Kesäkuun kastehelmet 2012

Olen käynyt täällä lukemassa, mutta en ole ehtinyt velä kirjoitella.

Täällä vauva on suht leppoisa tapaus, mut päiväunilla pitää hyssytellä usein vaunuja ja hereillä ollessaan oikea sylikissa, onneksi on babybjörn! Enemmänkin suren esikoisen puolesta, joka joutuu koko ajan odottamaan ja väistymään! Hänkin on vasta 2,5v ja harmittaa, kun nyt jää niin vähän aikaa hänelle, kun vauva on vielä niin kiinni minussa. Yllättävän hyvin on kyllä suhtautunut pikkuveljeen!

Imetys ontuu taas tällä kertaa! Mulla ei vaan maito millään riitä. Ekat 5 vkoa mies oli lomalla ja pystyin imettämään aina vauvan halutessa ja kuukausi menikin hyvin, mut sen jälkeen olen joutunut antamaan pullosta korviketta noin purkin päivässä. Nyt kun ollaan kolmestaan kotona, niin en millään voi imettää vauvaa kokoajan. Yhtenäkin päivänä imetin 4 tuntia putkeen ja esikoinen joutui vain odottelemaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia? ostin myös jotain imetysteetä ja se tuntuu vähän auttavan! Mitään jippoja maidon lisäämiseksi?

Ihottumasta oli puhetta ja meillä oli ihan samanlaista. Laitoin siihen todella paksun kerroksen Bebanthenia (ihan valkoinen naama vauvalla) monta kertaa päivässä ja kaikki hävis noin 2 päivän aikana.

Näköjään vauvat on tosiaan erilaisia! Meidän esikoinen oli ihan superhelppo ja kova nukkumaan. Tämä vauva taas ei ole ihan yhtä ennustettava, mutta uskon, että pikkuhiljaa saadaan hänenkin kanssaan rytmi kuntoon ja koko ajan tutustutaan paremmin!

Ristiäiset ensi viikonloppuna ja tuntuu että kaikki ihan tekemättä, saa nähdä mitä unohtuu!
 
Tosiaan tilanne on meillä hieman ahdistava ja tästä syystä olen aika takakireä, mikä ei ainakaan helpota yhtään. Mies rassukka yrittää parhaansa ja mä vaan tiuskin sille. No onneks hän yrittää olla todella ymmärtäväinen. Tänään olin neuvolassa ja puhuin pitkään tästä meidän tilanteesa ja se helpotti kyllä kummasti ja vielä kun neuvolatäti ymmärsi mua hyvin kun hänen esikoinen oli ollu ihan samanlainen :) No mutta poika kasvaa hyvin, vajaassa kahdessa viikossa painoa on tullut noin 500g ja pituutta 2cm. Ja rotavirusrokote saatiin kans tänään.

Onko teillä vinkkejä miten saan pojan opetettua syömään tuttia?? Siitä olisi niin iso apu jos se lohduttais edes vähän kun sais tutin suuhun.

Joo ja tänään huomasi oikein toden teolla kuinka poika pitää tissistä, kun otin tissin esille niin hän päätti myös hymyillä sille!!!
 
Eli siis cuplatonia voi antaa ilman Itä pientä tilkkaa nestettä? Oletteko antaneet jokaisella syöttökerralla sen 4tippaa? Sandrastiina antanut siis kaksi tippaa :)

Täällä myös yksi jonka rakkaus lisääntyy Päiväpäivältä enemmän.. Etenkin nyt kiintymyksen huomaa kun poika alkanut ottaa kontaktia ja hymyilemään. Oma rooli äitinä myös vahvistuu päivä päivältä enemmän :)

Meillä ristiäiset sunnuntaina ja saamme miehen vanhemmilta lahjaksi niiden järjestämisen eli meidän ei tarvi kuin mennä paikalle :) kukat mää haluan ja lupasin hankki :)

Viime yönä nukuttu pitkään aikaan ilman jatkuvaa heräilyä 04 jälkeen. Miten sitä voikin olla ihan erilainen olo kun sain nukkua aamuyön ilman heräämistä 15min välein!! Ihanaa!!

