Kesäkuun keijukaiset maaliskuussa

Mietin tässä että voinko pyytää lääkäriä kirjoittamaan minulle sairasloman loppuun saakka henkisistä syistä? Pomo on "ajanut"/"ajamassa" minut niin ahtaalle henkisesti, että minua ei enää kaivata töissä. Hän ei suostunut järjestämään minulle heppoisampia hommia loppuajaksi, joten minulla ei ole mitääään tekemistä töissä. Isoja juttuja en voi ottaa enää työn alle, kun ne jää kesken. Tai niin ainakin olen uskotellut itselleni. Hän ei vastaa minun sähköposteihin eikä pikaviesteihin, istumme eri konttoreissa. Mitätöi täysin olemalla vastaamatta minulle. Raskasta...

Nobelius - meillä olisi sama edessä kolmivuotiaan kanssa. Kerran jo kokeiltiin sängyn ja samalla huoneen vaihtoa, päiväunet meni hyvin, mut illan koittaessa itku oli sydäntä särkevä. Nyt on nukkunut kaksi yötä siinä tilassa isänsä kanssa, mutta lattialla patjalla vierekkäin.

Meidän ekaluokkalainenkaan ei ole suostunut siirtymään nukkumaan omaan huoneeseen. Liian pelottava asia hänelle, iso talo ja pitkä matka huoneesta toiseen. Aivan liian pelottavaa. Ollaan tehty yläkerrassa aulaan nukkumasoppi, jos sinne uskaltaisivat yhdessä siirtyä. Toiset lapset on niin herkkiä ja kuuntelemme esikoisen herkkyyttä ja annamme sille tilaa. Ei se enää 15-vuotiaana samassa huoneessa nuku.

Mannamakaroni on teillä siellä vielä rankempi paperinpyöritys rumba kuin meillä. Aina haukutaan suomalaista byrokratiaa, mutta eihän se meillä taida olla pahakaan.

Joogaa vois kokeilla, mut näin maalla se pitää olla etäohjattua. Pitääpä sun vinkistä tsekata youtube videoita, sehän voisi olla hauskaakin.
Onpa kurja tilanne sulla töissä! Pystyiskö pomon kanssa puhua ihan kasvokkain (vai onko eri konttori yhtä kuin eri toimipiste)? On varmasti henkisesti tosi raskasta, jos pomoon ei saa mitään keskusteluyhteyttä, joten jos ei tilannetta saa keskustelemalla ratkeamaan niin kyllä mun mielestä kannattaa mainita lääkärille, ettei jaksa enää. Tsemppiä!

Mä oon näiden videoiden kanssa kotijoogaillut:
Oon kyllä tykännyt, vaikka ehkä ne jollekin kovempikuntoiselle voi olla liian lällyjä. :rolleyes:

Ja kyllä aina ilolla asioin Suomen viranomaisten kanssa, kun siellä tuntuu kaikki käyvän niin helposti (ja sähköisesti voi tehdä vaikka mitä!). Toisaalta en oo koskaan ollut esim. työttömänä Suomessa, eli en ole ihan hirveän syvällisesti joutunut perehtymään byrokratian kiemuroihin.
 
Kiitos yoga-videosta! (y)
Kyllä eri konttori tarkoittaa eri toimipistettä, 50 km väli. Olen nähnyt pomon viimeksi tammikuussa työkemuissa. Mutta ei mun tartte sitä enää kauaa "sietää" kun äloma alkaa.
Illalla oma olo taas huononi, joten tulevana torstaina äpolilla aion pyytää saikkua loppuun saakka. Stressi tekee varmaan mun olon tosi huonoksi... suolatasapainokin oli taas tippunut kun kävin verikokeissa tänään. Jotain heikkenemistä siis meneillään. Helpompi ratkaisu pyytää siitä syystä saikkua. :sneaky:

Kummeja on mietitty. Kahdelle aikaisemmalle valinta oli todella helppo, nyt on tosi vaikea päättää. Nimiäkään ei ole päätetty ja neuvolaan pitäisi toimittaa hätäkastenimet. Joko te ootte ne sinne toimittaneet?
 
Tänään poksu virallisesti 30+0. Ihan mieletöntä kuinka aika taas on kulunu. Just sitä pohdittiin ku np ultrii on niiiiiiin pitkä aika :)

Hirvee turvotus alkanu jalois ja käsis heti aamusta alkaen.Pitää ottaa sormuksia aamusin jo poies.

