Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Huomenia kaikille!!

Nyt vaan (.), kun tuli käytyä rakenneultrassa tiistaina :)
Tyttöolo mulla on ollut ja pieni prinsessa sieltä näyttäisi olevan tulossa :heart: Neitokainen vastasi edelleen nt-ultran viikkoja, eli kaksi päivää suurempaa, mutta luonnollisesti laskettua aikaa ei muutettu. Kätilö sanoi, että pitkä tyttö on tulossa, kun reisiluu meni muutaman päivää viikkoja edellä. Eipä tuo ihme, kun isänsä on melkein 190cm :) Kaikki oli ultrassa hyvin :heart: Kova vipeltäjä tuo neiti ultrauksen ajan oli, mutta on kyllä muutenkin :D Istukka on etuseinässä ja melko alhaalla, joten välttelen edelleen töissä nostoja, kun niitä vuotoja kuitenkin on jo ollut, niin en mitään riskejä niiden suhteen enää ota!! Onneksi suurin osa on töissä tämän ymmärtänyt. Saatiin monta kuvaa mukaan, kun sanoin kätilölle, ettei antanut nt-ultrasta kuin yhden kuvan :D Olen siis ollut tuolla töissä, joten tuttuja nuo ultraajat, niin kehtasi pyytää xD Ultra tehtiin viikolla 20+6 ja neidon painoarvio oli 401g :heart:

Mulle voi siis etusivulle päivittää ikä 27v, synnäri SAS ja tyttölupaus

Nyt meen palelemaan, hui kun on kylmä!!!! Onneks kesä on jo ihan oven takana!! :)

Bamse* ja Viuhti 21+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Laurelle ja Mupelo
Huomenta! :wave:

Vielä muutama hassu päivä kolmanteen neuvolaan tekee kelapaperit ja kuuntelee sydänäänet! :heart: Niitä on aina ihana kuunnella eikä malttais ees oottaa. :D
Onneks pikkunen on kova potkimaan ni pysyy mieli luottavaisena että kyl siel varmaa kaikki hyvin on. :D
Poitsun serkku meillä hoidossa tän vklopun et touhuu kyllä riittää. Saapaha taas vähä esimakua tulevasta. :heart:

Bamse Onnea tyttölupauksesta! :flower:

Missy 22+1 :heart:
 
Rintintin
Hemutus: Soitin kanssa Lääkäritalolle, sielä kun olen käynyt ennenkin että Terveystalo oli se kakkosvaihtoehto. Ja kappas vain, sama gyne ultraa kummassakin. Lääkäritalolla oli se Huttunenkin si kyllä, mutta ilmeisesti hänelle hankalampi saada aikoja. Kyllä jos noin paljon pitäisi maksaa niin ehdottomasti sitten se DVD:kin mukaan kiitos! Pitänee soitella lähikuntiin/kaupunkeihin yksityisille että missä pääsis halvemmalla. :D Ja kyllä, keskussairaalan äitiyspolilla kävin, Porissa myös asutaan.

charleene Ninalla on oma kuvansa, tumma pitkä tukka. Justiin kanssa laitoin kaveripyyntöä. :) Eikä tainnut olla toista saman nimistä...

Tyttö-/poikalupauksista: niin on lähipiirissä sen verran mennyt pieleen kätilöiden satavarmat veikkaukset ihan molempiin suuntiin että siksi on vähän vaikea luottaa tässä vaiheessa. :) Vaikka oma olo sanoisikin samaa. Ja meidän pieni laittoi kuulemma kätensä sitten jalkojen väliin juuri kun kätilö oli sukupuolta selvittämässä, että siitä tuo varovainen poikalupaus. Kesäkuussa sen sitten näkee, sukupuolella kun ei ole väliä, kunhan on terve ja hyvinvoiva. :heart: (Vaikka toisaalta tuli se ensimmäinen sininen body sitten hankittua...) :D

Rintintin & masukki 21+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Pakkas huomenta vain kaikille :wave: -25 näyttää taas mittari, snnehän jäätyy!!! Hrrr..

