Kesäkuun Keijut marraskuussa

Mä kävin äsken hakemassa torista ostamani dopplerin, mut enhän mä mitään mahan kurinoita kummempia ääniä löytäny. Nauratti ku mieski kokeili omaan mahaansa ja nauro et samoja ääniä kuuluu senkin mahasta. :D Ei siis ollu ainakaa vauvan syke mitä kuulu. :) En vielä kauheesti stressaantunu, ku vasta varhaiset viikot. Myyjäki sano, ettei kannata hätääntyä vaikkei mitään kuuluskaan heti. Mut tottahan toki vähän mietityttää et tyhjää mahaako mä tässä yritän skannata. :S Ootteko muut ajatellu doppleria hankkia vai onko jo? :) joillakin tais ollakki jo jos en väärin muista :)
 
Mä oon miettiny doppleria, mutta en ainakaan vielä viitti tilata ettei sitten murehdi jos ei saa heti kuulemaan mitään :D

Varmistelen nyt, että mitä juustoja EI saa syödä? Oon järjestämässä pikkujouluja ja mietin jos laittais juustotarjottimen tarjolle. Aurasta en muutenkaan piittaa, mutta mites muut vähän "erikoisemmat" juustot :D
 
Lindexistä löytyy joitaki mammavaatteita, mutta kannatan ite kyllä h&m runsasta valikoimaa :)

Hanmum älä turhaa panikoi sydänääniä, ja muista kokeilla niitä hyvinki häpyluun päältä, ja itellä ne oli vähä vasemmalla päin. ja löytyy tosiaan hyvällä säkällä jos osuu oikealle kohdalle :D muistaa et se on vielä niin pienikin, joten ääniä ei voi laajalti kuuluakkaan.

Ja emiliaksi, tääläkin on oireet hävinnyt suurilta osin, lähinnä rintojen koko ja jotkut pienet tuntemukset enää oireina, mutta hyvin sielä kaikki näytti olevan. Joten voi olla ihan vaan hyvää tuuria ja "helppoa" raskausaikaa :)

mimma 10+0 poks :)
 
Hui, onpas tänne tullut tekstiä kun mun palstatauko venähti yli viikon pituiseksi! Olo on ollut sen verran kurja, ettei tunnu puhti riittävän mihinkään ylimääräiseen... Tänään ekaa kertaa on ollut niin reipas olo, että oon saanut vähän kämppää raivattua ja käytiin miehen kanssa ulkona lounaalla ja muutenkin kaupungilla kävelemässä. Teki ihan älyttömän hyvää!

Kiitos uudesta ketjusta Ruutiselle! Musta on ihanaa kun on marraskuu, joulu ja juhlakausi lähenee. :love: Laittelin jo tänään vähän koristeita ja kynttilöitä. Kynttilät laitoin osin myös koska meillä haisee niin inhalta (sekoitus kissanruokaa, bioroskista ja narulla kuivuvia vaatteita, yhhh) ja se tuntuu pahentavan pahoinvointia... Ja siis ne vaatteet on ihan puhtaita ja samalla pesuaineella pestyjä kuin aina ennenkin mutta huuuuh se haju. :sick:

Kävin tosiaan perheen luona ja äiti varsinkin ilahtui uutisista ikihyviksi. En olisi ikinä pystynyt pitämään uutista salassa tällä reissulla, sen verran heikossa hapessa olin, ja muutenkin kiva saada juttuseuraa.