Olo on ihan hyvä ja mieli samoin. Selkä särkee helposti, ja supistuksia tulee jos mitenkään yrittää liikkua urheillakseen...
Piti jättää pannuhuoneen täytöt ym muille.

Äitiyspakkaus tuli. Osa vaatteista on kamalan värisiä ja n. puolet tulee käyttöön luultavasti. Omasta mielestä liian poikavoittoinen, ja harmittaa kyllä ettei saanut sitä tän vuoden pakkausta :/
Toki jos poika tulee niin sillon tulee useimmat käyttöön.

Pinnasänky on kasattu ja turvakaukalo hommattu. Rattaat oli omasta takaa valmiina. Hoitotasolle pitää ostella vaippoja valmiiksi, pari tuttia, liivinsuojia,harsoja, pumpulipuikkoja,perunajauhoja..Jonkun lainen hoitolaukku pitäis varmaan kans ostaa, ellen sitte käytä samaa mikä on ollut edellisillä. Manducakin on kotiutettu.

Vaippoja muuten ei ollut äitiyspakkauksessa tällä kertaa ollenkaan, ennemmin on ollut se pikkupaketti 1-2kokoa. Tosin tällä kertaa oli vauvan unilelu.

Veikkaan että vauva on kääntynyt pää alaspäin, kun hikka tuntuu jatkuvasti alhaalla ja tulee semmosia "apua,kohta lirahtaa" tilanteita ja tunteita kun vauva liikkuu. (pää painaa virtsarakon likellä) ja
potkut tuntuu kylkiluissa ja niiden välissä.

Onko muuten muilla tullut nenästä verta yllättäen raskauden aikana? Mulla ei koskaan aiemmin mutta nyt parin viikon aikana tulee verta lähes jokapäivä :O

mimma ja pieni rv 31
 
Sanopa elä muta @mimma] ! Tosi nopeesti tuntuu nyt menevän aika :)

Minäkin toivoisin sitä tämän vuoden pakkausta. Katsotaan miten käy, ens viikon alussa tilaan. En sitten tiedä haluaisiko joku vaihtaa mun kanssa, joku joka saa tämän vuoden pakkauksen ja ois tykännyt viime vuoden tyylistä enemmän.

Täällä vauveli painaa myös alas päin. Mitä enemmän yrittää pidättää pissaa, sitä todennäköisemmin lirahtaa. Vessaan ei meinaa millään ehtiä vaikka heti lähtisi hädän tullen. Loppua koti tämä ei luultavasti helpota yhtään :D

Minulla tuota verta tulee herkästi nenästä muutenkin, nyt raskausaikana vähän vaihtelevasti. Alussa vuoti ehkä herkemmin ja nyt vaan aamuisin, jos kovasti niistää.

Eilen oli liitoskivut taas ihan jäätävät! Pe ois töihin meno ja koulutuspäivä, su normi työvuoro. Katsotaan miten selviän ja tarvitseeko särkylääkettä. Kokeillaan nyt vielä töitä, ei nämä kotona olemalla näytä loppuvan. Se ois 5vkoa töitä enää jäljellä! Mietin jotakin herkkuja töihin vietäväksi sitten viimeisenä päivänä ;) Työkaverit muistaa vieläkin edelliset mammalomalle läksiäisherkut.

Meillä nuo hätäkastenimet laitetaan sähköisellä lomakkeella nettiin. En ole vielä laittanut, tunnukset siihen järjestelmään on hukassa. Pitää tänään etsiä ne vissiin.

Me käytiin Citymarketin mammuttimarkkinoilta vaippoja alennuksesta (y) Sekä taaperolle että vauvalle, hyvät alennukset tuli. Siinä liberolaukussa on muistaakseni pikkuisia vaippoja (1 ja 2 kokoa), me saatiin neuvolasta viimeksi tuo laukku, nyt en tiedä jakavatko. Ja 1kokoa ei kannata hamstrata etukäteen kauheasti, menevät kuitenkin aika nopeasti pieniksi ;) Mieluummin sitten ostaa lisää myöhemmin, ettei jää kaappeihin lojumaan.

Ihanaa viikkoa kaikille!
 