Hemutus ja hulihuli 5vkoa (Mihin tää aika oikeasti menee??)
 
Hemutus, kai se cuplaton oikeasti pitäis nesteeseen sekoittaa, mutta mä oon antanut aina just ennen imetystä ja ajatellut, että kyllä se maito sen alas huuhtelee :saint: Mä oon antanut satunnaisesti 1-2 kertaa päivässä jotain 4 tippaa kerrallaan. Osan pulauttaa usein ulos samantien.

Huhhuh mikä yöhuuto taas oli eilen klo 23-01, täyttä kirkumista ja kipristelyä eikä mikään rauhoittanut. Vyöhyketerapiasta kyllä sanottiin, että saattaa ekasta kerrasta pahentaa huutoa :stick: No, näköjään tyttö on ottanut 8 tunnin katkeamattomat yöunet kuitenkin tavaksi, heräsi tänään ekan kerran vasta klo 9:00 :O Mua oikeasti hävettää kertoa kysyjille miten hyvin meillä nukutaan... :ashamed: Esikoinenkin (pian 4 v.) nukkuu heräämättä 13 tunnin yöunet klo 20-09 :kiss:. No, koliikkuhuudot ehkä vähän kompensoi tilannetta.

Madde, me ollaan miehen kanssa myös toisillemme tällä hetkellä tosi kireitä. Jotenkin tuntuu että parempi melkein ettei sano toiselle mitään, ettei tuu sanottua pahasti :( Neuvolassa terkka kysyi että "onko teillä miehen kanssa aikaa toisillenne, että voitte kysyä mitä toiselle oikeasti kuuluu?". Teki mieli sanoa, että kyllä meillä aikaa olis iltaisin, mutta ei me silti kahdestaan olla, mies istuu alakerrassa ja minä yläkerrassa ja vauvaa pallotellaan sylissä kerrosten välissä. Tähän täytyy kyllä tulla muutos ja itsestähän se toista huomioiva käytös lähtee. Mies on ollut töiden takia vähän stressaantunut ja on myös ollut vähän terveyshuolia, enkä mä oo ehkä osannut riittävästi tukea.

Madde, tutin käyttöön ei mulla oo ainakaan mitään vinkkiä, meillä vauvalla tulee yökötysrefleksi ihan kaikista tuteista (jopa siitä pienimmästä 0-2 kk mallista).

Cecilia, hyvä kuulla että bepanthenista on oikeasti apua poskien ihottumaan, täytyypä nyt sivellä sitä ahkerasti!

Meillä esikoinen leikkii paljon itsekseenkin, mutta on selvästi huomionkipeä ja välillä kyllä tosi tosi rasittava! Varsinkin viikonloppuisin kun mieskin on kotona, esikoinen kiukuttelee mahdottomasti. Arkipäivät menee itse asiassa tosi mukavasti. Vauvaa kohtaan poika on aivan ihana, makoilee leikkimatolla vieressä, juttelee ja viihdyttää ja heti jos tyttö itkee, poika huutaa minulle, että "hei äiti, etkö sinä kuule, täällä on varmaan nälkä tai pissa vaipassa!"

Cecilia, 2,5-vuotiaan kanssa on kyllä varmasti haastavaa, jos vauva on pitkiä aikoja kiinni tissillä. Jaksaisikohan esikoinen teillä imetyksen aikana esim. kuunnella äänikirjaa? Tai katsoa pikkukakkosta digiboxilta? Ei toki varmaan 4 tuntia putkeen, mutta jos joku tuollainen vähän auttaisi. Maidontulon lisäämiseen kantsii kokeilla, jos ehdit jossain välissä pumppailla rintapumpulla (vai meneekö jo kaikki aika tissittelyyn muutenkin...). Ja muistat syödä ja juoda kunnolla! Pian onneksi nää imetysmaratonit varmaan vähän alkaa helpottaa, jaksuja sinne!