Miehen kanssa ollaan nyt palloteltu nimiasioita, ja jonkinlainen listakin on tehty (google driveen, kuinkas muuten kun insinöörin kanssa asioin). Meillä ongelmia aiheuttaa eri kieli ja kulttuuri. Mä tykkäisin perisuomalaisista nimistä (esim. Aino tai Olavi), mutta miehen mielestä ne on liian kummallisia. Nyt sitten haetaan kv-nimiä, jotka kirjoitetaan ja lausutaan samalla lailla kummallakin kielellä, mikä hieman rajaa vaihtoehtoja! Onhan tässä onneksi vielä aikaa pohtia. :LOL:

Tänään jo (?) 7+5! :)
 
@Miaaak Juustosuositukset taitaa Suomessa olla vähän tiukemmat kuin täällä, mutta täällä sallitaan kaikki kovat juustot ja lisäksi pastöroituun maitoon tehdyt pehmeät (ml. tuorejuustot, mozzarellan ja fetan jotka käsittääkseni Suomessa kielletään täysin). Kiellettyjä on raakamaitoon tehdyt pehmeät, eli esim. brie, camembert tai monet vuohenjuustot. Sinihomejuustot kaikki kielletty. Käsittääkseni noissa pehmeissä, pastöroiduissa on se, että ne on heti avaamisen jälkeen turvallisia mutta että niissä lisääntyy listeria tosi herkästi jos sitä jostain niihin on vähänkin päätynyt ja siksi Suomessa kielletään nekin (tai näin ainakin jostain luin).
 
  • Tykkää
Reactions: Miaaak
Aamu alkoi nenäverenvuodolla.Olo on pirteä joten ei varmaan johdu hemoglobiinista.Paremminki kylmästä.Toppahaalarit kuulostaisi hyvältä:)
Luin tuossa että kahvia saisi juoda vain 2kuppia per päivä!!! WAAAT??? Minä tarviin aamusin 3 että edes herään.
Minä ja toukka 7+5 (erään laskuopin mukaan)
 
Tänään 10+0! ;) Piti tulla poksuttelemaan kaksnumeroisia ihan tänne.

Kohta ois koulutuspäivään lähtö, kuljetus tapahtuu veneellä, (kyllä, veneellä marraskuussa näillä pakkasilla :D ). Onneks mulla on yhdet väljät kevyttoppahousut joihin aioin mahtua ja yks liian iso välikerrasto, pärjään tän reissun paleltumatta siis :)

Tämä on myös se viikko, kun kerrotaan raskaudesta meidän vanhemmille, hihh miten jännää :D
 
Voi ei, kovasti tsemppiä ja voimia velmunkikatus. :cry:

En mä kauheesti säikähtäny ku ei pulssia löytynyt dopplerilla, vähä kyllä tietenki mietityttää ja miestä taitaa myös. Ja meil ei sitä uä geeliä oo ni käytin ihan jotain perusvoidetta, en tiedä vaikuttaako seki. Ja tietenki nää aikaset viikot. :)

Mulla oireet myös varsin vähäiset, hieman arat rinnat ja ihan lievänä ehkä kerran päivässä esiintyvä heikko kuvotus. Hieman jänskättää, mut toisaalta ei oo missään vaiheessa kovin voimakkaat oireet ollu.

Noista juustoista kysyin just neuvolassa ni sano et lähes kaikkia (suomalaisia) pastöroituja juustoja sais syödä. Oon ite myös ymmärtäny niiku mannamakaroni sano, et nää pehmeet juustot esim tuorejuustot saattaa sit avaamisen jälkeen napata esim jääkaapista sitä listeria bakteeria joka siis on hyvin yleinen esim. juureksissa. Ja nää pehmeet juustot on siis hyviä kasvualustoja sille bakteerille. Ite oon syöny vasta-avatuista paketeista mut jääkaapissa viruneita en haluu enää riskin takia syödä. Mut taitaa olla aika kirjavaa ohjeet täälläki. (n)

hanmum 10+2 :)
 
Tehdäänpäs pieni gallup, mikä teillä on muilla odottajilla mahan kanssa tilanne, alkaako raskaus jo näkyä? :)
Mulla itsellä ei vielä taida näkyä, kuin satunnaisena turvotuksena (?) Toki esikoinen kun on kyseessä, niin eikö silloin mahan näkyminen kestäkin kauemin? Jännittävää tämä odotus! Ja odotan vähän sitäkin että saisi sen mahankin tuohon mukaan kulkemaan :giggle: viikkoja minulla on nyt siis se reilu 9.
 
