Kesäkuun kastehelmet 2012

Tipetsu, koskas nämä kitinät ovat tytöllä alkaneet? Itse epäilisin jonkun ruoka-aineen olevan epäsopivan jos on noin tyytymätön. Meillä ainakin liikkumisesta johtuvat heräämiset ovat hiljaisia eli poika vaan heräilee jumppailemaan muttei itke. Ja hampaasta aiheutuvat voisi testata antamalla yöksi särkylääkettä, jos auttaa niin voisi johtua niistä.

Meillä mennään nyt taas tosi hitaalla kaavalla noitten kiinteitten suhteen. Ainut mikä varmasti sopii on bataatti. Luulin jo että mangokin sopi mutta pojan vatsa meni niin kovaksi että itkuhan siitä tuli. Täytyy vaan jaksaa pieniä määriä kokeilla eri ruoka-aineita hissuksiin. Hurjalta kuulostaa teidän joidenkin 5 kertaa päivässä purkki kasvista+ hedelmää päälle ruokailut verrattuna meidän pari kertaa päivässä bataatin syöjään =). No toivottavasti mekin pikkuhiljaa saisimme useamman ruoka-aineen mukaan kuvioihin niin voisi kertojakin lisätä mutta onneksi maitoa riittää.

Minäkin olen aina haaveillut siitä tyttö+poika kokoonpanosta lapsiluvun suhteen mutta kun esikoinen syntyi niin jotenkin tuntui kamalalta että tämän jälkeen enää yksi vauva joten pikkuhiljaa mieli muuttui siihen että kolme on sopiva määrä. Ja nyt tämä perhe tämän kolmannen myötä tuntuu kokonaiselta enkä ihme kyllä ainakaan vielä haikaile lisää lapsia vaan suunnittelen jo mitä kivaa tehdään kun kuopuskin vielä kasvaa. (ja onneksi meille tuli tyttö ja poika peräkkäin niin ei kukaan pääse sanomaan että kolmas lapsi haluttiin siksi että on molempia sukupuolia =))

Nokkamukia ei ole vielä käytössä, otan sitten kun oppii itse istumaan ja pääsee syöttötuoliin. Mutta meillä on tuollainen tupperwaren vanha nokkamuki joka on ollut kyllä tosi hyvä kovalla nokalla ja pienellä virtauksella.
 
Tielsa Näitä väninöitä on ollu nyt ehkä pari viikkoa. Mä epäilen että porkkana voisi olla yksi joka ei ehkä sovi. Kun soseita aloiteltiin,porkkanasta meni posket punaseks. Nyt olen antanu pari päivää porkkanatonta sössöö mutta kyllä tuntuu vänisevän yöllä. Piereskelee ihan mahottomasti pitkin päivää että joku ei nyt sovi. Mun siis pitänee alkaa itse keitellä vaan jotain riisiä+kanaa tms. Peruna-parsakaalia ja peruna-kukkakaalia söi ihan hurjana aiemmin eikä niistä mitään tullu.
Kaurapuuroa syö aamulla ja illalla,mutta kaipa se pitää nyt sekin laittaa jäähylle hetkeks ja kattoo.. Nyt ihan tyytyväisenä höpöttää lelulleen tuolla lattialla. Päiväunetkin nukku ilman änähtelyjä. Mistä näistä vauvoista tietää :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on nokkamukista ollut käytössä aventin ja mamin nokkamuki. Mamin tuntuu olevan parempi. Se imuosa/nokka kun on isompi. Tosin joo,meilläkin tolla mukilla ennemminkin leikitään. Mut harjoitellaan pikku hiljaa.