Onnittelut ultrassa käyneille <3

Hmm.. Mikäs tämä facebookki juttu??? Tervetullut?? Teillä jokin ryhmä siellä..kö..???? :)

Tänään 22vkoa täynnä että poksista vain :D <3 Ke.na neuvola, saa kelan paperit, tahtoo jo äkkiä päästä hypisteleen äitiyspakkauksen vaatteita <3 Pienet vaatteet on niin ihania <3 Ja pääsee kuunteleen sydänäänet, vaikka asukki on mahassa niin kova liikkuun että huhuhhu.. tietää silti että kaikki on hyvin <3 Vauhdikas tyttö varmaan tulossa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille, nauttikaa rentoutukaa ja LEVÄHTÄKÄÄ ;))

Hantuliini ja massukki 22vkoa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Ultra oli eilen kaikki näytti olevan kunnossa :heart:Vilkas oli jälleen kaveri ja esitteli kyllä hienosti paikkoja, mutta en saanut mitään selvää sukuopuolesta ja olimme päättäneet olla kysymättä.

Puoliväli tuli kanssa täyteen tällä viikolla!

Onko muuten muilla nyt tai aikaisemmin ollut Streptokokki B hepatiittiä (?). Mulla on sellainen nyt löydetty ja melko epäselviä kuvailuja sain, mikä se on ja mitä aiheuttaa. Jos joku tietää tarkemmin, niin olisin kiitollinen tiedosta!

Ceciilia ja Benkku 20 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja Laurelle
Cecilia b ryhmän streptokokki ja hepatiitti b on vähäsen eri asioita.
B ryhmän strepto on aika yleinen bakteeri, tosin altistaa tulehdukselle ja sitäkautta ennenaikaisuudelle ym... Mutta b hepatiitti on veriteitse tarttuva tauti. kumpaahan sää tarkoitat?
 
Jospas sitä tännekin aktivoituisi jotain kirjoittamaan... :)

Täällä on kelan lappuset saatu, täytelty ja lähetetty eteenpäin. Vielä pitää se raskaustodistus saada vietyä toimistoon...

Joku kyseli kaukalo-rattaat-yhdistelmästä. Meillä on tulokkaalle britaxin b-smartit odottamassa, noihin voi yhdistää kopan, istuinosan tai kaukalon. Ovat varmasti aikas kätevät käytössä :)

Mä en ole juurikaan lyhythihaisia bodyja varannut, tosin onhan noita muutama aikoinaan lahjaksi saatu. Uskon, että pitkähihaisia tulee enimmäkseen käytettyä, mutta tarpeen mukaan ostetaan sitten lisää lyhythihaisia.

Raskaudenkeskeytyskeskusteluun en ota kantaa kun ei mitään tietoa tai kokemusta asiasta ole, mutta mitään täällä kirjoiteltua ei varmasti kenenkään kannata liian vakavasti tai ainakaan henkilökohtaisesti ottaa. En tarkoita, etteikö asiat olisi tosia, vaan että mielipiteitä ja ennen kaikkea suhtautumistapoja on erilaisia.

Mulle voi muuten lisätä tuonne etusivulle poikalupauksen :heart:

Eebowi 23+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Moo, ja hyvää helmikuuta.

Ultrasta ja sukupuolesta sen verran, et työkaverilla oli ns. varma tyttö, kunnes synnytyssalissa sanottiin, että onneks olkoon, poika tuli. Et sillai. :)
Meillä kyllä piti aika epävarmasti sanottu "näyttäis enemmän tytöltä" ihan paikkansa, mutta en nyt ihan 100% noihin luottaisi ellei tosiaan ole kulkuset olleet aivan hyperselvästi näkösällä. ;)

Joku kyseli Oran Jovi Aireista, en ole testannut mutta jos ostaisin nyt vaunut niin ostaisin ne. Esikoisen aikaan jo niitä kuolasin...

Nyt meinasin esikoista varten hommata tällaisen (tästäkin oli puhe jossain kohdassa): Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Seisomalauta (Ora)
eli Oran seisomalaudan. Ainakin lupailevat, että kävisi useimpiin kärry/ratas/vaunu whatever systeemeihin kiinni. Neitokainen on jo innostunut ajatuksesta, käytännön näkee sit kesällä. Tai tuo on hiukan hitaasti lämpiävä ollut, eli tarvii varmaan hommata ajoissa ja alkaa treenata jo keväämmällä.