Sohfia - En osaa oikein sanoa näkyykö maha. On jo valmiiksi vähän pyöreyttä. Mutta just aamulla laitoin farkut jalkaan jotka ennen raskautta oli pitkään isot niin nyt kiristi. Ja mikään takki ei mene kiinni :censored: Eli kai sitä vähän on tullut mutta näyttää varmaan enemmän siltä että tässä on lihottu :D Anoppi oli käymässä viime viikolla ja mun mielestä se katto mua moneen kertaan pitkään, heti tulee mieleen arvaakohan se jotain. Kun mulle ei kahvikaan enää maistu, kun aina ennen join mielelläni monta kuppia :D

Mun ois kyllä ostettava uusi takki mutta mistä!? Hmllä aika suppea valikoima. Ja ois kuitenkin kiva, että takki mahtuisi nyt ja kevääseen saakka. Mietinkin jos ostaisin jonku normaalin takin mutta isommassa koossa, mutta se varmaan näyttää vielä tässä vaiheessa aika tyhmältä :D Pihalla on niiiin kylmä, hrrrr...

Kävin tänään ottamassa influenssarokotteen, toivottavasti nyt ei tuu mitään sivuvaikutuksia tms!

10+4
 
Itellä toinen lapsi tulossa ja tätä mahan turvotusta ollu jo ainakin pari viikkoa, eli maha näyttää normaalia isommalta, eikä housun nappia viitsi enää pitää kiinni, kun puristaa.. työkavereille en haluais asiaa paljastaa vielä vähään aikaan, mut epäilyttää että muutamat on jo arvannu mm. lihomisen, teen juonnin vähentämisen ja viime viikkoisen "mahataudin" takia.. :unsure:
 
Mulla ei vielä vauvamasua näy, mutta turvotusta kylläki. Mulla on myös taaksepäin kallellaan kohtu (mulle kerrottiin esikoisen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa), joten ainaki esikoista odottaessa ei edes masu kasvanu kovan valtavaksi.
 
Mulla toistaiseksi housut pyörii jalassa, kun ruoan saanti on niin heikkoa pahasta olosta johtuen... Ei mulla siis ole viikkojakaan vielä kuin 7+6, mutta ei todellakaan ole edes mistään turvotuksesta tietoa. Olispa kiva että ihan pikkuisen pyöristyisi niin tulisi edes itselle odotus jotenkin konkreettisemmaksi, mutta meidän äidillä on ollut mua odottaessa kuulemma tosi pieni maha ja tullut vasta myöhään esiin, eli luultavasti menee mullakin samalla kaavalla. Ollaan sen verran samankokoisia muutenkin
 
Otin 10+0 päivänä mahakuvan ja ajattelin, että otan nyt joka viikko. Kuvistahan sen muutoksen parhaiten näkee.
Mä otin viime viikolla kanssa ensimmäisen kuvan. Jospa niistä sitten jotain alkaisi näkymään pikkuhiljaa :geek: Mulla on muutamat tosi kivat housut, mutta jotka tullee hyvin nopeasti käymään ahtaiksi, kun maha alkaa kasvaa.. Ajattelin, että nyt täytyy käyttää niitä mahd paljon.
Sitten kun maha alkaa kasvaa ja asiaa täytyy vielä esim töissä peitellä, niin siihen täytyy sitten valita vielä erikseen vaatteet, ennekuin tulee "kaapista" :LOL:
 
Voi velmunkikatus, oon pahoillani :(

Mulla ei kyllä näy mitenkään mielestäni, mahaa turvottaa aina :D oltiin viikonloppuna miehen äidin luona ja jännitin koko ajan että lipsautanko jotain, mutta selvittiin koettelemuksesta! Kerrotaan vasta jouluna niin säästää joululahjoissa :D !