Tielsa,meilläkin oli alku hankalaa kiinteitä aloittaessa. Maha meni kovaksi ja sen takia itkettiin. Meille avun toi luumusose ja veden antaminen. Ja ilmeisesti myös aika. Luulen,että suolisto tarvitsi aikaa totuttautua kiinteämpään ravintoon. Meillä edelleen kasviksista syödään lähinnä vaan bataattia,kesäkurpitsaa ja palsternakkaa. Teen itse näistä sosesekoituksen. Kaaleja en oo uskaltanu edes kokeilla. Kanaa ollaan nyt kokeiltu hyvin varovaisesti. Ja peruna ja porkkana näyttää edelleen tekevän ilmavaivoja. Arvaa oonko saanu kuulla isovanhemmilta siitä,et miksi poika syö jotain bataattia eikä perunaa niinkuin yleensä. Huoh!

Ootko Tielsa kokeillu muuten mitä hedelmiä tuon mangon lisäksi? Päärynä on aika hyvin siedetty yleensä,ootteko maistellu sitä? Itse jouduin aluksi tekee senkin soseen itse,kun tuntui,että kaupan sose käy mahaan. Nyt onneks näyttäis,että kaupan hedelmäsoseet sopii. Mut tiedän sen ahdistavan tunteen,kun mikään ei tunnu sopivan.
 
Mä taas täällä.... :ashamed:

Mikähän mun menkkoja nyt riivaa? Oottelin niitä tulevaks toissapvänä. Tuhruamaan alko 13.1. kuten yleensäkin ennen kunnon vuotoo. Eilen illalla sit ukkelin kaa touhuilun jälkeen luulin niiden jo alkavan ja kun mahaakin jomotteli. Kuitenkin se punainen vuoto muuttu tuhruksi ja päivällä oli jopa ihan kirkasta väritöntä vuotoo..Varmaan stressikin nyt kun tyttö valvottaa ja kipeenä olen ollu,niin ja imetyskin..Mutta pitänee varmaan testailla huomenissa. Elleäkin kun aloin odottaa,niin sillä viikolla kun menkkojen piti tulla,tuli veriviiruista limavuotoo ja mahakipuja oli myös. Nyt ei kyllä ole jomotellu enää sen eilisen jälkeen.. Nyt ei kyllä ole mitään r-oireita,vaikkakin jokainen raskaus on erilainen..Hjooh,oishan tuo kyllä melkosta jos oisin raskaana,varsinkin kun tuolla aiemmin kirjotin että yhtään kitisiää ei meille enää tule..:stick: =)
Noh,jospa tää nyt ois vaan jotain muuta häikkää kierrossa.
 
Kannattaa tosiaan Tipetsu karsia noita ruokia jos tyytyväisestä vauvasta tulee itkuinen.

Tingon, päärynää kokeilin mutta siitä tuli ihan suoraa huutoa joten se oli helppo pudottaa pois. Riisiä kokeilin seuraavaksi ja se meni teelusikallisilla hyvin mutta isommilla määrillä (siis 1/2dl max) alkoi tulla vatsavaivoja. Huomenna ajattelin kokeilla ruusunmarjaa kun jostain luin että se ei kovettaisi vatsaa. Tota palsternakkaa voisikin myös kokeilla kanssa, voiko sitä antaa ihan pelkältään vai oletko aina sekoittanut johonkin toiseen? (itse inhoan palsternakkaa joten mietin että onko sose oikeasti pahaa vai vaan mun mielestä :D) Mutta näyttää tosiaan siltä että ei poika allerginen taida olla, vatsa ei vaan vielä kestä kiinteitä.

Pojan yksi lemppari lelu on tällähetkellä siskon zhuzhu pets eli tollanen vinkuva ja liikkuva hamsteri. Se kun menee eteenpäin ja vaihtaa suuntaa ja samalla vikisee niin ai kun sitä on hauska seurata :D.
 
Joo palsternakka on aika voimakkaan makuista. Ite oon sotkenu sitä soseisiin. Sekoitin aluksi bataatin kanssa. Oisko palsternakkaa ollu joku kolmasosa ja bataattia loppu. Mielestäni maistui hyvältä :) Toi ruusunmarja vois olla hyvä vatsalle. Toivottavasti sopii.
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu, kipaisepas hakemassa raskaustesti, niin tilanne selviää!

