Kesäkuun Keijut marraskuussa

Ehkä mä sen rokotteen otan.. riski on influenssa saada ja mieluiten en sitä sairastaisi ettei vauvalle kehityshäiriöit tulisi.
Vaikkaki rokotteen otto jännittää myös.

Joo mun unessa vauva oli tyttö. Kai epäilen tyttöö vaikka kaksi kaveria on sanonu et jos tää onki poika koska niin voimakkaana on mun oireet. hajuyliherkkyys ja rajumpi oksentelu kuin tyttöä kun odotin. silloin oksentelin aamuisin ja kun söi 3h välein nii ei tullu huono olo. ja se kesti 3 vkoa.
Tässä ei syöminen auta.. ja tulee huonompi olo kun syö vaikkaki vähän. ja kestänyt jo pian 5 viikkoa.

no saas nähä laittaako poika kovemmalle.. vai tuleeko toinen tyttö sit kuten unessa oli.

Imettämisestä puhuitte aikaisemmin. Meen asiannkanssa kuten hyvältä tuntuu.. esikoisen kaa imetin 4kk rintakumilla.. ja muuten yht. 1v4kk. Nyt yritän lopettaa imettämisen jo ennen 1v ikää. Ja täysimetys nii kauan ku kasvu pysyy hyvänä.. eli asiaa en oikein mieti etukäteen. Kun eihän sitä tiedä tuleeko maitoa ym.
 
Puuh, eka neuvola takana ja kyllä meinas tuskanhiki nousta otsalle kun etsi sydänääniä. Piti käydä välillä rakko tyhjentämässä ja taas etsi pitkään. Olin jo ihan vähällä sanoa et antaa olla, odotetaan siihen ultraan. Mutta sitten ihan yhtäkkiä sykkeet löyty :love: Eli en yhtään ihmettele että monessa neuvolassa ei sykkeitä kuunnella ekalla kerralla. Aiheuttaa vaan turhaa stressiä jos niitä ei kuulukkaan, voi kuitenkin kaikki olla hyvin siitä huolimatta. Vieläkin alamaha hellänä kun joutui th niin kovaa painamaan dopplerilla :oops: Lappusia sain nivaskan mukaan ja itse piti varata aika labraan verikokeisiin ja sokerirasitukseen et siltä osin oli käytännöt muuttuneet. Nyt vaan odottelemaan postista ultra-aikaa :whistle:

Mulla on koko ajan ollut vahva poikaolo, tietysti todennäköisyydetkin sen puolella kun ennestään kaksi poikaa mut muutenkin tuntuu siltä.

Särö 9+6 (huomenna poksuu jo ekat kaksnumeroiset :eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Heippa kaikki!

Minäkin rohkenen nyt liittyä mukaan joukkoon ensimmäisen ultran jälkeen :) Oon kyllä seurannut keskusteluja jo viime kuun puolesta välistä, mutta en halunnut mitenkään jinxata tätä :p

On ollut melko pitkä ja raskas tie tähän pisteeseen, vähän reilu kolme vuotta yritetty lasta miehen kanssa, mutta ei ole tärpännyt kertaakaan. Vikaa ei koskaan löydetty. Nyt sitten oli alkuperäisen suunnitelman mukaan tällä viikolla tarkoitus suunnitella koeputkihedelmöitys, mutta sen sijaan olinkin luomusti raskaana :) meinaa tulla itku kun kirjoitankin tuon.

Rinnat on ollut jo monta viikkoa kipeät, mutta niin tapaa olla aina ennen menkkoja.. Menkkamaisia kipuja oli myös vatsassa, joten olin aika varma että raskaudesta ei ole kyse. Vähän ihmettelin kun kierto oli/on niin pitkä, mutta käytin ovulaation jälkeen keltarauhashormonia (luteraalivaiheen pidentämiseen) joka on aiemminkin myöhästyttänyt kuukautisia, joten silloinkaan ei vielä hälytyskellot soineet :D

Tosi paljon jännittää ja pelottaa, että tämä onni ei voi kauaa kestää, mutta yritän nauttia tästä täysin rinnoin (auts). Sydämentykytys näkyi jo ultassa, joka hieman rauhoitti..ainakin hetkeksi ;)