Maikki ja tyttö 2 kk
 
Mahavaivojen syy oli tutteli, ei maidonsakeuttaja =) Eilen nukkui melkein koko päivän, välillä vaan tankkas, illalla heräs 7 aikaan ja oli 11 hereil ja sit nukahti, ilman tavanomaista iltahuutoa!! Ja yhtä hymyä koko tyttö :D
Olis ollu jälkitarkastuskin, mutta oli pakko perua kun nosti itelle kuumeen päälle. Kai se kroppa alko laittaa vastaan tätä valvomista ja 24/7 touhuumista.. Nyt onkin sitten nukuttu aina kun tyttökin ja posinovaa otettu, toivon mukaan ei iske mitään flunssaa koska sitten se tarttuu taas tyttöön..
Cuplatonia annan joka syötön yhteydessä 4 tippaa, välillä suoraa suuhun tai lusikalla. Heti huomaa jos unohtaa antaa..
Paljon piti taas kommentoida mutta kumma kun tähän istuu kirjottamaan niin mitään ei muista.. No jospa seuraavalla kerralla muistasin, tai sitten kun olen klikannut itteni pois ja menny olkkariin.. :D
Jaksamiset kaikille ja kiitokset kun jaksatte jakaa tuntemuksianne tänne. Mulla hyvinkin rankka babyblues (pikku hiljaa väistymässä) ja helpotti lukea ja tajuta että muillakin on samoja tuntemuksia :heart:
 
Nyt on unirytmiä jopa vähän löytymässä, poika on nukkunut lähes joka yö 4-5 tuntia putkeen ja nukahtaa syömisen jälkeen hyvin, tänäänkin torkuttiin melkein kymmeneen asti :) mä olen antanu cuplatonia 3 tippaa maitotilkassa mut ei ole ainakaan vaivoja vähentänyt. En tiedä sitten kuinka paljon vauvoilla on normaalia.
Miten paljon viihdytätte vauvaa jumppamatolla tms? Meillä ei poika kovin kauaa viihdy itekseen siinä, pitää enimmäkseen vielä päätä sivulle.
Onneksi on ristiäiset tulevana viikonloppuna, vähenee yksi stressinaihe siinä.

teris ja poju 6vkoa
 
Nähtävästi kun sitä kehuu ja iloitsee hyvin menneestä yöstä niin sit mennäänkin takapakkia kaksi askelta taaksepäin.. Viime yönä me siis Valvottiin 00-03 tämän jälkeen menon sohvalle vauvan kanssa ja tähän vauva nukahti heti. Kokeilin siirtää sitten sänkyyn niin sama jatkui 04-07 tällöin mieheni lähti töihin ja nosti vauvan viereeni. Siinä sain nukuttua hetken. Aivan kamalaa ja suorastaan perseestä koko yö!!
En tajua mikä pojalla oli. Kauhea äheltäminen mutta pieruja ei tullut.. Kippurassa vaikeroi. Samantien rauhoittui kun pääsi syliin..

Noh toivottavasti oli joku hetkellinen vain.. Mää tarvin sitä unta!


Tänään tulee pappi vierailulle :)
 
ei ois pitäny yrittää pärjätä ilman cuplatonia. Viimeyönä ähelsi pierujaan sitten urakalla, tähän asti ne vaan soljunu kiväärinä unen seasta. Nukuin niiiiin pätkissä ettei tosikaan, hamuaa tissiä kun mahaa vääntää ja tutilla sitten kuitenkin sama vaikutus eli pierut alkaa irtoo.. nukahti heti kun si paukun ja muutaman tovin päästä uusiks.. edes mahallaan makuuttaminen ei auttanu ähläämiseen :(

mä tarjosin madde tuttia sellaseen hetkeen kun meinas juuri nukahtaa ja tiesin ettei oo nälkä vaan hamuaa läheisyyttä sillon kelpas. Huutavalle nälkäselle lapselle se ei uppoa, kaikkii muihin tilanteisiin kannattaa iskeä vaan huuleen. Täällä kombinaatio tutti ja puklurätti oli paras totutteluyhdistelmä hetken ja nyt tutti kelpaa jos haluaa vaan imutella tai herää kesken uniensa.