Minä oon kyllä aurajuustoa syönyt ihan hyvällä omallatunnolla kun on pastöroitua? :O ääks
 
Minulla ei vielä ole maha kasvanut, ehkä jopa päin vastoin kun ruoka ei edelleenkään oikein maistu (paitsi satsumat :D) Tuollanen etupömppä mulla on kyllä aina ollut. Työhousuja olen pitänyt mittarina, niissä kun on korkeampi vyötärö. Sitten kun ne alkaa kinnaamaan niin jotain muutosta alkaa tapahtumaan. Ekassa raskaudessa maha pysy piilossa melekin puoliväliin saakka, tokassa tuli näkyviin jossain ennen 15.viikkoa.

Minä oon meinannu jo niin monta kertaa möläyttää töissä asiasta mut sit viime hetkellä muistanu et ai niin, enhän minä asiaa oo vielä julkistanu.

Tänään kävin verikokeissa ja vein samalla virtsanäytteen labraan. Otti kahdeksan putkiloa verta :eek: Sokerirasitus olis jo joulukuun alussa, minulla ollut GDM ekassa raskaudessa ja lisäks ikää ja sukurasitustakin niin siks pitää käydä jo ennen puoliväliä.

Särö 10+3
 
Täällähän mahaa on turvottanut alusta asti yhä enemmän. Aina iltaa kohden kasvaa palloksi. Nyt on ollut parina aamuna pieni kumpu. Ensimmäinen raskaus on, mutta mulla on sitä myooma-taustaa. Yksi siellä kohdussa vauvan kanssa kasvaa ja varmaan riemuitsee hormoneista. :rolleyes:

Jos nyt vain saisin aikaiseksia, pitäisi lähteä hakemaan h&m:stä äitiysleggarit ja sukkikset. En haluaisi vielä raskaushousuja ostaa, kun ei tuo maha nyt vielä niiiin iso ole. Mutta nykyiset alaosat kyllä jo puristaa ikävästi.

9+3
 
Tänään oli eka neuvola ja sain kuulla sydänäänetkin :love:. Terkka sanoi, että ehkä ei kuulu, että tahdonko kuitenkin kuunnella, joo.
Mulla itseasiassa LA tarkentui 31.5, omien laskujen mukaan se on kyllä vähän myöhemmin, mutta ajattelin nyt kuitenkin tässä kesäkuisissa olla mukana, kun luulen kyllä ettei toukokuussa synny :D. Toivottavast ei ketään haittaa :whistle:..?

Koska tuo neuvola-aika olikin nyt myöhemmin, mitä oltiin suunniteltu, varhaisultra-aika pitikin saada nyt pikaiseti eli se on sitten jo viikon päästä. Huisia. Siinä tehdään samalla se veriseulonta yms.

Pahoivointi on suurimmalta helpottanut, nyt on ollut ööö neljä helpompaa päivää.

Lahja 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Mahan koosta, Täälä iltaa kohden kova turvotus, mutta nyt´on alkanu jo semmonen pieni kumputuohon alavattalle tulla.Mulla suht lättänä maha ollut aina niin näkyy heti, paidatkin pitkälti kaikki ihonmyötäisiä, joten hupparit on ollut nyt aika jees esim. anoppilassa :) Tosin päätimme eilen ettei vartavasten enää piilotella, lähinnä katotaan koska ihmiset uskaltaa tulla kommentoimaan havainnoistaan :D

Ostin juuri kesällä kahdet uudet farkut ja nythän ei toivoakaan niitten päälle saamiseksi.. Käytän ihan mammafarkkuja jo päivittäin, kun vaihtoehdot ovat niukassa. Toki näissä housuissa tuo vatsaosa on ylä-osasta vähän löysä, mutta käännän sen kaksinkerroin.

Itkun päästin velmunkikatuksen kirjoituksen vuoksi, tosi surullista :(

Ja mun puolesta saa Lahja* pysyä toki täälä :) Monellahan se raskaus venähtää päivillä yli :)

mimma ja sekaisin päivistä :)
 

Yhteistyössä