24.6.2017 / sassa7 / 28 / VKS / 1 /

- Sassa & Rusina 6+5 -
 
  • Tykkää
Reactions: Nuu_Nuu ja mimma]
Voi @heikura79 :( Paljon tsemppiä tilanteeseen! Toivottavasti parin viikon päästä syke löytyisi!
:unsure:Pelko on valtava ettei sitä sittenkään löydy.Lääkäri totesi tylysti että 25%päättyy keskenmenoon:cry:
Tottahan toivonkipinä vielä on koska pidän mielessä sen että 23.9 testi oli neg ja 4.11 pos joten joku laskuoppi pettää..kai.
No mutta olen siis edelleen raskaana ja raskaus on kohdun sisäinen joten mukana roikun edelleen:love:
 
Heräsin yöllä kamalaan sikiö painajaiseen..Asia taitaa myllertää alitajunnassa enemmän kuin uskoinkaan.
Laskipa miten tahansa niin kyllä syke olisi jo pitäny löytyä.Viimeset menkat 1.9 ja edellinen kierto 39pv.
Jotenki usko lopahti tuossa yöllä valvoessa.
Kävin eilen ultran jälkeen verikokeessa.Soitan tänään ja kysyn missä mennään.
 
Täältä myös paljon tsemppejä heikuralle!

Mulla oli eilen inhottava aamupäivä, kun taas töissä yökkäilin vessassa ja oli huono olo ja päätin kerrankin et lähen kotiin, kun muina päivinä aina kärvistelly töissä. sanoin sit parille työkaverille et huono olo ja lähen kotiin. toinen sitten kommentoi et vähän kuuntelikin niin, eli oli kuullu mun yökkimiset. siinä tuli sit itelle kauheen turhautunu olo et pidäpä tämä nyt sitte salassa.. itkua sain pidäteltyä pihalle asti.. :( ja itkinkin sitte kotiin asti.. taitaa tässä jotku hormonit heitellä, kun nuin yhtäkkiä iso itku tuli.. tänään vielä kotona ja jotenkin lintsari olo, kun en oikeesti oo mahataudissa, niinku pomolle väitin..
 
Heikuralle tsemppiä täältäkin tähän päivään ! Niinkauan kun toivoa on, niin toivoa on :)
Sykkeitä ei lähdetty edes ettimään, koska kuulemma epävarmaa löytyykö neuvolassa ja turhan pelon poistamiseksi. Täälä ultrataan suoraan niin saa varmuuden.

Täälä perhetupalaiset tajusivat eilen, kun normaalista poiketen laitoin legginsit ja tunikan ja kuulemma näkyi selvästi ja luulivat että on jo pidemmällä :D

Sukulaisista ei tiedä vielä kukaan, enkä tiedä koska kerrotaan :) Ehkä omalle isälle ja papalle laitetaan kortti jossa on tosiaan "toivottelee: xxxxx,xxxx,xxxx,xxxx ja masuvauva 6/17 " tms.

Täälä ollut tällä viikolla 1huono /oksennettu päivä ja muut hyviä :)
Eli vahva on uskomus että tämä raskaus on erilainen! Kerkeää nauttimaankin olosta.

Ja influenssa rokotetta ei oteta, ollaan oltu visusti sitä mieltä, että kaikki ns. ylimääräset rokotteet on turhia aineita kehoon ja kun ei muutenkaan sairastella, kun lapset kerran vuodes ja aikuset harvemmin. :)

Mimma ja mytty 9+5 (kaks numeroiset lähenee :O )
 
@heikura79 paljon tsemppejä täältäkin! Inhottava olla epätietoisuudessa

). (
Keskiviikkona oli eka neuvola ja tänään eka lääkäri (ja eka ultraus). Neuvolan täti oli ihan fine joskin painosta piti heti saada sanoa. Mä tiedän että puntarilla käynti ahdistaa monia äitejä neuvolassa, myös minua. Toiset kamppailee painon kanssa kun sitä on liikaa. Minä, koska sitä on liian vähän (n) oon melkein 180cm pitkä ja neuvolan vaaka näytti 64,2kg. Ja kun en osaa valehdellakaan niin myönsin että varmaan 3kg tullut jo plussauksen jälkeen kun oon syönyt ihan hulluna :eek: nyt sit tämä alipainoinen riuku sai mulkoiluja ja muistutusta siitä että laihduttaminen raskausaikana ei ole järkevää. Mulkaisin vain ja tokaisin että ai näytänkö mä siltä et pitäis laihduttaa vai miksi sä noin sanot :devil: en minä näistä törröttävistä luistani järin suuresti koskaan ole koskaan nauttinut ja syön kyllä ihan terveellisesti. Ja paino on edellisessäkin raskauksissa noussut ihan hyvästi.