Rotarokotte saatiin kyllä kanssa, että tosi järkevään väliin himmasin noita cuplia. Mut kuumetta ei oo ollu tai muuta itkuisuutta. Kakkaa vaan tullu t o d e l l a paljon ja hirmusia määriä kerralla.
 
kiitos Maikki ihanista sanoista ja neuvoista! Olen yrittänyt tv:n katselua, mutta ei jaksa vielä keskittyä!

Cuplatonia olen antanut suuhun ilman mitään nestettä, maitoa vaan päälle! Enkä ole juuri tippoja niin laskeskellut, kun yöllä esim. ei niin näe montako niitä tippaa nyt menee. Enää ei ole sille tarvetta, mut alku viikkoina käytin.

Tuttiin totuteltiin esikoisen kanssa kokeilemalla erilaisia tutteja ja aluksi niin, että kun vauva oli ihan väsynyt nyt niin sylissä heijailtiin ja samalla pidettiin tutista kiinni. Oppi sitten pikku hiljaa imemään sitä. Vaunuissa nukutan myös niin, että tutti suuhun ja rätti siihen eteen tai haalarin/paidan reunaa niin, että pitää vähän tuttia paikalla, mutta halutessaan saa sen myös pois suusta.

Demdem siispä kotikaljaa ostamaan, kaikkea voi aina kokeilla!
 
Ihanaa, löysin teidät taas =)

Nyt vähän aikaa, kun tyttö on unilla ja isommilla hyvät leikit keskenään.
Meillähän siis vauva syntyi jo 5.6., pääsi vauvateholta kotiin 16.6. Sitten alkoi miehellä loma, ja koska sydänviasta huolimatta sanottiin, että voi elää normaalia vauvaelämää, ollaan sitten reissailtukin vähän lomalla. Kesä siis meni kivasti vaikka onkin ollut vähän sateista, pienen vauvan kanssa hurjat helteet olisivat olleet hankalampia :)

Mäkin kokeilin olla ilman Disflatyliä (Cuplatonia vastaava valmiste) ja itse asiassa en oo huomannut hirveää eroa meillä, joten ehkä emme enää tippoja käytäkään. Myös niiden kans on itkuja ollut paukuttelujen yhteydessä etenkin iltaisin, ja itkuja on siis edelleen mutta en osaa sanoa, auttoivatko tipat ollenkaan vai ovatko itkut sitten jo vähän helpottamaan päin. Meidän tyttöhän on jo yli 2kk iältäänkin (2kk 4pv). Niin se aika menee!!

Aluksi jännitin hirveästi kasvua, kun tyttö tuntui nukahtavan rinnalle ja olevan meidän edeltäviä muksuja väsympi kotonakin. Kolmeviikkoisena tyttö oli syntymäpainossaan, Kuusiviikkoisena esikoisen syntymäpainoinen ja -pituinen (4,2kg, 53cm). Joten pieneltä tuntuu tämä neiti. Edelleen 56cm/60cm vaatteet ovat sopivimpia, kun toisille on tässä vaiheessa menneet 62cm vaatteet. Mutta lääkärien mielestä tyttö kasvaa hyvin, joten kai se tarpeeksi kasvaa sitten.

Yöt meillä menee hyvin, vatsanväänteet eivät enää ole haitanneet öisin eivätkä onneksi hirveästi alussakaan. Edelliset muksut olivat vatsavaivaisempia öisin, esikoinen suorastaan valvoi yölläkin tuntikaupalla! Se oli hirveän väsyttävää ja olin kauhistunut, millaista vauva-arki on. Esikoisella ei ollut mitään yötä ja päivää alle kolmeviikkoisena, ja oli vielä kova valvomaan. Nyt on ollut ihanaa, kun vauva nukkuu melko hyvin. Tämä tyttö syökin mielestäni harvoin, n.23, 04, 07. Eli oikeastaan vain kerran varsinaisesti yöllä, tai kahdesti.