Mä oon laittanut palsternakkaa perunan ja porkkanan kanssa soseeseen.

Meillä tänään useammalla aterialla tyttö jopa avasi suutaan, jei! :wave: Tuuletusta :D Peruna-bataattia äidinmaidolla höystettynä meni jopa kokonainen jääpalakuutiollinen ja kuningatarpuuroa iltapalalla ruokalusikallisen verran. Aamupuuro ja kala-peruna-porkkana olikin aiemmin päivällä saaneet neliraajatorjunnan + itkuraivarit, hedelmäsosetta sentään meni tutut puoli purkkia.

Meidän tytöllä on ihan kamala eroahdistus päällä. Tyttö alkaa huutaa kuin palosireeni, jos lähden pois paikalta. Eilen oli huutanut suoraa huutoa tunnin, kun olin esikoisen kanssa jumpassa, tänään huusi koko ajan kun olin saunassa. Mies alkaa olla jo ihan harmissaan, kun tyttö vain itkee hänen sylissään, mutta heti tyyntyy kun tulen paikalle. Pitääkö tässä nyt vain sitten olla koko ajan hollilla, vai yrittää jotenkin "karaista" vauvaa? Eiks tää kuitenkin ajan myötä mee ohi? Esikoisella en muista tällaista vaihetta ollenkaan.

Ja sitten huono äiti -syndrooma, mä epäilen että tytön toinen poski on paleltunut :ashamed: Vauvan toisessa poskessa on violetinpunainen läikkä ja muistan kun esikoisella 1-vuotiaana päiväkodissa poski paleltui, se näytti just samalta. Ensin ajattelin että tuliko jostain ruuasta reaktio, mutta se kai tulis molempiin poskiin? Tiistaina käveltiin muutama kortteli matkarattaat + kaukalo -yhdistelmällä ulkona, olisko sitten viima ottanut poskiin. Se punaisuus tuli vasta illalla esiin. Harmittaa niin vietävästi, koska tiedän että paleltuma paranee hitaasti ja saattaa sit myöhemmin paleltua helposti uudelleen.
 
Kiitos, tarjoilemme palsternakkaa heti kun saamme vatsan kuntoon. Kolmen päivän ummetuksen jälkeen on nyt ollut 3 päivää kakkaamista ja yöhuutoa.

Meillä oli noin vuoden iässä eroahdistusta esikoisella, silloin kannatti vain pysyä poissa näkyvistä niin ei muistanut asiaa mutta heti jos sattui tulemaan näkösälle niin huuto alkoi äidin kadotessa.

Ja Maikki, eipä tuollaista paleltumaa kykene oikein estamään kun varmasti oli kuitenkin puettu hyvin. Itse tässä mietin että täytyykö meidän oikeasti tänään nukkua päiväunet sisällä kun pakkasta on 22 astetta. Tulee pitkä päivä...

Täytynee mennä kun poika heräsi ja keskimmäinen on sillä nyt viihdyttäjänä =)
 
Meillä myös jatkuvasti kovamaha, mutta ei kylläkään aiheuta huutoa, mutta saa luumua joka päivä aamupuuron kanssa ja se ainakin auttaa. Kukkakaalin oon todennu kans löysentävän.
Täälläkin syödään kaupan valmiita purkkiruokia, osittain senkin takia koska en halua että toinen joutuu päivästä toiseen syömään samaa ruokaa (koska muuten saisn joka päivä tehdä soseita tai sitten kerralla paljon montaa erisorttia ja sitten säilyvyys ja sulattamisrumba) Tuleehan se kalliimmaksi, mutta ainakin pieni saa vaihtelua. Ja hyvin menee alas kaikki mitä tarjotaan :)
Täällä opetellaan kovasti ymmärtämään mitä "ei" tarkoittaa. Nytkin kokoajan katsoo minuun ja ryömii kohti kiellettyä kirjahyllyä.. Äiskän oma tuho-termiitti :D
 
Meidän tytön masu meni ihan kovalle, kun söi perunaa enemmän. Jopa niin, että yhtenä yönä pari tuntia kakkasi niitä pipanoita ja huusi.. ei enää perunaa, ainakaan ilman luumua samaan aikaan. Esikoisella meni perunasta vielä herkemmin masu kovalle, ja sillä oli ongelma tuon masun kanssa kolmisen vuotta, ummetus vaivasi usein.