Huh, mikä kesäaikaväsymys iski meikälle...! Sunnuntaina nukuin ja nukuin ja en olis millään herännyt. Sitten kun vihdoin kömmin aamukahville, tajusin että kellohan onkin jo yks. Hups. Sen sitten tietää, miten hyvin viime yönä sain nukuttua ja tänään silmät luppaa töissä. :confused:

Tänään ekaa kertaa koko raskauden aikana joku uskaltautui mun ulkomuodon perusteella kysymään, olenko raskaana! Oon siis vihdoin tarpeeksi iso. :LOL: Tuntuu aika kivalta, vihdoin.

Täällä ei kai mitään hätäkastenimiä toimiteta, kun se oikeakin pitää olla heti synnytyssalissa tiedossa. Tai ainakaan en ole kuullut... Kuulemma suunnilleen heti, kun kaveri on saatu ulos ja esiteltyä vanhemmille, tulee hallinnollinen hoitaja kysymään isältä lapsen nimeä joka pannaan virallisiin papereihin.

Kummiasia pohdituttaa. Ei olla sinänsä edes päätetty, kastetaanko lapsi ja jos niin kumman kirkkoon. Mies tosin pyysi jo oman puolen kumminsa, mutta mä en osaa päättää. Miehen perheessä ja uskonnossa on yleensä vain yksi kummi kummaltakin puolelta, mikä vaikeuttaa entisestään. Olin ajatellut mun siskoa, mutta sitten ehkä olisi kiva olla joku oikeasti ekstra-aikuinen, eikä perheenjäsen? Onneksi tässä on vielä vähän aikaa.

Mä ajattelin panna äitiyspakkauksen hakuun vasta pääsiäistä edeltävällä viikolla. Josko sit jo saisi uuden? :whistle: Toivoa aina saa, ja toki se edellinenkin tulee varmasti samalla lailla kovaan käyttöön.

Tänään mennään katsomaan vauvan vaatteille lipastoa, joka samalla saisi toimia hoitopöytänä. Meillä ei neliöt millään riitä erilliseen hoitopöytään ja säilytystilaa on kans tosi naftisti, siksi tällainen ratkaisu. Pinnasängyn saan kuulemma ilmaiseksi kollegalta, kunhan heillä on käyttäjä siirretty isojen poikien sänkyyn. Sitten rupeaisikin isoimmat hankinnat olla kasassa. Sitterin voisin vielä jostain metsästää ja mahdollisesti leikkimaton. Onko noista jotain (hyviä/huonoja) kokemuksia?

Mulla ei ole tullut verta nenästä, mutta aamuisin kyllä kun nenä on tukossa ja niistää niin tulee paljon verta seassa. Vissiin on limakalvot vähän kuivana. :X3:

Huh, toivottavasti joku jaksoi lukea tän mun romaanin loppuun asti...!
 
Minä ainaki luen aina kaikki alusta loppuun asti, ja kirjotan itekki romaaneja tänne :D
Ja liitoskivut... ne on perseestä!
Tänään taas ulkoiltiin pitkän kaavan mukaan,
ja innostuin jopa vähä haravoimaan ja keräilemään lumen alta paljastuneita kakkakikkareita. Joten kipuja ja supistuksiahan sekin aiheutti. (Onko muuten muilla eläimiä? )
Pohkeet on aivan hellänä viimeöisistä suonenvedoista ja näin yötä kohden närästys alkaa vaivata :O

Meillä oli poika kipiänä tuos paripäivää (to,pe) ja jännäilin tarttuuko muihin, ei tarttunu. Poitsulla oli korkee kuume ja ääni lähti, muttei muuta onneksi.

Nyt alkaa vauvan iltavillit ja yrittää ilmeisesti tulla ylävattan kautta ulos..
Tunnetteko muuten vauvan pissaamisen saatika hikan? ite tunnen molemmat :D

Ja jos vaikka menis nukkuun.
 