Mutta tyttö on vielä unilla, lueskelen nyt teidän kuulumisianne! Ajattelin pikaisesti kirjoittaa, mitä meille kuuluu, edellisestä kirjoituskerrasta on jo varmasti yli kuukausi aikaa.
 
täällä menee edelleen hyvin :) vauva kasvaa kovaa vauhtia ja ristiäisetkin on viimein takana.. eli saa olla huoletta niistä.

Vauvan 2kk mitat: 5490g 58,5cm

täälläkin hymyillään naureskellaan ja eilen löyty jo oma käsikin ja sitä piti urakalla ihmetellä :) niin ja reippaasti osaa pitää päätä pystyssä sekä nostaa vatsalla ollessa. Maitoa menee nyt kerralla sellaiset 140ml pullosta.

Tänään oli pitkiin aikoihin päivä että pääsi ulos vaunuilla. Sitä olikin jo odotettu.

Huomenna mennään käymään vauvan isoiso vanhemmilla kyläilemässä. niin ja pitäisi aamusta käydä pankissa avaamassa vauvalle tilikin nyt kun vauvalla on nimi :)
Ai niin tänään taitaa olla myös vauvan pesu päivä. Meillä pestään vauva 5pv välein. Samallalailla tein esikoisenkin aikana.

Omassa navassa tympii paino.. se ei ole varmaan kuukauteen ainakaan tippunu yhtään!
Harmittaa ku haluaisin olla lähtö painossa jälkitarkastukseen mentäessä :/
vielä on tuota painoa siihen 5kg. Puntari näyttää 10g tarkkuudella ihan samaa kokoajan :(

Siinäpä tarinaa tällä erää.. tiedä milloin taas joutaa koneen ääreen kirjoittelemaan.
 
Mandeliini, mua kans alkaa kyrsiä kun paino ei tipu. Jälkitarkastuksessa painoin 76 kg, mikä oli ainakin 6 kg lähtöpainosta. Ja mun pitäis painas korkeintaan 65, mielellään 60. Eli 15kg olis varaa pudottaa, eikä sen suuntaisesta oo tietoakaan... Pahinta on se, että mulle ei mahdu vaatteet päälle :-( Muuten mä en niin välittäiskään, mut ei viitsisi koko komeroa laittaa uusiksi. Enkä mä voi loppuikää äitiysvaatteissakaan kulkea! Blääh!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei kanssa paino putoa!! 6kg on vielä ylimääräistä. Ei tuo imetys mitenkään vauhdilla ainakaan multa painoa vie, kun toiset tuntuu ihan kuihtuvan silmissä imetyksen aikana :kieh: Vanhoista vaatteista onneksi osa menee, mutta ei kaikki housut. Ja nekin mitkä menee, niin mukavasti vatsamakkara pursuaa niistä, että on pakko pitää jotain löysää paitaa tai hupparitakkia. Ärsyttävästi kyllä tollainen muutama kilo jäänyt tuohon pyörimään.
 
Hei olisin tiedustellut onko muille tullut iltahuutamista? Meillä poika kun on ruvennut noin kuusiviikkoisena huutamaan iltaisin, välillä puolituntia toisinaan jopa kaksi tuntia eikä mikään auta edes tissi. Nyt sai rotarokotteen ja se on nyt kahtena iltana vielä pahentanut tota huutoa. Toivottavasti tällainen ei kestä enään kauaa, kaikki tsempit vaan niille kellä on koliikkia.

Onko muilla jo alkanut päivällä oleen jonkinnäköistä rytmiä? Meillä ei ainakaan ole havaittavissa mitään rytmiä, kun täällä vaan syödään koko päivä.

Ihanaa viimeyönä ei syöty kun kaks kertaa klo 2 ja klo 6:) ja ihanaa huomenna on kaverin polttarit (johon itse en kyllä pysty liiemmin osallistumaan) sitten ei tarvii niitäkään enään stressata. On muuten ensmäset ja viimiset polttarit mitä mä järjestän, kauhee homma ja ihmiset vaan ruikuttaa ja rahaa menee ihan hirveesti.... No toivotaan että tuleva morsian on tyytyväinen!
 
