Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Onnea Stiinuliini!! On sitten ollut ihan nopea synnytys! Kiva, että kaikki meni hyvin!:heart:

Täällä kaakonkulmalla on helle. Ei muuten mitään, mutta ei tää lämmönsietokyky taida olla ihan normaali... ja kun joutuu pitämään tukisukkiksia, jotka ovat mustat ja melko paksutkin. Sen lisäksi mahan päällä tukivyö ja vielä hameessa kangas korkealle vatsan yli ja sit vielä paita! On koko ajan tosi kuuma. Onneksi tuulee kuitenkin jonkin verran. Mutta silti ihanaa, että kesä tuli!
 
Onnea Maledra,Stinuliini ja Avocado perheenlisäysistä :flower::heart::flower: Tässä alkaa jo pikkuhiljaa miettii omaa synnytystä toden teolla ku ensimmäiset on jo jakautunu :) No maanantaina kokoultra-arvioon käypi tieni...jos vaik jotain sais tietää...
Tiituliini ja Pätkis rv 36+0 POKS
 
:flower::heart:Onnea Stiinuliini ja Avocado! :heart: :flower:
Ihanaa kun alkaa vauvoja tulemaan =)

Jotenkin sitä eilen havahtu siihen että olo on oikeesti kun viimeisillään. Alkaa oleen jo
tosi hankalaa ja huono olla :( Harmittaa kun ei ole pystynyt liikkumaan kipujen vuoksi...
Jotenkin tuli sellainen olo että rv 29 asti oli niin helppoa (vaikka silloin oli myös vaivoja
ja niistä valitti.. nyt kuitenkin tuntuu että ne oli niin pieniä että mitä sitä on ees valittanut!!)
Tosiaan ton rv 29:n jälkeen tullut tosi hankala olo, viikko viikolta pahempi.
Nyt vaan toivon että saisin tämän pojan käsilleni, ihan vaan senkin takia että on niin TUKALAA!!

Kellään samanlaisia fiilikisiä?


Puss.

H&M 34+5
 
Ihanaa että yöllä satoi vettä että jos edes hetken auttas näihin allergia oireisiin toisin sisällä ollessakin tuntuisi jo raapia silmät irti.

Hemutuksen kanssa samoilla linjoilla siis sinne rv 30 asti ei oo ollut mitään ongelmaa tai oikeastaan mennyt tosi hyvin mulla ei oo juuri mitään kolotuksia ja särkyjä ollut,selkä ei oo ollut kipeenä,ei ylimääräsiä vuotoja eikä tulehduksia ainoastaan hetken kärsin levottomista jaloista ja närästyksestä kärsitty 3x tämän raskauden aikana
Mutta nyt sit tuntuu ettei mistään selviä enään ilman kipua. Tuntuuko vauvelin pää roikkus osittain ulkona ja siivoominen,kävely ym sattuu,kenkien laitto on jo ihan super vaikeeta ja muutenkin olo on ihan kankeeta.vessassa tulee ravattua useemmin ja sit ei välttämättä saakkaan ebään nukuttua..

möhköpantti + Heta 34+2
 
Paljon onnea Stiinuliinille kaksosista :heart: ja Avocadolle tytöstä :heart:
Pyörä on lähtenyt pyörimään ja saadaan varmaan alkaa lukemaan pikkuhiljaa lähes päivittäin pian synnytyskertomuksia :)

Tsemiä allergikoille, täällä yks joka kärsii kans semisti, nenä pirun tukossa :/ Eilen oli helpompi päivä kun satoi koko päivän...

(.) Omaa: Täällä eilen valitin miehelle kun nyt alkaa olla sellainen että joka paikkaa jomottaa, särkee, repii, kinnaa :kieh: ja turvottaa :( Aamusin on jalanpohjat kipeinä, turvotuksesta, joka helppaa kun vaan kävelee, niitä sillai nipistelee, ihan kuin ois seissy koko eilisen päivän. Sukkapuikkoja saan päivittäin monta kertaa ja välillä vyömäisiä supistuksia, jalkoja särkee iltasin. Ja nyt aamulla menin pissalle niin kun istahdin niin kuuluu vaan lorilori... vähä säikähdin alkuun että lapsivesi, mutta oli mun ihanan runsas valkovuoto, oon siitä aika satavarma kun ei sitä paljo tullu mutta ehti pelästyä :$ Toisaalta toivon ettei tää vauva ihan vielä syntyis kun se meidän laskettuaika sopis paremmin meidän aikatauluun :LOL:

PikkuMyy ja "kikko" 36+6 :)
Huomenna POKSUTAAN 37!
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus ja Mupelo
Onnea Avocadolle! :) ..olis tosiaan kiva jos kävisit tälläkin puolella kertoilemas kuulumisia.. Täälä ku on aika paljo sellasia joita ei siä faces oo. ;)

(.) Neuvola käynti oli keskiviikkona.. Siä oli kaikki ok. Ei sitä painoo ollu tullukkaa nii hurjasti ku sain mansikka ja ananaskuurilla aikas paljo nesteitä pois, Oikeesti n.2kg!! Se on meinaa aika paljo! Nii siis plussaa oli tullu 300g/vko. :) Jee! Kätilön käteen vauva oli (viäki) aika pikkunen ja sitä tuki kuulemma se, että vauva on laskeentunu jo aika alas.. Toki liikuteltua sai, mutta alhaalla oli (JEE!!).

Hei te jo toista odottavat (tai kolmatta, tai neljättä.. :D) nii mitä mieltä ootte sitteristä? Onko ollu kuinka kovalla käytöllä? Onko turhake vai hä? Mun tekis niiin tosi kovaa mieli babybjörnin sitteriä, Mutta se hinta!! Mutta oon kuullu, että sen käyttöikä olis pidempi.. ja vauva viihtyy ku siinä tulee se liike vauvan liikkeestä.. En ttie.. :confused: Mitä sen kans tekis.

Nii ja meinas unohtua!!
-Pikkumyy ja tirriääänen 35+0- POKS POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vauva onnittelut stiinuliinille ja Avocadolle:heart:

Täällä myös alkaa oleen vaikeet oltavat. Oon niin valmis luopumaan tästä pallosta joka on tiellä kokoajan. Liikkuminen jo tosi hankalaa. Tarttis tehä vaikka mitä mutta kun sattuu. Iltaisin on niin kipeänä et on pakko panadolia ottaa et pystyis ees hiukan nukkuun. Ja sit noi vessassa ravaukset pitää yön katkonaisena.

Mut ei auta valittaa ei se valittamalla parane. Äkkiä tämä loppuaika menee:)

Nona ja rymyiita 35+3
 
Huomenta :)
sain vihdoin viime yönä nukuttua kunnolla ja nyt onkin reippaampi olo :)
mulle saa päivitellä iäks 28

Onnitteluita kovasti jo synnyttäneille :)
täälä kovasti tuijotetaan omaa napaa ja odotellaan lähtöä.
neuvola sano jo kolmisen viikkoo sitten että pirpana on laskeutunu todella alas kun kävely vaikeutu sillon todella paljon ja koko ajan on olo että muksu pullahtaa ulos koska vaan :D

nyt sitten kävin keskiviikkona neuvolassa ja koitteli taas mahan läpi pikkuista ja paineli tuolta ihan alkaalta ja teki nii perhanan kipeetä ja neuvola sit taas sanokin että se on kyllä niin alas laskeutunu että lähtö voipi olla koska vaan.
samalla kysäsin että osaako arvioida yhtään mitä pikkunen painas niin arvioi 2700g etä saa nähdä kuin tarkkaan pysty arvioimaan kun ens viikolla aika äippäpolille synnytystapa arvioon :)
esikoisesta povattiin käsikopelolla todella pientä viikko ennen synnytystä ja se neuvola sillon olikin todella töykee ja halveksuen ilmotti että ei tule olemaan edes 3kiloo ja hädintuskin 2,5kg...nooh hänen ilmeensä oli näkemisen arvoinen kun poitsu oli syntyessään 4115g :D

viime lauantaina tuli todella kummallinen jomotus ja ikäänkuin puutuneisuus selkään ja eijemmin mulla ei ole sellasta ollu ja heti kun se jomotus alko paukahti mieleen esikoisen syntymä että jotenkin se hassu tunne synnytykseen liitty mutta täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena :D
tosin sen jälkeen on ruvennu tuleen kovia menkkakouristuksia joiden epäilen tekevän ihmeitä tuonne alakertaan...ja toisekseen tuon lauantain jälkeen on tuo liikkuminen menny vielä huonommaksi.
ja vaikka kuinka koitan levätä niin pelkkä ulkona käynti pistää puhiseen ja joka paikkaa alkaa särkemää.
mielenkiinnolla odotan koska saa pikkusen vihdoin syliin :)