Nooh... kotidoppleri tuli ja joka ilta olen ottanut taas rutiiniksi kuunnella sydänäänet. Välillä menee 10min että löytyy mut sieltä ne paikantuu joka kerta :love:

Ruutinen 9+1

Päivitän tiedot vielä myöhemmin tänään...
 
Heikuralle paljon tsemppiä! :love: Toivotaan parasta!

Skara, mullakin on huono omatunto kun oon tässä nyt kaksi viikkoa ollut kotona pahoinvoinnin takia. Huono omatunto tulee varmaan lähinnä siitä kun en ikinä oo pois ja tiedän että työkaverit murehtii onko mulla kaikki hyvin. Esimiehelle ja "lähiesimiehelle" oon kertonut mutta jännittää mennä (toivottavasti) ensviikolla töihin jos työkaverit utelee että missä sä oot ollu. En haluisi vielä kuitenkaan kertoa kellekään, kun tiedän, että siitä tietää pian muuten koko talo :D Eli otetaan vastaan vinkkejä minkälainen ihme mahatauti mulla ois voinu olla 2 viikkoa!? :D
 
Heikuralle tsemppiä , toivottasti syke näkyisi sitten 2 vkon kuluttua.
Just työkaverin kanssa eilen juteltiin kuinka odottajat usein huolehtivat koko raskauden ajan vauvasta. Onko kaikki hyvin jne. Syystäkin kun ei sinne pääse näkemään ja useinkaan. Useinhan kaikki kuitenkin menee hyvin <3
Labrassa ne otti varmaan hcg hormoonin, mitä se näytti? mulla on rv 4+2 = 373 . Mutta niissäkin on isoja heittoja kun silloin taulukoita seurasin.Toisilla matalampia ja toisilla korkeimpia.

Joo täällä kamala aamu ollut. Kuinka sitä ens viikolla töihin kykenee. Aamul 6 oksensin, sitten 8 jälkeen kun yritin tytölle tehdä puuroa aamupalaksi. Ihannkamalaa ku sappinesteet tuli.. pitäs vaa mustikkasoppaa ostaa lisää,joku sellasen neuvon antoi ja sitä on kyl helpompi oksentaa. Sappinesteet ku kirveleee ja toosi kamalan makusta

Onko muita jotka on töistä saikulla oksentelun takia? Mietin että mitähä työpaikalla sanois jos saikku jatkuu.. vaikka eihä siitä muille tarvi kertoo. mut enntiijä. Viel vähä yli 3 viikkoo NT ultraan... odottavan aika on pitkä.
Tänään siis 8+6
 
Nyt vasta huomasin Miaakin viestin.. Sullako nyt helpottanut pahoinvointi. ?
Pahoinvointi/oksentelu kauheeta. Mutta kuinka sen poissaolon selittää tosiaan..hmm.
Meillä töissä varmaan arvataan jos jatkuu saikku..mut en silti haluis myöntää vielä raskautta.
Eli menee varmaan selkäkivun,työuupumuksen tai jonku piikkiin.. en tiijä..mikähä toimis
 
julia05, joo helpottanut mitä vertaa viikon takaiseen.
Muutama päivä sit oksensin vielä aamuisin mutta nyt pari päivää ollut ilman oksentelua.
Etova olo kyllä vielä on ja todella väsy.

Jännittää kyllä sitten miten keho töissä käyttäytyy, kun pitää kokoajan olla jalkojen päällä.

Pelkään kans tuota, että työkaverit on jo arvannut, mutta kehtaisko kukaan muka suoraan kysyä :D Oon miettiny, että sanoisin jos joku kysyy jotenki ympäripyöreesti, että vähän kaikkea, mm. Oksensin melkeen viikon putkeen. Mutta en tiiä pysyykö pokka :ROFLMAO: Muutaman viikon päästä voi sitte kuitenki kertoa, että mikä se oikee syy oli :D
 
Tervetuloa uusille! Ja ONNEA! :love:

Lista on päivitetty.

Mä kävin lääkärissä ja siellä köllötteli tyytyväinen asukas. Vastasi kolme päivää isompaa mutta ei muutettu laskettua aikaa.

Keskusteltiin synnytyksestä ja suunniteltu sektio se tulee olemaan viikolla 39+jotain. Ja varmaan steriloidaan samalla. Ihan hyvä juttu. Eipähän tarvii hermoilla tän synnytyksen kans.

@kaz
Mikä sä et oo listoilla? o_O
Pyöräytetäänkö me taas samaan aikaan jälkikasvu? Mulla syntyi poitsu 19.9 silloin n oli keskolassa muutaman päivän. Olitko sä samassa huoneessa mun kans? Sait tytön?