Maikki: kyllä mäkin mietin muutakin kuin vauva-aikaa muksujen lukumäärän suhteen. Kun isommat ovat pienellä ikäerolla, ja sitten on isompi ikäero, ois kiva saada tälle vauvalle kaveri :)

Meidän tytsi on kipeänä. Neljä päivää menty liki pelkällä rintamaidolla. Illalla huudettu pari tuntia ennen unta. Tänään on päivälläkin kitisty normaalia enemmän, ja mietinkin, että pitääkö lähteä viemään päivystykseen. Maitoa menee, mutta neiti oksentelee jatkuvasti, kun on räkää :( Vähän oon huolissani kyllä. Kuumetta ei ole, ja tähän mennessä on jaksanut ihan ok. Voi kun tää nyt menis ohi ilman mitään korvatulehdusta tmv. Edellispäivänä kaikki oli kunnossa, käytiin lääkärissä tarkistuttamassa korvat.
 
Testi nega. Onneks. Mutta missä mun menkat on? Mikähän sekin yhden pupuilun jälkeinen verinen vuoto oli ja miten se sit loppu,ei ees tuhrua...? Maha on kyllä melkosen turvonnu iltaisin ja välillä jomottaa menkkamaisesti. Ei eilisenkään pupuilun jälkeen näkyny mitään. Koskahan tässä pitää gynelle lähtee? Mistä tää johtuu,voiko jo muutamia kertoja synnytyksen jälkeen tulleet menkat ns. loppua uudestaan? Tyttö viihtyy öisin tiuhaan tississä nykyään. Kitinät loppunu kun annan nukkua meidän vieressä :O


Tipetsu ja E
 
Toivottavasti Aannan tyttö on jo tervehtynyt. Meillä on pienellä nyt kanssa järkky yskä, toivottavasti paranee sekin pian.

Tipetsu, eiköhän tuo imetys nyt sotke noita kuukautisia jos nyt imetät öisin useammin. Itse en olisi huolissani.

Toivottavasti nyt pysyy järkkypakkaset poissa, oli aika tuskaa yrittää nukuttaa päiväunia sisällä ja isommille koko ajan sai olla sanomassa että olisivat hiljempaa (niin, nyt on sen ikäinen jo tuo pieninkin ettei enää pysty imuroimaan korvanjuuressa jos nukkuu...)
 
Joko kaikki muut nukkuvat täysiä öitä? mulla on hermo niin mennyt taas kerran. ylihuomenna 7kk ja edelleen heräilee ainakin kolme kertaa yössä, ryömii sängyssään eikä nukahda itse vaikka kuinka yrittäisi huudattaa. Nyt muutaman päivän on syönytkin huonosti, en usko että ruoka-allergiakaan iskenyt kun syönyt samoja jo pidemmän aikaa. hamapaita tietysti voi tulla nyt lisää muttaei sekään kuukausia ole voinut vaivata.

Olen ärtynyt jatkuvasti siitäkin kun epäsäännöllistä vuotoa on nyt ollu kuukauden ajan, kerran jo kävin lääkärissä ja terolut sai sen loppumaan mutta heti alkoi uudelleen kun lääkkeen lopetti. Olisko minipillerit voinu saada elimistön noin sekasin, kun lopetin ne tiputtelun takia..uudestaanhan se on lääkäriin mentävä :(

Hyvääkin sentään, poju kiipeää jo portaita ja yrittää nousta jaloilleen, konttaa välillä mut enimmäkseen ryömii. Kolhuja tulee kun ei osaa laskeutua paria porrasta vielä :)
 
Meillä putkahti eka hammas lauantaina :) vielä ei oo onneks poika tajunnu testata hammasta mun nänneihin.