matte ja pirpana 36+ 2
 
Neuvola takana. Tulin jotenkin vähän alakuloiseksi :( En päässyt omalle terkkarille, enkä pääse ensi viikollakaan. No, tämäkin oli ihan mukava kyllä, ei siinä mitään, mutta tietynlainen jatkuvuus kärsii. Lisäksi sain kuulla, että mun terkkari jää lomalle heti kesäkuun alussa, joten näen sitä enää vain kerran muutenkin.

Vauva on raivotarjonnassa, ehkä vähän vähemmän viistottain nyt kuin aikaisemmin, selvästi kuulemma pää menossa alaspäin mutta ei vain laskeudu syystä tai toisesta! Ja edelliset laskeutuivat rv32! Joten tilanne on mulle vähän outo. Eikä ainakaan synnytystä varmaan edistä, että vauva keikkuu korkeuksissa.

Rv on nyt 36+4 ja sf oli 35. En edellisissä odotuksissa ollut missään vaiheessa näillä lukemilla. Toki vaikuttaa sekin, ettei vauva ole laskeutunut. Sf oli aivan yläkäyrällä, mutta EN saanut lähetettä äitipolille. Kuulemma voin ensi viikon lääkärineuvolassa kysyä lääkäriltä, onko aihetta. Ja kun tietää, miten kiireinen se lääkärikin on :( Yritin puhua, että esikoinen oli kolmikiloinen ja kasvoi alakäyrällä, kuopus kasvoi keskikäyrällä ja oli yli 4kg ja tämä huitelee omilla käyrillään/yläkäyrällä. Ei auttanut. Eikä sekään, että käsin tunnusteltaessa vauva kuulemma vaikuttaa isohkolta, eli laskettuna aikana yli 4kg. Painoarviotkin ovat arvioita, tiedän, mutta jotenkin lohduttaisi, että tilanne kuitenkin tsekattaisiin ultralla! Aika moni on kuitenkin päässyt kokoarvioon tässä tilanteessa, mutta täällä näyttää olevan tiukassa :(

Ja ruokavaliostani huolimatta painoa oli tullut jonkin verran, toki vähemmän kuin aikaisemmin (nyt jotain 380g/vko), mutta toisaalta neuvola-aikakin oli nyt heti aamulla, mikä mulla vaikuttaa painoon tosi paljon. Iltapäiväajalla ois varmaan mitattu samat 500g/vko lukemat :( Vauvan koon takia jatkan kuitenkin varmuuden vuoksi tällä karkittomalla linjalla. Tuntuu vain, että iso siitä tulee, teki mitä teki. Välillä mietin, että jos ovat np:ssä erehtyneet, ja laskettua aikaa olisikin pitänyt siirtää vielä enemmän! Sitä siirrettiin 6pv mutta rakenneultrassa ja sitä ennen punktiota edeltävässä ultrassa sikiö oli vähän jopa isompi kuin uuden rv:n kokoinen. Jos tää onkin saanut alkunsa jo edellisessä kierrossa :D No, ehkä sen oisivat kuitenkin huomanneet...

Mutta tällainen aamu tänään. Pitää nyt jotenkin koittaa tästä piristyä!

Niin joo, Pikkumyy87 (täällä palstalla onkin kaksi pikkumyytä!): meillä esikoinen viihtyi sitterissä pieniä aikoja kerrallaan. Myöhemmin syötettiin sitterissä, kun vauveli oppi istumisen taidon kunnolla vasta 9kk iässä! Kuopus tykkäsi olla enemmän sitterissä ja katsella esikoisen puuhailuja. Kyllä musta kaikki välineet, jotka vähänkin helpottavat vauva-arkea, ovat hyviä. Itse kyllä ostaisin sitterin. Nyt meillä on onneksi vanha tallessa vielä, oli välillä kaverilla lainassa mutta nyt oottelee tuolla varastossa. Ja ei ollut Baby Björnin sitteri, vaan jokin halvempi, mutta ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Avocado Onnittelut :heart:


Tuli sitten käytyä siellä polil...eipä pientä voinu kääntää ku on kiinnittyny jo niin hyvin lähtökuoppiin peppu edel. Nyt siis tilanne on se et toivotaan et tulis ennen laskettua aikaa ja alatiesynnytys tähtäimessä. sen verran hyvät edellytyksen on ja ku takana on jo yks perätilasynnytys. polille varattiin aika kuitenki varmuuden vuoksi 2 päivää lasketun ajan jälkeen.et päsee kokoa katsomaan ja muutenkin tilannetta. 4kg ei lähdetä synnyttämään alateitse, eikä jos ylittää 10pvä lasketun ajan. Nyt siis peukut pystyyn et kaveri tulee pian maailmaan :) niin ja painoarvio oli 3kg.

Taistis ja pikkuneiti 36+4 :heart:
 
Onnea Avocadon perheelle!

Toivottavasti Taistiksen vauva lähtee syntymään pian ettei liian isoksi kasva perätilasynnytykseen! Milläs viikoilla edellinen syntyi jos siitä nyt voi mitään ennustaa?

Mä en ole nähnyt mun terkkaria nyt kuukauteen ja varmaan seuraavan kerran vasta kesäkuun alussa kun ensi viikolla on lääkäriaika ja sitä seuraavalla äippäpoliaika. Eipä mulla ole mitään tarvetta sinne mennäkään mutta jotenkin tuntuu että jotain juttuja jää nyt kuulematta. Esimerkiksi kuljetatteko te jo mukananne äitiysneuvolakorttia koko ajan? Jossain vaiheessa kun sitä suositellaan mutta en ole vielä jaksanut ottaa mukaan.

Sitterin hankin kuopukselle n. 6kk iässä kun kiinteitä alettiin syömään eikä osannut vielä istua itse. Oli juuri Baby björnin sitteri ja se on kyllä tosi hyvä. Lähinnä sitä sitten käytin syöttäessä ja silloin kun piti mennä vessaan enkä uskaltanut jättää vauvaa ryömimään pitkin olkkaria niin otin sitterissä mukaan. Nyt en aio hankkia ennen kuin tuntuu että tarvetta tulee. Yritän pitää suositusten mukaan makoilemassa mieluummin lattialla selkä suorassa kuin sitterissä.

Tänään viimeinen työpäivä!!!! Kyllä äitiyslomaa onkin jo odotettu.

Tielsa 34+6
 
Taistis Toivotaan että pikkuinen tulisi ennen aikojaan ettei nyt ainakaan yli menisi. Mutta koska esikoinenkin syntynyt aikasemmin niin toivottavasti tämäkin.

Äitisneuvolakorttia En ole raahannut mukanani eipä mulla juuri oo supistuksiakaan ollut ei oikeita eikä harjotus ja jotenkin semmonen tunne että tää ei tuolta ulos tuukkaan kauheen mielellään eli en oo ikinä neuvolakortti mukana. Nyt on se reissu kuitenkin ens viikolla ja vaikka viikkojakin vasta rv 35+ Niin saatan sen nyt kuitenkin varmuudeks mukaan ottaa (jos muistan)


sittereistä meil ei oo baby björnia vaan sekä ylä että ala kerrassa jotku muut merkit ,mutta sitterin oon kokenut meille tarpeelliseksi sitterin saa täysin makuuasentoon jolloin oon siinä pitänyt jo ihan vastasyntynyttäkin eli oon voinut laskee sitteriin esim kun teen ruuan ym sekä sitten ekat soseet aloitettu niin että on sitterissä ollut syöttötuolissakun on sit istuttu jostain 6kk eteenpäin..

Aanna Mulla samoja tuntemusia et välillä tuntuu että kannattaako tässä pitää kamalaa "diettiä" ja kattella syömisiänsä kovin tarkkaan kun näyttää vauveli jokatapauksessa kasvavan ja välistä tuntuu etten syö mitään kohta ni eipä kasvakkaan isoksi.
Meillä kun on jo ohan omat käyrät menossa reippaasti yläkäyrän yläpuolella rv 30 oli sf mitta 34!!
Mun yks pojista meni koko raskauden keskikäyrän alapuolella ja jankutettiin ettei ees tunnu isolta että max 3,5kg en päässyt kokoarvioihin enkä mihinkään vaikka pelkäsin isoo vauvaa. 38+4 syntyi sit 4,140kg "pieni" poika että eipä noi käyrätkään nyt sit aia pidä paikkaansa. Ja tosiaan kun tää menee reilusti yläkäyrien yläpuolella ni vähän tosiaan jännittää minkä kokoinen sieltä lopulta syntyy.
Ite pelkään kuollakseni sektioo ja pelkään että jos on niin iso että jää jumiin ja joudun sektioon..
 