Nimiä oon miettiny ja sitten kun ne iskälle esittelin niin siltä tuli vastaheittona yksi, tylsä pojan nimi :confused: minä sen nimen yleensä olen lopuksi päättänyt aina :D Mä nyt tässä nämä ihan julkisesti esittelen teille.. Esikoinen on Katri, joten tytön nimi voisi olla Krista tai Kaisa. Ja tykkään myös kovasti nimestä Miina. Kuopus on Olavi, joten pojan nimi voisi olla Artturi, Juhani, Ilmari, Elmeri tai Pietari.

Influenssarokotteesta ei ollut muuten mitään puhetta. En varmaan otakkaan. En yleensä ota mitään näitä vaikka olis sika- tai lintu- tai koalainfluenssa :ninja: ninjana menen läpi epidemioiden.

Kummallisia ruoka-aine rajoituksia nykyään. Ei saa yhtään syödä salmiakkia eikä lakua vaikkei olis verenpaineongelmiakaan :unsure: Mä kerkesin tän raskauden aikana jo varmaan viis pussia syödä lakritsia ennen neuvolakäyntiä. Sama inkiväärin kans -ei yhtään. Mä joka päivä viipaloin teekannuun teen joukkoon tuoretta inkivääriä :barefoot: Oon varmaan jo tuhonnut tän pienen lapsen terveyden :eek:

Ruutinen ja köllöttelijä 9+1
 
Tsemppiä @heikura79 !

Tänään oli eka neuvola. Keskusteltiin, täytettiin äitiyskortti ja muita lippulappusia. Kuunneltiin sydänäänet ja vahvasti <3 siellä jumpsutti, n.170x/min. Sain lähetteet verikokeisiin ja molempiin ultriin. Ens viikolla verikokeet ja nyt vain ootan kutsua nt-ultraan. Lievä pahoinvointi meinaa nyt puskea päälle ku pitäs syödä jotain.
Esikoisen päikkäreille saaminen oli melekonen operaatio, jonka tohinassa sitten löin varpaaniki sängyn jalkaan ja nyt sitä särkee. Uimaan oli tarkoitus mennä tänään päikkäreiden jälkeen, mutta pojan nenä vuotaa niin jätetäänki väliin.
10+0
 
Jee, uusi ketju! (y)

Tervetuloa uudet kanssaodottajat!

Ihanaa Heikura! Hyvät r-hormonit. Kyllä se sykekin vielä kuuluu. :)

Täällä eka neuvola oli alkuviikosta. Meidän oma neuvola-täti oli oikein mukava. Sain verikoelähetteen ja pissanäytepurkit kotiin. Oli niin asiapitoinen käynti, että ehdin unohtaa, milloin ne pissanäytteet pitäisi toimittaa. :cautious::D Mutta vien varmaan sitten viikolla 11, kun pitää mennä verikokeisiin. Mitään vakuutta raskaudelle (ultraa tai sydänääniä), en saanut. Lähete ultraan toki pistettiin ja se on kuun lopulla. Hirveän pitkä aika vielä odottaa!

Influenssarokotetta pohdin vielä itsekin. Meillä tarjotaan myös töiden puolesta rokotetta, en ole kuitenkaan koskaan aikaisemmin ottanut. Olen ihan kahden vaiheilla. Neuvolatäti ei sinänsä ottanut kantaa. Sanoi vain, että sitä voi vielä miettiä ja ottaa vaikka ensikerralla. Seuraava neuvolakäynti on vasta joulukuun lopulla. Onko rokotteesta enää siinä vaiheessa flunssakautta mitään hyötyä? (n) En tiedä...

Tällä viikolla raskausoireet ovat vaihdelleet. Yhtenä päivänä ei ollut mitään oireita ja muutenkin niin epäuskoinen olo raskauden jatkumisesta. :unsure: Vieläkin pohdin, pitäisikö mennä omakustanteiseen varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi.

Mahassa on päivittäin erilaisia tuntemuksia. Välillä juilii kuin menkoissa. Välillä pistää. Yhtenä yönä oli hassua tunnetta vatsan sivuilla, melkein kyljissä. Kaipa se on kaikki normaalia.

Vatsaa on turvottanut ihan alusta asti, mutta nyt tiukkojen farkkujen nappi on alkanut painaa istuessa tosi inhottavasti. Autoa ajaessa se on aina pakko avata ja kotona farkut lentää heti pois jalasta. :giggle:

9+0 :love:
 

Yhteistyössä