Teris meillä ei ainakaan nukuta kokonaisia öitä, ja tuntuu ettei niin taida ihan heti käydäkkään. Meillä mentiin parilla heräämisellä noin reilu 5kk eli sain nukkua jopa 5-6h putkeen nyt nukkuu max 2h putkeen ja herää syömään 3-6 kertaa yössä eli toisin sanoen en saa nukkua kun max 2h putkia tällä hetkellä. Vähän rupee olee noi silmänaluset mustat: / no voishan sitä jotain unikoulujakin yrittää, mut mul ei oo vaan yhtään motivaatiota sellaseen.

Nokkamukeista oli muistakseeni jotain juttua. No nyt löyty ainakin meidän jätkän käteen sopivin yksilö eli toi Ikean nokkamuki. Ei oo oikeen muusta oppinut vielä juomaan, meillähän poika ei osannut juoda enään tuttipullosta.

Mä alotin tosiaan vuoden vaihteen jälkeen taas karppaamaan et sais painoa putoamaan, kun ennen raskautta sillä lähti hyvin painoa pois. No nyt ekan viikon aikana lähti 3kg (nesteitä) ja sen jälkeen ei oo tippunu grammaakaan. Vähän risoo :kieh: kait mun keho pitää niin kiinni noista läskeistä, kun on univajetta ja sit kun kuitenkin melkein täysimetän poikaa vielä. Mä olin niin innoissani et jes tästä se lähtee läskit taas helkkariin ja nyt tuntuu siltä et haen kohta vaan kilon irtokarkkeja kaupasta ja luovutan koko homman...... No ehkä se tästä...
 
Mä niin toivon,että nyt tulis ekat hampaat. Meillä pojalla on ollut viikon verran vatsa löysällä. Viime yön nukkui tosi huonosti ja aamulla huomasin,että on tukkoinen. En löydä tolle vatsalle muuta selitystä kun ne hampaat. Onko muilla ollut vatsa löysällä hampaiden tullessa?

Meillä myös nukuttiin hyvin 5 kk asti. Taisi olla vaan yksi herätys loppuajasta. Sitten lähdettiin liikkeelle ja kuukauden ajan yöt oli tosi levottomia. Nyt yöt on tosi vaihtelevia. Yösyönti on jäänyt pois,mutta nyt öisin laitellaan tuttia suuhun,käännellään ja siirellään. Herätyksiä on 2-3. Ajattelin joskus 4 kk iässä,että kohta aletaan syödä iltapuuroa ja jospa sitten yöt nukutaan kokonaan. Pah! Tosin oon tyytyväinen,että yösyönti on jääny pois. Ja yritän nauttia nyt näistäkin öistä. Kohta noustaan istumaan ja seisomaan,niin eiköhän nekin tuu uniin.

Ens viikolla tuleekin 7 kk täyteen.
 
Monilla vauvelit jo ryömii ja konttailee, meillä vasta peruutellaan ja pyöritään navan ympäri paikallaan :popcorn: Tyttö ei vielä osaa istua. Vähän on kyllä alkanut nostella peppua, mutta ei vielä mene eteenpäin.

tingon, meillä tyttö oksensi kahtena päivänä, kun ekat hampaat oli tulossa läpi, joten en ihmettelisi jos vatsa vois mennä löysällekin. Nyt on meillä tullut jo viides hammas, ylös etuhampaan viereen.

Meidän yön-läpi-nukkuja on alkanut myös välillä heräillä :headwall: Viime yönä oli huutokonsertti puolilta öin, mutta vaikutti enemmän vatsakivulta kuin nälätä, ja tassuttelemalla mentiin, kunnes tunnin kuluttua nukahti. Oon ajatellut, että en nyt tässä vaiheessa aloita yösyöttöjä, kun on 7kk ikään pärjätty ilman. Tyttö oli natustellut illalla paahtoleipää, olisko siitä mennyt vatsa kipeäksi, ainakin pierua tuli kovasti.