Ja meillä joku ihan perus 30e sitteri ollu molemmilla edellisillä käytös. ei sisällä mitään erikoisuuksia , mutta tarkotuksen on suorittanu kyllä.
Leikki matto oli ekalla , mutta pistin pois ku koin turhaksi eli siitäkään ei erityisiä kokemuksia. Lähinnä nyt ajattelin jos katton sängn päälle hommais jonkun mobilen tyylisen :)

Ja meilläkin hoitotasona toimii perus lipasto. ajattelin siihen hommata päälle seinään kiinnitettävän hyllyn johon saa perunajauhot, pumpulipuikot,rasvat, liivinsuojia ym. Vaipat vaihdan luultavasti taaskin meiän sängyllä kertakäyttö hoitoalustojen toimittaessa virkaansa :D
 
Kyllä minäkin kaikkien maraton tekstit luen ;)

Meillä hoitoalusta pesukoneen päällä olevalla pöytätasolla. Siinä just sopiva kolonen, alustan viereen mahtuu kaikki talkit, öljyt ym. Sitten seinät/kaappi ympärillä ettei pikkuinen putoa mihinkään. Vaipat vaihdetaan sinä tasolla kyllä, sen verran sopivan korkuinen on ja muutenkin näppärä paikka kun järjestelee tavarat siihen.

Sitteri löytyy valmiiksi, ihan perus jossa lelukaari. Esikoisella ei paljon käytetty, parin kk:n ikäisestä alkaen pieniä hetkiä oli siinä jos olin vaikka suihkussa tai laitoin ruokaa. En koe tuota sitteriä niin välttämättömänä hankintana, me saatiin lahjaksi aikoinaan.
Leikkimatto meillä on, värikäs :D Vailla vannotin aikoinaan että neutraalin värinen tulee meille. Isi halusi värikkään että on kiinnostavampi vauvalle. Kyllähän tuo kiinnostikin poikaa ja ehkä vähän nopeutti vatsalleen kääntymisen opettelua ja ryömimistä, niistä maton lelukaarista kun pystyi kivasti vetämään itseä eteenpäin (y) :D

En kyllä tunne vauvan pissaamista. Hikan kyllä tunnen mutta ei ole tainnut paria kertaa lukuunottamatta hikkaa olla vauvalla.

Tänään olisi tiedossa omaa aikaa-päivä :) Poika meni äsken hoitoon ja mies töihin. Minä rupean syömään aamupalaa kaikessa rauhassa ja jossakin vaiheessa salille vähän käsi/yläkroppa treeniä tekemään, sen jälkeen saunaan nautiskelemaan, ihanaa! Lounasta vielä sen jälkeen jostakin ja ai että on hyvä olo taas ;) Kivaa päivää kaikille muillekin!
 
Ei se lipasto ollutkaan oikean kokoinen, kun käytiin katsomassa... Muistin väärin, mitä mallia oltiin Ikeassa katsottu (mittojen puolesta) sopivaksi. Olisi muuten ollut ihan täydellinen ja hyvässä kunnossa, mutta se oli kyllä niin korkea että ei toivoakaan edes meillä hujopeilla vaihtaa vaippoja siinä päällä. :unsure: Pesukone olisikin hyvällä korkeudella, mutta meillä ei ole pesukonetta kylppärissä vaan kodinhoitokomerossa (sitä kopperoa ei voi hyvällä tahdollakaan nimittää huoneeksi :LOL:), josta pitäisi kulkea makkarin läpi kylppäriin pepunpesulle... Etsintä siis jatkukoon.

Heh, miltä tuo vauvan pissaaminen tuntuu, @mimma] ? :LOL: En ainakaan itse huomaa sitä lainkaan. Hikan luulen kerran bonganneeni, mutta en siitäkään ole ihan varma. Toivottavasti perijätär pian jo aloittaa hengitysharjoitukset, että osaa sitten varmasti ulos tullessaan. o_O

Ai niin, sanoin miehelle pari iltaa sitten että nythän se vauva jo suurella todennäköisyydellä selviäisi hengissä vaikka syntyisikin näin aikaisin. Se katsoi mua ihan järkyttyneenä ja sanoi että hän ei kyllä ainakaan haluaisi. Olin hieman hämmentynyt tästä(kin) lausunnosta, mutta sitten kävi ilmi että miehen käsityksen mukaan kaikista keskosista jää vaikeasti kehitysvammaisia. Kaikkia käsityksiä sitä saakin oikoa. :ROFLMAO::LOL: En siis tietenkään toivo, että vauva vielä viikkokausiin tähän maailman tupsahtaisi, mutta helpottaa pelkkä ajatus, että tämä raskaus on ikään kuin voiton puolella.