Ja hei oikeesti anteeks kun en kenenkään nimeä muista, olen lueskellut näitä ja muutama asia jäi mieleen mutta kaik yksityiskohdat katoaa samantien. Tää sama vaivaa töissä, ja on pikkasen ärsyttävää kun PITÄIS muistaa 2 miljoonaa asaa ja sadan opiskelijan asiat ja pää vaan lyö tyhjää... samaa vikaa oli esikoisen odotusaikana, pää ihan emmentaalia. No, enää 3kk ni saa vapaasti olla aivan pihalla äippälomalla, kunhan muistaa käydä kesäkuussa synnyttämässä. :p

Tääl oli muuten jonkun (ja nyt piti oikein tarkistaa, Bamse*han se oli) masussa Viuhti, tuntuu hassulta nähdä se kirjoituksissa kun esikon työnimenä oli sama. :) Hyvä valinta! ;) Ja tyttö vaikuttaisi teidänkin Viuhtinne olevan.

ventti ja ? kohta 22+0.
 
Nonnih!

Hormoonit. Ne tuli ny.

Mää parun täällä The Voice of Finlandille ja jollekki Haaviston mainoskampanjalle.. o_O :LOL:herranjumala! Peli menetetty..

Emby^ ja nökö 20+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kylmä! Kyllä tää 25 astetta pakkasta on liikaa, kun mulle se 10 astetta on jo tosi kylmä. EN vaan tarkene ulkona, naama irtoo ja leuat jäätyy kiinni :D

Ihanaa, että täällä on kaikilla ollut tähän asti hyviä ultra kertomisia.
Erityisesti nyt toivoisin, että kaikkien vuotelijoiden vuodot loppuisivat ja muutkin murheet ja stressi helpottaisivat. Seuraavat murheet saisi olla tuskailut, että syntyis jo.. ;)

Eebowi Sitä minäkin olen mieltä, ettei saa liian vakavasti ottaa asioita joista puhutaa, mutta aiheena toi oli jo itsessään niin vakava, että koin mielipiteen / luulon esittämisen faktana vähän hyvän maun vastaisena, ymmärrät varmaan pointin :) Mitään henkilökohtaista minulla ei ainakaan ole ketään kohtaan ja toivon että kaikki jatkavat kirjoittelua!

Kamalan kalliita 4d ultria tuntuu olevan jossain! Meille jäi kelakorvausten jälkeen maksettavaksi 170 € ja sai toki dvdn mukaan ja Suomen parhaan ultraajan tekemänä. Toisaalta ehkä sielläpäin on kilpailua vähemmän, niin voi laittaa hinnat siihen mihin haluaa.
 
Varmaankin kyseessä siis b ryhmän strepto, mutta siihen liittyi jokin muukin sana, mutta joo ei tainnut tosiaan olla hepatiitti =)... Siis sitä ei ilmeisesti saa elimistöstä pois? hassua kun ei näkynyt ikinä esikoisen aikana. Ja jos tosiaan kokemusta tai tietoa löytyy, niin kertokaa tietämättömälle. Mulla on vaan ollut nyt jo menkkamaista kipua (mikä enteili esikoisen aikana synnytystä) ja supistuksia ja mietin että johtuuko tuosta. Esikoisen aikana ei vielä tässä vaiheessa ollut tälläisiä vaivoja, mutta voihan johtuu ihan siitä, että toinen lapsi tulossa...
 
Cecilia: Se oli varmaan beetahemolyyttinen (tai jotain sinnepäin) streptokokki. Ei läheskään sama asia kuin hepatiitti :D

Minulla oli eilen rakenneultra. Kaikki siellä oli hyvin, sikiön painoarvio 314g. Reisiluun mitta oli 3,2cm. Siellä se haukotteli oikein isosti kunnes käänsi meille selän <3 Sukupuolta ei näyttänyt, joten se jäänee arvoitukseksi. Ellei viikon päästä paljasta ku mulla rr kontr. äitipolilla. Laskettua aikaa ei muutettu, vaikkakin oli 5-6 päivää eellä kasvussa. Kätilön mukaan voi olla kasvupyrähdyksiä, jotka sitten välillä hidastuvat.