Madde, onko teillä se Ikean vaaleanvihreä sammakkonokkamuki, jolla on jalat, vai sellainen koiranmallinen? Meillä kaikista tulee vedet rinnuksille, oikeastaan kaikkein parhaiten menee lasista hörppyyttämällä (mutta kyllä siitäkin rinnuksille tulee). Tuo koiranokkamuki on vielä kokeilematta.

Jaahas, nyt tyttö kaipaa maitoa, heippa :wave:

Maikki ja pikku-H 7,5 kk
 
maikki79 ei kun sellanen valkonen mis on ihan kaks kahvaa ja limen vihree kansi. Se tais kyl olla joku melko uus tuote siellä.

Nii meillä tosiaan ollaan ihan tän vuoden puolella opittu itse istumaan sitten seisottiin poviseisonnassa jonka jälkeen ruvettiin ryömimään ja nyt jo seistään tukea vasten et nopeesti näitä juttuja on tullu et ei kait se oo mikään ihme jos yöt on hieman myös lennokkaita.
 
Ryömintää ja istumista meillä ainakin mennään jo lujaa joka suuntaan. Rohkeutta on tullut ja pitkin kämppää jo ryömitään. Istuminen onnistuu hetken, ei siis vielä osaa minusta istua. Hetken voi vahingossa siinä istua ja sitten kaadutaan, erittäin huteraa toimintaa. Esikoinen istui jo hyvin tässä iässä, mutta ei sen väliä, kaikki kehittyy erilailla :)
Mielenkiintoisinta täällä on vahvistin ja digiboxi. Niitä käydään räpeltämässä ja nauretaan kun kielletään.

Poskien punoitus meillä pojan posket punoittaa välillä. Nyt olen huomannut, että ainakin banaanin ja porkkanan jälkeen alkaa punoitus. Välillä maidon juonnin. Onkohan vaan iho sen verran "herkkä", että punoittaa, vai voiko olla oikein allergiaa? Kysyn nyt teiltä viisaammat ja allergioiden kanssa painivat. Mitään muita oireita ei ole, joten kai voin syöttää noita ruokia silti?? Neuvolassa ei ole osannut sanoa syytä punoitukseen ja kun en viime neuvolan aikoihin vielä selkeästi ollut varma mikä aiheuttaa. Myös kun pojalla on kuuma, esim. kun takka on päällä, niin posket helahtavat punakoiksi :)

Neuvolassa viimeksi poika painoi 9,6kg ja oli 70cm pitkä.

Meillä marraskuusta asti kestänyt limaisuus ja nuha on vihdoin ohi!! Yöt ollaan nukuttu paremmin, eikä tarvi jatkuvasti suihkia nenäsumutteita!! Yhden antibiootinkin söi tuossa välillä.

En muista kuka suositteli täällä sitä Physiomer Baby nenäsuihketta, mutta ostin sitä ja voin todellakin itsekin suositella!! Avaa kyllä tosi hyvin tukkoisen nenän ja tuo sitä limaa pois sieltä, sen jälkeen meillä ainakin koko nuhakin lähti. Ihan eri luokkaa kuin muut nenäsuihkeet ja piti nenän auki koko yön! Kiitos vinkistä!! :D

Yöt täällä mennään vaihtelevasti. Edelleenkään ei syödä enää öisin, mutta voidaan heräillä vähän tuhtailemaan ja välillä ollaan poikittain tai muuten huonossa asennossa pinniksessä, joten asentoa joutuu korjailemaan. Tutteja meillä on ainakin 3 sängyssä ja poika osaa niitä jo itse unissaan hakea ja laittaa suuhun, joten ei tarvi aina sen vuoksi ite nousta. Illalla mennään 20-20.30 nukkumaan ja aamulla herätään edelleen siinä 6 maissa :kieh: :D