Nuo yölliset suonenvedot on kyllä inhottavia. Mäkin aamulla ihmettelin, miksi oikea pohje tuntuu siltä kuin olisin jonkun kunnon treenin vetänyt (vasen taas ihan normaali), mutta sitten muistin aamuöisen krampin...
 
Oon nyt käynyt kahden viikon välein lääkärissä tarkistuttamassa tuota kohdunsuuta. Supisteli tuossa jonkun aikaa tosi kovasti koko ajan (en muista kerroinko täällä enkä nyt just jaksa tsekata) ja nyt sitten on katsottu, ettei mitään ratkaisevaa tapahdu. No, tänään tsekattiin taas ja jotain oli tapahtunut, mutta ei mitään hälyttävää. Nyt pitää ottaa rauhallisesti, himmata vauhtia jos supistaa ja ottaa polille yhteyttä, jos supistaa pitkään eikä lopu jne.

Tällä viikolla oli terkkarikin ja vauva on ihan poikittain tuossa keskellä mahaa. Painoa on nyt tullut 200g/vko eli on tuo "radiruokavalio" kai sitten purrut. Nyt on kyllä tehnyt makeaa enemmän mieli ja sitä oon enemmän syönytkin, mutta vähemmän kun ekassa raskaudessa.

Kaikki tavarat alkaa olla valmiina. Hoitoalusta pitää vielä ostaa, öö olikohan muuta... Malttamaton olotila, ehkä noiden supistusten ja tuon seurannan takia kyllä joskus ihan lasken näitä viikkoja - huh yksi taas takana. Mullahan on toukokuun alussa polilla se kontrolli, liittyen pelkopolikäyntiin, jossa katsotaan vauvan koko ja luetaan edellisen synnytyksen kertomus, että mitä oikein tapahtui ja voiko se mitä tapahtui vaikuttaa tähän seuraavaan synnytykseen. Tuota käyntiä odotan toki kovasti, vaikka sitten tajuan että kääk, siitä ei ole kuin pari-kolme viikkoa enää LA:n :eek:. No, kun pysyisi bebe nyt sisällä sinne asti!

Lahja 31+0
 
Joku kysy tosta pissaamisesta, jotta miltä tuntuu. Se kestää ehkä muutaman sekuntin ja tuntuu ihan pieneltä värinältä, aiva ku viesti tulis vattas värinähälytyksellä olevaan puhelimeen :D Mainio selitys :,D

Ja hikka tuntuu ihan vaan kevyiltä tasasilta liikkeiltä, säännöllinen nykäys vattassa parin sekunnin välein :)

Pitäis varmaan pyytää kans tarkistamaan tilanne kun alakertaan ei kertaakaan olla vilkastu.. ja ollu kans aika paljo supistuksia ym. ollu.
Muutenki seuraava neuvola jännittää jostain syystä enemmän :D

Onko teille tullu raskausarpia muuten paljo ? Mulle ei vielä yhtäkään, mutta tänään kun vattaa kattelin niin totesin jotta näyttää siltä että kohta repiää navan alapuolelta :O

Lahja* Supisteleeko sulla jotain tehdessä vai tuleeko supistukset ihan paikalla ollessakin :O

mimma
 
mimma no pääsääntöisesti kun teen jotain niin aika herkästikin. Itseasiassa nuo tsekkauskäynnit alkoi siitä, kun mun alapäähän koski. Sitten jossain vaiheessa tuli nuo jatkuvat supistelut ja nyt pari viime kertaa oon käynyt niiden takia. Tärkeintä on se, että saa itse ne supistukset loppumaan levolla. Ja toki se, ettei ne ole vielä oikeita (y). Mutta plussaa, että asia on otettu vakavasti eikä tartte itse märehtiä ja stressata!

Lahja
 
Mä en tiedä, että tunnenko hikkaa tai pissaamista. Kerran kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, niin oli kuulemma hikka, mutten tuntenut mitään erikoista. Välillä tuntuu sellaista elohiirentapaista nykimistä. Istukka on edessä, se varmaan vaimentaa.

Meillä esikoinen ei viihtynyt sitterissä ja olinkin meidän vanhan jo myynyt pois. Nyt sain siskolta lainaan heidän sitterinsä, samoin imetystyynyn sain. Tosi hyvä, kun molemmat kuitenkin sen verran vähän aikaa käytössä. Lelukaari meillä on tallessa ja peitto siihen alle.