Mulle tuli flunssa. Aika kamalaa ku saa kokoajan olla paperitötteröt nokassa ja sitten suu auki koittaa hengitellä. Jospas menis pian ohi. Selkäkipu kurkistaa taas kolostaan, oikealta alhaalta.

Muutoin oikein hyvää keskiraskautta, ei ees väsytä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
charleene mulla on nyt omasta lärvistä kuva siinä, eli tummat hiukset kuvassa :)
Mulle olikin jo muutama kaveripyyntö tullu en tiedä oliko joku niistä sulta?

).( mä kävin keskiviikkona lekurilla ku on vähän suppaillu ja oon nyt 1,5vk saikulla.
Labrat kävin myös antamassa ja sieltä löyty joku bakteeritulehdus, toivottavasti lääkkeillä menis ohi ja samalla loppuis suppailut!
Nyt vkl juhlitaan poitsun 2veitä ja ohjelmaa riittää :popcorn:

Mitäs muuta piti kommentoida, tervetuloa vielä uusille :wave:
Ja hirmusesti onnitteluja kaikille ultrassa käyneille ja tyttö/poikalupauksia saaneille :flower:

ninanina + neiti pompula 22+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Sorry, mä en nyt sattuneista syistä jaksa lukea kaikkee mitä kaikkee tänne on kirjoiteltu..
Sen verta, mitä Barbamama tais ihmetellä, niin Valviraan mä kyllä viittasin tossa edellisessä tekstissäni mutta jäänyt näköjään teksti epäselväksi ajatusten aalloilla.

Mut voi poistaa listoilta. Suru ja kaipuu on suuri :heart:

Ihanaa odotusta teille :flower:
 
Hrrrrr!! Kylmä on tosiaan ollu tänään! Olin vielä niin hullu, että olin katsomassa Olympiastadionilla sitä Talviklassikkoa, eli HIFK-Jokerit ulkoilmapeliä! Kaverin kanssa ostettiin liput ajat sitten, niin ei viititty jättää käyttämättäkään, vaikka vähän teki kyllä mieli jäädä kotiin. Toi masu vaan aiheutti vähän päänvaivaa pukeutumisen suhteen :D Onneksi mun lautailuhousut mahtui vielä jalkaan sen verran, että sai vetskarin kiinni, vaikka nappeja oli turha yrittää saadakaan kiinni.

Rintintin kyselit siitä meiän 4D-ultrasta. Ultrassa käytiin siis Femedassa Helsingissä. Saatiin Kelakorvaus ja maksettavaa jäi sen jälkeen 178 euroa. Ei meillä ollut mitään "virallista" syytä mennä ultraan. Normi rakenneultra käytiin julkisella pari viikkoa aiemmin ja siellä kaikki ihan kunnossa. Itse vaan halusin mennä ihan mielenkiinnosta tuohon 4D:hen ja kun sukupuoli jäi rakenneuä:ssä vielä hiukan epävarmaksi, niin senkin halusin päästä varmistamaan ;) Toi oli kyllä ihan kiva, että tuolla sai koko ultran DVD:lle. Kaveri sai Terveystalossa vain pätkän 4D kuvaa DVD:lle, mutta tuolla Femedassa siis nauhoitti ihan koko ultran alusta loppuun ja se on tullut jo pariin kertaan katsottua uudestaan :) Aika suolainen toi hinta kyllä noissa 4D ultrissa sillon, jos Kelakorvausta ei saa :(

ninanina toivottavasti tulehdus häipyy nopeasti ja supparit helpottaa!