No niin pitää taas mennä...nopeat kuulumiset meiltä...en kerinnyt edes kaikkea lukea :)

jkoo + poika 7kk + 2pvä
 
Enpä ole aikoihin kirjoitellut..Meillä ei ole nukuttu tosiaankaan koskaan kovin hyvin ja nyt kk verran yöt nukuttu 20-40min pätkissä..äiti on niin väsynyt..poika haluais syödäkin joka välissä yöllä..tuttia ei yöllä oikein huoli..rauhoittuu vaan tissille, huoh..
Lääkäri suositteli unikoulua..seurauksella että joka ilta huudettu 3h yhteenputkeen..tassuteltu on ja kun lopulta nukahtaa seuraavan 3h aikana käyn n.10krt rauhoittelemassa ja tuttia tarjoamassa kunnes lopulta luovutan ja otan viereen..ja en juuri nuku sitten kun poika pyörii ja notkuu kontalleen..saatiin myös lähete sairaalan unikouluun..onko kenelläkään kokemusta noista?
Jatkan yrittämistä kotona jos ihme tapahtuisi eikä tarvisi poikaa sinne viedä..mutta itellä alkaa olla voimat vähissä kun lähimmät sukulaisetkin asuu 500km päässä eikä mulla ole vielää kerinnyt oikein sosiaalista verkostoa kehittyä kun muutin miehen tööidenperässä loppuraskaudesta..siis ei ole oikein ketään kelle voisi soittaa että tuletko hetkeksi niin saan nukkua..

Meillä ryömitään täyttäpäätä..kontataankin jo pieniä matkoja..ei osata istua vielää itse mutta kyllä noustaan seisomaan tukea vasten :D
Poika on hyvin aktiivinen liikkuja, ei hetkeäkään paikoillaan..mietinki miten se pärjää noin vähillä unilla ja jaksaa olla hyväntuulinen ja virkeä koko päivän..päivälläkään ei nuku kun yhdet 2h unet ulkona aamupäivästä ja parit 15min pika tirsat loppupäivän aikana..toiset ne vaan ei ilmeisesti tarvii unta niin paljon :D poika jaksaa, äiti ei..mutta eihän tämäkään loputtomiin kestä..ja kamppailen itseni kanssa raaskinko poikaa viedä unikouluun sairaalaan....

Mutta nyt heräilee minun minitorkkuja joten paremmalla aikaa taas :)
 
Emjm, naapurin tyttö oli sairaalan unikoulussa muistaakseni 9-10 kk iässä. Vanhemmat totesivat, että voi kun olisivat tajunneet mennä aiemmin! Olivat aivan raunioina siinä vaiheessa.

Meillä tytöllä on tullut läpi jo kuudes hammas! Ei ihme että on iltaisin huutanut,kun kahta hammasta pukannut, ylös ja alas. Tänä iltana oli meininki eri, kun tajusin laittaa supon.

Meillä on tyttö alkanut liikkua eteenkin päin, jee! Menee worm-tyylillä: käsien varaan, peppu ylösja siitä nitkaus ja hypähdys eteen. Hirmu rankalta näyttää, en aio kokeilla perässä ;-)

Maikki ja pikku-H 7,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Aada on jo 7kk! :)
Hirmu nopeaa aika kuluu, hampaita tulee ja kehitys etenee. Olen kyllä todella onnellinen :)
Korvatulehduskierre meillä vaan jatkuu, ollaan jo muutamia kertoja käyty tyksissä.
Aadan yöt on taas alkaneet olemaan katkonaisia ja kun korvat alkaa särkeä huudetaan ja itketään :( Haluaisin jo kovin että tulehdukset loppuisi!
Istuminen ja ryömintä meillä istutaan jo hetkuä yksin ja ryömintä tyylejä on kyllä niin tuhansia välillä on niin omaperäistä :D
Oma liikunta eli nää vaunulenkit on ollu iha parasta! Nyt oon käyny tytön kaa jumpassa!
Oon pysyny onneksi terveenä mies kyllä on pari kertaa flunssassa

Saara ja Aada
 
Emjem: ei teillä esim. onnistuis unipussi ja siinä viereen nukkumaan? Onko teillä korvat katsottu? Hampaat? Refluksi? Allergia?