Hoitopöytää käytin viimeksi ahkerasti, mun mielestä oli niin kätevää, että kaikki vauvan tavarat oli yhdessä paikassa. Nyt se on meillä yläkerran aulassa ja siitä pääsee suoraan vessaan. Vaipat vaihdoin aina hoitopöydällä, harso suojana alustan päällä. Pöydän alla on laatikosto ja siinä sitten vaatteet, vaipat ym.

Esitietolomaketta en oo vielä täyttänyt, meilläkin sähköinen versio. Eikös melkein kaiken saa kuitenkin neuvolakortista selville? Me ei kuuluta kirkkoon, joten lasta ei kasteta, oli hätä tai ei.

Melkein kaikki on jo valmista vauvaa ajatellen, pienimmät vaatteet on pesty ja silitetty. Tuttipulloa ja korviketta vähän mietin, että pitäiskö hankkia. Viimeksi ei tarvittu lainkaan ja sainkin ne annettua siskolle sitten, kun hän sai vauvan vähän mun jälkeen. Samoin rintapumppua ja lanoliinivoidetta en tarvinnut viimeksi, ne jätän nyt kauppaan, saahan sieltä sitten, jos tulee tarvetta.

Ensi viikolla on taas äitipoli ja neuvola ja tosiaankin ihanaa, että voiton puolella ollaan! Kymmenisen viikkoa kun vielä jaksais, nyt on kyllä mennyt hyvin, kun on saanut syötyä ja nukuttua.
 
Voi kurja noita supisteluita, @Lahja* ! Onneksi olet päässyt hyvään seurantaan kuitenkin ja vaiva otettu vakavasti. Ja tosiaan, ei enää kauaa niin ollaan jo turvallisilla viikoilla.

Onpa teillä kaikilla valmistelut hyvällä mallilla... Meillä on tosiaan kassillinen vaatteita ja toinen vaippoja (kesto) seisomassa nurkassa ja odottamassa pesua ja kaappiin (jota ei vielä ole) järjestämistä. Eikä mitään muuta. Vähitellen tilanne rupeaa jo ahdistamaan, ja mä haluaisin vaan lampsia Ikeaan ostamaan sen yhden hyväksi mallatun lipaston, jotta saisin projektin alulle. Mutta mies on sitä mieltä että käytettynä ostetaan kaikki mahdollinen ja näemmä myös mahdoton. :unsure: En ole vielä jaksanut nousta vastarintaan, mutta jos ei hyviä ehdokkaita ala löytyä pian niin pian on ehkä pakko.

Mulla ei töissäkään enää jaksa oikein ajatus pysyä kasassa, kun mielenkiinto on siirtynyt niin pitkälti tähän vauva-projektiin. Onneksi on jäljellä enää viitisen viikkoa hommia ja sitten pääsen rauhassa pesimään. :love:

Mulla ei ole vielä tullut yhtään raskausarpea, vaikka ajattelin että niitä tulisi helpolla. Nyt on kyllä maha selvästi ottamassa spurttia, eli kohta voipi olla toinen tilanne!
 
@mannamakaroni menet vaan sinne ikeaan ja ostata sen lipaston :whistle: Mies auttaa noutamaan sen sitten sieltä ;) Minäkin joskus teen noin, kun mies ei kuitenkaan osaisi päättää.

Ei ole vielä tullut arpia, eiköhän tässä ehdi vielä muutama ratketa ainakin masuun. Viimeksi taisi olla jotain rv 35 eteenpäin kun arpia ilmestyi.

Ei meillä nyt ihan niin kauhean hyvällä mallilla vielä järjestelyt ole :confused: Suunnitelma on hyvä, toteutus vielä vaiheessa. Hoitoalusta on kyllä tason päällä, siihen päälle vaan on kasautunut kaikkea pientä romua, pitäisi siis siistiä se. Harsot on laittamatta vielä siihen tason viereen. Pienet vaatteet on olemassa mutta pesemättä vielä jne :D Joten ei paniikkia eikä ahdistusta vielä, pitää vaan skarpats yhtenä päivänä niin tulisi valmista :p Meillä mies ei stressaa näistä järjestelyistä, hänellä mielessä vaan että ehtii mukaan sairaalaan jos äkkilähtö tulisi. Hyvä että edes tuo mielessä.