Suuret onnittelut kaikille jo vauvautuneille! Kunpa itsekin saisi jo pienen syliin. Maanantaina käytiin ultrassa lapsiveden vähyyden epäilyn vuoksi. Kaikki oli kuitenkin siltä osin kunnossa. Painoarvio vauvalla oli kuitenkin jo 2842 g ja viikot oli vasta 35+1, eli vähän pelottaa, että millainen jätti on tulossa. Sf-mitta on keskikäyrällä, mutta vauva yläkäyrällä, johtunee varmaan jotenkin pienestä koostani, olen n. 160 cm pitkä.

Sitteristä meille sanottiin neuvolassa, että vauvaa ei saa pitää sitterissä yli 10 min kerrallaan, joten ollaan ajateltu, että on sitten turha sellainen hankkia. Hankitaan mieluummin jokin makoilukehä reunoilla, jossa paljon kaikkea katseltavaa ym.

Toinen asia, mitä itse olin ajatellut heti hankkia oli kantoreppu, siitäkin sanottiin, että ei siihen voi ihan pientä vauvaa laittaa.. vaikka kaupassa myytävissä kantorepuissa kyllä lukee että 0+ kk.

Äitiysneuvolakorttia olen kantanut jo jonkin aikaa mukana jatkuvasti, eipä se tilaakaan juurikaan vie, ja onpahan varmasti mukana jos sitä tarvitsee.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 35+5
 
Äitiysneuvolakorttia oon kuljettanu laukus mukana koko raskauden ajan.. koska eihän kyse oo vaa siitä, että pitääkö lähtee synnyttää tai näytille tms..vaa esim. liikenteeski voi jotai sattuu nii etten oo kykenevä itte sanoon missä vaihees raskaus on ym.. Isännällekki oon sanonu, että mistä kortti aina löytyy jos satun syystä tai toisesta oleen tiedottomas tilas. On vaa elämä opettanu, että ei voi ajatella, etteikö meille vois sattuu jotai...
 
Neuvolakorttia en ole kantanut mukana, tosin enpä nyt missään kauempana ole viime aikoina käynytkään. Toki, jos lähden kauemmaksi kotoa esim. päivää ennen la:ta, otan kortin sekä sairaalakassin autoon. Eihän ne siellä tilaa vie, eikä tartte sitten enää hakea kotoa. Meiltä kuitenkin sairaalaan on matkaa n. 60 km.

Sitteri oli meillä ihan tarpeellinen esikoisen aikana. Meillä sen saa makuuasentoon, joten pystyi pitämään jo ihan vauvanakin siinä. Ja tosiaan kun kiinteät aloitettiin, toimitti syöttötuolin virkaa juurikin sitteri. Kannattaa katsella käytettyjä, kun niitä saa huomattavasti halvemmalla kuin uusia.

Taistis: Toivotaan, että vauva haluaisi tulla ajoissa, jotta saisit synnyttää alateitse.

Täällä olo on edelleen kuin ei olisi laisinkaan raskaana. Ei mitään ylimääräisiä jomotuksia, kävelemään pystyy suht hyvin, ei närästä eikä pahemmin edes turvota (vielä). Öisin käyn vessassa 1-2 kertaa. Tää on ihan erilainen raskaus mitä esikoisen aikaa.

Mupelo ja sintti 38+4
 
Onnea vauvaantuneille! :heart:

Mäki haluun jo! Supistellut jo varmaan viikon, välillä kipeesti, välillä kivuttomasti. Alapäätä vihloo joka päivä. Maha on tiellä ja mitään ei jaksa tehdä. Alkaa niin ärsyttään!
Nyt olis vielä huomiseen asti hyvää aikaa lähtee synnyttään, kun esikoinen on reissussa. Mut ei! Tää on varmaan se historian eka muksu joka mahaan jää!


Rv 38+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo

Yhteistyössä