Nyt en tosiaan halua ketään tuomita vaan sanon vain että itse en pystyisi sairaalan unikouluun tai itse huudatusunikouluun...siinähän periaatteessa jätetään vauva huutamaan hätäänsä ja ihmettelemään kun kukaan ei tule, jonka jälkeen vauva lopulta vaan luovuttaa...siinä vaan kärsii vauvan luottamus vanhempiin ja siihen että joku tulee ja auttaa jos on hätä. Mun omasta mielestä vaan niin surullista...ja itse olen kyllä kaksosten vauva aikana joutunut valvomaan kipeiden lasten kanssa moooooooonet yöt. ( Enemmän tai vähemmän puolitoista vuotta putkeen) Siks vaan sanon jos joku ajattelee että helppo sanoa jos vauva nukkuu hyvin. Mutta siis kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkee ja tiedän että ei varmaan ole helppo tuollaista päätöstä tehdä...mietin vaan että olisko mitään muuta vaihtoehtoa?

Nyt ei enempää ehdi raapustella! Mukavaa lauantai iltaa!

Maya
 
Maya82 Kyllä meillä on unipussi ollut käytössä jo monta kuukautta..hampaita on tullut ja tuolloin yöt on itkuisia..normaalisti ei..kunhan vaan heräillään..ja korvat tutkittu viimeksi vajaa viikko sitten kun lähetekin meille kirjotettiin..myös lääkärintarkastus tuolloin..ei syytä epäillä allergiaa tai refluksia..näin lääkäri meinasi..meillä siis heräillään mutta ei huudeta muuten ku kipeänä ollessa tai hampaita tehdessä..heräillään muuten vaan..sitten huudetaan jos omaan sänkyyn jätetään eikä ota viereen..Hankalasti selitetty..jos siis vieressä nukkuu kokoyön heräilee 30-40min välein muuten vaan, ei huuda mutta välissä todella hankala saada nukahtamaan uudelleen..jos omassa sängyssään nukuttaa niin huuto siitä tulee...
Kotona kokeiltu unikoulu on siis ollut tätä tassuttelua jolla ei ainakaan vielää ole mitään vaikutusta ollut..uskoisin että tämä heräily on vaan opittu tapa josta ei tahdo päästä millään..en minäkään mielelläni poikaa sairaalaan vie..odotankin ihmettä että alettais nukkua edes 2h pätkiä..sekin olis jo jotain..
Lääkäri lohdutteli itkevää äitiä sanoen ettei ne vauvat kuulemma siellä osastolla huuda..meinasi että yleensä riittää paikan vaihto ja se että huoneessa käy joku muu kuin äiti..oli itse joskus unikoulua vetänyt sairaalassa..tiiä sitten..
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei!

Meillä ollaan 7kk, ryömitään vauhdilla, konttaus asennossa keikutaan, jutellaan nyt ihan kamalasti ja ihan kuulostaa erehdyttävästi sanoilta jo, vaikka ei todellakaan vielä sanoja ole :)

Lapset on kipeinä koko ajan nyt, räkää pukkaa ja yskittää.


Murukka,esikoinen, baby ja positiivinen raskaustesti.. oh no :whistle:
 
ONNEA MURUKKA :heart:

Musta tuntuu että enneminkin täysiä öitä nukkuva 7kk ikäinen on harvinainen kuin heräilevä. Meillä ainakin poika syö vielä moneen otteeseen yössä mutta koska nukumme vierekkäin niin saan itse nukuttua hyvin yösyönneistä huolimatta.

Meillä kaikilla lapsilla on talvella posket punoittaneet. Nukkuvat pitkiä pätkiä päivällä ulkona ja talvi-iho kuivaa niin punoitus on taattu vaikkei mitään allergiaa olekaan ollut.
 

Yhteistyössä