Juuri kun olin päässyt unirytmiä kehumaan, niin eilen poika ei nukkunut juuri ollenkaan päivälläkään, Yhteensä pari tuntia koko päivän aikana, ajattelin et nyt nukkuu varmasti pitkän pätkän yöllä mutta ei, kolme tuntia oli pisin ja sen jälkeen taas tunti tai kaksi väliä. En ymmärrä yhtään mistä johtuu, kun ei huuda mahavaivaa eikä jää varmasti nälkäkään kun pullostakin jättää vähän. Alkaa pää sekoamaan unenpuutteesta :(
Onneksi ensi viikolla alkaa eskari jos eskoinenkin rauhottus, ihan mahotonta huomionhakua ja isäpuoli on hirviö joka ei sais tulla mihinkään mukaan ym..huokaus.

teris ja poju 7vkoa
 
Madde, oon samaa mieltä polttareiden järjestämisestä!! Mä järjestin tänä kesänä kahdet (toki oli muitakin kaasoja..) ja voin kertoo et oli hermot kireellä!! Raskaana vielä ja huhhuh..

Mä oon päässy takas lähtöpainooni :) Ihanaa! ..vaikka en kokopäiväisesti edes imetä :O :)

Meilläki poitsu sai rotalitkun.. En vielä ainakaan huomaa muutosta. Kakkaa tulee ainaki runsaasti, löysää, et se on tietty yks oire / vaiva..

Emby ja Nökö 2kk :heart:
 
Meillä tuli kans rotarokotteesta paljon löysää kakkaa seuraavina päivinä. Muuten on taas ollut kakkaamatta monta päivää, mutta kai se on normaalia rintamaidolla.

Rytmiä meillä ei vielä päivisin varsinaisesti ole. Jotkut päivät menee melkein kokonaan nukkuessa 3-4 tunnin unia, mutta joskus taas (kuten tänään) ei oo nukkunut kunnolla koko päivänä ja on tankannut tunnin välein.

Onko muilla vauvoja, joiden vaippa pitää vaihtaa heti kun sinne tulee pienikin pissa? Meillä tytöllä alkaa samantien hirveä kitinä ja kiemurtelu, jos vaipassa on vähänkin märkää, usein alkaa samantien jo huutaa ihan pää punaisena. Joskus huutaa jo pissahädän takia ja kun ottaa kuivan vaipan pois, pissaa pöydälle. Meillä tosiaan noita vaippoja saa vaihtaa ihan koko ajan (välillä 20 min välein), jollei mieli kuunnella itkua. Ja ihan sama onko kesto-, kertakäyttö-, kuivapintainen vai mikä kyseessä.

Mietin vaan, että jos tää ei ala pian muuttua, ja syksyllä tulee kylmät ilmat (ei voi ulkona vaihtaa vaippaa), niin eihän me voida lähteä mihinkään puistoon esikoisenkaan kanssa, jos vartti voidaan olla ennenkuin huuto alkaa vaunuissa! Mä en edes ymmärrä miten tyttö voi tuntea vaipassa mitään, kun omalle kädelle joku fleecepintainen vaippa ei edes tunnu märältä, pitää tunkea käsi taskuvaipan sisälle jotta tietää onko imut märkänä. Todellinen prinsessa :confused:

Maikki ja tyttö 2 kk
 
2kk täynnä ja ristiäiset ohi
2kk mitat 5551g ja 55.4cm (3.6&50 synt.)
Äänellään,nauretaan ja liikutaan :)
Ristiäiset oli tänään ja onnistui. Tyttö oli kiltisti koko-ajan mutta lopussa rääkäsi kunnon huudon vaippa oli märkä joku oli kysyny että kitiseekö heti jos vaippaan tulee jotain, täällä on yksi pikkunen joka on aika hienohelma :D
Juu hyvin meni muuten koko päivän ja äiti ja isi oli tyytyväisiä

Mitäs muuten tuttia ei olla paljoa tarjottu joskus jos yöt on kovin huonoja mutta muuten ei. Yöllä heräillään vielä aika paljon.
Oma olo on hyvä kun pääsee lenkkeilemään ja säryt on vähentyneet..
Tästä pitäis huomenna lähteä Oulua kohti... Kattomaan isoäitiä sinne on piykä matka mutta ollaan 3pv ja haluan nähdä omaa mammaa :)