Tänään on ollut ihan jäätävät nuo liitoskivut taas... hyvä kun kävelemään enää pystyy. Pahinta on jos jotakin tarvitsee kantaa. Nyt menee 3x para tabs päivässä, toistaiseksi joka päivä. Tänään on säteillyt myös pakaraan tämä kipu. Onneksi nukuttua saa, sehän tästä vielä puuttuisi jos yöunet menisio_O

Tupsta tuttipullosta, me saatiin viimeksi neuvolasta liberolaukku tai ainu boksi ja siinä oli koliikkipullo mukana, se kaikkein pienin koko. Jos joku siis on saamassa/hankkimassa noita näytelaukkuja niin kannattaa katsoa onko siellä tutti, tuttipullo ym. Ei noita niin montaa nimittäin ainakaan alkuun tarvitse.

Tsemppiä @Lahja* supistusten kanssa (y) Hyvä ettei ole tapahtunut niiden seurauksena vielä paikkojen kypsymistä.
 
Olettekos äänestäneet jo? Itse ajattelun huomenna kauppareissulla käydä oman ääneni antamassa :) Mulle on ainakin tärkeää antaa ääni 25-35 vuotiaalle, naiselle jolla on lapsia, joka kannattaa pieniä ryhmäkokoja päiväkodissa ja kouluissa, joka puolustaa kattavaa kouluverkkoa omassa kotikunnassani. Kuulostaa melkein mahdottomalta listalta :D Löysin kuin löysinkin tällaisen ehdokkaan ja nyt tiedän ketä äänestän (y) Hiukan on muuttunut tässä perheen perustamisen jälkeen ne itselle tärkeät asiat, joita halua myös ehdokkaani vievän eteenpäin
 
Äänestämässä ei olla vielä käyty. Tällä kertaa äänestän ihan vaan kaverin miestä kun tiedän jotta monesta ollaan samaa mieltä. :)

Tuo AdAstra elohiiren tapanen nykiminen on juuriki varmaan se hikka :)

Tänään neuvola ja sitä ennen anopin kanssa syömään suomalais-aasialaiseen missä en ennen ookkaan käynyt :p

En oikeen tiedä mikä vaivaa kun tuntuu aivan samalta kun olis pissatulehdus, muttei kuitenkaan verikokeiden /pissanäytteiden mukaan ole :O

Tääläkään ei vauvanjutut oo edelleenkään valmiina.. sairaalakassia ei oo ees mietitty ja hoitolaukku,hoitopöydän pehmuste (päätin sittekki pistää hoitotason lipastonpäälle) kaikki olennainen pieni tilpehöörä, tuteista,vaippoihin ja liivin suojiin puuttuu...

mimma 31+0 Poks :)
 
mimma - minulla oli tuota samaa joskus hyvinkin usein, tunne kuin olisi pissatulehdus, mut ei sit mitään tuloksista. Sain kuitenkin antibiootin ja sillä sain sen jatkuvasti uusivan oireen kuriin. Jos ei antibioottia saa, niin yksi konsti on ostaa karpalotäysmehua ilman lisättyä sokeria. Se on sen verran "kovaa" tavaraa, että helpottaa tuskaa. Mä olin ainakin niinä päivinä täysin toimintakyvytön, kipu rasittava, vihlova.

Sain loppuajaksi sairaslomaa! Aika kivaa! Loppui se jatkuva arpominen, olenko työkykyinen vai en. Ja muukin työstä aiheutuva henkinen paine on nyt sit karistumassa harteilta.

Viikonloppuna ostelin vauvalle 44 senttisiä vaatteita. Hirvitti ostaa oikealla hinnalla, kirppareilta ei tahdo löytyä. Vai olisko jollain kiva facebook-vinkki, mistä saisi niin pieniä? Vauva on taas pieni kuin edellisetkin, kasvaa alimmalla käyrällä. Viikkoja kasassa 28 ja painaa vasta 1000 g. Vielä ei selviytyisi keskussairaalassa jos alkais syntyä. Ottakaa muuten tää asia huomioon - jos ennenaikaisesti syntyy niin kantsii pyrkiä suuntaamaan yo-sairalaan. Keskussairaalat pystyvät hoitamaan vasta 1,5 kilosia. Hämmästyin tiedosta, kun osaston ylilääkäri sanoi tuon.
 

Yhteistyössä