä lääkäriä pitää uskoa kun sanoi sen olevan "ehkä" sydän koska tuumi ääneen ettei siellä mikään muukaan voi liikkua noin.. jäi vaan ihmetyttämään kun loogista olisi juuri noin niinkuin videolla että ne ovat sisäkkäin...
Noh, jännitys vaan lisääntyy ensi viikon torstain ultraan että mikä mutaatio sieltä on tulossa...
Jos siellä olikin kaksi kun olivat erillään?! :ninja:
 
Ompa jännää Effis! Tuu kertomaan huomenna uutiset! :love:

Musta tuntuu etten voi olla raskaana koska mulla on ihan normaalit olot, ei rintakipua, pahoinvointia, mahakramppeja, menkkakipua. En ees välillä muista että olisin raskaana :D Tosin eipä mulla viime raskaudessakaan ollut mitään.. Täälä olis ultra parin viikon päästä, jaksais odottaa sinne asti :)
 
Onko muita joita pelottaa ihan hulluna, että raskaus menee kesken? Mulla on koko ajan hirveä pelko, että kuinka masennun jos tämä menee kesken. Meillä siis vasta 1v yrityksen jälkeen tärppäsi inseminaatiokierrossa, ja esikoisesta kyse. Muita oireita ei juuri ole, kuin menkkamaiset kivut. Välillä kovenee melko koviksi, välillä ei mitään, ja välillä pientä juilimista. Googlettelen kokl ajan keskusteluja kohdun ulkoisista ja tuulimunista.
 

Yhteistyössä