Tästä lähden syömään ja siivoamaan

Saara ja Aada 2kk
 
Ristiäiset ohi :) meni oikein mukavasti vaikka väkeä olikin 15 ja jokainen halusi osansa vauvan huomiosta.. Mutta rauhallisesti sujui eikä muullakaan mennyt hermot mihinkään tai kehenkään sen enempää :D itse kaste sujui pojalta rauhallisesti, kerran päästi sellaisen pierun että kaikki nauroimme, pappia myöden :D hahah!

Painosta.. Mulle tuli 23kg lisää. Lähtöpaino oli 72kg ja sektiopäivän aamuna painoa oli siis 95kg :D hahah! Nyt tänä aamuna painoin 77.5kg. Vielä sii se 5,5kg jäljellä mutta oon vaan niin onnellinen että oon päässyt näinkin hyvin eroon kiloista! Nyt siis -17.5kg eli käy!! Ja kaikki tämä tekemättä mitään.. Mutta olihan mulla massiiviset turvotuksetkin...
Meillä on ensikesänä omat häät ja tavoite painoni on 67kg eli on tässä se 10kg tiputettavana :(

Rytmiä ei pojalla ole minkäänlaista! Päivisin syödään ja seurustellaan ja välillä torkutaan. Päivällä nukkuu pitkät unet vain jos on ollaan liikenteessä. Yöt menee vaihtelevasti ja jokainen ilta poika käy nukkumaan siinä 23-00 ja on siis aina sinne asti alkuillasta asti tissillä. Iltaisin siis voi unohtaa kaiken muun kun tissinä olemisen :(

Seksiä tekee mieli. Nyt jälkivuoto kestänyt 5vkoa ja 4vrkta tosin vkonlopun aikana vuotoa ei oikein enää ole ollut. Mies lähtee tiistaina koko viikoksi reissuun ja pakko saada ennen ;) Tiedän että muuten alan asiaa stressaamaan sillä seksiä ei täällä ole ollut sen rv 34 jälkeen :( :(

Iloisempiin asioihin :) jekovitit näyttää toistaiseksi rauhoittaneen meidän eloa täällä sekä cuplatonit. Molemmat yhdessä :) hyvä!


Henna ja ex-möykky ja ex-huli. Nykyinen J <3
 
Hemutus Meillä noi painot just samat, lähtöpaino, mitä tuli raskaudes ja tavote..kuinka voi olla.. :D Ainoostaa se ero, että mulla on nyt paino 79,5kg, eli vähä tuun sua peräs.. =) Ja tosiaan, tekemättä yhtää mitää, lähinnä oon fazerin lontoon rae suklaata vetäny vaikka kuinka paljo.! :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Mulla lähtölukema oli 60kg. Enimmillään raskauden aikana painoin 75kg, nyt paino 63kg. Eli kiloja vielä pudotettava. Mun ihannepaino on 58kg. Imetys ei oo ainakaan tehny mitään ihmeitä mun painolle :/

Muumimamma_ ja tytsy 2kk 2vko
 
Meillä oli eilen ristiäiset ja meni ihan mukavasti. Nyt on sitten yksi stressitekijä vähemmän.
SaaraW:n tytöllä kaunis nimi!

Jälkitarkastus olisi torstaina, katotaan pääsenkö sinne asti kun 2/3 lapsista sairastaa. Samalla olisi vauvan neuvola ja rotarokote, mahdetaanko sitä antaa jos poika on nuhainen...

Ja jos täällä on S-omistajia HOK-Elannon alueelta niin hakekaapa kummilusikka minkä HOK kustantaa (hakemus löytyy netistä).

Huomenna esikoisella alkaa koulu ja mä ihmettelen miten onnistun saamaan koko katraan kello 9 koululle ku lävelymatkaa kuitenkin on pari kilsaa. Täytyy varmaan herätä viidelta :D.
 

Yhteistyössä