Paljon onnea taas kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista :heart: :wave:

Tirlittan87 mitä ihmettä? Ei kai vaan mitään pahaa oo sattunu? Jos taas aiot listoilta häipyä tuon keskeytys-keskustelun takia, niin mä en ainakaan suostu päästämään sua pois!! ;)

Jos sitä vaikka lähtis nukkumaan pikkuhiljaa....zzzz

Sanmar + superpapunen 23+1 :heart:
 
Eli joo, mun kutka oli ihan oikein kun tossa sängyssä pyörin niin että joku on täällä ottanut tuulta purjeisiinsa mun tekstien takia. (en oo edelleenkään jaksanu lukee, päättelin vaan näistä viimeisimmistä kommenteista)
Hipsin sitten tänne ja tulin huomauttaa että mitä mä olen tänne tosta keskeytysasiasta kirjoittanut ovat olleet mun omia käsityksiä ja ajatuksia (mm. siitä miten asiat voisivat mennä mikäli siten ja täten kävisi), eivät faktoja. Mä en käsitä miten joku ne olis edes voinut faktoina lukea koska mielestäni oon painottanut tätä useasti ja sen lisäksi huomauttanut että mulla ei ole ensikäden tietoa asiaan että turha ruveta ylipäätään asiasta vääntelemään.

(Tähän voisin heitää sanonnan inkkareista kanootissa mutta jätetään nyt.)
Eikä mun käsitykset ole mihinkään muuttuneet, siihen tarvitaan paljon enemmän kuin keskustelupalstojen höpinät.

Sykettä ei enää löytynyt ja ultra näytti totuuden. Syynä luultavasti tukos istukassa, mutta varma tieto saadaan vasta avauksen jälkeen. Mä en osaa tällähetkellä tätä asiaa käsitellä mitenkään.

Mut mä ihan oikeasti toivon teille kaikille hyvää jatkoa :heart:
 
Tirlittan :hug: Osanotot :'(

Mun pitäs huomenna kai mennä töihin, selkä on kyl aika kaamee edellee niin en sitten tiiä, ja suppareita on ollu taas enempi. Eilen oli tyttären synttärit niin oli pakko touhuta ja olo sen mukainen. Miten ihmeessä mä töihin muka tästä...huoh...ehkä meen nöyränä vaan sille työterveyslääkärille, se oli tosi mukava onnes ja otti kaikki vaivat ihan tosissaan. Mulla on kyl se fysioterapauttikin huomenna se ois ysiltä ja jos sit sais sen lääkärin heti perään/ennen sitä, ettei tarttis hirveen pitkää aikaa ootella siellä jossain...täält on kuitenkin joku 34km sinne.

Onko kellään täällä tietoo vaikuttaako tommoset verkostomyynnistä saadut tulot miten äp/vp-rahaan? Mä sain sen käsityksen että jos teen sitä vaan sunnuntaisin (tai siis mistä ne tietää millon mä sitä teen?) niin sit ei vaikuta? Mut jos tekee muuna päivänä niin se äp/vp-raha on minimi sillon. Kaverin kautta ois mahollisuus koittaa tommosta myyntijuttuu mikä ois ihan mielenkiintonen, mut en mä sit ala jos se vaikuttaa noihin...

~ZZ&PikkuT 20+5~
 
Tirlittan Osanotot menetyksen johdosta, onpa todella, todella, huonoa tuuria.. Surullisia asioita. Eikös sulla olis ollut se rakenne ultrakin ensi viikolla, kun selailin noita vanhempia viestejä?

Kuten aiemmin sanoin, ei minulla ole ollut mitään henkilökohtaista sinua vastaan ja varmasti omia tekstejäsi jos luet niin huomaat, etten ole mitenkään kovasti vastannut, vaan ihan yhtä tiukasti puolustanut kantaani, jota pidän kyllä ihan faktana näin asiaa selvitettyäni.Enkä missään vaiheessa ole ottanut mitään itseeni, kyllä asioista voi keskustella. Mutta toki puolustan itseäni vähätteleviltä lausahduksilta. Toivottavasti tämä keskustelu ei nyt vaikuttanut sinuun niin, että otit itseesi niin pahasti, että haluat sen takia poistua palstalta..



Täällä 30 astetta pakkasta! Hyrrr.. Ja heti aamusta vuotaa nenästä verta. Olisko vähän kuiva ilma.
Mitäs meinasitte tänään tehdä?
Varsinkin te jo lapselliset, mitäs tehdään, kun on jo piirretty, muovailtu, katottu piirrettyjä yli jaksamisen (muumitunnarista saa jo kylmiä väreitä), on leikitty ja on leivottu, jne.. Alkaa tää kämppä käydä liian tutuksi.

Murukka & Baby 21+4 ja kaikki inkkaritkin vielä kanootissa ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä